سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در باره کسانى که از جنگ در کنار او کناره جستند ، فرمود : ] حق را خوار کردند و باطل را یار نشدند . [نهج البلاغه]
بنام خداوند بخشنده مهربان
کد خبر: 182590
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1391 - 00:45
اما شاید برای بسیاری این پرسش به وجود بیاید که ایران و آمریکا با وجود قطع بودن روابط چطور با یکدیگر تبادلات تجاری دارند؟
ایسنا: تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از واردات 126‌میلیون دلاری ایران از آمریکا طی 11 ماهه سال‌جاری است.


 براین اساس طی مدت زمان یادشده ایران بیش از 135‌هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی 8/126‌میلیون دلار از آمریکا وارد کرد. در همین مدت صادرات ایران به آمریکا نیز از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب به حدود 425 تن و 2/1‌میلیون دلار رسید.


اما شاید برای بسیاری این پرسش به وجود بیاید که ایران و آمریکا با وجود قطع بودن روابط چطور با یکدیگر تبادلات تجاری دارند؟


مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه هیچ ارتباط تجاری مستقیمی بین ایران و آمریکا وجود ندارد، گفت: کالاهایی که در گمرک تحت عنوان واردات از آمریکا اعلام شده کالاهایی هستند که از کشورهای دیگر و به صورت غیرمستقیم وارد ایران شده‌اند اما مبدا اصلی ورود آنها کشور آمریکاست.


عبدالحمید اسدیان افزود: هر کالایی که وارد می‌شود در تاییدیه‌ها و اسناد و مدارکش درج شده که مبداء واردات آن کدام کشور بوده است و گمرک نیز بر همین اساس آمار واردات از آمریکا را اعلام می‌کند. آمار گمرک ایران نشان می‌دهد دانه گندم سخت، کره بسته‌بندی شده، مکمل‌های غذایی و دارویی، اسپرم گاو، وسایل و تجهیزات پزشکی، خمیر چوب شیمیایی، اعضای مصنوعی بدن و تخم سبزیجات عمده‌ترین کالاهای وارداتی ایران از آمریکا در 11 ماهه امسال بوده‌اند.

  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ