سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، روز قیامت به سه تن لبخند می زند :کسی که شبانه برمی خیزد و نماز می خواند، مردمی که برای نماز، صف می بندند ؛ و مردمی که برای پیکار با دشمن صف می بندند. [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بنام خداوند بخشنده مهربان
سنخواست امام جمعه؛ حجت الاسلام «یوسف زاده»

گروه شهرستان ها- امام جمعه سنخواست با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: باید سعی کنیم نوروزمان را با عشق به حضرت فاطمه (س) همراه کنیم.وی افزود: بحث حقوق بشر و پرونده هسته ای ایران، ابزاری برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است. وی بیان کرد: دشمنان به دنبال تغییر رژیم در ایران، استحاله انقلاب با جنگ نرم و تغییر گفتمان در انقلاب اسلامی هستند. خطیب جمعه سنخواست اضافه کرد: آن ها از اول این انقلاب، دنبال تحریم و تهدید و ایجاد کودتایی مانند نوژه بودند. حجت الاسلام «یوسف زاده» یادآور شد: دشمنان 8 سال جنگ را تحمیل و سپس انقلاب سیاسی و فرهنگی را پی گیری کردند و هم اکنون تحریم ها را تشدید کرده اند.

 

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها- امام جمعه جاجرم گفت: یکی از راه های رسیدن به حیات طیبه و سبک زندگی قرآنی و اسلامی، ترویج فرهنگ صله رحم به خصوص در ایام سال نو است و ترک این سنت الهی، عواقب خطرناکی هم چون خسران، دوری از رحمت خدا، عذاب زودرس و فقر را به دنبال دارد.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار افزود: «عفت»، بزرگ ترین ویژگی آن حضرت بود که باید همه مردان و زنان عالم به آن تأسی کنند. خطیب جمعه جاجرم تصریح کرد: زنان باید فرزندانی زینبی  تربیت کنند چون دشمن مصمم است از راه شبهه و شهوت جوانان ما را منحرف کند.وی ادامه داد: امروز ما هم باید کاری زینبی گونه انجام دهیم چرا که شرایط ما سخت تر از شعب ابی طالب و کربلا نیست.حجت الاسلام «موسوی» اضافه کرد: باید با مقاومت خود، دشمنی را که می خواهد ما را از پا درآورد به عقب نشینی وادار کنیم.وی یادآور شد: اجرای خط لوله گاز به پاکستان و عراق و سوریه و از آن جا به اروپا، شکست دشمن در تحریم های اوست.

شوقان امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»

گروه شهرستان ها- امام جمعه شوقان با اشاره به سالروز تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: اگر بخواهیم یک زن نمونه مسلمان که همه اوصاف و کمالات را همراه خود داشته باشد، معرفی کنیم باید از حضرت زینب (س) نام ببریم.

وی افزود: حضرت زینب (س) بانویی بود که نه مسیر زن های غربی را پیمود و نه مسیر زن های شرقی را، بلکه به جهان بشریت و دنیای اسلام، نمونه ای از زن مسلمان را معرفی کرد. وی بیان کرد: در عین حال که می توان حجاب و عفت داشت می توان وارد میدان سیاست، دانش و مبارزه هم شد.خطیب جمعه شوقان هم چنین اظهار داشت: چهارشنبه سوری نه ریشه تاریخی و نه اسلامی دارد. وی ادامه داد: سال جدید را باید با دعا و نیایش و یاد خدا آغاز و نباید صله رحم را فراموش کرد.حجت الاسلام «تاتاری» اضافه کرد: در زندگی باید به اعتدال توجه ویژه ای شود.

نخستین جشنواره قصه گویی در جاجرم آغاز شد
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/12/23 شماره انتشار 18364

شیری- نخستین جشنواره قصه گویی در جاجرم از روز گذشته آغاز شد. رئیس اداره کتابخانه های عمومی جاجرم با بیان این که این جشنواره تا بیست و چهارم اسفندماه ادامه دارد، گفت: طی برگزاری این جشنواره بیش از 80 گروه به صورت انفرادی و گروهی به رقابت می پردازند.

«عباس زاده» افزود: این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش، شرکت آلومینای جاجرم و اداره کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

مدیر کمیته امداد:
400 مددجوی کمیته امداد جاجرم در نوبت دریافت تسهیلات اشتغال زایی قرار دارند

علی نیا- 400 مددجوی کمیته امداد جاجرم پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغال زایی هستند. مدیر کمیته امداد جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: طبق پیش بینی های انجام شده امسال باید برای 700 مددجوی تحت پوشش این نهاد شغل ایجاد می شد.«علی اکبریان» افزود: متأسفانه امسال تنها برای 250 مددجوی کمیته امداد شغل ایجاد شده است.وی تصریح کرد: 36 میلیارد ریال برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد به این شهرستان اختصاص داده شد که تنها 10 درصد توسط بانک ها پرداخت شده است.

وی یادآور شد: 150 پرونده مربوط به اشتغال مددجویان در گردونه بانک ها مانده است که امیدواریم روند پرداخت تسهیلات تسریع یابد.وی گفت: هزار و 850 خانوار با 4 هزار نفر جمعیت تحت پوشش این نهاد هستند. وی افزود: در حال حاضر مددجوی پشت نوبت دریافت خدمات کمیته امداد در شهرستان نداریم.«اکبریان» اضافه کرد: سال گذشته 100 مددجوی این نهاد خودکفا شدند و فروردین 92 آمار مددجویان خودکفا شده سال 91 اعلام خواهد شد. وی بیان کرد: مددجویان خودکفا شده از چرخه حمایت خارج نمی شوند بلکه نظارت از راه دور و کنترل انجام خواهد شد.

 

نمایشگاه بهاره در جاجرم برپا شد
خراسان شمالی - مورخ سه‌شنبه 1391/12/22 شماره انتشار 18363

علی نیا- نمایشگاه بهاره روز گذشته در سالن ورزشی نشاط جاجرم برپا شد.رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم گفت: این نمایشگاه با 55 غرفه که 70 درصد آن ها تولید کننده و بقیه توزیع کننده هستند، برپا شده است.«وفاخواه» افزود: در این نمایشگاه کالاهایی هم چون پوشاک، کفش، آجیل و خشکبار و اقلام تنظیم بازار شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و شکر عرضه می شود.وی تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت 10 روز دایر خواهد بود.وی بیان کرد: در این نمایشگاه به منظور کنترل و نظارت بر قیمت ها، غرفه ای به نام بازرسی و نظارت برپا شده است که در همان محل رسیدگی به شکایات مردمی را انجام می دهد.وی یادآور شد: در این نمایشگاه کالاها با 15 تا 20 درصد تخفیف عرضه خواهد شد. وی هم چنین اضافه کرد: در طرح نظارتی ویژه نوروز بر بازار که از ابتدای اسفندماه شروع شده تا 15 اسفندماه 36 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 24 میلیون و 825 هزار ریال تشکیل شده است. وی یادآور شد: بازرسی ها هم چنان تا 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.وی گفت: به تمام انبارداران و عمده فروشان این شهرستان اعلام می شود که تا 25 اسفندماه با مراجعه به اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به اعلام موجودی اقلام مشمول در قانون هدفمندی یارانه ها اقدام کنند.

فرماندار:
عملیات آسفالت راه های روستایی جاجرم به برکت سفر رهبری آغاز شد
خراسان شمالی - مورخ دوشنبه 1391/12/21 شماره انتشار 18362

گروه شهرستان ها- عملیات آسفالت راه های روستایی شهرستان جاجرم به برکت سفر رهبری آغاز شد.فرماندار جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: آسفالت 16 کیلومتر از راه های روستایی مربوط به بخش سنخواست و جلگه شوقان آغاز شد.«ایمان پور» افزود: 110 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه های 2 روستا در بخش سنخواست و 3 روستا در بخش جلگه شوقان اختصاص یافته است. وی تصریح کرد: برخی از پروژه های مصوب سفر رهبری به این شهرستان در حال پی گیری است که در حال انعقاد قرارداد با پیمان کاران هستیم.وی اضافه کرد: بر عملیات اجرایی پروژه های مصوب سفر رهبری نظارت کامل انجام می شود تا در زمان تعیین شده به اتمام برسد.

بخش «سی سی یو» بیمارستان جوادالائمه (ع) در جاجرم به بهره برداری رسید
خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/12/20 شماره انتشار 18361

گروه شهرستان ها- بخش «سی سی یو» بیمارستان جوادالائمه (ع) در جاجرم طی مراسمی به بهره برداری رسید.سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاجرم در این آیین گفت : بیمارستان 32 تختخوابی جاجرم با بخش های عمومی، داخلی، اطفال و جراحی عمومی و زنان و بخش جانبی دیالیز به مردم منطقه خدمات رسانی می کند.

دکتر «عباسی» افزود: این بخش تخصصی با 4 تخت «سی سی یو» و یک تخت «آی سی یو» پیشرفته و تجهیزات کامل احداث و تجهیز شد.وی با اشاره به این که هزینه تجهیز هر تخت بالغ بر 480 میلیون ریال بوده است، خاطر نشان کرد: از آن جا که بیماری های قلبی و عروقی نخستین دلیل مرگ و میر در کشور و استان است و بیماران قلبی این منطقه تاکنون به مرکز استان اعزام می شدند، احداث این بخش در بیمارستان جاجرم ضرورت داشت.وی از کاهش 20 تا 30 درصدی اعزام بیماران با احداث این بخش خبر داد و یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بیش از پیش برای اختصاص اعتبار به حوزه سلامت تلاش کنند.

جولان واسطه ها این بار در صنعت گیاهان دارویی جاجرم
خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/12/20 شماره انتشار 18361
نویسنده: شیری
گیاهان دارویی جاجرم به نام شیراز و اصفهان به آلمان و بلژیک صادر می شود

واسطه ها در بخش گیاهان دارویی جاجرم نیز وارد عمل شده اند به گونه ای که محصولات را پس از خریداری به 2 برابر قیمت به فروش می رسانند که به ضرر بهره برداران است.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: واسطه ها بدون زحمت، سود بیشتری به دست می آورند و این مسئله باعث بی انگیزگی بهره برداران شده است.«قدیمی» هم چنین اظهار داشت: در حال حاضر گیاهان دارویی جاجرم به دلیل نبود صنایع فرآوری در استان و منطقه به شیراز و اصفهان ارسال و از آن جا با نام این شهرها به کشورهای آلمان و بلژیک صادر می شود. وی خاطر نشان کرد: شهرستان جاجرم با 288 هزار و 532 هکتار وسعت منابع طبیعی، رویشگاه مناسبی برای رشد گیاهان دارویی است که کتیرا، باریجه، زرشک کوهی، چای کوهی، سیریش، آویشن، مرزه کوهی و کاکوتی عمده گیاهان دارویی و صنعتی در این منطقه است که صد درصد آن به استان های دیگر ارسال می شود.«قدیمی» افزود: این شهرستان 443 هزار و 993 هکتار عرصه جنگلی، 143 هزار و 38 هکتار عرصه مرتعی و 101 هزار و 401 هکتار عرصه بیابانی دارد که سالانه در هر برداشت حدود 2 و نیم تن گیاه باریجه از این عرصه ها تولید می شود.وی تصریح کرد: «کتیرا» و «باریجه» از جمله گونه های صنعتی است که در 600 هکتار از عرصه های منطقه کوه ازوم حدود 4 و نیم تن شیره باریجه جمع آوری و برای 50 نفر اشتغال زایی شد.وی خاطر نشان کرد: امسال در کوه بهار از سطح حدود هزار و 354 هکتار،گونه کتیرا مورد بهره برداری قرار گرفت و برای 10 نفر اشتغال زایی ایجاد شد.

به گفته وی، طی برنامه ریزی های انجام شده سال آینده در منطقه کوه ازوم دوره 3 ساله استراحت شروع می شود و بهره برداری انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: برای این که در هنگام بهره برداری به مراتع خسارت وارد نشود باید اصول بهره برداری براساس مطالعات انجام شده رعایت شود، اما متأسفانه گاهی بهره برداران غیرمجاز باعث ایجاد خساراتی می شوند که برای جلوگیری از این گونه برداشت ها تدابیری اندیشیده شده است.

«قدیمی» اضافه کرد: گونه زرشک کوهی از جمله گیاهان دارویی و صنعتی خوبی است که به دلیل نبود فرهنگ سازی، در «شوقان» و «چاربید» و اطراف آن ها بهره برداری غیراصولی و بیش از حد انجام می شود که به همین دلیل در نظر داریم این مناطق را در دست مطالعه قرار دهیم تا از بهره برداری های غیراصولی و غیرمجاز جلوگیری شود. وی نبود صنایع فرآوری را از جمله معضلات استان در بخش گیاهان دارویی ذکر کرد.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: از آن جایی که گونه های گیاهی دارویی در مناطق سخت گذر، صخره ها و در لابه لای بوته ها رشد می کند، بهره برداری از آن ها کاری بسیار سخت و خطرناک است بنابراین اگر صنایع فرآوری این محصولات در استان فراهم باشد، بهره برداران با انگیزه بیشتری اقدام به جمع آوری محصول خواهند کرد.

«قدیمی» برای تسهیل در بهره برداری از این محصولات خواستار تأمین اعتبار و حمایت بیشتر شد و گفت: اگر حمایت ها و اعتبارات بیشتری به این بخش اختصاص داده شود، میزان سرمایه گذاری ها نیز بیشتر خواهد شد که تأثیر زیادی در پیشرفت و توسعه منابع طبیعی خواهد داشت.وی اظهار داشت: با فراهم شدن زمینه صنایع فرآوری، این محصول بدون تحمیل هزینه های حمل و تولید ضایعات در داخل استان به فروش می رسد که در این صورت سرمایه گذاران بیشتری وارد عرصه می شوند.وی بیان کرد: در حال حاضر تنها مصرف بومی این محصولات برای درمان است اما اگر صنایع فرآوری در استان باشد بهره برداری بهتری خواهد شد.

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها- امام جمعه جاجرم با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از اعمال صالح، پرهیز از حرص است و حرص یکی از علائم بدبختی قلمداد می شود. وی افزود: ریشه حرص، آرزوهای بلند و طمع است که در آستانه سال نو زندگی را بر انسان تلخ می‌کند. وی بیان کرد: هدف دشمن از تحریم ها و مشکلات اقتصادی، رو به رو قرار دادن مردم با نظام اسلامی است و راه برون رفتن از آن، امید به آینده بهتر، ایمان و توکل به خدا و تکیه بر مردم است.وی اظهار داشت: انتخابات در ایران، آزادترین و استانداردترین انتخاب ها بوده است ولی گروه های فتنه و انحرافی با ادبیات سازش با دشمن، خط انتخابات را دنبال می کنند.

سنخواست امام جمعه؛ حجت الاسلام «یوسف زاده»

گروه شهرستان ها- امام جمعه سنخواست گفت: کانون فرهنگی نماز جمعه و پایگاه فرهنگی بسیج در مسجد جامع سنخواست به همت دفتر امام جمعه استقرار یافته است.

وی با اشاره به مرگ «چاوز» رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: مرگ این رئیس جمهور نشان داد که هر مسئولی برای ملتش خدمت کند نامش باقی خواهد ماند. خطیب جمعه سنخواست در رابطه با سفر وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه اظهار داشت: حقیقت این است که آمریکا دنبال آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و صلح جهانی نیست.حجت الاسلام «یوسف زاده» یادآور شد: آمریکا اگر به کشوری پول می دهد، در واقع نه صدقه و نه هدیه است بلکه برای تأمین منافع خودش هزینه می کند.وی بیان کرد: برنامه هایی که عرب و غرب در عراق، لبنان و سوریه دارند برای ضربه زدن به محور مقاومت یعنی ایران و حفظ امنیت اسرائیل برنامه ریزی شده است.

شوقان امام جمعه موقت؛ حجت الاسلام «باقرپور»

گروه شهرستان ها- امام جمعه موقت شوقان گفت: توجه به مستمندان و کمک به نیازمند نباید فراموش شود و در روزهای پایانی سال باید از هر گونه اسراف و تجمل گرایی پرهیز شود.وی افزود: محبوب ترین مؤمن نزد خدا کسی است که مؤمن فقیر و در تنگنا را یاری کند. وی با اشاره به اجلاسیه اخیر مجلس خبرگان رهبری، ضمن برشمردن برکات این مجلس عظیم، جایگاه رفیع نمایندگان مجلس خبرگان را تبیین کرد.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ