سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لازم ترین دانش بر تو آن است که از عمل بدان پرسیده می شوی . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

1

چند پیشنهاد برای سفر به جاجرم

1- با قطار از تهران:

برای رسیدن ار تهران به جاجرم، قطار یکی از پراستفاده‌ترین وسایل حمل و نقل است. جاجرم تنها شهر استان خراسان شمالی بوده که به خطوط راه آهن سراسری (تهران - مشهد) دسترسی داشته و هر روزه دو تا سه قطار برای آنجا وجود دارد. از تهران حدود هشت ساعت در راه خواهید بود که تمام آن از کویر می‌گذرد. ایستگاه راه‌آهن جاجرم در 30 کیلومتری شهر جاجرم قرار داشته و وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به آنجا در دسترس می‌باشد. برای برگشت از جاجرم می‌توان ازایستگاه راه‌آهن یا شهر گرمه! بلیط برگشت خود را تهیه نمایید. 

 

2- با اتومبیل شخصی از تهران:

توجه: استفاده از مسیرهای دوم، سوم و در شرایط آب و هوایی نامساعد و اتومبیلهای نامطمئن پیشنهاد نمی‌شود

2-1- مسیر اول:

شناخته شده‌ترین مسیر جاجرم، جادة تهران-شاهرود-مشهد می‌باشد. پس از عبور از شهرهای ایوانکی، گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود و رسیدن به شهر میامی، 100 متر بعد از پمپ بنزین سمت چپ دوراهی وجود دارد که شما را پس از 130 کیلومتر به جاجرم خواهد رساند(البته به دنبال تابلویی نباشید!!). مسافت این مسیر 600 کیلومتربوده که با سرعت مجاز و مطمئن شش ساعت به طول خواهد کشید. حال با توجه به این که این مسیر از شهرها و روستاهای جذابی می‌گذرد، پیشنهاد می‌شود در هر سفربا اختصاص فقط چهار ساعت از سفر خود مکانهای سیاحتی یکی آنها را بازدید نموده و خستگی سفر را بزدایید. در ادامه مکانهای دیدنی این مسیر به اختصار شرح داده می‌شود:

 

جاذبه‌های شهر سمنان: دروازة ارگ (میدان ارگ)، مسجد جامع (خیابان امام)، مسجد امام (خیابان امام)، موزة حمام پهنه (خیابان امام)، بازار سمنان (خیابان امام).

 

جاذبه‌های شهر دامغان: مسجد تاریخانه (خیابان ایستگاه)، امامزاده سید جعفر (خیابان امام)، مسجد جامع (خیابان ایستگاه)، پیر علمدار (جنب مسجد جامع).

 

جاذبه‌های شهر شاهرود: آرامگاه بایزید بسطامی (بسطام، نه کیلومتری شاهرود)، منار مجموعة تاریخی بسطام، مسجد بایزید(بسطام)، مسجد جامع بسطام، ایواناولجایتو (مجموعة تاریخی بسطام)، مدرسة شاهرخیه (مجموعة تاریخی بسطام)، برج کاشانه (جنب مسجد جامع بسطام)، موزة شاهرود.

 

روستای پویه: 39 کیلومتر از میامی به سمت جاجرم به روستای پویه می‌رسید، سمت راست این روستا خرابه‌های قلعه‌ای جلب توجه می‌کند که دیدن آن خالی از لطفنیست. در انتهای این روستا نیز کاروانسرایی دیدینی وجود دارد. 

 

2-2- مسیر دوم:

دومین مسیر، از تهران تا سمنان مشترک است. در ادامه برای رسیدن به دامغان می‌توانید از جادة شهمیرزاد استفاده نمایید. این مسیر کوهستانی زیبا و خلوت از مهدیشهر(سنگسر) کیلومتر 19، شهمیرزاد کیلومتر 30 ، فولاد محله کیلومتر93 می‌گذرد. 34 کیلومتر پس از فولاد محله به دوراهی ساری- دامغان می‌رسد. 35 کیلومتر یه سمت دامغانشما را به مکان بسیار زیبای چشمه علی دامغان می‌رساند. 26 کیلومتر بعد دامغان خواهید بود و بعد از آن طبق مسیر اول ادامه دهید. این مسیر 188 کیلومتری در مقایسه با مسیر متداول 113 کیلومتری سمنان-دامغان تنها یک ساعت سفر شما را به تعویق انداخته ولی در ایام تابستان یکی از بهترین مسیرها برای گریز از گزمای کویر و استفاده از طبیعت خواهد بود. 

 


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ