سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بپرس و خودداری مکن و شرم مدار که این دانش را نه متکبّر و نه کمرو فرا نمی گیرند . [امام باقر علیه السلام ـ در پاسخ به پرسشهای ابو اسحاق لیثی ـ]
بنام خداوند بخشنده مهربان

سه میلیارد ریال تسهیلات در حمایت از صنعتگران جاجرم پرداخت شد

بجنورد - مسوول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جاجرم گفت: سال قبل سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب مشاغل خانگی برای حمایت از صنعتگران این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی این اداره در روز شنبه، ?محمدحسین رجب زاده? گفت: این تسهیلات بانکی به 100 نفر از صنعتگران این شهرستان پرداخت شده است.

وی در خصوص معرفی صنعتگران این شهرستان برای استفاده از پوشش بیمه ای تامین اجتماعی نیز افزود: سال قبل 100 نفر از صنعت گران این شهرستان که واجد شرایط بیمه بودند به تامین اجتماعی معرفی و از مزایای آن برخوردار شدند.

وی گفت: بیشتر واجدان شرایط بهره مندی از پوشش بیمه تامین اجتماعی در رشته های کلاه بافی، پارچه بافی، معرق، سوزن دوزی و مشبک بوده است.

رجب زاده همچنین دریافت مدرک صلاحیت حرفه ای توسط 75 نفر از صنعتگران این شهرستان از اداره فنی و حرفه ای را از دیگر فعالیت های این نمایندگی در سال قبل برشمرد.

شهرستان جاجرم در 170 کیلومتری جنوب غربی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد. ک/

تشکیل دو شرکت تعاونی کشاورزی مهر در شهرستان جاجرم

» سرویس: اقتصادی - تعاون و اشتغال

سرپرست نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جاجرم از تشکیل دو شرکت تعاونی کشاورزی مهر در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاویانی افزود: در سال 91 همچنین مجوز تاسیس پنج شرکت تعاونی کشاورزی مهر در شهرستان جاجرم صادر شده است.

 

وی هدف از تأسیس و راه‌اندازی این تعاونیها را حمایت از تولید در بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: با تشکیل این تعاونی‌ها، 76 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

 

سرپرست نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جاجرم درعین حال با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در رونق تولید و اشتغال این شهرستان افزود: بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخشهای اصلی و مهم در برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده و بر این اساس حمایت از این بخش با تشکیل تعاونی های کشاورزی مهر امکان پذیر خواهد بود.

 

به اعتقاد کاویانی حمایتهای دولت از بخش تعاون از جمله ارائه کمکهای فنی و اعتباری و اعطای تسهیلات بانکی با سود کم، گام مهمی در جهت اشتغالزایی در این بخش خواهد بود.

بهره برداری آزمایشی از فرستنده دیجیتال در گرمه و جاجرم آغاز شد

بجنورد - مدیرکل صداو سیمای خراسان شمالی از بهره برداری آزمایشی از فرستنده دیجیتال شهرستان های گرمه و جاجرم در جنوب غربی این استان در چند روز اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مرکز در روز شنبه، ?احمد مهدوی? گفت: این فرستنده دیجیتال با قدرت 200 وات در ایستگاه تلویزیونی شهر گرمه نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این فرستنده از این پس مردم شهرهای گرمه و جاجرم، ایور و درق می توانند شبکه های رادیویی و تلویزیونی خود را با کیفیت دیجیتال دریافت کنند.

مهدوی جمعیت زیرپوشش دریافت شبکه رادبویی و تلویزیونی در شهرهای مزبور را بیش از 40 هزار نفر اعلام کرد و گفت: شهروندان این شهرها می توانند 19 شبکه تلویزیونی دیجیتال و 16 شبکه رادیویی دیجیتال را دریافت کنند.

وی افزود: برای بهره برداری از این طرح اعتباری افزون بر سه میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان صدا و سیما تامین و هزینه شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی با اشاره به آغاز بهره بردای آزمایشی از فرستنده دیجیتال شهر ?راز?، گفت: بزودی این فرستنده دیجیتال با حضور مسوولان مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.

وی همچنین از پیگیری برای نصب و راه اندازی فرستنده دیجیتال برای پوشش مناطق ?غلامان? و ?جرگلان? خبر داد و افزود: روند پوشش تلویزیون دیجیتال در این استان رو به افزایش است و در ماه های آینده شاهد گسترش این قابلیت در استان خواهیم بود.

مهدوی گفت: اکنون بیش از 76 درصد جمعیت خراسان شمالی از طریق 10 ایستگاه فرستنده دیجیتال زیر پوشش تلویزیون دیجیتال قرار گرفته اند.

استان خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد. ک/1

نسخه چاپیارسال به دوستان
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:
مشاهده 6 قلاده یوزپلنگ درمیاندشت جاجرم / دستگیری 6 شکارچی در بجنورد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از مشاهده شش قلاده یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم خبر داد.

خبرگزاری فارس: مشاهده 6 قلاده یوزپلنگ درمیاندشت جاجرم / دستگیری 6 شکارچی در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، حسین آبسالان گفت: این شش قلاده یوزپلنگ طی فیلمبرداری گروه‌های فیلمبردار اداره کل با هم مشاهده شده که پس از طی مسیر دو قلاده از آنها جدا شده و یک قلاده یوز ماده به همراه سه قلاده توله یوز به مسیر خود ادامه دادند.

 وی افزود: برقراری امنیت در پناهگاه حیات وحش میاندشت به واسطه افزایش تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی در چند سال اخیر، افزایش نسبی محیط‌بانان و کنترل و گشت‌های مدام منطقه به همراه افزایش تعداد طعمه‌های یوزپلنگ که طی دو سال اخیر آمار آهو که طعمه اصلی یوز می‌باشد را با رشد دو برابر مواجه کرده، که این مهم باعث افزایش جمعیت این گونه نادر و با ارزش در منطقه شده است.

آبسالان همچنین آموزش به جوامع محلی حاشیه پناهگاه حیات‌وحش را از دیگر عوامل مهم افزایش جمعیت گونه یوزپلنگ بر شمرد و گفت: آموزش به مردمان محلی و بومی ساکن در روستاهای داخل یا حاشیه مناطق به عنوان جزئی از اکوسیستم منطقه ضامن حفظ و بقای مناطق حفاظت بوده و در همین راستا استفاده از مردم بومی در حفظ پناهگاه حیات وحش میاندشت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه این چهارمین مشاهده یوزپلنگ در 6 ماهه اخیر در پناهگاه حیات وحش میاندشت است افزود: پناهگاه حیات وحش میاندشت یکی از مهمترین زیستگاههای یوزپلنگ در کشور است که تنها زیستگاه دشتی و عادی یوز پلنگ آسیایی در کشور محسوب می شود.

به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی همچنین ازدستگیری6شکارچی در بجنورد خبر داد.

وی تصریح کرد: مأموران گشت سیار یگان حفاظت محیط‌زیست طی گشت و کنترل در مناطق آزاد شهرستان بجنورد موفق به دستگیری دو گروه شکارچی غیر مجاز در ارتفاعات آلاداغ شدند.

وی افزود: از متخلفان یک قبضه سلاح دولول، دو قبضه سلاح گلوله‌زنی و یک قبضه اسلحه خفیف گلوله‌زنی غیر مجاز کشف و ضبط شد.

آبسالان اظهارداشت: همچنین دو قطعه کبک زنده(مخصوص زنده گیری کبک) و سه رشته داف (دام زنده‌گیری کبک) و یک دستگاه دوربین شکاری از ناحیه شکارچیان کشف و ضبط شده و متهمان پس از بازجویی اولیه و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شهرستان بجنورد شدند.

انتهای پیام/63002/ی/گ

تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام در جاجرم
1392\01\25 - 2:55 PM

بجنورد/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی


همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر مطهر 2 شهید گمنام امروز در شهر جاجرم تشییع و به خاک سپرده شد .
مردم شهیدپرور این شهرستان تابوت دو شهیدگمنام را خالصانه بر دوش گرفتند و از مسجد صاحب زمان تا مدفن شهدای گمنام در بوستان لاله تشییع کردند.
یکی از این شهدا تیرماه 67 در 17سالگی در جزیره مجنون و دیگری هم فروردین 66 در 20سالگی در قصر شیرین به درجه شهادت نائل آمده بود.
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در این مراسم گفت : شهدای گمنام، سند حقانیت و پیروزی مسلمانان هستند و ما امنیت امروز را مدیون ایشان هستیم.
سردار یوسفعلیزاده با بیان ا ینکه اسلام آن قدر عزیز و عظیم است که باید جان و مال را فدای آن کرد.
افزود: همه ما فدائیان اسلام عزیز هستیم همان طور که این شهدا هم قطره های کوچکی از خیل فدائیان اسلام بودند.

تشکیل 20 شرکت تعاونی در شهرستان‌های گرمه و جاجرم

» سرویس: اقتصادی - تعاون و اشتغال

20 شرکت تعاونی با اشتغالزایی 280 نفر سال گذشته در گرمه و جاجرم تشکیل شده است.

 

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال گذشته 20 شرکت تعاونی با عضویت 150 هزار نفر در شهرستانهای گرمه و جاجرم تشکیل شده که این تعداد تعاونی 280 فرصت شغلی را ایجاد کرده‌اند.

 

میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این تعاونی‌ها بیش از 220 میلیون ریال بوده و عمدتا در بخشهای کشاورزی، خدماتی، صنعتی و عمرانی تشکیل شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، جمعا 198 شرکت تعاونی با عضویت 10 هزار نفر و سرمایه گذاری هشت میلیارد ریال در شهرستانهای گرمه و جاجرم از توابع بجنورد تشکیل شده است.

 

انتهای پیام

 

ثبت موقوفه برای ساخت بیت الزهرا در جاجرم
1392\01\18 - 3:22 PM

بجنورد/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

دومین موقوفه خراسان شمالی در اولین روزهای سال 92 ، برای ساخت بیت الزهرا به ثبت رسید.
اربابی سرپرست اداره اوقاف شهرستان جاجرم گفت : واقف خیراندیش آقای محمد غلامی یک قطعه زمین 200 متر مربع را به ارزش 12 میلیون تومان برای ساخت بیت الزهرا وقف کرد.
پیش از این آقای اسماعیل رجب زاده در روستای برگر فاروج منزل مسکونی 200 متر مربعی خود را به ارزش 15 میلیون تومان برای جامعه القرآن وقف کرده بود.
حجت الاسلام مهدوی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم گفت : پارسال هم آقای مهدی شیدایی سهام 1 میلیون تومانی شرکت تعاونی و خانم گرجی آور زمین زراعی به ارزش 4 میلیون تومان را برای روزه خوانی حضرت زهرا وقف کردند.

 

 

1


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ