بهترینِ برادرانت، کسی است که به حق، برای تو بسیار خشم گیرد . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

خوشنویسان جاجرم- محمد بن گرایلی جاجرمی

             از خوشنویسان قرن سیزده هجری قمری است. کتاب تاریخ جهانگشای علاءالدین عطا ملک جوینی تالیف قرن هفتم را در سال 1230 هجری قمری به خط نستعلیق نگاشته است. نسخه خطی این کتاب به شماره 2053/ف در کتابخانه ملی نگهداری میشود.

خوشنویسان جاجرم- درویش جاجرمی

 محمد بن دوست محمد مشهور به « درویش جاجرمی » از خوشنویسان قرن یازدهم و دوازدهم هجری است. کتاب عربی « اعتقادات » از شیخ صدوق ابو جعفر محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی ( قرن چهارم ) را در سال 1115 هجری قمری به خط نسخ نگاشته است. نسخه خطی این کتاب به شماره 13217 ض در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری  می شود.

خوشنویسان جاجرم- محمد بن میر ملک جاجرمی

      از خوشنویسان قرن یازدهم هجری است. نگارش کتاب عربی « کمال الدین و تمام النعمه فی اثبات الغیبه » از ابوجعفر محمد بن بابویه قمی را به خط نسخ در قبل از سال 1092 هـ ق به پایان رسانده است. نسخه خطی این کتاب به شماره 15387 در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

خوشنویسان جاجرم-فخر الدین جاجرمی

          فخرالدین محمد بن علی جاجرمی از خوشنویسان قرن یازدهم هجری است. کتاب « مسالک الافهام فی شرایع الاسلام »  به زبان عربی و در فقه از شیخ زین الدین بن علی عاملی مشهور به شهید ثانی ( قرن دهم ) را در سال 1088 هـ ق به خط نسخ نگاشته است. نسخه خطی این کتاب به شماره 15009 در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

خوشنویسان جاجرم-محمد صادق جاجرمی

 از خوشنویسان قرن یازدهم هجری قمری است. کتاب « حاشیه تهذیب المنطق » از نجم الدین عبدالله بن شهاب الدین حسین یزدی شهابادی ( قرن دهم ) را در سال 1070 هـ ق به خط نستعلیق نگاشته است. نسخه خطی این کتاب به شماره 1596 در کتابخانه جامع گوهرشاد مشهد نگهداری می شود.

 منبع: کتاب مشاهیر جاجرم، تالیف حسین علیزاده جاجرم


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ