سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتار حکیمان اگر درست باشد درمان است ، و اگر نادرست بود درد تن و جان . [نهج البلاغه]
بنام خداوند بخشنده مهربان

د مطلب: 178832

اعلام محکومیت قطعی 25 متهم فساد بزرگ مالی+اسامی
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1391 ساعت 16:36

چهل و چهارمین نشست سخنگوی قوه قضاییه با اعلام اسامی 25متهم اصلی پرونده فسادمالی انجام شد.

به گزارش تسنیم،‌ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در چهل و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تایید حکم تعدادی از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی رای تایید شده این افراد در شعبه 13 دیوان عالی کشور را به این شرح قرائت کرد:

1. مه‌آفرید امیرخسروی فرزند منصور به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و فساد فی الارض به اعدام محکوم شد. همچنین این فرد به اتهام پولشویی به رد مال و جزایی نقدی به میزان یک چهارم مبلغ 25 هزار میلیارد و 729 میلیون و 800 ریال محکوم شد. کل وجوه پرداختی به عنوان رشوه ضبط شده است.

2. بهزاد بهزادی فرزند ناصر معاون حقوقی گروه آریا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی محکوم به اعدام و به اتهام شرکت در پولشویی به پرداخت یک چهارم مبلغ 25 هزار میلیارد و 729 میلیون و 800 ریال شد.

3. ایرج شجاعی فرزند عنایت معاون مالی گروه با همان جرم و اتهام قبلی به اعدام و پرداخت یک چهارم مبلغ 25 هزار میلیارد و 729 میلیون و 800 ریال محکوم شده و محکومیتش تایید شده است.

4. سعید کیانی رضازاده مدیر بانک صادرات گروه ملی اهواز محکوم به اعدام و بابت دریافت رشوه محکوم به استرداد 23 میلیارد و 500 میلیون ریال و پرداخت جزای نقدی به همین میزان شده است

5. سعید رضا محمودی رئیس بانک ملی کیش محکوم به حبس ابد،انفصال دائم از خدمات دولتی و به اتهام پولشویی محکوم به پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ 18 هزار میلیارد ریال شده است.

6. علیرضا ریاضی سرپرست منطقه بانک صادرات اهواز به استناد بخش 2 ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری به 15 سال حبس و انفصال موقت از مشاغل دولتی محکوم شده است.

7. طهماسب نصیری مدیرعامل مجموعه خدمات عمومی فولاد اهواز محکوم به 20 سال حبس و پرداخت 137میلیارد و 600 میلیون ریال اموال دریافتی بابت رشوه و معادل همین مبلغ جزای نقدی شده است. همچنین این فرد به پرداخت یک چهارم عواید حاصل از پولشویی محکوم شده است.

8. خدامراد احمدی معاون وزیر و رئیس سازمان ایمیدرو به اتهام شرکت در اخلال در نظام اقتصادی به 10 سال حبس و رد اموال دریافتی به عنوان رشوه به میزان 900 میلیون تومان پرداخت همین میزان جریمه نقدی و 30 سال انفصال از مشاغل دولتی.

9. عبدالرضا رسولی مدیر عامل فولاد ایران به استناد ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری به 20 سال حبس و رد اموال به مبلغ 30 میلیارد ریال و بازگرداندن یک خودرو سانتافه محکوم شده است.

10. ابوالفضل گلزاری مدیرعامل شرکت خط و ابنیه محکوم به سه سال حبس

11. مجید اسعدی الموتی معاون وزیر راه وقت محکوم به 10 سال حبس 74 ضربه ،شلاق انفصال دائم از خدمات دولتی و استرداد وجه به میزان یک فقره 202 یورو و یک فقره 82 میلیون تومان .

12. شاپور رهنما مدیر کل وزارت راه براساس ماده 3 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 10 سال حبس ، 74 ضربه شلاق ،‌انفصال دائم از خدمات دولتی ،‌رد اموال ، جزای نقدی به میزان 266 هزار دلار .

13. علی امیری مدیرکل وزارت راه محکوم به 10 سال حبس ، 74 ضربه شلاق ، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد اموال دریافتی بابت رشوه و جزای نقدی به میزان 168 هزار یورو.

14. کامران رادپویا محکوم به مجموعاً‌5 سال حبس ، رد مال معادل 113 هزار یورو و استرداد وجه دریافتی بابت رشوه.

15. محمد علی یار دستجردی مدیر شرکت حدید پارسیان بابت صدور 801 میلیارد ریال فاکتور سوری به یک سال حبس و براساس قانون پولشویی محکوم به پرداخت یک چهارم مبلغ 23 میلیارد ریال

16.بهرام دهستانی مدیر شرکت الید براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 2 سال حبس و براساس قانون پولشویی به بازپرداخت یک چهارم مبلغ 686 میلیارد و 400 میلیون ریال.

17. امیر رضا موجودی براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 5 سال حبس و براساس قانون پولشویی به پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ 686 میلیارد و 400 میلیون ریال و شش ماه حبس.

18. احساس نجیب براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 2 سال حبس و براساس قانون پولشویی محکوم به پرداخت جریمه نقدی به میزان یک چهارم مبلغ 686 میلیارد و 400 میلیون ریال.

19. سعید خسروی براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری به 8 سال حبس محکوم شده است.

20. جمیله استوار مسئول حسابداری گروه آریا براساس ماده4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری به 3 سال حبس محکوم شد که یک سال آن به خاطر وضعیت سنی متهم و تشخیص دادگاه به جزای نقدی به مبلغ 100 میلیون ریال تبدیل شده است.

گفتنی است دیوان عالی کشور محکومیت جمیله استوار در خصوص تحصیل مال نامشروع را نقد و به دادگاه انقلاب برای رسیدگی مجدد ارسال کرده است.

21. عاطفه حسی براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری به 3 سال حبس محکوم شد که یک سال از محکومیت وی به جزای نقدی 100 میلیون ریالی تبدیل شده است.

همچنین دیوان عالی کشور محکومیت جزای نقدی این متهم در زمینه اتهام مشارکت در پولشویی را نقض کرده است.

22. علی رضا بافته چی محکوم به 10 سال حبس ،‌74 ضربه شلاق و 550 میلیون ریال جزای نقدی و 3 سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی .

همچنین محرومیت این متهم از مشاغل دولتی و عمومی به مدت 20 سال از سوی دیوان عالی نقض شده است.

23. علی رضا بهارلوی براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 2 سال حبس

24. محمود سروری براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 3 سال حبس.

25. محمدرضا شهیدی تبار براساس ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری محکونم به 2 سال حبس، رد مال به مبلغ 12 میلیارد و 400 میلیون ریال و براساس قانون پولشویی به جزای نقدی معادل یک چهارم 12 میلیارد و 400 میلیون ریال محکوم شده است

محسنی اژه‌ای گفت: احکام تایید شده برای اجرا به شعبه رسیدگی کننده بر می‌گردد.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ