سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته بسیار نشمارد . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

محافظ خوشمزه قلب را بشناسید
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۵
زندگی مدرن و ماشینی آلودگی هوا، استرس و فشارهای روانی تغذیه بد را به دنبال دارد و هریک از این عوامل برای سلامت هر انسانی به عنوان یک زنگ خطر محسوب می‌شود.
محافظ خوشمزه قلب را بشناسید
عرش نیوز:
به نقل از ایران ؛ آمارهای موجود در سراسر جهان حکایت از افزایش مرگ‌ومیرها براثر سکته‌های قلبی دارد. متخصصان علم تغذیه در همین راستا با انجام مطالعات گسترده و تحقیقات جامع مواد غذایی را که به کمک قلب می‌آیند و از قلب در برابر این فشارها مانند یک سپر و محافظ نگهداری می‌کنند، شناسایی کرده‌اند.با محافظان طبیعی قلب آشنا شوید.

سبزیجات تازه
سبزیجات تازه به عنوان یکی از مؤثرترین مواد در دسترس برای سلامت قلب به شمار می‌رود. این سبزیجات هستند که اثرات سوء مصرف نمک، قند و چربی‌ها را برطرف می‌کنند.
متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند یک ظرف سبزیجات را همراه با دانه‌های روغنی و توت و گاهی با دانه‌های قهوه تزئین کرده و میل کنید. این بشقاب خوشمزه با عطر و رنگ جادویی‌اش بدن را در مقابله با بیماری‌های کشنده و فراگیر قرن مانند سکته‌های قلبی و مغزی، فشار خون بالا، افزایش کلسترول و دیابت کمک می‌کند.آنان توصیه می‌کنند رزماری، مریم‌گلی، پونه و آویشن حتماً در بشقاب سبز سلامت جایی را داشته باشند.

لوبیا سفید
لوبیا سفید در سبد غذایی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد درحالی که این ماده غذایی به علت داشتن مواد مغذی مانند فولات، آنتی‌اکسیدان، منیزیم و فیبر نقش بسیار مهمی در کنترل سطح خون و میزان کلسترول بدن دارد.اضافه کردن لوبیا سفید پخته به سالاد و سوپ یکی از روش‌‌هایی است که با آن به راحتی می‌توان سلامت بدن را تضمین کرد.

ماهی قزل‌آلا
سال‌هاست که دانشمندان دریافته‌اند مواد غذایی سرشار از امگا3 میزان کلسترول بد را در بدن کنترل می‌کند و بر اثر آن خطر اختلالات ریتم قلب و پایین آمدن فشار خون کاهش می‌یابد.ماهی قزل‌آلا به علت آن که از امگا3 سرشار است باعث کاهش تری‌گلیسیرید خون و التهاب است.متخصصان توصیه می‌کنند در لیست غذایی هفتگی دوبار به مصرف این ماهی اختصاص داده شود.با این حال اگر شیوه پخت ماهی درست رعایت نشود امگا3 به بدن نخواهد رسید. به همین علت ماهی را باید همراه با سبزیجات درون فویل قرار داده و در فر پخت.

روغن زیتون
روغن زیتون را باید ماده طلایی و اثربخش در سلامت قلب معرفی کرد.روغن زیتون از چربی‌های غیراشباع تشکیل شده است. زمانی که روغن زیتون جایگزین چربی های اشباع‌شده‌ای مثل کره می‌شود، موجب پایین آمدن سطح کلسترول می‌شود. پلی فنول موجود در این روغن از رگ‌های خونی به خوبی محافظت می‌کند.استفاده از روغن زیتون همراه با سالاد، سبزیجات و نان پخته شده توصیه شده است.

گردو
مصرف 40 گرم گردو در روز میزان کلسترول خون را کاهش داده و از التهاب قلب و عروق کم می‌کند. گردو حاوی چربی‌های غیراشباع، امگا3 و فیبر است. مصرف این ماده غذایی در سالاد در حفظ سلامت قلب مؤثر است.

بادام
این دانه روغنی از استرول‌های گیاهی، فیبر و چربی‌های سالم سرشار بوده و باعث کاهش میزان کلسترول بد (LDL) موجود در بدن می‌شود. همچنین خطر ابتلا به دیابت با مصرف روزانه این دانه روغنی پایین خواهد آمد.

دانه سویا
در برخی از کشورها از دانه‌های سبز سویا در تهیه برخی از غذاها استفاده می‌شود. تحقیقات موجود نشان می‌دهد پروتئین سویا موجب کاهش سطح تری‌گلیسیرید خون می‌شود.
نصف فنجان سویا حاوی 9 گرم فیبر است.

سیب‌زمینی شیرین
سیب‌زمینی شیرین بهترین جایگزین سیب‌زمینی است. افرادی که نگران ابتلا به دیابت هستند از این ماده غذایی می‌توانند به راحتی استفاده کنند. زیرا به علت این که شاخص گلیسمی پایین دارد موجب افزایش سریع قند خون نمی‌شود. فیبر فراوان، ویتامین A و لیکوپن موجود در آن قلبی سالم را به ارمغان خواهد آورد.

پرتقال
این میوه خوشمزه و شیرین حاوی فیبر، پکتین، پتاسیم و ضدکلسترول است که به کنترل فشار خون کمک می‌کند.مطالعات نشان می‌دهد پرتقال عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد و فشار خون را پایین می‌آورد.یک پرتقال متوسط 62 کالری و 3 گرم فیبر دارد.

برگ چغندر
به طور کلی سبزیجات برگ تیره منبعی ارزنده در سلامت به شمار می‌روند زیرا سرشار از پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی هستند که موجب کنترل فشار خون می‌شود.فیبر، ویتامین آ، آنتی‌اکسیدان‌ها و لوتئین موادی ضروری برای داشتن یک قلب سالم است که در برگ چغندر به وفور یافت می‌شود.

هویج
هویج یک سبزی ترد است که موجب کنترل سطح قند خون می‌شود و در کاهش خطر ابتلا به دیابت مؤثر است. استفاده از هویج خردشده در سالادها و کیک‌ها موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود.

جو
جو سبوسدار موجب کم شدن سطح کلسترول و پایین آمدن سطح گلوکز خون می‌شود.به همین علت در رستوران‌های مطرح دنیا در تهیه سوپ، آش و ... به مصرف آن توجه می‌شود آنان در تبلیغات خود اعلام می‌کنند که با استفاده از این مروارید قلب مشتریان خود را بیمه می‌کنند.

بلغور جو دوسر
جودوسر به هر شکلی که مصرف شود یک فرمول کامل برای سلامت قلب و افزایش طول عمر به شمار می‌رود زیرا این ماده غذایی با پایین آوردن LDL (کلسترول بد) خطر حملات قلبی ناشی از مصرف اسنک‌ها را کاهش می‌دهد. جو دوسر سطح قند خون را کنترل می‌کند به این علت دیابتی‌ها باید نسبت به مصرف آن توجه بیشتری داشته باشند.

بذر کتان
فیبر، فیتوکمیکال، اسیدچرب امگا3 ، سه‌عنصری که فرمول سلامت قلب است در دانه‌های براق بذر کتان به وفور یافت می‌شود.برای استفاده از بذر کتان بهتر است آن را خرد یا آسیاب کرده و به سوپ، ماست یا ساندویچ اضافه کنید.

ماست کم‌چرب
لبنیات کم‌چرب همواره به‌عنوان یکی از غذاهای بسیار موثر در سلامت استخوان‌ها مورد توجه قرار داشته و دارد. علاوه بر این ماست کم‌چرب منجر به کنترل فشار خون بالا شده و از کلسیم و پتاسیم سرشار است.

قهوه
قهوه و چای دو نوشیدنی موثر در محافظت از قلب شناخته شده‌اند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که روزانه سه تا چهار فنجان قهوه و چای می‌نوشند خطر حملات قلبی و ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 25 درصد کاهش می‌دهند.با این حال متخصصان نسبت به مصرف قهوه در افرادی که مبتلا به فشارخون بالا و دیابت هستند هشدار می‌دهند چون مصرف کافئین شرایط را برای آن‌ها پیچیده‌تر می کند.

فلفل قرمز
استفاده از ادویه فلفل قرمز در غذا به جلوگیری از افزایش سطح انسولین بعد از غذا کمک می‌کند.محققان استرالیایی دریافتند با اضافه کردن فلفل قرمز به همبرگر به علت پایین آمدن سطح انسولین افرادی که دارای اضافه وزن بودند، با مشکلات کمتری مواجه شدند.پس از این تحقیق این گروه از دانشمندان تغذیه توصیه کردند که افراد فلفل قرمز را در غذا جایگزین نمک کنند.

گیلاس
گیلاس حاوی آنتوسیانین است. این آنتی اکسیدان به محافظت از رگ‌های خونی قلب کمک می‌کند. بهتر است برای خوردن از گیلاس‌های شیرین و برای پخت و پز از گیلاس‌های ترش و آلبالو استفاده شود.

زغال اخته
آنتوسیانین در مواد غذایی و میوه‌هایی یافت می‌شود که رنگ قرمز تندی دارند. زغال اخته حاوی این ماده، اسید ellogic، بتاکاروتن، لوتئین، ویتامین ث، فولات، منیزیم، پتاسیم و فیبر است.برای مصرف زغال اخته از نوع تازه و خشک آن استفاده کنید و به ماست، غلات و پنکیک بیفزایید.
آنچه باید درباره خوراک مرغ بدانید
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۰
آیا جگر مرغ حاوی هورمون است؟ پوست مرغ باعث افزایش موهای زائد می‌شود؟ مصرف سنگدان برای مبتلایان به بیماری‌های التهابی خطر دارد؟ مضرات بال و گردن مرغ در چیست؟ این‌که می‌گویند پای مرغ باعث غضروف‌سازی می‌شود، صحت دارد؟ اصلا چرا کارشناسان تغذیه و متخصصان صنایع غذایی خوردن فرآورده‌های جانبی طیور را زیاد توصیه نمی‌کنند؟
آنچه باید درباره خوراک مرغ بدانید
عرش نیوز:
جگر مرغ هورمون ندارد، زیرا...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ جگر مرغ همان عضوی است که علاوه بر ذخیره مواد مغذی، به دلیل آنزیم‌های متنوعی که در سلول‌های خود دارد محل تجمع و خنثی‌سازی سموم، برخی هورمون‌ها، واکسن‌های تلقیحی و انواع آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی و خوراکی است، اما واقعیت این است با وجود آن‌که در کشور ما مصرف داروهای هورمونی در طیور ممنوعیت خاصی نداشته و نظارت چندانی هم بر آن نمی‌شود، به دلیل هزینه بالا، تهیه آن برای مرغدار صرفه اقتصادی نداشته و به همین دلیل است که متخصصان صنایع غذایی جگر را فاقد هورمون می‌دانند.

اما نکته انحرافی آن‌که گرچه در طیور از هورمون استفاده نمی‌شود، ولی مصرف غیرمجاز و بدون نسخه انواعی از آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای شیمیایی برای مهار بیماری‌های عفونی و کنترل بیماری‌های انگلی و ویروسی باعث عوارض مختلفی همچون سرطان‌زایی، جهش‌زایی، مسمومیت و ایجاد آلرژی می‌شود که مهم‌ترین عارضه آن مقاومت دارویی به انواعی از آنتی‌بیوتیک هاست که موجب کم یا بی‌اثر‌شدن آن در بدن مصرف‌کننده می‌شود.‌

البته کارشناسان معتقدند اگر استعمال این داروها یک هفته قبل از کشتار باشد جای نگرانی نیست. چرا که کبد حیوان فرصت پاکسازی و دفع مواد مضر تجمع یافته را خواهد داشت، اما اگر تلقیح 48‌ـ‌24 ساعت قبل از کشتار باشد دارو درجگر مرغ رسوب و برای سلامت مضر است و این همان عامل اصلی منع مصرف چنین فرآورده‌هایی است.

اما شاید این سوال مطرح شود، پس چه عاملی موجب افزایش سریع رشد و وزن گرفتن مرغ‌های صنعتی در مقایسه با مرغ‌های محلی می‌شود؟

به گفته کارشناسان مرغ‌های صنعتی با تلفیق ژنتیکی و اصلاح نژاد به نژاد گوشتی تبدیل شده‌اند. در واقع خوراک مصرفی مستقیما به گوشت و ماهیچه تبدیل و موجب پروار شدن زودهنگام طیور می‌شود. از سوی دیگر این مرغ‌ها برخلاف مرغ‌های محلی به دلیل آن‌که در طول شبانه روز در محیط‌های پر نور نگهداری می‌شوند به طور مداوم در حال مصرف دان و وزن گرفتن هستند البته برخی کارشناسان هم نظر دیگری دارند آنها براین باورند که در جیره مرغ از موادی استفاده می‌شود که موجب تحریک هورمون‌ها و رشد سریع‌تر می‌شود بنابراین اگر اندک نگرانی از به کار بردن مواد هورمونی و داروهای آنتی‌بیوتیکی در فرآورده جانبی طیور دارید از مصرف آن اجتناب کنید.

پوست مرغ را هرگز نخورید

برخی خانواده‌ها پوست مرغ را از قسمت‌های دیگر آن مضرتر می‌دانند و بر این باورند که چربی زیر پوست حاوی هورمون است.در واقع مردم از وجود هورمون بیشتر از داروهای آنتی‌بیوتیکی می‌ترسند و عامل اصلی رویش موهای زائد در بدن خانم‌ها را پوست مرغ می‌دانند، اما این موضوع زمانی صحت دارد که به مرغ هورمون تزریق شود.

ترکیبات هورمونی به دلیل آن‌که شبیه هورمون‌های جنسی هستند در مرد و زن به یک میزان موجب بروز مشکل می‌شود.در خانم‌ها باعث پرمویی، رویش موهای زائد، جوش و کیست تخمدان و در آقایان باعث آکنه‌های شدید پوستی و نارسایی درهورمون‌های جنسی می‌شود. در کودکان هم بر روند رشد تاثیر نامطلوب گذاشته و موجب افزایش‌وزن می‌شود.

اما موضوع مهم‌تر آن‌که از نظر علمی ثابت شده است داروهای آنتی‌بیوتیکی، فلزات سنگین، سموم و آفت‌کش‌هایی که به همراه دانه‌های جو و ذرت وارد جیره غذایی مرغ می‌شود در بافت‌های نرم و پرچرب همچون پوست و جگر رسوب و مصرف آن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و حتی ریسک ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می‌دهد.بنابراین از مصرف قسمت‌هایی از مرغ که پوست بیشتری دارد بپرهیزید چرا که علاوه بر چربی بالا، باعث افزایش کلسترول بد خون هم می‌شود.

بال و گردن مرغ هم پرچرب است

آیا می‌دانید علت خوشمزگی بال‌های سوخاری شده‌ای که این روزها در برخی اغذیه فروشی‌ها در مقابل دید مشتری تهیه و عرضه می‌شود، چیست؟ چربی زیاد آن است که یک لذت آنی و حسرت دائم به دل ما می‌گذارد. این غذا کالری بالایی دارد و اگر به عنوان پیش غذا مصرف شود کالری دریافتی یک وعده غذا را دوچندان می‌کند.

اما موضوع مورد بحث آن‌که به گفته کارشناسان اگرچه بال و گردن محل تزریق واکسن به طیور است، ولی به دلیل سرعت جذب، ماندگاری مواد تزریقی در این اعضا کم بوده و مصرف آن از این بابت مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما گردن مرغ به دلیل آن‌که محل عبور نسوج عصبی و بسیاری از غدد لنفاوی است و از طرفی شستشوی مجرای داخلی آن غیرممکن است مصرف آن توصیه نمی‌شود.

پای مرغ کلسیم دارد

می گویند مصرف پای مرغ غضروف‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند و دارویی برای نرمی استخوان است. اگر چه پای مرغ حاوی بخش‌های غضروفی است و سوپ آن حالت ژلاتینی دارد ولی به عقیده برخی کارشناسان به دلیل آن‌که ارزش پروتئینی چندانی ندارد نمی‌تواند عاملی برای ساخت غضروف‌ها به شمار آید و در ضمن برای هیچ گروه سنی به عنوان یک انتخاب خوب توصیه نشده است، چرا که چربی اشباع بالایی داشته و برای افراد با اضافه‌وزن و مبتلایان به دیابت مضر است.

البته متخصصان تغذیه سوپ پای مرغ را بهترین منبع کلسیم، فسفر، ویتامین A و D عنوان کرده‌اند و برای کودکان مبتلا به نرمی استخوان مفید می‌دانند. آنان عقیده دارند اگرعصاره پای مرغ با کمی پیاز پخته شود کلسیم آن قابل جذب‌تر خواهد شد.

دل و جگر و سنگدان ارزش غذایی دارد، اما...

احشایی چون دل ، جگر و سنگدان مرغ پروتئین باکیفیتی داشته و به دلیل آن‌که منبع غنی آهن، روی، سلنیوم، ویتامین A و B12 است به روند خونسازی کمک کرده و برای رشد قدی و بدنی کودک و نوجوان مفید است. میزان آهن سنگدان و دل مرغ تقریبا با گوشت آن برابری می‌کند، ولی بسیار پرچرب بوده و بویژه سنگدان کلسترول بالایی دارد.

چربی آن از نوع اشباع و میزان اسیدهای چرب امگا ـ 6 آن بیش از امگا ـ 3 است. در نتیجه مصرف بیش از یک یا دو بار آن در ماه می‌تواند باعث بروز التهابات بافتی در افراد مستعد گردد. به گفته متخصصان میزان کادمیوم، سرب و کروم سنگدان بالاتر از دل بوده و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را جایگزین گوشت کرد. این را هم بدانید احشای طیور برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی ـ عروقی، چربی خون بالا و نقرس محدودیت مصرف دارد./سلامت نیوز
Share/Save/Bookmark
میوه‌هایی که برای پوستمان خوب است
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۶
متخصصان معتقدند اگر بدانید از چه میوه‌ای در چه فصلی و در چه شرایطی استفاده کنید و چگونه خواص ارزشمند آن‌ها را استخراج کنید، همیشه پوستی جوان و زیبا خواهید داشت.
میوه‌هایی که برای پوستمان خوب است
عرش نیوز:
با گذشت زمان، در اثر آلودگی‌های محیطی، نور آفتاب و استرس پوست به مرور شادابی و روشنی خود را از دست می‌دهد و پر از لک‌ و چروک می‌شود. میوه‌ها و سبزی‌ها که در هر فصل انواع مختلفی از آن‌ها یافت می‌شود، ضدلک‌ها و ضدچروک‌های طبیعی‌اند که خداوند خلق کرده است. گوجه، هویج، لیمو، میوه‌های سرخ‌رنگ و... تأثیر فوق‌العاده‌ای در جوان کردن و زیباسازی پوست ما دارند. در مصر باستان به خواص درمانی این گروه از مواد غذایی پی برده بودند و از آن‌ها به عنوان «غذاهای جاودانه» نام می‌بردند.



امروزه نیز متخصصان معتقدند اگر بدانید از چه میوه‌ای در چه فصلی و در چه شرایطی استفاده کنید و چگونه خواص ارزشمند آن‌ها را استخراج کنید، همیشه پوستی جوان و زیبا خواهید داشت. میوه‌ها برای پوستمان مفیدند چون حاوی ترکیب‌های فعالی هستند که هر یک برای نوعی بیماری پوستی مناسب است. البته همه میوه‌ها، ترکیب‌های مشابه‌ای مثل قندها دارند که تحریک‌کننده ساخت سلول‌های جدید پوستی است اما ورای این ترکیب‌ها میوه‌ها می‌توانند دیگر نیازهای پوستی را برطرف کنند. برخی از ترکیب‌های موثر آن‌ها شامل موارد زیر است:

پلی‌فنول‌ها و تانن‌ها: این آنتی‌اکسیدان‌ها و آنتی‌رادیکال‌ها از پیری پوست در اثر گذر زمان، استرس، خستگی، آثار مضر نور آفتاب و آلودگی پیشگیری می‌کنند. بهترین منابع آن میوه‌های قرمز، زرد و نارنجی رنگ هستند.

موسیلاژها و پکتین: این مرطوب و نرم‌کننده‌ها، نقشی اساسی در حفاظت از اپیدرم ایفا می‌کنند. منبع خوب آن‌ها سیب و انگور است.

اسید میوه‌های ارگانیک یا AHA: این متعادل‌کننده‌ها، جریان خون زیرپوستی را افزایش می‌دهند و به نوسازی سلول‌ها کمک می‌کنند. کیوی، انگور، گوجه و مرکبات منابع خوب اسیدهای میوه‌اند.



ریتم بدن ما با توجه به ۴ فصل تنظیم شده است و پوست ما نیز در هر فصل تغییر می‌کند. میوه‌هایی که در هر فصل می‌رسند، بهترین انتخاب برای سلامت پوستمان هستند. مثلاً در فصل تابستان بیشتر دچار آفتاب‌سوختگی می‌شویم بنابراین میوه‌های آبداری مثل طالبی یا هندوانه بهترین گزینه انتخابی‌اند. برعکس در زمستان پوست کمتر در معرض آفتاب است و انرژی کمتری دریافت می‌کند. در این فصل انجیر و خرما که غنی از قند هستند، می‌توانند برای پوستمان مفید باشند.

نکته دیگر اینکه غیر از فصل باید به احساسات و شرایط روانی خودمان هم توجه داشته باشیم. می‌گویند پوست ریه سوم آدم‌هاست و تمام سموم فیزیکی، غذایی و روحی روی آن تأثیر دارند. با توجه به شرایط روحیمان باید به دنبال میوه‌هایی باشیم که آرام‌کننده، سم‌زدا یا مرطوب‌کننده هستند.


خواص پوستی چند میوه

خوردن میوه‌ها به طور کامل یا آب طبیعی آن‌ها بهترین گزینه است تا از خواصی که برای میوه‌ها مطرح می‌شود بهره ببرید. البته در کنار مصرف مرتب این گروه از مواد غذایی، می‌توانید حداقل هفته‌ای یک بار از آن‌ها ماسک تهیه کنید و روی پوست صورتتان بزنید. در ادامه، با خواص پوستی چند میوه پرمصرف آشنا می‌شوید:

لیمو؛ روشن‌کننده: لیمو در تمام طول سال موجود است. هندی‌ها به آن «سیب پزشکی» می‌گفتند و معتقد بودند مصرف آن نه‌تنها برای پوست بلکه برای تمام ارگان‌های داخلی مفید و پرخاصیت است. این میوه غنی از ویتامین C و اسیدهای میوه است. از آن به عنوان ضدچروک، ضدلک، روشن‌کننده و سفت‌کننده می‌توان استفاده کرد. ترکیب‌های موجود در لیمو، سموم پوستی را زدوده و پوست را نرم و روشن می‌کند. لیمو همچنین داروی مناسبی برای موهای کدر و سست و ناخن‌های شکننده است. استفاده از این میوه برای انواع پوست‌ها جز پوست‌های حساس مناسب است.



انگور؛ نرم‌کننده: در طب سنتی هندی از انگور به عنوان «مروارید حیات» نام برده شده است. انگور حاوی انواع ویتامین‌ها، اسیدهای میوه و آنتی‌اکسیدان‌هاست. این میوه نرم‌کننده، رطوبت‌رسان، روشن‌کننده و سفت‌کننده انواع پوست به شمار می‌رود.



میوه‌های قرمزرنگ؛ جوان‌کننده: توت‌فرنگی، مویز و تمشک از جمله میوه‌هایی هستند که خاصیت ضدپیری دارند. آنتوسیانین که در تمام میوه‌های قرمزرنگ است، می‌تواند برخی چروک‌های پوستی را مرمت کند. بتاکاروتن و کلروفیل موجود در این میوه‌ها نیز محافظ اپیدرم است و باعث تنفس بهتر پوستی می‌شود. این میوه‌ها پاک‌کننده‌های قوی هستند و باعث تصفیه خون می‌شوند و از این نظر اثر قابل‌توجهی بر پوست و بافت‌های زیرین آن دارند. در صورتی که دچار آفتاب‌سوختگی هستند، تمشک و مویز بهترین درمان هستند. استفاده از این میوه‌ها برای تمام انواع پوست‌ها به خصوص پوست‌های چرب مناسب است.

میوه‌هایی که در هر فصل می‌رسند، بهترین انتخاب برای سلامت پوستمان

هستند. مثلاً در فصل تابستان بیشتر دچار آفتاب‌سوختگی می‌شویم بنابراین میوه‌های آبداری مثل طالبی یا هندوانه بهترین گزینه انتخابی‌اند. برعکس در

زمستان پوست کمتر در معرض آفتاب است و انرژی کمتری دریافت می‌کند. در این فصل انجیر و خرما که غنی از قند هستند، می‌توانند برای پوستمان مفید باشند

هویج؛ ضدپیری: هویج غنی از ویتامین به خصوص ویتامین A است و خاصیت ضدالتهابی، جوان‌کننده و محافظت‌کننده دارد و نه‌تنها باعث کاهش چروک‌های پوستی می‌شود بلکه با انواع عفونت‌های پوستی هم مقابله می‌کند. استفاده از هویج برای تمام پوست‌ها به خصوص پوست افراد تحت پرتودرمانی توصیه می‌شود.



پرتقال؛ سفت‌کننده: پرتقال نیز همانند لیمو غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست. میزان قند و ترکیب‌های سفت‌کننده در این میوه بیشتر است و به همین دلیل می‌تواند روند پیری پوست و بروز چین‌ و چروک را به تأخیر بیندازد. از سوی دیگر پرتقال، مرطوب‌کننده خوبی است و از خشکی پوست پیشگیری می‌کند. استفاده از این میوه برای تمام انواع پوست‌ها به خصوص پوست‌های حساس توصیه می‌شود.



کدو؛ مرطوب‌کننده: در آسیا، کدو در گروه میوه‌ها دسته‌بندی می‌شود. میزان آب کدو بسیار بالاست و خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی دارد. استفاده از این میوه در شرایطی که پوست دچار آفتاب‌سوختگی شده است بسیار عالی است. ماسک آن نیز به افرادی که موهای شکننده و خشک دارند، توصیه می‌شود. در صورتی که پوست شما خشک به نظر می‌رسد می‌توانید از کدو در غذاها یا به صورت ماسک استفاده کنید.



گوجه‌فرنگی؛ پاک‌کننده: گوجه‌فرنگی خاصیت پاک‌کنندگی و روشن‌کنندگی دارد. در صورتی که پوست شما جوش‌های سرسیاه می‌زند گوجه‌فرنگی می‌تواند لایه‌بردار مناسبی باشد. گوجه همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد و برای سوختگی‌های سطحی و زخم‌های پوستی بهترین درمان است. میزان اسیدهای میوه در گوجه‌فرنگی بسیار بیشتر از میزان آن در لیمو یا سایر مرکبات است. به همین دلیل استفاده موضعی از آن برای پوست‌های حساس توصیه نمی‌شود اما بهترین گزینه برای پوست‌های چرب یا مخلوط است.



خیار؛ مرطوب و پاک‌کننده: ۹۵ درصد خیار را آب تشکیل داده است به همین دلیل نرم‌کننده و خنک‌کننده خوبی برای پوست است و می‌تواند سموم را از روی پوست دفع کند. خیار، حاوی ویتامین B۶ است و میوه‌ای آرام‌بخش و ضداسترس محسوب می‌شود.



گریپ‌فروت؛ سم‌زدا و پاک‌کننده: گریپ‌فروت بهترین پاک‌کننده پوستی است. این میوه ضدعفونی‌کننده، قابض و بسیار مقوی است و به نوسازی سلول‌های پوستی به خصوص پوست‌های چرب کمک می‌کند.
این پرتقال‌ها را با پوست بخورید!
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۵
شاید شما هم پرتقال‌های کوچکی را که این روزها با نام کامکوات یا پرتقال تزئینی به فروش می‌رسد دیده باشید.
این پرتقال‌ها را با پوست بخورید!
افکار - این‌میوه به اندازه یک دانه زیتون و به رنگ نارنجی یا زرد بوده و طعم و ظاهری مشابه سایر مرکبات دارد و ترشی، مارمالاد و مربای آن در بازار زیاد به چشم می‌خورد.

اما پرسش‌ اینجاست کامکوات که اینقدر کوچک و به اندازه یک بند انگشت است چگونه پوست کنده می‌شود؟ درست حدس زده‌اید کامکوات تنها مرکبی است که با پوست خورده می‌شود و این مزیت متمایز‌کننده آن از سایر مرکبات است. اما مزه آن چگونه است؟ بعضی طعمش را دوست دارند و تعدادی از آن گریزانند. چرا؟ چون طعم پوستش غالب بر مزه اصلی‌اش می‌شود و تنها کسانی که تندی اسانس پوست پرتقال را می‌پسندند می‌توانند طعم این میوه را تحمل کنند. اگر هم در میان پره‌های آن رد پایی از یک هسته وجود داشته باشد و ناخواسته آن را بجوید مزه تلخش برای همیشه به‌یاد‌ماندنی خواهد شد.

در هر حال این میوه مهمان ناخوانده‌ای است که به ایران راه یافته و جالب‌تر آن‌که چینی‌ها در تولید و صادرات آن از سایر کشورها پیشی گرفته‌اند. این را هم بدانید درختچه تزئینی کامکوات به صورت آپارتمانی نگهداری می‌شود و میوه‌های آن از زمستان تا بهار به ثمر می‌نشیند و نمای زیبایی به فضای خانه می‌دهد.

اگر پرتقال تزئینی را با پوست بخورید...

اگر کامکوات با پوست خورده شود (در حجم مساوی) درمقایسه با پرتقال معمولی از نظر فیبر و میزان بالای آنتی‌اکسیدان در مقام اول قرار خواهد گرفت. این میوه بخشی از ویتامین‌های A،B ، C و E بدن را تامین کرده و ویتامین C آن با پرتقال برابری می‌کند.

ترشی کامکوات هضم‌کننده خوب غذاهای پرچرب و پروتئینی است و طعم تند اسانس آن مزه مربا و مارمالاد صبحانه را متفاوت می‌کند. این میوه علاوه بر ویتامین‌ها حاوی املاح معدنی همچون کلسیم، پتاسیم، آهن، مس، منگنز، سلنیوم و روی است.

تحقیقات انجام شده حاکی است که میزان مس و ویتامین C این میوه از همه بیشتر و پتاسیم آن کاهنده فشار خون بالا است و به سبب ادرار‌آور بودن دفع‌کننده سموم از طریق کلیه‌ها بوده و همچنین به تنظیم ضربان قلب کمک شایانی می‌کند. اسیدهای موجود در آن هم می‌تواند از غلظت خون کاسته و برای بیماران قلبی عروقی و مبتلایان به کبد تنبل نافع باشد.

اگر قصد خرید کامکوات دارید...

هنگام خرید پرتقال تزئینی به پوست آن توجه کنید که سفت و صاف و رنگ آن نارنجی شفاف باشد. انواع سبز و کال این میوه به اندازه رسیده‌اش ارزش تغذیه‌ای و مزه مطلوبی ندارد. کامکوات در اتاق سه روز، در دمای یخچال دو تا سه هفته و تا چند ماه در فریزر قابلیت نگهداری دارد.

علاج تمام دردهایتان در کف پای شماست!
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۰
مرجع : ایده آل
با شناسایی نقاط مربوط به هر یک از اندام‌ها و ارائه ماساژ فشاری به آنها می‌توان برای تقویت هر یک از اعضا اقدام کرد.
افکار - رفلکسولوژی ازجمله تکنیک‌های طب‌مکمل است که برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه درمانی درمانگران با فشار دادن نقاط خاصی از کف پا و دست برای درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های جسم و روح اقدام می‌کنند. این شیوه درمانی در کنار تکنیک‌های دشوار، متدهای ساده‌ای دارد که با یادگیری آنها می‌توانید برخی از نیازهای ابتدایی خود برای تسکین و بهبود درد را در خانه و محل کار برطرف کنید. به عنوان مثال می‌توانید هنگام سردرد، دندان درد، تنگی نفس، کاهش انرژی یا دردهای مفصلی از این تکنیک‌ها کمک بگیرید. به این ترتیب با شناختن نقاط بازتاب درمانی و یادگیری شیوه‌های انجام می‌توانید برای مدت زمان طولانی از مصرف مسکن‌های شیمیایی بی‌نیاز شوید.

شانه‌هایتان را قوی تر کنید

یکی از کاربردهای فشاردرمانی تقویت عضلات و تاندوم‌های شانه و بازو با کمک ماساژ‌های نقطه‌ای بر پایانه‌های عصبی کف پاست. افرادی که فعالیت‌های زیادی را در طول روز انجام می‌دهند و نیاز به قدرت و توان بازوهایشان دارند، حتی افرادی که پشت میز نشین هستند و به طور مرتب با کامپیوتر کار می‌کنند، می‌توانند با فشار درمانی این نقطه سه بار در روز به مدت ۳دقیقه به افزایش میزان انرژی عضلات شانه خود کمک کنند. با کمک این شیوه انرژی از طریق مردین‌ها به شانه منتقل می‌شود، بنابراین این شیوه به کاهش اسپاسم‌های عضلانی ناشی از کار روزانه‬ منجر می شود.

ارتباط کف پا با قدرت بینایی

با شناسایی نقاط مربوط به هر یک از اندام‌ها و ارائه ماساژ فشاری به آنها می‌توان برای تقویت هر یک از اعضا اقدام کرد.

تمامی اعضای سر از قبیل چشم‌ها، گوش‌ها، سینوس‌ها، غده هیپوفیز و حتی گردن در کف دست یا کف پا، پایانه‌های عصبی فعالی دارند بنابراین با شناسایی نقاط مربوط به هر یک از این اندام‌ها و ارائه ماساژ فشاری به آنها می‌توان برای تقویت، حفظ سلامت، تسکین درد و درمان اختلال‌های عملکردی هر یک از این اعضا اقدام کرد. درمانگران رفلکسوتراپی با ارائه فشارهایی که به کمک ۲ انگشت شست و سبابه به نقاط مربوطه وارد می‌کنند و با توجه به زمان‌بندی ویژه‌ای که برای این کار در نظر دارند، علاوه بر درمان و تسکین دردهای اندام‌های درونی مثل مغز، چشم یا سینوس‌ها می‌توانند در بهبود عملکرد و ساختار آنها نیز موثر باشند. بهترین روش برای تقویت بینایی این است که روزانه دو بار به مدت ۳ دقیقه نقطه مربوط به چشم‌ها را در کف پا یا کف دست ماساژ دهید.

مشکلات تنفس‌تان را حل کنید

در سینه پا که گوشت‌آلودترین قسمت در کف پاست نقاطی وجود دارد که فشاردادن و ماساژ دادن آن به تنظیم عملکرد ریه‌ها و افزایش حجم شش‌ها و بهبود عملکرد قفسه سینه کمک می‌کند. در حقیقت با رفلکسوتراپی این بخش علاوه بر آنکه می‌توان به درمان اختلال‌های عملکردی ریه و دستگاه تنفسی کمک کرد، می‌توان احتمال ابتلا به برخی از بیماری‌های این ناحیه را نیز به حداقل رساند. بسیاری از افرادی که به بیماری‌های تنفسی از قبیل کندی تنفس، آسم و انواع آلرژی‌ها مبتلا هستند با دریافت تکنیک‌های رفلکسوتراپی در این نقاط می‌توانند به بهبود شرایط تنفسی خود کمک کنند. علاوه بر این سم‌زدایی از کلیه‌ها و همین‌طور کنترل سیستم غدد درون‌ریز بدن از دیگر مزایای دریافت رفلکسولوژی در این نقاط است.

تکنیک‌های فشاردرمانی را روی نقاط مشخص شده روی هر دوپا تکرار کنید.

التهاب مثانه را تسکین دهید

در کف هر دو پا بالاتر از پاشنه پا نقطه‌ای وجود دارد که به مثانه مربوط می‌شود. با دریافت ماساژ در این نقطه علاوه بر بهبود عملکرد مثانه می‌توان هنگام بروز بیماری‌هایی مثل سنگ مثانه، التهاب و تورم مثانه یا بروز عفونت در این عضو به عنوان درمانی کمکی به رفلکسوتراپیست مراجعه کرد یا با یادگرفتن شیوه صحیح ماساژ آن را در خانه انجام داد.

بهتر هضم کنید

به اعتقاد متخصصان رفلکسولوژی این نقاط پا به معده متصل است و عملکرد آن را به عنوان یکی از فعال‌ترین بخش‌های دستگاه گوارش بدن تنظیم می‌کند. ارائه تکنیک‌های رفلکسوتراپی در این نقاط در شرایط عادی به بهبود عملکرد معده و تقویت آن کمک می‌کند. به این ترتیب معده با انرژی بهتری پذیرای مواد‌غذایی شده و اولین مرحله هضم را به بهترین شکل ارائه می‌کند. استفاده از تکنیک‌های رفلکسوتراپی در این ناحیه می‌تواند در درمان سوزش معده، زخم معده و التهاب‌های این عضو بسیار موثر باشد.

سنگ کلیه را مهار کنید

فشار دادن این نقاط که در ارتباط مستقیم با کلیه‌ها و عملکرد آنهاست تاثیر زیادی بر تسکین دردها و ساختار عملکرد کلیه و مجاری ادرار دارد؛ در حقیقت مردین‌های انرژی کلیه از این نواحی عبور می‌کنند، از این رو هنگام بروز دردهای ناشی از سنگ کلیه یا التهاب‌های آن می‌توانید حین استفاده از شیوه‌های درمانی طب رایج با دریافت ماساژ رفلکسوتراپی در این نقطه برای تسکین دردهای خود و تسریع روند درمانی اقدام کنید.

کاهش درد سیاتیک با فشاردرمانی

روی پاشنه پا کمربندی بسیار باریک وجود دارد که به اعصاب سیاتیک بدن متصل است. مردین‌هایی که از این کمربند عبور می‌کنند در سراسر بدن به اعصاب متصل شده و بیشترین تاثیر را روی اعصاب سیاتیک دارند. استفاده از تکنیک‌های رفلکسوتراپی روی این کمربند تاثیر بسیار زیادی در بهبود و درمان اسپاسم و انقباضات عصب سیاتیک دارد. این عصب که از کمر تا ساق پا کشیده شده است هنگام شروع اسپاسم علاوه بر درد شدید موجب بروز اختلال در حرکت و برنامه‌های روزانه بیمار می‌شود. با کمک ماساژ این نقطه می‌توان علاوه بر از بین بردن انقباض‌های سیاتیک به تسکین درد آن نیز کمک کرد.

نکاتی که باید آویزه گوش کنید

اگرچه رفلکسوتراپی یکی از شیوه‌های درمانی طبیعی، غیرتهاجمی و بی‌نیاز از مصرف انواع و اقسام داروها محسوب می‌شود اما استفاده نامناسب و خودسرانه از آن می‌تواند عوارضی جدی به همراه داشته باشد. به گفته متخصصان این شیوه درمانی، استفاده از این شیوه بهتر است در جلسات اولیه درمان با مشاوره و حضور متخصص رفلکسوتراپی صورت گیرد و پس از آن با آموزش این تکنیک‌ها توسط متخصص به بیمار، بیمار اجازه اجرای آنها روی بدن را در خانه کسب کند. علاوه بر این توصیه اکید شده که افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند نقرس، استئوآرتریت، رگ‌های ترومبوز، مبتلایان به بیماری‌های عفونی، انواع سوختگی‌ها و همین‌طور خانم‌های باردار از این شیوه درمانی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها استفاده نکنند مگر در مواردی خاص که متخصص رفلکسولوژی و پزشک‌شان این شیوه را برای درمان موثر و لازم بدانند.

چگونه به کمک زنجبیل سرفه را درمان کنیم؟

کد خبر: ۵۰۹۴۶. شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱، ساعت ۷:۵۷ [ نسخه چاپی ]
یکی از استفاده های دارویی از زنجبیل برای درمان برونشیت با سرفه است. زنجبیل برای درمان سرفه های خشک موثر است


زلال نیوز ، بدون شک شما نیز در آشپزخانه‌تان ادویه های مختلفی دارید و از آن‌ها برای خوش طعم کردن غذاها استفاده می‌کنید. هیچ شکی نیست که زنجبیل نیز پای ثابت این ادویه‌ها است.

این ادویه علاوه بر این که خوش عطر است و طعم خوبی به غذاها می‌دهد خواص درمانی هم دارد.

در واقع مادربزرگ‌های ما از این ادویه به عنوان داروی طبیعی و بدون خطر برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌کردند.

یکی از استفاده های دارویی از زنجبیل برای درمان برونشیت با سرفه است. زنجبیل برای درمان سرفه های خشک موثر است.

به گزارش تبیان،آماده کردن این داروی طبیعی هم کار سختی نیست فقط کافی است زنجبیل تازه، زرده‌ی تخم مرغ و مقداری عسل داشته باشید.

۱۰۰ گرم زنجبیل تازه را پوست کنده و به خوبی بشویید.

زنجبیل را رنده کنید و آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید.

دو قاشق غذاخوری عسل (شهد عسل نه عسل با موم)، مقداری کره و زرده‌ی یک عدد تخم مرغ را هم به ظرف شیشه‌ای اضافه کنید.

مواد را هم بزنید و روی شعله‌ی ملایم قرار دهید.

بگذارید مواد به مدت حدود سه دقیقه روی شعله‌ی ملایم با هم مخلوط شود.

سپس اجازه دهید تا خنک شود. ظرف را در یک مکان خنک قرار دهید و اجازه دهید ده دقیقه بماند.
آماده کردن این داروی طبیعی هم کار سختی نیست فقط کافی است زنجبیل تازه، زرده‌ی تخم مرغ و مقداری عسل داشته باشید

هر روز سه مرتبه و هر بار یک قاشق غذاخوری از این شربت میل کنید. به این ترتیب که یک قاشق صبح‌ها زمانی که ناشتا هستید، یک قاشق دیگر یک ربع قبل از ناهار و قاشق آخر را یک ربع قبل از شام میل کنید. حواستان باشد میزان موادی که گفته شد بیش از این نباشد.

این شربت را می‌توانید به مدت ۲۴ ساعت نگه داشته و استفاده کنید.

اگر سرماخوردگی و علائم بیماریتان بیش از ۴۸ ساعت بهبود نیافت حتماً به پزشک مراجعه کنید.

قاط زدمفتتاح درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان جاجرم  

بووووسشهرداری جاجرم نایب قهرمان لیگ فوتبال خراسان شمالی شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: تیم شهرداری جاجرم با پیروزی در دیدار هفته پایانی به مقام نایب قهرمانی لیگ دسته یک فوتبال خراسان شمالی دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه بازی های هفته هجدهم و پایانی لیگ دسته یک فوتبال خراسان شمالی عصر سه شنبه دو دیدار برگزار شد که در مهمترین بازی تیم رده دومی شهرداری جاجرم در خانه با سه گل برابر بربرقلعه بجنورد به برتری رسید و با کسب 38 امتیاز به مقام نایب قهرمانی این فصل رسید.

نایب قهرمانی شهرداری جاجرم در حالی روی داد که یکشنبه هفته جاری تیم انتظار علوم پزشکی بجنورد در نخستین دیدار هفته پایانی با یک گل همشهری خود اترک را از پیش رو برداشته بود و با کسب 43 امتیاز قهرمان این فصل لقب گرفته بود.

در دیگر دیدار عصر امروز نیز تیم شهرداری آشخانه در خانه برابر میهمان خود شهدای مصرزاده اسفراین تن به تساوی دو بر دو داد.

همچنین بر اساس برنامه قرار بود آخرین بازی لیگ نیز بین تیم های ماهان بجنورد صدرنشین و پیشگامان شیروان برگزار شود که این دیدار به علت بروز  برخی مشکلات به زمان دیگری موکول شد.

با وجود تعویق این بازی، ماهان بجنورد با داشتن 34 امتیاز از 17 بازی مقام سوم خود را در این فصل مسجل کرده و بدین ترتیب سه تیم نخست لیگ دسته یک فوتبال خراسان شمالی معرفی شدند.

بر این اساس در این فصل از لیگ دسته یک فوتبال خراسان شمالی تیم انتظار بجنورد با 43 امتیاز قهرمان شد، شهرداری جاجرم با 38 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و ماهان بجنورد نیز با 34 امتیاز از 17 بازی و در حالی که هنوز یک بازی عقب افتاده دارد، کسب مقام سومی خود را مسجل کرده است.

لیگ دسته یک فوتبال خراسان شمالی با حضور 10 تیم پیشگامان شیروان، نصر جاجرم، شهرداری جاجرم، شهرداری آشخانه، شهید مصرزاده اسفراین، ماهان، انتظار، استقلال، اترک و بربرقلعه بجنورد در مدت 18 هفته برگزار شد.

بر اساس آیین نامه این مسابقات، در پایان لیگ، تیم قهرمان به عنوان نماینده خراسان شمالی به مسابقات لیگ دسته سه کشور اعزام می شد و با توجه به قهرمانی انتظار بجنورد، این تیم در فصل آینده نماینده استان در لیگ دسته سه کشور خواهد بود.

بووووساسامی تیم ملی فوتبال اعلام شد- دعوت از عقیلی و حاتمی، حذف رحمتی

گردآوری : حاج قاسم ، تنها خبر نگار مستقل جاجرم/ تاریخ انتشار  : پنج شنبه, 12 بهمن 1391 ساعت   01:44

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حالی اسامی 26 بازیکن را جهت شرکت در اردوی آماده‌سازی این تیم برای دیدار با تیم ملی لبنان اعلام کرد که نامی از سیدمهدی رحمتی در بین دعوت شدگان دیده نمی‌شود اما دو بازیکن جدید به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند  .

به گزارش آخرین نیوز به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی بازیکنان تیم ملی برای بازی با تیم ملی لبنان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا اعلام شد که در بین نفرات دعوت شده نام سیدمهدی رحمتی که از چندی پیش از فوتبال ملی خداحافظی کرد، دیده نمی‌شود .

همچنین سیدهادی عقیلی پس از مدت‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شد و فرزاد حاتمی هم به دلیل درخشش در تیم استقلال فرصت حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی ایران را بدست آورد.

اسامی بازیکنان تیم ملی به شرح زیر است:

دروازه‌بانها: علیرضا حقیقی، رحمان احمدی و شهاب گردان 

مدافعان: خسرو حیدری، حسین ماهینی، پژمان منتظری، سیدهادی عقیلی، سیدجلال حسینی، محمد نصرتی و مهرداد پولادی 

هافبک‌ها: پژمان نوری، جواد نکونام، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و احسان حاج صفی 

مهاجمان: مهرداد اولادی، یعقوب کریمی، آرش افشین، سیدجلال رافخایی، فرزاد حاتمی، محمدرضاخلعتبری، غلامرضا رضایی، رضا قوچان نژاد، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه 

بنابر اعلام کادر فنی تیم ملی، بازیکنان فوق باید ساعت 16 روز پنجشنبه 12 بهمن‌ماه در هتل آزادی خود را به کادر فنی معرفی کنند. دیدار دو تیم ملی ایران و لبنان راس ساعت 15:30 روز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

 

آفرینپیروزی شهرداری جاجرم ، در شهر اورد جاجرم 91 - حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرم

رئیس هیئت فوتبال خراسان شمالی گفت: هفته هفدهم و ماقبل پایانی لیگ دسته یک فوتبال استان با پیروزی شهرداری در شهرآورد جاجرم برابر نصر این شهر و تعویق دیدار تیم های بجنوردی پیگیری شد. حسین جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در هفته هفدهم و ماقبل پایانی رقابت های لیگ دسته یک فوتبال خراسان شمالی بر اساس برنامه قرار بود عصر جمعه پنج بازی در شهرهای مختلف برگزار شود اما دو دیدار در بجنورد به علت وضعیت نامناسب زمین به تعویق افتاد. وی اظهار داشت: در بازی های برگزار شده این هفته در مهمترین دیدار، شهرآورد جاجرم بین تیم های نصر و شهرداری این شهر با نتیجه سه بر صفر به نفع شهرداری خاتمه یافت. جعفرزاده اضافه کرد: همچنین تیم شهدای مصرزاده اسفراین در یک بازی پرگل موفق شد میهمان خود اترک بجنورد را با پنج گل در هم بکوبد. وی تصریح کرد: همچنین در دیگر بازی این هفته نیز دیدار بین تیم های پیشگامان شیروان و شهرداری آشخانه در زمین پیشگامان با تساوی دو بر دو به پایان رسید. به گفته جعفرزاده بر این اساس تاکنون و در حالی که یک هفته به پایان لیگ فوتبال خراسان شمالی باقی مانده و دو بازی عقب افتاده نیز وجود دارد، انتظار بجنورد با 37 امتیاز از 16 بازی در صدر قرار دارد، شهرداری جاجرم با 35 امتیاز از 17 بازی در رده دوم ایستاده و ماهان بجنورد نیز با 31 امتیاز از 16 بازی سوم است. لیگ دسته یک فوتبال خراسان شمالی با حضور 10 تیم پیشگامان شیروان، نصر جاجرم، شهرداری جاجرم، شهرداری آشخانه، شهید مصرزاده اسفراین، ماهان، انتظار، استقلال، اترک و بربرقلعه بجنورد در مدت 18 هفته برگزار می‌شود و در پایان آن نیز تیم قهرمان به مسابقات لیگ دسته سه کشور راه می‌یابد.


معجزه‌ی مخلوط آب‌ لیمو و آب‌ گرم  

گردآوری : حاج قاسم ، تنها خبر نگار مستقل جاجرم/کد خبر  : ۱۶۵۹۶۶

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۹ » پزشکی

اگر مخلوط آب لیمو با آب گرم را هر روز میل کنید شاهد اثرات مثبت آن به شرح زیر خواهید بود.

افکارنیوز: آب یک عدد لیمو را درون یک لیوان آب گرم بچکانید و از منافع آن بهره ببرید. اگر مخلوط آب لیمو با آب گرم را هر روز میل کنید شاهد اثرات مثبت آن به شرح زیر خواهید بود:
تقویت سیستم ایمنی بدن
لیمو سرشار از ویتامین
C و پتاسیم است. ویتامین C می‌تواند سیستم دفاعی بدن را در برابر حملات ویروس آنفلوآنزا افزایش داده و تقویت کند و پتاسیم نیز به نوبه خود به عملکرد مغز و اعصاب کمک کرده و فشار خون را کنترل کند.
کاهش وزن
نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت می‌بخشد، بلکه بدن شما را از سموم پاک کرده و باعث افزایش انرژی در شما می‌شود.لیمو با داشتن پکتین موجب کاهش اشتها می‌شود. پس بهتر است زمانی که تحت رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید از مصرف لیمو غافل نشوید.
کمک خوبی برای هضم
آب گرم می‌تواند دستگاه گوارش و حرکات حلقوی ماهیچه‌ای دیواره روده را تحریک کند و لیمو نیز می‌تواند مواد معدنی و ویتامین‌ها را تأمین کرده و حتی به عنوان یک پادزهر برای سموم موجود در سیستم گوارش عمل کند.
ادرار آور است
لیمو ادرار آور است و باعث می‌شود عمل دفع نیز به راحتی صورت گیرد. به این ترتیب موجب سلامت بیشتر دستگاه ادراری خواهد شد.لیمو سرشار از ویتامین
C و پتاسیم است.
کاهش چین و چروک‌ها
ویتامین
C موجود در لیمو می‌تواند چین و چروک و لکه‌‌های پوستی را کاهش دهد. آب لیمو برای از بین بردن سمومی‌که موجب عدم سلامت پوست می‌شوند کاربرد مفیدی دارد.
مراقبت از قلب
تحقیق نشان داد آب لیمو و قطراتی از آن در لیوان آب باعث می‌شود خون در رگ‌ها لخته نشود. محققان مرکز ملی مطالعات قاهره گفتند: خون پس از نوشیدن آب لیمو با سرعت از رگ‌ها بالا می‌رود.
لیمو و گلودرد
برای گلو درد بهترین دارو لیمو ترش است. یک قاشق چای‌خوری آب لیموی ترش را در آب نیم گرم بریزید و با آن قرقره کنید ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد کرد.

داره ثبت احوال جاجرم 
 
 
  
 
 
 
 ازدید استاندار محترم وهیئت همراه در مورخه 91/4/26 از بیمارستان جوادالائمه(ع)شهرستان جاجرم

 

 

راه اندازی سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS


در اردیبهشت ماه سال جاری بیمارستان جوادالائمه(ع) شهرستان جاجرم به سیستم HIS طراحان بوعلی تجهیز گردید.وظیفه این سیستم ، جمع آوری اطلاعات بیماران اعم از سرپایی و بستری و ذخیره سازی آن در قالب پرونده الکترونیک بیمار می باشد که با همکاری کلیه پرسنل بیمارستان شروع به کار نموده است.

 

کارگاه آموزشی CPR


کارگاه آموزشی CPR بزرگسالان با حضور کلیه پرسنل پرستاری ،ماما ، اتاق عمل بیهوشی ،اورژانس 115 و پزشک اورژانس برگزار گردید.مدرسین دکتر غلامرضا مقیمی (متخصص داخلی)-دکتر زاوش افراسیاب (متخصص بیهوشی) بودند.

 

کارگاه تریاژ


در مورخه 31/2/1391 کارگاه تریاژ در محل سالن کنفرانس بیمارستان برگزار شد.در این کارگاه مسئول بخش اورژانس بیمارستان درباره نحوه تریاژ وسطح بندی بیماران مطالبی برای کلیه پرستاران ارائه نمودند و در پایان آزمون بصورت گروهی و پرسش وپاسخ برگزار شد.

 

 


91/9/19::: 7:28 ص
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ