سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
12مجوز مشاغل خانگی درجاجرم صادرشد
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/03/24 شماره انتشار 18142

علیداد – دوازده مجوز مشاغل خانگی از ابتدای سال تاکنون در جاجرم صادر شده است.سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک شنبه به خبرنگار ما گفت: متقاضیان بیشتر در زمینه خیاطی و گلدوزی بوده اند.«کاویانی» افزود: از 22 خرداد ماه پایگاه اینترنتی ویژه ساماندهی مشاغل خانگی به نشانی mashaghelekhanegi.ir برای ثبت نام علاقه مندان و متقاضیان راه اندازی شده است.وی بیان کرد: متقاضیان 3 روز بعد از ثبت نام در این سایت می توانند از نتیجه تقاضای خود مطلع شوند.وی خاطر نشان کرد: تا قبل از این، افراد با مراجعه حضوری، تقاضای خود را ثبت می کردند تا بتوانند تسهیلات دریافت کنند، اما از این پس از طریق این سایت می توانند این کار را انجام دهند.

سرپرست اداره اوقاف:
بقعه علی ابن مهزیارجاجرم به قطب فرهنگی تبدیل می شود
خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/03/21 شماره انتشار 18139

علیداد – بقعه متبرکه «علی ابن مهزیار» در جاجرم به قطب فرهنگی تبدیل می شود.سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جاجرم روز پنج شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این اقدام در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام می شود.

«حسین ارجایی» با اشاره به ابعاد شخصیتی «علی ابن مهزیار» و توجهات خاص حضرت امام جواد(ع) به ایشان افزود: سالروز ولادت حضرت امام جواد(ع) به نام روز «علی ابن مهزیار» در تقویم جاجرم نام گذاری می شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا سال آینده برگزاری نخستین همایش علمی – پژوهشی «علی ابن مهزیار» را در شهرستان شاهد باشیم.

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

علیداد – امام جمعه جاجرم هم ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از آسیب های خانواده، طلاق است که آثار سوئی بر فرد و جامعه دارد که از جمله آن ها منزوی شدن طرفین و بد سابقه شدن آن ها، آوارگی فرزندان، بد آموزی برای دیگران، رواج فساد، ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به آن خانواده و دشوار شدن ازدواج فرزندان آن ها و گاهی اوقات فرار از خانه است.

وی با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) برای تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این اقدام برای این بود تا فرهنگ جامعه اسلامی شود و نیروهای درون حاکمیت، اسلامی فکر و عمل کنند.

وی ادامه داد: تمام بدبختی های کشورهای ذلیل آمریکا به علت عمل نکردن سران آن ها به دستورات اسلام است چون اسلام می گوید که عزت از آن خدا و رسول(ص) و مؤمنان است، اما آنان فکر می کنند که آقایی و عزت از آن کسانی است که سر سپرده و ذلیل آمریکا باشند.

 

سنخواست امام جمعه موقت؛ حجت الاسلام «حبیبی»

گروه شهرستان ها – امام جمعه موقت سنخواست از توابع جاجرم در خطبه های خود با اشاره به اهمیت احسان به والدین گفت: در دین مبین اسلام، به احسان نسبت به پدر و مادر، تأکید فراوان شده است و برای پدر و مادر، ارزش و جایگاه ویژه ای قرار داده شده است.

وی افزود: بزرگ ترین حقی که پدر بر فرزند دارد، حق اطاعت است.

وی با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: در این راستا به مردم و مسئولان تأکید فراوان شده است که با عزم ملی و همدلی و حمایت از صنعت و کار، در راه پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی کوشش شود.

وی بیان کرد: حمایت قاطع مردم و مقام معظم رهبری در رابطه با انرژی هسته ای باعث شده است که کشورهای زیاده خواه غربی به عقب رانده شوند و بدون شرط و شروط، حق مسلم ایران را در دستیابی به انرژی هسته ای بپذیرند.

 

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

علیداد – امام جمعه جاجرم گفت: یکی از آسیب های خانواده، طلاق است و قرآن کریم در آیاتی از سوره مبارکه نساء راه های جلوگیری از این واقعه تلخ را پند و نصیحت و موعظه، کناره گیری موقت و تأدیب و انتخاب 2 داور از هر طرف برای اصلاح امور معرفی کرده است.

وی ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و یادآوری قیام خونین 15 خرداد و تبریک سالروز ولادت امام علی(ع) و حضرت جوادالائمه(ع) و نیز آغاز دوره رهبری مقام معظم رهبری تصریح کرد: جایگاه رهبری در اسلام بسیار مهم است، به حدی که در روایات به نقل از حضرت فاطمه زهرا(س) آمده است که مثل امام بین مردم همانند کعبه است که باید مردم دور او بچرخند و امام، عامل حفظ نظام اسلامی و وحدت مسلمین است.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) ویژگی های رهبر اسلامی را الگو قرار دادن رسول خدا(ص) و آگاهی به کتاب خدا و فقاهت در دین می دانستند که هم امام خمینی(ره) و هم رهبر معظم انقلاب اسلامی آن ها را دارا هستند.

وی گفت: تنها راه حفظ و استمرار نظام جمهوری اسلامی به عنوان یادگار امام راحل(ره)، اخلاص، وحدت، ولایت پذیری، بصیرت، شجاعت، اعتماد به نفس و محبت نسبت به دوستان و بیزاری از دشمنان است.

سنخواست امام جمعه؛ حجت الاسلام «یوسف زاده»

گروه شهرستان ها – امام جمعه سنخواست هم ضمن تسلیت سالروز رحلت امام(ره) در 14 خرداد 68 و گرامیداشت قیام خونین مردم در 15 خرداد 42 گفت: امام خمینی(ره) برای همیشه 15 خرداد را عزای عمومی اعلام کرده اند چون در این روز که مصادف با 13 محرم بود، هزاران نفر به شهادت رسیدند که شعار آن ها «یا مرگ، یا خمینی» بود.

وی بیان کرد: ما باید پیام خون شهدای 15 خرداد را فراموش نکنیم و ببینیم چرا این واقعه اتفاق افتاده و این روز چه نقشی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد رحلت معمار انقلاب(ره) افزود: مکتب امام خمینی(ره) مکتب کاملی است و در آن، هم معنویت موج می زند و هم عقلانیت و مکتبی برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است.

شوقان امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»

گروه شهرستان ها – امام جمعه شوقان ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوا به قرار داشتن در ماه رجب و آغاز ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف از اعمال تعبدی است و احتیاج به نیت دارد که این نیت از اذان صبح شروع می شود و تأخیر در آن جایز نیست.

وی افزود: اعتکاف، عمل مستحبی است که با عهد و قسم، واجب می شود.

وی به تشریح برخی احکام ویژه معتکفان پرداخت و ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و گرامی داشت سالروز ولادت با سعادت امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: اهداف قیام امام خمینی(ره) می تواند الگوی همه ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان باشد.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی محیط زیست تأکید کرد: حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و نباید مردم از ایفای این وظیفه، شانه خالی کنند.

اخبار کوتاه
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/03/10 شماره انتشار 18132

جاجرم، علیداد – رئیس شبکه دام پزشکی جاجرم گفت: این اداره برای پیشگیری و کنترل بیماری تب کریمه کنگو اقداماتی مثل سم پاشی اماکن دامی با همکاری بخش خصوصی و نظارت مستقیم بر ذبح دام از تولید تا مصرف را به طور مستمر انجام می دهد. دکتر «داورزنی» تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از این بیماری در جاجرم مشاهده و گزارش نشده است.

* رئیس بنیاد مسکن جاجرم و گرمه گفت: 45 پروژه عمرانی از سال گذشته تاکنون در 15 روستای جاجرم در حال اجراست که به طور میانگین، پیشرفت فیزیکی آن ها 60 درصد است. «حصاری»، هدایت آب های سطحی و اجرای جدول گذاری و آسفالت را از جمله این پروژه ها ذکر کرد.

* رئیس اداره بهزیستی جاجرم گفت: 11 زن سرپرست خانوار بدون مسکن در این شهرستان برای دریافت تسهیلات مسکن مهر به بانک های عامل معرفی شدند. «حسینی» افزود: به هر یک از این زنان بین 40 تا 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

* رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاجرم گفت: 95 درصد از اراضی ملی و موات این شهرستان سنددار شده است و برای باقی مانده این اراضی هم طی امسال و سال آینده سند به نام دولت اخذ خواهد شد. «قدیمی» افزود: سال گذشته بیش از 800 هکتار از اراضی اختلافی در کمیسیون ماده واحده شهرستان تعیین تکلیف شد.

خیابان ها و میدان های جاجرم در محاصره تبلیغات نا بسامان شهری
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/03/10 شماره انتشار 18132
نویسنده: علیداد

تبلیغات ساماندهی نشده شرکت ها و مغازه داران در خیابان های اصلی جاجرم چهره نازیبایی برای این خیابان ها به وجود آورده است. در میدان امام(ره) بازار تبلیغات، پیام های تبریک و سپاس و جلسات مهم شهر و خیر مقدم ها داغ است، به طوری که مجسمه طاووس وسط میدان گاهی به چشم نمی آید. وقتی هم از بولوار امام خمینی(ره) به سوی گرمه روانه می شوی، از همان ابتدای بولوار، انواع و اقسام تبلیغات، بنر و پارچه نوشته به چشم می خورد و این وضعیت تا انتهای بولوار یعنی میدان بدرالدین ادامه دارد. گویا اداره هایی هم که در این مسیر قرار دارند، در این زمینه با هم به رقابت می پردازند.گاهی اوقات در حالی که روزها از مناسبت خاصی می گذرد، ولی هنوز پارچه نوشته های مرتبط با آن در جای جای این بولوار دیده می شود و کسی هم نیست که آن ها را جمع آوری کند.در بعضی روزها در پی وزش بادهای شدید، تبلیغات نصب شده در سطح شهر پراکنده می شود که علاوه بر زشتی چهره شهر موجب حیف و میل بیت المال است.

 

ناخرسندی شهروندان

یکی از شهروندان با اظهار نارضایتی از این وضعیت می گوید: این نوع تبلیغات علاوه بر این که در خیابان ها به وفور دیده می شود، منازل مردم را هم در امان نمی گذارد و دیوارها را کثیف می کند.«علیزاده» بیان می کند: هر روز صبح که از خانه بیرون می روم، باید برگه های تبلیغاتی را جمع آوری کنم در حالی که گاهی حتی نیم نگاهی هم نمی اندازم تا از محتوای آن مطلع شوم.یکی دیگر از شهروندان می گوید: شهرداری باید مکان هایی را برای تبلیغات اختصاص دهد تا مزاحمتی برای دیگران ایجاد نشود و تبلیغات از حالت سنتی خود خارج شود تا به نوعی درآمدزایی هم داشته باشد.

«صفری» می افزاید: برای کسانی که فرصت خواندن روزنامه و مجلات را ندارند، تبلیغات در بیلبوردها می تواند کمک کننده باشد.«علیپور» از دیگر شهروندان عنوان می کند: شهرداری باید نظارت کاملی بر موضوع تبلیغات در شهر داشته باشد و به نظر من میدان اصلی شهر که مزین به نام امام(ره) است، باید عاری از هر گونه تبلیغات باشد.

 

نصب 70 بیلبورد تبلیغاتی در شهر

شهردار جاجرم با تأکید بر این که نصب تابلوهای تبلیغاتی در هر نقطه شهر باید با هماهنگی کامل شهرداری باشد، تصریح می کند: در این ارتباط به شکل کامل به اداره ها و نهادهای دولتی اطلاع رسانی شده است.«شاکری مطلق» بیان می کند: شهرداری با ایجاد 70 بیلبورد تبلیغاتی کوچک و بزرگ در شهر از جمله در بولوار امام خمینی(ره) آمادگی کامل دارد تا اداره ها و صاحبان حرف و مشاغل، تبلیغات خود را در این محل ها انجام دهند.وی خاطر نشان می کند: با وجود این که عوارض ناچیزی از افراد یا شرکت های دولتی برای تبلیغات آن ها دریافت می شود، اما بعضی برای پرداخت نکردن این مبالغ ناچیز هم خودسرانه به نصب پرده های تبلیغاتی اقدام می کنند و برخی اوقات، میدان اصلی شهر چهره بسیار نامطلوبی به خود می گیرد که لازمه برطرف شدن آن، جمع آوری پرده ها توسط مأموران شهرداری است که گاهی هم دلخوری صاحبان تبلیغات را به دنبال دارد.وی تأکید می کند: چنان چه اداره و نهاد حقوقی یا شخص حقیقی بدون اطلاع شهرداری برای نصب پرده و توزیع بروشورهای تبلیغاتی در شهر اقدام کند، بلافاصله این اقلام توسط نیروهای شهرداری جمع آوری خواهد شد.«شاکری مطلق» اظهار امیدواری می کند: همه افراد با احترام به قانون، در زمینه شیوه تبلیغات با شهرداری همکاری کنند و به ویژه، تبلیغات مناسبتی باید به شکل منظم زیر نظر روابط عمومی شهرداری انجام گیرد.وی ادامه می دهد: با وجود بیلبوردهای نصب شده در شهر، با افرادی که بخواهند تبلیغات را در خارج از مکان های مشخص شده نصب کنند، برخورد خواهد شد.

 

لزوم ساماندهی تبلیغات

در همین رابطه، رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم با این اعتقاد که ساماندهی تبلیغات شهری تأثیر بسزایی در زیبا سازی منظر شهری دارد، می گوید: از سال گذشته جایگاه های مناسبی برای تبلیغات شهری در چندین نقطه پر رفت و آمد شهر نصب شده است که امیدواریم از این پس به جای نصب تبلیغات بر در و دیوارها، از این امکان استفاده شود.«علیزاده» تصریح می کند: چون در گذشته، جانمایی مناسبی برای تبلیغات در شهر وجود نداشت، نمی توانستیم با متخلفان برخورد کنیم، اما در حال حاضر با نصب این بیلبوردها برنامه ریزی های راهبردی انجام شده است تا شاهد ساماندهی تبلیغات باشیم و البته این امر زمانی به طور کامل محقق خواهد شد که شهروندان هم همکاری لازم را داشته باشند.

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

علیداد – امام جمعه جاجرم ضمن توصیه همگان به پرهیز از گناه، یکی از آسیب های خانواده را طلاق عنوان کرد و گفت: این پدیده عوارض ناپسندی در خانواده و سپس جامعه در پی دارد.وی راه پیشگیری از طلاق را نیز الگو قرار دادن زندگی انبیا و اولیای الهی بیان کرد.وی با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) و ضمن محکوم کردن هتک حرمت اخیر به ساحت مقدس آن حضرت اظهار داشت: دشمن از امامت و ولایت بیشترین صدمه را دیده است که نمونه عینی آن نیز در ایران اسلامی بوده است و به همین دلیل دست به چنین حرکاتی می زند اما باید بداند با چنین حرکات مذبوحانه ای نمی تواند امت را از امام خود دور کند.وی تصریح کرد: با این تحرکات، ارادت شیعیان نسبت به اهل بیت(ع) بیشتر می شود.

شوقان امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»

گروه شهرستان ها – امام جمعه شوقان با یادآوری هتک حرمت حرم مطهر حضرت علی(ع) در سال 83 آن را حرکتی بسیار زشت خواند و گفت: نیروهای خبیث آمریکایی، در این سال به حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) یورش بردند و تعدادی از زائران بی گناه را به خاک و خون کشیدند.وی ادامه داد: این ها سیره و سلوک اسلاف خود را ادامه می دهند و مگر حاکمان بنی امیه و بنی مروان همین کار را نمی کردند؟

وی هم چنین با اشاره به روز حمایت از خانواده زندانیان عنوان کرد: بعضی زندانیان هستند که اشتباه غیر عمدی مرتکب و روانه زندان شده اند و خانواده آن ها بی سرپرست هستند و این جاست که امت اسلامی و مسئولان باید تلاش کنند تا بتوانند، دیه این زندانیان را بپردازند.

 

سنخواست امام جمعه؛ حجت الاسلام «یوسف زاده»

گروه شهرستان ها – امام جمعه سنخواست ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام هادی(ع) گفت: ما وظیفه داریم، متوکل های زمان را بشناسیم که نمونه ای از آنان همین پادشاهان سعودی و حکام بعضی کشورهای عرب هستند.وی عموم مردم را به بهره گیری از فیوضات ماه رجب سفارش کرد و افزود: ماه رجب ماه امام علی(ع)، شعبان ماه نبی اسلام(ص) و رمضان ماه خداست و از طریق وصی و نبی باید به خدا رسید.

معاون برنامه ریزی استاندار خبر داد:
اختصاص 265میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی گرمه و جاجرم
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/03/03 شماره انتشار 18126
نویسنده: علیداد-محمودیان

265 میلیارد ریال تسهیلات به توسعه بخش کشاورزی شهرستان های گرمه و جاجرم اختصاص یافته که از این رقم، 100 میلیارد ریال به شهرستان گرمه و 165 میلیارد ریال نیز به جاجرم تعلق گرفته است.به گزارش خراسان شمالی، معاون برنامه ریزی استاندار، این خبر را در سفر روز دوشنبه خود به این 2 شهرستان و در جمع اعضای شورای برنامه ریزی این مناطق عنوان کرد.

 

تکمیل 2 طرح عمرانی گرمه در قالب طرح های مهر ماندگار

معاون برنامه ریزی استاندار در جلسه اخیر کمیته برنامه ریزی گرمه، کارمزد تسهیلات بخش کشاورزی را 7 درصد با دوره تنفس 6 ساله عنوان کرد.«حسن قلی زاده» هم چنین گفت: 18 طرح عمرانی و زیربنایی مهم استان در قالب طرح های مهر ماندگار تأمین اعتبار و تکمیل می شود. 2 طرح آن در شهرستان گرمه قرار دارد و شامل پروژه آب رسانی کرنخ – گرمه و اجرای محور 4 بانده رباط قره بیل – دشت است.

 

مسئولان در تدوین بودجه جزیره ای عمل نکنند

وی با بیان این که مسئولان نباید در تدوین بودجه، جزیره ای عمل کنند، افزود: پروژه های مختلف در سطح شهرستان باید به شکلی عادلانه توزیع شود.وی ادامه داد: مسئولان باید تا تکمیل پروژه های ناتمام، هیچ پروژه جدیدی تعریف نکنند و برای اجرای مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت اقدام کنند.

 

اجرای 54 درصد پروژه های سفرهای استانی هیئت دولت مربوط به گرمه

فرماندار گرمه نیز در این جلسه گفت: 114 پروژه با اعتبار 100 میلیارد ریال، در این شهرستان فعال است.«منصور درتومی» افزود: تاکنون 71 درصد اعتبارات این طرح ها تخصیص یافته که معادل 71 میلیارد ریال است.وی اظهار کرد: پروژه های پیشنهادی سال جاری شهرستان نیز تدوین شده است و پس از ابلاغ بودجه، در جلسه کمیته برنامه ریزی ارائه خواهد شد.

وی عنوان کرد: از 207 پروژه سفرهای استانی ریاست جمهوری و هیئت دولت به گرمه، 54 درصد اجرایی شده و دیگر پروژه ها در مرحله مطالعه است.وی با اشاره به نزدیک شدن پایان سال مالی از مسئولان شهرستان خواست تا برای جذب اعتبارات، اقدام لازم را انجام دهند.

در این جلسه، مسئولان دستگاه های اجرایی گرمه، گزارشی را از روند جذب اعتبارات و پیشرفت فیزیکی پروژه های خود ارائه دادند.در پایان جلسه نیز «قلی زاده» معاون برنامه ریزی استاندار، از چند پروژه از جمله مجتمع فرهنگی و هنری و ساختمان فرمانداری بازدید کرد.

 

برخی از پروژه ها از سال 82 ناتمام باقی مانده است

برخی از پروژه ها در استان از سال 82 تاکنون ناتمام مانده که امسال اعتباراتی برای تکمیل آن ها تزریق شده است.معاون برنامه ریزی استاندار با اعلام این مطلب در جلسه کمیته برنامه ریزی جاجرم گفت: یک مدیر باید در برنامه ریزی ها به روز باشد و نظارت و بازدید از پروژه های در دست اقدام را، در برنامه کاری خود قرار دهد.

 

تحقق 60 درصدی پروژه های سفرهای استانی هیئت دولت در جاجرم

«قلی زاده» خاطر نشان کرد: در 3 سفر هیئت دولت به خراسان شمالی، 260 پروژه برای جاجرم مصوب شده که 60 درصد آن ها تحقق یافته است.وی عنوان کرد: 2 طرح عمرانی شامل پروژه راه سنخواست به بجنورد و آب رسانی از مرغزار به جاجرم، جزو پروژه های تأثیرگذار در حوزه زیرساختی و اقتصادی است. این پروژه ها با قرار گرفتن در قالب طرح های مهر ماندگار به طور ویژه تأمین اعتبار می شود.

 

اشتغال ایجاد شده در جاجرم از میزان تعهد فراتر رفت

فرماندار جاجرم نیز در این جلسه با اشاره به سالروز آزاد سازی فتح خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت المقدس گفت: سال گذشته 140 میلیارد ریال برای تمام بخش های شهرستان در نظر گرفته شد که 100 میلیارد ریال آن اختصاص یافت.«ایمان پور» اذعان کرد: با وجود آن که در آستانه پایان سال مالی هستیم، ولی برخی از پروژه ها پیشرفت مطلوبی نداشته است. امیدواریم زودتر از موعد مقرر و اوایل تیر ماه، پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را به حد مطلوب برسانیم.وی با اشاره به رقم 165 میلیارد ریال اختصاص یافته به بخش کشاورزی این شهرستان اظهار امیدواری کرد: که همه این اعتبارات، تا پیش از پایان نیمه نخست سال محقق شود.وی افزود: اشتغال زایی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، یکی از دغدغه های مدیران این شهرستان است زیرا استفاده از کالای داخلی کمک به حفظ استقلال و تولید ملی است.وی خاطر نشان کرد: تعهد اشتغال این شهرستان در سال گذشته هزار و 644 نفر بود. این تعهد در شهرستان به 2 هزار و 143 نفر رسید که از سهمیه در نظر گرفته شده بیشتر بود.

معاون فرماندار:
620 نفر از جاجرم برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اعزام می شوند
خراسان شمالی - مورخ سه‌شنبه 1391/03/02 شماره انتشار 18125

علیداد – 620 نفر از جاجرم با 16 دستگاه اتوبوس برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) عازم مرقد مطهر ایشان می شوند.معاون فرماندار جاجرم در جلسه ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) گفت: امیدواریم که امسال با برنامه ریزی انجام شده برنامه های ویژه این ایام با تنوع بیشتری نسبت به سالیان گذشته برگزار شود.«حسین پور»افزود: امسال 11 کمیته زیر مجموعه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در جاجرم فعال شده است.امام جمعه جاجرم هم در این جلسه گفت: حضرت امام خمینی(ره) مردی الهی بود و تا زمانی که روزگار باقی است، چنین علمایی هم باقی هستند.حجت الاسلام «موسوی» مهم ترین ویژگی امام(ره) را اخلاص و خدایی بودن ایشان دانست.

وعده شهردار جاجرم برای آسفالت و بهسازی معابر تا پایان نیمه نخست سال
نویسنده: علیداد

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از وسایل نقلیه، بهسازی خیابان ها برای تردد آسان افراد سواره و پیاده ضروری است. با این وجود، نامناسب بودن آسفالت خیابان های جاجرم، نارضایتی اهالی را در پی داشته است.یکی از رانندگان با اظهار ناخرسندی از تعدد دست اندازها در معابر می گوید: این معضل علاوه بر خسارت های مالی، خسارت های جانی را نیز در پی دارد.«سجادی» بیان می کند: با وجود مرمت چند باره ناهمواری های خیابان ها اما باز هم احساس می شود که باید بازسازی انجام شود.یکی دیگر از شهروندان حفاری های برخی دستگاه های خدمات رسان را باعث خرابی آسفالت می داند.

«اسکندری» تصریح می کند: با وجود این که شهرداری برای بهسازی آسفالت معابر اقدام می کند، اما بعد از مدت کوتاهی تخریب دوباره آن را شاهد هستیم.«علیان» یکی دیگر از شهروندان از شهرداری می خواهد که هزینه های متعاقب خرابی آسفالت را از اداره های خدمات رسان دریافت کند تا بتواند در قبال نیازهای روزافزون شهر پاسخ گو باشد.اما شهردار جاجرم بهسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر را به هفته های آتی موکول می کند.«شاکری مطلق» می گوید: بیش از 20 هزار تن آسفالت در معابر شهر ریخته خواهد شد که امیدوار هستیم با مشارکت هیئت مدیره شرکت های تعاونی مسکن فرهنگیان، اندیشه، بسیج و مسکن مهر، این میزان به بیش از 40 هزار تن افزایش یابد.وی خاطر نشان کرد: عملیات زیرسازی کنارگذر 45 متری شهر نیز در حال انجام است و با توجه به قول مساعد مدیران کارخانه صنعتی آلومینا، اداره کل راه و شهرسازی و استانداری در ارتباط با آسفالت کنارگذر در یک لاین، بیش از 20 هزار تن آسفالت دیگر هم در این محور ریخته خواهد شد.

وی عنوان می کند: با توجه به وجود واحدهای دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی – کاربردی و اداره های کمیته امداد و منابع طبیعی که در این مسیر قرار دارند، امیدوار هستیم که عملیات آسفالت آن در نیمه نخست سال پایان یابد.


91/12/20::: 9:30 ص
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ