سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، مدارا کردن با مردم است . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

یک تبلت خوب پردازنده ای با سرعتی مناسب دارد. در بازار فعلی بیشتر محصولات آبرومند از پردازشگرهای دو هسته ای با سرعتی معادل 1.2 گیگاهرتز تا 1.5 گیگاهرتز استفاده می کنند و تبلت های عالی پردازشگرهای چهار هسته ای با سرعت های 1.5 تا 1.8 گیگاهرتز دارند.
به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران  مدت زیادی از عرضه اولین تبلت ها به بازار نمی گذرد و حالا کم کم باید از خودمان بپرسیم پیش از اختراع آنها چطور زندگی می کرده ایم؟ طبیعی بود که برندهای مشهور اشتیاق بازار را بو بکشند اما برندهای کوچک و ناشناس چطور؟ بازار پر از تبلت است و این وسط باید خوب و بد را از هم تشخیص دهید.

1- نمایشگر یکی از اجزای اصلی تبلت است؛ پس همیشگی باید تبلتی با نمایشگر خوب و دقیق خرید. متاسفانه این مسئله کمی گران تمام می شود. اغلب تبلت ها از نمایشگرهایی با دقت تصویر 768 در 1024 یا 720 در 1280 استفاده می کنند. می توان اینها را به عنوان حداقل در نظر گرفت.

2- پردازشگرها اینجا هم نقش اصلی را بازی می کنند. یک تبلت خوب پردازنده ای با سرعتی مناسب دارد. در بازار فعلی بیشتر محصولات آبرومند از پردازشگرهای دو هسته ای با سرعتی معادل 1.2 گیگاهرتز تا 1.5 گیگاهرتز استفاده می کنند و تبلت های عالی پردازشگرهای چهار هسته ای با سرعت های 1.5 تا 1.8 گیگاهرتز دارند. طرف تبلت های تک هسته ای نروید! مال بد بیخ ریش صاحبش!

چگونه می توان تبلت خوب را از بنجل ها تشخیص داد؟

3- به غیر از دو مورد بالا چیزی به اسم «سیستم عامل» وجود دارد. بیشتر تبلت هایی که هم اکنون در سطح بازار وجوددارند از سیستم عامل آندروید استفاده می کنند. چنانچه استطاعت مالی خرید آی پد را ندارید، چرا تبلت شما به آندروید مجهز نباشد؟ اگر از قبل نسخه جدید 4.1 دارد که بهتر، در غیر اینصورت مطمئن شوید قابلیت ارتقا به نسخه Jelly Bean موجود است.

4- هر تبلتی که برای اجرای اپلیکیشن ها به حافظه موقت (RAM) نیاز دارد و هر چقدر که سازنده از قطعه قدرتمندتری استفاده کرده باشد، زور تبلت بیشتر خواهد بود. در غیر اینصورت نمی توانید app های سنگین و یا چند برنامه را همزمان اجرا کنید. تمام تلاشتان را به کار ببرید تا تبلت هایی با حافظه موقت زیر یک گیگابایت نخرید. این برای آینده مالی و سلامت روحی – روانی (و حتی جسمی) تان مفید است.

5- اطلاع دارید که برای ذخیره سازی فایل روی دستگاه به حافظه محتاج هستید؟ تبلت های فعلی حافظه های هشت تا 64 گیگابایتی دارند. بعضی هایشان هم به شیارهای Micro SD مجهزند و به کاربر اجازه می دهند حافظه ذخیره سازی خود را افزایش دهد. کار و کاسبی سازندگان این تبلت ها پررونق باد!

6- عکاسی با تبلت کار چندان با پرستیژی نیست. آنها بیشتر برای ذخیره فوری عکس و نوشته مناسب هستند! می توانید روی تبلتی با دوربین پنج مگاپیکسل فکر کنید. برای دوربین جلو وسواس بیشتری به خرج دهید چون باعث می شود مکالمه تصویری مناسبتری داشته باشید.

7- در حالی که بیشتر شرکت ها در حال ساخت تبلت هایی با وزن پایین و اندازه ای جمع و جور مطابق با سلیقه کاربران هستند، بازار فعلی ایران توسط وسایل بدهیبت ترسناکی اشغال شده که فقط خودشان از خودشان زشت ترند. عقلانی تر است که اصلا تبلت نداشته باشید چون در بعضی مواقع حتی بر زبان آوردن اسم برندشان عامل شرمساری است. بیشتر آنها اسم تبلت را یدک می کشیند اما در عمل از انجام وظایف یک ماشین حساب ساده هم عاجزند! به هیچ وجه از برندهای گمنام خرید نکنید!

چگونه فایل PDF بسازیم و بخوانیم؟

PDF فرمتی است که برای کتاب های الکترونیکی استفاده می شود و نسبت به فرمت های دیگر مثل Doc برتری دارد چون وقتی از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر انتقال می یابد نظم نوشته های آن به هم نمی ریزد.

PDF چیست؟

ملت ایران: PDF فرمتی است که برای کتاب های الکترونیکی استفاده می شود و نسبت به فرمت های دیگر مثل Doc برتری دارد چون وقتی از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر انتقال می یابد نظم نوشته های آن به هم نمی ریزد.

به هر حال، در بسیاری از مواقع کسانی که فایلی را می گیرند ترجیح می دهند که فایل را به صورت PDF بگیرند، چون ممکن است در کامپیوتری که می خواهند از آن فایل استفاده کنند نرم افزار سازنده ی فایل وجود نداشته باشد.

چگونه PDF بخوانیم؟

برای این که بتوانیم یک فایل PDF را بخوانیم باید از نرم افزار Adobe Acrobat Reader استفاده کنیم. این نرم افزار را می توانیم از سایت www.Adobe.com/acrobat به راحتی download کنیم.

برای download کردن یک فایل PDF به جای آن که روی لینک آن کلیک کنیم، بهتر است ابتدا کلیک راست کنیم و بعد Save target as را انتخاب کنیم تا فایل بر روی کامپیوترمان ذخیره شود تا به راحتی بتوانیم آن فایل را باز کنیم و اطلاعات درونی اش را ببینیم.

چگونه فایل PDF بسازیم؟

چند راه برای ساختن فایل PDF داریم. هر فایلی که بتوانیم چاپ کنیم را می توان به PDF تبدیل کرد. بنابراین می توانیم فایل های مختلف را به PDF تبدیل کنیم تا دیگران برای دیدن فایل های ما نیازی نداشته باشند که نرم افزارهای مختلف را نصب کنند. یکی از راه های ساختن PDF استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat است. توجه کنید که این نرم افزار با Adobe Acrobat Reader تفاوت دارد. Reader فقط می تواند فایل PDF را بخواند ولی Adobe Acrobat که بعضی اوقات Adobe Acrobat Writer هم نامیده می شود، هم می تواند فایل های PDF را بخواند، هم می تواند ویرایش کند و هم فایل های PDF ایجاد کند.

اگر فایل های PDF را با نرم افزار Adobe Acrobat باز کنیم می توانیم آن ها را تغییر بدهیم. برای ساختن فایل PDF و تبدیل فایل های دیگر به PDF از Adobe Distiller که به همراه Adobe Acrobat نصب می شود هم می توانیم استفاده کنیم.

البته نرم افزار Adobe Distiller بدون Adobe Acrobat هم نصب می شود و می توانیم فقط از آن استفاده کنیم در این صورت برای خواندن فایل های PDF باید Adobe Acrobat Reader را هم نصب کنیم.

اگر نرم افزار Adobe Distiller را نصب کنیم چاپگری با همین نام بر روی کامپیوتر نصب می شود که هر فایلی را که می خواهیم به PDF تبدیل کنیم باید اول با نرم افزار مربوط به خودش باز کنیم و بعد فایل را چاپ کنیم. چاپگر Adobe Distiller را به جای چاپگر پیش فرض خودمان انتخاب کنیم تا مسیر ذخیره ی فایل را از ما بپرسد و فایل PDF ذخیره شود. این روش اگرچه بسیار راحت و ساده است ولی بعضی از وقت ها با مشکل مواجه می شود و ممکن است فایل PDF مان درست کار نکند. مثلا بعضی وقت ها این روش نمی تواند با فونتی که ما توی فایلمان استفاده کردیم کار کند و پیغام Error می دهد.

راه دیگر استفاده از نرم افزار PDF995 است. این نرم افزار را می توانیم از سایت www.pdf995.com دانلود کنیم. حجم این نرم افزار بسیار کم است و وقتی روی سیستم مان نصب می شود یک چاپگر با همین نام بر روی ویندوزمان نصب می شود که می توانیم با انتخاب این چاپگر به عنوان چاپگر پیش فرض در هنگام چاپ، فایل PDF بسازیم.

راه مطمئن تر برای ساخت فایل PDF استفاده از چاپگر Postscript است که دردسر بیشتری دارد. برای نصب چنین چاپگری در Control Panel، Printers را باز می کنیم بر روی Add Printer دو بار کلیک می کنیم و در مرحله ی بعد Local Printer را انتخاب می کنیم در قسمت Select the Printer Port از بین فهرست نمایش داده شده، آخرین گزینه یعنی File: Print to file را انتخاب می کنیم. در مرحله ی بعد یک چاپگر Postscript را به عنوان چاپگر انتخاب می کنیم. اگر می خواهیم این چاپگر پیش فرض باشد Yes و اگر نه No را انتخاب می کنیم و Next را می زنیم تا نصب ما کامل شود.

حالا برای ساختن PDF باید در نرم افزار مورد نظرمان فایل را با استفاده از چاپگر که نصب کردیم چاپ کنیم، اول باید مسیر و نام فایل دخیره شده را مشخص کنیم تا یک فایل PRN بر روی هارد کامپیوترمان ذخیره شود و بعد این فایل را با نرم افزار Acrobat Distiller باز می کنیم و سپس با استفاده از Drag کردن، فایل PRN را بر روی نرم افزار قرار دهیم.

Distiller، یک فایل PDF در کنار فایل PRN ما می سازد که می توانیم آن را باز کنیم و ببینیم. سایت هایی هم مثل www.pdfconverter.com وجود دارند که به صورت online بعضی از فایل هایمان مثل Word و html را به PDF تبدیل می کنند. البته این سایت ها معمولا با فایل های فارسی سازگار نیستند. در آخر بعضی از نرم افزار ها امکانات خاصی را برای ساختن فایل های PDF دارند که در قسمت Save As و یا Export آن ها می توانیم فایل PDF بسازیم.

منبع:amoozesh-computer.ir

باز کردن فایل‌های مسدودشده در آفیس 2013


برای این کار:
کافی است ابتدا بر روی فایل مورد نظر خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس در تب General بر روی دکمه‌ی Unblock کلیک کنید.
در نهایت بر روی OK کلیک کنید.
اکنون در صورتی که فایل مذبور را اجرا کنید خواهید دید که دیگر پیغام خطایی مشاهده نشده و فایل توسط نرم‌افزار مورد نظر در مجموعه‌ی آفیس باز خواهد شد.

اما در صورتی که قصد دارید چندین فایل موجود در یک پوشه یا حتی یک درایو را به طور کلی از حالت مسدود شده خارج کنید (یا به عبارت دیگر یک مسیر امن ایجاد کنید):
ابتدا (ترفندستان) نرم‌افزار مورد نظر خود از مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
اکنون بر روی منوی File کلیک نمایید.
سپس بر روی Options کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ، بر روی Trust Center کلیک کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Trust Center Settings کلیک نمایید.
حال در پنجره‌ی جدید، از قسمت سمت چپ بر روی Trusted Locations کلیک کنید.
مسیرهای مشخص شده، مسیرهایی هستند که فایل‌های موجود در آن امکان مسدود شدن را ندارند.
برای اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.
در قسمت Path مسیر مورد نظر خود (شامل یک پوشه یا یک درایو) را درج نمایید (برای این کار می‌توانید از دکمه‌ی Browse نیز استفاده کنید).
در نهایت پنجره‌های باز را OK کنید.

جدیدترین شغل های پردرآمد ترین ایران

درامد متخصص کامپیوتر در سال ۱۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران دلایل بسیاری وجود دارند که باعث می شوند هیچ کس دوست نداشته باشد کسی از میزان دقیق دارایی اش باخبر شود؛ اینها تنها محدود به قشر پردرآمد جامعه هم نمی شود، اگر به دوروبرتان دقت کنید، حتی آدم های کم درآمد هم به طور دقیق به شما نمی گویند چقدر درآمد دارند!
 
متخصص کامپیوتر

کسب درآمد مدرن
دیگر حتی در بقالی ها هم روزگار بدون کامپیوتر سر نمی شود. دنیا مدرن شده و در هر کسب و کاری نیاز به استفاده از کامپیوتر وجود دارد. بعضی مشاغل که حتی بدون این وسیله فلج می شوند، نمونه اش همین روزنامه نگاری که اگر کامپیوتر را از تحریریه ها بردارند همه از ناتوانی به گریه می افتند.
در ماه های واپسین سال گذشته بود که چند روزی استفاده از ای میل ها ناممکن شد. بعدها که کارشناسان حوزه فناوری در یک سایت خبری به تحلیل ماجرا پرداختند، آمارهای شگفت آوری از میزان خسارت های اقتصادی بابت همان چند روز مسدودشدن ای میل ها به دست آمد.
در واقع امروز معاملات تجاری مهم و رد و بدل شدن پول در شبکه های بانکی داخل و خارج کشور توسط اینترنت و از طریق کامپیوتر صورت می گیرد. به این ترتیب برمی گردیم به سر خط ماجرا و همان متخصص های کامپیوتر.
درآمد متوسط: سالانه ۳۰ میلیون تومان
بالاترین درآمد: سالانه ۱۵۰ میلیون تومان

متخصص و جراح زیبایی

دماغ دانه ای ۷ میلیون تومان
قیمت زیباسازی یک بینی در بازار متخصص های این جراحی متفاوت است. ممکن است شما جراح گمنامی را پیدا کنید که با ۵۰۰ هزار تومان هم دماغ شما را زیر تیغ و چکش ببرد اما در بازار حرفه ای ها قیمت از ۲ میلیون تومان شروع می شود و تا ۷ یا ۸ میلیون هم بالا می رود.
معمولا جراح های حرفه ای و سرشناس دو روز در هفته را به عمل جراحی اختصاص می دهند و سایر روزها را در مطب به ویزیت عمل شده ها و افرادی می پردازند که برای جراحی مراجعه می کنند. در آن روز جراحی هم چهار تا پنج فرد در هر روز مورد جراحی قرار می گیرند.
به طور میانگین یعنی هفته ای ۱۶ تا ۲۰ نفر. این ارقام را که ضربدر ماه های سال و قیمت جراحی توسط حرفه ای ها کنید، ارقام ابتدایی مطلب را به دست می آورید. البته این منهای دغدغه های گونه و لب و پوست و… است که آنها هم برای خودشان رقمی می شوند. با احتساب افت و خیزهای بازار، سفرهای سالانه برای شرکت در سمینارها و… ارقام ابتدای مطلب بسیار نزدیک به واقعیت است.
درآمد متوسط: سالانه یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان
بالاترین درآمد: سالانه ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان

وکیل خانواده

بازهم جدایی!
تقریبا چند سالی از اینکه شغل وکالت – به شکل تخصصی در زمینه طلاق – تبدیل به یکی از حرفه های پردرآمد در جامعه ایرانی شده است می گذرد. میزان حق وکالت دریافتی بستگی به مسائل مختلفی دارد. مثلا اینکه چقدر مهریه کرده باشید یا چقدر مهریه شما باشد و از آن مهم تر، چقدر این جدایی برایتان مهم است.
به هر حال موفقیت در استفاده از موضوع جدایی تنها مختص به اصغر فرهادی با فیلم جدایی نادر از سیمین نیست، وکلا از خیلی سال پیش از بازار مشاغل ایران با «جدایی» اسکار برده اند!
درآمد متوسط: سالانه ۷۲ میلیون تومان
بالاترین درآمد: سالانه n میلیون تومان بسته به پرونده هایی که گیرتان بیاید

بازیگر سینما و تلویزیون

پول بازی
دیگر تردیدی وجود ندارد که حداقل رقم دریافتی بازیگران مطرح ایران برای بازی در یک فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی کمتر از ۵۰ میلیون تومان نیست. این رقم بسته به ارزش بازیگر برای گیشه و نوع فیلمی که قرار است در آن به ایفای نقش بپردازد گاهی تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می رسد. بعضی بازیگرها دست رد به سینه هیچ تهیه کننده و کارگردان و فیلمنامه ای نمی زنند و این چنین است که مثلا امین حیایی و حامد بهداد مردانی برای تمام فصول پرده سینما در طول سال هستند. اگرچه این هم هست که بازیگرها به ویژه اگر مطرح باشند، خرج بالایی هم برای خودنمایی در جامعه دارند. به هر حال نمی شود که ستاره باشی و پرایدسوار شوی یا گوشی موبایل درپیتی دستت بگیری یا لباس هایت برند نباشد یا… همین دیگر، ستاره بودن خرج هم بسیار دارد.
درآمد متوسط: سالانه ۱۵۰ میلیون تومان
بالاترین درآمد: سالانه ۵۰۰ میلیون تومان

مربی و بازیکن فوتبال

از ۷۷۷ به ۹۹۹ میلیون
وضعیت پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان فوتبال در ایران شاید در حد سایر کشورهای مطرح در قاره آسیا نباشد اما بازهم بازیکنان و مربیان طراز اول فوتبال سالانه کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان دریافت نمی کنند. این البته منهای پاداش هایی است که در طول فصل به دلایل مختلف دریافت می کنند. بازیکنان سطح اول فوتبال ایران تازه این امکان را هم دارند که با یک یا دو فصل بازی در تیم های عربی پول خوبی به جیب بزنند. علاوه بر این بازیکنان و مربیان فوتبال به دلیل محبوبیت در جامعه معمولا از امتیازهایی برخوردار می شوند که شامل حال سایر اقشار نمی شود. مثلا چه کسی حاضر نیست به یک بازیکن محبوب فوتبال در زمان خرید خودرو تخفیف ویژه بدهد؟ تازه اینکه چیزی نیست، بعضی ها حتی خودرو هم هدیه می دهند!

مراقب هکرهای زن‌نما باشید!

کد خبر: ۵۰۳۹۵. شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱، ساعت ۷:۲۵ [ نسخه چاپی ]
رییس پلیس فتای استان بوشهر نسبت به شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی از طریق اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی هشدار داد.



به گزارش زلال نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ جواد جهانشیری در این باره گفت: متاسفانه همراه با پیشرفت اینترنت و کاربردی شدن آن در زندگی شهروندان، عده‌ای از سودجویان نیز اقدام به سوءاستفاده از این محیط کرده و اقدامات مجرمانه‌ای را در آن انجام می‌دهند.
وی با اشاره به پرونده‌ای که چندی پیش توسط ماموران فتای یکی از استان‌های کشور کشف شد، اظهارکرد: در این شیوه فرد کلاهبردار که از هکرها و برنامه‌نویسان حرفه‌ای حوزه وب به شمار می‌رفت، با حضور در کانال‌های گفت‌وگو و سایت‌های دارای مضامین مستهجن، خود را دختری معرفی می‌کرد که قصد برقراری رابطه نامشروع با دیگران را دارد.
رییس پلیس فتای استان بوشهر اضافه‌کرد: این فرد پس از جلب اعتماد افراد در محیط گفت‌وگو (چت)، تصاویری که مربوط به خود نبوده را به کاربران ارسال می‌کرده و از آنان می‌خواسته که این تصاویر را در سیستم خود ذخیره کنند.
جهانشیری با بیان اینکه این تصاویر آلوده به ویروس طراحی شده توسط خود متهم بود، اظهارکرد: سیستم کاربران پس از ذخیره‌کردن این تصاویر، آلوده به این ویروس شده و پس از آن تمامی اقدامات انجام شده به وسیله سیستم کاربر به رایانه مالباخته منتقل می‌شد.
به گفته وی، فرد کلاهبردار با سوءاستفاده از این شیوه می‌تواند از تراکنش‌های بانکی کاربران سوءاستفاده کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب آنان کنند.
وی افزود: متهم در این شیوه امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی هارد دیسک کاربران را پیدا کرده و می‌توانست از این تصاویر نیز سوءاستفاده کند.
جهانشیری با اشاره به کلاهبرداری از این شیوه، خاطرنشان کرد: راه پیشگیری از این قبیل حوادث ساده است. بنابراین کاربران به هیچ عنوان نباید با افرادی که شناختی از آنان ندارند، در فضای مجازی به گفت‌وگو و تبادل داده بپردازند.
رییس پلیس فتای استان بوشهر خاطرنشان کرد: توجه و رعایت مسائل اخلاقی و واردنشدن به سایت‌های دارای مضامین مستهجن نیز از مواردیست که حتما باید به آن توجه کرد، چرا که برخی از این سایت‌ها دارای ویروس‌هایی هستند که صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری را به کاربران وارد می‌کند.

برنامه‌های بنزینی برای نوروز

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح برنامه‌های عرضه سوخت نوروزی از آمادگی برای توزیع و عرضه سهمیه ویژه بنزین نوروز درصورت موافقت دولت خبر داد و گفت: تمامی جایگاه‌های تعطیل شده سوخت تا پیش از نوروز مجددا فعال می‌شوند.

به گزارش مهر، مصطفی کشکولی درباره آخرین برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توزیع و عرضه بنزین نوروزی در کشور، گفت: برای تامین مطمئن و پایدار سوخت نوروزی مردم از دوم اسفند ماه سالجاری تا پایان تعطیلات نوروز در سه مرحله تیم‌های نظارت و بازرسی به 32 منطقه عملیاتی در سراسر کشور اعزام خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 5000 جایگاه بنزین، گازوئیل و CNG در کل کشور ساخت و راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: از این تعداد برخی از جایگاه‌ها به دلیل انجام تعمیرات، نبود قطعات یدکی و برخی از مشکلات اجرایی تعطیل شده‌اند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه یکی از اهداف انجام این بازرسی‌های دوره‌ای راه‌اندازی مجدد جایگاه‌های سوخت تعطیل شده در سطح کشور است، اظهار داشت: از سوی دیگر با توافق با پیمانکاران مقرر شده تمامی جایگاه‌های CNG که دارای بیش از 90 درصد پیشرفت ساخت بوده تا پیش از ایام نوروز در مدار بهره‌برداری قرار بگیرند.

وی همچنین از مذاکراه و هماهنگی با برخی از دستگاه‌های اجرایی به منظور حل مشکلات بدهی‌های برخی از جایگاه‌های سوخت تعطیل شده خبر داد و افزود: در مجموع پیش‌بینی می‌شود تا پایان اسفند ماه سال جاری در مجموع 60 تا 80 جایگاه جدید سوخت و CNG راه‌اندازی شوند.

کشکولی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه زمان‌بندی بازدید از وضعیت جایگاه‌های عرضه بنزین، گازوئیل و CNG توضیح داد: مرحله اول بازدیدهای نوروزی از جایگاه‌های سوخت از دوم اسفند تا ششم اسفند ماه سالجاری با اعزام تیم‌های عملیاتی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه مرحله دوم بازدید از 26 تا 30 اسفند ماه در استان‌های سرار کشور آغاز می‌شود، تبیین کرد: در نهایت مرحله سوم بازدید در ایام نوروزی و از هفتم تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می‌یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در جریان این بازدیدها تیم‌های نظارت و عملیاتی گلگشت نوروزی وضعیت عرضه سوخت و ارتقای ارائه خدمات را در سطح جایگاه‌ها، مناطق عملیاتی و حتی انبارهای نفت بررسی می‌کنند، یادآور شد: در نهایت با حل و فصل برخی از مشکلات فنی و عملیاتی بهترین شرایط را برای عرضه سوخت نوروزی به مردم فراهم خواهند کرد.


وام ازدواج افزایش می‌یابد 

گرد آوری حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرم ،کد مطلب: 186871جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۸  

وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا در قالب تفاهمنامه‌های دو جانبه برای سال آینده سقف تسهیلات ازدواج را افزایش دهیم 

 

 

 

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محمد عباسی در جلسه کمیته ساماندهی امور جوانان در شهرستان اردبیل در خصوص افزایش سقف تسهیلات وام ازدواج اظهار داشت: دولت مصمم است سقف تسهیلات ازدواج جوانان را افزایش دهد اما، ساز و کار آن هنوز در تفاهمنامه با بانک مرکزی پیش‌بینی نشده است  .
وی خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا در قالب تفاهمنامه‌های دو جانبه برای سال آینده سقف تسهیلات ازدواج را افزایش دهیم تا خبر خوشی برای جوانان در آستانه عید نوروز داشته باشیم  .
عباسی استان اردبیل را به لحاظ شرایط اقلیمی و وضعیت ظهور و بروز استعدادهای ورزشی شایسته و مطلوب توصیف کرد و یادآور شد: پهلوانان بی‌شماری از این استان ظهور و بروز یافته‌اند که این سرمایه‌ها می‌توانند الگوی انگیزشی برای سایر جوانان علاقه‌مند به این حوزه باشند  .
وزیر ورزش و جوانان به توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزش در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در ۳۴ سال گذشته ۲۳۰ سالن ورزشی در این استان احداث شده که نصف آن در دولت نهم و دهم بوده است  .
این مسئول عنوان کرد: این استان از تمام جهات از متوسط سرانه کشوری بالاتر است که می‌طلبد بیش از هر زمان دیگر به توسعه همه جانبه این بخش کمک شود  .
ما پذیرفتیم که در برابر کمبود اعتبارات مقاومت کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر ورزش و جوانان در خصوص کمبود اعتبارات حوزه ورزش نیز بیان داشت: ‌کمبود اعتبارات مربوط به همه دستگاه‌ها است و ورزش و جوانان نیز از این امر مستثنی نیست به طوری که ما در مقابل تهدیدات دشمن ایستاد‌ه‌ایم و باید مشکلات را به جان بخریم و مقاومت کنیم  .
عباسی افزود: امسال همه دستگاه‌ها از لحاظ بودجه و اعتبار با کمبود مواجه هستند و ما به همین شرایط موجود اکتفا کردیم و امیدواریم استانداران از سایر ظرفیت‌ها کمبودها را تامین کرده و جبران کنند  .
اختصاص رقم ویژه استخدامی برای قهرمانان ورزشی
وی با قدردانی از تلاش مجلس در تصویب طرح سرباز قهرمان ادامه داد: امیدواریم در قانون جدید استخدامی نیز شرایط ویژه‌ای برای قهرمانان در نظر گرفته شود تا بدون ضوابط سایر داوطلبان بتوانند در آزمون‌های استخدامی شرکت کرده و اشتغال پایدار پیدا کنند  .

وزیر ورزش و جوانان در پایان سخنان خود اذعان داشت: در حال حاضر هیچ امتیاز ویژه‌ای برای استخدام قهرمانان ورزشی در قانون پیش‌بینی نشده ولی در حال رایزنی هستیم تا با همکاری مجلس و دولت در این زمینه شرایط ویژه‌ای فراهم آید



عیدانه خوبی نظام به مردم می‌دهد

گرد آوری حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرم، منبع 

 

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: قرار است با همراهی و همکاری دولت و مجلس بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری عیدانه خوبی به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه در‌ آستانه عید نوروز داده شود    .

 

فرهنگ نیوز : کمال‌الدین پیرموذن در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: سخنان اخیر رئیس جمهور در مجلس نشان‌ دهنده این موضوع است که عده‌ای سودجو در آستانه انتخابات سعی می‌کنند با متوسل شدن به سرمایه‌ها و بیت‌المال عمومی مقاصد انتخاباتی خود را به ثمر بنشانند اما نمایندگان مجلس که قدرتشان برگرفته از اراده ملت است هرگز اجازه چنین کاری را نخواهند داد    .

 

وی خاطرنشان کرد: در این اوضاع نابسامان اقتصادی که گرفتار اقتصاد نفتی شده‌ایم که خلاص شدن از آن آرزوی هر ایرانی است بهتر است منابع معدنی خود را نیز احیا و پاسداری کنیم و اجازه ندهیم برخی‌ها با مجوزهای غیر‌قانونی معادن ما را به یغما ببرند    .

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی‌ یادآور شد: با ظرفیت عظیم معادن می‌توان لشکر عظیم بیکاران را وارد کار و اشتغال کرد که در این باب ضرورت دارد نگاه واقع‌بینانه به مسائل مختلف داشته باشیم    . 

 

عیدانه خوبی نظام به مردم می‌دهد 

 

رئیس مجمع نمایندگان استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: قرار است با همراهی و همکاری دولت و مجلس بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری عیدانه خوبی به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه در‌ آستانه عید نوروز داده شود    .

 

عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک مرکزی ادامه داد: به رغم هشدارهای مقام معظم رهبری، بانک مرکزی رویه مناسبی را در پیش نگرفته و به همین دلیل تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به تصویب نمایندگان مجلس رسید که بنده نیز عضو این کمیته هستم و تلاش خواهیم کرد تا حقایق بیشتری از پشت پرده ارزهای تزریقی به بازار رو شود    .

 

پیرموذن با ابراز خرسندی از شکل‌گیری اولین مجمع نمایندگان کشور و ریاست و دبیری آن با محوریت استان اردبیل ابراز داشت: شکل‌گیری این مجمع بر همدلی و هماهنگی برای جذب اعتبارات و حضور تاثیر‌گذار در دولت آینده موثر خواهد بود    .

 

مسئول کمیته گردشگری مجمع نمایندگان شمال غرب کشور عنوان کرد: در نشستی که اخیراً با رئیس سازمان گردشگری داشتیم مقرر شد سایت اصلی بقعه شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی و پایگاه جهانی این اثر ارزشمند به بهره‌برداری رسیده و نسبت به مرمت بازار، مصلی، جمعه مسجد، منطقه نمونه گردشگری فندقلو، کمپ گردشگری سرعین، آب‌های گرم سقز‌چی نیر و ثبت جهانی سبلان و بهسازی محور ارتباطی بزرگراه نمین ـ فندقلو تامین اعتبار کافی صورت گیرد    .

 

وی از ارتقای شیلات استان به اداره کل و ارتقای میراث فرهنگی به رتبه اول خبر داد و گفت: ۱۳۰ نماینده آذری زبان مجلس همسو و هم‌قسم هستند تا در انتخابات آینده و در کابینه شکل گرفته تاثیرگذار باشند .


دروان بازنشستگی کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟  

گرد آوری حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرم ،

 

کد خبر    :     ۴۲۴۵۵۳۱ تاریخ انتشار  : ۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۴:۵۹ منبع: نیویورک تایمز

 

توصیه‌ای که کارشناسان مالی به بازنشستگان مضطرب می‌کنند این است که مخارج چندین سال خود را بصورت نقدی نگاه دارید و مابقی را برای بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید.

 

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛آنها معتقدند که اینطور نیست که افراد در دوران بازنشستگی به پول کمتری نیاز داشته باشند، بلکه بسیاری از آنها کمی بیش از قبل به پول نیاز خواهند داشت. در اینصورت محاسبات را چگونه باید انجام داد تا از ورشکستگی هنگام مرگ جلوگیری شود؟

 

 

 

 خیلی‌ها ممکن است با نزدیک شدن به سالهای پایانی عمر کاری، خود را بازخرید کنند تا بازنشستگی را به تعویق اندازند. اما برای افراد مرفه و ثروتمند، این فرصتی است تا مخارج خود را به گونه‌ای محاسبه کنند که نه پیش از مرگ بی‌پول شوند و نه پس از آن بیش از اندازه برای فرزندانشان باقی گذارند. برای مرفهین، آنها که اندوخته‌ای حدود ۵۰۰،۰۰۰ تا ۵ میلیون و یا حتی ۱۰ میلیون دلار دارند، کار محاسبه دشوار است: بودجه‌بندی مخارج سالانه آنها چگونه باید باشد درحالیکه ممکن است تا ۲۰، ۳۰ و یا شاید ۴۰ سال دیگر عمر کنند؟

برای کسانی که مشخصا ثروتمند محسوب می‌شوند و بین
۱۰ تا ۴۰ میلیون دلار دارند، این مساله امسال کمی متفاوت است: اینکه

 

چیزی که مراجعین اغلب فراموش می‌کنند، هزینه‌های ثابت است- خانه، ماشین، بیمه- که باید کاهش یابد اما تحقق آن زمان می‌برد. مهمتر از آن، عدم ریسک‌پذیری مراجعین است؛ نقد کردن همه ثروتشان ممکن است در آنها ایجاد احساس امنیت کند، اما احتمالا شیوه زندگی که مایلند تا سالها ادامه داشته باشد را تأمین نخواهد کرد.

 

هم اکنون تا چه میزان می‌توانند از ۵.۱۲ میلیون دلار بخشودگی مالیاتی که تا ۳۱ دسامبر منقضی می‌شود استفاده کنند و شیوه فعلی زندگی خود را نیز تا آخر حفظ کنند؟

به گفته خانم جون کرین ، مدیر ارشد و استراتژیست دارایی شرکت مدیریت دارایی بی. ان. وای ملون ، "برای افرادی که
۲، ۳ و یا ۴ میلیون دلار دارند، زمانیکه به ما مراجعه می‌کنند و می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانند با این پول زندگی کنند، بحث بسیار جدی می‌شود چراکه جایی برای اشتباه وجود ندارد."

چیزی که مراجعین اغلب فراموش می‌کنند، هزینه‌های ثابت است- خانه، ماشین، بیمه- که باید کاهش یابد اما تحقق آن زمان می‌برد. مهمتر از آن، عدم ریسک‌پذیری مراجعین است؛ نقد کردن همه ثروتشان ممکن است در آنها ایجاد احساس امنیت کند، اما احتمالا شیوه زندگی که مایلند تا سالها ادامه داشته باشد را تأمین نخواهد کرد.

بخشودگی مالیاتی
۵.۱۲ میلیون دلاری- که طی توافق رئیس جمهور اوباما و کنگره در سال ۲۰۱۰ تصویب شد- ثروتمندان را با تصمیمی مواجه ساخته که شامل عواقبی در کوتاه مدت و بلند مدت می‌شود. آنها هم‌اکنون چقدر باید به وراث خود بدهند- تا بعداً از پرداخت مالیات بر املاک به دولت اجتناب کنند- و شیوه زندگی خود را نیز در حالیکه نمی‌توان باقی عمر را پیش‌بینی نمود، به مدت طولانی‌تری حفظ کنند؟

توصیه‌ای که کارشناسان مالی به بازنشستگان مضطرب می‌کنند این است که مخارج چندین سال خود را بصورت نقدی نگاه دارید و مابقی را برای بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید.
او همچنین معتقد است اینطور نیست که افراد در دوران بازنشستگی به پول کمتری نیاز داشته باشند، بلکه بسیاری از آنها کمی بیش از قبل به پول نیاز خواهند داشت. در اینصورت محاسبات را چگونه باید انجام داد تا از ورشکستگی هنگام مرگ جلوگیری شود؟ پاسخ این سوال به همان اندازه که به میزان مخارج بستگی دارد، به زمان‌بندی نیز ارتباط دارد.

مارک کورتازو ، یکی از شرکای ارشد گروه مشاورین ماکرو، برای مراجعینی که این سوال را می‌پرسند داستان ساختگی سه برادر را تعریف می‌کند که هریک با سه سال اختلاف از یکدیگر در روز اول ژانویه با
۱ میلیون دلار بازنشسته می‌شوند-

 

استفان پولن ، نویسنده ای که کتاب «مرگ در ورشکستگی» او در اواخر دهه ۱۹۹۰ سر و صدای زیادی به پا کرد، توصیه می کند کنترل شغلتان را خود بدست گیرید تا وابسته به کارفرما نباشید، از بدهکاری بپرهیزید، فعال باقی بمانید و تا جایی که می توانید اموال و دارایی خود را طی زندگی به وراث منتقل کنید. به نظر می رسد این ایده با شرایط و احوال بازنشستگان امروز و یا کسانی که در شرف بازنشستگی هستند جور در می آید.

 

یعنی سالهای ۱۹۹۷، ۲۰۰۰، و ۲۰۰۳. هر سه برادر یک میلیون دلار خود را در یک صندوق سرمایه‌گذاری سپرده می‌کنند.

از زمانیکه آنها بازنشسته شدند تا
۳۱ آگوست ۲۰۱۲، هرکدام ماهانه ۵۰۰۰ دلار برداشت می‌کردند. در ۳۱ آگوست، دارایی برادری که زودتر از بقیه بازنشسته شده بود، معادل ۱.۱۴ میلیون دلار و دارایی برادری که آخر همه بازنشسته شده بود به ۱.۱۵ میلیون دلار می‌رسد. اما برادر میانی که برداشت ماهانه خود را در سال ۲۰۰۰ آغاز کرده بود، تنها ۱۶۰۵۶۸ دلار دارایی دارد. علت چیست؟ طی سه سال نخستی که وی بازنشسته شده بود، بازار سهام افت داشته، و یک بار دیگر در سال ۲۰۰۸ شدیداً افت می‌کند. بنابراین او برای اینکه بتواند ۵۰۰۰ دلار ماهانه خود را برداشت کند باید سهام بیشتری می‌فروخت.

درحالیکه احتمال اینکه فرد بازنشسته تمام پول را خود تنها در یک صندوق مشارکت سرمایه‌گذاری کند اندک است، سادگی مثال فوق بیانگر این نکته است که اگر قصد دارید هر ماه صرف نظر از اینکه سرمایه‌گذاری های شما در چه وضعیتی است، میزان معینی را برداشت کنید، زمان بازنشستگی شما اهمیت زیادی پیدا می کند.

راه حلی که آقای کورتازو پیشنهاد می کند، تعیین یک مقرری متغیر است- که طی آن بیمه کننده موافقت می کند بر اساس ارزش جاری مقرری فرد، پرداخت هایی منظم به وی صورت گیرد- هرچند آقای کورتازو نسبت به سابقه بدی که این مقرری ها نزد مشاوران دارد نیز آگاه است.

مدیر یکی از شرکت های مشاوره معتقد است زمانیکه بازار فرار است، میزانی که از دارایی خود برداشت می کنید حساسیت فوق-العاده بالایی پیدا می کند.

استفان پولن ، نویسنده ای که کتاب «مرگ در ورشکستگی» او در اواخر دهه
۱۹۹۰ سر و صدای زیادی به پا کرد، توصیه می کند کنترل شغلتان را خود بدست گیرید تا وابسته به کارفرما نباشید، از بدهکاری بپرهیزید، فعال باقی بمانید و تا جایی که می توانید اموال و دارایی خود را طی زندگی به وراث منتقل کنید. به نظر می رسد این ایده با شرایط و احوال بازنشستگان امروز و یا کسانی که در شرف بازنشستگی هستند جور در می آید.

آقای پولن که در
۸۳ سالگی همچنان کار می کند معتقد است "بازنشستگی معنی ندارد.
بازنشستگی اوج حماقت و بسیار مخرب است. یکی از مهمترین چیزها در زندگی داشتن هدف است."

او که قیل و قال مردم درباره بی پولی را مضحک می داند، می گوید مقرری من و همسرم ناچیز است اما ما هنوز کار می کنیم. کار کردن همان هدف ماست. زندگی بدون هدف پوچ است.

اگر با او موافقید، به کار کردن ادامه دهید. درغیر اینصورت، احتمالا وقت آن رسیده که چند تا ماشین حساب برای انجام پاره ای محاسبات جدی بکار گیرید.
منبع: نیویورک تایمز



رئیس سازمان خصوصی‌سازی: سهام عدالت را نفروشید

گرد آوری حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرم منبع خبر    / قدس آنلاین     / کد خبر    : 99737

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی‌ به دارندگان سهام عدالت توصیه کرد آن را در دفا‌تر اسناد رسمی به قیمت‌های پایین نفروشند، چون ارزش برگه‌های سهام عدالت بسیار بیشتر از ارقامی است که فروخته می‌شود    .

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد‌وند افزود: کل سبد سهام عدالت به 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی اختصاص پیدا کرده است و امکان داد و ستد سهام عدالت فقط با ورود این شرکت‌ها به فرابورس امکان پذیر خواهد شد    .

 

وی گفت: ارزش برگه‌های سهام عدالت از زمان واگذاری تاکنون چند برابر شده است و توصیه می‌کنیم مردم سهام عدالت خود را همچنان نگهداری کنند تا ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت برآورد و ارزیابی شود    .

 

احمد وند افزود: تا زمان ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت مشخص نمی‌شود اما ارزش ان بیشتر شده است .

 

وی گفت: برای ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سه شرط لازم است که شرط نخست، تبدیل این شرکت‌ها به شرکت‌های سهامی عامل و شرط دوم نیز تصویب اساسنامه

 

جدید این شرکت‌ها در سازمان بورس و شرط سوم هم افزایش سرمایه این شرکت‌هاست که همه این مراحل در دست اجرا قرار دارد.

 

احمدوند ابراز امیدواری کرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حداکثر تا سال آینده وارد فرابورس شود و پس از آن هم ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت مشخص و امکان دادوستد سهام عدالت فراهم می‌شود.

 

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: پس از ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس سهام هر نفر متناسب با اقساط واریز شده‌اش به خزانه دولت، آزاد و امکان دادوستد آن فراهم می‌شود و اگر شخصی یک میلیون تومان سهام عدالت داشته باشد و از این میزان اقساط 500هزار تومان به خزانه دولت واریز شده باشد، 50درصد از کل مبلغ سهام عدالت وی آزاد می‌شود و می‌تواند بفروشد و در مورد سهام باقیمانده نیز پس از پرداخت بقیه اقساط می‌تواند بفروشد.

 

وی تأکید کرد: همچنین دو دهک پایین جامعه شامل 50درصد تخفیف هم می‌شوند که این میزان تخفیف با احتساب اقساط واریز شده به خزانه درنظر گرفته خواهد شد .





اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها جز التهاب اقتصادی چیزی به دنبال ندارد

حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرم 

پیرموذن با یادآوری اینکه بیش از ۶۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به دلیل مشکل نقدینگی در رکود هستند، گفت: به جای دو سه برابر کردن یارانه مردم باید با تزریق سرمایه در گردش در تولید، اقتصاد مولد و فرصت‌های اشتغال مناسب را فراهم آورد که به رغم سیاست اهمیت دادن به تولید در کشور بیشترین بها به واردات داده شده است    .

این مسئول تاکید کرد: اتخاذ چنین شیوه‌ای سبب شده تا پول کشور صرف واردات خودروهای لوکس چند میلیارد دلاری شود که تامین منابع آن از بیت‌المال بسیار آزاردهنده است    .


مدرک داشتندوطرح استفاده از انر‍ژی خورشیدی در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم


با حضور مهندس قلی زاده معاون برنامه ریزی استاندار و مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افتتاح گردید   

·       

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان این خبر گفت: دو طرح استفاده از انرژی خورشیدی با حضور معاون برنامه ریزی استانداری خراسان شمالی و جمعی از مسئولان شهرستان جاجرم و سنخواست با اعتبار 430میلیون ریال،در پناهگاه حیات وحش میاندشت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

وی پاسگاه‌های محیط بانی  سرخ چشمه و ضامن آهو را از جمله پاسگاه‌های برخوردار از انرژی خورشیدی در این منطقه عنوان کرد و گفت: برای برخورداری پاسگاه سرخ چشمه 180 میلیون ریال و برای پاسگاه ضامن آهو 250 میلیون ریال به منظور تأمین سیستم‌های جذب انرژی خورشیدی اعتبار صرف شده است

 

مهندس حسین آبسالان تاثیرات استفاده از انرژی خورشیدی را به عنوان یک انرژی عاری از هرگونه اثرات زیست محیطی یاد کرد و افزود: اکنون دنیا به سمت استفاده از انرژی های نو و پاک،خورشیدی و بادی رفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه استفاده از انرژی خورشیدی تأثیر بسزایی در حفاظت از محیط زیست دارد، گفت: استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان اقتصاد سبز که حافظ محیط زیست نیز بوده در این راستا حائز اهمیت است.

 

وی تاکید کرد: در تابستان استفاده از منابع خورشیدی معادل کل ذخایر گاز و نفت بوده از این رو از این منابع باید به نحو شایسته استفاده کرد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی‌ تصریح کرد: به همین منظور در دو پاسگاه پناهگاه حیات وحش میاندشت از انرژی خورشیدی برای روشنایی و سایر نیازها به برق استفاده خواهد شد.

 

منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم یکی از زیستگاههای  یوزپلنگ آسیایی بوده و در غرب خراسان شمالی قرار دارد.در این منطقه حفاظت شده علاوه بر یوزپلنگ، 28 گونه پستاندار، 18 گونه خزنده، 77 گونه پرنده و 120 نوع گیاه شناسایی شده است



91/11/6::: 11:9 ص
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ