سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمان را روزگارى رسد بس دشوار ، توانگر در آنروز آنچه را در دست دارد سخت نگاهدارد و او را چنین نفرموده‏اند . خداى سبحان فرماید « بخشش میان خود را فراموش مکنید . » بدان در آن روزگار بلند مقدار شوند و نیکوان خوار ، و خرید و فروخت کنند با درماندگان به ناچار و رسول خدا فرموده است با درماندگان معاملت مکنید از روى اضطرار . [نهج البلاغه]
بنام خداوند بخشنده مهربان

طنز

حیف و میل بودجه در مدرسه ها

خراسان شمالی - مورخ شنبه 1391/10/30 شماره انتشار 18320

خیال نکنید که طنزنویس ها فقط نقاط ضعف را می بینند و اغراق و سیاه نمایی می کنند و نمی گذارند آب خوش از گلوی اذهان عمومی پایین برود و تمام فکر و ذکرشان تشویش اذهان عمومی و انکار خدمات مسئولان و آب ریختن به آسیاب دشمنان است. روزنامه تهران امروز در ستون «دیزی سه نفره» خود نوشته است: وقتی خبرهای خوش یکی پس از دیگری می رسد، طنزنویس باید خیلی بی انصاف باشد که خوش حال نشود و کیف نکند و لبخند نزند.

مثلا همین صرفه جویی و جلوگیری از ریخت و پاش، مگر خبر خوبی نیست؟ قطع کردن اعتبارات پژوهشی، کم کردن و گاه نپرداختن بودجه مراکز علمی و فرهنگی، اینها اگر خدمت به جامعه و رشد و توسعه و چشم انداز فرداهای روشن نیست پس چیست؟

تازگی ها خبر آمده است که سرانه دانش آموزی مدرسه ها نیز مشمول صرفه جویی شده و پرداخت نمی شود تا نسل آینده ساز قدر نعمت بداند و در کلاس سرد بنشیند و برق و آب و گاز مصرف نکند تا مبادا در حیف و میل کنندگان اموال عمومی شریک جرم باشد.

جالب تر و ابتکاری تر از آن، این است که هزینه های سرسام آور چای و قند معلمان در زنگ تفریح، کشف و خنثی شده است و چندی است معلمان، با ابراز ندامت از اسراف و اتلاف بیت المال، به طور خودجوش، قند و چای شان را ازخانه می آورند یا با پرداخت هزینه آن از حقوق نجومی شان، سهم خود را در ساختن زیرساخت های اقتصاد ملی می پردازند.

حالا اگر وسط این شادمانی و خوش خیالی و همدلی ما با طرح های ابتکاری مسئولان، کسی بخواهد نیش و کنایه بزند و به ماجرای آن فهرست های 300 نفری داخل جیب عزیزان اشاره کند و از وام های میلیاردی بی بازگشت حرف بزند، شما خیال می کنید که اجازه می دهیم حرفش را تمام کند؟

دانش آموزاگر طالب علم است باید پاپیچ پدر ومادرش بشود و آنها را سرکیسه کند و مبالغ اخذ شده را به کیسه مدرسه بریزد. معلم اگر شیفته علم و فرهنگ است باید از توقعات بیجا چشم پوشی کند و هزینه قند و چای و تکثیر جزوه و برگه های امتحانی را از مبالغ کلانی که بی حساب و کتاب به عنوان حقوق می گیرد بپردازد.

مدیر مدرسه اگر توانایی مدیریت فرهنگی دارد باید بداند که پرداخت قبض آب و برق و گاز و تلفن ربطی به مسئولان محترم ندارد، چه رسد به تعمیرات ضروری ساختمان و تامین لوازم مورد نیاز تعلیم و تربیت!

مگر مسئولان و مدیران کلان، تدارکات چی و حسابدارند که توقع بیجا از آنها دارید؟ اصلا آنها مگر حساب و کتاب و این جزئیات سرشان می شود که می گویید چهل دانش آموز در یک کلاس نمی گنجند؟

آنها فقط دستور می فرمایند و شما باید اجرا بفرمایید، مثلا وقتی دستور می فرمایند که مدارس هوشمند شوند، لابد توقع دارید که برای هزینه هایش هم فکری کرده باشند؟ چه پر توقع

جمع آوری خبر: خبر نگار مستقل جاجرم، حاج قاسمعلی حسن زاده اول

با نظر خود سایت شهرستان خود را برتر


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ