سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر بدین شمشیرم بر بینى مرد با ایمان زنم که مرا دشمن گیرد ، نگیرد ، و اگر همه جهان را بر منافق ریزم تا مرا دوست دارد ، نپذیرد ، و این از آن است که قضا جارى گشت و بر زبان پیامبر امّى گذشت که فرمود : اى على مؤمن تو را دشمن نگیرد و منافق دوستى تو نپذیرد . [نهج البلاغه]
بنام خداوند بخشنده مهربان

 

گزارش نماز جمعه جاجرم 29/10/91

خراسان شمالی - مورخ شنبه 1391/10/30 شماره انتشار 18320

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها – امام جمعه جاجرم گفت: آن چه موجب امنیت و آرامش در فضای خانواده می شود، نگاه نکردن به نامحرم است.وی افزود: فردی که به ناموس مردم نگاه کند لذت و شیرینی ایمان را در قلبش احساس نمی کند.وی بیان کرد: هر نوع ارتباط با جنس مخالف، چه از طریق تلفن یا نامه و پیامک از نگاه شروع می شود که آغازگر مفاسد اخلاقی و جنسی است.وی اضافه کرد: در اسلام از افرادی که زمینه چشم چرانی ها را فراهم می کنند و از افرادی که مانع آن نمی شوند، به شدت مذمت شده است.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: امروز امت اسلامی همان وظیفه ای را که نسبت به حضرت مهدی(عج) دارند، نسبت به جانشین او و ولی فقیه دارند و باید از او اطاعت کنند.

حجت الاسلام «موسوی» اضافه کرد: وحدت امت زمانی عملی می شود که حول محور ولایت حرکت کنند و تمام موفقیت های نظام اسلامی هم به برکت رهبری این نظام بوده است.

وی اضافه کرد: مهم ترین خطری که متوجه جهان اسلام است، شناخت نداشتن از امام و رهبر جامعه اسلامی بوده و است.

جمع آوری خبر: خبر نگار مستقل جاجرم، حاج قاسمعلی حسن زاده اول

با نظر خود سایت شهرستان خود را برتر کنید

 


91/10/30::: 8:12 ص
نظر()
  
  

 

عملیات اجرایی پروژه راه جاجرم – میامی به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است10/10/91


شیری- اگر چه راه جاجرم- میامی در فهرست طرح های مهر ماندگار قرار دارد اما در حال حاضر عملیات اجرایی آن به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است. فرماندار جاجرم روز گذشته ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با احداث این جاده، 35 کیلومتر از مسیر این 2 شهر کوتاه تر می شود که نقش مؤثری در کاهش هزینه سوخت و اتلاف وقت دارد بنابراین تسریع در اجرای آن یکی از الزامات شهرستان است. «محمودرضا ایمان پور» هم چنین با اشاره به این که وجود راه آهن در این شهرستان زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کرده است، اضافه کرد: علاوه بر این مزیت، زمینه صادرات و واردات تولیدات این شهرستان مانند اکسیدآلومینیوم از این طریق انجام می شود.وی خاطر نشان کرد: «گود باستانی» و «استخر ورزشی» از جمله پروژه های سفر هیئت دولت به استان است که به دلیل کمبود اعتبار اجرایی نشده است. وی اضافه کرد: «شمش آلومینیوم» از دیگر پروژه های سفر هیئت دولت به استان است که با 50 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است. به گفته «ایمان پور»، عملیات اجرایی گاز رسانی به تمام روستاهای 2 بخش سنخواست و شوقان سال گذشته آغاز شد و طبق برنامه زمان بندی تا هفته دولت سال آینده باید به پایان برسد.وی اضافه کرد: برای گازرسانی به روستاهای جاجرم، بیشتر در بخش خط انتقال کار شده است اما در 2 روستا به دلیل اجرای طرح هادی در داخل روستا نیز کار شده است. فرماندار جاجرم اظهار داشت: با اتمام این پروژه فقط 4 روستا در بخش مرکزی باقی می ماند که امیدواریم جزو مصوبات گازرسانی قرار گیرد.وی ذخایر معدنی، سنگ های معدنی و سنگ های ساختمانی را از جمله ظرفیت های شهرستان ذکر کرد.وی تصریح کرد: از آن جایی که بیشتر مردم منطقه کشاورز هستند و این منطقه با کمبود آب مواجه است، فعالیت های این بخش را به سمت کشاورزی با مصرف کم آب سوق می دهیم.وی اضافه کرد: اکنون برای کاهش مهاجرت از روستا به شهر، خدمات زیربنایی در نقاط روستایی فراهم شده است به گونه ای که در سال گذشته با کاهش مهاجرت ها نسبت به سال 85 مواجه بودیم.به گفته «ایمان پور» 3 سالن ورزشی روستایی در شهرستان جاجرم در حال احداث است

جمع آوری خبر: خبر نگار مستقل جاجرم، حاج قاسمعلی حسن زاده اول

با نظر خود سایت شهرستان خود را برتر کنید

منبع  سایت شهر داری جاجرم

 


  
  

بازارهای استان خراسان شمالی در تب افزایش قیمت های غیرمنطقی می سوزد

خراسان شمالی - مورخ شنبه 1391/10/30 شماره انتشار 18320
نویسنده: علوی

از این مغازه به آن مغازه می رود و هر بار با چشمانی نگران تر از قبل، از مغازه خارج می شود. به اندک پولی که در دست دارد، نگاهی می اندازد و دوباره راه مغازه دیگری را در پیش می گیرد. بالاخره در میان این همه جست و جو، مغازه ای را می یابد که فروشنده برخی از اقلام موجود را به نرخ قبل به فروش می رساند. لبخند کم رنگی روی چهره اش نقش می بندد، با پولی که دارد از 4 تا 5 کالای مورد نیازش، فقط 2 کالا را می تواند خریداری کند. اجناسش را بر می دارد و راه خانه ای را که فرزندانش منتظر آمدن او با دست پر هستند، در پیش می گیرد.چند خانم در حال عبور از کنار فروشگاه لباس هستند. یکی از آن ها با دیدن واژه حراج روی شیشه مغازه به وجد می آید تا از درون فروشگاه بازدید کند. همراه خانم های دیگر وارد فروشگاه می شوند. لباس ها را یکی یکی ورانداز می کنند و پس از پسندیدن نگاهی به قیمت شان می اندازند. یکی از آن ها با تعجب به دیگری می گوید: قیمت این پالتو تا هفته گذشته 180 هزار تومان بود ولی اکنون به 97 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه می دهد: مگر فروشندگان مجاز به اعمال چند درصد سود هستند که هنگام حراج، قیمت های خود را تا این حد پایین می کشند؟

در همین حال صدای خانم دیگری که در حال مشاجره با فروشنده است، شنیده می شود. نزدیک تر می روم.

وی با لحنی اعتراض آمیز به فروشنده، پالتویی را که بر تن دارد نشان می دهد و می گوید: این پالتو را 4 روز پیش به قیمت 94 هزار تومان از این فروشگاه خریداری کردم ولی اکنون می بینم که روی برچسب حراج، قیمت 39 هزار تومان درج شده است. فروشنده در پاسخ به این مشتری فقط عنوان می کند که زمانی که پالتو خریداری شده، مشمول حراج نبوده است. اما زن زیر بار این حرف ها نمی رود و هم چنان از فروشنده طلب خسارت می کند!

افزایش هفتگی قیمت ها

یکی از شهروندان که در حال خروج از یکی از فروشگاه های زنجیره ای است، با انتقاد از افزایش قیمت هفته ای کالاهای مورد نیاز مردم بیان می کند: مایع دستشویی را که حدود 10 روز پیش به قیمت 2 هزار و 300 تومان خریداری کردم ناچارشدم 2 روز پیش با قیمت 2 هزار و 700 تومان بخرم. «اصغری» ادامه می دهد: به نظر می رسد سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، بیشتر از تولید کنندگان حمایت می کند.

وی با اشاره به تورم موجود در بازار اظهار می دارد: روز به روز نرخ کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم افزایش می یابد و این در حالی است که درآمد برخی از افراد ثابت و برخی دیگر نیز روبه کاهش است.

فروش جنس قدیمی با قیمت جدید

یک شهروند که برای خرید به یک سوپرمارکت آمده است هم می گوید: فقط برای خرید یک مایع ظرفشویی، یک بسته صابون و یک بطری روغن مایع، 50 هزار تومان پرداخت کردم و این در حالی است که تا چند ماه گذشته با این مقدار پول حداقل 7 یا 8 قلم کالا را می توانستم خریداری کنم.

«جوادزاده» اضافه می کند: متأسفانه در این گرانی های اخیر، برخی از فروشندگان هم از فرصت سوء استفاده می کنند و اجناس موجود در مغازه شان را که با نرخ قبلی و پایین تری نسبت به نرخ روز خریداری کرده اند، به نرخ جدید عرضه می کنند. وی خاطر نشان می کند: در روزهای گذشته بارها پیش آمده است که برای خرید به سوپرمارکت مراجعه کرده ام اما برخی اجناس با وجود آن که برچسب قیمت روی آن درج شده بود به نرخ اضافه تری فروخته شد.شهروندی که تمایلی به ذکر نام خود ندارد نیز در این رابطه بیان می کند: برای خرید شامپو به داروخانه مراجعه کردم و بابت شامپویی که قیمت آن تا ماه گذشته 5 هزار تومان بود، ناچار شدم 8 هزار و 300 تومان بپردازم.

وی ادامه می دهد: این در حالی است که قیمت درج شده روی شامپو 6 هزار و 300 تومان بود ولی هنگامی که به متصدی فروش این موضوع را متذکر شدم، پاسخ غیرمنطقی در رابطه با ارزش افزوده کالا ارائه داد. وی خاطر نشان می کند: بیشتر از گرانی های اخیر که امان مردم را بریده است، سوء استفاده برخی فروشندگان از ناآگاهی مردم و ارائه نشدن اطلاعات صحیح و شفاف درباره نرخ ها، به مشکلات مردم دامن می زند.

فروشندگان ناچار به افزایش قیمت هستند

یک فروشنده نیز در این باره بیان می کند: هر 10 تا 15 روز یک بار فهرست خرید تهیه می کنم و هر بار ناچار هستم قیمت اضافه تری برای خرید اجناس مختلف بپردازم.وی که خود را «صادقی» معرفی می کند، می افزاید: با وجود افزایش قیمت های مکرر، فروشندگان نیز ناچار هستند سود قطعی خود را محاسبه و اعمال کنند.

وی ادامه می دهد: در این شرایط برخی از خریداران نسبت به افزایش قیمت های هفتگی یا ماهانه اعتراض و تصور می کنند که فروشندگان برای سودجویی بیشتر این نرخ ها را اعمال می کنند.

فروشنده دیگری بیان می کند: اجناس خریداری شده، پس از احتساب سود قانونی، به خریداران عرضه می شود. «رضایی» ادامه می دهد: هر بار که اجناس فروشگاه به اتمام می رسد و ناچار به خریداری مجدد آن هستیم، باید هزینه ای بیشتر از قبل بابت خرید آن پرداخت کنیم.وی می افزاید: در چنین شرایطی، مشاهده می شود که ماهانه و حتی هفته به هفته، قیمت اجناس مختلف افزایش می یابد و فروشندگان و خریداران هم ناگزیر هستند اقلام اساسی مورد نیاز خود را هر بار با قیمت بیشتر تهیه کنند.

خدماتی که با نرخ های متفاوت ارائه می شود

یک بانوی کارمند نیز از ارائه قیمت های مختلف توسط برخی دوزندگی ها و آرایشگاه های زنانه گلایه می کند و می گوید: متأسفانه با وجود اعلام مکرر مسئولان مبنی بر درج قیمت ها در معرض دید مشتریان، اما باز هم بسیاری از آرایشگاه ها و خیاطی ها از این کار خودداری می کنند.

«عزیزی» ادامه می دهد: در حال حاضر بسیاری از آرایشگاه ها و خیاطی ها نرخ های متفاوت و دلخواهی را از مشتریان طلب و در مقابل اعتراض آن ها، عنوان می کنند که کیفیت کارشان با بقیه متفاوت است، در حالی که باید نرخ های دوزندگی ها و آرایشگاه های درجه یک تا 3 در معرض دید مشتریان باشد تا بتوانند خودشان نوع خیاط یا آرایشگر را بر حسب مهارت انتخاب کنند. وی می افزاید: در حال حاضر برخی آرایشگاه های با کیفیت پایین نیز به دلیل بالا بودن نرخ اجاره شان، نرخ های بالایی از مشتریان درخواست می کنند.

قیمت کالاها در سامانه موجود است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در پاسخ به این گفته های شهروندان اظهار می دارد: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت www.124.ir و سامانه 124 خدمات اولویت دار از آخرین قیمت های کالاهای اساسی و 31 گروه خدمات اولویت دار منفی به تفکیک هر شهرستان مطلع شوند. «عطاردی» ادامه می دهد: این سامانه مهم ترین مرجع برای اطلاع شهروندان محسوب می شود که می توانند در صورت مشاهده و درخواست قیمت بالاتر از سوی فروشندگان، مراتب را پس از تماس با تلفن گویای این سازمان، اطلاع دهند.وی از انجام 68 هزار و 730 مورد بازرسی از بازارهای استان در 9 ماه سال جاری خبر می دهد و می گوید: در این مدت 9 هزار و 853 عنوان تخلف به ارزش 42 میلیارد ریال ثبت شد. وی می افزاید: 2 هزار و 719 گزارش مردمی نیز در این مدت به ثبت رسید که پس از بررسی همه آن ها برای هزار و 390 مورد، پرونده تخلف تشکیل شد.

به گفته وی، در این مدت هزار و 179 ناظر افتخاری نیز گزارش های لازم را ارائه داده اند که پس از بررسی، 771 مورد متخلف شناسایی و پرونده ای برای آن ها تشکیل شد.وی به 943 مورد بازرسی برای قاچاق کالا نیز اشاره می کند و می گوید: در این رابطه نیز 69 پرونده تخلف تشکیل شد.

وی درباره گرانی های مکرر و نقش سازمان حمایت از مصرف کنندگان اظهار می دارد: در این رابطه 2 بحث افزایش قیمت و گرانی وجود دارد، به گونه ای که افزایش قیمت منطقی، به دلیل بالا رفتن نرخ مواد اولیه، پذیرفتنی است و سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز آن را طبق ضوابط تأیید می کند اما افزایش قیمت غیرمنطقی اعم از تولید کنندگان یا وارد کنندگان، تخلف محسوب و با آن برخورد می شود.

گلایه از شهروندان

«عطاردی» با گلایه از شهروندان، بیان می کند: از شهروندان گلایه می کنیم که چرا مراتب گران فروشی را که از سوی فروشندگان مشاهده می کنند به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام نمی کنند. وی به مردم اطمینان خاطر می دهد که تمامی گزارش های آن مورد پی گیری و بررسی قرار می گیرد و شهروندان از نتایج این پی گیری مطلع خواهند شد. وی در پاسخ به سؤال گزارشگر ما مبنی بر این که آیا میزان افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم برای هفته های آتی قابل پیش بینی است، پاسخ منفی می دهد و می گوید: شهروندان فقط برای اطلاع از قیمت موجود در بازار کالاهای اساسی و خدمات صنفی می توانند به سامانه این سازمان مراجعه کنند.

جمع آوری خبر: خبر نگار مستقل جاجرم، حاج قاسمعلی حسن زاده اول

با نظر خود سایت شهرستان خود را برتر کنید

 


  
  

طنز

حیف و میل بودجه در مدرسه ها

خراسان شمالی - مورخ شنبه 1391/10/30 شماره انتشار 18320

خیال نکنید که طنزنویس ها فقط نقاط ضعف را می بینند و اغراق و سیاه نمایی می کنند و نمی گذارند آب خوش از گلوی اذهان عمومی پایین برود و تمام فکر و ذکرشان تشویش اذهان عمومی و انکار خدمات مسئولان و آب ریختن به آسیاب دشمنان است. روزنامه تهران امروز در ستون «دیزی سه نفره» خود نوشته است: وقتی خبرهای خوش یکی پس از دیگری می رسد، طنزنویس باید خیلی بی انصاف باشد که خوش حال نشود و کیف نکند و لبخند نزند.

مثلا همین صرفه جویی و جلوگیری از ریخت و پاش، مگر خبر خوبی نیست؟ قطع کردن اعتبارات پژوهشی، کم کردن و گاه نپرداختن بودجه مراکز علمی و فرهنگی، اینها اگر خدمت به جامعه و رشد و توسعه و چشم انداز فرداهای روشن نیست پس چیست؟

تازگی ها خبر آمده است که سرانه دانش آموزی مدرسه ها نیز مشمول صرفه جویی شده و پرداخت نمی شود تا نسل آینده ساز قدر نعمت بداند و در کلاس سرد بنشیند و برق و آب و گاز مصرف نکند تا مبادا در حیف و میل کنندگان اموال عمومی شریک جرم باشد.

جالب تر و ابتکاری تر از آن، این است که هزینه های سرسام آور چای و قند معلمان در زنگ تفریح، کشف و خنثی شده است و چندی است معلمان، با ابراز ندامت از اسراف و اتلاف بیت المال، به طور خودجوش، قند و چای شان را ازخانه می آورند یا با پرداخت هزینه آن از حقوق نجومی شان، سهم خود را در ساختن زیرساخت های اقتصاد ملی می پردازند.

حالا اگر وسط این شادمانی و خوش خیالی و همدلی ما با طرح های ابتکاری مسئولان، کسی بخواهد نیش و کنایه بزند و به ماجرای آن فهرست های 300 نفری داخل جیب عزیزان اشاره کند و از وام های میلیاردی بی بازگشت حرف بزند، شما خیال می کنید که اجازه می دهیم حرفش را تمام کند؟

دانش آموزاگر طالب علم است باید پاپیچ پدر ومادرش بشود و آنها را سرکیسه کند و مبالغ اخذ شده را به کیسه مدرسه بریزد. معلم اگر شیفته علم و فرهنگ است باید از توقعات بیجا چشم پوشی کند و هزینه قند و چای و تکثیر جزوه و برگه های امتحانی را از مبالغ کلانی که بی حساب و کتاب به عنوان حقوق می گیرد بپردازد.

مدیر مدرسه اگر توانایی مدیریت فرهنگی دارد باید بداند که پرداخت قبض آب و برق و گاز و تلفن ربطی به مسئولان محترم ندارد، چه رسد به تعمیرات ضروری ساختمان و تامین لوازم مورد نیاز تعلیم و تربیت!

مگر مسئولان و مدیران کلان، تدارکات چی و حسابدارند که توقع بیجا از آنها دارید؟ اصلا آنها مگر حساب و کتاب و این جزئیات سرشان می شود که می گویید چهل دانش آموز در یک کلاس نمی گنجند؟

آنها فقط دستور می فرمایند و شما باید اجرا بفرمایید، مثلا وقتی دستور می فرمایند که مدارس هوشمند شوند، لابد توقع دارید که برای هزینه هایش هم فکری کرده باشند؟ چه پر توقع

جمع آوری خبر: خبر نگار مستقل جاجرم، حاج قاسمعلی حسن زاده اول

با نظر خود سایت شهرستان خود را برتر


  
  

مدیر کمیته امداد:

7 میلیارد ریال اعتبار به برکت سفر رهبری به کمیته امداد جاجرم اختصاص یافت

خراسان شمالی - مورخ سه‌شنبه 1391/10/26 شماره انتشار 18317

علیداد- 7 میلیارد و 455 میلیون ریال اعتبار به برکت سفر مقام معظم رهبری به کمیته امداد جاجرم اختصاص یافت.مدیر کمیته امداد جاجرم روز گذشته با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: این اعتبار برای تأمین جهیزیه، لوازم منزل، احداث سرویس بهداشتی، گازکشی منازل، کمک های بلاعوض، احداث مسکن و واریز یک ماه مستمری به مددجویان این نهاد برای 2 سال پیاپی است.«علی اکبریان» افزود: در این شهرستان هزار و 855 خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 کلاس آموزش بهداشت برای مددجویان برگزار شد.وی بیان کرد: در این مدت 7 سرویس بهداشتی هم برای مددجویان احداث و بهسازی شد.وی ادامه داد: برای 84 کودک زیر 6 سال این نهاد که دچار سوء تغذیه بودند هم 100 میلیون ریال هزینه شد

جمع آوری خبر: خبر نگار مستقل جاجرم، حاج قاسمعلی حسن زاده اول

با نظر خود سایت شهرستان خود را برتر کنید


  
  

توزیع فرم ثبت نام کارگران مشمول دریافت سهام عدالت در استان آغاز شد

دبیر ستاد استانی توزیع سهام عدالت

 

خراسان شمالی - مورخ دوشنبه 1391/10/25 منبع :شماره انتشار 18316

توزیع فرم ثبت نام 46 هزار و 494 کارگر فصلی و ساختمانی خراسان شمالی که مشمول دریافت سهام عدالت بودند، از روز گذشته در استان آغاز شد.

دبیر ستاد استانی توزیع سهام عدالت روز گذشته با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: 158 هزار نفر در این مرحله مشمول دریافت سهام عدالت می شوند.

« این مرحله شامل آن دسته از کارگران فصلی و ساختمانی استان می شود که پیش از این در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده بودند و اطلاعات آن ها پالایش شده بود.وی خاطر نشان کرد: سرپرستان این خانوارها طبق جدول زمان بندی که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ترتیب حروف الفبا مشخص کرده است، با همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی سرپرست خانوار، برای دریافت و تکمیل فرم جمع آوری اطلاعات خانوار به ساختمان شماره 2 اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان واقع در بجنورد مراجعه کنند.وی تصریح کرد: تکمیل فرم ها تا هفدهم بهمن ماه امسال ادامه دارد. زمان تکمیل فرم های خانوار، حداکثر یک هفته پس از توزیع و تحویل فرم به متقاضی است؛ خانوارهای با 5 نفر جمعیت و کمتر فقط به تکمیل فرم اصلی خانوار یعنی فرم شماره 710 ملزم هستند ،خانوارهایی که جمعیت آن ها بیش از 5 نفر است، باید علاوه بر تکمیل فرم اصلی خانوار، فرم اضافه خانوار را هم تکمیل کنند.

تاکنون ثبت نام 593 هزار و 665 نفر از جمعیت استان برای دریافت سهام عدالت نهایی شده است و با گذر از این مرحله، 87 درصد جمعیت خراسان شمالی مشمول دریافت سهام عدالت خواهند شد

جمع آوری خبر: خبر نگار مستقل جاجرم، حاج قاسمعلی حسن زاده اول

با نظر خود سایت شهرستان خود را برتر کنید


  
  

پولدارترین ایرانی کیست؟
دانستن لیست "ترین ها" همواره از جمله مطالبی بوده است که علاقمندان زیادی برای خود دارد و یکی از این لیست ها، لیست پولدارترین افراد است که همواره در حال تغییر و تحول است. به گزارش باشگاه خبرنگاران مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا منتشر می کند، امسال در یک اقدام جالب، با معادل سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تا کنون، برای اولین بار لیستی را منتشر کرده است که در آن 200 نفر که در طول تاریخ بیشترین ثروت را داشته اند معرفی شده اند. اولین نفر در این لیست که به عنوان پولدارترین فرد در تاریخ معرفی شده، چنگیز خان با 417 میلیارد دارایی است! نکته جالبی که در این لیست به چشم می خورد، وجود تنها یک ایرانی در این لیست 200 نفره است، که در این رده بندی جایگاه 193 را به خود اختصاص داده است. بر خلاف تصور اکثر ایرانیان در مورد پولدارترین فرد ایرانی! این عنوان به پیر امیدیار، مدیر سایت ebay اختصاص دارد. امیدیار در سال 1967 در کشور فرانسه- پاریس به دنیا آمد. پدر او ایرانی و مادرش فرانسویست. وی در 6سالگی به همراه خانواده خود به امریکا می رود و در کالج نافتز در رشته علوم رایانه تحصیل میکند. امیدیار در سال 1995 سایت ebay را تنها از روی سرگرمی راهاندازی می کند ولی پس از گذشت اندکی این سایت به یکی از بزرگترین و پردرآمد ترین سایت های اینترنتی تبدیل می شود. Ebay به عنوان اولین سایت حراجی اینترنتی لقب گرفته است. این سایت در حال حاضر تعداد 6000 کارمند دارد و در سال 2005 میلادی معادل 441 میلیون دلار سود داشته است. ebay در حال حاضر 144 میلیون عضو دارد و روزانه میلیون ها معامله بصورت مجازی در آن صورت می گیرد. امیدیار در لیست ثروتمندان حال حاضر دنیا در رتبه 17 قرار دارد و ثروت او حدود 8 میلیارد دلار برآورد شده است.
گردآوری : حاج قاسم خبر نگار مستقل جاجرمی -مرجع خبر : تابناک

نظر دهید


  
  

زلزله جاجرم در خراسان شمالی را لرزاند

برپایه این خبر مرکز سطحی این زمین لرزه در عرض شمالی 36.83 و طول شرقی 56.28 در مرکز لرزه نگاری قوچان وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشکاه تهران به ثبت رسیده است.

لحظاتی پیش زمین لرزه ای به بزرگی چهار ریشتر جاجرم در جنوب غربی خراسان شمالی را تکان داد.

 
بنا به اعلام مرکز لرزه نگاری قوچان وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشکاه تهران، زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار در مقیاس درونی ریشتر ساعت 9 و 34 دقیقه و 41 ثانیه  صبح دوشنبه 25 دی ماه، جاجرم در جنوب غربی خراسان شمالی را لرزاند.

مرکز این زمین لرزه که در ساعت 9 و 34 دقیقه و 41 ثانیه دوشنبه به وقوع پیوست 16 کیلومتری جاجرم گزارش شده است.

برپایه این خبر مرکز سطحی این زمین لرزه در عرض شمالی 36.83  و طول شرقی 56.28 در مرکز لرزه نگاری قوچان وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشکاه تهران به ثبت رسیده است.

خراسان شمالی از کانون های زمین لرزه در کشور به شمار می‌آید.

تاکنون خبری از میزان خسارات یا تلفات این زمین لرزه گزارش نشده است.

شهرستان جاجرم در جنوب غربی خراسان شمالی واقع شده و از شمال و شمال غربی به شهرستان‌های گرمه و مانه و سملقان، از جنوب غربی به استان سمنان، از جنوب و جنوب شرقی به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان اسفراین و از شمال شرقی نیز به شهرستان بجنورد منتهی می‌شود.

گردآوری : حاج قاسم خبر نگار مستقل جاجرمی /منبع: خبرگزاری مهر

نظر دهید


  
  

تحریم جدید آمریکا علیه رسانه‌های ایرانی

آمریکا با وجود ادعاها درباره حمایت از آزادی بیان، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است که شامل اعمال ممنوعیت‌هایی علیه رسانه‌های این کشور می‌شود.تحریم های ضد ایرانی که بخشی از این لایحه می‌باشد، علاوه بر محدودیت های اقتصادی، ورود صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و عزت الله ضرغامی رئیس آن در فهرست سیاه و همچنین توقیف همه دارایی های صدا و سیما و ممانعت از همکاری دیگران با این سازمان را شامل می‌شود . به گزارش پرس تی وی، تحریم های جدید جزئی از لایحه نظامی 633 میلیارد دلاری برای سال 2013 است که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا چهارشنبه شب آن را امضا و قانونی کرد. تحریم های ضد ایرانی که بخشی از این لایحه می‌باشد، علاوه بر محدودیت های اقتصادی، ورود صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و عزت الله ضرغامی رئیس آن در فهرست سیاه و همچنین توقیف همه دارایی های صدا و سیما و ممانعت از همکاری دیگران با این سازمان را شامل می‌شود. تحریم علیه صدا و سیما تلاشی از سوی غرب برای ساکت کردن رسانه های ایران است. این مسئله نقض آشکار آزادی بیان از سوی شرکت ارائه خدمات ماهواره ای یوتل‌ست اس‌ای و اینتل‌ست اس‌ای می‌باشد که پخش چندین شبکه ماهواره ای ایران را در ماه اکتبر متوقف کردند. در ماه نوامبر نیز شرکت ارتباطات ماهواره ای آسیا (آسیاست) تحت فشارهای امریکا پخش شبکه های ایرانی در منطقه شرق آسیا را متوقف کرد. در اقدامی مشابه شرکت ماهواره ای اسپانیا، هیسپاست، در ماه دسامبر به شرکت ارائه کننده خدمات ماهواره ای خود، اورون، دستور داد تا پخش شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی را متوقف کند. محدودیت های اعمال شده علیه رسانه های ایرانی به عنوان تلاشی برای ساکت کردن رسانه های حقیقت گو به شمار می‌آید. این در حالی است که قانون گذاران امریکایی می‌گویند شامل شدن تحریم های ضد ایرانی در لایحه جدید، بخشی از اقدامات با هدف اعمال فشار بر ایران به منظور توقف برنامه انرژی اتمی تهران به شمار می‌آید. امریکا، اسرائیل و برخی از متحدان آنها بارها ایران را به تلاش برای دستیابی به اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته ای خود متهم کرده‌اند. واشنگتن و اتحادیه اروپا با استناد بر این اتهام های دروغین تاکنون چندین دور تحریم های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند. ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی حق توسعه و دستیابی به فناوری اتمی برای اهداف صلح آمیز را دارد.

گردآوری : حاج قاسم خبر نگار مستقل جاجرمی /مرجع خبر : تابناک
نظر دهید

 


  
  

فاز جدید جنگ سایبری آمریکا علیه ایران

زمانی که مطمئن شدیم این سیستم به میزان مکفی ایمن است، پیاده‌سازی آن را در یک منطقه خطرناک جهان مانند تهران مد نظر قرار خواهیم داد.

به گزارش 598 به نقل از مشرق،دولت آمریکا در اقدامی که آشکارا دخالت در امور داخلی کشورها محسوب می‌شود درصدد راه‌اندازی نسل جدیدی از شبکه اینترنت است که نیاز به عبور از دروازه مخابراتی کشورها ندارد.

مجله فارن پالسی در این زمینه نوشت: چه زمانی شورشی‌ها، مخالفین و فعالین قادر خواهند بود در مقابل دولتی مجهز به تکنولوژی غربی جاسوسی بر تمام انواع ارتباطات الکترونیکی، صدای مخالف خود را با ایمنی پخش نموده و فعالیت‌های آنلاین خود را هماهنگ سازند؟

ساشا مینراث (Sascha Meinrath)، عضو "مؤسسه تکنولوژی باز" (Open Technology Institute) در "بنیاد آمریکای جدید" (New America Foundation) و فردی که رهبری پیاده‌سازی میدانی "اینترنتی چمدانی" را بر عهده دارد، می‌گوید این امر شاید تنها در حدود یک سال به طول انجامد.

اینترنت در چمدان یک برنامه نرم‌افزاری است که مردم ساکن در مناطق بحرانی یا فاجعه‌زده را قادر می‌سازد که یک شبکه بی‌سیم مستقل و ایمن را از طریق رایانه‌ها یا تلفن‌های همراه خود برقرار نمایند.

اگرچه این سیستم (که علی‌رغم نامش نه دارای سخت‌افزار است و نه چمدان) در حال آزمایش بوده و هم‌اکنون قابل استفاده است، اما مینراث و گروه توسعه وی در اقصی‌نقاط دنیا ارائه این ابزار به گروه‌هایی چون شورشیان سوریه را به تعویق انداخته‌اند تا در مورد مقاومت آن در برابر فعالیت‌های هکری گسترده دولت مطمئن گردند.

مینراث گفت: "هم‌اکنون در حوزه پیاده‌سازی درست و بدون مشکل این سیستم در عرصه بین‌المللی فعالیت می‌نماییم البته نه در نقاط بحرانی جهان بلکه در مناطقی که مناقشات در آنها فروکش نموده است به مانند لیبی یا مصر یا جاهای دیگری که در آنها منافع کسب شده بسیار زیاد بوده اما در صورتی که برای مثال یکی از سیستم‌های بررسی هویت یا بخشی از مکانیسم‌های امنیتی از کار افتادند، خطر پدید آمده چندان جدی نیستند.

این امر اجازه می‌دهد که سیستم در فضای میدانی مورد آزمایش قرار گرفته و هر نوع ضعف بالقوه، بدون اینکه کاربران در معرض خشم نهادهای حکومتی قرار بگیرند، شناسایی گردد.

به گفته مینراث، "زمانی که مطمئن شدیم این سیستم به میزان مکفی ایمن است، در آن هنگام پیاده‌سازی آن را در یک منطقه خطرناک جهان مد نظر قرار خواهیم داد؛ برای مثال سوریه یا کره شمالی یا چین و یا تهران. احتمالا هنوز یک سال تا انجام این کار باقی مانده است. ما در ابتدا و قبل از هر چیز دیگری بر جلوگیری از وارد آمدن آسیب متمرکز گشته‌ایم."

این امر بدین معنی است که شورشی‌ها، گروه‌های مخالف و حتی مددکاران فعال مناطق فاجعه‌زده قادر خواهند بود از شبکه بی‌سیم ایمن که برای مقاومت در برابر استراق سمع حکومت طراحی شده است، استفاده نمایند.

اینترنت چمدانی در اوایل سالی جاری توجه زیادی را مطوف به خود نمود یعنی زمانی که دولت آمریکا اعلام نمود این ابزار یکی از چندین پروژه دولت آمریکا برای ارائه شبکه ارتباطات بی‌سیم در مناطق مناقشه‌آمیز یا مکان‌هایی است که مبتلا به کنترل دولتی بر اینترنت هستند.

وی افزود، "این ابزار مجموعه‌ای از بسته‌های نرم‌افزاری است که می‌توانند در دستگاه‌هایی به مانند لپ‌تاپ‌ها یا تلفن‌های همراه یا سایر دستگاه‌های موجود در منطقه – روتر‌های وای‌فای – نصب گشته و آنها را قادر سازند تا به صورت مستقیم و ایمن ارتباط برقرار نمایند. به جای استفاده از زیرساخت‌های کنونی که ممکن است بر اثر یک فاجعه نابود شده یا تحت نظارت حکومت قرار داشته باشند، می‌توانید یک زیرساخت جایگزین ایجاد نمایید."

شورشی‌ها و فعالین می‌توانند با دانلود نرم‌افزار این پروژه و از طریق تراشه‌های وای‌فای تلفن‌های همراه یا لپ‌تاپ‌های خود با دستگاه‌های سایر کاربران ارتباط مستقیم برقرار نمایند. به گفته مینراث، از آنجایی که این شبکه‌های وای‌فای دارای یک سیستم کنترل یا مدیریت مرکزی نیستند بنابراین نظارت بر آنها بسیار سخت‌تر است.

"این شبکه کاملا منحصر بفرد است، هیچ دستگاهی به دستگاهی دیگر وابستگی ندارد و همین امر وجود یک نقطه مرکزی برای تجسس و نظارت فرماندهی و کنترل را حذف می‌نماید. بین هر نقطه در شبکه سیستم تشخیص اصالت هویت و نیز بین این نقاط فرآیند رمز‌گذاری تعبیه شده است."

اساسا، داده‌هایی که منتقل می‌گردند قبل از اینکه به مقصد برسند، از بین تعدادی دستگاه مختلف در شبکه عبور می‌کنند. هر دستگاه از داده‌ها می خواهد اطلاعاتی مبنی بر قابل اعتماد بودنشان ارائه نمایند. هر بار که داده‌ها حرکت می‌کنند، در چندین سطح رمزگذاری می‌کنند تا از خود در برابر کسی که سعی دارد امواج هوایی حامل داده‌ها را استراق سمع نماید، محافظت نماید. این نوع رمزگذاری دارای اهمیت است زیرا "فرض ما بر این است که یک قدرت بدخواه قادر خواهد بود [به دستگاه یا شبکه] نفوذ کرده یا دستگاه خود را در داخل این شبکه جای دهند."

این اینترنت‌های کوچک می‌توانند میزبان طیفی از کاربردهای محلی باشند که کارهایی از قبیل اشتراک فایل‌های ویدئویی و صوتی و یا شناسایی محل استقرار افراد و وسایل حمل و نقل را انجام دهند.

به گفته مینراث، "در داخل این شبکه، رویدادها به طرز شگفت‌آوری سریع هستند، اغلب بسیار سریع‌تر از ارتباطات اینترنتی بسیاری از افراد، و تأخیر زمانی نیز بسیار پایین است، بنابراین شما می‌توانید بسیاری از خدمات و کاربردهای جالب نیازمند پهنای باند وسیع را در صورتی که به صورت محلی بر روی رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند یا حتی قطعات یو‌اس‌بی اعضا میزبانی می‌شوند، به انجام رسانید.

از طرف دیگر، تمام این ارتباطات هستند زیرا از هر نوع ارائه کنننده اینترنتی یا تلفنی مستقل هستند.

به گفته مینراث، "برترین کاربری این سیستم که در مورد آن با افراد زیادی صحبت کرده‌ام عبارت از این است که پس از دانلود نرم‌افزاری که اجازه می‌دهد به شبکه وای‌فای بپیوندید دیگر برای تماس‌های تلفنی محلی نیازی به پرداخت پول نیست زیرا در یک شبکه محلی از یک دستگاه به دستگاهی دیگر پیام می‌فرستید."

اینترنت چمدانی چیست؟

این نوع اینترنت که به اینترنت سایه یا اینترنت جایگزین یا اینترنت چمدانی مشهور شده قرار است در آینده‌ای نه چندان دور در دسترس برخی کشورها قرار گیرد. بدون شک این پروژه، فاز دیگری از جنگ نرم سایبری آمریکا علیه کشورهای مخالف به شمار می‌رود.

روزنامه نیویورک تایمز نخستین روزنامه‌ای بود که از طرح آمریکا موسوم به اینترنت چمدانی پرده برداشت. طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، دولت اوباما در حال هدایت تلاش‌های جهانی برای ایجاد یک اینترنت و شبکه تلفن همراه «در سایه» است تا مخالفین در کشورهای مختلف، بتوانند از آن استفاده کنند.

این تلاش‌ها شامل پروژه‌های محرمانه‌ای است که در برگیرنده ایجاد شبکه تلفن در داخل یک کشور و همچنین عملیات شبه جاسوسی است که در یکی از خیابان‌های واشنگتن، توسط گروهی جوان بازسازی می‌شود. اینها که بیشتر شبیه یک گروه موسیقی هستند، درحال کارگذاشتن وسایلی در یک چمدان هستند که نمونه‌ای از یک اینترنت چمدانی است.

با بودجه‌ای معادل 2 میلیون دلار که توسط وزارت خارجه آمریکا اختصاص داده شده است، چمدان مزبور می‌تواند از هر مرزی عبور کرده و در اسرع وقت تبدیل به شبکه بی‌سیمی با پوشش منطقه‌ای نسبتا وسیعی شود که به شبکه اینترنت وصل می‌شود.این تلاش‌های آمریکا از خلال مصاحبه‌ها، اسناد طبقه‌بندی‌شده و مدارکی که به دست نیویورک تایمز رسیده بر ملا شده است.وزارت خارجه به‌عنوان مثال در حال تأمین بودجه شبکه‌های بی‌سیم غیرقابل رد‌گیری است که به فعالین اجازه می‌دهد تا درخارج از قلمرو کنترل شده توسط دولت، در کشورهایی نظیر ایران، با خارج تماس بگیرند.

مقامات آمریکایی گفته‌اند در یکی از این تلاش‌ها، وزارت خارجه و پنتاگون با صرف هزینه‌ای معادل حداقل 50میلیون دلار یک شبکه تلفن همراه مستقل را در افغانستان، با کمک برج‌هایی که در پادگان‌ها نصب شده است، ایجاد کرده‌اند. هدف از این کار مقابله با توانایی طالبان در قطع ارتباطات رسمی دولت افغانستان است.تلاش‌های تازه سعی دارد شبکه‌ای کاملا مستقل از ارتباطات رسمی برقرار سازد. تا پایان سال 2011 وزارت خارجه حدود 70 میلیون دلار صرف اینگونه فناوری‌ها خواهد کرد.هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفته است: ما هر روز شاهد تعداد روزافزونی از افرادی هستیم که از اینترنت، تلفن همراه و سایر فنون استفاده می‌کنند تا صدای خود را به گوش همه برسانند.

این یک فرصت تاریخی برای تغییرات است؛ تغییراتی با حمایت آمریکا. به همین دلیل است که سعی می‌کنیم به آنها کمک کنیم تا با یکدیگر و با جامعه و دولت خود و نیز با دنیا ارتباط بر قرار کنند.ساشا مینرات که به‌عنوان مدیر برنامه فناوری باز، مسئول طرح اینترنت چمدانی است گفت: ما نوعی زیرساخت مستقل را بنا خواهیم کرد که تقریبا غیرقابل قطع، کنترل یا نظارت است.در این چمدان یک آنتن بی‌سیم که می‌تواند میدان ارتباطی را گسترش دهد، یک لپ‌تاپ برای مدیریت شبکه و حافظه و سی‌دی‌هایی جاسازی می‌شوند که این برنامه ، امکان پیاده کردن نرم‌افزار مربوطه را برای مشترکان به این شبکه نامرئی فراهم می‌سازد.نشریه بوستن چاپ آمریکا نیز نوشت: دولت اوباما پروژه ساخت وسایل ارتباط جمعی موازی یا سایه را دنبال می‌کند تا در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

این تلاش‌ها شامل ایجاد سامانه‌های تلفن همراه مستقل برای نصب در کشورهای خارجی است و نیز استفاده از دستگاهی که یک شرکت کم‌سابقه مستقل در طبقه پنجم ساختمانی تجاری در خیابان ال-L- شهر نیویورک ساخته‏اند که از طریق آن، سخت‌افزاری به ظاهر عادی را می‏توان مبدل به یک شبکه بی‏سیم اینترنتی کرد. این سامانه به‌دلیل همین مشخصه نام اینترنت چمدانی را به‌خود گرفته است.

دن بائر، دستیار معاون وزارت خارجه نیز به شبکه خبری بلومبرگ گفت که این برنامه به تولید نرم‌افزارهایی کمک خواهد کرد که در ایران و سوریه کاربرد گسترده دارند و هدف آن کمک به فعالان سیاسی برای پرهیز از شناسایی‌شدن است.

شبکه العربیه نیز نوشت: آمریکایی‌ها در حال ساخت دستگاه‌های الکترونیکی ارتباطی کوچکی هستند که به راحتی در چمدان مسافران عادی جا می‌گیرند و می‌توانند با نصب آسان، ارتباط موبایلی و اینترنتی را در منطقه نسبتاً وسیعی تأمین کنند. آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به دویچه وله آلمان گفت: طرح اینترنت چمدانی تنها بخشی از طرح بزرگ‌تری است که الان روی آن کار می‌شود.

در همین حال رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، در واکنش به این طرح آمریکایی گفت: «آمریکایی‌ها با وارد شدن به فضای سایبری، جریان بسیار قوی را علیه خودشان به راه می‌اندازند

واکنش وزارت اطلاعات

«حیدر مصلحی» وزیر اطلاعات نیز سال گذشته در واکنش به پروژه اینترنت نامرئی و چمدانی آمریکا و امضای فرمان حمله سایبری به کشورهای مستقل توسط رئیس جمهوری این کشور از طراحی ‌‌راههای مقابله با این پروژه خبرداده و پروژه اینترنت چمدانی را پروژه ‌ای تعریف کرده که شخص اوباما به عنوان حرکتی جدید در حوزه سایبری و بیشتر با هدف مقابله اینترنتی با جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده است.

وی اظهار داشت:‌ «این اقدام حرکت تازه و جدیدی نیست و از سال 88 آمریکایی‌ها و در واقع سرویس‌های جاسوسی کشورهای همراه با آمریکا و حتی بعضا کشورهای منطقه در فضای سایبری سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌اند. در همین حال اوباما چندین بار در کنگره آمریکا و در جاهای مختلف اذعان کرده جنگ سایبری با جمهوری اسلامی به موفقیت نرسیده و اقرار به شکست کرده و ما مجموعه این اقدامات و به عنوان نمونه اینترنت چمدانی را از قبل پیش‌بینی و رصد و راه های مقابله با آنها را طراحی کرده‌ایم

در هر صورت آن طور که از اظهارات مقامات آمریکایی برمی‌آید طرح اینترنت چمدانی احتمالا یک طرح با محدوده برد کوتاه و محلی خواهد بود که در چشم‌انداز کوتاه مدت نمی‌تواند تأثیر‌گذاری چندانی در معادلات سیاسی کشورها داشته باشد. با این حال صرف چنین بودجه‌هایی در قالب برنامه‌های جنگ نرم آمریکا علیه کشورها و به‌ویژه علیه ایران نشان‌دهنده اهداف بلندپروازانه دولت آمریکا در مقابله با کشورهای مستقل و اسلامی در منطقه و جهان است. این در حالی است که هم‌اکنون نیز بسیاری از وب‌سایت‌های اجتماعی نقش شبکه‌های جاسوسی را برای پنتاگون، سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا ایفا می‌کنند.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت‌های بزرگ اینترنتی دنیا، محرمانه‌ترین اطلاعات و تعامل‌های کاربران اینترنت در دنیا در اختیار دستگاه‌های حاکمه آمریکا قرار می‌گیرد. آمریکا در فاز جدید جنگ نرم سایبری علیه کشورهایی همچون ایران سعی دارد با استفاده از فناوری‌های جدید به تضعیف این کشورها پرداخته و زمینه براندازی نرم را در این کشورها فراهم کند. بدیهی است مقابله با این اقدامات، هوشیاری بیشتر دستگاه‌های متولی ذی ربط در ایران را می‌طلبد

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

لطفا نظر بدهید.

 


  
  
   1   2   3      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ