سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیک ترین خویشاوندی ها، دوستی دل هاست . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان
ساخت جاده های روستایی جاجرم درمیانه راه
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/04/14 شماره انتشار 18159
نویسنده: علیداد
50 درصد جاده های روستایی جاجرم خاکی است

راه به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای توسعه، نقش مهمی را در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی هر منطقه دارد. با توسعه زیرساخت ها در این بخش، امکان افزایش تولید ملی فراهم می شود. بسترسازی مناسب در حوزه حمل و نقل روستایی حق طبیعی اهالی روستاهاست.

اگر چه جاجرم در دورترین نقطه از مرکز استان واقع است اما به اعتقاد کارشناسان توسعه راه ها در این شهرستان اعم از راه های روستایی و برون شهری، تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی و اجتماعی این خطه دارد. با وجود همه اقدام های عمرانی انجام شده در این بخش، هنوز نیمی از مجموع 120 کیلومتر راه روستایی این شهرستان آسفالت نشده است.یکی از اهالی روستای «قرجه رباط» از توابع بخش سنخواست به گزارشگر ما می گوید: جاده دسترسی روستای ما در حوزه استحفاظی شهرستان اسفراین قرار دارد و از جاده اصلی 15 کیلومتر فاصله دارد و خاکی است.

«شورآبادی» می افزاید: تقاضا داریم که راه روستای ما را به جاده اصلی نزدیک تر و آسفالت کنند تا بتوانیم به راحتی رفت و آمد کنیم.یکی از اهالی «گرمک» از بخش «شوقان» هم می گوید: راه روستای ما را زیرسازی کرده اند ولی هنوز خبری از آسفالت نیست و هم چنان به حال خود رها شده است.

«شوقانی» اظهار می دارد: در فصل بارندگی به دلیل گل و لای ایجاد شده در مسیر، رفت و آمد به بجنورد و مرکز شهرستان به سختی انجام می شود و در برخی مواقع هم راه بسته می شود.

«براتی» از دیگر اهالی نیز اظهار می دارد: راه بدون آسفالت، ما را متحمل ضرر می کند، چون در فصل برداشت محصول نامناسب بودن جاده باعث می شود که بارگیری محصولات ما به سختی و با چند برابر هزینه معمول انجام و عایدی کشاورزان و باغ داران کمتر شود.

 

توسعه راه های روستایی و تحول در شهرستان

«پهلوانلو» از شهروندان جاجرم هم که به روستاهای زیادی رفت و آمد دارد، می گوید: توسعه راه های روستایی باعث تحول در شهرستان می شود و اهمیت فوق العاده ای دارد و امنیت روستاها بالاتر می رود.وی اضافه می کند: در حال حاضر وضعیت بعضی از راه های روستایی شهرستان خیلی خوب شده ولی راه بعضی از روستاها همچنان نامناسب است و مردم از این بابت دچار زحمت می شوند و هزینه زندگی و خدمات دهی بالا می رود.یکی از ساکنان روستای «پشت بام» از توابع شوقان نیز می گوید: راه ارتباطی این روستا به بقیه روستاهای این بخش خاکی است و برای یک مسیر کوتاه باید بیش از یک ساعت وقت بگذاریم.«امیدوار» از ساکنان روستای «ناویا» هم با اشاره به مسافت 5 کیلومتری راه خاکی و دست اندازهای فراوان آن می گوید: اگر حداقل عملیات زیرسازی را انجام دهند، بخشی از مشکلات مردم این منطقه برطرف می شود.

 

13 کیلومتر راه خاکی در بخش شوقان

در این رابطه بخشدار شوقان با اشاره به 7 روستای دارای راه های آنتنی و نیازمند آسفالت در این بخش می گوید: 13 کیلومتر راه خاکی داریم که پیش بینی می شود، امسال 5 کیلومتر آن از محل اعتبارات تملک دارایی های استان آسفالت شود. «رستمی» بیان می کند: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بارش های سنگین زمستانی، مشکل عبور و مرور وسایل نقلیه و یخ بندان وجود دارد که باعث کندی رفت و آمد می شود.

 

14 کیلومتر راه روستایی خاکی در سنخواست

بخشدار سنخواست هم می گوید: این بخش 13 روستا دارد که فقط راه ارتباطی 2 روستا آسفالت نشده باقی مانده است که 14 کیلومتر طول دارد. «بگ لو» می افزاید: تا پایان امسال عملیات آسفالت راه های روستایی باقی مانده هم انجام خواهد شد.

 

جاجرم محور ارتباطی بحرانی ندارد

رئیس اداره راه و شهرسازی جاجرم نیز که طول راه های روستایی شهرستان را 120 کیلومتر عنوان می کند، می گوید: وضعیت راه های روستایی این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان های استان بهتر است چون بیشتر از 60 کیلومتر یعنی 50 درصد راه های روستایی آن آسفالت است.

وی بیان می کند: به طور متوسط، آسفالت هر کیلومتر راه روستایی بین یک و نیم میلیارد ریال تا 2 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه دارد. وی تصریح می کند: زمان پایان عملیات آسفالت تمام راه های روستایی شهرستان به وجود نقاط کوهستانی و پل در مسیر و میزان اعتبارات بستگی دارد ولی به هر حال امیدوار هستیم به زودی تمام روستاها دارای راه آسفالته شود و نمی شود پیش بینی دقیقی کرد که چه میزان راه قرار است آسفالت شود. وی اظهار می دارد: خوشبختانه در این شهرستان، محور ارتباطی بحرانی نداریم.وی خاطر نشان می کند: پروژه آسفالت راه های «کلاته ترک ها» و «گرمک» در دست اقدام است که اعتبارات موجود، جواب گو نیست و سال آینده آسفالت خواهد شد اما راه روستای «قمیطه» در بخش سنخواست امسال آسفالت می‌شود. وی عنوان می کند: برای دیگر روستاها نیز باید پروژه های جدیدی تعریف شود که با توجه به کمبود اعتبارات، در حال بررسی است.

وی عنوان می کند: واحد مطالعات این اداره راه های روستایی آسفالت نشده «ناویا» و «قرجه رباط» سنخواست را در دست مطالعه دارد تا مشخص شود که کدام یک از این طرح ها از محل پروژه های ملی تأمین اعتبار می‌شود.

وی تصریح می کند: در مجموع، در بخش سنخواست و شوقان 7 روستا دارای 44 کیلومتر راه خاکی و در بخش مرکزی شهرستان هم یک روستای بالای 50 خانوار دارای 16 کیلومتر راه خاکی است. وی بیان می کند: به طور تقریبی 500 خانوار در این روستاها ساکن هستند.

جاجرم امام جمعه موقت؛ حجت الاسلام «آزموده»

علیداد- امام جمعه موقت جاجرم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: امام زمان (عج) نگهدار ایمان و دین مردم است. وی افزود: دعا کردن برای آن حضرت هم فواید بسیاری دارد که از آن جمله می توان از آمرزش گناهان، ایجاد محبت قلبی، ناراحتی شیطان و وسعت رزق و روزی یاد کرد. وی با اشاره به روز مالیات، درآمدهای مالیاتی را جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی خواند و یادآور شد: یکی از ارکان اصلی طرح تحول اقتصادی که از سال 89 آغاز شده است، ایجاد نظام مالیاتی قوی است. وی با یادآوری غائله کوی دانشگاه در 18 تیر 78، حرکت در مسیر ولایت و توجه به دستورات مقام معظم رهبری را باعث رهایی کشور از فتنه های دشمنان داخلی و خارجی عنوان کرد. وی با اشاره به روز عفاف و حجاب تصریح کرد: زنان باید بدانند که گسترش حجاب در جامعه، تعالی آنان را در پی دارد.

شوقان امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»

گروه شهرستان ها- امام جمعه شوقان در خطبه های روز گذشته با اشاره به واقعه کشف حجاب در دوران رضاخان پهلوی گفت: ریشه بدحجابی در ایران به دوران قاجار باز می گردد و می توان گفت که بهائیت در زمان ناصرالدین شاه این کار را آغاز کرد که از اساس، نقشه استعمار بود. وی افزود: با این وجود، مردم مقاومت کردند و این طرح اجرایی نشد تا این که در دوران رضاخان کشف حجاب آغاز شد. وی با اشاره به روز مسجد گفت: ما باید سعی کنیم، مساجد را آن طوری که هست، به نمایش بگذاریم.وی به بیان خاطره یک دانشمند اروپایی پرداخت و از قول وی گفت: من بسیاری از کلیساها و معابد را رفته ام، ولی در آن ها مساوات حاکم نیست ولی در روز عید فطر به مسجد مسلمانان در لندن رفتم که متوجه شدم عالی ترین نوع مساوات آن جا وجود دارد.

اخبار کوتاه

جاجرم/ علیداد-رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاجرم گفت: برای برپایی کلاس های اوقات فراغت تابستانه در این شهرستان 6 پایگاه بوستان معرفت و 2 هسته فرهنگی جوان در شهرهای جاجرم و شوقان و روستاهای آن دایر شده است. حجت الاسلام «یونسی نژاد» با اشاره به شرکت 280 نفر از نوجوانان و جوانان در این کلاس ها افزود: برگزاری اردوهای شهرستانی و خارج از شهرستان و تهیه نشریات جوان از فعالیت‌های جانبی این کلاس ها خواهد بود.

اجرای طرح شبنم در جاجرم با هدف مبارزه با کالای قاچاق
خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/04/18 شماره انتشار 18161

علیداد- طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی موسوم به «شبنم» با هدف مبارزه با کالای قاچاق از پانزدهم تیرماه در جاجرم اجرایی شد. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم روز چهارشنبه در این باره گفت: طرح شبنم در رابطه با کالاهای وارداتی اجرا می شود و کالاهای مشمول، 5 گروه لوازم خانگی، رایانه و ملحقات آن، انواع اسباب بازی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی را تشکیل می دهد. «آریانی» افزود: در این طرح، واحدهای صنفی باید در اسرع وقت به اتحادیه مربوط، مراجعه و فرم های خاص طرح را دریافت و برای اعلام موجودی کالاهای مشمول طرح اقدام کنند.

جاجرم/ گروه شهرستان ها- سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جاجرم گفت: با توجه به ضرورت صیانت از نیروی کار داخل و با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان و نزدیکی به مرزهای شرقی کشور، از ابتدای امسال 15 بازرسی مشترک با نیروی انتظامی برای شناسایی اتباع بیگانه بدون پروانه و روادید کار از کارگاه های شهرستان انجام شده است. «کاویانی» افزود: در بازرسی های انجام شده 2 نفر از اتباع افغانستان، شناسایی شدند و با تعیین مهلت مقرر برای کارفرما به منظور پایان دادن به اشتغال آنان، پیگیری های لازم انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی:
120 هکتار از اراضی کشاورزی واگذار شده در جاجرم خلع ید شد
خراسان شمالی - مورخ سه‌شنبه 1391/04/20 شماره انتشار 18163

علیداد- 120 هکتار از اراضی کشاورزی در جاجرم که 17 سال قبل به منظور آباد کردن، به بهره بردار واگذار شده بود، به علت عمل نکردن وی به تعهدات، خلع ید شد. مدیر جهاد کشاورزی جاجرم گفت: واگذاری زمین با هدف اجرای طرح های کشاورزی انجام و پس از واگذاری نیز کنترل نامحسوس، انجام و درصد پیشرفت فیزیکی پروژه رصد می شود. «کلانتری» اضافه کرد: اگر طرحی در زمین های کشاورزی به درستی اجرا شده باشد، برای صدور سند آن اقدام و در غیر این حالت، زمین خلع ید خواهد شد.وی خاطر نشان کرد: سال زراعی گذشته در این مدیریت، 217 مورد واگذاری زمین و 84 فقره صدور مجوز حفظ کاربری، 483 جلد تنظیم و صدور سند مشاعی، انجام و 223 میلیون ریال عواید و معوقات دولت وصول شد.

نماز اول وقت
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/04/21 شماره انتشار 18164

علیداد- صدای ملکوتی اذان ظهر در شهر پخش می شود و من در حال برگشت به منزل هستم. به شهرک فرهنگیان که می رسم، اذان پایان یافته است. صحنه جالبی می بینم. در یک مغازه 12 متری و با شیشه سکوریت، امام جماعت جلو ایستاده و 10 نوجوان و جوان پشت سر او به صف ایستاده اند و مشغول خواندن نماز هستند. این جا مسجد و مجتمع فرهنگی و هنری «نور» است؛ جایی فقط در حد یک مغازه اما حاضران در آن، قشنگ ترین لحظه دیدار و گفت وگو با معبود را به ثبت می رسانند. خوشا به حال آنان که با کمترین امکانات، نماز اول وقت را به جا آورده اند. باید به مسئولان فرهنگی این شهر هم تبریک گفت؛ زیرا نماز اول وقت را اشاعه می دهند. کاش می شد در دیگر اماکن شهر نظیر بوستان ها به خصوص در این شب های گرم که مردم اوقات بیشتری را در آن جا سپری می کنند، روحانیانی هنگام اذان مغرب و عشاء اعزام شوند و مردم را به سوی خدا هدایت کنند و در کنار تفریح، به معنویات مردم نیز توجه شود. اگر چه در یک بوستان شهر، نمازخانه ساخته اند، ولی نمازگزاران نماز را به شکل انفرادی می خوانند که اگر به جماعت باشد، تأثیرات آن به مراتب بهتر و بیشتر خواهد بود.

جاجرم؛ علیداد-«حسین پور» معاون فرماندار جاجرم در جلسه کارگروه اشتغال، تلاش بیشتر دستگاه های اجرایی در سال جاری برای ثبت آمار فرصت های شغلی ایجاد شده را خواستار شد. رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جاجرم هم با بیان این که سهمیه اشتغال این شهرستان در سال جاری 3 هزار و 44 نفر است، گفت: تعهد اشتغال شهرداری های جاجرم، سنخواست و شوقان نیز 500 نفر به تصویب رسیده است. «کاویانی» با اشاره به صدور مجوز مشاغل خانگی و روند اعطای تسهیلات کارگروه توسعه کشاورزی، از دستگاه های صادر کننده مجوز و بانک های عامل خواست که روند صدور مجوز و پرداخت تسهیلات در سال جاری به قوت سال گذشته ادامه یابد.

* رئیس اداره بهزیستی جاجرم گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان سبد غذایی ویژه مددجویان بهزیستی در این شهرستان توزیع شد. «حسینی» افزود: در این طرح 80 خانواده ساکن 2 بخش سنخواست و شوقان سبد غذایی هر یک به ارزش یک میلیون و 200 هزار ریال دریافت کردند.

110 زوج مددجوی کمیته امداد جاجرم مهارت های زندگی را فرا می گیرند
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/04/22 شماره انتشار 18165

علوی- 110 زوج تحت حمایت کمیته امداد جاجرم امسال مهارت های زندگی را فرا می گیرند. مدیر کمیته امداد جاجرم با بیان این مطلب گفت: تا پایان امسال 20 دوره آموزشی مهارت زندگی برای این زوج ها برگزار خواهد شد. «علی اکبریان» افزود: در این دوره ها مسائلی مانند آیین همسرداری، بهداشت فردی و روانی و مسائل اعتقادی و اجتماعی تدریس می شود. وی با اشاره به این که سال گذشته نیز 22 دوره آموزشی برای زوج های جوان برگزار شد، بیان کرد: در این دوره ها علاوه بر آموزش نوعروسان، جوایز یادبود و بروشورهای بهداشتی نیز به آن ها اهدا می شود.وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد پس از برگزاری کلاس ها به زوج های آموزش دیده جهیزیه اهدا می کند. وی عنوان کرد: در حال حاضر 45 نوعروس زیرپوشش کمیته امداد جاجرم در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها- امام جمعه جاجرم پس از ارائه توصیه های اخلاقی به نمازگزاران گفت: یکی از آسیب های خانواده، داشتن روحیه همسر و فرزند آزاری است که فضای خانه را ناسالم، ناآرام و آشفته می کند. وی اظهار داشت: هم چنان که قرآن، سرنوشت 5 قوم نوح، عاد، ثمود، بنی اسرائیل و لوط را به دلیل نافرمانی از رهبران الهی، عذاب و شکست قرار داد، همان سرنوشت عاقبت طاغوتیان امروزی خواهد بود و نمونه آن را در بیداری اسلامی و سرنگونی کشورهای سرسپرده آمریکا شاهد هستیم و در خود آمریکا هم شاهد خواهیم بود. وی تصریح کرد: نظام استکباری آمریکا درصدد است که با تضعیف شورای نگهبان به عنوان تداوم بخش حیات نظام اسلامی و مانع انحراف از دین و قانون و با تحریم گرانی ها، مردم ما را از نظام جدا کند اما ملت غیور ایران اسلامی ثابت کرده اند که فریب شیطان بزرگ را نمی خورند.

سنخواست امام جمعه؛ حجت الاسلام «یوسف زاده»

گروه شهرستان ها- امام جمعه سنخواست با اشاره به بحث بیداری اسلامی گفت: کشورهای مسلمان دیگر نمی توانند مانند ایران، حکومت اسلامی بر مبنای ولایت فقیه تشکیل دهند که به این دلیل است که آنان رهبری هم چون ایران ندارند. وی با اشاره به حوادث کوی دانشگاه در سال 78 تصریح کرد: 23 تیرماه 78 روز پیوند مردم با ولایت فقیه است، روزی که عده ای فریب خورده و غافل با عده ای که با این انقلاب دشمنی دارند، متحد شدند و آشوب هایی را در تهران ایجاد کردند که 23 تیر با حضور مردم خنثی شد. وی با اشاره به بحث گرانی، افزایش معصیت، ضعف مدیریت، تحریم ها، حمایت نکردن از تولید، ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا را از عوامل مسبب آن ذکر کرد.

 

شوقان امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»

گروه شهرستان ها- امام جمعه شوقان ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت: از جمله حمایت بی دریغ مردم ایران اسلامی از نظام مقدس جمهوری اسلامی، پایان دادن به فتنه ها و آشوب های سال 78 بود. وی افزود: استکبار جهانی که نمی توانست نظام اسلامی را تحمل کند، تمام توان و تلاش خود را به کار برد و همه سواره نظام و پیاده نظام اش را بسیج کرد تا انتقام کینه دیرینه خود را از ملت بگیرد، ولی مردم چنان سیلی محکمی به گوش وی نواختند که هنوز به دور خود می پیچد.وی اضافه کرد: مهم ترین وظیفه شورای نگهبان نظارت بر تصویب قوانین است تا صد درصد اسلامی باشد.وی تصریح کرد: این امر یعنی اسلامیت قوانین با شورای نگهبان است.وی با اشاره به روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، از عوامل این 2 مجموعه بابت تلاش های شان قدردانی کرد.

جاجرم؛گروه شهرستان ها- دومین نمایشگاه کتاب شرکت آلومینای ایران در سالن ورزشی این شرکت برپا شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آلومینا، این نمایشگاه با بیش از 3 هزار و 500 عنوان کتاب با موضوع های مذهبی، روان شناسی، پزشکی، ادبیات، تاریخ، زبان های خارجی و نرم افزار برپا شد و با تخفیف 55 درصدی، مورد استقبال چشمگیر علاقه مندان قرار گرفته است.

اخبار کوتاه

جاجرم؛علیداد-رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم و گرمه گفت: در 3 ماه نخست امسال 160 مورد تخلف صنفی در این 2 شهرستان کشف شده است.

«آریانی» ارزش ریالی تخلفات در شهرستان جاجرم را 171 میلیون ریال و در گرمه 41 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: متخلفان به دلایلی از جمله کم فروشی، گران فروشی، درج نکردن قیمت و ارائه ندادن فاکتور فروش از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی استان جریمه شدند.

* سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم گفت: هزار و 200 جلد کتاب به ارزش 60 میلیون ریال به مناطق روستایی این شهرستان اهدا شد.

«کریمی» افزود: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و در راستای نگاه ویژه به مناطق روستایی و فقرزدایی فرهنگی از روستاها انجام شده است.

وی هم چنین از آمادگی این اداره برای اهدای کتاب و راه اندازی کتابخانه های قفسه باز با همکاری بانک ها و اداره ها خبر داد.

* رئیس کمیته امداد جاجرم گفت: از ابتدای تابستان 70 نفر در 3 بخش سنخواست، شوقان و مرکزی این شهرستان در کلاس های اوقات فراغت کمیته امداد شرکت کرده اند.

«علی اکبریان» بیان کرد: این کلاس ها تا نیمه نخست شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

* بخشدار مرکزی جاجرم به خبرنگار ما گفت: با پیگیری های انجام شده، مجتمع آب شیرین بخش مرکزی پیش از آغاز ماه رمضان به شبکه آبرسانی روستایی شهرستان متصل خواهد شد.

«مقصودی» افزود: دبی آب در این مجتمع، بالا و خروجی آن از کیفیت خوبی برخوردار است و این قابلیت را دارد که نیاز بیش از 2 برابر جمعیت فعلی را پاسخ گو باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شبکه آبرسانی روستای «ایستگاه راه آهن» نیز فرسوده است که پیگیر تعویض آن هستیم.

مانه و سملقان؛ زمانی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی به خبرنگار ما گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان 78 باب مسجد در شهرستان غبارروبی و برای ورود به ماه ضیافت الهی آماده شد.

حجت الاسلام «بهرامی» افزود: غبارروبی به شکل نمادین با حضور مسئولان در مسجد پنج تن آل عبا (ع) آشخانه انجام و بعد از آن، غبار روبی دیگر اماکن با مشارکت مردم برگزار شد.

شیروان؛گروه شهرستان ها-سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیروان گفت: تعداد کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار شیروان در 3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافت.

«سعیدی» تعداد این کمیته ها را در سال گذشته 18 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد کمیته ها امسال به 24 مورد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، نقش ارزنده ای در کاهش حوادث مرتبط با کار و تبادل نظر درباره مسائل ایمنی و حفاظتی در کارگاه ها دارند.

اخبار کوتاه

جاجرم؛علیداد – رئیس کمیته امداد جاجرم گفت: 5 دوره اردوی فرهنگی و تفریحی تا پایان شهریور برای مددجویان این نهاد برگزار می شود.«علی اکبریان» افزود: در قالب این اردوها 22 نفر به اردوگاه های تفریحی در مازندران، کرج، مشهد مقدس و تهران اعزام خواهند شد.

جاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها – امام جمعه جاجرم گفت: ماه شعبان، ماه رسول ا...(ص) است و می توان آن را ماه خودسازی و ایجاد آمادگی برای ورود به ماه میهمانی خدا نامید.

وی اضافه کرد: در این ماه باید مسببات خشنودی حضرت رسول اکرم(ص) را فراهم کرد و نباید با بی عفتی، بد حجابی و فساد مالی، قلب پیامبر بزرگ اسلام را به درد آورد.وی هم چنین گفت: از تلاش های آیت ا... «مهمان نواز» امام جمعه سابق بجنورد که نزدیک نیم قرن برای اسلام و مسلمانان تلاش کرد، تشکر می کنیم و مقدم امام جمعه جدید را تبریک می گوییم.وی کشتار مسلمانان میانمار به دست بوداییان را محکوم کرد و ادامه داد: تلاش های دشمنان اسلام برای از بین بردن مسلمانان بی نتیجه خواهد ماند.

وی تصریح کرد: روزه ای که وسیله رسیدن ما به تقوا و ایجاد مصونیت است، روزه ای است که به فرمایش امام علی(ع) از آن چه خدا دوست ندارد، دوری کنیم و از آن چه باعث گناه می شود، فاصله بگیریم.وی با اشاره به سالگرد قیام مردم در سال 1331 به رهبری آیت ا... «کاشانی» اظهار داشت: آن چه باید برای ما از آن دوران مایه عبرت باشد، این است که شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت به خاطر انحراف و فاصله گرفتن از رهبری قیام بود.

سنخواست امام جمعه؛ حجت الاسلام «یوسف زاده»

گروه شهرستان ها – امام جمعه سنخواست ضمن سفارش همگان به رعایت تقوای الهی در ماه رمضان که ماه تقواست گفت: همان طور که تقوا انسان را حفظ می کند، انسان هم باید تقوای الهی را حفظ کند تا برای انسان مصونیت بخش شود و زمینه ساز آزادی وی از قید شکم، شهوت، خشم وغضب باشد.

وی ضمن گرامی داشت سالگرد پیروزی قهرمانانه حزب ا... لبنان در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی عنوان کرد: حزب ا... با شعار لبیک یا حسین(ع)، چهارمین ارتش دنیا را زمین گیر کرد و ابهت نظامی، سیاسی و حتی اقتصادی اسرائیل را در هم شکست.وی ادامه داد: اعراب نتوانستند در جنگ های 1948 تا 1952 و 1967 تا 1973 علیه اسرائیل کاری بکنند و از ارتش اسرائیل، ارتشی شکست ناپذیر ساختند، اما حزب ا... در جنگ 2006 این شکست پذیری آن را معلوم کرد.وی اضافه کرد: امروز صحنه سوریه به نحوی همان تکرار عاشورا و تکرار جنگ 33 روزه است، چون سوریه در جبهه مقاومت قرار دارد، همان طوری که در زمان حافظ اسد در جبهه ایران قرار داشت.

شوقان امام جمعه؛ حجت الاسلام «تاتاری»

گروه شهرستان ها – امام جمعه شوقان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: پنجم مرداد 58 نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت ا... «طالقانی» به دستور امام خمینی(ره) انجام شد.وی افزود: این هفته سالروز عملیات غرورآفرین و افتخارآمیز مرصاد در سال 67 را داریم که بعد از قبول قطعنامه آتش بس از سوی ایران اسلامی و هجوم منافقان کوردل به ایران اسلامی به وقوع پیوست اما همه دیدند که فرزندان بسیجی ملت چه به سر آن ها آوردند.وی با اشاره به نسل کشی مردم مسلمان میانمار اظهار داشت: امروز در هر نقطه ای از عالم که انسان نگاه می کند کشتاری انجام گرفته و خون بی گناهان به زمین ریخته می شود، رد پای استکبار دیده می شود.

وی ادامه داد: میانمار کشوری است که حدود 800 هزار مسلمان دارد و تا الان 50 هزار نفر از آن ها به دست ایادی استکبار جهانی کشته شده اند که باید پرسید گناه آن ها غیر از مسلمان بودن چه بوده است؟

 


91/12/20::: 9:46 ص
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ