سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زینت توانگران و توانگری مستمندان است . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان
وعده دستیار ویژه رئیس جمهور برای اتمام پروژه کنارگذر جاجرم عملی نشد
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1392/02/05 شماره انتشار 18387
نویسنده: شیری

عملیات اجرایی پروژه کنار گذر جاجرم در سال 89 آغاز شد اما اکنون شهرداری به دلیل هزینه های بالا قادر به آسفالت این پروژه نیست.

بر همین اساس طی پی گیری های انجام شده شرکت آلومینا نیز موظف به همکاری برای آسفالت این پروژه شده است اما تاکنون اقدامی در این باره نشده و این مسئله، ناخرسندی شهروندان جاجرم را موجب شده است. «حسین پور» یکی از شهروندان در این باره گفت: با وجود این که جاجرم یک شهر صنعتی و محل تردد وسایل نقلیه سنگین است اما هنوز یک کنار گذر ندارد و همین مسئله باعث نا به سامانی تردد در شهر شده است. به گفته وی، احداث پروژه کنار گذر جاجرم یکی از مصوبه های سفر هیئت دولت است که متأسفانه اجرای آن به تعویق افتاده است و هیچ فردی در این رابطه پاسخ گو نیست.

وی اظهار داشت: اکنون در معابر داخل شهری به دلیل تردد خودروهای سنگین، دست اندازهایی ایجاد و باعث سلب آسایش شهروندان شده است.

«نوری» از دیگر شهروندان جاجرم نیز در این باره گفت: از زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه، بازدیدهای زیادی توسط وزیر، کارشناسان و دست اندرکاران از آن انجام شد اما تمام آن ها، فقط وعده بود.

وی افزود: در آخرین بازدید که مشاور رئیس جمهور از این پروژه داشت، مقرر شد این پروژه تا فروردین ماه 92 به پایان برسد در حالی که این ماه به پایان رسید و هنوز اقدامی در این پروژه صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: نبود کنار گذر در این شهر، آسایش شهروندان را سلب کرده است و خیابان ها محل عبور خودروهای سنگین و عبوری شده است.

وی اظهار داشت: دست اندرکاران با تعلل در اجرای پروژه، علاوه بر افزایش مشکلات تردد، هزینه های بالایی را نیز باید متقبل شوند زیرا خیابان های شهر بر اثر عبور خودروهای سنگین که هر روز تولیدات کارخانه آلومینا را حمل می کنند، فرسوده شده است و به آسفالت و زیرسازی مجدد نیاز دارد.

«صارمی» یکی دیگر از شهروندان گفت: سال گذشته، فرزندم هنگام عبور از خیابان در دست انداز افتاد و در همان لحظه سانحه تصادف رخ داد که مدتی از درس و مدرسه باز ماند.وی بیان کرد: اگر کنار گذر داشته باشیم و ورود خودروهای سنگین به داخل شهر ممنوع شود، دیگر چنین اتفاق هایی رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: فکر می کنم داشتن کنار گذر جاجرم برای مردم به رؤیا تبدیل شود.

«قاسمی فر» از دیگر شهروندان نیز گفت: تکمیل نشدن پروژه کنار گذر به یکی از بزرگ ترین معضلات شهر تبدیل و اکنون آلودگی صوتی و هوا باعث سلب آسایش شهروندان شده است.

وی عنوان کرد: به دلیل دست اندازهایی که در خیابان های شهر ایجاد شده است، عبور هر خودروی سنگین در نیمه های شب آلودگی صوتی زیادی را ایجاد می کند.

با وجود پی گیری های فراوان، اجرای پروژه کنار گذر جاجرم به سرانجام نرسیده است. شهردار جاجرم با بیان این که پروژه کنار گذر این شهر از 5 سال پیش مطرح و تا حدودی تملک اراضی آن انجام شده است، گفت: این کنار گذر پروژه پر هزینه ای است که تاکنون 20 میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری و کمک های مردمی برای زیرساخت آن هزینه شده است و هنوز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«علی اصغر شاکری مطلق» افزود: برای تکمیل و آسفالت این پروژه 40 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است که متأسفانه از عهده شهرداری خارج است و باید پی گیری هایی برای همکاری شرکت آلومینا انجام شود.به گفته وی، اجرای آسفالت این پروژه به دستور 2 وزیر در زمان های مختلف بر عهده شرکت آلومینا گذاشته شد اما اقدامی از سوی آن ها صورت نگرفت و در آخرین سفری که دستیار ویژه رئیس جمهور به جاجرم داشت، از این پروژه بازدید و آسفالت و تکمیل آن تا پایان فروردین ماه امسال وعده داده شد اما با این وجود، هنوز هم شرکت آلومینا در این باره اقدامی نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین، زیرساخت های معابر شهر همواره خراب و پر دست انداز است.

«شاکری» تصریح کرد: اگر چه در زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه مقرر شد که با همکاری و مشارکت شرکت آلومینا، راه و شهرسازی و شهرداری اجرا شود، اما تاکنون به غیر از شهرداری هیچ سازمانی برای مشارکت اقدام نکرده است، در حالی که شرکت آلومینا، بیشترین تخریب زیرساختی را در شهر دارد.

«ایمان پور» فرماندار جاجرم نیز پیرو پی گیری های خبرنگار ما در رابطه با تکمیل کنارگذر گفت: این پروژه به یک معضل تبدیل شده است که گزارش ها و پی گیری های مختلف هم تاکنون برای برطرف شدن این معضل نتیجه ای نداشته است.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ