سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان خود رأی به خطا و غلط درافتد . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان
علت حمله قلبی چیست ؟
یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 13:15
کد مطلب: 29321
 

اغلب ما فکر می کنیم علت حمله قلبی مصرف غذاهای چرب و کم تحرکی است. اما باید گفت، اگرچه برنامه غذایی، شیوه زندگی و سابقه خانوادگی در حمله قلبی نقش دارد اما ناراحتی قلبی عوامل دیگری نیز دارد که در این مطلب به آن اشاره می کنیم.

پسوریازیس

در برخی بیماران مبتلا به پسوریازیس در مقایسه با مبتلایان به دیابت خطر حمله قلبی بیشتر می شود.اغلب مبتلایان به این بیماری در مرحله حاد احتمالاً سیگاری اند و اضافه وزن و فشار خون بالا دارند. این بیماری که عامل خطری مستقل به حساب می آید نوعی اختلال خود ایمنی است که التهاب مزمن و سرانجام حمله قلبی ایجاد می کند.

آشفتگی روابط خانوادگی

رابطه نامناسب با همسر می تواند برای قلب مضر باشد و احتمال حمله قلبی را به 34 درصد افزایش دهد.

پایین بودن کلسترول مفید خون:

محققان دانشگاهی رابطه کلسترول مفید و موارد عمده سکته قلبی 7 هزار فرد را بررسی کردند و دریافتند پایین بودن کلسترول مفید پس از بیماری قلبی و سن سومین نشانه برای پیش بینی سکته قلبی است. سکته قلبی در جوانان اغلب به علت پایین بودن کلسترول مفید است که با ورزش و کاهش وزن مهار می شود.

مشکلات کلیوی:

نتایج بررسی بیماران هلندی نشان می‌دهد، مشکلات کلیوی خطر حمله قلبی را به طور چشمگیری بالا می برد. بررسی دیگری نیز روی 10 هزار مرد نشان داد، مبتلایان به بیماری مزمن کلیوی، نسبت به دیگران دو برابر بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

توقف ناگهانی مصرف آسپرین:

بررسی های متعددی نشان می دهد، بیماران قلبی، حداقل به مدت یک هفته پس از متوقف کردن مصرف آسپرین یا داروهای غیراستروئیدی، در معرض خطر بالای حمله قلبی قرار دارند. اگر بیماری قلبی دارید یا در معرض خطر این بیماری قرار دارید و قصد دارید دیگر آسپرین مصرف نکنید بهتر است این کار را به تدریج و تحت نظارت پزشک انجام دهید.

درمان هورمونی سرطان پروستات:

درمان هورمونی سرطان پروستات، احتمال مرگ ناگهانی بر اثر حمله قلبی را افزایش می دهد. محققان دانشگاه پزشکی هاروارد می گویند اگرچه این کشف ارتباط مستقیم عوامل یاد شده را تأیید نمی کند اما هنگام درمان برای سرطان پروستات باید در نظر گرفته شود.

آنتی بیوتیک:

نتایج تحقیقات سال 2012 محققان نشان می‌دهد آنتی بیوتیک رایج به نام اریترومایسین با احتمال بروز حمله قلبی به ویژه در بیماران قلبی ارتباط دارد.

مکمل های کلسیم:

تحقیقی که در سال 2012 روی 23 هزار نفر انجام گرفت نشان داد افرادی که مکمل های کلسیم مصرف می کنند نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.برای دریافت کلسیم، پزشکان مصرف ماهی چرب هفته ای 2 بار و مواد غذایی حاوی کلسیم و برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید را توصیه می کنند.

عفونت:اگر به آنفلوآنزا یا عفونت تنفسی مبتلا هستید، احتمال حمله قلبی برای شما 5 برابر بالاتر است.

افسردگی:به گفته محققان ارتباط افسردگی و حمله قلبی ثابت شده است.

بیماری لثه:افرادی که به بیماری لثه مبتلا هستند نسبت به افرادی که دندان سالمی دارند، 25درصد بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار می گیرند.گمان برده می شود، باکتری های موجود در دهان می تواند التهاب مزمن ایجاد کند.

دیابت:تقریباً اغلب بیماران دیابتی از مشکلاتی مانند قطع عضو یا از دست دادن بینایی نگرانند اما یکی از بزرگ ترین خطرهایی که با آن مواجهند، بیماری قلبی است.دیابتی ها نسبت به همسن و سال هایشان که دیابت ندارند 2 تا 4 برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند. خوشبختانه تغذیه سالم و ورزش، احتمال کاهش خطر بیماری افراد دیابتی را بالا می برد.

فشار کاری:بررسی های محققان انگلیسی در سال 2005 نشان می دهد، فشار کاری خطر بروز حمله قلبی را 23 درصد افزایش می دهد.

شهرنشینی:محققان آلمانی می گویند: قرار گرفتن در معرض ترافیک سنگین چه وسیله نقلیه شما خودرو باشد چه دوچرخه یا وسیله نقلیه عمومی، احتمال حمله قلبی را دو برابر افزایش می دهد.


  
  
حرف مردم

درمانگاه «سیدالشهدا» جاجرم ساعت کاری کمی دارد و می گویند سقف پذیرش پر شده است. به نظر شما جواب قانع کننده است؟ ساعت 13 به مرکز درمانی تأمین اجتماعی جاجرم مراجعه کردم، گفتند: پذیرش مان تمام شده است. آیا 60 نفر پذیرش برای شهرستان جواب گو است؟

در خیابان چمران جنوبی 10 جاجرم زمین وقفی رها شده ای قرار دارد که بایر و زباله دانی شده و باعث سلب آسایش از همسایگان و خانه های مجاور آن شده است.

شهرک اندیشه جاجرم هم چنان بدون ADSL است. مسئولان مخابرات خراسان شمالی به این موضوع توجه کنند.

سنخواست امام جمعه؛ حجت الاسلام «یوسف زاده»

گروه شهرستان ها – امام جمعه سنخواست با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: چرا عده ای که در سال های 87 و 88 برای مسکن مهر ثبت نام کردند هنوز صاحب خانه نشده اند و هنوز هم در پایان دولت تکلیف مشخصی ندارند؟

وی افزود: در بعضی از شهرهای کوچک که 10 هزار یا 15 هزار نفر جمعیت دارد، گاهی دیده می شود که 2 هزار مسکن از نوع آپارتمانی ساخته می شود که هیچ ضرورت و سنخیتی با فرهنگ آن مردم ندارد.

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها – امام جمعه جاجرم گفت: یکی از ویژگی های خانواده قرآنی، مهمان نوازی است.

وی افزود: باید بدانیم عامل صدمه رساندن به سلامت هر فرد 2 نوع است که شامل عوامل مادی و عوامل معنوی و اخلاقی مثل حرص، حسادت و قطع رابطه با هم نوعان است که سلامت جسمی و روحی انسان را به خطر می اندازد.

حجت الاسلام «موسوی» تصریح کرد: مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 در آلماتی بار دیگر بی صداقتی غرب را ثابت کرد.

وی بیان کرد: آن چه دشمن را در رسیدن به خواسته هایش ناکام و او را از طرح مطالبات بیشتر ناامید می کند، حضور پر شور مردم در انتخابات است.

امام جمعه جاجرم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: یکی از ویژگی های آن حضرت این بود که همواره به فکر امت و مردم بودند و حتی تمام شب را به عبادت می پرداختند و برای دیگران دعا می کردند.

مدیر جهاد کشاورزی:
80 درصد مزارع گندم جاجرم به سن گندم آلوده است
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1392/01/22 شماره انتشار 18376
سن زدگی کاهش تولید و کیفیت گندم در اسفراین را در فصل برداشت به همراه دارد

علیداد – 80 درصد مزارع گندم جاجرم امسال به سن گندم آلوده شده است.مدیر جهاد کشاورزی جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: سال گذشته در هزار و 600 هکتار از مزارع گندم این شهرستان با سن گندم مبارزه شد.«نامور» افزود: سطح زیر کشت گندم در این شهرستان 5 هزار و 400 هکتار است و با شرایط آلودگی مزارع پیش بینی می شود در فصل برداشت با کاهش تولید و کیفیت محصول گندم مواجه شویم.وی تصریح کرد: خسارت سن مادری گندم در مناطق امیرآباد، صادق آباد، سنخواست و خراشا مشاهده شده است.وی البته به میزان این خسارت اشاره نکرد و از کشاورزان منطقه خواست طبق نظر کارشناس نسبت به سم پاشی مزارع خود اقدام کنند تا کمتر شاهد خسارت این نوع آفت باشیم.

بخشدار:
نخستین پمپ بنزین سیار در شوقان راه اندازی شد
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1392/01/22 شماره انتشار 18376

علی نیا – نخستین پمپ بنزین سیار در بخش جلگه شوقان از توابع جاجرم راه اندازی شد.

بخشدار جلگه و شوقان روز گذشته با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پیش از این 10 هزار ساکن این بخش بنزین مورد نیاز خودروهای خود را از بجنورد تأمین می کردند که در حال حاضر با راه اندازی این پمپ بنزین مشکل رانندگان بخش برطرف شد.

وی بیان کرد: پی گیر راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی در این بخش هستیم که با این اقدام پمپ بنزین در این مجتمع نصب خواهد شد.

وی در بخش دیگری از گفته هایش به مشکلی که در حال حاضر ساکنان بخش از آن گله مند هستند، اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت بیمه ساختمانی از هر مترمربع 5 هزار تومان به 15 هزار تومان، اهالی اعتراض جدی خود را نسبت به این افزایش صعودی قیمت بیمه اعلام کرده اند.

بخشدار جلگه شوقان افزود: این موضوع باید از سوی مقامات بالا مورد توجه قرار گیرد.

«رستمی» هم چنین ادامه داد: در سال جاری راه دسترسی به کوه آلاداغ به طول 5 کیلومتر احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: در این مسیر زمین های حاصل خیزی وجود دارد که برای چرای دام مستعد است.

مدیر بنیاد مسکن خبر داد:
واگذاری زمین به جوانان و افراد واجد شرایط روستاهای گرمه و جاجرم برای احداث واحدهای مسکونی
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1392/01/21 شماره انتشار 18375

علیداد – واگذاری زمین به جوانان و افراد بدون زمین و واجد شرایط در روستاهای گرمه و جاجرم در راستای ساخت مسکن برای این قشر انجام می شود.مدیر بنیاد مسکن گرمه و جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر زمین از منابع طبیعی و آبخیزداری، تملک و مراحل واگذاری آن از ابتدای سال 92 آغاز شده است.«حصاری» افزود: افراد بدون زمین در روستاهای ارگ، بیدک، چشمه خان، آرمادلو، رباط قره بیل، خراشا و ملاویس که واجد شرایط هستند باید از سوی شورای اسلامی و بخشداری ها به بنیاد مسکن معرفی شوند.وی بیان کرد: اسناد این زمین ها با توجه به تحویل زمین از منابع طبیعی شهرستان با اسناد مالکیت تک برگی است.

80 نوعروس و تازه داماد با حمایت کمیته امداد جاجرم زندگی مشترک خود را آغاز کردند
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1392/01/21 شماره انتشار 18375

گروه شهرستان ها – هشتاد نوعروس و تازه داماد از ابتدای سال تاکنون با حمایت کمیته امداد جاجرم زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

رئیس کمیته امداد جاجرم در رابطه با اعتبارات هزینه شده در این زمینه گفت: امسال 63 مورد جهیزیه با اعتباری بیش از 630 میلیون ریال به دختران تحت حمایت این نهاد اعطا شده است.

«علی اکبریان» از اعطای 14 مورد هدیه داماد با اعتباری بیش از 42 میلیون ریال به پسران تحت پوشش این نهاد نیز خبر داد.

وی با اشاره به این که هر نوعروس به ارزش 10 میلیون ریال اقلام جهیزیه دریافت می کند، تصریح کرد: پسران تحت حمایت این نهاد نیز تا سقف 3 میلیون ریال از کارت های هدیه خرید بهره مند می شوند.

وی در رابطه با تعداد زوج های پشت نوبت گفت: در حال حاضر 104 زوج تحت حمایت در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.وی بیان کرد: با حمایت های این نهاد، تاکنون بیش از هزار و 759 زوج توانسته اند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

ز مسئولان ذی ربط بپرسید، چرا در مسیر گرمه تا جاجرم علایم راهنمایی نصب نمی کنند؟ نه علایمی وجود دارد و نه نور کافی در مسیر! چراغانی و نصب علایم در این مسیر چه قدر زمان و هزینه می برد؟ باید اتفاقی برای فردی بیفتد تا نسبت به انجام آن اقدامی صورت گیرد؟!

شهرداری جاجرم با دایر نکردن دوشنبه بازار در آخرین دوشنبه 91 و اولین دوشنبه 92 حسابی هوای کسبه را داشت و ملت مجبور شدند پرتقال هزار و 500 تومانی را 2 روز بعد از تحویل سال کیلویی 5 هزار تومان بخرند؛ واقعاً دست مریزاد!

لطفاً مدیر کل بنیاد شهید استان با خانواده های شاهد جاجرم دیدار کند.

چرا خودپرداز بانک ملی گرمه در تعطیلات جواب گو نبود. مسافران سرگردان بودند.

چرا در جاجرم سد احداث نمی کنند؟ سالانه چند بار سیل به مزارع خسارت می زند.

چرا هیچ مسئولی به واحدهای مهر بسیجیان جاجرم سر نمی زند؟ 7 سال شد و هنوز واحدها را تحویل نداده اند فقط مدیر عوض می کنند و می گویند مدیریت قبلی هیچ کار نکرده است.

حدود یک سال است که لوله آب در خیابان 15 خرداد جنوبی جاجرم شکسته و تعمیر نشده است. شهرداری خیابان چمران شهر شیروان، بین میدان دادگستری و قدس را آسفالت کند.

جاجرم / گروه شهرستان ها – سرپرست نمایندگی کار و امور اجتماعی گرمه و جاجرم گفت: سال گذشته 20 شرکت با 273 فرصت شغلی در این 2 شهرستان تشکیل شد.«کاویانی» افزود: از این تعداد 14 تعاونی در شهرستان گرمه و 6 تعاونی در جاجرم تشکیل شده است.وی از صادر شدن موافقت نامه تشکیل 21 تعاونی با 270 فرصت شغلی خبر داد و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با پی گیری برگزاری مجمع و انتخاب مدیران این تعاونی ها بخشی از این تعاونی ها را در سال جاری به ثبت برسانیم.

* امام جمعه جاجرم در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نام گذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری گفت: نام گذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بی ارتباط با تحریکات دشمن و شرایط موجود کشور نیست.حجت الاسلام «موسوی» اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش رو داریم که یکی از مصادیق مهم خلق حماسه سیاسی انتخابات ریاست جمهوری است که می تواند مایه امید و نشاط و کار و تلاش برای مسئولان داخل کشور باشد.وی اظهار داشت: دشمن به این انتخابات چشم دوخته و منتظر عکس العمل مردم است و با تحریم هایی که ایجاد شده به دنبال نتیجه گیری است.

عید به جاجرم مسافرت کردیم ولی متأسفانه در بارگاه امام زاده این شهر روی مردم بسته بود.

رئیس اداره دام پزشکی:
3 فروشنده متخلف عرضه فرآورده های دامی در جاجرم سال گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند
خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1392/01/18 شماره انتشار 18372

گروه شهرستان ها – سه فروشنده متخلف عرضه فرآورده های دامی در جاجرم سال گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند.رئیس اداره دام پزشکی جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: سال گذشته 4 هزار و 80 مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی مانند سوپرمارکت ها، قصابی ها و رستوران ها انجام شد.«داورزنی» افزود: در این بازدیدها 370 کیلو انواع فرآورده های غیرقابل مصرف کشف و با حکم دادستان شهرستان معدوم شد.

سنخواست امام جمعه؛ حجت الاسلام «یوسف زاده»

گروه شهرستان ها – امام جمعه سنخواست با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: در کشور ما تعطیلات بیش از حد وجود دارد که با معارف اسلام و قرآن سازگاری ندارد.

وی بیان کرد: چرخش طبیعت با آغاز بهار طوری است که خداوند روزها را طولانی تر از شب قرار می دهد تا طبق آیه شریفه 12 سوره اسراء، انسان ها در کسب روزی بکوشند.

وی در رابطه با بحث مذاکرات هسته ای ایران در آلماتی در شانزدهم و هفدهم فروردین گفت: مذاکرات در صورتی فایده دارد که آمریکایی ها آدم شده و به سر عقل آمده باشند و به فرموده رهبر معظم انقلاب دست از دشمنی با ملت ایران بردارند.

وی افزود: اگر چه بحث مذاکره برای آمریکایی ها یک بحث تاکتیکی است نه راهبردی، اما همین که آن ها آمده اند پای مذاکره تاکتیکی باز هم برای آمریکایی ها به منزله شکست حساب می شود.

حجت الاسلام «یوسف زاده» یادآور شد: آمریکایی ها بعد از تحریم های به اصطلاح کمرشکن، فلج و زمین گیر کننده که اوج تحریم ها بعد از انقلاب بوده است، به دنبال بحث مذاکره هستند.

وی ادامه داد: آن ها از مطرح کردن بحث مذاکره با ایران می خواهند امید مستضعفان و مجاهدانی را که به دنبال بیداری اسلامی و مقاومت در برابر استکبار جهان هستند، به ناامیدی تبدیل کنند و بگویند ایران که محور مقاومت است پایبند مذاکره و تسلیم فشار آمریکا شده است.

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها – امام جمعه جاجرم گفت: یکی از ویژگی های خانواده قرآنی مهمان نوازی است.

وی افزود: از جمله آداب مهمان داری، احترام به مهمان، مهمان دوستی، دعا در حق مهمان، همراهی با مهمان در غذا خوردن، پذیرایی سریع و پرهیز از اسراف است.

وی با اشاره به سالروز قطع رابطه با آمریکا اظهار داشت: چون قرآن ما را از رابطه با ظالم و مستکبر نهی کرده است همواره باید با آمریکا رابطه نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: شیوه انبیا و ائمه این بوده است که هرگز با ظالم رابطه نداشته اند و امام خمینی(ره) و رهبری هم این سیاست را داشتند و دارند.

حجت الاسلام «موسوی» بیان کرد: آمریکا دوست نمی خواهد، نوکر و سلطه پذیر می خواهد و اگر هم سخن از مذاکره می کند برای تحمیل خواسته هایش است.

وی بریدن از دشمنان و دوستی با دوستان، صبر و مقاومت، مردم داری مسئولان، ولایتمداری، حضور حداکثری در انتخابات، خلق حماسه سیاسی و انتخاب دولت کاردان را از جمله راه های حفظ جمهوری اسلامی ذکر کرد.

ساکنان گرمه و جاجرم هم چنان از داشتن سیستم دیجیتال تلویزیونی بی بهره هستند.

 

 


  
  

آنتی ویروس ندارید؟ به این بلایا دچار می شوید…


379102-7-signs-you-ve-got-malware

کامپیوتر ها به اندازه ای پیچیده هستند تا هر وقت که انتظار چیز غیر منتظره ای را از آنها نداریم، دقیقا همان را برایمان ظاهر می کنند. گاهی فقط یک رفتار غیر منتظره می تواند یک اتفاق باشد، اما برای بار دوم شاید یک نرم افزار مخرب و آلوده باشد. معمولا آلوده شدن کامپیوتر ها به ویروس های مخرب اتفاقی هستند و شاید همین کامپیوتری که اکنون در حال خواندن این مطلب با آن هستید آلوده به یک ویروس خطرناک است (!) پس همراه ما به خواندن این مطلب ادامه دهید تا با علائم هشدار دهنده ای که معرفی می کنیم، سیستم تان را از هر نوع آلودگی پاک کنیم. پس همراه ما باشید. 

  1. حتی وقتی که مرورگر بسته است، تبلیغات پاپ آپ ظاهر می شود. هر چند که عنوان های مشابهی ندارند، اما برنامه های تبلیغاتی مزاحم قربانیان خود را با این تبلیغات بمباران می کنند. گاهی اوقات فقط محصولات مشروع را تبلیغ می کنند اما بار دیگر به یک وب سایت مخرب لینک می دهند، سایت هایی که تلاش می کنند نرم افزار های مخرب بیشتری را روی کامپیوتر شما پیاده کنند.
  2. نویگیشن مرورگر هدایت می شود. هر تغییر مسیر برای ورود به سایتی می تواند مخرب باشد، مثلا اگر شما دریابید که در تلاش برای رسیدن به گوگل شما را به یک موتور جستجوگر ناآشنا هدایت می کند بدانید که به طور قطع مشکلی وجود دارد.  گاهی اوقات این تغییر مسیر ها زیرکانه است. به عنوان مثال، یک تروجان بانکی ممکن است شما را به یک سایت جعلی هدایت کند که درست شبیه به یک سایت بانکی طراحی شده است. در این مورد تنها کافیست به لینک مورد نظر در ادرس بار مرورگر تان نگاهی بیندازید و متوجه آدرس جعلی بشوید.
  3. برنامه امنیتی سیستم شما هیچگاه پاپ آپ ها را نصب نخواهد کرد. ساخت و انتشار برنامه های آنتی ویروس جعلی این روزها یکی از کارهای پر سود بازار است. خلافکاران با استفاده از  روش هایی مانند بارگیری درایو و یا سایر روش ها آنتی ویروس جعلی را روی سیستم شما نصب می کنند و پس از آن هشدار های ترسناکی را نمایش می دهند و تهدید می کنند. به طور طبیعی شما باید هزینه ای را پرداخت کنید تا این ابزار جعلی مشکل شما را حل کند. البته این نرم افزار به خیال خودش برای شما ویروس پیدا می کند آن هم به چه سرعتی ولی در واقع هیچ کاری انجام نمیدهند.
  4. نوشته هایی که شما ننوشته اید در شبکه های اجتماعی ظاهر می شوند. این تروجان که متمرکز بر فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی است کاری ندارد جزء تولید پست های جعلی. این پست ها بیشتر از یک نوع هستند و مثلا می گویند ” اوه به این عکس نگاه کن” و توسط لینکی که در پست قرار دارد قربانی را آلوده می کنند.
  5. برنامه ای روی پیسی از شما باج گیری می کند. بعضی از برنامه های مخرب به معنی واقعی کلمه بسیار بی شعور هستند. خب این برنامه ها اطلاعات شما را نگه می دارند و باج می خواهند و تا باج شان را ندهید برنامه هایتان را نمیدهند. بعضی از این ویروس ها اطلاعات شما را رمز گذاری می کنند و بعد در خواست باج می کنند تا اطلاعات شما را باز گردانند. بعضی دیگر سعی در پنهان کردن آن چیزی که در حال انجام آن را دارند می کنند. به عنوان مثال هشدار FBI را نشان می دهند که کامپیوتر شما برای ارسال هرزنامه ( اسپم) مورد استفاده قرار گرفته است و برای اینکه دوبار از این کامپیوتر استفاده کنید باید جریمه آن را بپردازید. البته احتمال دارد با اینکه با اینکه هزینه را می پردازید اما سیستم شما باز نگردد!
  6. ناگهان شما نمیتوانید از ابزار های رایج سیستم استفاده کنید. یک کاربر هوشمند و باهوش که همیشه به تروجان ها مشکوک است ممکن است تسک منیجر ( مدیریت وظیفه ویندوز Task Manager) را با استفاده از ویرایشگر ریجیستری بررسی کند. اگر شما خواستید از این ابزار استفاده کنید  و بعد با پیامی روبرو شدید که مدیر سیستم ( که خود شما هستید) استفاده از آنها را غیر فعال کرده است، بدانید که پای نرم افزار مخربی در کار است که می خواهد از خود دفاع کند.
  7. همه چیز کاملا طبیعی به نظر می رسد. درست است. برخی از نرم افزار های مخرب تمام فعالیت خود را به بهترین شکل ممکن مخفی می کنند و هیچ اثری از خود باقی نمیگذارند. حتی زمانی که هیچ چیز غیر عادی به نظر نمیرسد، این امکان وجود دارد که یک ربات بی سر و صدا منتظر پیام از سازنده خود است که مانند یک تروجان کنترل از راه دور به سرقت اطلاعات شما بپردازد.

خب تا اینجای کار به معرفی تروجان های مختلف پرداختیم و حالا وقت اقدام موثر است. هرچه سریعتر اگر کامپیوتر شما فاقد آنتی ویروس است، یک آنتی ویروس قدرتمند روی آن نصب کنید و یک اسکن کامل از سیستم خود بگیرید. البته آنتی ویروس های آنلاینی هم هستند که می توانند کامپیوتر شما را از لحاظ آلوده بودن به هر نوع ویروس جستجو کند. امیدواریم هیچ وقت به این ویروس ها گرفتار نشوید.

نوروز خوش منبع : PcMag

مک بوک سرقت شده در لندن سر از تهران درآورده است

 

صبا آسا: متاسفانه هر روزه در همه جای دنیا لپ تاپ ها به سرقت می روند. طبق تحقیقات گارتنر Gartner در هر 53 ثانیه یک لپ تاپ دزدیده می شود. بیشتر صاحبان این لپ تاپ ها هم نمی توانند متوجه شوند که آقایان و یا خانم های دزد چه کاری با لپ تاپ هایشان می کنند.

دام دلتورتو Dom Deltorto یک انیماتور (تهیه کننده کارتون) ساکن لندن است که مک بوک پرو او در چهارم فوریه (16 بهمن 91) از آپارتمانش به سرقت برده می شود. پیش تر دلتورتو روی مک بوک خود یک اپلیکیشن 15 دلاری نصب کرده بود که Hidden App نام داشت. این اپلیکیشن به کاربر اجازه می دهد تا بتواند لپ تاپ دزدی را پس از اتصال به اینترنت ردیابی کند. این اپلیکیشن می تواند با استفاده از وب کم مک بوک عکس هایی به صورت مخفیانه بگیرد و آنها را به آدرسی که قبلاً به آن داده شده بود ارسال کند.

پس از دزدیده شدن، این مک بوک اولین بار در ماه مارس به اینترنت متصل شد و دلتورتو با کمال تعجب متوجه شد که این اتصال از تهران صورت پذیرفته است. سایت مشیبل ادعا می کند چون پیگیری اجناس دزدی در کشورهای دیگر در داخل ایران از طریق اینترپل کار ساده ای نیست، دلتورتو تصمیم گرفت این مسئله را به شبکه های اجتماعی بکشد.

به خاطر همین هم در سایت تامبلر مطلبی با عنوان “لپ تاپ دام در ایران است” و یا “Dom’s laptop is in iran” منتشر کرد که بعضی از عکس های گرفته شده مخفی از طریق وبکم دوربین آن را منتشر کرده بود. در بالا یکی از این عکس ها را می بینید.

اما در حال حاضر دام در تامبلر خود عکس ها را برداشته و می گوید این کار را به خاطر مسائل مربوط به حریم خصوصی انجام داده است. از طریق این لینک می توانید تامبلر دام را ببینید.

دام در یادداشت تازه تر خود می گوید صاحب جدید و از همه جا بی خبر مک بوک از این مسئله بسیار ناراحت شده و می خواهد آن را بازگرداند. این طور که به نظر می رسد دام از پیش داوری خود ناراحت است و تلویحاً از صاحب جدید مک بوک عذرخواهی کرده است. اگر این اتفاق برای شما افتاده بود، به خود این حق را می دادید که عکس های صاحبان جدید وسیله شخصی خود را منتشر کنید؟

دانلود Jetico BCWipe 6.04.2، نرم افزار پاکسازی کامل هارد دیسک

Jetico BCWipe 6.04.2 نام نرم افزاری می باشد که به کمک آن کاربران قادر به پاکسازی کامل اطلاعات می باشند. به وسیله این نرم افزار می توان فایل های مختلف با فرمت های گوناگون را به صورت کامل از هارد دیسک به گونه ای پاکسازی نمود که دیگر قابلیت بازیابی فایل ها با برنامه های بازیابی اطلاعات نیز ممکن نیست. این نرم افزار با ویژگی تکه تکه نمودن اطلاعات و فایل ها مانع از بازیابی آن ها می شود . همچنین به کمک ابزار موجود در این نرم افزار می توان کلیه هارد را به صورت ایمن فرمت نمود و تمامی اطلاعات را تا آخرین بایت از بین برد. انتخاب فایل های مشخص شده توسط خود کاربر و نابودی آن ها نیز از ویژگی های دیگر این نرم افزار می باشد. این نرم افزار محصولی از شرکت Jetico می باشد.

Jetico BCWipe دانلود Jetico BCWipe 6.04.2، نرم افزار پاکسازی کامل هارد دیسک

 

 

 

 


  
  

علام نتیجه سنجش فشارخون از طریق تلفن همراه

قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت از راه‌اندازی سامانه ثبت فشار خون در پرونده الکترونیک سلامت خبر داد.

دکتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به نامگذاری روز جهانی بهداشت امسال به نام "فشار خون را جدی بگیریم" از سوی سازمان بهداشت جهانی، گفت: در این راستا قرار است با کمک دولت، فشار خون تمام ایرانیان اندازه‌گیری و در پرونده الکترونیک سلامت وارد شود.


وی ادامه داد: اقدامات لازم نیز در حال انجام و طراحی است که بر اساس میزان فشار خون افراد، بازخورد مناسب حتی از طریق تلفن همراه به فرد مربوطه داده شود.


شریعتی افزود: پرونده الکترونیک سلامت مجموعه نرم افزاری است که در "سرور اینترنتی" مربوطه به صورت "آنلاین" وجود دارد. با وارد کردن کد ملی فرد مربوطه اگر این فرد دارای پرونده الکترونیک سلامت باشد که اطلاعات فشار خون در آن وارد می‌شود اما اگر فردی پرونده الکترونیک سلامت ندارد ضمن وارد کردن اطلاعات ضروری اولیه، اطلاعات مربوط به فشار خون وی نیز در پرونده الکترونیک سلامت وی وارد می‌شود.


قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: این سامانه، پورتال جامعی خواهد بود که سبب می‌شود فشار خون به صورت مقطعی گرفته نشود. به این ترتیب افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند فراخوان می‌شوند و تحت پیگیری قرار می‌گیرند تا فشار خونشان کنترل شود.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 114506

پوشاندن شیارهای دندان برای جلوگیری از گیر افتادن غذا و پوسیدگی دندان مناسب است.
باشگاه خبرنگاران: بهروز فارسی متخصص دندان پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مینای دندان سخت ترین ماده مراقبت کننده نسوج دندان است 3 عامل اصلی پوسیدگی دندانها شامل نوع ، ژنتیک خود دندان، میکروب های موجود در دندان ها و شیرینی و قندها است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه این موارد باعث پوسیدگی کامل نسوج دندان شود و به خانه عصب دندان برسد باید پوسیدگی را برداشت.

فارسی توضیح داد: 2 راه پیشگیری عمومی از پوسیدگی دندان رعایت تغذیه مناسب و مراجعه منظم 6 ماه به دندان پزشک و گرفتن رادیوگرافی از دندان است که از پوسیدگی های جزئی دندان که قابل مشاهده نیست آگاه شویم.

وی متذکر شد: وجود فلوراید به مقدار IPPM در آب آشامیدنی هم یکی از موارد جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

یکی از روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان توسط پزشک انجام می شود به ویژه در اطفال و بعد از رویش دندان های دائمی فیشور سی لانت یا شیار پوش دندان است که شیارهایی که به صورت آناتومی در روی دندان ها وجود دارد که جویدن غذا را امکانپذیر می کند و یکی از محل های مناسب برای گیر افتادن و پوسیدگی می شود را انجام می دهند که شیارهای روی دندان را پر می کنند و از گیر افتادن و جا ماندن غذا برروی دندان جلوگیری می شود و پوسیدگی دندان را موجب نمی شود این کار بسیار رایج است.

  
  
کد خبر: 167166
نظرات : 0
تاریخ مخابره : 1392/1/24 - 00:04
آخرین وضعیت مجروحان زلزله در بیمارستان‌
[-] اندازه متن [+]


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آخرین وضعیت مجروحان و مصدومان زلزله شهرستان دشتی را تشریح کرد.

جام حوادث؛ علیرضا رئیسی امروز در گفت‌وگو با فارس در بوشهر اظهار داشت: از مجموع 152 مصدومی که در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری شدند 95 عمل جراحی انجام شد که عمده این جراحی‌ها به دلیل شکستگی بود.

وی با بیان اینکه هیچکدام از مجروحان در بیمارستان فوت نشده‌اند، گفت: امروز نیز 8 مصدوم دیگر جراحی شدند و شش بیمار دیگر نیز نیاز به جراحی دارند که البته برای این جراحی‌ها اقداماتی باید از قبل انجام دهیم.

وی بیان کرد: سه مصدوم ناشی از زلزله نیر در آی سی یو بودند که وضعیت یک نفر آن‌ها خوب شده و دو نفر دیگر وضعیت بدی داشتند اما خوشبختانه در آخرین لحظات از وضعیت بحرانی خارج شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: 58 مصدوم هم در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بستری شدند که عمده آن‌ها مرخص شده و هم اکنون 12 بیمار در حال مداوا هستند.

رئیسی تصریح کرد: پس از درمان بیماران و مصدومان باید به فکر مراقبت‌های ویژه از آنان باشیم و نیازمندی‌های آنان را فراهم کنیم.از نظر درمانی اوضاع تحت کنترل است اما همکاری دستگاه‌های اجرایی و ستاد مدیریت بحران باید مثل گذشته تداوم داشته باشد.


  
  

نخستین کاندیدای دولت معرفی شد ؛ مردی لبریز از اعتماد به نفس!

معاون پیشین رئیس جمهور که چند روز پیش روزنامه ایران از وی به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی دولت نام برده بود،گفت: دوشنبه آینده به طور رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اعلام می‌کنم.
به گزارش شریان نیوز ؛ این فرد پیش از دولت دهم حتی سابقه یک فعالیت اجرایی در کنارنامه اش ثبت نشده است!

روح‌الله احمدزاده کرمانی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در چارچوب منویات رهبری، گفتمان عدالت‌خواهی، مردم‌داری، فسادستیزی و نفی هر‌گونه تبعیض در نظام اقتصادی و اداری کشور پا به عرصه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارم.

وی از اعلام نامزدی خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود: روز دوشنبه 26 فروردین ماه سال جاری در جمع هواداران خود در تهران به طور رسمی  کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام می‌کنم.

معاون پیشین رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این جلسه به بررسی اولویت‌ها و گفتمان‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و غیره در دولت آینده می‌پردازم.

به گزارش فارس، روح‌الله احمدزاده کرمانی، در کارنامه خود معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و همچنین استانداری فارس را دارد.

چند روز پیش روزنامه ایران از وی به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی دولت نام برده بود.


  
  
چرا حضرت فاطمه (س) شبانه دفن شد؟
جمعه 23 فروردین 1392 ساعت 23:43
دفن شبانه، نماز بدون حضور و اطلاع خلیفه، قبر پنهان، اسرارى است که در درون خود پیام‌ها دارند.
چرا حضرت فاطمه (س) شبانه دفن شد؟
به گزارش افکار نیوز ، درست است که فاطمه این چنین خواست و این گونه وصیت کرد؛ ولى چه اتفاقى افتاده است که زهرا سلام الله علیها وصیت تاریخی‌اش را با این در خواست‌ها به پایان مى‌برد؟!! مگر نه این است که خشم و ناراحتی‌اش را نسبت به دشمنانش اظهار مى‌کند و در واقع چندین پرسش را در برابر نگاههاى تیز بین مورخان و آیندگان مى‌گذارد تا به پرسند: چرا قبر فاطمه پنهان است؟ و چرا دختر پیامبر شبانه و پنهانى دفن شد؟ و چرا علی علیه السلام بدون اطلاع ابوبکر و عمر بر وى نماز خواند؟ و…

آیا کسى که جانشین پیامبر بود ( آن گونه که خود ادعا کرده‌اند) شایستگى نماز خواندن بر وى را نداشت؟

آری، فاطمه وصیت کرد که او را شبانه دفن نموده و هیچ یک از کسانى را که بر وى ستم کرده‌اند، خبر نکنند، و این بهترین سند براى شیعه است تا ثابت کنند که صدیقه شهیده مظلوم از دنیا رفته و از افرادى که بر وى ستم کرده‌اند، هرگز راضى نشده است.

روایات فراوانى در کتاب‌هاى شیعه و سنى بر این مطلب دلالت دارد که به اختصار چند روایت را ذکر مى‌کنیم:
دفن شبانه در روایات شیعه:

هر چند که سبب وصیت صدیقه طاهره در میان شیعیان مشخص و اجماعى است؛ اما در عین حال به یک روایت و سخن اشاره مى‌کنیم.

مرحوم شیخ صدوق در علت دفن شبانه آن حضرت مى‌نویسد:

عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ أَبِیهِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام لِأَیِّ عِلَّةٍ دُفِنَتْ فَاطِمَةُ (علیها السلام) بِاللَّیْلِ وَ لَمْ تُدْفَنْ بِالنَّهَارِ قَالَ لِأَنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لا یُصَلِّیَ عَلَیْهَا رِجَالٌ [الرَّجُلانِ‏].

علی بن ابوحمزه از امام صادق علیه السلام پرسید: چرا فاطمه را شب دفن کردند نه روز؟ فرمود: فاطمه سلام الله علیها وصیت کرده بود تا در شب وى را دفن کنند تا ابوبکر و عمر بر جنازه آن حضرت نماز نخوانند.

الصدوق، أبو جعفر محمد بن علی بن الحسین (متوفای381هـ)، علل الشرایع، ج‏1، ص185، تحقیق: تقدیم: السید محمد صادق بحر العلوم، ناشر: منشورات المکتبة الحیدریة ومطبعتها - النجف الأشرف، 1385 - 1966 م .

مرحوم صاحب مدارک رضوان الله تعالى علیه مى‌گوید:

إنّ سبب خفاء قبرها ( علیها السلام ) ما رواه المخالف والمؤالف من أنها ( علیها السلام ) أوصت إلى أمیر المؤمنین ( علیه السلام ) أن یدفنها لیلا لئلا یصلی علیها من آذاها ومنعها میراثها من أبیها ( صلى الله علیه وآله وسلم ).

علت مخفى بودن محل دفن فاطمه سلام الله علیها آن گونه که مخالف و موافق نقل کرده‌اند این است که آن حضرت به امیرمؤمنان علیه السلام سفارش کرد تا او را شبانه دفن کند تا آنان که او را اذیت کرده‌ و از ارث پدرش محروم کرده بودند بر وى نماز نخوانند.

الموسوی العاملی، السید محمد بن علی (متوفای1009هـ)، مدارک الأحکام فی شرح شرائع الاسلام، ج 8، ص279، نشر و تحقیق مؤسسة آل البیت علیهم السلام لإحیاء التراث، الطبعة: الأولی، 1410هـ.
دفن شبانه، در روایات اهل سنت:

محمد بن اسماعیل بخارى در « صحیح البخاری، ج 4، ص 1549، ح3998» مى‌نویسد:
«فاطمه (س) ، شش ماه پس از رسول خدا (ص) زنده بود، زمانى که از دنیا رفت، شوهرش علی (ع) او را شبانه دفن کرد و خلیفه اول را با خبر نساخت».

ابن قتیبه دینورى در «تأویل مختلف الحدیث ج 1، ص 300» مى‌نویسد:
«فاطمه (س) از خلیفه اول میراث پدرش را خواست، خلیفه اول نپذیرفت، قسم خورد که دیگر با او (خلیفه اول) سخن نگوید و وصیت کرد که شبانه دفن شود تا او (خلیفه اول) در دفن وى حاضر نشود».

عبد الرزاق صنعانى در « المصنف، ج 3، ص 521» مى‌نویسد:
«فاطمه (س) دختر پیامبر شبانه به خاک سپرده شد، تا خلیفه اول بر وى نماز نخواند؛ چون بین آن دو اتفاقاتى افتاده بود».

وی در ادامه همان مطلب نیز مى‌گوید:
«از حسن بن محمد نیز همانند این روایت نقل شده است؛ مگر این که در این روایت قید شده است که خود فاطمه (س) این چنین وصیت کرده بود».

و ابن بطال در «شرح صحیح بخارى ج 3، ص 325» مى‌نویسد:
«اکثر علما دفن جنازه را در شب اجازه داده‌اند. علی بن ابوطالب (ع) ، همسرش فاطمه (س) را شبانه دفن کرد تا خلیفه اول به او نماز نخواند؛ چون بین آن دو اتفاقاتى افتاده بود».

ابن أبی‌الحدید به نقل از جاحظ در « شرح نهج البلاغة، ج 16، ص 157» مى‌نویسد:
«شکایت و ناراحتى فاطمه (س) از دست غاصبین به حدى رسید که وصیت کرد خلیفه اول بر وى نماز نخواند».

وی در همین خصوص در « شرح نهج البلاغة، ج 16، ص 170» مى‌نویسد:
«مخفى کردن مرگ فاطمه (س) و محل دفن او و نماز نخواندن خلیفه اول و دوم و هر آن چه که سید مرتضى گفته است، مورد تأیید و قبول من است؛‌ زیرا روایات بر اثبات این موارد صحیح‌تر و بیشتر است و همچنین ناراحتى و خشم فاطمه (س) بر شیخین نزد من از اقوال دیگر اعتبار بیشترى دارد».

نتیجه:

با توجه به مدارک موجود و اعتراف بزرگان اهل سنت،‌ دلیل دفن شبانه آن حضرت وصیت آن حضرت بود که نمى‌خواست افرادى که بر او ستم کرده‌اند، بر جنازه‌اش نماز بخوانند و با این کار خشم خود را از غاصبان خلافت جاودانه ساخت.
کد مطلب: 210358

  
  
کد خبر: 165377
نظرات : 0
تاریخ مخابره : 1392/1/19 - 06:48
مهمترین عناوین سیاسی؛ از تهدید ایران از سوی آمریکا تا احتمال خروج ایران از ان.پی.تی
وزیر خارجه آمریکا، ایران را تهدید کرد!/ فعالیت های آمریکا و اسرائیل در نزدیکی مرزهای ایران/ گزینه خروج از ان.پی.تی روی میز ایران
[-] اندازه متن [+]

وزیر خارجه آمریکا، ایران را تهدید کرد!

 

جام سیاسی؛ سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «جان کری وزیر خارجه آمریکا در استانبول گفت شش قدرت جهانی برای پایان دادن به مناقشه هسته‌ای با ایران، به مذاکره ادامه می‌دهند اما تاکید کرد این روند برای همیشه نخواهد بود.»

 

جان کری روز یکشنبه افزود که دیپلماسی وظیفه‌ای سخت و دردناک است و باید برای آن صبور بود.

 

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری با همتای ترکِ خود و پیش از گفتگو با نخست وزیر ترکیه درباره موضوعاتی چون صلح خاورمیانه و سوریه نیز اظهاراتی را بیان کرد.

 

او همچنین درباره عادی سازی روابط بین اسرائیل و ترکیه گفت: «واشنگتن برای این موضوع ضرب الاجلی تعیین نمی کند اما در عین حال بر اهمیت این روند تاکید کرد.»

 

 

فعالیت های آمریکا و اسرائیل در نزدیکی مرزهای ایران

 

جام سیاسی؛ به گزارش سایت صدای روسیه(RUVR)، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا در آذربایجان یک پایگاه نظارت الکترونیکی برای پیگیری حوادث داخل ایران مستقر کردند. با توجه به برخی از گزارش ها، صهیونیست ها در صورت حمله نظامی به ایران از سرزمین گرجستان و آذربایجان استفاده خواهد کرد.

 

به گزارش رادیوی آمریکایی WNWI، ایالات متحده آمریکا به دنبال جلب این کشورها به رزمایش های خود است. وزیر دفاع آمریکا بعد از رزمایش نظامی منظم سالانه گرجستانی و آمریکایی گفت که در سال 2014 به احتمال زیاد ترکیه و آذربایجان به این رزمایش ها بپیوندند. تفلیس با این کشورها همکاری های نظامی "ویژه" دارد.

 

در حال حاضر در آذربایجان تمرکز نیروهای آمریکایی و صهیونیستی مشاهده می شود اما نه واشنگتن و نه تل آویو هرگز اعتراف نخواهند کرد که نیروهای آنها در نزدیکی مرز ایران متمرکز شده اند. با این حال، رژیم صهیونیستی بخش قابل توجهی از نیروی هوایی خود را در آذربایجان تمرکز کرد.

 

 

گزینه خروج از ان.پی.تی روی میز ایران

 

جام سیاسی: "علاء الدین بروجردی در گفت و گو با برنامه " من طهران " شبکه خبری العالم در باره واکنش ایران به اقدامات احتمالی غرب مبنی بر تشدید تحریم و احاله مساله هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ؛ اظهار کرد:همه گزینه ها در مجلس شورای اسلامی ایران روی میز است.

 

وی گفت : قابل قبول نیست که ایران به ان. پی. تی و مقررات آژانس احترام بگذارد، ولی آمریکا و غرب ، ان. پی. تی از جمله ماده 6 ( کاهش تسلیحات هسته ای ) و ماده 4 (حق مسلّم هسته ای ایران) آن را نادیده بگیرند؛ لذا در این صورت دلیلی ندارد که ایران عضو ان پی تی باشد و مجلس شورای اسلامی می تواند در این امر بازنگری کند.

 

وی افزود : ما نمی توانیم در قبال ظلمی که به ملت ایران می شود ، بی تفاوت باشیم البته این یک تصمیم راهبردی است که شورای عالی امنیت ملی باید اتخاذ کند ولی مجلس برای دفاع از حقوق ملت از ظرفیت خود استفاده خواهد کرد .

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر انتخاب رییس جمهوری جدید بر پرونده هسته ای ایران گفت: طبق قانون اساسی، سیاستگذاری های کلان با مقام معظم رهبری می باشد، این یک جایگاه ثابت بوده و  سیاستها تعیین، تصویب و تقسیم شده است.

 

وی افزود : نقشه راه ما در فعالیتهای صلح آمیز هسته ای کاملا مشخص است، دولتها حداقل تاثیر را در آن دارند، بنابراین فکر نمی کنم بعد از انتخابات اتفاق خاصی رخ دهد، جز اینکه همین خط مشی به عنوان یک خواست جدی مبتنی بر عزم ملی توسط دولت ادامه خواهد یافت.  

 

وی درباره اینکه موانع اصلی در مسیر موفقیت گفت وگو ها چیست، اظهارکرد: آمریکاییها بر اساس مقررات آژانس و ان. پی. تی، باید یک نگاه فنی، تخصصی و حقوقی نسبت به فعالیتهای هسته ای داشته باشند؛ اما نگاهشان سیاسی است. می گویند 20 درصد غنی سازی را متوقف کنید در حالی که این رقم و حتی 30 و 50 درصد بر اساس مقررات آژانس به منظور رفع نیاز مجاز است.

 

وی ادامه داد : خط قرمز، بمب هسته ای است که ما با آن مخالفیم و تنها کشوری هستیم که علاوه بر تعهد نسبت به ان. پی.تی، فتوای عظیم دینی را نیز در این زمینه داریم، لذا جدیت جمهوری اسلامی ایران در زمینه مخالفت با ساخت بمب هسته ای فراز مهمی در جنبه اعتمادسازی است.

 

بروجردی با اشاره به اینکه غربی ها همچنین تعطیل شدن " فردو" را می خواهند، خاطرنشان کرد : فردو برای مصون نگه داشتن تجهیزات هسته ای از خطر بمباران هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی یا موشکهای این رژیم است و هیچ عاقلی ثروتش را در معرض هدف دشمن قرار نمی دهد.

 

وی تصریح  کرد : ایران  از هر مطلب منطقی که پایه آن عهدنامه ان. پی. تی و مقررات آژانس باشد، استقبال می کند و هر چه غیرقانونی و بر اساس زور آمریکا باشد، با آن مخالف است.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اگر تحریمها برداشته شود ما متناسب با رفع تحریم آمادگی آن را بر اساس عدم نیاز مقطعی و نه دائمی داریم تا اعتمادسازی را بر اساس توافق به ثمر برسانیم.

 

بروجردی با اشاره به اینکه  اگر قرار است که در زمینه هایی مثل غنی سازی 20 درصد همکاری کنیم ، حتما در ازای آن باید تحریم ها علیه ایران برداشته شود ؛ یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات را تناسب نداشتن خواسته غربی ها با امتیازهایی که به ایران پیشنهاد می کنند ، ذکر کرد.

 

وی افزود : باید بر گفتار و پیشنهادهای آنان منطق حاکم باشد ، به همین دلیل سعی کردیم با ترکیب پیشنهادهای مطرح شده در مسکو و آلماتی  یک طرح جدید ارائه کنیم  که بر آن نوعی عدالت و منطق حاکم است و آن ها چون این پیشنهادها جدید بود ، گفتندکه می خواهند آنرا بررسی کنند و قرار است که این پیشنهادها را بررسی و دور بعد درباره نتایج بررسی ها مذاکره شود.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح برخی پیشنهادها از جمله لغو تحریم فروش طلا و صادرات مواد پتروشیمی به ایران در مذاکرات آلماتی ، خاطرنشان کرد : آنها باید یک پیشنهاد و برنامه زمان بندی شده ارائه کنند  که در آن مراحل اولیه تانهایی مشخص باشد ، ولی این اتفاق نیفتاده و تازمانی که چنین امری اتفاق نیفتد، مذاکرات به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید.

 

وی از دست نیافتن به توافق برای ارائه چنین طرحی به عنوان یکی از نکات مورد اختلاف یاد کرد و افزود : آنها می گویند که ایران باید گام های اعتمادسازی را بردارد و بعداً ما وارد مراحل بعدی می شویم.در حالی که ایران تجربه تلخی از غربی ها دارد به این نحو که "یو سی اف" اصفهان ، نطنز و قطعه سازی را تعطیل کرد به عبارت دیگر آژانس بین المللی انرژی اتمی اینها را تعطیل کرد؛ ولی ما بعداً غرب به تعهدات خود عمل نکرد و وضعیت راعادی نساخت؛ لذا معتقدیم که سناریو باید از اول تا انتهایش مشخص شود و به هیچ وجه دوباره در دام آنها گرفتار نخواهیم شد.

 

وی گفت : اگر دولت ایران بخواهد چنین کاری بکند ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالفت می کنند، جلوی دولت را می گیرند و اجازه نخواهند داد که این حق مسلم ملی ما با ترفند های آمریکا نادیده گرفته شود.آمریکایی ها باید قواعد بازی را رعایت کنند و بدانند که اعتماد سازی جاده ای دو طرفه است و باید در آن براساس منافع متقابل و صداقت عمل کنند.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مخالفت غربی ها با پیشنهاد ایران را موجب ادامه شکست غرب و آمریکا توصیف کرد و گفت: آمریکا در 10 سال گذشته اصرار می کرد که ایران نباید به فناوری هسته ای دسترسی پیدا بکند؛ ولی امروز ایران پس از ده سال به فناوری هسته ای به طور کامل دسترسی یافته که شامل استخراج تا غنی سازی اورانیوم می شود بنابراین آمریکا در این ده سال بازنده بوده و ایران برنده میدان شده است.

 

وی افزود : غربی ها دانشمندان هسته ای ایران را ترور کردند که این ، اقدامی بسیار ضدانسانی و وحشیانه است ولی به جای  4 دانشمند هسته ای شهید ایران  ، صدها دانشمند در دانشگاه های ایران تربیت شده اند.  

 

وی گفت : تمهیدات لازم برای حفظ جان دانشمندان ایرانی و جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی اندیشیده شده است.


  
  
سنخواست امام جمعه؛ حجت الاسلام «یوسف زاده»

گروه شهرستان ها- امام جمعه سنخواست با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: باید سعی کنیم نوروزمان را با عشق به حضرت فاطمه (س) همراه کنیم.وی افزود: بحث حقوق بشر و پرونده هسته ای ایران، ابزاری برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است. وی بیان کرد: دشمنان به دنبال تغییر رژیم در ایران، استحاله انقلاب با جنگ نرم و تغییر گفتمان در انقلاب اسلامی هستند. خطیب جمعه سنخواست اضافه کرد: آن ها از اول این انقلاب، دنبال تحریم و تهدید و ایجاد کودتایی مانند نوژه بودند. حجت الاسلام «یوسف زاده» یادآور شد: دشمنان 8 سال جنگ را تحمیل و سپس انقلاب سیاسی و فرهنگی را پی گیری کردند و هم اکنون تحریم ها را تشدید کرده اند.

 

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها- امام جمعه جاجرم گفت: یکی از راه های رسیدن به حیات طیبه و سبک زندگی قرآنی و اسلامی، ترویج فرهنگ صله رحم به خصوص در ایام سال نو است و ترک این سنت الهی، عواقب خطرناکی هم چون خسران، دوری از رحمت خدا، عذاب زودرس و فقر را به دنبال دارد.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار افزود: «عفت»، بزرگ ترین ویژگی آن حضرت بود که باید همه مردان و زنان عالم به آن تأسی کنند. خطیب جمعه جاجرم تصریح کرد: زنان باید فرزندانی زینبی  تربیت کنند چون دشمن مصمم است از راه شبهه و شهوت جوانان ما را منحرف کند.وی ادامه داد: امروز ما هم باید کاری زینبی گونه انجام دهیم چرا که شرایط ما سخت تر از شعب ابی طالب و کربلا نیست.حجت الاسلام «موسوی» اضافه کرد: باید با مقاومت خود، دشمنی را که می خواهد ما را از پا درآورد به عقب نشینی وادار کنیم.وی یادآور شد: اجرای خط لوله گاز به پاکستان و عراق و سوریه و از آن جا به اروپا، شکست دشمن در تحریم های اوست.

شوقان امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»

گروه شهرستان ها- امام جمعه شوقان با اشاره به سالروز تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: اگر بخواهیم یک زن نمونه مسلمان که همه اوصاف و کمالات را همراه خود داشته باشد، معرفی کنیم باید از حضرت زینب (س) نام ببریم.

وی افزود: حضرت زینب (س) بانویی بود که نه مسیر زن های غربی را پیمود و نه مسیر زن های شرقی را، بلکه به جهان بشریت و دنیای اسلام، نمونه ای از زن مسلمان را معرفی کرد. وی بیان کرد: در عین حال که می توان حجاب و عفت داشت می توان وارد میدان سیاست، دانش و مبارزه هم شد.خطیب جمعه شوقان هم چنین اظهار داشت: چهارشنبه سوری نه ریشه تاریخی و نه اسلامی دارد. وی ادامه داد: سال جدید را باید با دعا و نیایش و یاد خدا آغاز و نباید صله رحم را فراموش کرد.حجت الاسلام «تاتاری» اضافه کرد: در زندگی باید به اعتدال توجه ویژه ای شود.

نخستین جشنواره قصه گویی در جاجرم آغاز شد
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/12/23 شماره انتشار 18364

شیری- نخستین جشنواره قصه گویی در جاجرم از روز گذشته آغاز شد. رئیس اداره کتابخانه های عمومی جاجرم با بیان این که این جشنواره تا بیست و چهارم اسفندماه ادامه دارد، گفت: طی برگزاری این جشنواره بیش از 80 گروه به صورت انفرادی و گروهی به رقابت می پردازند.

«عباس زاده» افزود: این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره آموزش و پرورش، شرکت آلومینای جاجرم و اداره کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

مدیر کمیته امداد:
400 مددجوی کمیته امداد جاجرم در نوبت دریافت تسهیلات اشتغال زایی قرار دارند

علی نیا- 400 مددجوی کمیته امداد جاجرم پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغال زایی هستند. مدیر کمیته امداد جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: طبق پیش بینی های انجام شده امسال باید برای 700 مددجوی تحت پوشش این نهاد شغل ایجاد می شد.«علی اکبریان» افزود: متأسفانه امسال تنها برای 250 مددجوی کمیته امداد شغل ایجاد شده است.وی تصریح کرد: 36 میلیارد ریال برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد به این شهرستان اختصاص داده شد که تنها 10 درصد توسط بانک ها پرداخت شده است.

وی یادآور شد: 150 پرونده مربوط به اشتغال مددجویان در گردونه بانک ها مانده است که امیدواریم روند پرداخت تسهیلات تسریع یابد.وی گفت: هزار و 850 خانوار با 4 هزار نفر جمعیت تحت پوشش این نهاد هستند. وی افزود: در حال حاضر مددجوی پشت نوبت دریافت خدمات کمیته امداد در شهرستان نداریم.«اکبریان» اضافه کرد: سال گذشته 100 مددجوی این نهاد خودکفا شدند و فروردین 92 آمار مددجویان خودکفا شده سال 91 اعلام خواهد شد. وی بیان کرد: مددجویان خودکفا شده از چرخه حمایت خارج نمی شوند بلکه نظارت از راه دور و کنترل انجام خواهد شد.

 

نمایشگاه بهاره در جاجرم برپا شد
خراسان شمالی - مورخ سه‌شنبه 1391/12/22 شماره انتشار 18363

علی نیا- نمایشگاه بهاره روز گذشته در سالن ورزشی نشاط جاجرم برپا شد.رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم گفت: این نمایشگاه با 55 غرفه که 70 درصد آن ها تولید کننده و بقیه توزیع کننده هستند، برپا شده است.«وفاخواه» افزود: در این نمایشگاه کالاهایی هم چون پوشاک، کفش، آجیل و خشکبار و اقلام تنظیم بازار شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و شکر عرضه می شود.وی تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت 10 روز دایر خواهد بود.وی بیان کرد: در این نمایشگاه به منظور کنترل و نظارت بر قیمت ها، غرفه ای به نام بازرسی و نظارت برپا شده است که در همان محل رسیدگی به شکایات مردمی را انجام می دهد.وی یادآور شد: در این نمایشگاه کالاها با 15 تا 20 درصد تخفیف عرضه خواهد شد. وی هم چنین اضافه کرد: در طرح نظارتی ویژه نوروز بر بازار که از ابتدای اسفندماه شروع شده تا 15 اسفندماه 36 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 24 میلیون و 825 هزار ریال تشکیل شده است. وی یادآور شد: بازرسی ها هم چنان تا 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.وی گفت: به تمام انبارداران و عمده فروشان این شهرستان اعلام می شود که تا 25 اسفندماه با مراجعه به اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به اعلام موجودی اقلام مشمول در قانون هدفمندی یارانه ها اقدام کنند.

فرماندار:
عملیات آسفالت راه های روستایی جاجرم به برکت سفر رهبری آغاز شد
خراسان شمالی - مورخ دوشنبه 1391/12/21 شماره انتشار 18362

گروه شهرستان ها- عملیات آسفالت راه های روستایی شهرستان جاجرم به برکت سفر رهبری آغاز شد.فرماندار جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: آسفالت 16 کیلومتر از راه های روستایی مربوط به بخش سنخواست و جلگه شوقان آغاز شد.«ایمان پور» افزود: 110 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه های 2 روستا در بخش سنخواست و 3 روستا در بخش جلگه شوقان اختصاص یافته است. وی تصریح کرد: برخی از پروژه های مصوب سفر رهبری به این شهرستان در حال پی گیری است که در حال انعقاد قرارداد با پیمان کاران هستیم.وی اضافه کرد: بر عملیات اجرایی پروژه های مصوب سفر رهبری نظارت کامل انجام می شود تا در زمان تعیین شده به اتمام برسد.

بخش «سی سی یو» بیمارستان جوادالائمه (ع) در جاجرم به بهره برداری رسید
خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/12/20 شماره انتشار 18361

گروه شهرستان ها- بخش «سی سی یو» بیمارستان جوادالائمه (ع) در جاجرم طی مراسمی به بهره برداری رسید.سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاجرم در این آیین گفت : بیمارستان 32 تختخوابی جاجرم با بخش های عمومی، داخلی، اطفال و جراحی عمومی و زنان و بخش جانبی دیالیز به مردم منطقه خدمات رسانی می کند.

دکتر «عباسی» افزود: این بخش تخصصی با 4 تخت «سی سی یو» و یک تخت «آی سی یو» پیشرفته و تجهیزات کامل احداث و تجهیز شد.وی با اشاره به این که هزینه تجهیز هر تخت بالغ بر 480 میلیون ریال بوده است، خاطر نشان کرد: از آن جا که بیماری های قلبی و عروقی نخستین دلیل مرگ و میر در کشور و استان است و بیماران قلبی این منطقه تاکنون به مرکز استان اعزام می شدند، احداث این بخش در بیمارستان جاجرم ضرورت داشت.وی از کاهش 20 تا 30 درصدی اعزام بیماران با احداث این بخش خبر داد و یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بیش از پیش برای اختصاص اعتبار به حوزه سلامت تلاش کنند.

جولان واسطه ها این بار در صنعت گیاهان دارویی جاجرم
خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/12/20 شماره انتشار 18361
نویسنده: شیری
گیاهان دارویی جاجرم به نام شیراز و اصفهان به آلمان و بلژیک صادر می شود

واسطه ها در بخش گیاهان دارویی جاجرم نیز وارد عمل شده اند به گونه ای که محصولات را پس از خریداری به 2 برابر قیمت به فروش می رسانند که به ضرر بهره برداران است.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: واسطه ها بدون زحمت، سود بیشتری به دست می آورند و این مسئله باعث بی انگیزگی بهره برداران شده است.«قدیمی» هم چنین اظهار داشت: در حال حاضر گیاهان دارویی جاجرم به دلیل نبود صنایع فرآوری در استان و منطقه به شیراز و اصفهان ارسال و از آن جا با نام این شهرها به کشورهای آلمان و بلژیک صادر می شود. وی خاطر نشان کرد: شهرستان جاجرم با 288 هزار و 532 هکتار وسعت منابع طبیعی، رویشگاه مناسبی برای رشد گیاهان دارویی است که کتیرا، باریجه، زرشک کوهی، چای کوهی، سیریش، آویشن، مرزه کوهی و کاکوتی عمده گیاهان دارویی و صنعتی در این منطقه است که صد درصد آن به استان های دیگر ارسال می شود.«قدیمی» افزود: این شهرستان 443 هزار و 993 هکتار عرصه جنگلی، 143 هزار و 38 هکتار عرصه مرتعی و 101 هزار و 401 هکتار عرصه بیابانی دارد که سالانه در هر برداشت حدود 2 و نیم تن گیاه باریجه از این عرصه ها تولید می شود.وی تصریح کرد: «کتیرا» و «باریجه» از جمله گونه های صنعتی است که در 600 هکتار از عرصه های منطقه کوه ازوم حدود 4 و نیم تن شیره باریجه جمع آوری و برای 50 نفر اشتغال زایی شد.وی خاطر نشان کرد: امسال در کوه بهار از سطح حدود هزار و 354 هکتار،گونه کتیرا مورد بهره برداری قرار گرفت و برای 10 نفر اشتغال زایی ایجاد شد.

به گفته وی، طی برنامه ریزی های انجام شده سال آینده در منطقه کوه ازوم دوره 3 ساله استراحت شروع می شود و بهره برداری انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: برای این که در هنگام بهره برداری به مراتع خسارت وارد نشود باید اصول بهره برداری براساس مطالعات انجام شده رعایت شود، اما متأسفانه گاهی بهره برداران غیرمجاز باعث ایجاد خساراتی می شوند که برای جلوگیری از این گونه برداشت ها تدابیری اندیشیده شده است.

«قدیمی» اضافه کرد: گونه زرشک کوهی از جمله گیاهان دارویی و صنعتی خوبی است که به دلیل نبود فرهنگ سازی، در «شوقان» و «چاربید» و اطراف آن ها بهره برداری غیراصولی و بیش از حد انجام می شود که به همین دلیل در نظر داریم این مناطق را در دست مطالعه قرار دهیم تا از بهره برداری های غیراصولی و غیرمجاز جلوگیری شود. وی نبود صنایع فرآوری را از جمله معضلات استان در بخش گیاهان دارویی ذکر کرد.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: از آن جایی که گونه های گیاهی دارویی در مناطق سخت گذر، صخره ها و در لابه لای بوته ها رشد می کند، بهره برداری از آن ها کاری بسیار سخت و خطرناک است بنابراین اگر صنایع فرآوری این محصولات در استان فراهم باشد، بهره برداران با انگیزه بیشتری اقدام به جمع آوری محصول خواهند کرد.

«قدیمی» برای تسهیل در بهره برداری از این محصولات خواستار تأمین اعتبار و حمایت بیشتر شد و گفت: اگر حمایت ها و اعتبارات بیشتری به این بخش اختصاص داده شود، میزان سرمایه گذاری ها نیز بیشتر خواهد شد که تأثیر زیادی در پیشرفت و توسعه منابع طبیعی خواهد داشت.وی اظهار داشت: با فراهم شدن زمینه صنایع فرآوری، این محصول بدون تحمیل هزینه های حمل و تولید ضایعات در داخل استان به فروش می رسد که در این صورت سرمایه گذاران بیشتری وارد عرصه می شوند.وی بیان کرد: در حال حاضر تنها مصرف بومی این محصولات برای درمان است اما اگر صنایع فرآوری در استان باشد بهره برداری بهتری خواهد شد.

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها- امام جمعه جاجرم با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از اعمال صالح، پرهیز از حرص است و حرص یکی از علائم بدبختی قلمداد می شود. وی افزود: ریشه حرص، آرزوهای بلند و طمع است که در آستانه سال نو زندگی را بر انسان تلخ می‌کند. وی بیان کرد: هدف دشمن از تحریم ها و مشکلات اقتصادی، رو به رو قرار دادن مردم با نظام اسلامی است و راه برون رفتن از آن، امید به آینده بهتر، ایمان و توکل به خدا و تکیه بر مردم است.وی اظهار داشت: انتخابات در ایران، آزادترین و استانداردترین انتخاب ها بوده است ولی گروه های فتنه و انحرافی با ادبیات سازش با دشمن، خط انتخابات را دنبال می کنند.

سنخواست امام جمعه؛ حجت الاسلام «یوسف زاده»

گروه شهرستان ها- امام جمعه سنخواست گفت: کانون فرهنگی نماز جمعه و پایگاه فرهنگی بسیج در مسجد جامع سنخواست به همت دفتر امام جمعه استقرار یافته است.

وی با اشاره به مرگ «چاوز» رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: مرگ این رئیس جمهور نشان داد که هر مسئولی برای ملتش خدمت کند نامش باقی خواهد ماند. خطیب جمعه سنخواست در رابطه با سفر وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه اظهار داشت: حقیقت این است که آمریکا دنبال آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و صلح جهانی نیست.حجت الاسلام «یوسف زاده» یادآور شد: آمریکا اگر به کشوری پول می دهد، در واقع نه صدقه و نه هدیه است بلکه برای تأمین منافع خودش هزینه می کند.وی بیان کرد: برنامه هایی که عرب و غرب در عراق، لبنان و سوریه دارند برای ضربه زدن به محور مقاومت یعنی ایران و حفظ امنیت اسرائیل برنامه ریزی شده است.

شوقان امام جمعه موقت؛ حجت الاسلام «باقرپور»

گروه شهرستان ها- امام جمعه موقت شوقان گفت: توجه به مستمندان و کمک به نیازمند نباید فراموش شود و در روزهای پایانی سال باید از هر گونه اسراف و تجمل گرایی پرهیز شود.وی افزود: محبوب ترین مؤمن نزد خدا کسی است که مؤمن فقیر و در تنگنا را یاری کند. وی با اشاره به اجلاسیه اخیر مجلس خبرگان رهبری، ضمن برشمردن برکات این مجلس عظیم، جایگاه رفیع نمایندگان مجلس خبرگان را تبیین کرد.


  
  
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت:
14 پرونده تخلف صنفی طی یک روز در جاجرم تشکیل شد
خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/12/13 شماره انتشار 18355

علی نیا- چهارده پرونده تخلف صنفی به ارزش ریالی 8 میلیون و 900 هزار ریال طی روز پنج شنبه در جاجرم تشکیل شد.رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: پیرو دستور استاندار خراسان شمالی مبنی بر تشکیل گروه های مشترک بازرسی برای بازرسی از واحدهای صنفی، گروه مشترک بازرسی در این شهرستان تشکیل شد. «رضاخواه» افزود: گروه های بازرسی متشکل از نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری، شرکت غله و خدمات بازرگانی، مجمع امور صنفی، شبکه بهداشت و درمان و دام پزشکی است.وی تصریح کرد: در نخستین گشت مشترک بازرسی 33 بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شد.وی بیان کرد: بیشترین پرونده تخلفات مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و نداشتن صورت حساب بود.وی اضافه کرد: گشت گروه های مشترک بازرسی به شکل روزانه در ساعات معین از روز انجام خواهد شد.

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها- امام جمعه جاجرم گفت: راه رسیدن به حیات طیبه، عمل صالح همراه با ایمان است.

وی افزود: یکی از اعمال صالح این است که آن چه برای خود دوست می داریم برای دیگران هم دوست بداریم و آن چه برای خود نمی پسندیم برای دیگران هم نپسندیم.

حجت الاسلام «موسوی» تصریح کرد: یکی از عواملی که موجب می شود انسان نزدیک ترین فرد به خدا شود و زیر سایه اجر و رحمت الهی قرار گیرد، انجام اعمال صالح است.

وی بیان کرد: نیکوکاران در قرآن دارای علایمی مانند اقامه نماز، پرداخت زکات، اعتقاد به آخرت و اهل انفاق به نیازمندان هستند.

حجت الاسلام «موسوی» یادآور شد: در روز قیامت خدا افرادی که مؤمنانی را با کمک خود شاد کنند، شاد خواهد کرد.

خطیب جمعه جاجرم اضافه کرد: کمک به محرومان بزرگ ترین عبادت الهی است و نباید فراموش شود.

سنخواست امام جمعه موقت؛ حجت الاسلام «شیرمحمدیان»

گروه شهرستان ها- امام جمعه موقت سنخواست با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: احسان و نیکوکاری یکی از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی با بیان این که 15 اسفندماه مصادف با روز درخت کاری است، افزود: روز درخت کاری یکی از روزهایی است که در آن مردم به کاشتن نهال تشویق می شوند.

وی در رابطه با نشست اخیر گروه 1+5 اظهار داشت: پیروزی جمهوری اسلامی برگرفته از پیشرفت های هسته ای و رزمایش پیامبر اعظم (ص) به عنوان نماد اقتدار ایران اسلامی است.

حجت الاسلام «شیرمحمدیان» ادامه داد: کمیته امداد در سال 57 تأسیس شد و پناهگاه افرادی است که شاید در ظاهر حامی ندارند.

شوقان امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»

گروه شهرستان ها- امام جمعه شوقان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد گفت: این نهاد برای خدمت به محرومان و طبقه آسیب پذیر جامعه تشکیل شده است.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان افزود: تشکیل این نهاد با ارزش برای رسیدگی به خانواده های جانبازان و ایثارگران بوده است.

وی ادامه داد: روز درخت کاری و هفته منابع طبیعی نزدیک است و باید قدر این نعمت های خدادادی را بدانیم.خطیب جمعه شوقان اضافه کرد: هفته احسان و جشن نیکوکاری را پیش رو داریم و باید به هم نوعان نیازمند خود کمک کنیم.حجت الاسلام «تاتاری» یادآور شد: احسان یعنی کاری که انسان در بهترین شکل و عالی ترین مرتبه انجام دهد.

وی بیان کرد: معنای احسان در کمک مالی نیست بلکه احسان در همه ابعاد زندگی انسان مانند تولید، هنر، نویسندگی و تعلیم و تربیت جاری است.

بخشدار:
عملیات اجرایی 7 پروژه مصوب سفر رهبری در جلگه شوقان آغاز شده است
خراسان شمالی - مورخ سه‌شنبه 1391/12/15 شماره انتشار 18357

علی نیا- عملیات اجرایی 7 پروژه اصلی مربوط به مصوبات سفر پر برکت مقام معظم رهبری در بخش جلگه شوقان آغاز شده است.بخشدار جلگه شوقان روز گذشته با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: احداث 8 کیلومتر راه روستایی، اصلاح مجتمع آب رسانی ناویا، احداث پاسگاه انتظامی شوقان، دفع بهداشتی فاضلاب طبر و احداث میدان 19 مهر شوقان از جمله پروژه های در حال اجراست.«رستمی» افزود: سال آینده عملیات اجرایی طرح هادی روستای پیشی دره و مدرسه 3 کلاسه روستای جوشقان هم آغاز خواهد شد. وی اظهار داشت: پیش بینی های لازم برای ساخت 120 واحد مسکن مهر ویژه جوانان بدون مسکن انجام شده است که مراحل واگذاری زمین از سوی بنیاد مسکن در حال اجراست.

بخشدار:
80 درصد روستاهای بخش جلگه شوقان تا 6 ماه آینده از نعمت گاز برخوردار می شوند
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/12/10 شماره انتشار 18353
داشته ها و نداشته های «کرف»؛ روستایی با بافت قدیمی و مشکلات کهنه
خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/12/06 شماره انتشار 18349
نویسنده: اکرم اسعدی

چهارده شهید والا مقام در تابلویی که زینت بخش ورودی روستاست، از ورودت استقبال می کنند و خوش آمدت می گویند. این حاملان پیام آزادی، عزت و سرافرازی، 2 به 2 و در قاب هایی کوچک تر تا ورود به روستا همراهی ات می کنند و این گونه است که در همان ابتدای ورود به «کرف»، شهیدپرور بودن مردمانش برایت محرز می شود و این که هر چه دارند برای دفاع از ارزش ها و آرمان های میهن شان در طبق اخلاص می گذارند.در همان ابتدای ورود به روستا، ظاهر شدن آرامگاه امام زاده «سیدمحمد» در مقابل چشمانت و در کنار آن مزار شهدا و از دنیارفتگان روستا، تو را به سمت زیارت بارگاه امام زاده و اهل قبور می کشاند. وقتی به درون بارگاه امام زاده می روی، از تابلویی که بر دیوار آن نصب است، متوجه می شوی قدمت آن به سده 7 هجری مربوط می شود و در اسفندماه سال 86 به ثبت آثار ملی رسیده است. 2 مدرسه قدیمی و یک کانکس محل تحصیل دانش آموزان این روستا نیز در همان ابتدای راه قرار دارد. وسایل بازی کودکان «کرف» به چند تاب و سرسره کوچک محدود شده که در همان ابتدای روستا نصب شده است. در این جا وسایل ورزشی، از همان هایی که در پارک های شهر ما وجود دارد، هم نصب است. وجود سرچشمه ای زیبا که دور آن سنگ کاری شده است، جلوه نازیبای حمام عمومی روستا را با آن دیوارهای سیمانی سیاهش، گرفته است. این سرچشمه به گفته دهیار روستا اگر مورد توجه قرار گیرد و بازسازی شود، به راحتی می تواند جای سرچشمه معروف «شوقان» را بگیرد.

این گونه به نظر می رسد که تمامی مراکز آموزشی، خدماتی، ورزشی و تفریحی روستا در همان ابتدای آن تعبیه شده است. ساختمان ها و تابلوهای خانه بهداشت، پست بانک و ایستگاه باران سنجی و کمی آن سوتر نانوایی، دیگر داشته های جمعیت 800 نفری روستای «کرف» تا این جای کار است.

برخلاف اکثر روستاهای خراسان شمالی که وقتی بر زمین آن ها راه می روی، هر لحظه امکان پیچ خوردن پایت در لابه لای سنگ ریزه ها و مسیر ناهموار روستا، وجود دارد، در این جا بر سنگ فرش هایی قدم می نهی که نه تنها خیالت راحت است که آسیب نمی بینی، بلکه زیبایی خاصی هم به روستا داده است. این سنگ فرش ها تا ورودی منازل خانه های کهنه و گلی روستا هم کشیده و جلوه زیبایی ایجاد کرده، اما هنوز تمام روستا از این سنگ فرش ها سهم نبرده است.این مسیر مستقیم را که طی می کنی به مسجدی می رسی که قدمت آن به دوره صفوی می رسد. خانه عالم، کتابخانه، کلوپ، شرکت تعاونی عرضه محصولات غذایی و نیز یک فروشگاه کوچک، همه در مسیر منتهی به مرکز روستاست که به آن «برقلعه» (Bare ghela) می گویند؛ «برقلعه» محل تجمع و دور هم نشینی پیرمردان و جوانان روستا هم هست.«کرف» یکی از روستاهای بخش جلگه سنخواست است که در شمال شهر سنخواست واقع شده و جمعیت آن که اغلب آن ها هم میانسال هستند، از طریق کشاورزی ارتزاق می کنند.می گویند بیشترین محصول کشاورزی این روستا گندم و جو است و البته هنگامی که گندم، دیگر به آب نیاز نداشته باشد یا به اصطلاح از آب افتاد، محصولاتی مانند پنبه، لوبیا و عدس نیز در آن کشت می شود. به گفته اهالی، در گذشته، زیره هم در این روستا کشت می شد.بیشتر باغ های کرف، انگور و گردو یا به همان لهجه شیرین تاتی «انگیر»(engir) و «جوز» (jaws) است. البته انگور روستاهای «دربند» و «کلاته ملاویس» خیلی معروف تر است، دقیقاً مانند پیاز «قلی». اکثر باغ های این جا که با فاصله نسبتاً زیادی از منازل و در مکان هایی معروف به «کوچه باغ» و «باغ طلا» قرار گرفته است، دیوارهای گلی با پرچین دارد. باغ ها در «کرف» مخصوص تولید یک نوع میوه خاص نیست و این باغ ها درخت هایی مانند زردآلو، انجیر، گوجه سبز، سیب، توت، شاه توت و آلو هم دارد، اما خیلی کم.آب مورد نیاز برای کشاورزی در این روستا از سرچشمه اصلی که در تاتی به آن «سرشمه» (sereshma)می گویند، تأمین می شود که البته طی سال های اخیر به دلیل کمبود بارندگی، سطح آب آن کاهش یافته است.روستای «کرف» چاه آب ندارد و هم چنین زمین های قابل کشت آن بسیار کم است. کشاورزان اغلب در نقاط مختلفی زمین دارند و در نتیجه زمین ها بسیار کوچک و از هم پراکنده است.

 

بازمانده های یک قلعه نظامی تاریخی

«کرف» به معنای نادر و کمیاب است، البته برخی هم آن را قیر معنا کرده اند. این جمله را یک مدرس دانشگاه که پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد او درباره شهرستان جاجرم بوده است، می گوید و اضافه می کند: نام های «سرودره»، «سبزدره» و «حرف» هم نام هایی است که در اسناد آب ملکی روستا، برای آن وجود داشته و کم کم به «کرف» تغییر یافته است.

«رضا احمدی» بیان می کند: قدمت «کرف» به قبل از اسلام باز می گردد و مردمان آن پارت نژاد هستند و به لهجه «تاتی» سخن می گویند.وی ادامه می دهد: «کرف» قلعه ای نظامی داشت که جزو قلعه های 3گانه مثلثی «جلال الدین» جاجرم و «توی» اسفراین و پیشانی این 2 قلعه بود و با توجه به این که «کرف» روبه روی دهنه «دربند» قرار داشت، از موقعیت بسیار سوق الجیشی برخوردار بود و تمامی حرکات دشمن را به 2 قلعه دیگر خبر می داد.وی تصریح می کند: در حال حاضر خمره های آب و دیوارهای مخروطی شکلی از آن قلعه نظامی باقی مانده که این دیوارها بسیار هم خطرناک است.

این پژوهشگر با بیان این که در حال حاضر «کرف» 3 مسجد دارد، بیان می کند: مسجد قسمت شرقی روستا به دوره صفوی مربوط است که در اسفندماه سال 86 به ثبت آثار ملی هم رسید و در زیر آن، آب انباری وجود دارد که اکنون برای وضو گرفتن از آن استفاده می شود.«احمدی» قرار داشتن روستای «کرف» بین 2 چشمه در شرق و غرب را ویژگی منحصر به فرد این روستا می داند و می گوید: سرچشمه این روستا جای مانور برای جذب توریست دارد و می توان آن را به شکل پلکانی و با حوضچه هایی شبیه حوضچه های مجتمع تفریحی، توریستی «باباامان» بجنورد ساخت.وی کوه «بهار» را از دیگر داشته های «کرف» عنوان و بیان می کند: این کوه 2 هزار و 425 متر ارتفاع و درختان ارس بسیاری در آن وجود دارد.وی به تپه «گل حصار» این روستا هم اشاره می کند و اظهار می دارد: این تپه به فاصله کمی از روستا، در ضلع شمال غربی آن و بعد از آغل گوسفندان که «کرفی ها» در لهجه «تاتی» به آن «چفت» (chaft) می گویند، قرار گرفته است. به گفته «احمدی»، قدمت این تپه که یک چشمه، باغ انگور و چند درخت سنجد هم دارد، به اواخر عصر مفرغ می رسد و در اسفندماه سال 89 به ثبت آثار ملی رسید.

 

وقتی راه ارتباطی قطع می شود...

هر چند در ظاهر همه چیز آرام و مرتب به نظر می رسد و در نگاه نخست تصور نمی کنی که مردمان مهربان، مهمان نواز و خونگرم «کرف» دغدغه ای داشته باشند، اما پای صحبت های شان که می نشینی، حرف های شان از چیز دیگری حکایت دارد.نبود پل بر رودخانه ورودی روستا مسئله ای است که تمام 5، 6 نفری که با آن ها هم کلام می شوم، به آن اشاره می کنند و می گویند: این موضوع موجب می شود در فصل بارندگی و بارش باران شدید و برف، راه ارتباطی «کرف» به مرکز بخش و شهرستان مسدود و ارتباط به طور کامل قطع شود. این مردم ساده زیست می افزایند: قطع شدن راه ارتباطی روستا، مشکل ها و دردسرهای خاص خود را دارد و به عنوان مثال انتقال دادن بیماران و مادران بارداری که زمان وضع حمل آن ها فرارسیده است، به مراکز درمانی غیرممکن می شود.فراهم نبودن امکان تحصیل در مقطع متوسطه از دیگر مسائلی است که اهالی «کرف» از آن به عنوان دغدغه یاد و بیان می کنند: مجبور هستیم فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به مراکز بخش ها و شهرستان بفرستیم که رفت و آمد به ویژه برای فرزندان دختر، سخت و با خطر همراه است. «مردمان» با صفای «کرف» به برخوردار نبودن از نعمت گاز هم اشاره می کنند و ادامه می دهند: البته شرکت گاز کارهایی را در این باره انجام داده است که امیدواریم هر چه سریع تر به پایان برسد و دیگر درگیر مسائلی هم چون تأمین سوخت زمستان و انتقال آن به منازل نباشیم.صادر نشدن مجوز چرای دام در مرتع از دیگر دغدغه های اهالی «کرف» است. آن ها تصریح می کنند: منابع طبیعی اجازه چرای دام در مرتع را نمی دهد و مجبور هستیم دام های خود را در منزل نگهداری کنیم که این کار هم سخت است و هم به لحاظ بهداشتی مشکل دارد.این مردم از تخریب «کوه بهار» برای استخراج سنگ های معدنی هم نگرانند و از متولیان می خواهند که به این موضوع رسیدگی کنند. مردمان «کرف» از قطع شدن گاه و بی گاه آب هم اظهار نارضایتی می کنند و اظهار می دارند: چون آب شرب این روستا از چشمه ای در کوه «بهار» تأمین می شود و فاصله آن تا روستا زیاد است، یک روز پس از این که آب قطع می شود، متوجه می شویم که مشکل از کجاست و تا مشکل برطرف شود، 3 تا 4 روز زمان صرف می شود.

محروم بودن از سالن ورزشی، کتابخانه و پایین بودن کیفیت نان از دیگر موضوع هایی است که اهالی «کرف» به آن اشاره می کنند.

 

حفظ بافت قدیمی و انتخاب به عنوان روستای هدف گردشگری

اما این مردم قدرشناس از انتخاب شدن روستای شان به عنوان روستای هدف گردشگری خرسندند و از مسئولان می خواهند اقدام های لازم برای جذب گردشگر به این روستا را انجام دهند.دهیار روستای «کرف» می گوید: چون این روستا حالت اولیه و قدیمی خود را حفظ کرده است و هنوز کوچه های تنگ و باریک خود را دارد و به دلیل برخورداری از سرچشمه ای زیبا، به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده است. «سعید یزدانی» می افزاید: طرح سنگ فرش روستا هم برای همین منظور و با همکاری بنیاد مسکن اجرا شد. وی با تقدیر از همکاری و تعامل خوب اداره کل بنیاد مسکن استان در این زمینه بیان می کند: البته این طرح در 4 هزار مترمربع اجرا و به علت نبود اعتبار بقیه آن متوقف شد که امیدواریم اداره کل بنیاد مسکن نسبت به تأمین اعتبار مورد نیاز آن اقدام کند.وی اضافه می کند: بارها برای ساخته شدن پل روی رودخانه ورودی روستا با مسئولان مربوطه نامه نگاری کرده ایم و این موضوع کارشناسی شده و مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی است، اما تاکنون از سوی شهرستان اعتباری برای این منظور در نظر گرفته نشده و این در حالی است که این موضوع یکی از مهم ترین دغدغه های مردم «کرف» است. وی تصریح می کند: «کرف» نخستین روستای بخش سنخواست بود که لوله های گاز در آن تعبیه شد اما علمک ها زده نشد و با توجه به این که طرح سنگ فرش کوچه ها اجرا شد و جای علمک ها در این طرح باز گذاشته شد، آب به داخل آن ها نفوذ کرده و هم سنگ فرش ها و هم پی ساختمان ها تخریب شده است.وی با انتقاد از کم کاری پیمانکار شرکت گاز استان در این زمینه، خواستار توجه به این موضوع می شود و ادامه می دهد: مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی وعده داده بود که پروژه گاز رسانی به «کرف» دهه فجر امسال به بهره برداری برسد اما با این روند انجام کار، تا دهه فجر 2 سال آینده هم مردم این روستا از نعمت گاز برخوردار نخواهند شد.«یزدانی» از آنتن دهی ضعیف و خط در میان تلفن همراه در «کرف» هم گلایه می کند و می گوید: با وجود این که دکل همراه اول و ایرانسل در روستا نصب است اما آنتن دهی در داخل روستا ضعیف است و در برخی اراضی زراعی اصلاً آنتن دهی وجود ندارد.

وی اظهار می دارد: برای برطرف شدن این مشکل با شرکت مخابرات استان مکاتبه کرده ایم که در پاسخ گفته اند طول دکل همراه اول نصب شده در این روستا 18 متر است که باید 6 متر دیگر به آن اضافه کرد تا مشکل برطرف شود. وی خاطر نشان می کند: این در حالی است که برخی کارشناسان که در این زمینه با آن ها صحبت کرده ایم، عقیده دارند با نصب یک دستگاه انعکاس دهنده که امواج را به داخل روستا انعکاس دهد، این مشکل برطرف می شود.وی اضافه می کند: برای تأمین آب شرب روستا تا سال گذشته معضل داشتیم اما یک سالی است که این موضوع برطرف شده است، اما با این حال چون آب روستا از چشمه ای در کوه «بهار» تأمین می شود و 15 کیلومتر لوله در مسیر این چشمه تا روستا قرار دارد و لوله های مسیر فرسوده است، هر چند وقت یک بار آب روستا قطع می شود و تا پیدا شدن مشکل و برطرف کردن آن چند روزی می گذرد.دهیار «کرف» ادامه می دهد: قرار بود این روستا از مجتمع شهید چمران آب رسانی شود و 3 سالی است که لوله های آن را تعبیه کرده اند اما هنوز لوله ها آب ندارد و تقاضا داریم این موضوع نیز بررسی و برطرف شود. وی یادآور می شود: 12 سال قبل، امکان تحصیل حتی در مقطع پیش دانشگاهی در «کرف» فراهم بود و آن زمان دست کم 400 دانش آموز در این جا تحصیل می کردند و دانش آموزان روستاهای «موری»، «دربند» و «کلاته ملاویس» هم برای تحصیل به این جا می آمدند. وی اضافه می کند: پدیده شوم مهاجرت در نتیجه نبود شغل و درآمد موجب شد تعداد دانش آموزان «کرف» در حال حاضر به 103 نفر در 2 مقطع ابتدایی و راهنمایی برسد و کلاس های مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی هم اصلاً برگزار نشود.

«یزدانی» می افزاید: عملیات اجرایی پروژه ورزشی این روستا هم سال گذشته آغاز و سوله های آن نصب شد اما از 9 ماه قبل پروژه متوقف شده است و پیمانکار در روستا حضور ندارد و نتیجه پی گیری های ما برای ادامه کار با این پاسخ که «برای ادامه کار اعتبار نداریم» ختم شد.

وی یادآور شد: «رحیمی» مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در بازدیدی از «کرف» اظهار داشت که اگر زمینی به مساحت 200 مترمربع در اختیار این اداره کل قرار دهیم، کتابخانه ای در روستا احداث می‌کند و ما مکان احداث کتابخانه را در بهترین نقطه روستا جانمایی کردیم و زمین را هم به این اداره کل تحویل دادیم اما هنوز که هنوز است از احداث کتابخانه خبری نشده است. «یزدانی» هم از تخریب کوه «بهار» برای استخراج سنگ های معدن گلایه دارد و بیان می کند: در مدت 3، 4 سالی که بیل های مکانیکی دارند آن جا کار می کنند هنوز ندیده ایم که حتی یک کامیون سنگ آهن بار زده شود.

وی خاطر نشان می کند: تنها مجوز احداث یک معدن در این کوه صادر و اکتشاف سنگ معدن به نام یکی از اهالی روستای «خراشا» ثبت شده است اما عده ای به صورت کمیسیونی و معاملاتی این مجوزها را خرید و فروش می کنند اما در عمل نه تولیدی دارد و نه سودی برای مردم استان.

وی از مسئولان مربوطه می خواهد هم به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و هم سوء استفاده ها، جلوی ثبت بی رویه معادن در این کوه را بگیرند.وی به نگهداری دام ها در منازل اشاره می کند و ادامه می دهد: در برخی نقاط منابع طبیعی و در برخی دیگر صنعت، معدن و تجارت اجازه چرای دام در مرتع را نمی دهد و این موضوع ساکنان «کرف» را دچار مشکل کرده است. وی با بیان این که 6 هزار گوسفند و 100 رأس گاو در «کرف» وجود دارد، اضافه می کند: در گذشته دام ها 10 ماه در کوه پرورش داده می شدند اما اکنون باید تمام مدت در منزل باشند و کار برای مردم سخت و موجب شده است که اهالی دام های خود را بفروشند و به شغل های کاذب روی بیاورند.

 

سنخواست امام جمعه موقت؛ حجت الاسلام «علی پور»

گروه شهرستان ها- امام جمعه موقت سنخواست با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: مؤمنان و دوستان اهل بیت (ع) با راست گویی، صداقت و امانت داری شناخته می شوند.

وی با تأکید بر احسان به پدر و مادر، صله رحم، اکرام مهمان و ادای امانت افزود: نعمت های الهی همانند نعمت جمهوری اسلامی و ولایت را باید بشناسیم.

امام جمعه موقت سنخواست اضافه کرد: اعتراف دشمنان مملکت این بوده که 3 نعمت رهبری، عزت نفس و استقلال برای ایرانیان بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

 

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها- امام جمعه جاجرم گفت: یکی از راه های رسیدن به حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی، اهل عمل صالح بودن است.

وی با اشاره به این که یکی از اعمال صالح، انصاف است، افزود: انصاف در سخن، عمل و معاملات و هم چنین بین خانواده، همسایه و همکار نباید فراموش شود.

وی ادامه داد: انصاف یکی از شرط های ایمان حقیقی و با فضیلت ترین ارزش ها و بزرگ ترین ثواب است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که آمریکا با ادعای مذاکره به دنبال حفظ ابرقدرتی خود و توقف بیداری اسلامی و حفظ دولت های تحت سیطره خود است زمان بداخلاقی مسئولان و تفرقه نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به گسترش نیاز کشور به فعالیت روحانیان در سنگرهای مختلف، علاوه بر منبر و محراب، لازم است جوانان علاقه مند و مشتاق حوزه های علمیه برای تحصیل علوم دینی ثبت نام کنند تا نیاز نظام برطرف شود.

شوقان امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»

گروه شهرستان ها- امام جمعه شوقان با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و با اشاره به روز بزرگداشت دانشمند محقق، خواجه نصیرالدین توسی گفت: مهندسان و متخصصان باید در ساخت و سازها به استحکام بناها و رعایت معماری اسلامی در آن ها توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در رابطه با روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده افزود: قانون مالیات برارزش افزوده قرار بود از شرکت ها، کارخانه ها و مؤسسات بزرگ گرفته شود اما متأسفانه طوری عمل کردند که امروز مصرف کننده این مبلغ مازاد را می پردازد.

وی هم چنین بیان کرد: شهیدان «رجایی» و «باهنر»، بنیان گذاران روز امور تربیتی و تربیت اسلامی بودند.

 

اظهارات متفاوت درباره واگذاری کارخانه آلومینای جاجرم به بخش خصوصی
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/12/03 شماره انتشار 18347
نویسنده: گروه شهرستان ها
عکس:جمشیدی

درباره واگذاری کارخانه آلومینای جاجرم به بخش خصوصی زمزمه هایی وجود دارد که اگر چه مردم و برخی مسئولان این شهرستان را نگران کرده است، اما بالاترین مسئول اقتصادی استان معتقد است، این واگذاری به نفع مردم منطقه خواهد بود. هر چند هنوز، خبری قطعی و نهایی از واگذاری احتمالی این کارخانه به بخش خصوصی اعلام نشده است، اما همین شنیده ها واکنش هایی را از سوی برخی مسئولان شهرستان به همراه داشته است، به گونه ای که رئیس شورای اسلامی جاجرم مهم ترین دغدغه مردم این شهر را شنیدن زمزمه های واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی اعلام کرد.

«علیزاده» به خبرنگار ما گفت: اگر کارخانه آلومینا به بخش خصوصی واگذار شود با توجه به این که کارخانه شمش آلومینا هم 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به احتمال قوی ادامه کار قطع می شود چرا که این کارخانه وابسته به کارخانه آلومینا است.

وی با این احتمال که بخش خصوصی رغبتی به ادامه کار با کارخانه شمش آلومینا را نداشته باشد، اظهار داشت: مردم منطقه خواهان این هستند که مهلتی 2 ساله برای واگذاری کارخانه آلومینا بدهند، تا از طریق بورس این کارخانه به مردم منطقه واگذار شود.

وی تصریح کرد: 2 هزار نیرو به طورمستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند و در مجموع بیش از 8 هزار نفر از این طریق ارتزاق می کنند.

وی بیان کرد: در صورت واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی نخستین ضربه به فعالان این عرصه وارد خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی جاجرم اضافه کرد: در صورت راه اندازی کارخانه شمش، قرار است پودری که از کارخانه آلومینا برای تبدیل شدن به شمش به اراک می رود، در همین منطقه تبدیل شود.

وی ادامه داد: سال گذشته این کارخانه 170 میلیارد ریال سودآوری داشت و درست نیست که گرد و خاک این کارخانه را مردم منطقه بخورند و سود آن را افراد دیگر.

وی گفت: کارهایی برای جلوگیری از واگذاری کارخانه آلومینای جاجرم به بخش خصوصی انجام شده است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

«حسن زاده» مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری هم بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر جاجرم طی نامه ای تقاضا کردند واگذاری کارخانه آلومینا به بخش خصوصی حداقل برای مدت 2 سال به تأخیر بیفتد بر همین اساس این موضوع در حال حاضر مسکوت مانده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیز دراین باره گفت: شرکت های ذیل اصل 44 تکلیف دارند که شرایط شرکت متبوع را برای واگذاری به بخش خصوصی آماده کنند و شرکت آلومینای ایران در جاجرم هم باید این کار را انجام دهد.

«رضا بهمن پور» افزود: این شرکت باید اطلاعات مورد نیاز را به سازمان خصوصی سازی بدهد تا مقدمات واگذاری آن در این سازمان فراهم شود.

وی بیان کرد: در صورتی که شرایط این کارخانه برای واگذاری آماده باشد، سازمان خصوصی سازی نحوه واگذاری آن را براساس آن چه مورد تایید این سازمان است، اعلام می کند که این واگذاری می تواند از طریق بورس، مزایده یا به شکل دیون باشد.

وی خاطر نشان کرد: واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی به نفع مردم شهرستان جاجرم هم هست و علاوه بر آن، کارگران این کارخانه مشمول دریافت سهام ترجیحی در راستای واگذاری سهام عدالت می شوند. رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اظهار داشت: شاید نگرانی مردم از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی تنها به خاطر دریافت تسهیلات برای این کارخانه باشد، چون قدرت بخش دولتی برای جذب تسهیلات بیشتر است.

وی گفت: در هر حال وقتی سخن از آماده سازی به میان می آید و می گویند کارخانه باید برای واگذاری آماده سازی شود، یعنی به همه این موارد اندیشیده شده است و به موضوعات توجه می شود.

 

رئیس شورای شهر: هیچ اقدامی برای بازسازی بافت فرسوده جاجرم انجام نشده است
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/12/02 شماره انتشار 18346

علی نیا- تاکنون هیچ اقدامی برای بهسازی، تخریب و بازسازی بافت فرسوده شهر جاجرم انجام نشده است.

رئیس شورای اسلامی جاجرم با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: 5 هزار نفر معادل یک سوم جمعیت این شهر در بافت فرسوده ساکن هستند.

«علی زاده» افزود: بخشی از این بافت با قدمتی بیش از 100 سال، قابلیت بازسازی دارد و بخشی هم خطرساز است که باید تخریب و نوسازی شود.

وی تصریح کرد: بهسازی و تخریب بافت فرسوده این شهر به اعتبار زیادی نیاز دارد که با درآمد شهرداری امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر همت جدی مسئولان و اعتبار ویژه ای را می طلبد که امیدواریم برای سال آینده اعتبار لازم و پی گیری های جدی در این رابطه انجام شود.

 

رئیس اداره بنیاد مسکن:
90 واحد مسکونی روستایی در گرمه و جاجرم امسال بازسازی و مقاوم سازی شد
خراسان شمالی - مورخ سه‌شنبه 1391/12/01 شماره انتشار 18345

علی نیا- نود واحد مسکونی روستایی در گرمه و جاجرم از ابتدای امسال بازسازی و مقاوم سازی شده است.

رئیس اداره بنیاد مسکن گرمه و جاجرم با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: متقاضیان تسهیلات مقاوم سازی و بازسازی واحدهای مسکونی توانستند به ازای هر واحد مسکونی 125 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

«حصاری» بدون ارائه آمار افزود: با توجه به پس لرزه های اتفاق افتاده در ماه های گذشته، متقاضیان دریافت تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی در شهرستان های گرمه و جاجرم بیشتر شده است. وی تصریح کرد: در این 2 شهرستان 50 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که هر سال با توجه به سهمیه اختصاص داده شده عملیات بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی آن ها انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: سال گذشته 636 واحد مسکونی روستایی در گرمه و جاجرم مقاوم سازی شد.


  
  
   1   2   3      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ