سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریفترین شرف، دانش است . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان
سرپرست معاونت عمرانی استانداری خبر داد:
تصمیم های جدید درباره راه آهن مشهد- بجنورد
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/11/12 شماره انتشار 18330
نویسنده: اکرم اسعدی

تصمیم های جدیدی درباره راه آهن مشهد- بجنورد گرفته و قرار شده است این خط ریلی را پیمانکار ایرانی با مشارکت یک شرکت چینی اجرا کند.سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری روز گذشته با بیان این مطلب در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: 10 کیلومتر منتهی به ایستگاه بجنورد از این پروژه اکنون توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال خاک برداری است.

«عطاء ا... قادری» افزود: در آخرین جلسه ای که درباره اجرای این خط ریلی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، مقرر شد کل مراحل اجرای آن اعم از مطالعه، احداث، نگهداری و بهره برداری از طریق فاینانس به یک شرکت ایرانی داده شود. اما این شرکت می تواند ماشین آلات آن را از طریق شرکت چینی تهیه کند.وی تأکید کرد: نیروی انسانی در اجرای این پروژه به هیچ وجه چینی نخواهد بود. وی اضافه کرد: مذاکره ها درباره اجرای بقیه مراحل کار این پروژه با پیمانکار جدید انجام شده و بانک عامل برای تضمین این پیمانکار هم مشخص شده است. «قادری» خاطر نشان کرد: هفته آینده تصمیم گیری در این باره نهایی و درباره آن اطلاع رسانی می شود.سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در بخش دیگری از صحبت های خود به روند اجرای بزرگراه بجنورد- گلستان هم اشاره کرد و گفت: مناقصه 2 قطعه نهایی این پروژه نیز برگزار شد و عملیات اجرای آن هم به زودی آغاز می شود.وی این قطعه ها را مسیر رباط قره بیل- دشت و دشت تا تونل عنوان کرد.وی بیان کرد: قطعه نخست این پروژه به طول 34 کیلومتر در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه دوم به طول 42 کیلومتر هم 15 درصد پیشرفت دارد. «قادری» پیشرفت فیزیکی قطعه سوم این پروژه به طول 24 کیلومتر را هم 15 درصد عنوان کرد. وی تصریح کرد: این پروژه به جز کنارگذر که 20 کیلومتر طول و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قرار است در 5 قطعه اجرایی شود.وی در ادامه به برخی مصوبه های سفر مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این مصوبه ها تحول هایی بنیادین در استان ایجاد می کند.وی گازرسانی به 410 روستا با اعتبار 760 میلیارد ریال، احداث هزار واحد مسکن شهری و هزار و 500 واحد مسکن روستایی با اعتبار 130 میلیارد ریال، اجرای طرح هادی 50 روستا با 200 میلیارد ریال و احداث مدارس و خوابگاه های دانش آموزی با هزار و 180 میلیارد ریال را از جمله این مصوبه ها عنوان کرد. وی خاطر نشان کرد: مصوبه های سفر در حوزه کشاورزی هم تحول بزرگی در این بخش ایجاد می کند و اختصاص 150 میلیارد ریال برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، 25 میلیارد ریال برای لایروبی، احیا و مرمت قنوات، 70 میلیارد ریال به منظور اجرای خط انتقال آب سالم برای عشایر و 65 میلیارد ریال برای احداث بندهای خاکی و استخرهای ذخیره آب از جمله مصوبه های این بخش است. «قادری» به برخی مصوبه های بخش آب استان هم اشاره و بیان کرد: اختصاص 50 میلیارد ریال برای اتمام کار سد گلول و بهره برداری از آن، 120 میلیارد ریال برای تقویت اعتباری سد سومبار و 10 میلیارد ریال برای همین منظور در سد چندیر و 120 میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه های مرزی به طول 12 کیلومتر از جمله پروژه های بخش آب استان است.این مسئول تخصیص 90 میلیارد ریال برای سد گلمندره، 70 میلیارد ریال شبکه پایاب سد سومبار، 60 میلیارد ریال احداث شبکه پایاب سد چندیر و 60 میلیارد ریال برای پروژه آب رسانی به شهرهای گرمه و جاجرم را از دیگر مصوبه های مربوط به بخش آب در سفر پر خیر و برکت رهبر انقلاب عنوان کرد. وی اختصاص 160 میلیارد ریال برای تقویت اعتبار و بهره برداری از طرح آب رسانی به بجنورد را هم از جمله این مصوبه ها ذکر کرد و گفت: این پروژه پایان یافته است و در حال حاضر 10 درصد جمعیت بجنورد، در مناطقی از ضلع غربی و جنوب غربی شهر از آب سد شیرین دره بهره مند هستند.وی تصریح کرد: با پایان یافتن عملیات اجرایی تصفیه خانه معصوم زاده بجنورد، 60 درصد دیگر از جمعیت این شهر هم به زودی از آب سد شیرین دره برخوردار خواهند شد.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ