سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ در صفت مؤمن فرمود : ] شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش . سینه او هرچه فراختر است و نفس وى هرچه خوارتر . برترى جستن را خوش نمى‏دارد ، و شنواندن نیکى خود را به دیگران دشمن مى‏شمارد . اندوهش دراز است ، همتش فراز . خاموشى‏اش بسیار است ، اوقاتش گرفتار ، سپاسگزار است ، شکیبایى پیشه است ، فرو رفته در اندیشه است ، نیاز خود به کس نگوید ، خوى آرام دارد ، راه نرمى پوید . نفس او سخت‏تر از سنگ خارا در راه دیندارى و او خوارتر از بنده در فروتنى و بى آزارى . [نهج البلاغه]
بنام خداوند بخشنده مهربان
کد خبر: 193111
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1391 - 00:39
تعداد نظرات: 1 نظر
کشورهای امارت ، چین ، کره و ترکیه بیشترین آمار واردات به ایران را در ده ماه اول سال 91 به خود اختصاص داده اند .

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ، آمارهای منتشر شده حکایت از آن دارد که طی ده ماه سال 91 کشورهای امارت ، چین ، کره و ترکیه با واردات بیش از 23 میلیارد دلار کالا به ایران توانسته اند ، بیش از نیمی از حجم کل واردات به ایران را به خود اختصاص دهند .

واردات کالا به ایران طی این مدت از 148 کشور جهان صورت گرفته است و کشورهایی که اسامی آنها را به زحمت از روی نقشه می توان پیدا کرد در این میان کشورهای وارد کننده کالا به ایران دیده می شود .

کشورهایی مانند :سیشل ، آنتیگوا و بارابادا ، کالودینا جدید ، کیپ ورد و جزایر کیمن از جمله این کشورها می باشند .

اما در این میان کشور نیکاراگوئه با واردات 255 دلار کمترین واردات را به ایران داشته است .

نکته حائز اهمیت وجود کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این لیست است بطوریکه کشورهای سوئیس ، آلمان ، هلند و روسیه از جمله کشورهایی هستند که جزو 10 کشور اول واردات کالا به ایران هستند .

هند هم با واردات بیش از یک و نیم میلیون دلار کالا به ایران در رتبه یازدهم این جدول قرار گرفته است .

رتبه 38 ایالات متحده امریکا هم با واردات 114 میلیون دلاری به ایران در نوع خود جالب است .

با این آمارها مشاهده می شود که کشورهایی که هر روز دم از تحریم ایران می زنند، در عمل خود جزو کشورهای وارد کننده کالا به ایران به شمار می آیند و این نشان دهنده آنست که منافع اقتصادی این کشورها از هر سیاستی مهمتر است و عدم پایبندی به این تحریم ها را می توانید در جدول زیر مشاهده نمائید .

در این باره در آینده ای نزدیک بیشتر خواهیم نوشت .

کشورهایی که بیشترین واردات را به ایران داشته اند





جدول کشورهایی که کمترین واردات را به ایران داشته اند



  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ