سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای گرامی ترینِ گرامیان و نهایتِ آرزوی خواستاران ! تو سرور منی که درِ دعا و توبه را برای من گشودی. پس درِ قبول و اجابت دعا را بر من مبند . [.فاطمه علیه السلام ـ در دعایش ـ]
بنام خداوند بخشنده مهربان
1394/08/13

 

حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی در مراسم گرامیداشت یوم الله 13 آبان در شهرستان جاجرم








به گزارش روابط عمومی فرمانداری جاجرم : به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 13 آبان ، مراسم گرامیداشت روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی با حضور جناب آقای نوروزیان معاونت محترم سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری خراسان شمالی ، فرماندار جاجرم ، ائمه جمعه و جماعات ، روحانیت معزز ، روئسای ادارات و ارگانها ، دانش آموزان و دانشجویان گرانقدر و مردم ولایت مدار شهرستان در میدان مرکزی جاجرم برگزار شد.
 
جناب آقای نوروزیان معاونت سیاسی امنیتی استانداری به عنوان سخنران ویژه این مراسم در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اشاره به عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان جاجرم گفت : شما مردم ولایتمدار ، اهالی فرهنگ و تمدن و تدین با عزاداری های باشکوه خود در ایام محرم به همه ملت ایران نشان دادید مردم متدین جاجرم ریشه در فرهنگ عاشورا و مکتب تشیع دارند.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور دانش آموزان ، دانش جویان ، معلمین ، اساتید و مردم همیشه در صحنه شهرستان که برای گرامیداشت این روز بزرگ گرد هم آمده بودند تصریح داشت : امروز به مناسبت 13 آبان در این مکان جمع شده ایم تا پیامی را به عنوان ملت ایران صادر نمائیم.  3 رویداد مهم در 13 آبان در تاریخ کشور ما اتفاق افتاده است که تماماً به آمریکا ، سردمدار استکبار در دنیای امروز مربوط است. اولین اتفاق در 51 سال قبل در 13 آبان سال 1343 رخ داد ، ربوده شدن امام خمینی(ره) در شب 13 آبان توسط عوامل رژیم طاغوت و انتقال ایشان به تهران و سپس تبعید به ترکیه. باید به این نکته توجه کرد که علت مقابله رژیم طاغوت با امام راحل و تبعید ایشان به ترکیه چه بود ؟ امام خمینی(ره) مبارزه خود را از سال 41 آغاز کرده بود و در 4 آبان ماه سال 43 با سخنرانی علیه آمریکا و قانون کاپیتولاسیون خشم رژیم طاغوت را برانگیخت. دقت داشته باشید از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی ، مبارزه با آمریکا در راس اهداف ، آرمانها و برنامه های امام راحل بود.
دومین رویداد مربوط به 13 آبان سال 57 می باشد : در این روز تاریخی بسیاری از دانشجویان و مردم در دانشگاه تهران تجمع کرده و علیه رژیم وابسته پهلوی که آمریکای جنایتکار از آن حمایت می کرد. در این روز تعداد زیادی از دانش آموزان وارد دانشگاه شدند و عوامل رژیم طاغوت تجمع کنندگان را به گلوله بست که بیش از 56 نفر جان خود را ازدست دادند و عمده این افراد دانش آموزان بودند.
وی در ادامه با بیان این مطلب که دانش آموزان ما همواره در حوادث انقلاب نقش اساسی داشتند به شهدای جنگ تحمیلی اشاره نموده و افزود : در جریان جنگ تحمیلی تقریبا 50 درصد از شهدای ما جوانان دانش آموز و دانشجو بودند.
سومین حادثه تاریخی که معاونت سیاسی به آن اشاره کرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 58 توسط دانشجویان انقلابی بود. وی با بیان این مطلب که اشغال لانه جاسوسی آمریکا نقش بسیار مهم و تعیین کننده در سرنوشت کشور داشت افزود : بعد از انقلاب اسلامی ، آمریکا در کشور ما مدام درحال ایجاد نا امنی ، توطئه و طراحی کودتا به منظور براندازی انقلاب بود. دانشجویان به عنوان پیش تازان مقابله با استکبار جهانی اقدام به اشغال سفارتخانه آمریکا و لانه جاسوس آمریکا نمودند. دولت ملی گرای آقای بازرگان این حرکت دانش جویان را محکوم کرد اما امام راحل با نگاه انقلابی خود این حرکت دانشجویان را تایید کرد و گفت : تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب دوم است ، اهمیت آن از انقلاب اول بیشتر است.
مقام عالی دولت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انقلاب و استکبار ستیزی اظهار داشت : این که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند انقلاب ما ضد استکباری و ضد آمریکاست بدلیل همان مسایل است و باید مورد توجه قرار گیرد. شعار محوری در دوران انقلاب  " استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی " بود ، مگر استقلال و آزادی بدون استکبار ستیزی ممکن است ؟ تاسف می خوریم از برخی روشنفکران غرب زده که از ابتدای انقلاب شعار آزادی سر داده ولی توجه ندارند که تضمین آزادی با استقلال است.
وی با اشاره به واقعه عاشورا گفت : اگر  "حر" در تاریخ عاشورا ماندگار شد به دلیل آن بود که راه خودش را از یزید جدا کرد و تصمیم گرفت ، مستقل شد و به لشکر حق پیوست. اگر ما بخواهیم آزادی خودمان را در کشور تضمین نمائیم چاره ای نداریم جز این که مستقل باشیم. برخورد ما با آمریکا و هر کشور قدرتمندی که می خواهد دنیا را به زیر سیطره خود در آورد در رابطه با همین استقلال است.
نوروزیان در ادامه سخنان خود خاصیت جمهوری اسلامی را استکبار ستیزی عنوان نمود و افزود : شعار ما در طول انقلاب شعار " استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی " بوده است ، نباید واهمه داشته باشیم ، با صدای رسا فریاد مرگ بر آمریکا را سر داده و دائماً مرگ بر آمریکا می گوئیم.
وی با اشاره به ابتدای تاریخ اسلام و تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به مکه مکرمه گفت : پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در ابتدای ورود خود به مکه مکرمه به علت تحقیر مسلمانان از سوی غیر مسلمانان ، قبله مسلمین را از بیت المقدس به مکه تغییر داد چرا که دین مبین اسلام دین مستقلیست ، رهبر مستقل ، کتاب مستقل و قبله مستقل دارد و باید به این مقوله استقلال توجه ویژه داشت.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص نحوه برقراری ارتباط با آمریکا تصریح داشت : همان گونه که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سخنان خود بارها به این مطلب اشاره داشته اند که اگر آمریکا از خوی استکباری خود دست بکشد و بخواهد به عنوان یک کشور مساوی و برابر با ما رابطه برقرار کند جمهوری اسلامی با این رابطه مشکلی ندارد. اگر روزی چنین اتفاقی بیفتد و ما با آمریکا رابطه برقرار کنیم آیا معنایش این است که استکبار ستیزی انقلاب پایان یافته است ؟ اصلاًچنین نیست. پیامبر اسلام(ص) با قوم یهود و با مخالفین خود مراودات سیاسی داشتند ، آیا معنایش این بود که حرف مخالفین را پذیرفته و از دین خود دست برداشته بود ؟
معاونت سیاسی استانداری خراسان شمالی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم و زیارت عاشورا در خصوص استقلال مسلمانان گفت : استقلال طلبی و استکبار ستیزی مسلمانان ریشه در عاشورا و در فرهنگ ما دارد. در ایام محرم با خواندن زیارت عاشورا به دشمنان اعلام می کنید هر زمان آماده برای جنگ با کسانی هستید که میخواهند با شما بجنگند و درخواست برائت از دشمنان و کسب روزی از خداوند متعال دارید و این امر نشان دهنده این مطلب است که استکبار ستیزی ریشه در عقاید و باور مذهبی ما دارد.
نوروزیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات عناصر تندرو و افراطی دو جریان سیاسی کشور که با پیروی از یکسری اهداف و غرایض به کشور ضربه زده اند گفت : اگر امروز دولت تدبیر و امید به دنبال توسعه مراودات سیاسی می باشد نباید این گونه تعبیر و تفسیر کرد که دولت از استکبار ستیزی دست برداشته است. کدام مسئول دولتی چنین حرفی زده و استکبار ستیزی انقلاب را نفی کرده است. نباید یک عده ای مسائل را مخلوط بکنند و تعریف غلط به مردم بدهند. دولت درعین حال که توسعه مراودات سیاسی خود در دنیا را دنبال می کند روحیه استکبار ستیزی انقلاب و نظام را حفظ کرده است. در مذاکرات هسته ای اگر 6 قدرت جهان در مقابل ملت ایران به زانو درآمده و وزیر امور خارجه آمریکا با شرایط نامناسب خود به مدت 18 روز در پای میز مذاکرات حضور یافت علتش اقتدار ملت ایران و استکبار ستیزی ما بود. آمریکائی ها با تمام جنایتکاری های خود به این نتیجه رسیده اند استقامت ملت ایران ، تدابیر رهبری و تدابیر دولت تدبیرو امید شرایط را برایشان مشکل  ساخت و مجبور به حضور درپای میز مذاکره شدند ، مذاکرات نیاز ما نبود نیاز آنها بود و ما باید به این مقوله افتخار کنیم. در مقابل نیز یک عده نباید فکر کنند آمریکا حلال تمام مشکلات ماست. آیا رژیم شاه به طور کامل به آمریکا وابسته نبود ؟ سرنوشتش چگونه رغم خورد ؟ آیا بجز نابودی و فروپاشی بود.
وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات کشورهای عربی و دیگر کشورهای وابسته به آمریکا گفت : آیا آمریکا مسائل و مشکلات کشورهای وابسته به خود را حل و فصل کرده است ؟ مقام معظم رهبری در سخنان خود به این مطلب اشاره داشته اند که آمریکا نه تنها حلال مشکلات نیست بلکه خود بخشی از مشکل است.
نوروزیان با اشاره به بررسی تحلیلی تاریخ کشور تصریح داشت : بررسی تحلیلی تاریخ کشور نشان می دهد ملت ایران از زمانی که خود را شناخته است خصوصاً در دوران بعد از اسلام همیشه روحیه استکبار ستیزی داشته چرا که ملت ایران ملتی ولایی بوده و استکبار ستیزی در ذات ملت ایران است. در اواخر دوره قاجار که سخت ترین دوره تاریخی کشور است ، انگلستان تمام دنیا را مستعمره خود کرده بود اما آرزوی تسخیر ایران را به گور برد. هم اکنون نیز ملت ایران بیدار و هوشیارند. بعضی افراد خاص ، بدبینی را دربین مردم تزریق نکنند.
مقام معظم رهبری بارها فرموده اند : من به اکثریت قاطع ملت ایران و جوانان ایران اطمینان دارم ، اکثریت قاطع ملت ایران استکبارستیزند ، پای انقلاب ایستاده اند اما حواسمان باشد آسیب و تهدید در کمین کشورمان است. حضرت امام خمینی(ره) در وصیتنامه سیاسی الهی خود آسیب ها را مشخص کرده اند ، 2 آسیب مارا تهدید می کند :     "فراموشی هدف و تفرقه "  نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نمی تواند هیچ غلطی بکند.
وی در سخنان خود به آیات نورانی قرآن کریم در خصوص ایجاد وحدت در جامعه اسلامی و راه های ایجاد وحدت اشاره نموده افزود : با چنگ زدن به ریسمان الهی ، ترس از خدا ، جهاد با نفس و به جا آوردن حق تقوا خواهیم توانست به اتحاد در جامعه دست پیدا نمائیم. اگر خود را و نفس خود را نشناسیم و با نفس خود مبارزه نکنیم با آمریکا هم نخواهیم توانست مبارزه کرد. بسیاری از کسانی که شعار مبارزه با آمریکا را سر می دهندخودشان در دامان آمریکا هستند چون مبارزه با نفس را جدی نگرفته اند. چیزی که امروزه در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی به آن نیاز داریم این است که غفلت نکنیم ، بیش از پیش به اخلاق مداری و اهمیت اخلاق توجه کنیم چرا که اخلاق در دعواهای سیاسی آسیب های زیادی به کشور وارد نموده است. ما امروز به مرد اخلاق بیشتر نیازمندیم تا مربی اخلاق.
معاون سیاسی استاندار در پایان سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در خصوص جهاد اکبر و جهاد اصغر گفت : جهاد با نفس ، جهاد اکبر است که مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) بوده و این همان چیزیست که امروز به آن نیاز داریم ، اگر با نفس خود مبارزه کردیم ، خودخواهی را کنار گذاشتیم و تکبر درونی خود را شکستیم می توانیم بت استعمار را بشکنیم و با استکبار مبارزه کنیم. امیدوارم مسیر استکبار ستیزی ملت ایران همچون چراغی نورانی تمامی نسلهای آینده را هدایت کند. به مسئولین و خدمتگذاران کمک کنیم تا کشور را از پیچ تاریخی عبور بدهیم و بدانیم که اتحاد و انسجام و وحدت مهمترین نیاز جامعه است.


شایان ذکر است در انتهای مراسم ، بیانیه 13 آبان قرائت گردید.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ