سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که با راستگویی اش تو را به راستگویی بخواند و با اعمال نیک خود ، تو را بهبرترینِ اعمال برانگیزد . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

کد خبر: 158127

نظرات : 0 تاریخ انتشار: 1391/12/21 ساعت :6:31 AM

 
مهمترین عناوین سیاسی؛ از نقشه انتخاباتی احمدی نژاد تا کاهش تحریم ها
آیا احمدی نژاد در نقشه مجمع تشخیص مصلحت نقش بازی می کند؟!/ بمب اتمی کره شمالی در راه تهران/ تحریم ها کاهش می یابد
[-] اندازه متن [+]

جام سیاسی؛ سایت دویچه وله(DW) نوشت: «از پیونگ‌یانگ تهدیدهای تازه‌ای به گوش می‌رسد. رهبران کره شمالی اعلام کردند که قصد دارند برنامه ‌اتمی خود را شتاب بخشند. این امر واکنشی به تحریم‌های تازه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد است که این کشور را بیش از پیش در معرض انزوای جهانی قرار می‌دهد.»جام سیاسی: "سیاوش اوستا" چهره قدیمی ضدانقلاب و لیدر فرقه ساختگی موسوم به «نو زرتشتیان» که در تلویزیون سلطنت طلب پارس (Parstv) برنامه اجرا می کند، در تازه ترین اظهارات خود مدعی شد که رفتار و مواضع اخیر دکتر احمدی نژاد که جنجال ساز و بحث برانگیز بوده است، جزئی از سیاست کلان نظام برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 است. 

آیا احمدی نژاد در نقشه مجمع تشخیص مصلحت نقش بازی می کند؟!

 

  وی با اشاره به رویکردهای جدید آقای احمدی نژاد گفت: «شعارهایی که علیه روحانیت دارد می دهد و کارهایی که الآن ضد روحانیت و علیه کل سیستم می کند، تا به حال در این 34 سال هیچکدام از دولتمردان جمهوری اسلامی انجام نداده اند. همه اینها هم به انتخابات مربوط می شود، چون انتخابات سال آینده خیلی حساس و خیلی تعیین کننده است. یعنی در این انتخابات اگر رژیم موفق بشود برنامه خودش را -که نقشه ای است که مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام کشیده[!]- عملی کند، خاطرتان جمع باشد که تا 30 سال دیگر جمهوری اسلامی تثبیت می شود.»

 

اوستا در ادامه به مخاطبان خود هشدار داد: «نمی خواهم ناامیدتان کنم، برای این می گویم که حواستان جمع باشد و بیایید به میدان و از خواب غفلت بیدار شوید. اینها [جمهوری اسلامی] در سطح جهانی کاری کرده اند که الآن خود امریکا و اروپا می گویند تحریم ها همه "بازی" است. کم کم پذیرفته اند و دارند [با ایران] کار می کنند، فقط بعضی جاها را تشخیص داده اند و ترجیح می دهند که با فحش کارشان را انجام بدهند. در درازمدت هم اینها می آیند کاری می کنند که حتی من هم که اینجا نشسته ام علیهشان حرف می زنم، دادگاهی ام کنند؛ و همه شما را همینطور...»

 

  بمب اتمی کره شمالی در راه تهران

 

  بنابر این گزارش، روزنامه‌ آمریکایی "وال‌استریت ژورنال" مدعی شده است: «اینک مقامات دولت آمریکا نگران ارسال فزاینده‌ فن‌آوری جنگ‌افزار اتمی کره شمالی به ایران هستند. این مقامات گفته‌اند که تفاهمنامه‌ای که در سپتامبر سال 2012 در زمینه ‌همکاری‌های اتمی میان دو کشور امضا شده است، با توجه به افزایش تنش‌ها میان کره شمالی و جامعه جهانی، اهمیت تازه‌ای می‌یابد.»

 

  تحریم ها کاهش می یابد

  جام سیاسی؛ سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه وعده داد که در سال آینده خورشیدی، تحریم‌های ایران کاهش یابند.»

 

به گزارش خبرگزاری مهر، صالحی بدون ارائه توضیحات بیشتر گفت اطلاعاتی در دست دارد که هم اکنون قابل بیان نیستند. وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: «اگر وقتی را برای حل و فصل این موضوع در نظر بگیریم، الان بهترین زمان است.»

 


  
  
کد خبر:4305616
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1391 - 02:01
امیر پوردستان به باشگاه خبرنگاران خبر داد
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سیستم کنترل آتش و سیستم استابلایزر روی تانک ذوالفقار نصب شده و متناسب با این تهدیدات سعی می‌کنیم که سال آینده ان‌شاءالله نمونه جدیدتر این تانک را تقدیم ملت ایران کنیم.

امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره به‌کارگیری رادارهای گوناگون در نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: رادارها بیشتر برای بخش پدافند ما مورد استفاده قرار می‌گیرند و مسئولیت نیروی زمینی در پدافند از ارتفاع پست بوده، یعنی دفاع از پاسگاه‌های فرماندهی، زاغه‌های مهمات و پرنده‌هایی مانند بالگردهای دشمن که در این ارتفاع پرواز می‌کنند، مورد نظر است.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ما رادارهای مورد نیازمان را پیش‌بینی کرده‌ایم و آن رادارهایی که توسط وزارت دفاع طراحی شده در اختیار ما قرار گرفته و از این بابت هیچ مشکلی را احساس نمی‌کنیم.  
 
وی درباره قرار گرفتن مدل‌های بیشتری از "تانک ذوالفقار" در اختیار نیروی زمینی گفت: همان‌طور که تهدیدات در هر روز چهره تازه خود را نشان می‌دهد، ما هم متناسب با آن تهدیدات، ظرفیت‌های مناسب را در خود ایجاد می‌کنیم، لذا در ماه گذشته شاهد ارتقای تانک ذوالفقار بودیم.
 
پوردستان تصریح کرد: سیستم کنترل آتش و سیستم استابلایزر روی تانک ذوالفقار نصب شده و متناسب با این تهدیدات سعی می‌کنیم که سال آینده ان‌شاءالله نمونه جدیدتر این تانک را تقدیم ملت ایران می‌کنیم.


  
  
کد خبر: 173107
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1391 - 08:20
توصیف های رئیس جمهوری درباره افراد و چهره ها به یک طرف و توصیف های وی از اسفندیار کابینه اش به طرفی دیگر. هرچه به ماههای پایانی دولت نزدیک می شویم توصیف های گاه و بیگاه رئیس جمهور از یارغارش شدیدتر خواهد شد و به طریقی پیش خواهد رفت که دیگر کلمات عادی نتواند پاسخگوی تلاش احمدی نژاد برای این ماجرا باشد.

شفاف: محمود احمدی نژاد استاد اغراق است. اغراقش در توصیف افراد گاه برای هوگو چاوز است و گاه برای یار غارش اسفندیار رحیم مشایی. به پای توصیف یاران و معتمدانش که برسد آنان را آنچنان توصیف می کند که بزرگان «اولیاء الله» راهم با تردید اینگونه توصیف می کنند. 
رئیس جمهور ایران آنچنان در فراق رئیس جمهوری فقید ونزوئلا گریست و پیامی عرفانی داد که خانواده چاوز هم درباره اش آنگونه نکردند و عجیب نبود که مادر چاوز گریه های رئیس جمهور ایران را تاب نیاورده و با آغوشی باز به استقبال رئیس دولت ایران بیاید و آن عکس تاریخی را خلق کند که تردید نکنید تا دنیا برپاست در توصیف بخشی از رفتار سیاسی محمود احمدی نژاد گفته خواهد شد. 
توصیف های رئیس جمهوری درباره افراد و چهره ها به یک طرف و توصیف های وی از اسفندیار کابینه اش به طرفی دیگر. هرچه به ماههای پایانی دولت نزدیک می شویم توصیف های گاه و بیگاه رئیس جمهور از یارغارش شدیدتر خواهد شد و به طریقی پیش خواهد رفت که دیگر کلمات عادی نتواند پاسخگوی تلاش احمدی نژاد برای این ماجرا باشد. 
به اینها هم خیلی ایرادی نیست چه آنکه احمدی نژاد هم مانند همه انسان ها می تواند علاقه ای قلبی و از سر ارادت به شخصی داشته باشد و آن را ابراز کند. نکته اما اینجاست آن چیزهایی که رئیس جمهور محترم در مشایی دیده و می بیند کمتر کسی دیده و بر آن صحت می گذارد. چگونه است که توصیف های رئیس جمهور ایران از یک عضو کابینه اش اینگونه مورد انتقاد نخبگان و حتی علمای دین قرار می گیرد؟ چگونه می شود فقط احمدی نژاد از این فضایل آگاه باشد و دیگران ندانند؟ 
آذرماه که رئیس جمهور مشایی را از دفترش به دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها فرستاد، نامه ای بلندبالا و بیسابقه خطاب به وی نوشت و در الفاظی غیر متعارف و صدالبته غیرلازم مشایی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین خواند که کار با او هدیه ای از طرف خدا برای رئیس جمهور است. 
دیروز هم احمدی نژاد وقت گرانقدر خود به عنوان رئیس جمهوری ایران را گذاشت تا به بهانه اعطای نشان درجه یک فرهنگ و هنر ساعتی را به توصیف مشایی بگذراند. وی سپس در سخنانی مشایی را مردی خواند همچون آیینه پاک و زلال که ایمانش به استواری دماوند، الوند، دنا و سبلان است. 
سوال اینجاست که احمدی نژاد در چندماه آخر دولتش چه ضرورتی احساس کرده که مشایی را بیش از گذشته و به هر بهانه ای توصیف کرده و برای او عباراتی در حد اولیای خاص الهی به کار ببرد؟ آیا می توان این رفتارها را اتفاقی و ناشی از ارادت خاص «رئیس جمهور محترم» ایران به یک فرد از اطرافیانش دانست و یا باید این توصیفات را جدی تر گرفت؟ 
وقتی رئیس جمهور محترم ایران می گوید: « ملت ایران در طول تاریخ به دنبال بهار بوده است» و ثانیه ای بعد می گوید:« مهندس مشایی مردی است ، بهاری، بهاری، بهاری...» منظورش چیست؟
 آیا می توان این تحلیل را بار دیگر مطرح کرد که رئیس جمهور محترم به دنبال کاندیدسازی دولت برای انتخابات آتی است و در این مسیر برای احمدی نژاد چه کسی بهتر از مشایی؟ 
کلیدواژه های استفاده شده در جملات استفاده شده در چندماه اخیر رئیس جمهور برای توصیف اسفندیار کابینه اش را اگر مانند قطعات پازل کنار یکدیگر بچینیم آیا به نتیجه دیگری می توان رسید؟ راز کلمات اغراق آمیز رئیس جمهور محترم در توصیف هایش چیست؟ اگر مشایی بهاری باشد که به فرموده رئیس جمهور محترم ایران مردم به دنبال آنند، پس این هشت سال چه بوده است؟ بر هشت سال اخیر مردم ایران چه فصلی را می توان نامگذاری کرد؟ 

  
  
کد خبر: 251343
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1391 - 23:24
پرسش هایی و پاسخ‌هایی درباره آنچه در آلماتی گذشت؛
با پایان یافتن مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی برخی پرسش ها درباره اجلاس وجود دارد که پاسخ آنها می تواند تا حدود زیادی ابعاد مختلف موضوع را روشن کرده و جلوی شبهات را بگیرد.

با پایان یافتن مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان در روز چهارشنبه 10 اسفند 1391 (28 فوریه 2013) برخی پرسش ها درباره آن قابل طرح است که پاسخ آنها می تواند تا حدود زیادی ابعاد مختلف موضوع را روشن کرده و جلوی شبهات را بگیرد.

این گزارش ایران هسته ای تلاش می کند در قالب پرسش و پاسخ به برخی از ابعاد مهم مذاکرات آلماتی بپردازد.

1- پیشنهادی که گروه 1+5 در آلماتی به ایران داد چه بود؟

هنوز متن دقیق پیشنهاد گروه 1+5 به ایران در مذاکرات آلماتی از جانب هیچ یک از دو طرف علنی نشده است. با این حال منابع غربی بویژه روزنامه نیویورک تایمز یک روز پس از مذاکرات آلماتی بخش هایی از این پیشنهاد را علنی کرده اند که به نظر می رسد به واقعیت نزدیک باشد. خلاصه این داده ها این است که پیشنهاد مکتوبی که از جانب گروه 1+5 در آلماتی به ایران داده شد نسخه بازنویسی شده ای از پیشنهاد بغداد است که هم در حوزه درخواست هایی که از ایران می کندو هم در حوزه امتیازهایی که به ایران پیشنهاد می کند اصلاح و بازنویسی شده است. پیشنهاد آلماتی آنطور که منابع غربی گفته اند از اصطلاح کاهش آمادگی فردو استفاده می کند و معنای آن این است که فعالیت غنی سازی در فردو به طور محدود (6 ماهه) تعلیق شود و در عوض گروه 1+5 از جمله امریکا تحریم هایی در حوزه پتروشیمی و طلا را علیه ایران تعلیق نماید. این پیشنهاد خواهان تعطیلی فردو نمی شود و بحث تعلیق غنی سازی به طور کلی نیز در آن نیامده است.

2- تفاوت پیشنهاد آلماتی با پیشنهاد بغداد چیست؟

پیشنهاد بغداد علاوه بر این که خواهان تعطیلی غنی سازی 20 درصد در فردو، تعطیلی تاسیسات فردو و خروج کلیه مواد 20 درصد از ایران می شد، در فازهای بعدی خواهان تعلیق کامل غنی سازی در نطنز هم بود. همچنین این پیشنهاد هیچ پیشنهاد مشخصی در زمینه کاهش تحریم ها مطرح نمی کرد. در حوزه ما به ازا هم پیشنهاد بغداد چیزی بیش از تعلیق تحریم صدور قطعات هواپیما به ایران و پیشنهادهای کم ارزشی از این دست به ایران ارائه نمی کرد.

3- آیا این یک پیشنهاد جدید بود؟

از دید ایران، آنطور که دکتر سعید جلیلی در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از پایان مذاکرات نیز اعلام کرد آنچه درآلماتی از سوی گروه 1+5 ارائه شد در واقع یک پیشنهاد جدید نبود بلکه پاسخی به پیشنهادهایی بود که از سوی ایران در مسکو به این گروه اراه شد و تا کنون پاسخی رسمی از جانب این گروه دریافت نکرده بود.

4- چرا ایران گفت این پیشنهاد مثبت است؟

نخستین نکته در اینجا این است که ایران صریحا اعلام کرد که از آنچا که گروه 1+5 در این پیشنهاد به اندازه چند گام به دیدگاه های ایران نزدیک شده و از دیدگاه های قبلی خود دور شده، ایران این پیشنهاد را مثبت تلقی می کند ولی بلافاصله پس از آن اعلام شد که ایران عقیده دارد روه 1+5 هنوز راهی درازی برای پیمودن دارد. بنابراین ایران این پیشنهاد را به دلیل برداشته شدن چند گام مثبت و دور شدن از برخی مواضع قبلی 1+5 در اندازه ای محدود مثبت اعلام کرده است و لی درباره آن به طور کلی اعلام تحفظ نموده است. نکته دوم این است که دکتر جلیلی اعلام کرد که ایران عقیده دارد پیشنهاد آلماتی باید با توجه به اصل هم وزنی، تناسب و هم زمانی گام ها اصلاح شود. معنی این سخن این است که ایراد اصلی این پیشنهاد در حوزه هم وزن بودن امتیازهایی است که می دهد و درخواست هایی که از ایران دارد. با این حال، این نکته امریکا که تا کنون همواره تاکید می کرد تحریم ها غیر قابل بازگشت و غیر قابل لغو است، اکنون رسما وارد فاز لغو تحریم ها شده از دید ایران مسئله ای مثبت است و یک تغییر مهم نسبت به گذشته محسوب می شود. ایران چنین تغییری را در دیدگاه امریکا در حالی وجود آورده است که هیچ تغییری در دیدگاه های خود در موضوع هسته ای و در رفتار عملی هسته ای اش ایجاد نکرده است.

5- آیا ایران پیشنهاد آلماتی را پذیرفت؟

ایران در آلماتی اعلام کرد که این پیشنهاد را مثبت می داند ولی هرگز سخنی درباره پذیرفتن آن به میان نیامد. بلکه برعکس، ایران با هدف متوازن سازی پیشنهاد آلماتی خود یک پیشنهاد جدید به گروه 1+5 ارائه کرد. ضمن اینکه بنا شد جزئیات پیشنهاد آلماتی در روز 28 اسفند در نشست کارشناسان در استانبول بررسی شود و بنابراین بحث درباره پذیرش پیشنهاد آلماتی از سوی ایران کاملا بی معنی است.

شورای روابط خارجی امریکا:

واشینگتن دریافته که غنی سازی در ایران متوقف شدنی نیست/ خط قرمزهای امریکا و اسراییل متفاوت است

این مذاکرات مفید بوده است اما ما هنوز هم به نتیجه ملموس دست نیافتیم.
شورای روابط خارجی امریکا در یک ارزیابی از مذاکرات آلماتی تاکید کرد امریکا دریافته است که غنی سازی 5 درصد در ایران متوقف شدنی نیست و به همین دلیل انرژی خود را بر متوقف کردن غنی سازی 20 درصد در ایران متمرکز کرده است.

متن کامل مصاحبه برنارد گورتزمن، دبیر شورای روابط خارجی امریکا با داریل کیمبل مدیر اجرایی انجمن کنترل تسلیحات امریکا که روز شنبه 12 اسفند در پایگاه اینترنتی فارین افرز منتشر شده،در ادامه می آید.

***

* سعید جلیلی مذاکره کننده بلند پایه ایران پس از مذاکرات دو روزه ایران با گروه 1+5، این مذاکرات را  گامی مثبت  خواند اما سخنگوی گروه غربی موضع محتاطانه تری اتخاذ کرد. نظر شما درباره این مذاکرات چیست؟

- من فکر می کنم مذاکرات دور آلماتی آنچه را که ما انتظار داشتیم یعنی پیشنهادات تجدید نظر شده و تبادل عقاید را به همراه داشت. هیچ کس انتظار پیشرفت در این مذاکرات را نداشته است. تقریبا 8 ماه از دور قبلی مذکرات گذشته بود و ما برای ده سال درباره بحران هسته ای ایران در حال مذاکره بوده ایم. بنابر این افراد مطلع می دانند که این روند تنها از طریق مذاکرات جدی و مداوم به نتیجه می رسد و این خیلی مثبت است که دو طرف با برگزاری دور بعدی مذاکرات در سطح کارشناسی در تاریخ 18 مارس در استانبول ترکیه و در سطح سیاسی در آلماتی در تاریخ 5 و 6 آوریل موافقت کردند. ایران این مذاکرات را  مثبت  توصیف کرد و این در حالی است که گروه 1+5، این مذاکرات را  مفید  خواند. من هم معتقدم که این مذاکرات مفید بوده است چرا که ما هنوز هم به نتیجه ملموس دست نیافتیم. این روند زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که ایران با رد تسلیحات هسته ای و دنبال کردن برنامه هسته ای خود به روشی ملموس و قابل تایید موافقت کند.

* ایران تاکید دارد که به دنبال برنامه تسلیحات هسته ای نیست پس چرا با پیشنهادات قدرت های بزرگ - که به این کشور امکان دنبال کردن برنامه هسته ای صلح آمیز را می دهد اما مقدار اورانیوم غنی شده ای را که ممکن است برای تولید بمب استفاده شود ، محدود می کند - موافقت نمی کند؟

- این سوال خوبی است. آنچه که ما اکنون با آن مواجه هستیم ، وضعیتی است که بر اساس آن ایرانیان نمی خواهند اول امتیازی بدهند. آنها ابتدا می خواهند پیش از هر گونه موافقت بر سر برنامه هسته ای خود، شاهد کاهش تحریم ها باشند. حال آنکه گروه 1+5 قصد ندارد تحریم های شدید علیه این کشور را تا زمانی که تهران اقدامات جدی را برای کاهش فعالیت غنی سازی اورانیوم خود انجام ندهد، کاهش بخشد. بنابر این آنچه که دو طرف لازم دارند مجموعه ای از اقدامات گام به گام است که برای دو طرف، امکان آنچه را که شما گامی به جلو می نامید، فراهم می کند.

* دو اتفاق مهم پیش رو است که نخست دور بعدی مذاکرات ایران با گروه 1+5 در آلماتی در ماه آوریل و پس از سال نو ایرانیان
به گزارش جهان، با پایان یافتن مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان در روز چهارشنبه 10 اسفند 1391 (28 فوریه 2013) برخی پرسش ها درباره آن قابل طرح است که پاسخ آنها می تواند تا حدود زیادی ابعاد مختلف موضوع را روشن کرده و جلوی شبهات را بگیرد.
و دیگری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ 14 ماه ژوئن است. آیا این موضوع بر مذاکرات تاثیر دارد؟

- این موضوع حائز اهمیت است که ایرانیان با وجود پیش رو داشتن این وضعیت سیاسی داخلی پیچیده و انتخابات ریاست جمهوری، با برگزاری دور بعدی مذاکرات موافقت کردند. اما گذشته از آن، من کاملا مطمئن نیستم این چه معنایی می دهد. آنچه که از نقطه نظر ما مهم است این موضوع است که روند مذاکرات با سرعت نسبتا زیادی ادامه دارد و ما تا دور بعدی مذاکرات، 8 ماه دیگر منتظر نمی مانیم.

* گروه 1+5 مایل است که مذاکرات چگونه ادامه یابد؟

آنچه که گروه پنج به علاوه یک اکنون به دنبال آن است محدود شدن فوری فعالیت های حساس هسته ای است که ادامه تولید اورانیوم با غنای 20 درصد و ذخیره سازی آن در تاسیسات غنی سازی زیرزمینی فردو هستند. آنها محدود کردن هرچه بیشتر فعالیت های غنی سازی اورانیوم ایران را به عنوان گامی به سوی دستیابی به توافق جامع تری می دانند که فعالیت های غنی سازی اورانیوم ایران را با غنای 5 درصد را محدود می کند.

گروه پنج به علاوه یک همچنین به دنبال اقدامات جدی تری برای اطمینان از این موضوع است که ایران برنامه مخفیانه ای را دنبال نمی کند و آنها خواستار ارائه مشوق های خاصی از جمله تامین سوخت برای رئاکتور تحقیقات پزشکی تهران هستند که دلیل اصلی ایران برای غنی سازی اورانیوم 20 درصدی است. قدرت های بزرگ می خواهند برخی تحریم ها را برای ترغیب ایرانیان به برداشتن گامی در جهت تعلیق غنی سازی 20 درصدی اورانیوم، کاهش دهند. ما امروز در شرایطی قرار داریم که خیلی دشوارتر از وضعیت ایران حتی در 5 سال قبل است.

* چرا چنین است؟

ما بیش از این به دنبال تعلیق دائم و کامل همه فعالیت های غنی سازی اورانیوم ایران نیستیم و دلیل این است که این موضوع دیگر یک گزینه واقع گرایانه و عملی نیست. ایران متاسفانه شمار زیادی سانتریفوژ دارد و سرمایه گذاری مالی، اقتصادی و سیاسی بزرگی روی آنها انجام داده است و آنها نمی خواهند بیش از این درباره آن مذاکره کنند. اکنون این موضوع مهم است که ما مانع از دنبال کردن فعالیت های خطرناک بیشتر ایران شویم که غنی سازی در سطوح بالاتر است که می تواند آنها را به توانایی دنبال کردن برنامه تولید بمب برساند.

* یکی از انتقادات وارد به موضع دولت امریکا این است که این نوع سیاستی است که درباره کره شمالی نیز دنبال شد و کره شمالی اکنون آزمایش های هسته ای انجام داده است و این بیم وجود دارد که سرانجام همه این مذاکرات با وقوع انفجار هسته ای در ایران پایان یابد. آیا شما فکر می کنید این موضوع مبالغه آمیز است یا آیا شما فکر می کنید که مشروعیتی برای این انتقادات وجود دارد؟

- ما باید با این واقعیت روبرو شویم که تحریم ها می تواند برنامه هسته ای ایرانیان را کند کند اما نمی تواند و نخواهد توانست آن را متوقف سازد. برخی تشابهات وجود دارد اما حقایق مسلمی هم هست که ما باید به ذهن بسپاریم که منتقدان راه حل دیپماتیک اغلب آنها را نادیده می گیرند. نخست آنکه تحریم ها به تنهایی نمی توانند ایران را از دنبال کردن برنامه هسته ای خود بازدارد. ما جدی ترین و سخت ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده ایم و هنوز هم ایران متاسفانه در ارتباط با نصب سانتریفوژهای خود به پیشرفت هایی دست یافته است. ما باید با این واقعیت روبرو شویم که تحریم ها می توانند برنامه هسته ای ایرانیان را کند کنند اما نمی توانند و نخواهند توانست آن را متوقف سازد. دوم آنکه، واقعیت دیگر این است که حملات نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران حتما یک گزینه است اما گزینه خوبی نیست چرا که تنها می تواند برنامه هسته ای ایران را برای شاید 3 یا 4 سال به تعویق اندازد و قطعا ایران را به دنبال کردن آشکار برنامه تسلیحات هسته ای وا خواهد داشت و حمایت مردم ایران را از دولت این کشور یکپارچه خواهد کرد.

این سالی است که در آن امریکا باید از همه عناصر قدرت ملی و دیپلماسی در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن ترتیبات دور نگه داشتن ایران از گذر از خط تسلیحات هسته ای، استفاده کند. راه دیپلماسی بسیار دشوار است اما این بهترین گزینه روی میز است و بدیهی است که اگر دو طرف بتوانند مزایای آن را درک کنند، دستیابی به توافق امکان پذیر است. انتقاد وارده دیگر که شما درباره مذاکرات اشاره نکردید این است که به هر حال، مذاکره ایرانیان با گروه 1+5 به این کشور توجیهی برای دنبال کردن برنامه تولید بمب می دهد. حقیقت این است که ایران در حال نصب سانتریفوژهای بیشتر در تاسیسات هسته ای نطنز؛ نصب سانتریفوژهای پیشرفته تر؛ احداث رئاکتور آب سنگین - گذشته از اینکه ما با ایرانیان مذاکره کنیم یا نکنیم- هستند. تحریم هایی که اکنون علیه این کشور اعمال می شود همچنان ادامه خواهد یافت و ارزیابی های ایرانیان را تحت تاثیر قرار خواهد داد مگر آنکه ایرانیان گام های جدی را برای متوقف کردن این فعالیت های خود بردارند. پس امسال سالی است که امریکا باید از همه عوامل قدرت ملی و دیپلماسی خود در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن ترتیباتی که ایران را از گذر از خط تسلیحات هسته ای دور نگه می دارد، استفاده کند.

* سال قبل برخی از مقامات اسرائیلی درباره قریب الوقوع بودن دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای و حمله نظامی احتمالی به این کشور، هشدار دادند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی انتقاد کرد و باراک اوباما رئیس جمهور امریکا قرار است اواخر ماه مارس به فلسطین اشغالی سفر کند. شما فکر می کنید چقدر مذاکرات بین مقامات اسرائیلی و امریکایی اهمیت خواهد داشت؟

- واقعیت این است که از نقطه نظر امریکا، داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای یک تولید یک بمب، لزوما به معنای کشیده ماشه برای شروع جنگ نیست. این موضوع خیلی مهم است امریکا و اسرائیل در تلاش هایشان برای پیشگیری از ایران مجهز به تسلیحات هسته ای در یک موضع نزدیک قرار دارند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با بیشتر جامعه بین الملل درباره اینکه چقدر تهدید ایرانیان جدی است، همگام نیست. نتانیاهو در سخنرانی پاییز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد  خط قرمزی  را برای تعیین میزان انباشت اورانیوم با غنای 20 درصد ایران تعیین کرد که فراتر از آن منجر به اقدام نظامی علیه این کشور خواهد شد. ولی واقعیت این است که از نقطه نظر امریکا، داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای تولید یک بمب لزوما به معنای کشیده ماشه برای شروع جنگ نیست.

آنچه که در چند هفته و چند ماه پیش صورت گرفته این است که مقامات اسرائیلی به این نتیجه رسیدند که ارزیابی امریکا از تهدید ایرانیان شاید عمل گرایانه تر باشد. مقامات اسرائیلی همچنین به این نتیجه رسیدندکه ایران برای دلایلی که کاملا مشخص نیست، نباید به انباشت اورانیوم با غنای 20 درصد تا حدی که برای ساخت حتی یک بمب کافی باشد، ادامه دهند. و این یکی از دلایلی است که چرا ما شاهد این هستیم که از حملات لفظی نتانیاهو علیه ایران کاسته شده است.

اسرائیل به تلاش خود برای اینکه تهدید اقدام نظامی علیه ایران را معتبر تر سازد، ادامه خواهد داد. آنها بر این باورند که می توانند به تغییر ارزیابی های ایران و واداشتن آن به توافق با برخی مقررات روی میز از جانب گروه 1+5 کمک کنند.

اما ما باید مطلع باشیم که اگر تهدیدهایی از جانب اسرائیل صورت گیرد، در حقیقت ممکن است مقامات ایرانی را به مبارزه طلبیدن گروه 1+5 تشویق کند. پیش بینی آن و فهم این موضوع که چطور برخی از این تهدیدات بر افکار رهبر عالیقدر ایران و مردم در داخل این کشور به ویژه با در نظر گرفتن نزدیک شدن ایران به فصل انتخابات،تاثیر خواهد گذاشت، مهم است.

* چقدر ایران به در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای تولید بمب نزدیک شده است؟

- ایرانیان اگر بخواهند در این راستا حرکت کنند، هنوز هم سالها از در اختیار داشتن زرادخانه هسته ای موثر و نصب کلاهک بر روی موشک فاصله دارند.آنها مقادیر زیادی اورانیوم با غنای پایین دارند که آنها را انباشته کرده اند، آنها همچنین نیمی از مقدار اورانیوم با غنای بیست درصد لازم برای بمب را دارند. این مقدار عموما 250 کیلوگرم در نظر گرفته می شود. آنها اکنون 167 کیلوگرم در اختیار دارند و ما همچنین باید به یاد داشته باشیم که یک بمب هسته ای به معنای در اختیار داشتن زرادخانه نیست. ایرانیان اگر حرکت در این راستا را انتخاب کنند هنوز هم سالها از در اختیار داشتن یک زرادخانه هسته ای و نصب کلاهک روی موشک فاصله دارند.


  
  

اینجا یه خبری هستا

 

کد خبر: 129761
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1391 - 07:04
سخنگوی ستاد تنظیم بازار نوروزی با بیان اینکه از 19 اسفند ماه توزیع گوشت 10500 تومانی و مرغ 4400 تومانی توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مصرف آغاز می‌شود اعلام کرد: البته این قیمت‌ها تحویلی بوده و برای فروش آنها از 4 تا 10 درصد بستگی به هزینه‌ها در هر استان به دست مصرف کننده می‌رسد.


به گزارش بولتن نیوز ، مهر نوشت: علی پور کاوه با بیان اینکه از شنبه 19 اسفند اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مصرف، توزیع گسترده گوشت، مرغ، برنج و میوه در 31 استان کشور را آغاز می‌کنند، گفت: در ایام پایانی سال تقاضا برای کالاهای اساسی معمولا افزایش می‌یابد به همین علت برای پاسخگویی به این تقاضا در ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت شد، از شنبه 19 اسفند ماه اسفند کالاهای اساسی در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار نوروزی تصریح کرد: مقرر شده است، اتحادیه‌های سراسری کارکنان دولت، اتحادیه سراسری فرهنگیان، اتحادیه کارگران برای اعضای تحت پوششان 4 کیلو گوشت قرمز منجمد برمبنای هر کیلو 10 هزار و 500 تومان، گوشت مرغ با قیمت 4 هزارو 400 تومان تحویل بگیرند.

مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت صنعت، معدن وتجارت یادآور شد: همچنین برای هر کدام از این اتحادیه‌ها، برنج هندی با قیمت 3 هزارو 600 تومان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: تصمیم ویژه دیگری هم در ستاد تنظیم بازار گرفته شد که در هفته بعد بطور گسترده انواع برنج وارداتی در نمایشگاه‌ها، شبکه‌های صنفی منتخب استانی و سایر شبکه‌هایی که سازمان صنعت، معدن وتجارت تدارک ببینند، عرضه شود.

قیمت انواع برنج خارجی

وی، افزود: برنج آرژانتینی برمبنای کیلویی 2 هزار تومان به اندازه تقاضای کشور در 31 استان کشور توزیع می شود، همچنین برنج آپاچی برمبنای هر کیلو 2 هزارو 50 تومان، برنج تایلندی هر کیلو یکهزار و 330 تومان در سراسرعرضه می‌شود.

پور کاوه خاطرنشان کرد: البته این قیمت‌ها تحویلی بوده و برای فروش آنها از 4 تا 10 درصد بستگی به هزینه‌ها در هر استان به دست مصرف کننده می‌رسد.

مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این قیمت‌ها نسبت به بازار آزاد تفاوت قابل توجهی دارد که سعی شده است در شبکه مصرف تعاونی که قابل کنترل بوده توزیع شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار نوروزی گفت: اعداد و ارقام موجودی کالا و روند عرضه کالا به شبکه‌های توزیع در اسفند امسال بیش از مدت مشابه سنوات قبل می‌باشد از این رو جای هیچگونه نگرانی از بابت کمبود کالا نیست.

پور کاوه در ادامه تاکید کرد: خواهشی که از مردم می‌شود این است که با برنامه‌ریزی ازپیش تعیین شده براساس تقاضاهایشان کالاهای اساسی را تامین نمایند تا زمینه سودجویی برای افراد خاص فراهم نشود.

جزئیات ذخیره سازی میوه و مرکبات

وی تاکید کرد: در مورد میوه و مرکبات بیش از 100 هزارتن سیب و پرتقال تدارک دیده شده و تا امروز بیش از 60 درصد این مرکبات به استان‌ها حمل شده و در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها ذخیره سازی می‌شود و برنامه توزیع آن حسب شرایط هر استان می‌باشد.

پورکاوه همچنین در خصوص چگونگی تشکلیل ستاد تنظیم بازارنوروزی گفت: بلافاصله پس از دستور رییس جمهور برای روان سازی امور و استفاده هر چه بیشتر از توان تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و دستگاه‌های مرتبط این ستاد تشکیل شد.

مدیر کل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت صنعت، معدن و تجارت تبیین کرد: این ستاد متشکل از 15 دستگاه اجرایی اعم از متولیان حمل و نقل، مجامع و اتحادیه‌ها، انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده و سایر دستگاه‌هایی که در زمینه تامین، توزیع و حمل کالا و هم عرضه کالا موثر هستند تشکیل و روزانه با یکدیگر هماهنگی داشته و جلسات مستمری دارند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار نوروزی استانی هر روز و مستمر با حضور استاندار تشکیل شده واین ستاد تا پایان فروردین سال 92 فعال است.

مفتح رئیس ستاد نوروزی تنظیم بازار شد

مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور حکمی "محمد صادق مفتح" قائم مقام اجرایی وزارتخانه را به سمت رییس ستاد نوروزی تنظیم بازار منصوب کرد.

در این حکم آورده است: مقتضی است که در روزهای پایانی سال و ایام نوروز همراه با معاونان، مدیران، کارشناسان و همکاران وزارتخانه و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تدابیر و تمهیدات مورد نیاز برای تامین و توزیع کالا، بازرسی و نظارت، پایش مستمر عرضه و تقاضا، رسیدگی به شکایت و نیز اطلاع رسانی موثر در جهت جلوگیری از هرگونه کمبود منابع و ممانعت از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها اتخاذ شود.

ستاد نوروزی تنظیم بازار از طریق هماهنگی، پاسخگویی، تعامل و بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های مرتبط با فضای تنظیم بازار نوروزی، شامل جامعه اصناف و شورای اصناف، مجامع و انجمن‌‌های تولیدی، توزیعی، تعاونی‌های کارگری، کارمندی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و فعالان اقتصادی گمرکات و بازارچه‌های مرزی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، صداوسیما، رسانه‌ها، اصحاب جراید و ائمه محترم جمعه و جماعات، سازمان تعزیرات حکومتی، مسئولان حمل ونقل درون شهری و برون شهری، نیروی انتظامی و مجموعه اماکن وابسته، نیروهای بسیج مردمی و ناظرین افتخاری، شهرداری ها، شورای شهر، میادین میوه و تره بار، انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سایر دستگاه‌های ذیربط زمینه لازم برای خدمتگزاری به مردم شریف و تامین معیشت آنان را بیش از بیش فراهم کند.


  
  
ستاد خبری

 

جعل و غصب عنوان وزارت اطلاعات

 















هموطنان گرامی ،

             
سربازان گمنام امام زمان (عج) بی نام و نشان خدمت می کنند. هرکس خود را کارمند وزارت اطلاعات معرفی نمود و قصد سوء استفاده داشت ، حتما کلاهبردار است . مراتب را سریعا به 113 اطلاع دهید.
 
 
شهروندان گرامی ،

             کارکنان وزارت اطلاعات هرگز هویت شغلی خود را نزد دیگران فاش نمی کنند. بنابراین هرکس ادعا کرد مامور وزارت اطلاعات است ، قطعا شیاد است . با 113 تماس بگیرید.
 
 
هموطنان گرامی ،

          کارکنان وزارت اطلاعات ، فاقد هرگونه کارت شناسایی هستند. لذا چنانچه فردی کارت وزارت را به شما نشان داد، حتما کلاهبردار است . با 113 تماس بگیرید .
 
 
         وزارت اطلاعات حافظ امنیت و منافع شهروندان است . هرکس با عنوان کارمند وزارت اطلاعات قصد سوء استفاده مادی و معنوی را داشت ، حتما کلاهبردار است و قادر به حل کمترین مشکل شما نخواهد بود. مراتب را به 113 اطلاع دهید .
 
 
         وزارت اطلاعات دارای هیچگونه شرکت اقتصادی و غیر اقتصادی نیست . هرکس تحت این عناوین خود را به شما معرفی کرد،حتما کلاهبردار است . با 113 تماس بگیرید.


خراسان شمالی
بجنورد – خ فردوسی – کوچه ابوذر - ساختمان ستادخبری اداره کل اطلاعات استان خراسان شمالی

 


  
  
ستاد خبری
 
آیا می دانید ؟









1-      آیا می‌دانید؟ پل ارتباطی مردم با وزارت اطلاعات ستاد خبری می باشد .

2-      آیا می‌دانید؟ شماره تلفن ستاد خبری وزارت اطلاعات 113 می باشد .

3-      آیا می‌دانید؟ از طریق شماره گیری پیش کد استانی امکان ارتباط با ستاد خبریهای سراسر کشور مقدور می باشد .

4-      آیا می‌دانید؟ دریافت اخبار سیاسی،فرهنگی و اجتماعی با رویکرد امنیتی در حوزه فعالیت ستاد خبری وزارت اطلاعات است .




5-      آیا می‌دانید؟ شماره سامانه پیامکی ستاد خبری وزارت اطلاعات 6000113 می باشد .

6-      آیا می‌دانید؟ ارسال اخبار امنیتی به موقع به ستاد خبری وزارت اطلاعات،ثمرات ارزشمندی را برای نظام ج .ا.ا به همراه دارد .

7-     آیا می‌دانید؟ سرنخ بسیاری از کیس های امنیتی ،اخبار مردمی بوده است .

8-      آیا می‌دانید؟ ستاد خبری وزارت اطلاعات به نوعی مرکز فوریتهای امنیتی به شمار می آید.

9-     آیا می‌دانید؟ ارتباط با ستاد خبری وزارت اطلاعات از 3 طریق تماس تلفنی،مکاتبه و مراجعه مردمی امکان پذیر است.

10-   آیا می‌دانید؟ با اطلاع رسانی به موقع به ستاد خبری وزارت اطلاعات،چه نقش مهمی در تحقق اهداف عالیه نظام خواهید داشت .

11-  آیا می‌دانید؟ ستاد خبری وزارت اطلاعات در راستای تکریم و قدردانی از گزارش دهندگان سالانه به تعداد قابل توجهی از آنان هدایایی به رسم یادبود اهداء می نماید .

12-   آیا می‌دانید؟ طبق آمار رسمی وزارت اطلاعات میزان همکاری مردم با سیستم امنیتی در کشور ایران به مراتب بیشتر از سایر کشورها می باشد.

13-   آیا می‌دانید؟ ستاد خبری وزارت اطلاعات همواره سپاسگزار و قدردان همکاری شما مردم عزیز می باشد .

14-  آیا می‌دانید؟ ستادهای خبری وزارت اطلاعات با شماره 113 به صورت شبانه روز آماده دریافت گزارشات امنیتی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی شما می باشد ،در ستادهای خبری وزارت اطلاعات کارشناسانی جهت ارائه مشاوره امنیتی حضور دارند .

15-   آیا می‌دانید؟ بزرگترین مشکلات امنیتی با گزارشات شما مردم غیور در وزارت اطلاعات مرتفع گردیده است .

16-   آیا می‌دانید؟ شماره صندوق پستی ستاد های خبری در سراسر کشور 113 می باشد .

17-   آیا می‌دانید؟ امکان ارتباط از خارج از کشور با شماره 113 مقدور می باشد .

18-   آیا می‌دانید؟ امنیت در سایه سار همکاری مردمی محقق میگردد .

19-  آیا می‌دانید؟ همکاری شما در ایجاد امنیت تا چه حد حائز اهمیت است ،آهنگ دلنشین زندگی اجتماعی در گرو تامین امنیت عمومی می باشد .

20-   آیا می‌دانید؟ سایت رسمی وزارت اطلاعات با آدرس www.vaja.ir در فضای مجازی فعالیت خود را آغاز نموده است .

آیا میدانید شما مردم عزیز میتوانید بدون هیچگونه محدودیت و حساسیتی با حضور در ساختمانهای آشکار ستاد خبری وزارت اطلاعات اخبار و گزارشهای خود را با کارشناسان امنیتی در میان بگذارید .

  
  

نظر مراجع تقلید نسبت به شبهه ترک حج

طی استفتائی، نظر رهبر معظم انقلاب و حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سیستانی درباره تشرف حج تمتع و عمرده مفرده در شرایط کنونی اخذ شد.

 

طی استفتائی، نظر رهبر معظم انقلاب و حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سیستانی درباره تشرف حج تمتع و عمرده مفرده در شرایط کنونی اخذ شد.

چندی است ایمیل‌ها و پیامکی‌هایی از سوی اشخاص مختلف منتشر می‌شود که شیعیان به جای رفتن سفر حج و تقویت پادشاهان و دولت عربستان در اقتصاد -که بخشی از آن در راستای اعمال معاندانه علیه شیعیان هزینه می‌شود- با زمینه‌سازی در فرصت شغلی، ساختن مدرسه، احداث بیمارستان و ... به کشور خودمان کمک کنند.

از این رو، شبکه اجتهاد طی استفتائی نظر رهبر معظم انقلاب و حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سیستانی را جویا شده است.

متن این استفتاء به شرح زیر است:

«با سلام و احترام

با توجه به اعلام بانک جهانی مبنی بر درآمد 30 میلیارد دلاری دولت عربستان به‌واسطه حج و از طرف دیگر، کمک اقتصادی این دولت به آمریکا و اسراییل در راستای اعمال معاندانه علیه شیعیان، آیا رفتن به حج، مصداق کمک به ظالم است؟ توصیه حضرتعالی برای تشرف به عمره و تمتع (با توجه به شرایط فعلی)، چیست؟»

نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

بسمه تعالی

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

تا وقتی از طرف نهادهای مسئول منعی اعلام نشده، انجام عمره و فریضه حج مانعی ندارد.

موفق و مؤید باشید.

نظر آیت‌الله مکارم شیرازی

بسم الله الرحمن الرحیم

در تمام طول تاریخ زیارت بیت‌الله الحرام و بسیاری از مراقد ائمه(ع) غالباً مستلزم پرداخت وجوهی به ظالمین بوده است. اگر این گونه کمک‌ها اشکال داشته باشد، باید هم زیارت خانه خدا تعطیل شود و هم زیارت مراقد ائمه(ع) و این کار هرگز به مصلحت اسلام نیست.

همیشه موفق باشید.

نظر آیت‌الله نوری همدانی

بسمه تعالی

سلام علیکم

حج و عمره در شرائط فعلی بلامانع است.

نظر آیت‌الله سیستانی

بسمه تعالى

برای کسی که شرایط استطاعت داشته باشد، حج واجب است.

موفق باشید.


  
  

در اطلاعیه شماره 3 روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام شد:

اسامی رسانه های وابسته به واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس


 

            در پی اطلاعیه‌های یازدهم و هفدهم بهمن ماه پیرامون بازداشت و احضار تعدادی از مرتبطین واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس موسوم به (BBC ) بخشی دیگر از اطلاعات بدست آمده را به استحضار ملت سرافراز ایران اسلامی می‌رساند:
1-  در ادامه روند تحقیقات، تعدادی دیگر از افراد متصل به شبکه، احضار شده و از آنها بازپرسی به عمل آمده و تعدادی دیگر از مرتبطین ناآگاه نسبت به ماهیت شبکه، مورد دعوت قرار گرفته و ضمن دریافت اطلاعات و توضیحات از آنها، پیرامون اهداف پنهان و مقاصد سوء شبکه توجیه شدند ضمنا از دیگر عناصری که در لیست احضار یا بازداشت قرار داشتند، 4 نفر متواری شده‌اند که یکی از آنها با خروج غیر‌قانونی از مرزهای کشور، به خارج فرار کرده‌اند.
این وزارتخانه ضمن ابراز خرسندی از درک عمیق، صداقت و همکاری راهگشای غالب افراد احضار و دعوت شده به آگاهی می‌رساند که سه تن از بازداشت‌شدگان پیشین نیز با تکمیل تحقیقات و دریافت اطلاعات و توضیحات آنها، اخیرا با تودیع وثیقه مرخص شدند.

2- اطلاعات بدست آمده حکایت از اداره تعدادی از شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، سایت‌های خبری ضد‌انقلاب و وابسته به عناصر فتنه‌ 88 توسط هسته مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس موسوم به (BBC ) دارد.

برخی از رسانه‌هایی که تاکنون ارتباط یا وابستگی آنها به هسته موصوف محرز شده است عبارتند از:
- ‌سایت‌های جرس، کلمه، ملی مذهبی، نوروز، ندای سبز آزادی، روز آنلاین، گذار، خودنویس و سحام‌نیوز. 
-  ‌شبکه‌های رادیویی R.F.I فرانسه، دویچه وله(آلمان)، رادیو فردا (آمریکا)
-  ‌شبکه‌های تلویزیونی B.B.C (انگلیس)، V.O.A(آمریکا)، من و تو (انگلیس).

ضمنا همچنان که در اطلاعیه‌های پیشین اشاره شد، هسته‌‌ مورد‌نظر از طریق برخی عوامل آگاه یا ناآگاه نسبت به منشأ خارجی و مأموریت سیاسی آن و نیز از طریق برخی مجاری پوششی و به اصطلاح سفید توانسته بود در تعدادی از رسانه‌های داخلی نیز رسوخ کرده و نقش خط دهنده و در عین حال دریافت‌کننده‌‌ اطلاعات از آنها را ایفا کند که اقدام قانونی لازم در مورد آنها انجام شده یا خواهد شد.
3- مستندات جدید و موثق حکایت از کارویژه‌های غیر‌رسانه‌ای دیگر این شبکه دارند؛ یکی از این کارویژه‌ها، بهره‌گیری از پوشش‌ها و پایگاه‌های به ظاهر رسانه‌ای در خارج از کشور، به منظور ایجاد راه‌های ارتباطی با افراد رسانه‌ای نشان شده در کشور می‌باشند.
به عنوان مثال تشکلی موسوم به «انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی» که در پاریس مستقر است، نقش یکی از کارفرمایان شبکه را ایفا می‌کرده است همچنین یک شبکه ‌‌اجتماعی با منشأ آمریکایی از پروژه‌های «مرکز مطالعات ارتباطات جهانی» موسوم به «برنامه‌‌ پژوهش رسانه در ایران» و تشکلی دیگر تحت عنوان «مدرسه روزنامه‌نگاری میانه» و چندین انجمن و موسسه ‌دیگر که جملگی با سوء‌استفاده از پوشش‌های رسانه‌ای و گروه‌های مردم‌نهاد، مأموریت‌های محوله از طرف سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی را دنبال می‌کنند، شناسایی شده‌اند.

4-  یکی دیگر از کارویژه‌های این شبکه ایفای نقش جدی در پروژه‌های سوخته و رسوایی موسوم به حقوق بشر است که همواره علیه اسلام عزیز، فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌کار برده شده است؛ این ماموریت از طریق چرخه‌ ضدملی و مرتبط با محافل بیگانه دنبال می‌شود.

شبکه‌ی مورد بحث در مرحله اول باید برای ماشین آوازه‌گری "گوبلزی" به تولید سوژه و خبر اقدام می‌کرد. در مرحله دوم، حاصل جمع‌آوری‌ها را به سرپل‌های مشخص شده در خارج از کشور منتقل می‌کرد. در مرحله سوم محصول مونتاژ شده در کارگاه‌های تخصصی جنگ روانی غرب، اعم از آنچه که در قالب ادعاهای رسانه‌ها،‌ دیپلمات‌ها، سازمان‌ها و محافل به اصطلاح حقوق بشری غربی یا گزارش‌های بی‌مبنای گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل در امور ایران نمود پیدا می‌کرد، به داخل کشور منتقل شده و از زبان برخی به اصلاح عناصر روشنفکر، سازمان‌ها، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا رسانه‌ها خاص مطرح و منتشر می‌شد.

بدین ترتیب در جای‌جای این چرخه‌ متقلّبانه از سازمان‌های ظاهرا همچون مردم‌‌نهاد «سازمان گزارشگران بدون مرز» و «انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی» گرفته تا منادیان دروغین حقوق بشر و مامورین تنظیم گزارش‌های ماهیانه حقوق بشر (علیه ایران) و تعداد قابل توجهی از فراریان فتنه و مشاوران سران فتنه مستقر در لندن، پاریس و چند ایالت آمریکا و ... جملگی از همین چرخه تغذیه می‌شدند.

طبق اطلاعات موجود ساختار «سازمان گزارشگران بدون مرز» با الگوگیری از ساختار سازمانی بنگاه عملیات روانی بی‌.بی.سی، حوزه‌ جغرافیایی ایران، افغانستان و تاجیسکتان را در قالب یک واحد سازماندهی کرده و مسئولیت آنرا به یکی از ضدانقلابیون فراری مرتبط با سازمان منافقین و برخی از سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی محول کرده است. این فرد در عین حال ماموریت اخذ مجوز اقامت و پناهندگی برای عناصر متواری شبکه را به‌ویژه همزمان با فتنه‌ی 88 و برای فراریان فتنه، بعهده داشته و دارد.
 
5. وابستگی سران شبکه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و خیانت‌های آنها به مردم و به عناصر بازداشت شده، چنان است که تعدادی از اعضای شناسایی شده‌ شبکه تقاضا نموده‌اند اطلاعات و تجربیات خود از این شبکه را بازگو و منتشر نمایند تا هشداری برای سایرین باشد.

از سوی دیگر، شدت آوازه‌گری کارگاه‌های حرفه‌‌ایی مولد جنجال‌های رسانه‌ای غربی و بکار افتادن انبوه رسانه‌ها و مراکز پخش محصولات عملیات روانی آن کارگاه‌ها، شاهد دیگری است بر اهمیت بالای این پرونده، سربازان گمنام امام زمان (عج) اطمینان می‌دهند که جارو جنجال کارفرمایان غربی شبکه، نه تنها کمتری تاثیری بر ماموریت آنها نداشته است بلکه تشدید تبلیغات‌ غربی‌ها را نشانه‌ هر‌چه نزدیک‌تر شدن خود به هدف  اضمحلال یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های ماشین جنگ روانی دشمنان تلقی کرده و با توکل بر خدا و با عزمی راسخ‌تر و با جدیت و سرعت هرچه بیشتر به ماموریت مقدس خود ادامه خواهند داد.

روابط عمومی وزارت اطلاعات


  
  

این خوشمزه ها را بخورید تا شکم تان لاغر شود

 
 

برای رسیدن به شکمی تخت لازم است برنامه‌ زندگی‌تان را کمی تغییر دهید. از مواد غذایی که در این مقاله اشاره می‌شود غافل نشوید و کمی ورزش کنید.

 

این خوشمزه ها را بخورید تا شکم تان لاغر شود

     
     

   

به گزارش اروم نیوز ، این روزها شکم بزرگ مشکل خیلی‌ها شده و زن و مرد و کودک و نوجوان هم نمی‌شناسد. چربی‌های دور شکم دلایل متعددی دارد که تغذیه‌ی نامناسب و عدم تحریک از مهم‌ترین آن‌هاست.

اگر می‌خواهید شکم تختی داشته باشید باید مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع نشده‌ مونو که ما به آن‌ها چربی‌های خوب می‌گوییم میل کنید. البته معنی حرفمان این نیست که با صِرف خوردن یک ماده‌ی غذایی شکمتان تخت تخت می‌شود. منظورمان این است که مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو توانایی این را دارند چربی‌های دور شکم را کاهش دهند.

برای رسیدن به شکمی تخت لازم است برنامه‌ زندگی‌تان را کمی تغییر دهید. از مواد غذایی که در این مقاله اشاره می‌شود غافل نشوید و کمی ورزش کنید.

بادام
چربی‌های اشباع نشده‌ مونو و ویتامین E موجود در بادام میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. این ماده‌ غذایی همچنین منبع خوب پروتئین‌های گیاهی و فیبرهای غذایی است.

روش استفاده برای داشتن شکم تخت
دو قاشق غذاخوری بادام خرد شده را روی ماست کم چربتان بریزید و مقداری میوه‌های ریز مثل توت‌فرنگی به آن اضافه کنید. این معجون انرژی‌زا را به عنوان میان وعده میل کنید و قدمی در جهت کاهش چربی‌های دور شکمتان بردارید.


آووکادو
آووکادو نیز منبع اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو هستند. این میوه حاوی میزان قابل توجهی «بتا- سیتوسترول» یعنی یک استرول گیاهی طبیعی است که با کلسترول مقابله می‌کند.

روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
نصف یک عدد آووکادو را با آب لیموترش، نمک و فلفل له کنید و با مقدار کمی سیب زمینی تنوری یا سبزیجات خام میل کنید.


شکلات سیاه
شکلات سیاه مرغوب حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از بیماری‌های قلبی، احتقان مغز، سرطان و دیابت پیشگیری کنند.

روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
به جای خوردن دسرهای پرکالری 40 گرم شکلات سیاه را آب کنید و روی توت فرنگی بریزید تا یک دسر خوشمزه و شکم لاغر کن داشته باشید!


روغن کتان
روغن کتان که از تخم کتان تهیه می‌شود بهترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد روغن کتان التهاب‌هایی که باعث بروز بیماری‌هایی مثل آلزایمر، بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود را کاهش می‌دهد.

روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
یک قاشق غذا خوری روغن تخم کتان را در میلک شیکتان بریزید و زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید به عنوان یک میان وعده‌ سالم میل بفرمایید.


کره‌ بادام زمینی طبیعی ( بدون قند )
کره‌ بادام زمینی حاوی ویتامین E، منیزیم، پتاسیم، ویتامین B6 است. ویتامین E خواص آنتی اکسیدانی دارد، منیزیم برای استحکام استخوان‌ها و پتاسیم برای عضلات خوب است و ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
80 گرم پاستای تهیه شده با آرد کامل را با 85 گرم میگوی پخته مخلوط کنید.تره فرنگی خرد شده و همچنین 70 گرم فلفل دلمه‌ای قرمز حلقه شده را به آن اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری کره‌ بادام زمینی را با 2 قاشق غذاخوری آب ولرم و یک نوک انگشت فلفل تند مخلوط کرده روی مخلوط میگو و پاستای‌تان بریزید و نوش جان کنید.


روغن زیتون
روغن زیتون یکی از روغن‌های با ارزش برای آشپزی است که حتماً باید در هر آشپزخانه‌ای باشد. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو است که میزان کلسترول بد LDL را کاهش داده و تأثیری روی کلسترول خوب HDL خون ندارد. هر چه رنگ روغن زیتون شما سبزتر باشد معنی‌اش این است که حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری است.

روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
در تهیه تمام سالادهایتان از این روغن استفاده کنید. به جای سس‌های غلیظ و چرب روغن زیتون را دریابید.


پسته
پسته حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو کاروتنوئید مفید از ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری و آب مروارید پیشگیری می‌کند.

روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
دو قاشق غذا خوری پسته‌ بوداده را با 130 گرم پنیر ریکوتای کم چرب (یک پنیر ایتالیایی تهیه شده از شیر گاو و بز ) و دو قاشق چای‌خوری عسل و دو قاشق غذاخوری شکلات تلخ مخلوط کنید. زمانی که هوس خوردن هله‌هوله به سرتان زد از این میان وعده‌ رنگارنگ میل کنید.


تخمه آفتاب‌گردان
تخمه‌ آفتاب‌گردان سرشار از ویتامین B است که نقش مهمی در پیشگیری از التهاب دارد. این تخمه‌های ریز و البته خوشمزه همچنین منبع ویتامین E می‌باشند. تخمه‌ آفتاب‌گردان به طور طبیعی اشتهای شما را کاهش داده و اجازه نمی‌دهد که پر‌خوری کنید.

روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
دو قاشق غذا خوری تخمه آفتاب گردان بو داده را به سالادهایتان اضافه و میل کنید. البته اول باید تخمه‌ها را از پوست جدا کنید!


گردو
گردو نیز همانند روغن کتان و یا ماهی‌های چرب حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که سلامت قلب و مغز را تضمین می‌کند. این اسیدهای چرب مفید همیار لاغری و سلامت بدن هستند. تا می‌توانید میزان امگا 3 بدنتان را بالا ببرید و در عین حال خوش تیپ بمانید.

روش مصرف برای داشتن شکمی تخت
سعی کنید در تهیه‌ غذاهایتان از گردو استفاده کنید. به سالادهایتان نیز گردو اضافه کنید. توصیه می‌کنیم 2 قاشق غذاخوری گردوی خرد شده در سالاد مورد علاقه‌تان بریزید و میل کنید.

 

منبع : عصرایران


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ