سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلیمان میان پادشاهی و مال و دانش مخیّر شد، پس دانش را برگزید و با این انتخابش ، دانش و مال و پادشاهی به او بخشیده شد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بنام خداوند بخشنده مهربان

حجت‌الاسلام احمد پناهیان:

اگر شهدای مدافع حرم نبودند اربعین امسال کسی نمی‌توانست پیاده به کربلا برود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: 60 سال سردار همدانی مبارزه و ظرف وجودیش را لبریز کرد؛ ویژگی این‌ها این است که یکی لحظه تردید نمی‌کنند، اگر این شهدا نبودند، کسی نمی‌توانست اربعین امسال پیاده به کربلا برود.

یادواره شهدای مدافع حرم و سرلشگر شهید حاج حسین همدانی با حضور خانواده شهدای مدافع حرم، سردار فرجی، فرمانده تیپ 32 انصار الحسین (ع)،  امام جمعه همدان، دانشجویان و بسیجیان در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.

 

در این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی همدان به عنوان میزبان پشت تریبون قرار گرفت و با بیان اینکه دانشگاه‌های صنعتی در سه مقطع انقلاب، دفاع مقدس و دوران تحریم خدمات شایانی به نظام ارائه کردند، بیان داشت: در دوران دفاع مقدس، مهندسین در صحنه‌های مختلف دفاع با حفر و احداث سازه‌های پیچیده برای عبور رزمندگان خدمات شایانی ارائه کردند.

 

محمود نیلی افزود: مهندسین در دوران تحریم‌ها نیز با انجام پیچیده‌ترین صنعت جهان یعنی هسته‌ای دین خود را به نظام اسلامی و جامعه ادا کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز دانشگاه‌ها در کنار رزمندگان برای دفاع حضور دارند، بیان کرد: اگر دانشگاه‌ها در کنار رزمندگان باشند، دشمنان به خوف می افتند و این خوف باعث شد که دشمن پای میز مذاکره آمد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان تصریح کرد: فرماندهان، بسیجیان، رزمندگان و مهندسین به کمک تیم مذاکره کننده شتافتند و کاری کردند که کشور در عالی‌ترین شرایط قرار دارد.

وی به اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: علم و دانش راهگشای اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که اقتدار حقیقی یک کشور در گرو علم است و علم کلید قطعی پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

نیلی افزود: خانواده شهدا به دانشجویان و دانشگاهیان اعتماد کنند. همسران شهدا به فرزندان خود صبوری را یاد دهند؛ چراکه خداوند با خانواده شهداست.

 

در این مراسم دانشجویان و حاضرین در سالن بارها بعد از سخنرانی رئیس دانشگاه شعار «لبیک یا حسین»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا زینب» سر دادند.

 

فرمانده تیپ 32 سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه سرلشکر شهید همدانی با اخلاصی که داشت، اجازه نداد کسی نام او را پس از کسب افتخاراتش مطرح کند، گفت: سرلشکر چراغ هدایت جوانان به سمت حضور در جبهه‌های مقاومت و دفاع از حق بود؛ اما خود زودتر از سربازانش به دیدار الهی شتافت.

مهدی فرجی با اشاره به شرایط حضور مدافعان جوان و دلیر استان همدان در سوریه خاطرنشان کرد: بیش از 400 نفر در همدان داوطلب حضور در جبهه‌های مقاومت بودند؛ اما در این میان فقط 21 نفر توانستند با قبولی در آزمون‌های یگان عازم سوریه شوند.

وی افزود: شهید مصطفوی از جمله کسانی بود که در مرحله اول آزمون رد و با اصرار مجدد برای حضور دوباره در امتحان توانست با تلاش مضاعف در همه موارد امتحانی نمره 100  را به خود اختصاص دهد و برای حضور در نبرد حق علیه باطل آماده شود.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان شهدای مدافع استان را نیروهای افتخارآفرینی برای همدان دانست که توانست با حضور در سوریه نسل تکفیری‌ها را ریشه‌کن کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهید فانوسی بهترین تخریب‌چی در شمال غرب کشور بود که به محض آرام شدن اوضاع شمال غرب و پاک‌سازی منطقه غرب از وجود گروهک تکفیری پژاک، خود را به سوریه رسانده و کارهای بزرگی مانند تخریب تل انفجاری گروه‌های تکفیری را انجام داده است.

وی افزود: شهدای مدافع حرم در بین خود خون‌نامه‌ای امضاء کردند که تمایلی به رسانه‌ای شدن آن نداشتند و در این میان کسانی‌که می‌گویند این شهداء پولی بابت جنگ در سوریه دریافت کرده‌اند، در گمراهی کامل به سرمی‌برند.

سردار فرجی در ادامه از اقدامات دشمن در زمان جهاد این شهدا گفت و اعلام کرد: دشمن به سبب ضربه‌ای که از این جوانان خورد، تلاش بسیاری در شهادت آنان به انجام رساند و در پایان هم با انتشار خبر کذب شهدا در زمان جنگ، سعی بر آزار خانواده این بزرگواران داشت.

وی در پایان تصریح کرد: برای شناخت و درک عمیقی از شخصیت سرلشکر شهید همدانی باید به سوریه و عراق برویم تا بدانیم این مالک‌اشترها چگونه در پی حمایت و همراهی از رهبر زمان خود جهاد کرده‌اند.

 

در ادامه حجت الاسلام احمد پناهیان با اشاره به ویژگی های شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) گفت: این خطه همیشه عرصه پرورش شیرمردانی بوده که در انقلاب و جنگ مثل خورشید جنگیدن و خود حضرت زینب مدافع حرم آل‌الله بوده است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با وجود این همه بزرگی در شخصیت زینب این را می گوید “که من میبینم که تو روزی از حق دفاع می کنی؛ درحالی که حق هضم شده و چیزی از آن باقی نمانده است.

پناهیان افزود: رهبری بعد از جنگ تاکید کردند زنان ما حضرت زینب را الگو قرار بدهند و این مسئله را با آیه رجال توضیح دادند که پشت به دشمن نکنیم و دست از مبارزه برنداریم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در طی چند سال اخیر یک جریانی با انواع روش‌ها کار کردند که یک موضوع را جا بیندازند و آن هم عدم مبارزه با استکبار است ؛آن‌هایی که مذهبی بودند آیه می‌آوردند مانند 61 انفال که باید با کافر حربی صلح کرد؛ اما علی (ع) این آیه را تفسیر کرد و فرمودند این آیه متعلق به زمان قبل از جنگ بدر است و بعد خداوند آیه‌ای دیگر در سوره محمد نازل کرد که با مستکبر شل صحبت نکن لا تدعوا الی سمع.

حجت الاسلام احمد پناهیان با بیان این که آیا هدف ما از انقلاب اخراج شاه بوده است یا در نظر داشتیم کشیده‌ای به شرق و غرب بزنیم، گفت: شرق و غرب برای ما اهمیت ندارد ما قصد داشتیم امر خداوند را پیاده کنیم؛ این انقلاب تز اول برای اقامه حق الهی بود.

وی گفت: بالای 90 درصد مردم در جنگ شرکت نکردند آیا شما جوان‌ها برای اطلاع خودتان پرسیده اید که چرا در جنگ شرکت نکردند آیا به حق و باطل بودن شک داشتند؟ خیر، مسئله فقط جان افراد بود، عده‌ای هم با خدا بیعت کرده بودند که پشت به دشمن نکنند، نماز شب خوان با صفا زیاد داریم؛ اما نماز شب خوان  باصفای مجاهد کم داریم.

پناهیان  تصریح کرد: حضرت در کربلا فرمودند که خون من از جوشش نمی‌افتد تا مهدی موعود ظهور کند و هفتاد هزار منافق را گردن بزند، منافق الان یعنی آمریکا، آن‌ها اعلام کردند که مشکل آن‌ها با ایران اسلام علی است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: چرا در روایات این قدر بر جریان ابوسفیان و معاویه در آخرالزمان تاکید شده است؟ منافقان دیدند که راهی جز برگشت به صدر اسلام و آوردن بدل دولت اسلامی ندارند آن‌ها این اتمام حجت امام را با مذاکره یکی می دانند، کسانی که خود را مدرس شیعه می دانند، می گویند امام دنبال راه سوم بود در حالی که امام می گوید “یزید مرا سر دوراهی قرار داده است”. این روایات را کنار می گذارند و برای جا نماندن از رفقای سیاسی خود می‌گویند امام پی توافق با یزید بود.

وی افزود: شصت سال سردار همدانی مبارزه کرد و ظرف وجودیش را لبریز کرد ویژگی این‌ها این است که یکی لحظه تردید نمی‌کنند، اگر این شهدا نبودند والله کسی نمی توانست اربعین امسال پیاده به کربلا برود، تک تک رزمندگانی که به سوریه می روند و شهید می شوند الگوی عشق هستند، این‌ها از کجا آمدند دانشگاه ما که این کار را نمی‌کند حوزه‌ ما هم این کار را نمی‌کند چه کی این‌ها پرورش داده، خون زنده است، و  هر قطره آن یداری یک نسلی را همراه دارد.

پناهیان گفت: این‌ها با پایمال کردن خود اباعبدالله می‌گویند که با آمریکا کنار بیاییم مگر ملت ما هنوز خون شهدا خود را فراموش کرده است، مأموریت اول ما أشدا علی الکفار است و بعد رحما بینهم، از امام حسین استفاده می‌کنند که مردم باور کنند می توان با کفر به تواقی نصبی رسید، می‌گویند می‌دانید چرا امام زن و بچه‌ خود را آورد، چون بگوید من جنگ نمی‌خواهم و بیاییم با هم کنار بیایم، چنین کسی که این حرف را می زند خودش نویسنده‌ مقاتلات امام هست چرا این فرد این‌قدر حقیر شده است‌.
وی ادامه داد: پیامبر فرمودند که مهدی با سنت من ظهور خواهد کرد و گفتند که سنت شما چیست؟ فرمودند شمشیر.

 

حجت الاسلام احمد پناهیان  در پایان خاطرنشان کرد: شهدا با خون خود حیات واقعیات اسلام ناب را گواه شدند، اگر کسی راه شهدا را ادامه داد راه دشمن را نرفته است، شهدا با خون خود نشان دادند حسین هنوز در میدان است، فکر نکنید کار شهدا با شهید شدن تمام شده نه آن‌ها هنوز پای درس امام هستند و در سوریه حضور دارند، تنها کسانی که سه بار مهلت زندگی پیدا می کنند شهدا هستند، ما شهدا را از دست ندادیم؛ چون اگر از دست داده بودیم این اتفاقات نمی‌افتاد.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ