سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، میراثی سودمند است . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

 

2-3- مسیر سوم:

(این مسیر را تا اطلاع ثانوی پیشنهاد نمیکنم زیرا جاده گردنه خوش ییلاق به شدت تخریب شده است شهریور 91) سومین مسیر، از تهران تا شاهرود با مسیرهای گذشته مشترک است. در ادامه برای رسیدن به جاجرم می‌توانید از جادة آزادشهر یا گردنة بسیار زیبای خوش ییلاق استفاده نمایید. نه کیلومتر پس ازشاهرود به شهر تاریخی بسطام می‌رسید که بازدید از مجموعة تاریخی آن خاطره انگیز خواهد بود. کیلومتر 29 به روستای قلعه نو خرقان می‌رسید.آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، عارف نامی قرن هفتم، میعادگاه عارفین و سالکین راه حق بوده که هر ساله زائرین وارسته‌ای را میزبان است( به اختلاف 45 درجه‌ای! محراب آرامگاه با قبله توجه کنید). اگر فرصت کافی داشتید دیدار از جنگل رویایی ابر و روستای مجن را فراموش نکنید. 82 کیلومتر بعد به روستای تیل آباد رسیده که از آن به بعد به ازطریق دوراهی نردین به جاجرم می‌توان رفت. هرچند این جاده در بسیاری از نقشه‌ها خاکی گزارش شده است ولیکن نگارنده در تابستان 85 تنها چهار کیلومتر آن را خاکی طی نمودکه آن نیز در حال آحداث و مرمت بود(قبل و بعد از روستای نراب). این مسیر زیبای کوهستانی ازروستاهای نراب، گلستان و نردین گذشته و چشمه سارهای فراوانیدر طی آن وجود دارد. پس از خروج از روستای نراب و رسیدن به دوراهی، تابلوی به سمت مشهد، شما را به روستای نردین می‌رساند. 10 کیلومتر بعد به دوراهی رسیده که سمت چپ به حسین آباد کالپوش و سمت راست به جاجرم منتهی می‌شود. 7 کیلومتر بعد به سمت جاجرم به دوراهی مشهور سنگ سوراخ می‌رسید که رویت اولین! تابلوی شهرمان جاجرم شما را از تمام نگرانیها و دلهره‌های این مسیر نجات خواهد داد! 42 کیلومتر بعد شما جاجرم خواهید بود.

این مسیر 204 کیلومتری در مقایسه با مسیر متداول200 کیلومتری شاهرود- میامی- جاجرم تنها یک ساعت سفر شما را به تعویق انداخته ولی در ایام تابستان یکی ازبهترین مسیرها برای گریز از گرمای کویر و استفاده از طبیعت خواهد بود. 

 

2-4- مسیر چهارم:

چهارمین مسیر، از تهران تا شاهرود و سپس تیل آباد با مسیر سه مشترک است. در ادامه برای رسیدن به جاجرم می‌توانید جادة آزادشهر یا گردنة بسیار زیبای خوش ییلاق راادامه دهید و ازمیان جنگلهای سرسبز کوهستانی گذشته و پس از عبور از آزاد شهر و مینودشت به گالی کش خواهید رسید(71 کیلومتر بعد از تیل آباد). در ابتدای شهر پس از پرس و جو می‌توانید دوراهی حسین آباد و فارسیان را بیابید. تا حسین آباد 13 کیلو متر راه آسفالت بسیار زیبایی را خواهید گذراند و بعد از آن تنها دو کیلومتر راه خاکی شما را از کنار کوه پیغمبر( آرامگاه دانیال نبی) به جادة آسفالتی می‌رساند که شما را مستقیم به دوراهی سنگ سوراخ و سپس جاجرم خواهد رساند. هرچند نسبت به مسیر سه 71 کیلومتر مسیرتان دورتر می‌شود ولی شاهد مناظری خواهید بود که کمتر هموطنی آن را دیده است. البته زمان سفرتان حدود دو تا سه ساعتنسبت به مسیر سه طولانی تر خواهد شد.

 

2-5- مسیر پنجم:

مسیر پنجم، مسیری شناخته شده‌ای است که اگر از شمال یا شاهرود خودتان را به آزاد شهر و مینودشت رسانده‌اید و حوصله و وقت گذراندن لحظاتی در دل طبیعت بکر جنگل گلستان را دارید به شما توصیه می‌شود. با حرکت در جادة آسیایی به سمت بجنورد، وارد محوطة پارک ملی گلستان شده و با کمی پرس و جو می‌توانید به سراغ آبشارهایزیبای آق سو و ... بروید. این مسیر در سالهای اخیر حوالی تنگ راه معمولاً شهریور ماه هر سال به دلیل سیلهای مخرب بسته می‌ شود، در سایر مواقع با ادامة مسیر به سمت بجنورد و پس از 150 کیلومتر از آزادشهر به دوراهی چمن بید رسیده که تا جاجرم تنها 80 کیلومتر فاصله خواهید داشت. 

 

2-6- مسیر ششم:

مسافرت خود را می‌توانید از تهران از طریق جاده فیروزکوه آغاز نموده و از فیروزکوه به سمت سمنان ادامه دهید. 20 کیلومتر اول از فیروزکوه تا سمنان از میان دره‌ای سرسبز و پر از باغات میوه عبور میظکند. ایجاد جاده خلوت بوده و از نظر مسافت تقریباً برابر مسافت مستقیم تعران تا سمنان است با فرق اینکه از دل کوهستانهای زیبا و طبیعت بکر عبور می‌کنید.

 

و البته از ترکیب تمام مسیرهای فوق می‌توان مسیرهای جدید دیگری تولید! نمود.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ