سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستترا چندان دوست مدار مبادا که روزى دشمنت شود و دشمنت را چندان کینه مورز که بود روزى دوستت گردد . [نهج البلاغه]
بنام خداوند بخشنده مهربان

نمایندگان مقام معظم رهبری راهی شهرستان‌های خراسان شمالی شدند

خراسان - مورخ شنبه 1391/07/22 شماره انتشار 18241

رهبر معظم انقلاب در سفر هشت روزه خود به استان خراسان شمالی با مردم شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین دیدار می‌کنند و نمایندگان ایشان نیز در دیگر شهرستان‌های این استان حضور خواهند یافت. در این دیدارها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان به نمایندگی از مقام معظم رهبری در شهرستان‌های مانه و سملقان و نیز بخش مرزی راز و جرگلان بجنورد حضور خواهد یافت و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی نیز به شهرستان‌های گرمه، درق و ایور سفر خواهد کرد. شهرستان‌های جاجرم و فاروج و شهرها و مناطق تابعه آنها از دیگر مقاصد نمایندگان رهبر معظم انقلاب است

عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی محور میامی - جاجرم آغاز شد

خراسان - مورخ سه‌شنبه 1391/02/19 شماره انتشار 18113

شاهرود - حسین پور: مدیرکل راه و ترابری استان سمنان از آغاز عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی محور میامی - جاجرم خبر داد.

رجب قربانپور روز گذشته در جمع خبرنگاران افزود: در قالب این طرح محور شریانی میامی - جاجرم که راه ارتباطی استان سمنان و استان خراسان شمالی را برقرار می کند، ایمن سازی می شود.قربانپور مدت زمان اجرای این پروژه را 4ماه عنوان کرد و گفت: این طرح از کیلومتر 55 محور میامی - جاجرم آغاز و تا کیلومتر 90 ادامه می یابد.وی اعتبار اجرای این طرح را 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.

اگر اداره نظارت و ارزیابی نمی تواند بر دانشگاه ها نظارت کند ما به دفتر رئیس جمهوری مراجعه کنیم. لطفا پی گیری کنید در دانشگاه علمی - کاربردی جاجرم چه می گذرد؟!

به راستی برای جاجرم متأسفم که متخصص زنانش یک سونوگرافی ندارد!

چرا هیچ کس نیست به کار افرادی که به طور غیرقانونی مسافر سوریه - کربلا جمع می کنند رسیدگی کند. چند شب پیش در گرمه همه شاهد بودند که کاروانی که قرار بود در جلوی منزل فردی که برای منفعت خویش مسافر جمع کرده بود، سوار اتوبوس شوند، اعلام شد که به خارج از شهر بیایید و مسافران را بین گرمه و جاجرم دور میدان فرمانداری سوار اتوبوس کردند. آن وقت شب و در سرما زن و بچه مردم کنار جاده ... نمی دانم چرا کسی رسیدگی نمی کند. از سازمان حج و زیارت خواهشمندیم پیگیر موضوع باشد.

«محمدزاهدی نیا» دانشجوی دیگری از شهرستان جاجرم در خراسان شمالی است. هدف از حضورش را آشنایی با محرومیت مردم و قرار گرفتن در فضای دورتر از هیاهوی سیاست و تجدد بیان می کند و می گوید: برای چند روز هم که شده از شرایط سوسولی بودن و کلاس دانشگاهی بودن درآمده و هم رنگ جماعت شده ایم. جماعتی سخت کوش، کویر نشین و پینه به دست، جماعتی که در اوج فقر و محرومیت دلی به وسعت آسمان دارند و تشنه محبت هستند.

گردشگری

گزارش خراسان از طبیعت و دیدنی های منطقه کالپوش شاهرود

خراسان - مورخ سه‌شنبه 1390/02/20 شماره انتشار 17831
نویسنده: شاهرود- حسین پور

http://www.khorasannews.com/NewsImage.aspx?id=497875&filename=103.jpg

نمایی از بهشت

جلوه ای بهشت گونه از طبیعت و شقایق هایی که هر بیننده ای را مسحور خود می کند، یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان شاهرود در منطق کالپوش از توابع بخش میامی است که همه ساله در اردیبهشت ماه رخ می نماید. دشت شقایق های کالپوش در 200 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد. برای سفر به این منطقه، پس از طی 60 کیلومتر از مسیر شاهرود به مشهد با رسیدن به شهر زیبای میامی به سمت شمال (جاد جاجرم) تغییر مسیر بدهید که به منطق کالپوش منتهی می شود.

این منطق سرسبز و جنگلی با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیرکشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگلداری، در فصل بهار با دشت های مملو از گل های شقایق، در شهریور ماه با گل های آفتابگردان، در پاییز و زمستان با مناظر زیبا، در مجاورت با پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان از موقعیت ممتاز گردشگری برخوردار است.

رویش شقایق ها در دشت های حاصلخیز این منطقه همه ساله هزاران بازدید کننده و تورهای طبیعت گرد را از مناطق مختلف کشور به ویژه تهران، مشهد، بجنورد و گرگان به سوی خود جلب می کند.گیاه شقایق با گل های قرمز، گرز مرکزی در گل ها و برگ های پهن کنگره دار که ارتفاع آنها به حدود 40 تا 50 سانتی متر می رسد یکی از گیاهان بسیار زیبا تلقی می شود. گل های آن دارای عمری بسیار کوتاه و گلبرگ های آن پایداری کمی برروی کاسبرگ ها دارند. رنگ قرمز پررنگ و حساسیت زیاد گلبرگ ها در پرپر شدن از مصادیق و اصطلاحات ادبی بوده که در متون پارسیان و شعرهای ایرانی به فراوانی از آن ذکر شده است. از اواسط اردیبهشت تا اوایل خرداد ماه زمین های زراعی و دامن دشت های زیبای منطقه کالپوش به وسعت چند هکتار پوشیده از گل های شقایقی است که سرخی آن از دوردست ها قابل مشاهده است. گویی خالق هستی چادری سرخ بر دشت های سبز گسترده تا برای دقایقی آدمی را به درک قدرت لایزال خود به تأمل وا دارد. این منطقه از نظر اقلیمی جزو اقلیم نیمه خشک تا نیمه مرطوب به شمار می رود. واقع شدن در اقلیم نیمه مرطوب از یک سو و وضعیت اراضی کشاورزی (دیم زار) که با کشت گونه های گیاهی مشخص می شود سبب شده تا پوشش گیاهی منطقه از شرایط ویژه ای برخوردار باشد.علاوه بر گونه های زراعی، انواعی از درختچه های جنگلی نیز در منطقه دیده می شود. در این میان دو مورد از گیاهان منطقه، یعنی گل شقایق و گل آفتابگردان به طور ویژه ای به عنوان امتیاز گردشگری در آمده اند.قرار گرفتن 10 درصد مناطق نمون گردشگری استان در محدود کالپوش (دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل دشت شاد و جنگل و آبشار نام نیک) از اهمیت گردشگری منطق کالپوش و استعداد های بالقوه و خدادادی این خط زرخیز از سرزمین هزار نقشمان حکایت دارد.آن چه این دشت را از دیگر نمونه های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی های بارز آن محسوب می شود، وجود آبشارها، چشمه ها، گونه های درختان جنگلی در این محدوده و نیز مناطق زیبای آبشار حسین آباد، قشقلته، سرداربیک، آبشار زو (نام نیک) و غار خواجه قنبر (سم) در پیرامون آن است که با احداث سد کالپوش در آینده شهرت این منطقه را دوچندان خواهد کرد و در کنار هوای دل انگیزش به قطب گردشگری کشور مبدل خواهد ساخت. رویش شقایق در دشت ها و مزارع از نظر کشاورزان نوعی آفت محسوب می شود و سمپاشی های پی در پی در سال های اخیر نیز موجب کاهش رویش آن در منطقه شده است. کمبود زیرساخت ها و تسهیلات رفاهی گردشگران از جمله مشکلاتی است که گریبانگیر این جاذب ارزشمند است که باید با معرفی بیشتر، نسبت به جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری کالپوش تلاش کرد.علاوه بر سفر به دشت شقایق ها، بازدید از کاروان سراهای تاریخی طی مسیر مانند کاروان سرای بدشت، میامی، سپنج (جهان آباد) و موز میامی نیز خالی از لطف نخواهد بود. می توانید به منظور ایجاد تنوع در سفر، برای بازگشت مسیر نردین - گردن خوش ییلاق - شاهرود را انتخاب کنید تا چشم انداز های زیبای روستای تلوبین و گلستان را نظاره کرده و آن را به خاطرات خوب سفر بیفزایید.جاجیم بافی، لاک تراشی، سوزن دوزی و دیگر دست بافته ها از جمله صنایع دستی منطق کالپوش محسوب می شوند که در کنار فرآورده های لبنی و تخم آفتابگردان سوغاتی است که می توان از کالپوش به ارمغان برد.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ