سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از امام رضا علیه السلام پرسیده شد : آیا مردم می توانند پرسیدن از چیزی را که بدان نیاز دارند واگذارند؟ فرمود : نه . [یونس بن عبدالرحمان از برخی یارانش]
بنام خداوند بخشنده مهربان
با تأیید آمادگی فرودگاه برای پذیرش هواپیماهای ایرلاین؛
سازمان حج و زیارت زمان آغاز پروازهای حج از فرودگاه بجنورد را اعلام می کند
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/11/18 شماره انتشار 18335
پروازهای تفریحی با هواپیماهای فوق سبک در بجنورد آموزش داده می شود

بهروز- با تأیید آمادگی فرودگاه بین المللی بجنورد برای پذیرش هواپیماهای ایرلاین در پذیرش پروازهای خارجی، پروازهای عتبات عالیات و حج عمره از این فرودگاه، پس از اعلام زمان پروازها توسط سازمان حج و زیارت و شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور آغاز می شود.فرودگاه بجنورد در سال 76 به بهره برداری رسید و از همان زمان، تشرف به حج و عتبات عالیات از این فرودگاه یکی از آرزوهای زائران استان بوده است.

زائران خراسان شمالی هم اکنون برای تشرف به حج عمره و تمتع و هم چنین عتبات عالیات با تحمل مشکلات مختلف از مشهد و دیگر فرودگاه های دارای شرایط اعزام می شوند. طرح توسعه فرودگاه بین المللی بجنورد هم از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به خراسان شمالی بود.مدیر فرودگاه بجنورد روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و تجهیزات مورد نیاز برای این پروازها خریداری و آماده شده است. «محمود امانی بنی» اظهار داشت: پس از این که در سال 89 مرز هوایی فرودگاه تأیید شد، برنامه ریزی های لازم نیز انجام و تجهیزات مورد نیاز این کار خریداری شد تا با شروع پروازها مشکلی در این مورد به وجود نیاید.وی هم چنین عنوان کرد: مجوز اولیه احداث آموزشگاه پرواز تفریحی و آموزشی در بجنورد اخذ شده است و پس از طی مراحل بعدی، ماه آینده ساخت این آموزشگاه آغاز می شود. وی افزود: این آموزشگاه که هدف از احداث آن، توسعه پروازهای تفریحی و آموزشی با هواپیماهای فوق سبک است، پس از 3 ماه کار خود را آغاز می کند.وی در مورد افزایش تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد هم بیان کرد: در حال حاضر تعداد مسافران با تعداد پروازها متناسب است و براساس نیاز مردم پروازها افزایش پیدا می کند.

هم اکنون در فرودگاه بجنورد هر روز یک پرواز از تهران به مقصد بجنورد و بر عکس انجام می شود.«امانی» افزود: پس از قرار گرفتن طرح توسعه فرودگاه بجنورد در ردیف پروژه های مهر ماندگار از اعتبارات این بخش هنوز رقمی جذب نشده ولی پیشرفت پروژه ها خوب و متناسب با رقم ریالی جذب شده، از اعتبارات مصوب سال 89 است.وی گفت: از 350 میلیارد ریال مصوب، 150میلیارد ریال آن جذب شده است.وی پیشرفت فیزیکی طرح توسعه فرودگاه بجنورد را 52 درصد بیان کرد و یادآور شد: طبق برنامه در 6 ماه نخست سال 92 ساخت ترمینال و باند فرودگاه به پایان می رسد.وی خاطر نشان کرد: ترمینال خارجی فرودگاه نیز در 6 ماه دوم سال آینده به پایان خواهد رسید.وی اظهار داشت: تا اتمام عملیات اجرایی ترمینال خارجی، در کوتاه مدت ترمینال فعلی فرودگاه را تغییر داده ایم تا مشکلی برای پروازهای خارجی نداشته باشیم.«امانی» هم چنین بیان کرد: با اقدامات انجام شده در فرودگاه بجنورد، کنسلی پروازها به نسبت قبل کاهش پیدا کرده است. مدیر فرودگاه بجنورد افزود: در 9 ماه امسال با 218 پرواز در فرودگاه بجنورد، 12 هزار و 824 مسافر وارد استان و 13 هزار و 411 مسافر از استان خارج شدند.وی گفت: با توجه به تعطیلی 50 روزه فرودگاه در تابستان تعداد پروازها و مسافران 5 تا 6 درصد کاهش یافته است.وی هم چنین در مورد طرح تملک اراضی اطراف فرودگاه نیز اظهار داشت: بخش اول تملک اراضی که در راستای باند بود، اجرا شد و قسمتی از اراضی ملی نیز به فرودگاه تحویل داده شده است. وی اظهار داشت: بخش دوم عرصه حاشیه های باند است که مقرر شد این اراضی از منابع استانی تملک شود و در مورد تملک عرصه مشکلی وجود ندارد. وی ادامه داد: بخش دوم تملک ها مربوط به فضای اعیانی منازلی است که در حاشیه باند و در طرح تملک قرار دارند و در این بخش نیز از 169 فضای اعیانی، 54 فضا در راستای باند فرودگاه بوده است. وی بیان کرد: از 54 فضای اعیانی، 51 مورد با 20 میلیارد ریال اعتبار تملک و با توافق مالکان و توسط خود آن ها تخریب شد.وی اضافه کرد: قیمت این اراضی با ارزیابی کارشناسان تعیین و به روز پرداخت شده است و بدهی بابت اعیانی نداریم.وی در مورد ساخت و ساز در اطراف فرودگاه بجنورد نیز تصریح کرد: همه افرادی که قصد دارند در محدوده شعاع 4 کیلومتری فرودگاه بلند مرتبه سازی کنند باید استعلام مربوط را به دلیل بالا بردن ضریب ایمنی از فرودگاه اخذ کنند. وی گفت: براساس قراردادی که بین فرودگاه و دستگاه های امدادی وجود دارد و در چهارچوب قراردادها، این دستگاه ها می توانند در فرودگاه آشیانه داشته باشند.«امانی» افزود: زمینه های سرمایه گذاری در فرودگاه بجنورد مانند ساخت هتل فرودگاهی، نمایشگاه، فروشگاه و آموزش پروازهای تفریحی و آموزشی فراهم است و از سرمایه گذاری در این بخش ها و بخش های مرتبط که مانع پروازی و امنیتی نداشته باشد، حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: فرودگاه بجنورد از نظر محل قرار گرفتن در شهر، موقعیت خوبی دارد و می توان در آن با امنیت خاطر سرمایه گذاری کرد. وی در مورد سند مالکیت آن بخش از اراضی که به فرودگاه بجنورد اختصاص یافته و شهرداری مدعی مالکیت این اراضی است، گفت: این اراضی در سال 68 به نام فرودگاه تملک شده و بعید می دانم به نام شهرداری باشد.مدیر فرودگاه بجنورد افزود: برای اطمینان خاطر از این امر منتظر نتیجه استعلام از اداره ثبت هستیم که در پایان سال اعلام می شود.


91/11/20::: 8:9 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ