سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کینه توزی را دوستی نیست . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان
مشروح چهل و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه
از جزئیات پرونده فساد مالی تا احضار فاضل لاریجانی به دادگاه
دوشنبه 30 بهمن 1391 ساعت 18:02
مرجع : خبرگزاری فارس
در چهل و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه جزئیات احکام صادره در خصوص پرونده فساد بزرگ مالی تشریح شد.
از جزئیات پرونده فساد مالی تا احضار فاضل لاریجانی  به دادگاه
افکار - چهل و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه امروز با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.

این نشست در حالی برگزار شد که روز گذشته از سوی دادستانی کل کشور وعده داده شده بود تا در نشست خبری امروز جزئیات مربوط به احکام پرونده فساد 3 هزار میلیاردی از سوی دادستان کل کشور منتشر شود.

ارجاع پرونده 4 متهم اصلی فساد بانکی برای اجرای حکم+اسامی محکومین

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در چهل و چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در جریان رسیدگی به پرونده بزرگ فساد مالی تعدادی از احکام متهمانی که محاکمه شده بودند برای تجدید‌نظر خواهی به دیوان عالی رفت و روز گذشته رأی دیوان عالی کشور در این خصوص صادر شد.

وی با تأکید بر اینکه دیوان عالی کشور حکم اعدام 4 متهم اصلی پرونده فساد بانکی را تایید کرده است اظهار داشت: پرونده برای اجرای حکم به شعبه اصلی باز می‌گردد.

اژه‌ای با تاکید بر اینکه دیگر محدودیت و معذوریت قانونی برای ذکر نام متهمان وجود ندارد گفت: متهم ردیف اول مه‌آفرید خسروی فرزند منصور و رئیس گروه امیرمنصور آریا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و به عنوان مفسد‌فی‌الارض به اعدام محکوم شده و حکم وی تایید شده است.

وی افزود: خسروی همچنین به اتهام پولشویی محکوم به رد اموال و یک چهارم وجوهی است که به عنوان پولشویی بوده و مبلغ آن 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

همچنین چون وجوهی را به عنوان رشوه به افراد مختلف داده است کل وجوهی که در اختیار دیگران قرار داده ضبط می‌شود.

وی در معرفی متهم بعدی گفت: بهداد بهزادی فرزند ناصر و معاون حقوقی گروه امیر منصور آریا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده و باید یک چهارم مبلغ پولشویی را نیز پرداخت کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی تصریح کرد: ایرج شجاعی فرزند عنایت معاون مالی گروه امیرمنصور آریا نیز به عنوان مفسد فی‌الارض و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به اعدام محکوم شده و باید یک چهارم وجوه پولشویی را پرداخت کند.

وی افزود: همچنین سعید کیانی رضازاده فرزند عیسی رئیس بانک صادرات شعبه اهواز هم به اتهام فساد‌فی‌الارض و اخلال در نظام اقتصادی به اعدام محکوم شده و باید وجوهی را که به عنوان رشوه دریافت کرده پرداخت کند و به دلیل ال‌سی‌هایی که خلاف قانون باز کرده نیز به پرداخت 23 میلیارد و 500 میلیون ریال محکوم شده است.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: سعید رضا محمدی فرزند محمد‌حسین، رئیس بانک ملی کیش به حبس ابد و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده همچنین به پرداخت جزای نقدی یک چهارم مبلغ 18 هزار میلیارد ریال نیز محکوم شده است.

اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی فردا برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: ما در انتخابات مجلس هم طبق قانون وظیفه داشتیم تا ستادی را برای بررسی وضعیت فعالان انتخاباتی تشکیل دهیم و برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها نیز تشکیل این ستاد را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: ما با استفاده از تجربه گذشته خود در تشکیل ستاد انتخاباتی ستاد ویژه‌ای را برای انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل داده‌ایم تا فعالیت‌ها را رصد کنیم و آنجایی که لازم است تذکر دهیم تا افراد را توجیه کنیم و قوانین را برای نامزدها و حامیان آنها بیان کنیم تا اگر افرادی از روی غفلت بخواهند مسائلی خلاف قانون ایجاد کنند در صورت عدم توجه به تذکرات پیگیری‌های لازم را انجام دهیم و برای برخورد آنها را به مقامات قضایی معرفی می‌کنیم.

اژه‌ای تصریح کرد: بخشنامه از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شده و اولین جلسه فساد پیشگیری از جرایم انتخاباتی فردا بعدازظهر در دادسرای کل کشور و با حضور معاونت پیشگیری وقوع جرم قوه قضائیه برگزار می‌شود.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به برخورد قضایی با مافیای مواد مخدر گفت: در جریان مافیای مواد مخدر باز هم عده‌ای به مجازات اعدام محکوم شدند. که برخی از آنها حدود هزار کیلو تریاک و 20 کیلو کراک را قاچاق کرده بودند.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: طی یک ماه اخیر تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر در استان‌هایی از جمله شیراز، تهران، یاسوج و کرمان به دار مجازات آویخته شدند.

جزئیات احکام متهمین پرونده فساد 3 هزار میلیاردی

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در ادامه چهل و چهارمین نشست خبری خود افزود: علیرضا ریاضی سرپرست منطقه اهواز بانک صادرات به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور 15 سال حبس و انفصال از مشاغل دولتی.

طهماسب نصیری به اتهام ماده 4 قانون تجدید مجازات اختلاس و رشوه 20 سال حبس و جزای نقدی به مبلغ 137 میلیارد ریال.

خدامراد احمدی معاون وزیر و رئیس سابق ایمیدرو به جرم شرکت در اخلال در نظام اقتصادی 10 سال حبس، رد مال و محرومیت از مشاغل دولتی به مدت 30 سال.

عبدالرضا رسولی به استناد ماده 4 قانون تشدید 20 سال حبس، رد مال به مبلغ 30 میلیارد ریال.

ابوالفضل گلزاری مدیرعامل تراورس 3 سال حبس .

مجید اسعدی‌الموتی معاون وزیر راه سابق 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق و انفصال دائم و استرداد وجه 202 هزار یورو.

شاپور رهنمای ذکاوت مدیرکل وزارت راه 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق، انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال به مبلغ 268 هزار دلار.

علی امیری مدیر کل وزارت راه 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق، انفصال دائم از مشاغل دولتی و جزای نقدی به مبلغ 168 هزار یورو.

کامران رادپویا 5 سال حبس، رد مال به مبلغ 130 هزار یورو و جریمه نقدی به همین میزان.

محمد علی‌یار دستجردی مدیر شرکت حدید پارسیان یک سال حبس و پرداخت یک چهارم رقم پولشویی به عنوان جریمه.

بهرام دهستانی کارمند شرکت الیت بندر انزلی2 سال حبس و پرداخت یک چهارم وجوه حاصل پولشویی.

امیررضا موجودی رئیس آهن لوشان 5 سال حبس و پرداخت یک چهارم عواید حاصل از پولشویی و همچنین 6 ماه حبس از جنبه ماده 526.

احسان نجیب کارمند آهن لوشان 2 سال حبس و پرداخت جزای نقدی.

سعید خسروی 8 سال حبس و پرداخت وجه تحصیل شده.

جمیله استوار حسابدار گروه آریا 3 سال حبس با قید تغییر یک سال حبس به جزای نقدی به مبلغ 10 میلیون تومان.

عاطفه حسی 3 سال حبس با قید تغییر یک سال حبس به جزای نقدی.

علیرضا بافتچی 10 سال حبس، 74 ضربه شلاق، 3 سال انفصال از خدمات دولتی و 20 سال محرومیت از مشاغل دولتی.

علیرضا بهارلویی 2 سال حبس.

محمود سروری 3 سال حبس.

محمدرضا شهید‌ی‌تبار کارمند خدمات عمومی اهواز 2 سال حبس و رد مال به مبلغ 12 میلیارد تومان.

محسنی‌اژه‌ای خاطر نشان کرد: در مرحله اول رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی 39 متهم به جرایمشان رسیدگی شد که از این تعداد تنها 37 نفر محکوم شدند که نتیجه آراء تجدید نظر به قرار گفته شده است.

وی افزود: 16 نفر دیگر هم در دور دوم رسیدگی‌ها محکوم شدند که 8 نفر آنها اعتراض کرده و احکام در مرحله تجدیدنظرخواهی است و 8 نفر دیگر هنوز اعتراض نکرده‌اند.

توقیف 323 فقره املاک و مستغلات گروه آریا

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که فساد بزرگی که در طول یک سال و نیم گذشته صحبت از آن شد واقعا چیز بدی بود که حیثیت بانک‌ها و افراد مختلف را خراب کرد و مشکلات عدیده‌ای برای خیلی از افراد ایجاد کرد.

وی افزود: اما مهمترین مطلب این بود که با این فساد با قاطعیت و دقت و رعایت همه جوانب برخورد شده و به آن رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که 53 وکیل در جریان رسیدگی به پرونده 39 متهم در دادگاه حضور داشتند گفت: برخی بیشتر از یک وکیل داشتند و در جلسات متعدد وکلای متهمان از آنها دفاع می‌کردند.

دادستان کل کشور با اشاره به این نکته که شروع رسیدگی به پرونده در تاریخ 15 مرداد سال 90 بود، گفت: بعد از حدود 50 روز که در اهواز به پرونده رسیدگی شد پرونده به تهران احاله شد و تلاش شد تا ابعاد مختلف آن مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی گفت: خاطر شهروندان و خبرنگاران مانده که در ابتدای رسیدگی به این پرونده حتی نوع اتهام هم به درستی مشخص نبود و ارقام و اتهامات گوناگونی در این پرونده مورد اشاره قرار می‌گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه با تأکید بر این نکته که بررسی تمام ابعاد پرونده و همچنین میزان ارقام جابجا شده کاری پر زحمت بود، گفت: بسیاری از پول‌های گرفته شده به حساب افراد مختلفی ریخته شده بود که ردیابی این افراد کاری بسیار پر زحمت و زمانبر بود.

وی افزود: 57 شرکت مستقیما با این گروه فعالیت داشتند و این در حالی بود که 88 شرکت کاغذی هم شناسایی شد که هیچگونه فعالیت واقعی نداشته و به صورت جعلی تأسیس شده بودند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به این مطلب که بسیاری از شرکت‌ها مدیران‌شان دستگیر شده بودند، گفت: سختی و زحمت رسیدگی به این پرونده این بود که باید تمام کارها به گونه‌ای انجام می‌شد که این شرکت‌ها تعطیل نشوند و به کار خود ادامه بدهند.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: در یک مورد گروه ملی در 9 ماهه اول سال 90 ، 61 میلیارد تومان زیان داده بود در حالی که در 9 ماهه اول سال 91 ، 70 میلیارد سود خالص این شرکت بود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: یکی از کارهای مهم دستگاه قضایی این بود که بررسی کند چرا چنین فساد بزرگی در کشور رقم خورده و پاسخ بگیرد که آیا ضعف دستگاه‌های نظارتی بوده یا در جاهای دیگری باید به دنبال ضعف بگردند.

وی تصریح کرد: جلسات منظمی با رؤسای بانک‌ها و همچنین مدیران بخش‌های مختلف گذاشته شد تا دلیل وقوع این اتفاق بررسی شود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: به طور قطع ضعف نظارت بانک مرکزی در این پرونده کاملا مشهود است و باید از مدیران پرسید که چرا اعتبار سنجی‌های دقیقی صورت نگرفته و در دادن اعتبارات وثیقه‌های لازم اخذ نشده یا وثایق اشتباه کارشناسی شده است.

وی گفت: متأسفانه متهمان اصلی پرونده هیچگونه همکاری با دستگاه قضایی برای شناسایی ابعاد مختلف پرونده نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: 323 مورد ملک، خانه، مغازه و باغ ویلا از متهمان شناسایی و توقیف شد.

توقیف 110 خودروی گران قیمت در جریان رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود با خبرنگاران اظهار داشت: اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی در تاریخ 29 دی‌ماه 1390 برگزار شد که از همان ابتدا قاضی سراج نواقصی را مطرح کرد که باز هم پرونده برای رفع نقص برگشت خورد.

وی افزود: در کل 15 جلسه دادگاه تشکیل شد که حداقل 5 جلسه هر جلسه 5 ساعت زمان را به خود اختصاص می‌داد و یک روز نیز جلسه دادگاه 12 ساعت طول کشید که این اگر نگوییم بی‌سابقه بوده در جریان رسیدگی به پرونده‌ها کم سابقه بوده است.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: آخرین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی 25 تیر 1390 بود که در جریان آن دو نفر تبرئه و 37 نفر محکوم شدند و پرونده برای تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

وی افزود: در تاریخ 6 دی 1391 شعبه 13 دیوان عالی رسیدگی پرونده را آغاز کرد و افرادی که در جریان رسیدگی بودند هم از دانش بسیار خوبی برخوردار بودند و هم سابقه خدمت طولانی داشتند.

دادستان کل کشور گفت: در جریان رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی 1660 برگ دادنامه تشکیل شد که این در نوع خود بی‌نظر بود و در نهایت 29/11 / 91 احکام متهمین فساد مالی صادر شد اما برخی از زمان رسیدگی طولانی مدت این پرونده گلایه دارند آیا یک سال و نیم زمان زیادی است.

وی افزود: در حال حاضر با لوایح و گزارشات بعدی پرونده حدود 29 هزار برگ شده است، که 252 برگ آن گزارشات دیوان عالی که این هم در نوع خود بی‌سابقه بوده و اگر فقط بخواهند 29 هزار برگ را به صورت معمولی مطالعه کنند باز هم زمان زیادی را طلب می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصل 90 و ... گفت: با توجه به حجم کاری که این پرونده داشته از حدود 250 نفر به عنوان متهم تحقیق شد 288 خودروی مختلف شناسایی شد و 110 خودروی لوکس و گرانقیمت در جریان رسیدگی به پرونده فساد مالی توقیف شد.

وی افزود: ما امروز مفتخریم که با اقدامات خود حیات شرکت‌ها را از آنها نگرفته‌ایم هر چند که مدیرعامل و یا برخی مسئولین آنها یا فرار کردند و یا دستگیر شدند.

دادگاه مهدی هاشمی به زودی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با اشاره به زمان رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی گفت: قاضی پرونده تعیین شده و دادگاه به زودی برگزار می‌شود و نام قاضی نیز به زودی اعلام می‌شود.

وی افزود: تعیین زمان دقیق برگزار دادگاه منوط به نظر قاضی پرونده است چرا که قاضی باید پرونده را مطالعه کند اما به طور متعارف نباید این زمان خیلی طولانی باشد.

محسنی‌اژه‌ای دیدار خود را با مرتضوی تایید کرد و گفت: این دیدار در داخل دادسرا صورت گرفته اما زمان آن سه ساعت نبوده است.

دادستان کل کشور در خصوص کلاهبرداری‌های ارز در استان‌های غربی گفت: در این خصوص برخی بازداشت شده و برخی فراری هستند.

محسنی‌اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده طلبه سیرجانی گفت: این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت در دست بررسی است اما من از جزئیات آن خبری ندارم.

احضار فاضل لاریجانی و بابک زنجانی به دادگاه

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه قوه قضائیه با بابک زنجانی که نام وی در نواری که احمدی‌نژاد در مجلس پخش کرده بود ذکر شده بود چه برخوردی کرده است گفت: پرونده‌ای در رابطه با اتفاقاتی که در حاشیه مجلس رخ داد تشکیل شده و حداقل 4 الی 5 نفر نیز به دادگاه احضار شده است.

خبرنگار پرسید آیا فاضل لاریجانی هم احضار شده اژه‌ای گفت: هر دو نفری که نام بردیم به دادگاه احضار شدند و برای آنها قرار صادر شده و رسیدگی به پرونده ادامه دارد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا حکم اعدام متهمان فساد بزرگ بانکی در ملاء عام اجرا می‌شود، گفت: در حکم دادگاه قید نشده که متهمین در ملاء عام مجازات شوند بنابراین همه چیز بستگی به شرایط و نظر قاضی دارد.

وی در خصوص تجدید نظر پرونده‌ها گفت: برخی تجدید‌نظرها در دیوان عالی کشور و برخی دیگر در تجدید نظر استان صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا خبرنگاران بازداشتی آزاد می‌شوند یا خیر گفت: اگر بیم فرار و تبانی و جهاتی که به خاطر آن بازداشت شده‌اند مرتفع شده باشد و از لحاظ قانونی هم الزامی نباشد با قرار وثیقه تا روز دادگاه آزاد می‌شوند.

خبرنگار دیگری گفت: با توجه به اینکه جوانفکر به 6 ماه حبس محکوم شده اما ما وی را در راهپیمایی و مناسبت‌های مختلف مشاهده می‌کنیم آیا زمان مرخصی وی مشخص است.

اژه‌ای در پاسخ به این سؤال خبرنگار تصریح کرد: دو نوع مرخصی وجود دارد یک نوع مرخصی به دلیل بیماری است که تعیین زمان آن بستگی به نظر پزشک دارد چرا که برخی بیماری‌ها هست که مجرم نمی‌تواند در زندان بماند و درمان شود و یا حضور وی در زندان بیماری‌اش را تشدید می‌کند.

وی افزود: نوع دیگر مرخصی بستگی به شرایط زندانی، تعهد وی و نحوه رفتار خود در زندان دارد.

دادستان کل کشور گفت: از لحاظ قانونی زمان مشخصی برای مرخصی افراد وجود ندارد و زمان مرخصی بستگی به نظر سازمان زندان‌ها و شورای طبقه‌بندی دارد.

ده متهم در پرونده 22 بهمن قم بازداشت شده‌اند

غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر دستگیری تعدادی از خبرنگاران در هفته‌های گذشته برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار تصاویر و اسم این افراد کردند آیا این عمل پیش از اثبات جرم این افراد کاری مجرمانه بوده یا خیر گفت: به طور قطع اگر اتهام فردی هنوز ثابت نشده باشد اقدام رسانه‌ها در انتشار نام وی عملی مجرمانه است.

محسنی اژه‌ای گفت: افراد حق شکایت دارند اما پیش از اینکه نتیجه پرونده‌شان مشخص نشود نمی‌توانند اعاده‌ حیثیت کنند.

یکی دیگر از خبرنگاران درباره موضوع معوقات بانکی و تلاش‌های دستگاه قضایی برای برخورد با معوقه‌داران پرسید که محسنی اژه‌ای، گفت: برخی از افراد دارای معوقه سال‌های قبل برایشان پرونده تشکیل شده و اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

وی افزود: برخی دیگر پرونده‌شان در حال رسیدگی است و گروه سوم کسانی هستند که از دستگاه قضا مهلت خواستند تا معوقات خود را به بانک‌ها پرداخت کنند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: آن چیزی که از سوی رئیس جمهور مبنی بر لیست 300 نفره کسانی که 60 درصد پول کشور در اختیارشان است گفته شده بود صحت نداشت و ما خودمان به دنبال لیست معوقه‌داران رفتیم و موضوع را در دست اقدام داریم.

وی همچنین درباره اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضا در موضوعات مختلف از جمله پیشگیری از وقوع حوادثی نظیر حادثه قم گفت: همه باید کمک کنند تا چنین حوادث رخ ندهد.

محسنی اژه‌ای گفت: دادگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند تمام عوامل وقوع جرایم را حذف کند. برای مثال در وقوع جرم سرقت عوامل زیادی از جمله بیکاری نقش دارد که مطمئنا دستگاه قضایی نمی‌تواند معضل بیکاری را حل کند.

وی افزود: در موضوع قانون پیشگیری از وقوع جرم پس از آنکه میان شورای نگهبان و مجلس اختلاف پیش آمد لایحه به مجمع تشخیص مصلحت رفته و در آنجا در حال بررسی است.

دادستان کل کشور درباره برگزاری دادگاه متهمان کهریزک و حضور سعید مرتضوی به عنوان یکی از متهمان این پرونده گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم قرار است دادگاه در تاریخ 8 اسفند برگزار شود.

وی گفت: زمانی که برای رسیدگی به یک پرونده از سوی دادگاه وقت تعیین می‌شود از سوی دادگاه به متهمان پرونده و وکلای آنها نیز موضوع ابلاغ شده تا در دادگاه حضور داشته باشند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره علنی برگزار شدن دادگاه کهریزک گفت: من بارها قید کردم که تکلیف علنی بودن و غیرعلنی بودن دادگاه رئیس شعبه است که من در این باره اطلاعی ندارم.

محسنی اژه‌ای همچنین درباره دستگیر شدن تعدادی از افراد که در حادثه 22 بهمن قم نقش داشتند، گفت: تا امروز ده نفر که در این رابطه نقش داشتند شناسایی و دستگیر شدند و برای این افراد پرونده تشکیل شده است.

وی گفت: شناسایی افرادی دیگر نیز در حال انجام است و تحقیقات همچنان در این باره ادامه دارد. اگر کسی هم تحقیقات پرونده‌اش به پایان رسیده باشد به طور قطع با قرار مناسب آزاد می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده موسوم به اخلالگران بازار ارز، گفت: بخشی از این پرونده به همراه متهمان آن به دادگاه رفته اما من از نتیجه دادگاه بی‌خبر هستم.

وی افزود: می‌دانم که یکی از بزرگترین متهمان این پرونده هنوز به دادگاه نرفته است.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای درباره تخلفات بانک پارسیان پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: همان روز که چنین خبری در رسانه‌ها منتشر شد و عنوان شد که یک پرونده درباره تخلفات بانک پارسیان تشکیل شده و به دستگاه قضا ارجاع شده موضوع را پیگیری کردم.

وی تصریح کرد: حداقل تا زمانی که من پیگیری کردم چنین پرونده‌ای به دستگاه قضایی نیامده اما من در دو روز گذشته از رسیدن یا نرسیدن این پرونده بی‌اطلاع هستم.

پرونده تخلف واگذاری زمین در دولت فعلی هم در آینده تشکیل می‌شود

غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه چهل و چهارمین نشست در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت: در شهر مشهد پرونده‌ای مبنی بر تجاوز یک پیرمرد 60 ساله به 60 کودک زیر 10 سال مفتوح شده است.

این خبرنگار پرسید: بر اساس اطلاعات کسب شده مشخص شد که دادستانی مشهد پرونده را با اتهام فساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب فرستاده اما دادگاه انقلاب از خود سلب صلاحیت کرده و پرونده به دیوان عالی رفته است، آیا دستگاه قضا تصمیمی برای رسیدگی به این پرونده دارد یا خیر؟

محسنی اژه‌ای پاسخ داد: بارها گفته‌ام که رسیدگی به چنین پرونده‌هایی از باب نبودن شاهد و ادله منطقی بسیار سخت است.

وی گفت: شما می‌دانید که شرایط حصول علم قاضی و همچنین اثبات وقوع یک جرم سخت است و این سختی در مواردی نظیر زنا به عنف و تجاوز به واسطه نبودن شاهد و عدم اقرار متهم سخت‌تر است.

محسنی اژه‌ای گفت: بطور قطع دستگاه قضایی در اینگونه پرونده‌ها همچون سایر پرونده‌ها رسیدگی خود را خواهد داشت اما اثبات نشدن وقوع چنین جرایمی به معنای اهمال یا عدم دقت و مهم نبودن پرونده نیست.

محسنی اژه‌ای گفت: زمانی که برخی افراد درباره چنین جرایمی از من مشورت می‌گیرند که شکایت کنند یا خیر من به آنها پیشنهاد می‌کنم که از شکایت صرفنظر کنند زیرا تعقیب کردن چنین پرونده‌هایی ناممکن است و در ثانی برای فرد بزه‌دیده شرایط سختی را ایجاد می‌کند و در روحیه وی تأثیرات منفی می‌گذارد.

در این لحظه خبرنگار قضایی فارس خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: چنین پیشنهادی از جانب شما می‌تواند مجرمان را جری کرده و باعث شود وقوع چنین جرایمی شدت یابد.

محسنی اژه‌ای گفت: عزیزان من پیش از این نیز گفته بودم که منظور من این نیست که چنین جرایمی پیگیری نشود و مجرمان آزادانه رفتار مجرمانه خود را انجام دهند بلکه ما باید در سوی دیگر ماجرا اقدامات پیشگیرانه خود را افزایش دهیم و تلاش کنیم تا چنین مجرمانی فرصت ارتکاب جرم پیدا نکنند.

یکی از خبرنگاران پرسید: آیا در قانون برای شنود غیرقانونی و بدون مجوز و همچنین انتشار آن مجازاتی در نظر گرفته شده، آیا این عمل مجرمانه است؟

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بله در هردوی موارد چه شنود غیر قانونی و چه انتشار آن جرم بوده و مجازات در نظر گرفته شده است.

یکی از خبرنگاران درباره شهادت سردار شاطری و اقدامات حقوقی ایران برای گرفتن حق این فرد از رژیم صهیونیستی پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: رژیم صهیونیستی را نمی‌توان از جنبه‌های حقوقی مورد مجازات قرارداد زیرا به محض آنکه تصمیم گرفته می‌شود قطعنامه‌ای علیه این رژیم صادر شود شیطان بزرگ آن قطعنامه را وتو می‌کند.

محسنی اژه‌ای گفت: ولی به طور حتم مکانیزم‌های حقوقی در وزارت امور خارجه به کار افتاده و اعلام جرم علیه این رژیم منحوس خواهد شد.

یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده جواد لاریجانی و شکایت وزارت جهاد کشاورزی از این فرد به اتهام زمین خواری پرسید که سخنگوی قوه قضائیه گفت: در کشور روزانه پرونده‌های زمین‌خواری زیادی مفتوح می‌شود و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی گفت: مطمئن باشید در هر دوره‌ای دولت زمین‌هایی را به افراد واگذار می‌کند که با روی کار آمدن دولت بعدی این واگذاری‌ها خلاف تشخیص داده شده و پرونده‌هایی تشکیل می‌شود.

وی گفت: مطمئن باشید چند سال بعد هم نسبت به واگذاری زمین در دولت فعلی هم پرونده‌هایی تشکیل خواهد شد.

محسنی اژه‌ای گفت: در سفری که اخیراً به اصفهان داشتم مشخص شد که یک نفر خواهان گرفتن 2500 هکتار زمین است و از جانب برخی از افراد در تهران هم مورد حمایت قرار گرفته است.

وی گفت: مسئولان استانی به این فرد گفته‌اند که طرح اعلام شده برای اجرا به لحاظ عدم آب و همچنین مشکلات زیست محیطی قابل اجرا نیست اما این فرد مصرانه درخواست گرفتن این 2500 هکتار را دارد، خوب طبیعی است که در دولتهای بعدی این واگذاری زمین خلاف تشخیص داده شده و برای آن پرونده‌ای تشکیل داده می‌شود؛ در مورد پرونده‌ای هم که شما گفتید به طور قطع رسیدگی‌ها انجام خواهد گرفت و اگر به صدور حکم منجر شود بر اساس حکم صادر شده برخورد خواهد شد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه فردی به شیخان در نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده که لیست 300 نفره مفسدان اقتصادی به قوه قضائیه ارسال شده اما به دلیل وجود نام برخی افراد خاص دستگاه قضایی اعلام می‌کند که این لیست به دستش نرسیده؛ گفت: اظهارات این آقا خلاف واقع و اشتباه است، من درباره این لیست و همچنین لیستهای مشابه آن بارها صحبت کرده‌ام.

سخنگوی قوه قضاییه در برابر اصرار خبرنگاران مبنی بر اینکه دیدار شما با سعید مرتضوی داشته اید یا خیر؟ پس از آنکه دلیل این پرسش را جویا شد گفت: بله من این دیدار را داشته‌ام.

وی افزود: این دیدار در زندان نبوده هر چند که من زندان زیاد می‌روم ، این دیدار در محیط دادسرا اتفاق افتاده اما نمی‌دانم شما مدت زمان 3 ساعت را از کجا آورده‌اید.
کد مطلب: 194950

  
  

بودجه با دلار 2000تومانی بسته شود

استخدام نهاد ریاست جمهوری لغو شد

جمعه 15 دی 1391 ، ساعت 08:17 - کد: 53576
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه 92 باید با نفت روزی یک تا 1.5 میلیون بشکه و دلار 2 هزار تومانی بسته شود.

به گزارش سه نسل، موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در مورد لایحه بودجه 92 گفت: گرچه هنوز لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است، اما اگر بخواهد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند، باید در لایحه بودجه درآمد هزینه آن پیش‌بینی شود.

وی افزود: گرچه هنوز معلوم نیست که دولت چه پیشنهادی ارائه می‌کند، اما باید لایحه بودجه 92 سریع‌تر به مجلس ارائه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه حجت‌الاسلام ابوترابی از طرف مجلس برای رایزنی با دولت در ارائه بودجه انتخاب شد،نتیجه چه شد، گفت: این مذاکرات به صورت غیر رسمی انجام می‌شود و صحبت از نماینده رسمی مجلس برای مذاکره با دولت نیست. دولت طبق قانون باید لایحه بودجه را تا 15 آذر تقدیم مجلس می‌کرد.

نماینده بجنورد، جاجرم، ‌گرمه، مانه و سملقان در مجلس افزود: به نظر من دولت برای کاهش وابستگی به نفت حداکثر روزی یک تا 1.5 میلیون بشکه برای صادرات نفت در بودجه در نظر گیرد و قیمت هر بشکه نفت مانند سال گذشته بین 85 تا 90 دلار و قیمت ارز هم بین 2000 تا 2300 تومان پیش‌بینی کند.

ثروتی در مورد ویژگی لایحه بودجه 92 گفت: بودجه باید به صورت انقباضی و با کاهش هزینه‌های جاری دولت در حد 10 درصد تقدیم شود. همچنین بودجه عمرانی سال آینده 20 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شود.

وی افزود: همچنین مانند سال جاری 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی آب، و 10 درصد نیز برای بخش صنع و معدن به صورت ریالی پیشنهاد شود، بقیه احکام بودجه باید به قوت خود باقی بماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد بودجه عمومی دولت، گفت: امسال 144 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است، برای سال آینده باید 120 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی پیشنهاد شود.

ثروتی در مورد درآمد مالیاتی در لایحه بودجه گفت: با توجه به اینکه تاکید بر این است که نرخ مالیات افزایش پیدا نکند، بلکه آنهایی که فرار مالیاتی داشتند، شناسایی شده و مالیات از آنها گرفته شود، بنابراین درآمد مالیاتی بودجه همانند سال جاری حدود 45 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شود.

ثروتی در مورد اینکه برخی مدیران دولتی گفته‌اند ارز بودجه زیر 2 هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: گرچه عده‌ای می‌گویند اما هنوز واقعیت ندارد، همان طور که سال گذشته اعلام کردند، ارز 1226 تومان باشد، اما به آن عمل نشد، البته در قانون بودجه قیمت دلار ذکر نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه گفته می‌شود، بودجه انقباضی است، اما موج استخدام‌های جدید به راه افتاده، آیا باعث افزایش هزینه دولت نمی‌شود، گفت: بخشنامه دولت در مورد اینکه نهاد ریاست جمهوری راسا اجازه داشته باشد، استخدام کند، از نظر مجلس لغو شده و قابل اجرا نیست.

ثروتی تاکید کرد: ‌هرگونه استخدام جدید در دولت غیر قانونی است، مگر اینکه در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه پنجم توسعه باشد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری به ازای هر 3 نفر خروجی در مشاغل غیر حاکمیتی یک استخدام و در مشاغل حاکمیتی به ازای هر خروجی، یک استخدام جدید بلامانع است، در غیر این صورت استخدام انجام نمی‌شود.


  
  

د مطلب: 178832

اعلام محکومیت قطعی 25 متهم فساد بزرگ مالی+اسامی
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1391 ساعت 16:36

چهل و چهارمین نشست سخنگوی قوه قضاییه با اعلام اسامی 25متهم اصلی پرونده فسادمالی انجام شد.

به گزارش تسنیم،‌ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در چهل و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تایید حکم تعدادی از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی رای تایید شده این افراد در شعبه 13 دیوان عالی کشور را به این شرح قرائت کرد:

1. مه‌آفرید امیرخسروی فرزند منصور به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و فساد فی الارض به اعدام محکوم شد. همچنین این فرد به اتهام پولشویی به رد مال و جزایی نقدی به میزان یک چهارم مبلغ 25 هزار میلیارد و 729 میلیون و 800 ریال محکوم شد. کل وجوه پرداختی به عنوان رشوه ضبط شده است.

2. بهزاد بهزادی فرزند ناصر معاون حقوقی گروه آریا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی محکوم به اعدام و به اتهام شرکت در پولشویی به پرداخت یک چهارم مبلغ 25 هزار میلیارد و 729 میلیون و 800 ریال شد.

3. ایرج شجاعی فرزند عنایت معاون مالی گروه با همان جرم و اتهام قبلی به اعدام و پرداخت یک چهارم مبلغ 25 هزار میلیارد و 729 میلیون و 800 ریال محکوم شده و محکومیتش تایید شده است.

4. سعید کیانی رضازاده مدیر بانک صادرات گروه ملی اهواز محکوم به اعدام و بابت دریافت رشوه محکوم به استرداد 23 میلیارد و 500 میلیون ریال و پرداخت جزای نقدی به همین میزان شده است

5. سعید رضا محمودی رئیس بانک ملی کیش محکوم به حبس ابد،انفصال دائم از خدمات دولتی و به اتهام پولشویی محکوم به پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ 18 هزار میلیارد ریال شده است.

6. علیرضا ریاضی سرپرست منطقه بانک صادرات اهواز به استناد بخش 2 ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری به 15 سال حبس و انفصال موقت از مشاغل دولتی محکوم شده است.

7. طهماسب نصیری مدیرعامل مجموعه خدمات عمومی فولاد اهواز محکوم به 20 سال حبس و پرداخت 137میلیارد و 600 میلیون ریال اموال دریافتی بابت رشوه و معادل همین مبلغ جزای نقدی شده است. همچنین این فرد به پرداخت یک چهارم عواید حاصل از پولشویی محکوم شده است.

8. خدامراد احمدی معاون وزیر و رئیس سازمان ایمیدرو به اتهام شرکت در اخلال در نظام اقتصادی به 10 سال حبس و رد اموال دریافتی به عنوان رشوه به میزان 900 میلیون تومان پرداخت همین میزان جریمه نقدی و 30 سال انفصال از مشاغل دولتی.

9. عبدالرضا رسولی مدیر عامل فولاد ایران به استناد ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری به 20 سال حبس و رد اموال به مبلغ 30 میلیارد ریال و بازگرداندن یک خودرو سانتافه محکوم شده است.

10. ابوالفضل گلزاری مدیرعامل شرکت خط و ابنیه محکوم به سه سال حبس

11. مجید اسعدی الموتی معاون وزیر راه وقت محکوم به 10 سال حبس 74 ضربه ،شلاق انفصال دائم از خدمات دولتی و استرداد وجه به میزان یک فقره 202 یورو و یک فقره 82 میلیون تومان .

12. شاپور رهنما مدیر کل وزارت راه براساس ماده 3 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 10 سال حبس ، 74 ضربه شلاق ،‌انفصال دائم از خدمات دولتی ،‌رد اموال ، جزای نقدی به میزان 266 هزار دلار .

13. علی امیری مدیرکل وزارت راه محکوم به 10 سال حبس ، 74 ضربه شلاق ، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد اموال دریافتی بابت رشوه و جزای نقدی به میزان 168 هزار یورو.

14. کامران رادپویا محکوم به مجموعاً‌5 سال حبس ، رد مال معادل 113 هزار یورو و استرداد وجه دریافتی بابت رشوه.

15. محمد علی یار دستجردی مدیر شرکت حدید پارسیان بابت صدور 801 میلیارد ریال فاکتور سوری به یک سال حبس و براساس قانون پولشویی محکوم به پرداخت یک چهارم مبلغ 23 میلیارد ریال

16.بهرام دهستانی مدیر شرکت الید براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 2 سال حبس و براساس قانون پولشویی به بازپرداخت یک چهارم مبلغ 686 میلیارد و 400 میلیون ریال.

17. امیر رضا موجودی براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 5 سال حبس و براساس قانون پولشویی به پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ 686 میلیارد و 400 میلیون ریال و شش ماه حبس.

18. احساس نجیب براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 2 سال حبس و براساس قانون پولشویی محکوم به پرداخت جریمه نقدی به میزان یک چهارم مبلغ 686 میلیارد و 400 میلیون ریال.

19. سعید خسروی براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری به 8 سال حبس محکوم شده است.

20. جمیله استوار مسئول حسابداری گروه آریا براساس ماده4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری به 3 سال حبس محکوم شد که یک سال آن به خاطر وضعیت سنی متهم و تشخیص دادگاه به جزای نقدی به مبلغ 100 میلیون ریال تبدیل شده است.

گفتنی است دیوان عالی کشور محکومیت جمیله استوار در خصوص تحصیل مال نامشروع را نقد و به دادگاه انقلاب برای رسیدگی مجدد ارسال کرده است.

21. عاطفه حسی براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری به 3 سال حبس محکوم شد که یک سال از محکومیت وی به جزای نقدی 100 میلیون ریالی تبدیل شده است.

همچنین دیوان عالی کشور محکومیت جزای نقدی این متهم در زمینه اتهام مشارکت در پولشویی را نقض کرده است.

22. علی رضا بافته چی محکوم به 10 سال حبس ،‌74 ضربه شلاق و 550 میلیون ریال جزای نقدی و 3 سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی .

همچنین محرومیت این متهم از مشاغل دولتی و عمومی به مدت 20 سال از سوی دیوان عالی نقض شده است.

23. علی رضا بهارلوی براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 2 سال حبس

24. محمود سروری براساس ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری محکوم به 3 سال حبس.

25. محمدرضا شهیدی تبار براساس ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ، اختلاس و کلاهبرداری محکونم به 2 سال حبس، رد مال به مبلغ 12 میلیارد و 400 میلیون ریال و براساس قانون پولشویی به جزای نقدی معادل یک چهارم 12 میلیارد و 400 میلیون ریال محکوم شده است

محسنی اژه‌ای گفت: احکام تایید شده برای اجرا به شعبه رسیدگی کننده بر می‌گردد.


  
  
با شرکت 20 هزار بسیجی
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی گفت: رزمایش طلایه داران بصیرت با شرکت 20هزار بسیجی در این استان برگزار می‌شود.
 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسینعلی یوسفعلی زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه رزمایش طلایه داران بصیرت با شرکت 20 هزار بسیجی در این استان برگزار می‌شود، گفت: این رزمایش در سطح هفت شهرستان خراسان شمالی به اجرا در می‌آید.

وی افزود: 90 گردان عاشورا الزهرا، برای برگزاری این رزمایش در سطح استان سازماندهی شده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی مدت برگزاری این رزمایش را دو روز و در سوم و چهارم اسفند امسال عنوان کرد.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه هدایت بسیجیان برای این عملیات توسط هفت قرارگاه شهری برنامه‌ریزی شده است گفت: علاوه بر این 23 قرارگاه حوزه‌ای نیز در این راستا ساماندهی شده است.

وی تاکید کرد: رزمایش طلایه‌داران بصیرت به‌ منظور آمادگی گردان‌های عاشورا و الزهرا بالا بردن سطح توانمندی‌ها و افزایش تجربه بکارگیری نیروهای توانمند بسیج، این رزمایش برگزار می‌شود.

به گفته یوسفعلی زاده طی این رزمایش مهارت و توانایی فرماندهان در سطوح مختلف در هدایت نیروها سنجیده می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین فرماندهان در این رزمایش خلاقیت و نوآوری در سرعت ‌عمل و تحرک را تجربه می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه استان خراسان شمالی همچنین مقابله با نا‌آرامی‌ها، امداد و نجات کمین و ضد کمین و ... از برنامه‌های دیگر این رزمایش عنوان کرد./ا

  
  
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1391 - 19:54


پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری رجا حدفاصل دوم تا 23 اسفندماه سال ‌جاری، از فردا (دوشنبه)آغاز می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پیش فروش بلیت قطارهای رجا ( حد فاصل دوم تا 23 اسفند ماه جاری) از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 30 بهمن ماه از طریق کلیه دفاتر فروش بلیت قطار در سراسر کشور آغاز می‌شود.

هموطنان عزیز می توانند به منظور تهیه بلیت با مراجعه به یکی از مراکز مجاز فروش بلیت قطار در سراسر کشور نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

شماره پیامک 3000139 و 3000300 نیز آماده دریافت نظرها، انتقادها و پیشنهادهای متقاضیان خرید بلیت و سفر با قطار می‌باشد.

گفتنی است؛ با عنایت به اینکه قیمت بلیت قطارهای مسافری شرکت رجا در دور قبلی افزایش قیمت ها لحاظ نشده بود لذا در راستای جبران بخشی از هزینه های این شرکت، قیمت بلیت در دور جدید پیش فروش فقط برای شرکت رجا در برخی مسیرها با میانگین 31 درصدافزایش به فروش خواهد رسید.

لازم به ذکر است؛ شرکت های خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل ریلی به دلیل رشد هزینه های جاری ناگزیر به اعمال برخی نرخهای جدید در حوزه ارائه خدمات هستند و قطعا افزایش نرخ بلیت شرکت رجا با هدف ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده به هموطنان عزیز خواهد بود.

بر اساس این گزارش نرخ درخواستی از سوی شرکت قطارهای مسافری رجا بیش از 42 درصد بوده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته و جلسات برگزار شده در مجموعه راه آهن به منظور حفظ رفاه حال مسافران گرامی حوزه ریلی با افزایش متوسط 31درصدی قیمت بلیت آنهم برای برخی مسیرها موافقت شده است. این در حالی است که نرخ جدید مذکور به رغم افزایش لحاظ شده باز هم از قیمت تمام شده بلیت، صندلی ایجادی و قیمت فروش بلیت سایر شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری کمتر می باشد.


91/11/29::: 10:54 ع
نظر()
  
  
با این ترفندها، 20 سال جوان می شوید!
‌زن، 3 مشکل متفاوت: یکی چشم‌هایش بیش از اندازه پف دارد، یکی دچار کبودی‌های زیر چشم است و دیگری پلک‌هایش بیش از اندازه افتاده‌ است
  

 3‌زن، 3 مشکل متفاوت: یکی چشم‌هایش بیش از اندازه پف دارد، یکی دچار کبودی‌های زیر چشم است و دیگری پلک‌هایش بیش از اندازه افتاده‌ است. انم دریک راتلج یکی از معروف‌ترین آرایشگرها که بیشتر تخصص‌اش در حوزه گریم است و در برنامه‌های تلویزیونی گریم‌های خود اپرا را برعهده دارد. در اینجا از زبان او به شما نشان می‌دهیم چگونه می‌توان این ایرادها را با مواد گریم پوشاند.

پف چشم را برطرف کنید

کمبود خواب، کم‌آ‌بی و حتی برخی از آلرژی‌ها می‌توانند باعث شوند که از رگ‌های ضعیف خونی زیر چشم کمی مایع تراوش شده و ورم‌هایی ایجاد شود. وقتی سن بالا می‌رود، بافت‌های پوستی ضعیف‌تر می‌شوند که این  می‌تواند منجر به برجستگی‌های کوچک چربی زیر چشم ‌شود.

چیزهایی که نیاز دارید

    یک کانسیلر مایع  با رنگ روشن: با چنین کانسیلری می‌توانید کاری کنید که فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های زیر چشم کمتر جلب توجه کنند و در نتیجه پف‌های زیر چشم کمتر دیده‌ شوند. رنگ این کانسیلر حتما باید 2 درجه از رنگ طبیعی پوست خودتان روشن‌تر باشد.

    یک سایه قهوه‌ای نرم: هرقدر رنگ سایه مات‌تر باشد بهتر است، چون رنگ‌های مات خطوط ریز تا حد زیادی می‌پوشانند.

    ریمل حجم‌دهنده: وقتی مژه‌ها حسابی حجم پیدا کنند، جلب توجه می‌کنند و درنتیجه نمی‌گذارند ورم‌های زیر چشم خیلی به‌نظر بیایند.

 

با مداد قهوه‌ای یا برنز بکشید: سایه پررنگ روی خط مژه بالا و پایین کاری می‌کند که چشم‌ها زیبایی خود را بیشتر نشان دهند و درنتیجه آنقدر چشم‌ها جلوه کنند که دیگر ورم‌های زیر چشم به‌نظر نیایند.

1.باید تیره شود: این قسمت ابرو را با ضربات نرم مداد کمی پر کنید، چون وقتی ابرو حالت خوبی داشته ‌باشد دیگر پف چشم خیلی جلب توجه نمی‌کند.

2. کانسیلر روشن کننده بزنید: با اسفنجی مناسب کانسیلر را دقیقا زیر پف‌ها بزنید و بعد به سمت بینی محو کنید، حواستان باشد که نباید کانسیلر را به سمت بالا ببرید.

3. سایه قهوه‌ای بزنید: باید روی پلک را کامل با سایه قهوه‌ای بپوشانید، یعنی از خط مژه‌های بالا تا فرورفتگی بالای چشم، این تیرگی تا حد زیادی ایرادهای پلک را می‌پوشاند و کاری می‌کند که پف‌های زیر چشم کمتر به‌نظر برسند.

4. باید تیره شود: این قسمت ابرو را با ضربات نرم مداد کمی پر کنید، چون وقتی ابرو حالت خوبی داشته ‌باشد دیگر پف چشم خیلی جلب توجه نمی‌کند.

5. کمی مژه مصنوعی: اگر می‌خواهید سنگ‌تمام بگذارید در این قسمت مژه مصنوعی استفاده کنید و بعد برای اینکه همه مژه‌ها یکدست شوند تمام مژه‌ها را دو دور ریمل بزنید


کبودی‌های زیر چشم را بپوشانید

بسیاری از ما گرفتار کبودی‌ها و تیرگی‌های زیر چشم هستیم، چراکه این سیاهی‌ها می‌توانند بر اثر علت‌های متعددی ایجاد شوند مثلا تابش آفتاب می‌تواند رنگدانه‌هایی را در این منطقه ایجاد کند، وراثت هم می‌تواند موثر باشد.

     یک کانسیلر کرمی شکل: اگر می‌خواهید سایه‌ای با تن رنگ آبی انتخاب کنید،‌ باید کانسیلر شما پایه‌ رنگ زرد داشته باشد. اگر رنگ پوست‌تان کمی تیره و سبزه است از کانسیلر هلویی رنگ استفاده کنید. همچنین کانسیلر باید کرمی و نسبتا غلیظ باشد تا به‌خوبی روی پوست پخش شود و خطوط ریز این قسمت را بپوشاند.

     یک پودر مات: پودری که تقریبا همرنگ پوست خودتان باشد نه‌تنها باعث پایداری بیشتر کانسیلر می‌شود بلکه مانع براقی این قسمت هم می‌شود.

      مداد چشم قهوه‌ای تیره: به دنبال مدادی ضدآب باشید که به راحتی نریزد و بیشتر تیرگی داشته‌ باشد.

    کانسیلر کرمی بزنید: با اسفنج کانسیلر فقط روی قسمت‌های تیره را بپوشانید، گوشه‌های داخلی را فراموش نکنید جایی که معمولا بیشتر از هر جای دیگری تیرگی و کبودی دارد.


 
کانسیلر کرمی بزنید: با اسفنج کانسیلر فقط روی قسمت‌های تیره را بپوشانید، گوشه‌های داخلی را فراموش نکنید جایی که معمولا بیشتر از هر جای دیگری تیرگی و کبودی دارد.

1.   با اسفنج کانسیلر روی قسمت‌های تیره را بپوشانید، گوشه‌های داخلی را جایی که معمولا بیشتر از هر جای دیگری تیرگی و کبودی دارد.

2.  پودر برای این قسمت است: همان پودر ماتی را که انتخاب کرده‌ بودید را روی این قسمت بزنید، اگر اسفنج‌تان کمی مرطوب باشد، بهتر جذب می‌شود.

3. سایه قهوه‌ای برای این منطقه است: فرورفتگی پلک را سایه قهوه‌ای تیره بزنید تا باعث شود چشم‌ها بازتر به نظر برسند.

4. نوبت مداد چشم است: توصیه می‌کنیم داخل چشم را کاملا تیره کنید، این کار جلوه چشم‌ها را بیشتر می‌کند و درنتیجه تیرگی‌ها کمتر جلب توجه می‌کنند.

5. کناره چشم خط بکشید با همان مدادی که داخل چشم‌هایتان را کشیده ‌بودید. کناره‌های چشم و روی خط مژ‌ه‌ها را هم تیره کنید.

6. کمی رنگ دهید: با یک مداد آبی نرم روی خط قهوه‌ای که کشیده‌ بودید خطی دیگر بکشید، بیشتر روی دوسوم خارجی خط مژه‌ها تمرکز کنید، رنگ آبی کاری می‌کند که سفیدی چشم درخشان‌تر به‌نظر برسد.

7. دو ردیف ریمل بزنید: با یک ریمل ضدآب دو بار مژه‌ها را بپوشانید تا بتوانید کمی حلقه‌های سیاه محو شود.

با پلک‌های افتاده چه کنید

با افزایش سن، چشم‌ها کم‌کم حالت خود را از دست می‌دهند و پلک‌ها شل می‌شوند و حالت افتاده پیدا می‌کنند، این اتفاق می‌تواند ناشی از تابش آفتاب، آلودگی یا... باشد.علت‌هایی که هر کدام باعث می‌شوند کلاژن سازی پوست کاهش یابد و درنتیجه پوست ظریف این قسمت بیش از هرجای دیگری حالت افتاده پیدا کند.

چیزهایی که نیاز دارید

     مداد قهوه‌ای: باید با مداد کاری کنید که ابروها حالت خوبی پیدا کنند، بنابراین کامل ابروها را بکشید، بهتر است مدادی که انتخاب می‌کنید خشک باشد، چون وقتی مداد نرم و چرب باشد احتمال ریختن آن بیشتر می‌شود.

     سایه چشم جامد: اگر سایه‌ای با فرمول کرمی استفاده کنید، هم بهتر در سطح پوست پخش می‌شود  و هم پایداری بیشتری روی پلک خواهد داشت.

    سایه صدفی رنگ: رنگ‌هایی که پایه نقره‌ای دارند جلوه خوبی به پوست‌های رنگ پریده می‌دهند، رنگ‌های هلویی و طلایی نیز برای پوست‌های سبزه مفید است.

رنگ دهید: با کمی رنگ می‌توانید این افتادگی‌ها را تا حد زیادی بپوشانید، مثلا در این حالت می‌بینید که سایه بنفش با پوشاندن پلک بالا کمی افتادگی‌ها را پوشانده‌ است.

1. با مداد قهوه‌ای نرم ذوزنقه نشان داده شده را رنگ بزنید، این سایه را به سمت بالا محو کنید تا رنگ‌ها در قسمت فرورفتگی پلک محو شوند.

2. مژه‌ها را فر دهید: این کار باعث می‌شود که چشم‌ها بازتر جلوه کنند، با زدن دو ردیف ریمل مشکی  می‌توانید کاری کنید که چشم‌ها بازتر و جوان‌تر به نظر برسند.

3. زیر چشم را فراموش نکنید، با مدادی قهوه‌ای روی خط مژه پلک پایین را پررنگ کنید تا حالت چشم‌ها بیشتر خود را نشان دهند.

4. زیر چشم را فراموش نکنید، با مدادی قهوه‌ای روی خط مژه پلک پایین را پررنگ کنید تا حالت چشم‌ها بیشتر خود را نشان دهند.

5. پودر صدفی: توصیه می‌کنیم با یک اسفنج مرطوب مقداری سایه پودری صدفی‌رنگ را در قسمت داخلی چشم‌ها بکشید تا  با روشن شدن این قسمت کمی از سنگینی پلک کمتر جلوه کند.


  
  

مجتبی خامنه ای و ماجرای یک کامیون شمش طلا از زبان پدرهمسرش

سه شنبه 26 دی 1391 ، ساعت 07:43 - کد: 53751
بی بی سی در فتنه 88 می گفت یک کامیون شمش طلا مربوط به آقا مجتبی خامنه ای می خواسته از مرز خارج شود که ترکیه آن را بازداشت کرده است. یا می گویند آقامجتبی در لندن یک بیمارستان و یک طبقه هتل را گارانتی کرده که بچه اش به دنیا بیاید و یک میلیون پوند پول داده اند،من پدربزرگ همان بچه ای هستم که این شایعات را برایش ساختنددرحالیکه نوه من دریک بیمارستان معمولی با500هزارتومان هزینه بدنیاآمد...

دکتر حداد عادل در جمع مردم گلستان به برخی شایعات درخصوص فرزند مقام معظم رهبری پاسخ گفت.

به گزارش سه نسل به نقل از البرز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بی بی سی را عامل بسیاری از فتنه ها درکشور معرفی و نام "بی بی سی " را رمز فتنه در کودتای 28مرداد عنوان کرد.

وی افزود:امروز بی بی سی درحالی دایه مهربانتر از مادر برای زندانیان سیاسی کشور شده که در زمان شاه باوجود بیش از 10 هزار زندانی سیاسی هیچ گزارش یا خبری را منعکس نکرد.

 وی با اشاره به شایعات مختلف این رسانه انگلیسی درخصوص خانواده مقام معظم رهبری افزود: بی بی سی در فتنه 88 می گفت یک کامیون شمش طلا مربوط به آقا مجتبی خامنه ای می خواسته از مرز خارج شود که ترکیه آن را بازداشت کرده است.
 
حداد ادامه داد: یا می گویند آقامجتبی در لندن یک بیمارستان و یک طبقه هتل را گارانتی کرده که بچه اش به دنیا بیاید و یک میلیون پوند پول داده اند.
 
حدادعادل اظهار داشت: من زندگی آقا مجتبی را از نزدیک دیده ام، مگر من پدر بزرگ آن بچه نیستم که با 500 هزار تومان در یک بیمارستان معمولی تهران به دنیا آمد و دکترش خانم وزیر سابق بهداشت، خانم دستجردی بود.
 
وی تاکید کرد: می خواهند القا کنند که آقازاده ها کامیون طلا از مملکت بیرون می برند و بدین سان شان ولایت فقیه را زیر سئوال ببرند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مگر روز 29 خرداد 88 آقا نگفت اردوکشی خیابانی را تعطیل کنید و هر مشکلی بود به خودم بگوئید حل می کنم، پس چرا برخی حرف ولی فقیه را کنار زدند و ادامه دادند؟ چون بصیرت نداشتند و دوست ملت ایران هم نبودند، دوست آمریکا و بی بی سی و “وی یو ای” بودند.
وی دربخش دیگری از سخنانش درجمع مردم عزادار گلستان سفارشات و توصیه های مقام معظم رهبری به جوانان و خبرنگاران را مطرح و گفت : سفارش عمده آقا به دانشگاهیان و جوانان و خبرنگاران این است که آب به آسیاب دشمن نریزید.
 
وی تاکید کرد: در زمین دشمن نباید بازی کرد و به بازی گرفته شد، 40 روز پیش رهبری برای همین بود که سئوال از رئیس جمهور را متوقف کرد چرا که دشمن از آن سوء استفاده می کرد.
 
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: دشمن منتظر این اتفاق بود و هر چه دشمن را خوشحال کند باید متوقف شود.
 
وی یادآور شد: معیار شناخت ما شادی و نگرانی دشمن است، هر وقت شاد بود یعنی عملکرد ما خوب نبوده است و در عصبانیت او باید بدانیم خوب عمل کردیم.
 
دشمن عمود خیمه انقلاب را هدف گرفته است

عضو شورای عالی ا نقلاب فرهنگی با بیان اینکه عداوت دشمن باید معلم ما باشد، گفت: در سالهای اخیر دشمن عمود خیمه انقلاب را هدف گرفته است.
 
حدادعادل ادامه داد: دشمن بسیار برای خراب کردن ولایت فقیه سرمایه گذاری کرده است تا جایگاه و شان رهبری را در ذهن مردم متزلزل کند که البته کور خوانده است.


  
  
  • کد خبر : 104633
  • زمان مخابره:
  • 1 : 30 -- 1391/11/29
پرداخت چند روز عقب افتاد ؛

بازار نوروزی منتظر عیدانه مردم

گروه اقتصادی- محمد هرمزی - اگر این روزها سری به برخی بازارها بزنید متوجه می‌شوید با وجود قیمتهای سرسام‌آور بر روی کالاها، از مشتریان داغ در روزهای باقی‌مانده سال جاری، خبری نیست.

تقریباً بیشتر مردم منتظر واریز عیدانه 70 و 90 هزار تومانی از سوی دولت هستند تا خریدهای خود را انجام دهند. البته فروشندگان بیش از مردم منتظر واریز این عیدانه هستند! آنان بر این باورند که با واریز آن بازار خریدهای نوروزی داغ خواهد شد و آنها هم به نون و نوایی می‌رسند.
با این حال قیمتهای بسیاری از کالاهای موردنیاز مردم، به قدری بالاست که با عیدانه 70 هزار تومانی تنها می‌توان یک کیلو پسته و یا دو جفت کفش و یا یک کیسه برنج پاکستانی خریداری کرد. عیدانه ای که برای هر فرد چندان دندانگیر نیست، اما خود این رقم هم برای کسانی که نظاره‌گر گرانی‌های بی‌دروپیکری هستند هم غنیمت است. بنابراین مردم خود را برای اول اسفند آماده کرده بودند تا با واریز عیدانه بتوانند حداقل بخشی از خرید عید خود را داشته باشند، اما گویا روزشماری آنها با حساب و کتاب دولتی‌ها مطابقت ندارد و به نظر می‌رسد مردم باید چند روزی دیگر هم صبر کنند!
طبق آخرین خبرها واریز عیدانه 70 یا 90 هزار تومانی به 73 میلیون ایرانی به هفته آینده موکول شده است. این در حالی است مرتب از سوی مسؤولان مطرح شده بود که اول اسفند این رقم به حساب آنها واریز می‌شود. طبق گزارش خبرگزاری مهر عیدانه 70 و 90 هزار تومانی دولت و مجلس به مردم که قرار بود در هفته جاری واریز شود، به هفته آینده موکول شده هر چند ممکن است اواخر همین هفته نیز واریز شود.
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیش از 73 میلیون ایرانی این کمک را دریافت خواهند کرد. کل اعتبار کمک اقتصادی شب عید 7/2 میلیارد دلار اعلام شده که قرار است از صندوق توسعه ملی برداشت شود.
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این دلارها با نرخ مبادله‌ای به ریال تبدیل شوند تا در مدیریت بازار ارز نیز تأثیرگذار باشند.
اما برای همین مبلغ اظهارنظراتی دیده می‌شود که چندان دلچسب مردم نیست، اینکه این عیدانه ممکن است به تورم بیشتر بینجامد یا بهتر است صرف قبوض آب، گاز و برق شود(!) مشکلی را از مردم حل نمی‌کند بالاخره اگر قرار است مردم به استقبال نوروز بروند باید خریدهای خود بخصوص برای کودکانی که از تورم ارزی خبر ندارند انجام دهند کودکان آنان از گرانی چیزی نمی‌فهمند تنها به خریدهای نوروزی فکر می‌کنند که در نوروز سال جدید لباس و کفش نو بپوشند. در همین حال عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است: به منظور جلوگیری از افزایش تورم و نقدینگی بهتر است عیدانه به صورت کارت اعتباری به مردم داده شود تا از محل شارژ کارت که توسط دولت تأمین می‌شود خانوارها بدهی‌های خود از قبیل قبوض مختلف و اقساط وامهای پرداخت نشده به دولت را بپردازند.
یوسفیان درباره 6 هزار میلیارد تومان نقدینگی که قرار است تحت عنوان عیدانه اوایل اسفندماه به مردم پرداخت شود و اینکه دولت چگونه می‌تواند آن را به سمت تولید داخلی هدایت کند تا مانع تورم بیشتر در پایان سال شود، گفت: فرصت کمی تا اجرایی شدن و پرداخت عیدانه به مردم باقی‌مانده است، بنابراین امکان طرح بسیاری از پیشنهادها وجود ندارد.
وی افزود: به عنوان مثال دادن کالا به مردم به جای پرداخت پول نقد گزینه مناسبی بود که هم باعث ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان داخلی می‌شد و هم قیمت تولیدات داخلی را کاهش می‌داد که البته این حرکت یک حرکت ضد تورمی و در جهت مقابله با تورم بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: اما اجرای این پیشنهاد به دلیل نبود کالای کافی و از طرفی مشکلات توزیع ممکن است امکان پذیر نباشد.
یوسفیان ملا بیان داشت: دادن سهام به مردم هم گزینه خوبی بود که به دلیل کمبود وقت این موضوع نیز امکان‌پذیر نیست، زیرا دادن سهام به مردم به میزان مبلغی که معین شده، هم باعث رونق تولید می‌شد و هم بازار بورس را تکان می‌داد.
در همین حال عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه پرداخت عیدانه به مردم هیچ ارتباطی با قانون هدفمندی و یا مباحث انتخاباتی ندارد، گفت: ممکن است در صورت پرداخت عیدانه از محل برداشت ارزی از صندوق توسعه ملی، حتی قیمت ارز در کشور متعادل شود.
اسماعیل جلیلی در خصوص بیان شبهاتی در مورد تقارن پرداخت عیدانه با احتمال اجرای مرحله دوم هدفمندی، اظهار داشت: پرداخت عیدانه کمکی برای کاهش فشار اقتصادی به مردم است و ربطی به هدفمندی ندارد.
جلیلی همچنین در خصوص شیوه پرداخت عیدانه به مردم، گفت: روش پرداخت در دست دولت است یعنی اینکه دولت به صورت نقدی و یا در قالب سبد کالا این میزان را به مردم اختصاص می‌دهد. در مورد شیوه نقدی، دولت پول را در قالب کارتهای اعتباری و یا به حسابهایشان واریز می‌کند.
وی با بیان تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از کاهش نقدینگی پس از واریز عیدانه به مردم، گفت: چنانچه منشأ پرداخت نقدینگی از محل برداشت ارزی از صندوق توسعه ملی باشد با وجود افزایش نقدینگی در سطح کشور ممکن است قیمت ارز نیز کاهش پیدا کند، بدان معنا که اگر از محل تبدیل ارز به ریال، نقدینگی به جامعه تزریق شود، ارز به بازار و مرکز مبادلاتی تزریق می‌شود که این رویکرد قیمت ارز را متعادل می‌کند.


  
  

سقوط شهاب‌سنگی در روسیه / تصاویر

در آسمان شهر چلیابینسک، یک شئ نورانی که با سرعت در آسمان پرواز می‌کرد از خود ردی بر جای گذاشت و دو دقیقه بعد صدای سه انفجار متوالی شنیده شد. موج ناشی از این انفجارها پنجره‌های ساختمان‌های شهر و اطراف را خرد کرد.

ملت ایران: جمعه صبح یک جسم درخشان در آسمان اورال روسیه مشاهده شد.

به نقل از خبرگزاریهای روسیه، سازمان رسیدگی به امور غیرمترقبه روسیه در بیانیه خود گفته است، احتمال دارد این یک شهاب سنگ عظیم بوده که توسط شاهدان دیده شده است.

این جسم درخشان قبل از برخورد با زمین در استانهای سوردلوسک و چلیابینسک قابل رویت بوده است.

یورونیوز هم در این باره، نوشت: برخورد شهابسنگ با زمین در چلیابینسک، در منطقه کوهستانی اورال روسیه، صدها مجروح به جا گذاشت.

سقوط سنگ‌های گداخته این شیء آسمانی، با به وجود آوردن خساراتی، موجب زخمی شدن حدود پانصد نفر از شهروندان این منطقه شد.

یوری بورنکو، نماینده محلی وزارت امور غیر مترقبه روسیه در تشریح جزییات این واقعه گفت: «در آسمان شهر چلیابینسک، یک شئ نورانی که با سرعت در آسمان پرواز می‌کرد از خود ردی بر جای گذاشت و دو دقیقه بعد صدای سه انفجار متوالی شنیده شد. موج ناشی از این انفجارها پنجره‌های ساختمان‌های شهر و اطراف را خرد کرد.»

حال دست کم سه تن از مجروحان این رخداد وخیم گزارش شده است.

یکی از شهروندان می‌گوید: « یک جسم در حال حرکت را در آسمان دیدم، چند لحظه بعد، نوری را دیدیم که اول فکر کردیم آتش بازی است اما بعد ردی نورانی را دیدیم که به نظر می‌رسید یک موشک است و دو دقیقه بعد هم صدای انفجار را شنیدیم. پنجره‌ها شکستند و چای و نان و خلاصه همه چیز روی زمین افتاد.»

حادثه روز جمعه در چلیابینسک در حالی رخ داد که سازمان تحقیقات فضایی آمریکا، ناسا، پیش بینی کرده است که یک جرم آسمانی موسوم به "2012 دی‌ای 14” با قطر 46 متر، شامگاه جمعه، نزدیک‌ترین فاصله یک شیئ سماوی با زمین در طول 15 سال گذشته را تجربه می‌کند.

استاد نجوم دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که انفجار شهاب سنگی و بروز آتش‌گوی از پدیده های کاملا معمول نجومی است تاکید کرد: انفجار شهاب سنگی در روسیه ارتباطی با گذر یک سیارک از نزدیکی زمین در شامگاه امشب ندارد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، یک دنباله‌دار که صبح جمعه در آسمان روسیه منفجر شده بود، توپ‌های آتشین را به سوی زمین روانه کرده و منجر به شکسته شدن شیشه‌های خانه‌ها، به صدا درآمدن دزدگیر خودروها و آسیب به حدود 500 تن از ساکنان شهر چلیابینسک در 1500 کیلومتری مسکو شد.

همزمانی این پدیده با گذر سیارک عظیم «2012DA14» که در حدود ساعت 22:54 امشب (به وقت تهران) بدون ایجاد خطر خاصی در فاصله‌ای نزدیک‌تر از ماهواره‌ها به زمین عبور خواهد کرد گمانه زنی‌هایی را مبنی بر احتمال ارتباط این دو پدیده در پی داشت.

پدیده انفجار آتشگوی در روسیه

دکتر رضا منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا با رد هرگونه ارتباط بین انفجار شهاب سنگی بامداد روز جمعه روسیه و گذر سیارک «2012DA14» از نزدیک زمین همزمانی آنها را امری تصادفی دانست و تاکید کرد: با توجه به ابعاد و مسیر کاملا متفاوت شهاب سنگ منفجر شده و سیارکی که امشب از نزدیک زمین عبور می کند ارتباطی بین آنها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد پدیده ای که صبح جمعه در روسیه مشاهده شده انفجار شهاب سنگی از نوع آتش گوی بوده که در ارتفاع بالای جو صورت گرفته و موج ناشی از انفجار آن به شکسته شدن شیشه ها و مجروحیت تعدادی از شهروندان روسیه منجر شده است البته طبق گزارش های اولیه حداقل یک قطعه از بقایای شهاب سنگی در زمین مشاهده شده است.

استاد دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سوال که آیا نباید چنین برخورد شهاب سنگی از قبل پیش بینی می شد، گفت: این طور پدیده ها پیش بینی نمی شوند چون ابعاد این شهاب سنگ ها بسیار ریز است و در طول سال بارها اتفاق می افتند به طوری که بسیاری از مواردی که هر ساله به عنوان یوفو(اشیاء پرنده ناشناس) گزارش می شوند مربوط به همین آتش گوی هاست که مشابه آن را در مقیاس کوچکتر حدود 10 سال پیش در استان گیلان شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: درشت تر بودن نسبی شهاب سنگ منفجر شده که باعث شده منطقه بزرگتری را در زمین تحت تاثیر قرار دهد و همزمانی آن با عبور سیارک «2012DA14» در شامگاه جمعه باعث توجه بیش از حد رسانه ها به این پدیده شده است.

دکتر منصوری در پایان انفجار شهاب سنگی تونگوتسکا در سال 1908 که باعث سوختن یک جنگل در شمال روسیه شد را از بزرگترین سوانح ناشی از انفجار شهاب سنگ‌ها عنوان کرد که ابعاد آن بسیار وسیع تر از انفجار شهاب سنگی روز جمعه روسیه بوده است.

کد خبر: 38816

تاریخ انتشار:28 بهمن 1391 - 07:1


  
  
کد خبر: 247425
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1391 - 11:24
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میان دولت و مجلس برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اختلاف وجود دارد.

مهر: احمد توکلی، شامگاه پنجشنبه در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: میان دولت و مجلس برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اختلاف وجود دارد و مجلس با اجرای این طرح در گام دوم مخالف است.

وی ادامه داد: مجلس معتقد است تا زمانی که بازار به ثبات نرسیده مرحله دوم این طرح اجرایی نخواهد شد و هم اکنون میان دولت و مجلس برای اجرای گام دوم طرح هدفمندی اختلاف وجود دارد.

وی تاکید کرد: تا هنگامی که در بازار ثبات اقتصادی به وجود نیاید مجلس تصمیمی برای اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی ندارد و در این زمینه با نظر دولت مخالف است.

مرگ یک بار و شیون هم یک بار

وی تصریح کرد: هدف از اجرای قانون هدفمندی اصلاح قیمت ها به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی بود و در واقع مجلس درصدد بود که با این اقدام از از اسراف انرژی بکاهد.

وی ادامه داد: در حقیقت مجلس اعتقاد داشت که مرگ یک بار باشد و شیون هم یک بار اما دولت در ابتدای تصویب قانون هدفمندی یارانه ها می خواست با وارد آوردن یک شوک هدفمندی را عملیاتی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: سیاست های غلط و نادرست دولت علت اصلی اجرای نامناسب قانون هدفمندی یارانه ها است چرا که قرار نبود پول نفت بین مردم توزیع شود.

وی با بیان اینکه قانون هدفمندی 16 اصل دارد افزود: متاسفانه دولت در 17 نقطه از اجرای این طرح دچار نقض قانون شده است.

وی بیان کرد: در گام اول هدفمندی تهدید نمایندگان بخش خصوصی به خوب اجرایی نشدن این طرح کمک کرد، هرچند که در ابتدای اجرای این طرح 65 درصد راه طی شد و دولت توانست با پرکردن بازار و ریختن رایانه در حساب مردم طرح را به خوبی آغاز کند.

اجرای سیاست های غیرقیمتی

وی تاکید کرد: مطابق وعده دولت قرار بود با اجرای هدفمندی یارانه ها سرمایه نازاری زیرزمین به سرمایه عظیم و زایا تبدیل شود تا از طریق آن چرخ اقتصاد بچرخد و کارخانه و موسسات تولیدی به کار بپردازند.

وی تصریح کرد: دولت در ابتدای این طرح متعهد شد که سیاست‌های غیرقیمتی نظیرایجاد طرح ترافیک، تغییر فناوری پالایشگاه ها و افزایش کیفیت محصولات پالایشگاهی که منجربه کاهش مصرف انرژی می شوند را در دستور کار قرار دهد تا زمانی که به سمت سیاست های قیمتی روی آورد.

وی ادامه داد: تغییر فناوری سیستم های تولیدی مهمترین گام در طرح هدفمندی است اما تغییر فناوری تولید یک پدیده بلند مدت است زیرا این امر تنها تابع مقدار و قیمت نیست بلکه به نوع فناوری نیز بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما برای تغییر فناوری سیستم های تولیدی زمان کافی در اختیار تولیدکننده قرار ندادیم تصریح کرد: اینکه گفته شود حداکثر ظرف پنج سال زمان برای تغییر فناوری کافی است تنها تولیدکننده را از نظر زمانی محدود کرده ایم و سبب افزایش فشار روی تولیدکننده می شویم و از آن سو تولید کننده نیز برای جبران این فشارها نرخ کالاهای محصولات خود را افزایش خواهد داد.

دولت بزرگترین مصرف کننده است

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از 170 هزار میلیارد تومان حساب سرمایه گذاری صندوق ارزی تنها 16 هزار میلیارد تومان هزینه کسب و کار و تولید شد و این امربه معنای این است که دولت تمام آن پولی را که از گران کردن انرژی کسب کرده را به مردم داده است.

وی تصریح کرد: دولت خودش بزرگترین مصرف کننده است و باعث شد پول نفت بین مردم توزیع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه وضعیت بازار و اقتصاد بی ثبات نیست بلکه متلاطم است، گفت: نوسانات و بی ثباتی بازار ضرر بیشتری برای اقتصاد دارد و همانند سم مهلک است چرا که افراد آشنا با بازار و دلال خوب می دانند کی بخرند و چه زمانی بفروشند.

وی با بیان مطلب فوق بیان کرد: اکنون ما با بی ثبات کردن بازار کاری کرده ایم که نرخ رشد نقدینگی امسال دو برابر نرخ نقدینگی در ماه های سال قبل شود.

کمک نقدی شب عید به مردم مضر است

وی در خصوص وعده دولت برای کمک نقدی شب عید به مردم افزود: این کمک نقدی سبب می شود خریدار عجله کرده و فروشنده نیز با انبار کردن کالاها از فروختن آنها خودداری کند تا قیمت کالا افزایش یابد و به نوعی احتکار صورت گیرد.

وی با مضر خواندن کمک نقدی برای بازار شب عید عنوان کرد: این کمک نقدی را می توان به صورت بسته های کالای مورد نیاز نظیر برنج و روغن به مردم داد چرا که با این کار مردم برای خرید کردن صبر کرده و کسانی هم که به انبار کردن کالاها مشغول می شوند مجبورند کالاها را به بازار بیاورند.

وی یادآور شد: هرچند که پرداخت پول نقد به مردم به متلاطم تر شدن و بی ثبات تر شدن بازار شب عید کمک می کند


  
  
   1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ