سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش تا همراه بردباری نگردد، نتیجه ندهد . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان
جمعه 25 اسفند 1391 / Mar 15 2013

 

اعلام جزییات پلمپ شدن مراکز گردشگری

» سرویس: فرهنگی و هنری - گردشگری و حج

مدیرکل امور مراکز و خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: آژانس‌های گردشگری و مراکز اقامتی که سابقه‌ی تعطیلی و تعلیق دارند، دیگر امکان گرفتن مجوز دوباره را ندارند.

 

مرتضی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تفاهم‌نامه‌ی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که برای استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی نظارت و با هدف تشدید نظارت و بازرسی بر اماکن اقامتی و پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی در تعطیلات نوروزی امضا شده است، اظهار کرد: تفاهم شده است در این بازرسی‌های مشترک، بخش‌های گردشگری متخلف و گران‌فروش علاوه بر گرفتن اخطار تعلیق و تعطیلی طبق ضوابط این سازمان‌ها، جریمه‌ی نقدی هم طبق نظر قاضی نماینده‌ی سازمان تعزیرات حکومتی بپردازند.

 

او ادامه داد: قاضی سازمان تعزیرات حکومتی طبق این تفاهم‌نامه در بازرسی‌ها حضور دارد و در صورت مشاهده‌ی تخلف، طبق مستندات و مصوبات قانونی،‌ آن مراکز اقامتی پذیرایی یا دفتر خدمات مسافرتی متخلف را جریمه‌ی نقدی می‌کند. قانون این اجازه را نیز داده است که مبلغ جریمه را تا پنج برابر رقم پایه افزایش دهد.

 

شریفی گفت: بازرس‌ها و ناظران از چهارشنبه‌ی هفته‌ی پیش، کار خود را از استان تهران آغاز کرده‌اند و به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

 

او همچنین درباره‌ی دستور جدید رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره‌ی لغو مجوز و پلمپ مراکز خدماتی و گردشگری متخلف و گران‌فروش بدون دادن هیچ اخطار و تذکری، اظهار کرد: ما این بخشنامه را به استان‌ها می‌فرستیم و به‌شکل جدی با متخلفان برخورد می‌کنیم، چون نباید حقوق مصرف‌کننده نادیده گرفته شود.

 

وی گفت: البته رسیدگی به امور مراکزی که در تعطیلات نوروزی تخلف کرده‌اند، پس از تعطیلات صورت می‌گیرد و حکم، طبق ضوابط، تعلیق مجوز یا پلمپ واحد و در صورت تشخیص کارشناسان تعزیرات، پرداخت جریمه‌ی نقدی خواهد بود.

 

شریفی بیان کرد: ما در برخورد با متخلفان جدی هستیم و فرقی نمی‌کند که متخلف، رییس تشکل یا صنف باشد. هر نوع واحدی که از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، پروانه‌ی بهره‌برداری داشته باشد و خدمات نامطلوب بدهد، گران‌فروشی کند یا حقوق مصرف‌کننده را رعایت نکند، جریمه می‌شود.

 

انتهای پیام


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ