سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا را فرشته‏اى است که هر روز بانگ بر مى‏دارد : بزایید براى مردن و فراهم کنید براى نابود گشتن و بسازید براى ویران شدن . [نهج البلاغه]
بنام خداوند بخشنده مهربان

آفرینجاجرم / علیداد – 140 هزار اصله نهال بیابانی امسال در خزانه تولید نهال بیابانی جاجرم تولید شد.«قدیمی» رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاجرم با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: پروژه نهال کاری بیابانی امیرآباد شهرستان در 200 هکتار با هدف افزایش پوشش گیاهی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش بادی، آبی و حرکت شن های روان هم به اتمام رسید.

* نمایشگاه گیاهان دارویی در روستای طبر از توابع جاجرم در هنرستان کاردانش دکتر حسابی این روستا برپا شد.

مدیر آموزش و پرورش جاجرم با بیان این مطلب گفت: این نمایشگاه به مدت 10 روز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.«ابراهیم قادری» هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی رشته گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در دانش آموزان رشته گیاهان دارویی و ترویج درمان های گیاهی و هم چنین بحث تجارت و ارزآوری این گیاهان اعلام کرد.

بووووسناخرسندی مردم از راه اندازی نشدن شبکه های دیجیتال تلویزیون در گرمه
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/11/25 شماره انتشار 18340
نویسنده: محمودیان

در عصر ارتباطات و اطلاعات، نقش رسانه ها در راستای اطلاع رسانی و آگاهی دهی به جوامع در همه زمینه ها بر فردی پوشیده نیست و در این میان نقش تلویزیون و رسانه ملی بر همگان روشن است. شهرستان گرمه با داران بودن 23 هزار نفر جمعیت، 3 نقطه شهری و 14 نقطه روستایی از دریافت شبکه های دیجیتالی محروم است و ساکنان این شهرستان در حال حاضر شبکه های تلویزیون را با کیفیت نامطلوبی دریافت می کنند.

یکی از شهروندان گرمه ای می گوید: شبکه های تلویزیونی در این شهرستان به خوبی دریافت نمی شود و از نظر کیفیت صدا و تصویر بسیار نامطلوب است.

«صادقی» می افزاید: بیشتر خانواده ها برای دریافت بهتر امواج تلویزیونی هزینه های زیادی را صرف خرید آنتن می کنند، اما مشکل دریافت شبکه های تلویزیونی به خوبی برطرف نمی شود.

وی اظهار می دارد: به دلیل وضعیت توپوگرافی منطقه دریافت شبکه های تلویزیونی از طریق سیستم آنالوگ به سختی انجام می شود.

شهروند دیگری بیان می کند: تلویزیون ال سی دی خریداری کردم اما شبکه های تلویزیونی توسط این گیرنده دریافت نمی شود.«جلالیان» می گوید: در برخی از نقاط گرمه با افزایش ارتفاع آنتن باز هم مشکل دریافت شبکه های تلویزیونی برطرف نشده است.وی ادامه می دهد: تعداد شبکه های دریافتی محدود است و نمی توان از برنامه های مختلف شبکه های تلویزیونی استفاده کرد.وی تصریح می کند: برای افزایش تعداد شبکه های تلویزیونی و هم چنین کیفیت صدا و تصویر، راه اندازی شبکه های دیجیتالی در این شهرستان یکی از نیازهای ضروری است.

یکی از جوانان ساکن در یکی از روستاهای این شهرستان هم می گوید: با توجه به نبود امکانات فرهنگی، ورزشی و آموزشی در روستا، تنها وسیله ای که اوقات فراغت نوجوانان و جوانان روستایی را به ویژه در ماه های سرد سال پر می کند، تلویزیون است.«میرزایی» می افزاید: در بیشتر روستاها فقط شبکه های یک، 2 و 3 دریافت می شود و مردم از دیدن برنامه های شبکه های آموزش و ورزش محروم هستند.

وی راه اندازی شبکه های دیجیتالی را یک اقدام فرهنگی برای برطرف شدن گوشه ای از محرومیت های روستاییان ذکر می کند.یکی دیگر از روستاییان این شهرستان می گوید: شبکه های یک، 2، 3 و استانی به شکل نامطلوب دریافت و بیشتر اوقات نیز قطع و وصل می شود.

«مسعودی» می افزاید: هنگام پخش مستقیم فوتبال در شبکه 3 این برنامه قطع می شود و قابل دریافت توسط گیرنده های تلویزیونی در روستاها نیست.وی تصریح می کند: دانش آموزان برای ارتقای سطح علمی و آموزشی دانش خود به شبکه تخصصی آموزش نیاز دارند که از طریق شبکه های دیجیتالی پخش می شود.

وی اضافه می کند: به دلیل نبود پوشش دیجیتالی در این شهرستان، دانش آموزان و نوجوانان از دریافت تصاویر شبکه های تخصصی مانند ورزش، آموزش، نمایش، آی فیلم، بازار و مستند محرومند.

بخشدار مرکزی گرمه در این رابطه می گوید: 15 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان شبکه های یک، 2، 3 و شبکه استانی را دریافت می کنند.«عباسی» می افزاید: کیفیت صدا و تصویر این شبکه ها رضایت روستانشینان را جلب نکرده است و گاهی اوقات شبکه ها قطع می شود. سرپرست فرمانداری گرمه در این رابطه می گوید: برای پوشش شبکه های دیجیتالی در این شهرستان در بودجه سال 91، 320 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

«علی پور» می افزاید: با نشستی که با مسئولان صدا و سیمای خراسان شمالی داشتیم، قول داده شد تا پایان سال شبکه های دیجیتالی در این شهرستان راه اندازی شود.

وی تصریح می کند: در حال حاضر 7 شبکه تلویزیونی در نقاط شهری گرمه دریافت می شود.مدیر روابط عمومی صدا و سیمای خراسان شمالی هم در این رابطه اظهار می دارد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ساکنان شهرهای گرمه و جاجرم از شبکه های دیجیتال برخوردار خواهند شد.«زاهداحمدی» می افزاید: در حال حاضر آنتن شبکه دیجیتال در این 2 شهرستان نصب شده است و منتظر اختصاص دستگاه مربوط به فرستنده دیجیتال هستیم.وی یادآور می شود: چنان چه شرایط تا پایان سال برای نصب دستگاه های مورد نیاز فراهم نشود، سال آینده جزو اولویت های کاری خواهد بود.

دلم شکسترئیس اداره صنعت، معدن و تجارت:
375 پرونده تخلف صنفی و غیر صنفی جاجرم امسال به تعزیرات حکومتی ارسال شد
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/11/26 شماره انتشار 18341

علی نیا – 375 پرونده تخلف صنفی و غیر صنفی در جاجرم از ابتدای امسال به ارزش ریالی 857 میلیون و 280 هزار ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم روز گذشته به خبرنگار ما گفت: علت بیشتر این تخلف ها گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و نداشتن فاکتور صورت حساب بود.

«وفاخواه» افزود: امسال برای جلوگیری از تخلف های صنفی و غیر صنفی 8 هزار و 156 بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شد.

وی هم چنین تصریح کرد: در راستای حمایت از صنعت فرش دست باف از ابتدای امسال 270 قالی باف در این شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: برای نخستین بار اتحادیه قالی بافان برای حمایت از قشر قالی باف در این شهرستان تشکیل شده است و به زودی با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، قالی بافان برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: 3 هزار و 540 قالی باف در این شهرستان شناسایی و 2 هزار و 100 نفر از آنان بیمه شده اند.وی هم چنین اظهار داشت: در این مدت 35 تن برنج ایرانی، 27 تن برنج هندی، 17 تن گوشت منجمد گوساله، 27 تن گوشت مرغ، 12 تن گوشت مرغ گرم و 7 تن روغن 4 و نیم کیلویی توزیع شده است.رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم گفت: در حال حاضر 15 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 2 هزار و 610 میلیارد ریال در این شهرستان فعال است و این صنایع با ظرفیت تولیدی یک میلیون و 750 هزار تن در سال، محصولاتی مانند اکسید آلومینا، فوم پلی استایرن، ظروف یک بار مصرف، لوله و اتصالات پلی اتیلن، سنگ های تزئینی، بتن آماده و آجر فشاری تولید می کنند.وی تصریح کرد: 9 معدن دارای پروانه بهره برداری در این شهرستان وجود دارد که از ابتدای امسال 550 هزار تن مواد معدنی مانند سنگ آهک، بوکسیت، سنگ لاشه، سنگ آهن، نمک و گچ از آن ها استخراج شده است.

مدرک داشتنجاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها- امام جمعه جاجرم در خطبه های روز گذشته، بصیرت و بزرگواری مردم در راهپیمایی 22 بهمن را ستود و گفت: این راهپیمایی برای دشمنان انقلاب اسلامی این پیام را داشت که تحریم های آنان اثری در عزم و اراده ملت ایران ندارد. حجت الاسلام «موسوی» با بیان این که این راهپیمایی، وحدت را نیز به مسئولان یادآوری کرد، از آنان خواست درباره برطرف شدن مشکلات گرانی و بیکاری چاره اندیشی کنند.وی با تبریک پیشاپیش سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع)، رعایت حقوق دیگران را یکی از ویژگی های شیعه حقیقی دانست و با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال اظهار داشت: بازاریان باید با رعایت انصاف، موجب گرانی بیشتر نشوند در غیر این صورت برکت از سفره های آنان خواهد رفت.خطیب جمعه جاجرم هم چنین بیان کرد: بهترین سبک زندگی، سبکی است که براساس قانون و بدون نقص و الگوهای بدون خطا باشد.وی ادامه داد: اسلام، قانون سبک زندگی را در قرآن مطرح کرده و توسط امامان معصوم (ع) عملی ساخته است.وی خاطر نشان کرد: ایمان و عمل صالح، رکن های اصلی سبک زندگی اسلامی است.

بووووس

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت:
نمایشگاه بهاره پانزدهم اسفند در جاجرم برپا می شود
خراسان شمالی - مورخ دوشنبه 1391/11/30 شماره انتشار 18344

علی نیا- نمایشگاه بهاره پانزدهم اسفندماه در سالن تربیت بدنی جاجرم به مدت 10 روز برپا می شود.رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این نمایشگاه با 55 غرفه نظیر پوشاک، آجیل و اقلام یارانه ای و تنظیم بازار مانند برنج، گوشت و میوه برپا خواهد شد.

«وفاخواه» افزود: 70 درصد غرفه داران این نمایشگاه از خارج استان و 30 درصد هم مربوط به استان هستند. وی تصریح کرد: برای نخستین بار با همکاری بانک های عامل، دستگاه های کارت خوان بانکی برای رفاه شهروندان در محل برگزاری نمایشگاه بهاره نصب می شود.وی با بیان این که اقلام این نمایشگاه 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد، گفت: هماهنگی های لازم برای ارائه خدماتی مانند سرویس رفت و آمد و تأمین امنیت مراجعه کنندگان با اداراتی مانند شهرداری، فرمانداری و مجمع امور صنفی انجام شده است.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ