سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و به سوی محبّتت، راهی آسان برایم بگشا که بدان، برایم خیر دنیا و آخرت را کامل گردانی . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعا ـ]
بنام خداوند بخشنده مهربان

آنتی ویروس ندارید؟ به این بلایا دچار می شوید…


379102-7-signs-you-ve-got-malware

کامپیوتر ها به اندازه ای پیچیده هستند تا هر وقت که انتظار چیز غیر منتظره ای را از آنها نداریم، دقیقا همان را برایمان ظاهر می کنند. گاهی فقط یک رفتار غیر منتظره می تواند یک اتفاق باشد، اما برای بار دوم شاید یک نرم افزار مخرب و آلوده باشد. معمولا آلوده شدن کامپیوتر ها به ویروس های مخرب اتفاقی هستند و شاید همین کامپیوتری که اکنون در حال خواندن این مطلب با آن هستید آلوده به یک ویروس خطرناک است (!) پس همراه ما به خواندن این مطلب ادامه دهید تا با علائم هشدار دهنده ای که معرفی می کنیم، سیستم تان را از هر نوع آلودگی پاک کنیم. پس همراه ما باشید. 

  1. حتی وقتی که مرورگر بسته است، تبلیغات پاپ آپ ظاهر می شود. هر چند که عنوان های مشابهی ندارند، اما برنامه های تبلیغاتی مزاحم قربانیان خود را با این تبلیغات بمباران می کنند. گاهی اوقات فقط محصولات مشروع را تبلیغ می کنند اما بار دیگر به یک وب سایت مخرب لینک می دهند، سایت هایی که تلاش می کنند نرم افزار های مخرب بیشتری را روی کامپیوتر شما پیاده کنند.
  2. نویگیشن مرورگر هدایت می شود. هر تغییر مسیر برای ورود به سایتی می تواند مخرب باشد، مثلا اگر شما دریابید که در تلاش برای رسیدن به گوگل شما را به یک موتور جستجوگر ناآشنا هدایت می کند بدانید که به طور قطع مشکلی وجود دارد.  گاهی اوقات این تغییر مسیر ها زیرکانه است. به عنوان مثال، یک تروجان بانکی ممکن است شما را به یک سایت جعلی هدایت کند که درست شبیه به یک سایت بانکی طراحی شده است. در این مورد تنها کافیست به لینک مورد نظر در ادرس بار مرورگر تان نگاهی بیندازید و متوجه آدرس جعلی بشوید.
  3. برنامه امنیتی سیستم شما هیچگاه پاپ آپ ها را نصب نخواهد کرد. ساخت و انتشار برنامه های آنتی ویروس جعلی این روزها یکی از کارهای پر سود بازار است. خلافکاران با استفاده از  روش هایی مانند بارگیری درایو و یا سایر روش ها آنتی ویروس جعلی را روی سیستم شما نصب می کنند و پس از آن هشدار های ترسناکی را نمایش می دهند و تهدید می کنند. به طور طبیعی شما باید هزینه ای را پرداخت کنید تا این ابزار جعلی مشکل شما را حل کند. البته این نرم افزار به خیال خودش برای شما ویروس پیدا می کند آن هم به چه سرعتی ولی در واقع هیچ کاری انجام نمیدهند.
  4. نوشته هایی که شما ننوشته اید در شبکه های اجتماعی ظاهر می شوند. این تروجان که متمرکز بر فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی است کاری ندارد جزء تولید پست های جعلی. این پست ها بیشتر از یک نوع هستند و مثلا می گویند ” اوه به این عکس نگاه کن” و توسط لینکی که در پست قرار دارد قربانی را آلوده می کنند.
  5. برنامه ای روی پیسی از شما باج گیری می کند. بعضی از برنامه های مخرب به معنی واقعی کلمه بسیار بی شعور هستند. خب این برنامه ها اطلاعات شما را نگه می دارند و باج می خواهند و تا باج شان را ندهید برنامه هایتان را نمیدهند. بعضی از این ویروس ها اطلاعات شما را رمز گذاری می کنند و بعد در خواست باج می کنند تا اطلاعات شما را باز گردانند. بعضی دیگر سعی در پنهان کردن آن چیزی که در حال انجام آن را دارند می کنند. به عنوان مثال هشدار FBI را نشان می دهند که کامپیوتر شما برای ارسال هرزنامه ( اسپم) مورد استفاده قرار گرفته است و برای اینکه دوبار از این کامپیوتر استفاده کنید باید جریمه آن را بپردازید. البته احتمال دارد با اینکه با اینکه هزینه را می پردازید اما سیستم شما باز نگردد!
  6. ناگهان شما نمیتوانید از ابزار های رایج سیستم استفاده کنید. یک کاربر هوشمند و باهوش که همیشه به تروجان ها مشکوک است ممکن است تسک منیجر ( مدیریت وظیفه ویندوز Task Manager) را با استفاده از ویرایشگر ریجیستری بررسی کند. اگر شما خواستید از این ابزار استفاده کنید  و بعد با پیامی روبرو شدید که مدیر سیستم ( که خود شما هستید) استفاده از آنها را غیر فعال کرده است، بدانید که پای نرم افزار مخربی در کار است که می خواهد از خود دفاع کند.
  7. همه چیز کاملا طبیعی به نظر می رسد. درست است. برخی از نرم افزار های مخرب تمام فعالیت خود را به بهترین شکل ممکن مخفی می کنند و هیچ اثری از خود باقی نمیگذارند. حتی زمانی که هیچ چیز غیر عادی به نظر نمیرسد، این امکان وجود دارد که یک ربات بی سر و صدا منتظر پیام از سازنده خود است که مانند یک تروجان کنترل از راه دور به سرقت اطلاعات شما بپردازد.

خب تا اینجای کار به معرفی تروجان های مختلف پرداختیم و حالا وقت اقدام موثر است. هرچه سریعتر اگر کامپیوتر شما فاقد آنتی ویروس است، یک آنتی ویروس قدرتمند روی آن نصب کنید و یک اسکن کامل از سیستم خود بگیرید. البته آنتی ویروس های آنلاینی هم هستند که می توانند کامپیوتر شما را از لحاظ آلوده بودن به هر نوع ویروس جستجو کند. امیدواریم هیچ وقت به این ویروس ها گرفتار نشوید.

نوروز خوش منبع : PcMag

مک بوک سرقت شده در لندن سر از تهران درآورده است

 

صبا آسا: متاسفانه هر روزه در همه جای دنیا لپ تاپ ها به سرقت می روند. طبق تحقیقات گارتنر Gartner در هر 53 ثانیه یک لپ تاپ دزدیده می شود. بیشتر صاحبان این لپ تاپ ها هم نمی توانند متوجه شوند که آقایان و یا خانم های دزد چه کاری با لپ تاپ هایشان می کنند.

دام دلتورتو Dom Deltorto یک انیماتور (تهیه کننده کارتون) ساکن لندن است که مک بوک پرو او در چهارم فوریه (16 بهمن 91) از آپارتمانش به سرقت برده می شود. پیش تر دلتورتو روی مک بوک خود یک اپلیکیشن 15 دلاری نصب کرده بود که Hidden App نام داشت. این اپلیکیشن به کاربر اجازه می دهد تا بتواند لپ تاپ دزدی را پس از اتصال به اینترنت ردیابی کند. این اپلیکیشن می تواند با استفاده از وب کم مک بوک عکس هایی به صورت مخفیانه بگیرد و آنها را به آدرسی که قبلاً به آن داده شده بود ارسال کند.

پس از دزدیده شدن، این مک بوک اولین بار در ماه مارس به اینترنت متصل شد و دلتورتو با کمال تعجب متوجه شد که این اتصال از تهران صورت پذیرفته است. سایت مشیبل ادعا می کند چون پیگیری اجناس دزدی در کشورهای دیگر در داخل ایران از طریق اینترپل کار ساده ای نیست، دلتورتو تصمیم گرفت این مسئله را به شبکه های اجتماعی بکشد.

به خاطر همین هم در سایت تامبلر مطلبی با عنوان “لپ تاپ دام در ایران است” و یا “Dom’s laptop is in iran” منتشر کرد که بعضی از عکس های گرفته شده مخفی از طریق وبکم دوربین آن را منتشر کرده بود. در بالا یکی از این عکس ها را می بینید.

اما در حال حاضر دام در تامبلر خود عکس ها را برداشته و می گوید این کار را به خاطر مسائل مربوط به حریم خصوصی انجام داده است. از طریق این لینک می توانید تامبلر دام را ببینید.

دام در یادداشت تازه تر خود می گوید صاحب جدید و از همه جا بی خبر مک بوک از این مسئله بسیار ناراحت شده و می خواهد آن را بازگرداند. این طور که به نظر می رسد دام از پیش داوری خود ناراحت است و تلویحاً از صاحب جدید مک بوک عذرخواهی کرده است. اگر این اتفاق برای شما افتاده بود، به خود این حق را می دادید که عکس های صاحبان جدید وسیله شخصی خود را منتشر کنید؟

دانلود Jetico BCWipe 6.04.2، نرم افزار پاکسازی کامل هارد دیسک

Jetico BCWipe 6.04.2 نام نرم افزاری می باشد که به کمک آن کاربران قادر به پاکسازی کامل اطلاعات می باشند. به وسیله این نرم افزار می توان فایل های مختلف با فرمت های گوناگون را به صورت کامل از هارد دیسک به گونه ای پاکسازی نمود که دیگر قابلیت بازیابی فایل ها با برنامه های بازیابی اطلاعات نیز ممکن نیست. این نرم افزار با ویژگی تکه تکه نمودن اطلاعات و فایل ها مانع از بازیابی آن ها می شود . همچنین به کمک ابزار موجود در این نرم افزار می توان کلیه هارد را به صورت ایمن فرمت نمود و تمامی اطلاعات را تا آخرین بایت از بین برد. انتخاب فایل های مشخص شده توسط خود کاربر و نابودی آن ها نیز از ویژگی های دیگر این نرم افزار می باشد. این نرم افزار محصولی از شرکت Jetico می باشد.

Jetico BCWipe دانلود Jetico BCWipe 6.04.2، نرم افزار پاکسازی کامل هارد دیسک

 

 

 

 


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ