سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما وخداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بنام خداوند بخشنده مهربان
آفرینپی گیری حرف مردم
شهردار: بولوار حکمت جاجرم پس از جا به جایی ستون های برق آسفالت می شود
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/12/03 شماره انتشار 18347

شیری – پیرو درج مطلبی در ستون «حرف مردم» روزنامه 2 بهمن مبنی بر این که «آقایان مسئول، لطفاً برای آسفالت بولوار حکمت غربی جاجرم تصمیم جدید و قاطعی بگیرید چون این بولوار مسیر پر تردد و راه مواصلاتی تمام شهرک های هم جوار است و گرد و خاک ناشی از وسایل حمل و نقل زندگی را به کام مردم تلخ کرده است»، شهردار جاجرم به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر دستگاه پخش آسفالت در شهرک حکمت این شهر مستقر است اما به دلیل بارندگی های اخیر، عملیات اجرایی متوقف شده است.

«علی اصغر شاکری مطلق» افزود: بولوار حکمت یک خیابان است که مصوب شد، به بولوار تبدیل شود و به همین دلیل منتظر مساعدت هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در این زمینه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با جا به جایی 8 ستون برق از وسط خیابان، کار بلوک گذاری، حاشیه و وسط بولوار آغاز خواهد شد.به گفته وی، آسفالت این بولوار از محل اعتبارات شهرداری، پس از اصلاح پل انجام خواهد شد.

بلبلبلو

اظهارات متفاوت درباره واگذاری کارخانه آلومینای جاجرم به بخش خصوصی
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/12/03 شماره انتشار 18347

درباره واگذاری کارخانه آلومینای جاجرم به بخش خصوصی زمزمه هایی وجود دارد که اگر چه مردم و برخی مسئولان این شهرستان را نگران کرده است، اما بالاترین مسئول اقتصادی استان معتقد است، این واگذاری به نفع مردم منطقه خواهد بود. هر چند هنوز، خبری قطعی و نهایی از واگذاری احتمالی این کارخانه به بخش خصوصی اعلام نشده است، اما همین شنیده ها واکنش هایی را از سوی برخی مسئولان شهرستان به همراه داشته است، به گونه ای که رئیس شورای اسلامی جاجرم مهم ترین دغدغه مردم این شهر را شنیدن زمزمه های واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی اعلام کرد.

«علیزاده» به خبرنگار ما گفت: اگر کارخانه آلومینا به بخش خصوصی واگذار شود با توجه به این که کارخانه شمش آلومینا هم 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به احتمال قوی ادامه کار قطع می شود چرا که این کارخانه وابسته به کارخانه آلومینا است.

وی با این احتمال که بخش خصوصی رغبتی به ادامه کار با کارخانه شمش آلومینا را نداشته باشد، اظهار داشت: مردم منطقه خواهان این هستند که مهلتی 2 ساله برای واگذاری کارخانه آلومینا بدهند، تا از طریق بورس این کارخانه به مردم منطقه واگذار شود.

وی تصریح کرد: 2 هزار نیرو به طورمستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند و در مجموع بیش از 8 هزار نفر از این طریق ارتزاق می کنند.

وی بیان کرد: در صورت واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی نخستین ضربه به فعالان این عرصه وارد خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی جاجرم اضافه کرد: در صورت راه اندازی کارخانه شمش، قرار است پودری که از کارخانه آلومینا برای تبدیل شدن به شمش به اراک می رود، در همین منطقه تبدیل شود.

وی ادامه داد: سال گذشته این کارخانه 170 میلیارد ریال سودآوری داشت و درست نیست که گرد و خاک این کارخانه را مردم منطقه بخورند و سود آن را افراد دیگر.

وی گفت: کارهایی برای جلوگیری از واگذاری کارخانه آلومینای جاجرم به بخش خصوصی انجام شده است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

«حسن زاده» مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری هم بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر جاجرم طی نامه ای تقاضا کردند واگذاری کارخانه آلومینا به بخش خصوصی حداقل برای مدت 2 سال به تأخیر بیفتد بر همین اساس این موضوع در حال حاضر مسکوت مانده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیز دراین باره گفت: شرکت های ذیل اصل 44 تکلیف دارند که شرایط شرکت متبوع را برای واگذاری به بخش خصوصی آماده کنند و شرکت آلومینای ایران در جاجرم هم باید این کار را انجام دهد.

«رضا بهمن پور» افزود: این شرکت باید اطلاعات مورد نیاز را به سازمان خصوصی سازی بدهد تا مقدمات واگذاری آن در این سازمان فراهم شود.

وی بیان کرد: در صورتی که شرایط این کارخانه برای واگذاری آماده باشد، سازمان خصوصی سازی نحوه واگذاری آن را براساس آن چه مورد تایید این سازمان است، اعلام می کند که این واگذاری می تواند از طریق بورس، مزایده یا به شکل دیون باشد.

وی خاطر نشان کرد: واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی به نفع مردم شهرستان جاجرم هم هست و علاوه بر آن، کارگران این کارخانه مشمول دریافت سهام ترجیحی در راستای واگذاری سهام عدالت می شوند. رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اظهار داشت: شاید نگرانی مردم از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی تنها به خاطر دریافت تسهیلات برای این کارخانه باشد، چون قدرت بخش دولتی برای جذب تسهیلات بیشتر است.

وی گفت: در هر حال وقتی سخن از آماده سازی به میان می آید و می گویند کارخانه باید برای واگذاری آماده سازی شود، یعنی به همه این موارد اندیشیده شده است و به موضوعات توجه می شود.

 

 


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ