سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شنیدم مردی از امام صادق علیه السلام می پرسید :«کسی می گوید که دوستت دارم . من از کجا بدانم که [واقعا] دوستم دارد ؟». [صالح بن حکم]
بنام خداوند بخشنده مهربان

شب یلدا در جاجرم

اشاره

شب یلدا، نخستین شب زمستان و طولانی‌ترین شب سال است که ایرانی‌ها طی رسوم کهن خود، دور هم جمع می‌شوند و ضمن دید‌و‌بازدید، خوراکی‌های خاصی مانند هندوانه، انار، آجیل و... را مصرف می‌کنند. در این شب، جوانان پای صحبت‌ها و قصه‌های بزرگ‌سالان می‌نشینند و از لابه‌لای داستان‌ها و قصه‌هایی که از زبان این گنج‌های زندگی می‌شنوند، عبرت‌ها و درس‌های بی‌شماری برای خود می‌اندوزند. از جمله رسوم بسیار زیبا و پسندیده ایرانی در این شب که در اسلام نیز بسیار به آن سفارش شده، عیادت از سال‌مندان و بیماران است. ملاقات با خویشاوندان و دوستان و رسیدگی به احوال نیازمندان، به ویژه نیازمندان خویشاوند، از جمله آداب پسندیده و نیکویی است که در پرتو دستورات جامع و کامل اسلام، مردمان شریف ایرانی در شب یلدا و دیگر شب‌های طولانی و بلند زمستان به آن اهتمام می‌ورزند.

اسراف نکنیم

خداوند برای رفاه و آسایش بندگان خود، نعمت‌های بسیاری آفریده و به آنها امر فرموده از این نعمت‌ها استفاده کنند؛ ولی همواره بکوشند از اسراف کردن بپرهیزند. زیرا خداوند اسراف را دوست ندارد. امام علی علیه‌السلام اسراف کردن را موجب هلاکت دانسته و امام سجاد علیه‌السلام در دعا و مناجات‌های خود با خدا می‌فرماید: «و مرا از زیاده‌روی بازدار و روزی‌ام را از تلف شدن نگاه‌دار و دارایی‌ام را با برکت دادن به آن افزون کن و راه مصرف آن را در کارهای خیر به من بنمایان.» رسم زیبای دیدار یکدیگر در شب یلدا وقتی زیباتر می‌شود که با زیاده‌روی نکردن در مصرف خوراکی‌ها و تنقلات، بخشی از آنها را به مصرف یتیمان و افراد بی‌بضاعتی برسانیم که توانایی تهیه چنین اقلامی را در این شب ندارند.

زمستان، بهار مؤمنان

انسان‌هایی که عاشق عبادت هستند و از صمیم دل آن را دوست می‌دارند، تمام وجود خود را وقف عبادت می‌کنند و هر یک از اعمال و گفتار خود را با نیت تقرب به خداوند انجام می‌دهند. این‌گونه افراد جزء برترین‌های مردم شمرده می‌شوند و ترسی از سختی‌های دنیا ندارند. روزها و شب‌های زمستان، بهترین فرصت برای راز و نیاز و مناجات با خداوند است. امام صادق علیه‌السلام این فرصت نیکو را این‌گونه معرفی می‌کند: «زمستان، بهار مؤمن است. شب‌هایش طولانی است که برای عبادت نیمه‌شب از آن کمک می‌گیرد و روزهایش کوتاه است که برای روزه گرفتن از آن مدد می‌جوید». برخاستن از خواب شیرین در دل شب و اندیشیدن در ملکوت آسمان‌ها و زمین، خدا و قدرت او و نیز روزه گرفتن در روزهای کوتاه زمستانی، بهترین و خالص‌ترین عبادت خدای تعالی است. رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «روزه زمستان، غنیمتی فرح‌بخش است»

دیدار با خویشاوندان

خداوند در آیات بی‌شماری به بندگان خود دستور می‌دهد خویشاوندان و نزدیکان خود را فراموش نکرده و همواره جویای احوال آنها باشند و آنها را از قطع رحم و رسیدگی نکردن به خویشان برحذر می‌دارد. امام باقر علیه‌السلام در اهمیت این موضوع می‌فرماید: «صله رحم اعمال را پاک می‌کند، دارایی‌ها را فزونی می‌بخشد، بلا را برطرف می‌گرداند، کار حساب‌رسی در قیامت را آسان می‌کند و مرگ را به تأخیر می‌اندازد» صله رحم و دیدار با اقوام به قدری اهمیت دارد که رسول خدا صلی الله علیه و آله حتی یک سال پیاده‌روی برای آن را جایز می‌شمارد. شب‌های بلند زمستانی، فرصت بسیار خوبی است که می‌توان از آن بهره‌برداری صحیح کرده، به دیدار اقوام و نزدیکان شتافت و در اجرای این سنت پسندیده و نیک که ثواب بسیاری هم دارد، پیش‌قدم شد.

بیان قصه‌های قرآنی

خداوند در قرآن کریم بندگان خود را به قصه‌های قرآن توجه داده و هر یک از این سرگذشت‌ها را دارای حکمتی می‌داند که برای انسان‌ها هزاران پند و اندرز در خود نهفته دارد. امام علی علیه‌السلام نیز می‌فرماید: «بهترین داستان، رساترین اندرز و سودمندترین پند، کتاب خدای عزوجل است.» داستان‌ها و افسانه‌های زمینی، پس از چندبار تکرار، کم‌کم تازگی و جذابیت خود را از دست می‌دهد؛ ولی قرآن تنها کلامی است که هر اندازه هم تکرار شود، "کهنه‌شدنی" نیست. در شب یلدا و شب‌های زمستانی که دور هم جمع می‌شویم و پای صحبت بزرگ‌ترها می‌نشینیم، نیکو و شایسته است به جای داستان‌ها و قصه‌هایی که گاه با خرافات همراه است، به قصه‌های قرآنی توجه کنیم که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و خرافات در آن راه ندارد.

دقت در آفرینش شب و روز

شب، مایه آرامش و سکون است. با پایان روز و پس از به اتمام رسیدن ساعات تلاش و کوشش در راه کسب روزی، آدمیان در سکوت شب، آرامش خود را می‌یابند و استراحت می‌کنند. شب‌های طولانی زمستان، فرصت خوبی است تا با دقت در نظام آفرینش وگردش شب و روز، به بزرگی خدای تعالی و کوچکی خود در این نظام هستی اعتراف کنیم. زیبایی‌های شب و درخشش ستارگان در پرده‌های سیاه شب‌های فرو‌رفته در ظلمت و گسترش نور ماه در آسمان‌ها، همه نشان از قدرت بی‌پایان خداوند دارد. در این شب‌ها می‌توانیم به ستایش خدا بپردازیم. چنان‌که امام علی علیه‌السلام می‌فرمود: «خدای پاک! چه عظیم و پرشکوه است آن‌چه از آفرینش تو می‌بینیم، و چه خرد است هر بزرگی در برابر قدرت تو، و چه حقیر است آن‌چه ما می‌بینیم در برابر قدرت ناپیدای تو از دیدگان ما».

حساب‌رسی اعمال روزانه

محاسبه نفس و بررسی کارهای روزانه، ویژگی کسانی است که ایمان حقیقی در جان و دلشان راه یافته است. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «پیش از آن‌که مورد حساب‌رسی قرار بگیرید، خود به حساب نفستان برسید و پیش از آن‌که سنجیده شوید، خود، نفس‌تان را در ترازوی سنجش بگذارید و برای آن روز حساب بزرگ آماده شوید.» کسانی که از فرصت‌های زندگی بهترین بهره‌ها را برده و نیک‌ترین ذخیره‌ها را می‌اندوزند، در راه اطاعت خدا و خویشتن‌داری از نافرمانی او شکیبایی می‌ورزند و روز قیامت بدون محاسبه اعمال به بهشت می‌روند؛ زیرا این افراد در این دنیای فانی، در لحظه‌لحظه زندگی دقت کرده‌اند تا دچار لغزش نشوند. طولانی بودن شب‌های زمستانی و آرامشی که در آن برای آدمی ایجاد می‌شود، بهترین فرصت برای مراقبت و رسیدگی به اعمال روزانه است.

شب یلدا و دیوان حافظ

از گذشته‌های دور در خانواده‌های ایرانی در کنار قرآن کریم، دیوان حافظ نیز مورد توجه و عنایت خاصی بوده است. ایرانیان همان‌گونه که با قرآن استخاره کرده، برای شروع کارهای خود از این کتاب آسمانی طلب خیر می‌کنند، به دیوان حافظ نیز تفأل می‌زنند و از خواجه شیراز دعای خیر می‌خواهند. یکی از رسم‌های جالب و زیبای ایرانی‌ها در شب یلدا، تفأل زدن به دیوان حافظ و خواندن اشعار عرفانی اوست که برگرفته از آیات قرآن است. شایسته است در این شب طولانی، با تفأل زدن به حافظ و خواندن اشعار عرفانی او، از خرافات و تفأل زدن به شیوه‌های خرافی دیگر پرهیز کنیم. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «از ما نیست کسی که فال بد زند یا برایش فال بد زده شود». قرائت اشعار پسندیده و نیکو، به ویژه اشعاری که در مدح اهل بیت علیهم‌السلام سروده شده، از جمله کارهای خوب و نیکویی است که می‌توان در این شب انجام داد.

انار و گردو بخورید

خداوند مهربان در طبیعت بخشنده خود، در هر فصل نعمت‌ها و میوه‌هایی در دسترس ما گذاشته که سلامت ما را تأمین و قدرت دفاعی بدن را در مقابل بیماری‌ها افزون می‌سازد. در زمستان که به علت تغییر هوا و عوامل دیگر مانند باد و باران، سرماخوردگی و بیماری‌هایی نظیر آن زیاد می‌شود، وجود انار می‌تواند نه تنها شفا‌بخش بوده، بلکه در حفظ سلامت و جلوگیری از این‌گونه بیماری‌ها مؤثر باشد. شاید حکمت خوردن انار در نخستین شب زمستان همین مسأله باشد. گردو نیز از تنقلاتی است که در این شب مصرف می‌شود و فایده‌های بسیاری دارد. امام علی علیه‌السلام فرموده است: «خوردن گردو در زمستان و فصل سرما، کلیه‌ها را گرم و سردی را از بدن دفع می‌کند». رعایت این آداب و رسوم پسندیده و توجه به حکمت خوراکی‌هایی که در این شب مصرف می‌شود، می‌تواند راه‌گشای خوبی برای جوانان و نوجوانان باشد.

به یکدیگر هدیه بدهید

ایران کشوری گسترده با اقوام مختلف است که هر یک از آنها در پرتو رسم‌های ویژه منطقه خود، شب یلدا را به گونه‌ای خاص برگزار می‌کنند. از جمله رسم‌های ایرانی که در شب یلدا در میان اقوام مختلف برگزار می‌شود، رسم پسندیده هدیه دادن و هدیه گرفتن است. این سنت نیکو در اسلام بسیار مورد سفارش قرار گرفته و پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده است: «به یکدیگر هدیه بدهید تا دل‌هایتان به هم مهربان شود. به یکدیگر هدیه دهید؛ زیرا کینه‌ها را از بین می‌برد». پیامبر خدا صلی الله علیه و آله همواره به این امر نیکو اهتمام می‌ورزیدند و هر هدیه‌ای که به آن حضرت داده می‌شد، با روی باز می‌پذیرفتند؛ زیرا آن را نوعی احترام به شخص هدیه‌دهنده می‌دانستند. هدیه دادن به کوچک‌ترها در این شب، سبب می‌شود تا کودکان ونوجوانان به بزرگ‌ترها با دیده احترام نگریسته و محبت آنها را در دل خود نگاه دارند.

 


  
  

1-        شهید پاسدار سردار رجبعلی کهنسال فرزند صفر متولد 1340 محل شهادت مهران تاریخ شهادت 18/5/62

2-       شهید پاسدار سردار جانباز وهب اصغری راد فرزند لطف ا... متولد 1341 محل شهادت مشهد تاریخ شهادت 21/9/87

3-       شهید پاسدار مهدی معموری فرزند رضا متولد 1347 محل شهادت حلبچه تاریخ شهادت 28/12/66

4-       شهید پاسدار مجید شاکری فرزند محمدعلی متولد 1348 محل شهادت جنوب تاریخ شهادت28/4/67

5-       شهید پاسدار عبدالرضا شاکری مطلق فرزند حسینعلی متولد 1345 محل شهادت بانه تاریخ شهادت8/2/66

6-       شهید پاسدار   محمداسماعیل نوروزی فرزند حاج رمضانعلی متولد 1348 محل شهادت کامیاران تاریخ شهادت30/4/69

7-       شهید سرباز عباس قدیمی فرزند حاج سیدعلی متولد 1347 محل شهادت سرپل ذهاب تاریخ شهادت 30/12/66

8-       شهید سرباز محمد خواجه فرزند غلامعلی متولد1343 محل شهادت داودآباد تاریخ شهادت 24/4/63

9-        شهید سرباز رمضانعلی کلاتگی فرزند عباس متولد 1338 محل شهادت شلمچه تاریخ شهادت1/5/61

10-      شهید سرباز حسین حسن نیا فرزند حسن متولد 1342 محل شهادت پنجوین تاریخ شهادت24/10/65

11-      شهید سرباز احمد حسن نیا فرزند علی متولد 1344 محل شهادت اشنویه تاریخ شهادت 25/4/64

12-     شهید سرباز حسین موسی زاده فرزند نبی متولد 1346 محل شهادت شرهانی تاریخ شهادت 2/4/67

13-     شهید سربازغلامحسن اکبری فرزند غلامعلی متولد 1348 محل شهادت جاده نیرو به اراک تاریخ شهادت 16/6/67

14-     شهید سرباز مهدی نیکنام فرزند حسن متولد 1341 محل شهادت عین خوش تاریخ شهادت 21/1/62

15-     شهید سرباز علیرضا محمد پور فرزند عباسعلی متولد محل شهادت اسلام آباد تاریخ شهادت 8/3/67

16-     شهیدمعلم بسیجی  علی اکبر صاحبی فرد فرزند براتعلی متولد 1344 محل شهادت شلمچه تاریخ شهادت4/11/65

17-     شهیدمعلم بسیجی احمد پورعلی مفرد فرزند ابراهیم متولد 1348 محل شهادت شلمچه تاریخ شهادت 24/10/65

18-     شهیدمعلم بسیجی علی اصغر یزدانی فرزند عباس متولد 1343 محل شهادت شلمچه تاریخ شهادت24/10/65

19-      شهید دانش آموز بسیجی قاسم محمد پور فرزند ابراهیم متولد 1349 محل شهادت ماووت تاریخ شهادت 27/12/66

20-     شهید دانش آموز بسیجی عباسعلی نایبی فرزند  حاج محمدعلی متولد 1349 محل شهادت ماووت تاریخ شهادت 26/11/66

21-     شهید دانش آموز بسیجی علیرضا فخرانی فرزند اسکندر متولد 1348 محل شهادت شلمچه تاریخ شهادت 24/10/65

22-     شهید دانش آموز بسیجی رضا خدا پناه فرزند باباعلی متولد 1346 محل شهادت جنوب تاریخ شهادت 14/10/63

23-    شهید دانش آموز بسیجی محمد مقصودی فرزند حاج عبدا... متولد 1349 محل شهادت جزیره مجنون تاریخ شهادت 21/6/66

24-    شهید بسیجی احمد اسلامی فرزند اسماعیل متولد 1323 محل شهادت بوکان تاریخ شهادت

25-     شهید بسیجی حمدتقی آناهید فرزند عبدا... متولد 1341 محل شهادت بدر تاریخ شهادت 25/12/62

26-     شهید بسیجی قاسم حسینی فرزند سید طالب متولد 1344 محل شهادت مهران تاریخ شهادت 5/4/62

27-    شهید بسیجی حسن مقصودی فرزند غلامرضا متولد 1334 محل شهادت چزابه تاریخ شهادت 3/1/61

28-    شهید بسیجی رحمت ا... باقری فرزند رمضان متولد 1347 محل شهادت جاده خندق تاریخ شهادت17/10/64

29-     شهید بسیجی غلامحسین قدرتی جاجرم فرزند قادر متولد 1343 محل شهادت شلمچه تاریخ شهادت21/6/66

30-     شهید بسیجی ابراهیم اخوان فرزند اسماعیل متولد 1309 محل شهادت تهران تاریخ شهادت 7/10/65

31-     شهید بسیجی ذبیح ا... سمیعی فرزند رجب متولد 1321 محل شهادت جاده خندق تاریخ شهادت28/10/64

32-    شهید بسیجی عباسقلی بهروز فرزند حبیب متولد 1334 محل شهادت شلمچه تاریخ شهادت 12/12/65

33-    شهید بسیجی سیدمهدی محمود زاده حسینی فرزند سید حسن متولد 1346 محل شهادت عملیات خیبر تاریخ شهادت 8/12/62

34-    شهید بسیجی احمد قربانی ثالث فرزند حجت ا... متولد 1345 محل شهادت عملیاتی بدر تاریخ شهادت 25/12/63

35-    شهید بسیجی علی سعادتی فرزند محمد علی متولد 1344 محل شهادت فکه تاریخ شهادت22/1/62

36-    شهید بسیجی محمدرضا علیزاده فرزند خلیل متولد 1342 محل شهادت شلمچه تاریخ شهادت 18/1/66

37-    شهید جهادگر حسن طالبی  فرزند مصیب متولد 1344 محل شهادت غرب چزابه تاریخ شهادت8/1/61

38-    شهید جهادگر علیرضا کهنسال فرزند صفر علی متولد 1338 محل شهادت شلمچه تاریخ شهادت 29/10/65

39-     شهید آزاده جانباز مهدی وحیدی فرزند محمد متولد 1340 محل شهادت تهران تاریخ شهادت 19/2/78


91/9/27::: 9:19 ص
نظر()
  
  

وصیت نامه پاسدار رشید اسلام شهید - سید مهدی محمود زاده حسینی- جاجرم- حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرمی

تاریخ تولد:1346                            محل تولد:جاجرم                   تاریخ شهادت: 8/12/62                     محل شهادت:عملیات خیبر


سپاس خدا ی را که اول زندگی ما را به سعادت و آخر زندگی مارا به شهادت ختم کرد و ما که از شکر گذاری این نعمت الهی عاجزیم و درود و سلام بی پایان به منجی عالم مهدی موعود (عج) که اگر نبود عنایت و توجهات ایشان کجا میتوانستیم به پیروزی های پی در پی برسیم و درود و سلام فراوان بر نایب بحق صاحب الزمان(عج) که اگر نبود رهنمود هایشان ما کجا و شهادت کجا که نظام دو هزار و پانصد ساله طاغوت و طاغوتیان را به هم ریخت و نظام جمهوری اسلامی را به پا کرد  .
صلوات و رحمت بی پایان الهی بر شهیدان که بحق ثابت کردند که درس از سید الشهدا گرفته اند و دنباله رو او بوده اند و به امید شفای عاجل برای مجروحان و معلولان جنگ تحمیلی ودرود خدا و رسول او و سلام پر افتخار امام و امت شهید پرور بر تمامی عزیزان رزمنده وپیکارگران شهادت طلب جبهه های جهاد فی سبیل الله که امر امام یعنی فرمان خدا لبیک گفتند و برتری سلاح ایمان را بر تکنیک شیاطین شرق و غرب به اثبات رساندند و اما اینکه من آگاهانه و عاشقانه و عارفانه بر اساس اینکه رسالت و مسئولیتم را در انقلاب اسلامی که خونبهای هزاران شهید و مجروح است ایفا کنم پای به جبهه می گذارم آنقدر به جبهه می روم تا رضای حق را به جای آورم وشهادت نصیبم گردد خدایا تومی دانی که من جز یک جسم ضعیف چیزی دیگر ندارم نه این جسم هم از آن توست گواه باش که می روم تا این جسم ناتوان را در راه تو قربانی کنم امید وارم قبول درگاهت گردد.اما ای پدرومادر عزیزم می دانم دل شما می خواست با لباس دامادی در کنارتان باشم ولی خدا خواست که عروسی من به شهادت مبدل گردد.شهادت هم نوعی عروسی است.شما باید افتخار کنید.
مادر جان من امانتی بودم از خدا در دست شما و خدا هم امانتش را هر روزی باشد از شما پس می گیرد .در قرآن کریم ذکر کرده است (همه ازخداییم و به سوی خدا باز می گردیم) می دانم که به کمک من احتیاج داشتید ودوست داشتید که در کنار شما باشم و کمک حالتان باشم اما خواست خدا چیز دیگری بود رضای خدا در این بوده است که من از میان شما بروم شما نیز رضایتان به رضای خدا باشد و اینکه من از میان شما رفته ام هیچ اندوه به دل راه ندهید و همواره شکر گذار نعمات ایزد متعال باشید و برای من نیز طلب مغفرت کنید و اما به شهادت من افتخار کنید.افتخار به اینکه یکی از فرزندانتان رادر راه خدا داده اید. بدانید آنها که در راه خدا شهامت و استقامت کنند رستگارند که تفنگ و کلاه شینکف قلبم را سوراخ کرد وقتی ترکش خمپاره مغزم را متلاشی کرد وقتی قطعه قطعه گوشت بدنم را از زیر شنی تانک بیرون آورند و یا وقتی اسیر شدم اصلا ناراحت نباشید.
زیرا من راهی را انتخاب کرده بودم و آن راه را به پایان رسانیدم . تفنگم را بیاورید تا قلب دشمن مزدور را نشانه گیرم و آن را متلاشی کنم تا دیگر به اسلام عزیز و سرزمین مقدس ما حمله نکنند. تفنگم را بیاورید تا آن را با خون گلگون کنم. آری پدر و مادرم هرگز نمی گویم برای من گریه نکنید ولی آن گریه ای که منافقان و صدامیان شاد نشوند. پدر و مادر عزیزم فقط خواهشی که از شما دارم این است که مرا به خاطر اذیتهایم ببخشید و مرا حلال کنید.
خواهران و برادران اگر چه نتوانستم وظیفه خود را نسبت به شما انجام دهم عذر می خواهم و امیدوارم که برایم طلب آمرزش کنید و از شما خواهرانم می خواهم که همیشه زینب وار و شما برادرانم حسین وار و قاطعانه امام را یاری کنید و راه شهیدان را ادامه دهید باید خواهرو برادر کوچکم بدانند که چرا عکس برادرشان را بزرگ کرده اند. اما ای امت حزب الله با شما هستم و می گویم که از امام جدا نشوید و همواره یار و یاور امام باشید. برادران دعا و استغفار را ترک نکنید که
سلاح مومن دعاست برادران!اطاعت از فرامین امام را واجب و دوستان او را دوست خود و دشمنان او را دشمن خود بدانید
چون دشمنان او همین منافقان هستند که روحانیون ما را ترور و هر روزی یکی از عالمان ما را از ما جدا می کنند. ای جوانان!مبادا در غفلت بمیرید که علی در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بی طرفی بمیریدکه علی اکبر حسین در راه حسین با هدف شهید شد. ای مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر الهی نمی توانید
جواب زینب را بدهید که تحمل 72 شهید را کرد همه مثل خاندان وهب جوانانتان را به جبهه های نبرد بفرستید و حتی جسد
او راهم تحویل نگیرید.زیرا مادر وهب فرمود سری را که در راه خدا داده ام پس نمی گیرم. بله برادران حضور خودتان را در جبهه ثابت نگه دارید زیرا که پیروزی جنگ یعنی آبروی امام زمان (عج) و امام امت حفظ شده است. خدایا خودت به لشکر اسلام یاری ده تا بتوانند آبروی امام زمان (عج) و امام امت را در میان دشمنانشان حفظ کند. خدایا پروردگارا! امام زمان و نایب برحق امام امت را در پناه خودت حفظ کن خدایا پروردگارا مسلمانان جهان را نصرت عطا ودر پناه خودت حفظ کن .خدایا پروردگارا!مسلملنان جهان را به راهی هدایت کن که رضای تو در آن است .خدایا پروردگارا!مجروحان و معلولان را شفای عاجل عنایت بفرما.پروردگارا!خانواده محترم شهیدان را صبر جمیل و اجر جزیل عنایت بفرما خدایا!ما
با تو پیمان بسته بودیم که تا پایان راه برویم و بر پیمان خویش همچنان استوار ماندیم.
خدایا !های وهوی بهشت را می بینم. چه غوغای حسین به پیشواز یارانش آمده خدایا پروردگارا! به محمد(ص) بگو که پیروانش حماسه آفریدند به علی (ع) بگو که شیعیانش قیامت به پا کرده اند و به حسین (ع) بگو خونش در رگها همچنان می جوشد بگو از آن خونها سرو ها رویید. ظالمان سروها را بریدند اما باز هم سرو ها رویید.ظالمان سروها را بریدند اما باز هم سروها روییدند. خدایا!مرا نیز در تحمل رنجهای مرگ کمک کن ، من را در گلزار شهدا کنار شهید طالبی کهنسال حسینی مقصودی- کلاته ای دفن کنید.

 


  
  

شایـعه پـایـان جـهان در شـب یـلدا   !  - حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرمی

شایعات مختلفی در مورد به پایان رسیدن دنیا در محافل اجتماعی مطرح شده است اما کارشناسان علمی و مذهبی هیچ توجیهی برای این شایعه را منطقی ندانسته و این شایعه را ترفندی برای بهره گیری های برخی افراد از جهل مردم می دانند  .

در این رابطه حتی مدت هاست شایعات مختلفی در مورد به پایان رسیدن دنیا در روز 21 دسامبر سال 2012 همزمان با شب یلدا در ایران در وبلاگ های مختلف و شبکه های اجتماعی مطرح می شود و هر روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد. البته از سوی کارشناسان علمی و به خصوص سازمان فضایی ناسا این شایعات تکذیب شده و حتی ناسا آن را شایعه ای مضحک دانسته است  .

قضیه به پایان رسیدن دنیا در روز 21 دسامبر سال 2012 برای نخستین بار با این ادعا آغاز شد که سیاره ای به نام “نیبیرو” که سومری ها آن را کشف کرده اند، در حال حرکت به سوی زمین است. ابتدا گفته می شد که این فاجعه در ماه می 2003 رخ می دهد و زمانی که این تاریخ گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد، زمان موعد به دسامبر 2012 تغییر کرد و به تقویم باستانی “مایا” که تحول بزرگ در زمستان سال 2012 را پیش بینی کرده بود، ربط داده شد، به همین دلیل هم تاریخ 20  دسامبر به عنوان روز موعود پیش بینی شد  .

در مورد این شایعه سازمان جهانی ناسا این موضوع را مطرح کرد که نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین چیزی را پیش بینی نکرده است  .

در گزارش ناسا آمده است، اصلاً تراز به خط شدن گیتی وجود ندارد و حداقل تا چند دهه آینده چنین هم راستایی رخ نمی دهد و حتی اگر هم چنین پدیده ای اتفاق افتد، تأثیر آن بر زمین بسیار ناچیز است. به عنوان نمونه، در سال 1962  چنین هم ترازی رخ داد و 2 مورد دیگر هم در سال های 1982 و 2000 اتفاق افتاد. در هر دسامبر هم زمین و خورشید با مرکز کهکشان راه شیری هم تراز می شوند، اما این یک رخداد سالانه است که هیچ تبعاتی هم ندارد  .

پایان عصر جاهلیت و آغاز عصر دانایی

قسمت عمده‌ای از شایعه مربوط به پایان آمدن دنیا را به منجم‌ها نسبت داده‌اند در صورتی که منجم‌ها حرفی در این زمینه نگفته‌اند و این مسئله توجیه علمی ندارد. برخی می‌گویند بر اساس تقویم مایا وقتی یک روز در سه دور این تقویم مشترک باشد آخر دنیاست، در صورتی که تقویم مایا سه دور مختلف دارد که امکان مشترک بودن یک روز در این سه دور در بعضی سال‌ها اتفاق عجیبی نیست  .

هم‌ترازی خورشید و مرکز کهکشان و زمین نیز که برخی به عنوان توجیه علمی پایان دنیا بودن اعلام می‌کنند هم هر سال اتفاق می‌افتد  .

تئوری‌هایی که برای این شایعه مطرح کردند اصلاً جدی نیست ولی یکی از پیش‌بینی‌های آنها می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد که این تئوری می‌گوید در 21  دسامبر 2012 و پس از آن سطح آگاهی مردم جهان بالا می‌رود و مردم با ابعاد معنوی و روحانیت بیشتر آشنا می‌شوند  .

اینکه عصر جهل به پایان برسد و عصر روشنایی، دانایی و خرد آغاز شود مسئله امیدوارکننده‌ای است و اصلاً ترسناک نیست. پس قرار نیست چیزی نابود شود ولی برخی کشورها نظیر کشور روسیه در شبکه‌های تلویزیونی خود به طور مداوم برنامه‌هایی را به عنوان پایان دنیا پخش می‌کنند که این مسئله فقط سبب ترس و افسردگی در مردم می‌شود  .

حتی از نظر مذهبی نیز این مسئله توجیه ندارد زیرا در قرآن هم بیان شده که کلید تمام اسرار در دست خداست و کسی از زمان ظهور امام زمان(عج) و قیامت اطلاعی ندارد. از آنجا که غیر از خداوند بزرگ هیچ کس نمی‌تواند پایان جهان را پیش‌بینی کند بنابراین اینگونه دروغ‌ها از نگاه باورهای اسلامی منسوخ بوده و غیرقابل قبول است ولی متأسفانه برخی جوانان کم‌اطلاع ما نیز این شایعات را پذیرفته و دچار اضطراب می‌شوند  .

البته در کشور ما نسبت به اروپا و آمریکا، این اشخاص تعداد کمی دارند در حدی که قابل توجه نیست ولی رسانه‌ها باید در این زمینه اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند در حالیکه در این زمینه بعضی رسانه‌ها با این شایعه پراکنی هم‌صدایی می‌کنند   …

مشهورترین آخرالزمان های نیم قرن اخیر   !

چند سالی است که شایع شده جهان در 21 دسامبر 2012 / 1 دی 1391 به پایان می‌رسد. اما از آن‌جا که برخی هنوز اصرار دارند این واقعه قطعی است، در اینجا مروری می‌کنیم بر چند مورد مشهور از پیش‌گویی‌های آخرالزمانی که در همین نیم قرن اخیر اتفاق افتاده است   :

  2012/1391 : پیش‌گویی مایاها

مایاها تقویم بسیار پیچیده‌ای دارند که بر خلاف تقویم‌های شمسی و میلادی (و قمری یا هر تقویم شناخته شده دیگری) با پایان یک سال تمام نمی‌شود، بلکه دوره‌ای چند هزار ساله دارد که از قضای روزگار در 21 دسامبر 2012 به پایان می‌رسد. چنین شایع شده که پیشینیان مایاها این زمان را تاریخ قطعی پایان دنیا پیش‌بینی کرده بودند که با مجموعه‌ای از بلایای طبیعی طومار عمر بشر را در هم خواهند پیچید، اما بازماندگان این قوم نظر دیگری دارند و این تاریخ را تنها پایان دوره فعلی تقویم مایا می‌دانند که با فرا رسیدن آن، طولانی‌ترین تقویم بشری یک دوره خود را به پایان خواهد رساند و دوره دیگری آغاز خواهد شد.

کل این دوره تقویم مایا که “تقویم طویل” نامیده می شود، 5126 سال طول می‌کشد. دوره فعلی این تقویم در 11 آگوست 3114 پیش از میلاد آغاز شده و در روز 21 دسامبر 2012 به پایان می‌رسد. ولی نکته جالب اینجاست که خود دانشمندان مایا بر سر اینکه در این تاریخ تقویمشان به پایان می‌رسد، تفاهم ندارند. نظر اکثریت این است که پایان این دوره تقویم در روز 13?0?0?0 است که مقارن با همان 21 دسامبر 2012 است، اما اقلیتی هم بر این باورند که این دوره در تاریخ 20?0?0?0 به پایان می‌رسد که در حوالی سال 8000 میلادی خواهد بود. بنابراین اگر 22 دسامبر / اول دی‌ماه از خواب بیدار شدید و دیدید هیچ اتفاقی نیفتاده، می‌توانید تا سال 8هزار میلادی منتظر بمانید.

2011/1390 : سیاه‌چاله شتاب‌دهنده بزرگ هادرونی

برخی از منتقدین شتاب‌دهنده بزرگ هادرونی واقع در سرن (آزمایشگاه هسته‌ای اروپا در مرز سوئیس و فرانسه) پیش از راه‌اندازی این شتاب‌دهنده از این می‌ترسیدند که شروع به کار آن عوارض ناشناخته‌ای برای بشریت داشته باشد. از جمله آن عوارض، تشکیل یک سیاه‌چاله بود که می‌توانست کل کره زمین را ببلعد و در خود فرو ببرد. فعلا که چند سال از شروع به کار این شتاب‌دهنده می‌گذرد و هیچ چیزی در داخل محوطه این شتاب‌دهنده گم نشده است! تا ببینیم فردا چه خواهد شد.

2003/1382و 2012/1391: برخورد با سیاره نیبیرو

نیبیرو سیاره‌ای است فرضی که پیش‌بینی شده بود در سال 2003/1382 با برخورد به زمین آخرالزمان را رقم می‌زند. وقتی این اتفاق نیفتاد، نظریه‌پردازان ایده‌های آخرالزمانی خیلی ساده این زمان را با سال 2012/1391 و پایان تاریخ سومری ترکیب کردند و به انتظار نشسته‌اند که در دسامبر 2012/1391و همزمان با انقلاب زمستانی، نیبیروی خیالی به زمین نزدیک شود و این پیش‌بینی به واقعیت بپیوندد.

کتیبه‌های باستانی سومری از مردمان سیاره دیگری در منظومه شمسی به نام نیبیرو حکایت می‌کنند که به روی زمین آمده و نسل بشر را بر روی زمین بنیان نهادند. مشکل اینجاست که هیچ اخترشناسی تاکنون چنین سیاره‌ای را نه در منظومه شمسی و نه در ستارگان نزدیک خورشید ندیده است. یک بار در می 2003/اردیبهشت 1382 قرار بود این سیاره فرضی به زمین برخورد کند، اما گویا تنها کسی که باید این پیش‌بینی را جدی می‌گرفت، صدام حاکم وقت سرزمین سومر بود که در آن سال با حمله امریکایی‌ها، طومار حکومتش درهم پیچید.

نکته مثبت در مورد طرفداران نیبیرو این است که آن‌ها بسیار انعطاف‌پذیر و امیدوارند. بار اول گفتند که پایان دنیا بین 2003/1382 و 2011/1390 خواهد بود و اکنون از فاصله زمانی 2011/1390 تا 2015/1394 حرف می‌زنند. در سال 2015/1394هم بالاخره می‌شود یک زمان دیگر را اعلام کرد. به قول معروف دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

2000/1379و ماجرای Y2K

در سال 1999/1378 دنیا که تازه چند سال بود که وارد عصر کامپیوتر شده بود، با مشکلی کاملا جدی مواجه شد. با سال 2000 چه باید کرد؟ مشکل اینجا بود که بیشتر برنامه‌های کامپیوتری آن دوران برای نمایش سال فقط از دو رقم استفاده می‌کردند، به این ترتیب سال 1999 با دو رقم 99 و سال 2000 با 00 نشان داده می‌شد. ترس از این بود که کامپیوترها با رسیدن به این تاریخ دچار مشکل منطقی شوند و با عقب رفتن ناگهانی تقویم (یعنی از 31/12/99 به 1/1/00) خروجی پیش‌بینی نشده‌ای داشته باشند. شاید برای یک کامپیوتر عادی نتیجه این اختلال چندان مهم نباشد، اما وقتی بدانیم که کامپیوترهای کنترل کننده موشک‌های بالستیک و تسلیحات اتمی امریکا و روسیه هم دچار همین مشکلات بودند، قضیه جدی‌تر می‌شود. به هر حال این تاریخ هم گذشت و مشکلی پیش نیامد.

2000/1379و بازگشت مسیح

گروهی از مسیحیان نیز در این بین از دید دیگری به سال 2000/1379 می‌نگریستند. آن‌ها با تکیه بر متون مذهبی تاریخی مسیحیت، اعتقاد داشتند که پس از سپری شدن دو هزاره، دوره فرمانروایی مسیح بار دیگر فرا رسیده و در این سال مسیح یک بار دیگر ظهور خواهد کرد. مسیح نیامد اما در ایالات متحده، یک متعصب مذهبی مسیحی به نام جرج بوش پسر، با تقلب در انتخابات ایالت فلوریدا رئیس‌جمهور شد و به کمک یک متعصب مذهبی دیگر به نام اسامه بن لادن، با خوانش غلط از کتب مذهبی، به مدت بیش از یک دهه دنیا را درگیر جنگ و کشتار بی‌گناهان کرد.

1992/1371و بازهم بازگشت مسیح

در دوم نوامبر 1992/ 11 آبان 1371، کلیسای “میسیون روزهای پیش‌روی” در کره جنوبی منحل شد. دلیلش هم این بود که لی جانگ ریم موسس این گروه، چند ماه قبل از آن پیش‌بینی کرده بود که در روز 28 اکتبر همان سال مسیح بازخواهد گشت. صدها و شاید هم هزاران نفر اموال خود را فروختند، خانواده‌های خود را ترک کردند، کار خود را رها کردند و حتی از ارتش فرار کردند. مسیح را که می‌دانیم در این تاریخ هم نیامد، اما چه بر سر آقای کشیش آمد؟ او به زندان رفت، ولی نه به خاطر پیش‌بینی اشتباهش، بلکه برای کلاه‌برداری. آقای ریم، 4 میلیون دلار از پول‌های خیریه را به جیب زده بود؛ اما وقتی قضیه جالب‌تر می‌شود که بدانید که این کشیش متقلب380 هزار دلار از این مبلغ را در جایی سرمایه‌گذاری کرده بود که تا 6 ماه پس از زمان ادعایی بازگشت مسیح به باردهی نمی‌رسید.

1990/1369: آخرالزمان اتمی

الیزابت کلیرپرافت، یک رهبر مذهبی مسیحی بود که در اواخر دهه 1980/1360 به پیروان خود گفت که خود را برای آخر الزمان آماده کنند. آخرالزمان اختراعی وی قرار بود در سال 1990/1369 و با یک جنگ اتمی رخ دهد، ولی از آنجا که مسئولین کنترل جنگ‌افزارهای اتمی پنج قدرت اتمی آن روز جهان (ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی، انگلیس، فرانسه و چین)، از او و پیروانش عاقل‌تر بودند، امروز همه ما زنده هستیم و در حال خواندن این مطلب.

1982/1361: رویای یک کشیش

پت رابرتسن، کشیش نامداری است که جمع کثیری از مسیحیان متعصب آمریکا چشم به دهان او دارند. او در روز 9 ژوئن 1982/18 خرداد 1361 به شنوندگان شبکه سخن‌پراکنی مسیحی (CBN) که خودش تاسیس کرده بود، گفت که آرماگدون (نبرد نهایی خیر و شر در داستان‌های مسیحی) نزدیک است و همه شرایط ان فراهم شده است. صدالبته مسیح نیامد ولی رابرتسن به کار خود ادامه داد.

1955/1334: پیش‌بینی‌های بانوی خانه‌دار

در سال 1954/1333، یک بانوی خانه‌دار امریکایی 54 ساله به نام دوروتی مارتین با ادعای ارتباط با فضای بیرون، پیش‌بینی‌های وحشتناکی در مورد آینده مطرح کرد که بدترین آن‌ها، زیر و رو شدن زمین در سال 1955/1334 بود. سال 1955 رسید و نه زمین‌لرزه بزرگی در آمریکا رخ داد و نه آتشفشانی فوران کرد. نتیجه امر، بستری شدن دوروتی در یک کلینیک روانی بود تا از اتهام ترویج اغتشاش در امان بماند؛ اما نه به خاطر این مورد! دلیل بستری شدن دوروتی مارتین، پیش‌بینی دیگری بود مبنی بر این‌که در شب سال نو 1955/1333، فضایی‌ها او و همسایگانش را با خود به آسمان خواهند برد تا از مصیبت در امان بمانند. نتیجه این پیش‌بینی، ازدحام جمعیت زودباور در اطراف خانه وی در آن شب بود. فضایی‌ها آن شب نیامدند؛ شاید به این دلیل که دیدند فضاپیمایشان جای کافی برای این همه آدم را ندارد و به کل از نابودی زمین منصرف شدند!

و اما رکورددار جهانی آخرالزمان: هارولد کمپینگ

هارولد کمپینگ، یکی دیگر از کشیشان صاحب‌نام امریکاست که او هم مانند رابرتسن طرفداران زیادی در بین معتقدان مذهبی مسیحی این کشور دارد. آقای کمپینگ اما رکوردی دارد که در نوع خود بی‌نظیر است: او تا همین امروز سه مرتبه پایان دنیا را پیش‌بینی کرده است:‌ اولین بار در سال 1994/1373 که قرار بود در تاریخ 6 سپتامبر آن سال دنیا به پایان برسد. اما نه عمر دنیا تمام شد و نه روی هارولد کمپینگ. البته 18 سال طول کشید تا یک بار دیگر او جرات کند و چنین ادعایی را مطرح کند. این بار قرار شد که در روز 21 می 2011/ 1خرداد 1390 دنیا تمام شود و 200 میلیون مسیحی به آسمان رفته و با خداوند دیدار کنند و بعد از این صعود بزرگ، زمین به گوی عظیمی از آتش تبدیل شده و با نابود کردن باقی جمعیت زمین، خود نابود شود. آن تاریخ هم ‌گذشت و دنیا نابود نشد، اما هارولد با گذشت چند روز دوباره وارد صحنه شد و با اعتماد به نفس مخصوص به خود اعلام کرد که پایان دنیا قطعی است، فقط در تاریخ اشتباه شده و به جای 21 می، در روز 21 اکتبر 2011 / 1 آبان 1390 دنیا تمام می‌شود. صدالبته که آن تاریخ هم گذشت و نه تنها اتفاقی نیفتاد بلکه هنوز هم دنیا برای ماندگاری خود ادعاها دارد

 


  
  

              تعداد شهدای جاجرم 38 نفر بشرح زیر می باشد.

      1-  تعداد معلم بسیجی شهید 3 نفر/ تعداد دانش آموزش شهید5نفر/ تعدا جهاد گر شهید2نفر/ تعداد جانباز شهید 2 نفر / تعدا دبسیجی شهید13 نفر /

             تعداد آزاده شهید 1 نفر/تعداد سرباز شهید 9نفر

        2- بیشترین شهدای جاجرم در منطقه عملیاتی شلمچه بوده است 9 نفر

       3-  بیشتر شهدای جاجرم در سال 65 و 66 بوده است و بشرح زیر می باشد :

            در سال 1361 تعداد 3 نفر ، سال 1362 تعداد 6 نفر ، سال1363 تعداد3نفر ، سال 1364 تعداد 3 نفر ،سال1365 تعداد 8 نفر ، سال 1366 تعداد 8 نفر،

            سال 1367 تعداد 3 نفر ، سال 1369 تعداد 1 نفر و سال 1378 تعداد 2 نفر که یکی جانبارشهید و یکی دیگر نیز آزاده جانباز شهید می باشد.

        4-   تعداد شهدای جاجرم بعد از جنگ تحمیلی 2 نفر:آزاده جانباز شهید مهدی وحیدی فرزند محمد تاریخ شهادت 19/2/78 تهران

             و بعد شهید پاسدار سردار جانباز وهب اصغری راد تاریخ شهادت 21/9/87

         5-  مسن ترین شهید بسیجی ابراهیم اخو.ان فرزند اسماعیل تاریخ تولد 1309 سن زمان شهادت 56 سال

               و جوان ترین شهید سید مهدی محمود زاده حسینی فرزند سید حسن تاریخ تولد8/12/62 سن زمان شهادت16 سال

           6-  اولین شهید بسیجی شهید حسن مقصودی فرزند غلامرضا تاریخ شهادت 3/1/61جاجرم ,

                 آخرین شهید جاجرم پاسدار سردار جانباز وهب اصغری راد فرزند لطف ا... تاریخ شهادت 21/9/87

           7-  اولین دانش آموز شهیدبسیجی   رضا خدا پناه فرزند باباعلی تاریخ شهادت 14/10/63

             و آخرین شهید دانش اموز بسیجی شهید قاسم محمد پور فرزند ابراهیم تاریخ شهادت 27/12/66

           8-  اولین بسیجی شهید حسن مقصودی فرزند غلامرضا تاریخ شهادت 3/1/61 

                  و اخرین شهید بسیجی غلامحسین قدرتی جاجرم فرزند قادر تاریخ شهادت 21/1/66

           9-  اولین پاسدار شهیدعبدالرضا شاکری مظلق فرزند حسینعلی   تاریخ شهادت8/2/66 

              و آخرین شهید پاسدار سردار جانباز وهب اصغری راد تاریخ شهادت 21/9/87

         0-   اولین شهید سرباز رمضانعلی کلاتگی فرزند عباس  تاریخ شهادت1/5/61 

           و آخرین شهید سرباز محمد اسماعیل نوروزی فرزند حاج رمضانعلی  تاریخ شهادت 30/4/69

              11-  اولین و آخرین آزاده وجانباز شهید مهدی وحیدی فرزند محمد تاریخ شهادت 19/2/78 تهران

  

 

 


  
  

نخوردن 5 خوراکی که باعث کاهش وزن می‌شود حاج قاسم تنها خبرنگار مستقل جاجرمی

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که کاهش مصرف کره، پنیر، بیسکوئیت، کیک، چیپس و خوردن غذاهای کم چرب بدون پیروی از هیچ رژیم خاصی باعث کاهش وزن می‌شود  .

به گزارش مهر، براساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه ایست آنگلیا در بریتانیا، اگر افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند از این الگو پیروی کنند در عرض شش ماه بدون هیچ رژیمی شاهد کاهش وزن خود خواهند بود.نتایج این تحقیق برای اولین بار ثابت کرده است که کاهش وزن صرفا به واسطه انتخاب غذاهای کم چربی به جای غذاهایی میزان کربوهیدرات آنها کم است میسر خواهد شد. چرا که پیش از این تبلیغات بسیاری برای دنبال کردن رژیمهایی که میزان کربوهیدرات آن در حداقل است یا به هیچ وجه در آن غذاهای حاوی کربوهیدرات قرار نگرفته است.نتایج این تحقیق در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است.لی هوپر از دانشکده پزشکی نورویچ، دانشگاه ایست انگلیا که ریاست این تحقیقات را برعهده داشت گفت: این رژیم می‌تواند دست کم هفت سال کاهش وزن مستمر به دنبال داشته باشد.وی افزود: کاهش وزنی که در این تحقیقات توجه ما را به خود جلب کرد زمانی صورت گرفت که داوطلبان در این تحقیق از میزان چربی کمتری در غذاهای خود استفاده کردند و ما نتایج ثابت این مسئله را در هر آزمایشی که انجام دادیم مشاهده کردیم. هرچقدر داوطلبان میزان چربی مصرفی خود را کاهش دادند، توانستند وزن بیشتری کم کنند.وی یادآور شد که میزان کاهش وزن از این طریق در مقایسه با رژیم گرفتن، چندان قابل توجه نیست. نتایج نشان می‌دهد که کاهش مصرف چربی وزن بدن را تا 1.6 کیلوگرم کاهش می‌دهد .

 

 


  
  

معجون‌های لاغری 2013 حاج قاسم تنها خبر نگار جاجرمی



  1-خیار: یک عدد (کوچک)                       2-تربچه: 2 عدد    

   3-کاهو: 2 یا 3 برگ                               4-گلابی: یک عدد (بزرگ)   

   5-ساقه کرفس: 2 عدد                     6-یخ: 5 یا 6 مکعب 

روش تهیه:  خیار را به صورت عمودی برش داده،‌ به 4 قسمت تقسیم کنید و 3 قسمت آن را در پارچ میکسر ریخته. سپس همراه تربچه، گلابی و کرفس آن را میکس کنید. یخ‌ها را درون لیوان بریزید و نوشیدنی را داخل لیوان ریخته و با خیار و تربچه خردشده آن را تزیین کنید. سالاد را با نی بنوشید
برای باروری بیشتر:آب کرفس نارسایی جنسی را برطرف می‌کند. این نوشیدنی با تحریک سیستم جنسی مثل یک دارو عمل می‌کند. ترکیبات این نوشیدنی با تحت تاثیر قرار دادن هورمون ها سیستم را تقویت می کند.

سالاد مرغ و کرفس/مواد لازم برای 4 نفر

 1-سینه مرغ: یک عدد، ‌آبپز              2- مغز کرفس: 100 گرم  

3-برگ کرفس: 3 قاشق، ساطوری      4- پیازچه: 5 عدد  

5-فلفل سبز تند: 2  عدد                 6- بادام پرک: 30 گرم  

7-بادام زمینی:‌  50 گرم، ‌چرخ‌کرده      8- آبلیمو:  4 قاشق  

9-مایونز: 100گرم                           10- نمک و فلفل سیاه:  به میزان لازم

روش تهیه: سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و خرد کنید،‌ سپس آن را به همراه همه مواد در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. سالاد را حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید تا طعم‌ها با هم مخلوط شود
 سنگ کلیه را دفع می‌کند:آب کرفس یکی از بهترین دفع‌کننده‌های سموم بدن است. این نوشیدنی با زیاد کردن ادرار حتی می‌تواند سنگ کیسه صفرا را دفع کند. پس اگر سنگ کلیه یا صفرا دارید یا حتی در گذشته از آن رنج می‌بردید نوشیدن آب کرفس را در برنامه روزانه‌تان قرار بدهید. در این صورت شما می‌توانید از به وجود آمدن دوباره سنگ کلیه هم جلوگیری کنید.

 

سالاد رژیمی /مواد لازم

1-قارچ: 400 گرم                            2-کنسرو نخودفرنگی:‌ یک قوطی 

3-گوجه‌فرنگی:‌ یک عدد                   4-ذرت:‌ 100 گرم 

5-پیازچه:  20 عدد                                     6-خیار:  یک عدد 

7-جعفری خردشده: 5 قاشق غذاخوری           8-لیموترش: یک عدد 

9-کرفس: یک ساقه                        10-روغن زیتون، نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه:ابتدا قارچ و پیازچه را خرد کرده و با ذرت، نخودفرنگی و جعفری مخلوط می‌کنیم. سپس به آن کمی روغن زیتون، نمک و فلفل اضافه کرده و با گوجه‌فرنگی، خیار و ساقه کرفس تزیین می‌کنیم
 فشار خون را پایین می‌آورد:اولین بار چینی‌ها خاصیت پایین آوردن فشار خون کرفس را تشخیص دادند. تحقیقاتی که در نتیجه آنها مشخص شد مصرف روزانه آب کرفس به مدت یک هفته به صورت ناشتا می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند. وجود ماده‌ای به نام phtalides  باعث شل شدن ماهیچه‌های اطراف سرخرگ‌ها می‌شود و در نتیجه خون بیشتری از آنها عبور می‌کند. این اتفاق استرس را هم کاهش می‌دهد. جالب اینجاست که خوردن زیاد آب کرفس فشار خون را نمی‌اندازد و فقط آن را به حد نرمال می‌رساند.

 


  
  

معجون‌های لاغری 2013 حاج قاسم تنها خبر نگار جاجرمی

لاغری آرزوی خیلی‌هاست. خوردن آب کرفس برای کاهش وزن این روزها در بین خانم‌ها خیلی باب شده است. اما خواص کرفس تنها منحصر به این نیست. گذشته از این که با کرفس تازه خیلی کارها می‌توانید بکنید  ...

لاغری آرزوی خیلی‌هاست.  کسانی که در رویاهای خود به الگوی ایده‌آل خود فکر می‌کنند همه به دنبال یک هدف هستند، خلاص شدن از شر چربی‌ها. این روزها راه و روش‌های مدرن و به روزی مثل لیزر لیپولیز،‌ اسلیو معده،‌ عمل بای‌پس و حلقه‌گذاری معده وجود دارد که قرار است شما را به اندام ایده‌آل‌تان برساند. هر جراحی‌ای خطرهای خاص خودش را دارد معمولا باید به دنبال راه‌هایی باشیم که خطر کمتری داشته باشند. برای لاغری نباید راه دور رفت  . شاید همین که تا آشپزخانه بروید کافی باشد. کافی است که در یخچال را باز کنید و این گیاه کم استفاده را تحویل بگیرید. کرفس راه‌‌حلی است برای مشکل شما. پس این سبزی را از یخچال خانه‌تان کم نکنید. یادتان باشد با این کار هم سلامت‌تان را به خطر نمی‌اندازید هم آن را احیا می‌کنید و به اندام دلخواه‌تان می‌رسید. شما می‌توانید با نوشیدن یک لیوان آب کرفس یا خوردن دو ساقه آن چربی‌ها را بتراشید و دور بریزید  . معمولا کرفس در برنامه غذایی ما جایی ندارد. کرفس قبل از همه چیز برای سرماخوردگی مناسب است. ویتامین   C  موجود در کرفس به جلوگیری از سرما خوردن در روزهای سرد زمستان کمک می کند. این ویتامین با بالا بردن سیستم ایمنی بدن بهترین انتخاب برای سالادهای زمستانه است. کرفس به دلیل داشتن فیبر و مواد معدنی ضروری مثل پتاسیم و ویتامین   B  قبل از هر چیز به عنوان دارو شناخته می‌شود  . برگ‌های کرفس منبع ویتامین   E‌ هستند،‌ در حالی که ساقه‌های آن منبع سرشاری از ویتامین‌های   B1,B2 و   B6  ، ویتامین   C‌  ،‌ فولیک اسید،‌ کلسیم،‌ منیزیم، ‌آهن، ‌فسفر،‌ سدیم و آمینو اسیدهای ضروری است. باید بدانید که سدیم موجود در کرفس با سدیم موجود در نمک طعام زمین تا آسمان فرق دارد چون سدیم موجود در کرفس قابل حل و طبیعی است. معمولا توصیه می‌شود خود کرفس در برنامه غذایی جا داده شود اما اگر خوردن آن برای شما سخت است و به فیبر موجود در آن نیازی ندارید می‌توانید از آب آن استفاده کنید. آب کرفس را هم می‌توانید به تنهایی مصرف کنید و هم می توانید با ترکیب‌های هیجان‌انگیزی که در ادامه آمده است، میل کنید  . 

ضدسرطان

کرفس از بروز سرطان روده بزرگ و معده پیشگیری می‌کند. براساس یکی از تحقیقاتی که در دانشگاه راجرز انجام شده است، کرفس شامل ترکیباتی است که از متاستاز سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند مثل ماده    acetylenics  که مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود یا فونولیک اسید که سد راه هورمون پروستاگلاندین می‌شود. در واقع هورمون پروستاگلاندین از بزرگ‌ترین علل رشد سلول‌های سرطانی است. کومارین هم از دیگر مواد مغذی موجود در کرفس است که از تخریب سلول‌ها توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند

 چری لایم/مواد لازم  : 

  1-کرفس: یک ساقه متوسط                2-لیمو ترش: یک عدد

  3-آب آلبالو: یک فنجان                      4-یخ: 5 مکعب

روش تهیه  : آب لیموترش را گرفته و هسته‌هایش را جدا کرده سپس یخ،‌ کرفس و آب آلبالو را درون پارچ میکسر بریزید و 30 ثانیه میکس کنید  .  

 ادرار را افزایش می‌دهد:زیاد شدن ادرار هم یکی از کارهایی است که آب کرفس انجام می‌دهد. پتاسیم و سدیم موجود در آب کرفس تنظیم‌کننده‌های خوبی برای میزان مایعات داخل بدن هستند . آنها مایع‌های اضافی را از بدن خارج می‌کنند به همین دلیل با تنظیم کردن میزان مایع مورد نیاز بدن به سلامت و دفع سموم بدن کمک می‌کند.


سوپ کرفس/ مواد لازم برای 4 نفر:

1-روغن مایع: 4 قاشق                                2-پیاز متوسط: یک عدد، ساطوری‌شده

3-مغز کرفس: 800 گرم، ساطوری‌شده            4-سیب‌زمینی: 200 گرم، نگینی‌شده 

5-خامه صبحانه: نصف پیمانه (125 میلی‌لیتر)     6-آب مرغ: یک لیتر 

7-نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم

کلسترول را پایین می‌آورد:butyl phthalide ماده‌ای شیمیایی است که کلسترول بد را کاهش می دهد و در ساقه‌های کرفس وجود دارد. کرفس با بالا بردن ترشح اسید صفرا کمک می‌کند تا کلسترول بد از بدن دفع شود. بنا به تحقیقات دانشگاه شیکاگو، ‌خوردن 2 ساقه کرفس در روز سطح کلسترول را تا 7 واحد کم می‌کند

 سالاد سفید /مواد لازم:

1-مغز کرفس: یک عدد                     2-مغز کاهو: 2 عدد 

3-سیب‌زمینی استانبولی: 350 گرم     4-پیازچه: 8 عدد 

5-خیارشور: 4 عدد                                     6-مایونز: 4 قاشق غذاخوری 

7-لیموترش،نمک و فلفل: به مقدار لازم

روش تهیه:  مغز کرفس، کاهو، پیازچه و خیارشور را جدا و در قطعات کوچک و یک اندازه خرد کنید.  هر کدام از این مواد خردشده را به شکل یک ردیف کاملا جداگانه روی هم قرار دهید. دقت کنید که در تهیه سالاد کرفس درست کردن سس یک مرحله مهم است. برای تهیه سس آن باید 4 قاشق مایونز را با لیموترش تازه، نمک و فلفل مخلوط کنید؛ به همین سادگی سس خوش‌طعم شما آماده می‌شود و فقط کافی است آن را روی سالاد بریزید.
عمل هضم را آسان می‌کنداگر به فیبر موجود در کرفس عادت ندارید و گوارش‌تان را دچار مشکل می‌کند،‌ گرفتن آب آن بهترین راه برای عقب نماندن از معجزه آن است. هنگام آبگیری مواد خاص موجود در فیبرهای کرفس خارج می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود که آب کرفس ملین باشد و به برطرف شدن یبوست هم کمک کند. این ماده همین‌طور برای سیستم اعصاب بدن خاصیت آرامبخشی دارد.


آیس سلری/ مواد لازم برای 4 نفر:

1-ساقه کرفس: 100 گرم                 2-آب گوجه‌فرنگی: یک فنجان پر

3-آب پرتقال تازه: یک فنجان               4-شکر: یک قاشق مرباخوری 

5-یخ: نصف لیوان

روش تهیه برای درست کردن این اسموتی خوشمزه نیز باید از میکسر استفاده کنید،‌ مواد را درون پارچ میکسر ریخته و به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید. با یک قاشق کوچک آن را تست کنید تا ا زخوشمزه شدن آن مطمئن شوید،‌ برای تزیین لیوان از گوجه‌فرنگی مینیاتوری (کوچک) و کرفس استفاده کنید تا از دیدن آن نیز لذت ببرید.
 بی‌خوابی را کم می‌کند:مواد معدنی و چربی‌های ضروری موجود در آب کرفس برای سیستم اعصاب بدن خاصیت آرامبخشی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که یکی از پیشنهادهای موثر زمان بی‌خوابی باشد. مقدار منیزیم بالایی که در آب کرفس وجود دارد،‌ باعث احساس آرامش و در نتیجه خواب‌آلودگی می‌شود

آب کرفس با لیمو  /  مواد لازم برای 4 نفر

1-آب کرفس: 1 لیوان           2- لیمو ترش: 2 عدد

روش تهیه: به‌راحتی فشار دادن نیمه یک لیموترش در لیوان آب کرفس‌تان را بیش از پیش سرشار از ویتامین C کنید

 لاغرتان می کند :نوشیدن یک لیوان آب کرفس طی یک روز باعث می‌شود که کمتر هوس شیرینی‌جات به سرتان بزند. با خوردن همان یک لیوان آب کرفس احساس سیری به شما دست می‌دهد و اشتهایتان هم کمتر می‌شود

 سالاد کرفس با پیازچه/مواد لازم

1-مرغ پخته‌شده: 2 پیمانه                2-ساقه کرفس خردشده: 2 پیمانه 

3-ذرت پخته‌شده: یک پیمانه             4-خیارشور: 200 گرم  

5-پیازچه خردشده: یک پیمانه             6-نمک و فلفل: به میزان لازم

7-سس مایونز و ماست چکیده: از هر کدام دوسوم پیمانه 

روش تهیه :کرفس، خیارشور و پیازچه را حلقه‌ای خرد کرده، مرغ را مکعبی کوچک برش بزنید و ذرت را هم اضافه کنید. سس مایونز و ماست چکیده را با همه مواد مخلوط کرده، نمک و فلفل بزنید.

التهاب را از بین می‌برد:پلی استیلین موجود در کرفس التهاب را برطرف می‌کند و درد را تسکین می‌دهد. این ماده در درمان آرتریت روماتوئید،‌ استئو آرتریت،‌ نقرس،‌ آسم و برونشیت موثر است. ماده مغذی دیگری هم به نام لتونین وجود دارد که با مهار کردن علت التهاب مفصلی (TNF-alpha) خاصیت ضد التهابی خود را نشان می دهد. بهترین راه خوردن کرفس و حفظ خاصیت آن نوشیدن روزانه یک لیوان آب آن است


  
  

ماهی،‌کلید سلامتی انسان- حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرمی

پروتئین ها، املاح سفید، کلسیم در ماهی و مصرف مداوم ماهی مقاومت بدن را افزایش می دهد  .

 مصرف ماهی از همان کودکی برای بدن مفید است خوردن مداوم ماهی و گنجاندن ماهی در رژیم غذایی تاثیر به سزایی در سلامتی افراد در سنین بالاتر می شود  .  ماهی مقاومت بدن را افزایش می دهد و در سلامتی افراد نقش به سزایی دارد .علاوه بر پروتئین در ماهی،‌وجود املاح در ماهی مانند روی و سلینوم، امگا 3 ، ید، عامل مهم در مقاومت بدن انسان می باشد.  

 وی عنوان کرد: امگا 3 دلیل سلامت سلول های بدن کارکرد مغز و اعصاب ، جلوگیری از فراموشی می باشد.  

هنگام پخت ماهی ریز تیغ های ماهی بر اثر حرارت آب می شود و در نتیجه غذا علاوه بر پروتئین و املاح مفید، سرشار از کلسیم می شود.  البته همه ماهی ها امگا 3 ندارند امگا 3 بیشتر در ماهی های آزاد، قباد و کمی در قزل آلا وجود دارد.   در صورت مداوم مصرف کردن ماهی مقاومت بدن در برابر عفونت ها افزایش می دهد.  عفونت ها مانند عفونت های بیمارستانی به دلایل مختلفی به وجود می آید و با عواملی نیز از بین می رود مقاومتی که با مصرف ماهی و ویتامین هایی مثل A,C در افراد به وجود می آید عفونت ها در بدن را رفع می کند


  
  

استخدام مدیریت فرودگاه خراسان شمالی  - حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرمی

مدیریت فرودگاه استان خراسان شمالی جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای بکارگیری افراد در دستگاههای اجرایی و براساس مجوز شماره 28455/90/220 مورخ 10/11/1390 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تعداد 10 نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندیهای عمومی و تخصصی ، مصاحبه تخصصی    (یا آزمون عملی حسب مورد) و گزینش به صورت پیمانی به شرح ذیل استخدام می نماید. که تمامی رشته های شغلی به جز کاردان مراقبت پرواز فقط از نیروهای بومی استان خراسان شمالی پذیرفته خواهد شد

الف : شرایط عمومی استخدام:
-
اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
-
تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران
-
التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
-
داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم غیرپزشکی(ویژه آقایان)
-
عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
-
نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
-
داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند.
-
نداشتن منع استخدام در دستگاههای دولتی به موجب آراء مراجع قانونی
-
داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی،ثابت و پیمانی یا بازخرید خدمت باشند
ب : شرایط اختصاصی استخدام :
1-
داشتن حداقل سن 20 سال و حداکثر 30 سال تمام برای دارندگان مدرک فوق دیپلم و 35 سال برای دارندگان مدرک لیسانس و بالاتر تا آخرین روز مهلت ثبت نام.
تبصره: موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف : داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل از تاریخ 31/6/59 لغایت 29/5/67 بطور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل .
ب : داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در دستگاههای دولتی از تاریخ 22/11/57 به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها .
ج : افراد خانواده معظم شهدا ، آزادگان، مفقودالاثرها و جانبازان از کار افتاده کلی که قادر به انجام کار 
نمی باشند شامل : همسر ، پدر ، مادر ، خواهر و برادر و فرزندان جانبازان زیر 50 درصد تا میزان 5 سال
د : فرزندان شهداء ، فرزندان جانبازان 50 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل 5 سال سابقه اسارت دارند از شرط حداکثر سن معاف می باشند .
2-
دارا بودن معدل 14 به بالا برای رشته شغلی حسابدار
3-
پذیرفته شدگان نمی توانند قبل از اتمام ده سال تعهد خدمت در رشته شغلی و محل جغرافیایی مورد تقاضا متقاضی جابجایی محل خدمت یا تغییر شغل باشند.
5-
شرایط اختصاصی رشته شغلی کاردان ایمنی زمینی هواپیما:
الف)حداقل سن 21 و حداکثر 26 سال تمام
تبصره 1 : حداکثر سن برای دارندگان پایه یکم رانندگی 28 سال تمام
تبصره 2 : مدت خدمت وظیفه به حداکثر سن اضافه می شود
ب)دارا بودن حداقل 175 سانتی متر قد
ج)داشتن گواهینامه رانندگی پایه دو که از تاریخ صدور آن دو سال گذشته باشد .
تبصره 1 : دارندگان گواهینامه پایه یک در اولویت قرار می گیرند .
تبصره 2 : پذیرفته شدگان می بایست حداکثر پس از مدت 3 سال گواهینامه پایه یک خود را ارائه دهند .
د) داشتن گواهینامه دوره مقدماتی کمک های اولیه از هلال احمر
توضیح : تست آمادگی جسمانی توسط سازمان تربیت بدنی انجام می گردد و معاینات کامل پزشکی افراد نیز می بایست به تائید پزشک معتمد شرکت فرودگاههای کشور رسیده باشد
ج-مدارک مورد نیاز :
1-
تکمیل برگ درخواست شغل (با دقت و خوانا تکمیل گردد)
2-
تصویر صفحه اول شناسنامه ( در صورت داشتن توضیحات تصویر صفحه آخر)
3-
تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم غیرپزشکی(ویژه برادران)، تاریخ پایان خدمت یا معافیت باید قبل از آخرین مهلت ثبت نام باشد.
4-
دو قطعه عکس 4*3 جدید ، تمام رخ و پشت نویسی شده (یک قطعه عکس روی برگ ثبت نام الصاق شود)
5-
تصویر آخرین مدرک تحصیلی
6-
اصل رسید بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ 60000 ریال به حساب درآمدی خزانه به شماره 980 بعنوان حق شرکت در آزمون توانمندی های عمومی و تخصصی ، مصاحبه و آزمون عملی داوطلبان استخدام (ایثارگران 50 درصد مبلغ فوق را پرداخت می نمایند و فرزندان شاهد از پرداخت مبلغ مذکور معاف می باشند)
7-
مدارک دال بر بومی استان بودن ( محل تولد – محل تحصیل در مقطع تحصیلی – انتقال نیروهای نظامی و انتظامی)
8-
مدارک دال بر ایثارگری،معلولین عادی حسب مورد از مراجع ذیربط
9-
گواهی اشتغال سنوات خدمت غیررسمی و شرکتی مورد تایید دستگاه ذیربط و سابقه بیمه مربوطه براساس بند -تذکرات
د-مهلت و نحوه ثبت نام :
داوطلبان واجد شرایط، می بایست از تاریخ انتشار این آگهی حداکثر تا پایان وقت اداری تاریخ 28/12/1390 مدارک مندرج در بند ج را با پست سفارشی به آدرس فرودگاه بجنورد-دبیرخانه به کد پستی : 9416874841 ارسال نماید .
توضیح : به مدارک ناقص و یا مدارکی که پس از مهلت ثبت نام به پست تحویل  داده شده باشد ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی و مدارک ارسالی به هیچ وجه مسترد نمی گردد
هـ - زمان و محل توزیع کارت :
-
کارت ورود به جلسه آزمون در تاریخ های 30/1/1391 و 31/1/1391 از ساعت 8 صبح الی 16بعد از ظهر در محل فرودگاه بجنورد توزیع خواهد شد .
توجه : همراه داشتن شناسنامه یا کارت شناسایی عکس دار معتبر و قبض رسید پستی هنگام دریافت کارت الزامی است -تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه مورخ 1/2/1391 خواهد بود . محل و ساعت برگزاری آزمون هنگام توزیع کارت و از طریق پورتال استانداری و فرودگاه بجنورد به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
و-مواد آزمون :
الف ) آزمون توانمندیهای عمومی شامل 1-زبان و ادبیات فارسی 2-زبان انگلیسی عمومی 3-ریاضی و آمار مقدماتی 4-فناوری اطلاعات 5-معارف اسلامی 6- اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی.
تبصره: اقلیت های دینی از پاسخگویی به سئوالات معارف اسلامی معاف می باشند و امتیاز آن در سایر مواد آزمون توزیع می شود.
ب) آزمون تخصصی شامل سوالات مرتبط با رشته شغلی مورد درخواست داوطلب می باشد (آزمون 
در یک نوبت با ارائه دفترچه عمومی و تخصصی جداگانه برگزار خواهد شد).
د-تذکرات :
1-
ایثارگران شامل جانبازان ،آزادگان و رزمندگانی که 9 ماه متوالی یا 12 ماه متناوب سابقه حضور داوطلبانه در جبهه های جنگ تحمیلی دارند و نیز همسر و فرزندان آنان در صورت دارا بودن شرایط مندرج در آگهی با رعایت قوانین و مقررات مربوط از اولویت قانونی بشرح ذیل برخوردار خواهند بود : 1-1- انتخاب ایثارگران در حد سهمیه تعیین شده به ترتیب نمره کسب شده از بین ایثارگران واجد شرایط که در زمان مقرر ثبت نام نموده اند انجام خواهد شد.
2-1-
استخدام مازاد بر درصد سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان واجد شرایط صورت خواهد گرفت.
3-1-
ایثارگرانی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران کارت شناسایی دارند و افراد وابسته به آنان در صورت ارائه تصویر آن نیاز به اخذ و ارائه گواهی از بنیاد مزبور ندارند.
2-
معلولین عادی بشرط دارا بودن شرایط مندرج در آگهی و کسب حد نصاب نمره لازم از 3% سهمیه قانونی مربوطه برخوردار خواهند بود . این داوطلبان موظفند از سوی سازمان بهزیستی کشور 
معرفی نامه لازم را اخذ و همراه سایر مدارک ثبت نام ارسال نمایند.
3-
انتخاب داوطلبان استخدام برای انجام مصاحبه تخصصی حدکثر به میزان 3 برابر ظرفیت مورد نیاز از میان افرادی که حدنصاب نمره آزمون عمومی(60درصد کل نمره آزمون) را کسب کرده اند به ترتیب بالاترین نمرات آزمون تخصصی انجام خواهد شد.
4-
کسب حدنصاب نمره لازم در آزمون توانمندیهای عمومی صرفاً به منزله تایید صلاحیت عمومی و تصحیح اوراق امتحان تخصصی بوده و هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند و انتخاب داوطلبان براساس نمرات آزمون تخصصی و با رعایت اولویتهای مقرر صورت می پذیرد.
5-
کارکنان غیررسمی و شرکتی شاغل در دستگاههای اجرایی دولتی به ازای هر سال سابقه خدمت مرتبط با شغل مورد تقاضا از 2 درصد و حداکثر 20 درصد کل امتیاز در هر یک از مراحل آزمون استخدامی بصورت جداگانه برخوردار خواهند شد.
6-
اولویت انتخاب داوطلبان در شرایط یکسان به ترتیب با شاغلین غیررسمی و نیروهای قراردادی شرکت فرودگاههای کشور و داوطلبان بومی و شاغلین غیررسمی بومی مناطق محروم خواهد بود.
7-
به مدارک ارسالی توسط دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر و پائین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز رشته های شغلی مندرج در آگهی و همچنین به مدارک معادل و گواهی تعداد واحد(حتی تمام واحدها) و برگ تسویه حساب دانشگاهها ترتیب اثر داده نخواهد شد و در هر مرحله ای که خلاف آن ثابت شود داوطلب از استخدام محروم خواهند شد .
8-
مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون( حداکثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه) بایستی به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مزبور برسد.
9-
مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا تکمیل مدارک بصورت ناقص بر عهده داوطلب خواهد و در هر مرحله از مراحل امتحان ، مسابقه و جذب محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی،حکم مزبور لغو و بلااثر می گردد.
10-
صد در صد استخدام از محل سهمیه استخدامی مندرج در آگهی استخدام به داوطلبان بومی استان خراسان شمالی اختصاص دارد.
تبصره1: برای رشته شغلی کاردان مراقبت پرواز از نیروهای بومی و غیر بومی (استان خراسان شمالی 
و سایر استانها) پذیرفته خواهد شد.
تبصره2: بومی شامل افرادی می شود که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند:
الف- محل تولد داوطلب با محل جغرافیایی مورد تقاضا یکی باشد.
ب- حداقل دو مقطع از مقاطع تحصیلی ابتدایی ، راهنمایی و متوسط را در محل مورد درخواست گذرانده باشند
ج-فرزندان پرسنل نیروهای مسلح در صورتیکه محل 3 سال از سنوات تحصیلی آنها (اعم از ابتدایی ، راهنمایی و یا دبیرستان) با محل مورد تقاضای استخدامی یکی باشد نیز بومی تلقی می شوند . (داوطلبان موضوع این بند بایستی تائیدیه اخذ دو مقطع تحصیلی خود را از واحد آموزشی ذیربط دریافت و به همراه سایر مدارک مورد نیاز ارسال دارند) 11-انتخاب نهایی پذیرفته شدگان پس از موفقیت در کلیه مراحل آزمون،مصاحبه،ازمون عملی حسب مورد و گزینش صورت خواهد گرفت و تا قبل از صدور احکام استخدام پیمانی حقی برای آنان ایجاد نخواهد شد.
12-
این آگهی بر روی پورتال استانداری خراسان شمالی با آدرس WWW.nkhorasan.ir و پورتال شرکت فرودگاههای کشور www.airport.ir جهت استفاده عموم قرار داده شده است

 


  
  
   1   2   3   4      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ