سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عاقل، با همانند خود الفت می گیرد . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

علام نتیجه سنجش فشارخون از طریق تلفن همراه

قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت از راه‌اندازی سامانه ثبت فشار خون در پرونده الکترونیک سلامت خبر داد.

دکتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به نامگذاری روز جهانی بهداشت امسال به نام "فشار خون را جدی بگیریم" از سوی سازمان بهداشت جهانی، گفت: در این راستا قرار است با کمک دولت، فشار خون تمام ایرانیان اندازه‌گیری و در پرونده الکترونیک سلامت وارد شود.


وی ادامه داد: اقدامات لازم نیز در حال انجام و طراحی است که بر اساس میزان فشار خون افراد، بازخورد مناسب حتی از طریق تلفن همراه به فرد مربوطه داده شود.


شریعتی افزود: پرونده الکترونیک سلامت مجموعه نرم افزاری است که در "سرور اینترنتی" مربوطه به صورت "آنلاین" وجود دارد. با وارد کردن کد ملی فرد مربوطه اگر این فرد دارای پرونده الکترونیک سلامت باشد که اطلاعات فشار خون در آن وارد می‌شود اما اگر فردی پرونده الکترونیک سلامت ندارد ضمن وارد کردن اطلاعات ضروری اولیه، اطلاعات مربوط به فشار خون وی نیز در پرونده الکترونیک سلامت وی وارد می‌شود.


قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: این سامانه، پورتال جامعی خواهد بود که سبب می‌شود فشار خون به صورت مقطعی گرفته نشود. به این ترتیب افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند فراخوان می‌شوند و تحت پیگیری قرار می‌گیرند تا فشار خونشان کنترل شود.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 114506

پوشاندن شیارهای دندان برای جلوگیری از گیر افتادن غذا و پوسیدگی دندان مناسب است.
باشگاه خبرنگاران: بهروز فارسی متخصص دندان پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مینای دندان سخت ترین ماده مراقبت کننده نسوج دندان است 3 عامل اصلی پوسیدگی دندانها شامل نوع ، ژنتیک خود دندان، میکروب های موجود در دندان ها و شیرینی و قندها است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه این موارد باعث پوسیدگی کامل نسوج دندان شود و به خانه عصب دندان برسد باید پوسیدگی را برداشت.

فارسی توضیح داد: 2 راه پیشگیری عمومی از پوسیدگی دندان رعایت تغذیه مناسب و مراجعه منظم 6 ماه به دندان پزشک و گرفتن رادیوگرافی از دندان است که از پوسیدگی های جزئی دندان که قابل مشاهده نیست آگاه شویم.

وی متذکر شد: وجود فلوراید به مقدار IPPM در آب آشامیدنی هم یکی از موارد جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

یکی از روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان توسط پزشک انجام می شود به ویژه در اطفال و بعد از رویش دندان های دائمی فیشور سی لانت یا شیار پوش دندان است که شیارهایی که به صورت آناتومی در روی دندان ها وجود دارد که جویدن غذا را امکانپذیر می کند و یکی از محل های مناسب برای گیر افتادن و پوسیدگی می شود را انجام می دهند که شیارهای روی دندان را پر می کنند و از گیر افتادن و جا ماندن غذا برروی دندان جلوگیری می شود و پوسیدگی دندان را موجب نمی شود این کار بسیار رایج است.

  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ