سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ـ در سفارش به هشام : مبادا که حکمت را فرو افکنی و آن را نزد نادانان بنهی . [امام کاظم علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

91/12/01 - 08:58
شماره: 13911201000104

رئیس اداره کتابخانه‌های جاجرم:
جشنواره قصه‌گویی در جاجرم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جاجرم از برگزاری جشنواره قصه‌گویی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: جشنواره قصه‌گویی در جاجرم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، محمد عباس‌زاده اظهار داشت: متون کهن فارسی سرشار از نکات اخلاقی و عرفانی است که البته نمی‌توان آن‌ها را برای کودکان و نوجوانان در قالب کتاب‌های تاریخ مدارس بیان کرد و استفاده از زبان قصه، مؤثرترین روش برای حلاوت بخشیدن به این قصه‌ها به‌ویژه قصه‌های پهلوانان ایرانی است.

وی افزود: یک قصه‌گوی خوب می‌تواند با تصویرسازی مناسب، شنونده را با قصه‌ها همراه سازد و به آسانی تجربه‌های اقوام گذشته و حتی پهلوانان ایرانی را بازگو کند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جاجرم هدف از برگزاری جشنواره را کمک به کودکان در رفع مشکلات زندگی اعلام کرد و گفت: قصه تنها وسیله‌ای برای سرگرم کردن نیست، بلکه امروز قصه و قصه‌گویی تبدیل به ابزار آموزشی و تربیتی شده است که با آن فضیلت‌هایی چون صبوری، بخشندگی، خودباوری، مشارکت و بسیاری دیگر را می‌توان به همگان به‌ویژه کودکان آموخت.

وی همچنین قصه گویی را بهترین روش برای گفت‌وگو درباره مشکلات کودکان به عنوان روش غیرمستقیم دانست و یادآور شد: بیان داستان و قصه راهی بسیار مؤثر برای ایجاد چنین ارتباطی است که می‌توان از آن برای کمک به کودکان در رفع مشکلات زندگی بهره برد.

 


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ