سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در گشاده رویی برای جز نزدیکانش زیاده روی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان
پیش بینی وضعیت تحریم ها
پنجشنبه 17 اسفند 1391 ساعت 09:35
وزرای اقتصاد و نفت از سپری شدن شرایط سخت تحریم، کاهش نرخ ارز و افزایش ظرفیت تولید نفت می گویند.

رستم قاسمی، وزیر نفت اعلام کرد شرایط سخت تحریم سپری شد و روزهای خوبی پیش روی ماست؛ همچنین سید شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد گفت: با توجه به افزایش عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزی و کاهش فشار تحریم‌ها، نرخ ارز در بازار کاهش یافت.

فارس گزارش داد سید شمس‌الدین حسینی امروز در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار، اظهارداشت: با توجه به افزایش عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزی و کاهش فشار تحریم‌ها، نرخ ارز در بازار کاهش یافت.

همچنین وزیر نفت، رستم قاسمی در گفت و گو با تسنیم گفته است تحریم ‌کنندگان نفت ایران در تمام کشورها نیروهایی مستقر کرده‌اند و حتی به سراغ شرکت‌ها و بانک‌ها نیز می‌ روند تا برسر صادرات نفت ایران سنگ اندازی کنند اما با این وجود شرایط فروش نفت ایران بد نیست و در صنعت نفت تا امروز مشکل مالی برایمان پیش نیامده است.

قاسمی تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت پالایش نفت در کشور به میزان روزانه سه میلیون و 500 هزار بشکه نیز برنامه ویژه ای داریم که این میزان ظرفیت پالایشی از طریق توسعه پالایشگاه های موجود، ساخت پالایشگاه های جدید وهمچنین ساخت پالایشگاه های کوچک محقق می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون در بخش عرضه اوراق مشارکت، به میزان پیش‌ بینی شده اوراق عرضه و تسهیلات را نیز بیش از میزان پیش ‌بینی شده دریافت کرده‌ایم.

قاسمی گفت: در بودجه سال 92 نیز تلاش کرده ایم احکام لازم را برای توسعه و سرمایه ‌گذاری در نفت پیش‌ بینی کنیم تا در سال آینده هم مشکل مالی نداشته باشیم.

 

* فضای مثبت مذاکرات موجب از بین رفتن تحریم ها خواهد شد

رامین مهما‌نپرست سخنگوی وزارت امورخارجه در کنفرانس مطبوعاتی درباره مذاکرات 5+1 و رفع تحریم ها گفت: راه حل موفق بودن مذاکرات باید رویکرد منطقی توسط 1+5 باشد تا در چارچوبی که حقوق ملت ما محترم شمرده شود و نسبت به رفع نگرانی‌های طرف مقابل نیز به صورت متقابل اقداماتی صورت گیرد، دیده شود و ما آماده مذاکرات جدی بر اساس توافق دو طرف هستیم.

به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به سوالی در مورد ادعای برخی رسانه‌های غربی در خصوص مذاکرات ایران و 1+5 در آلماتی اظهار داشت: جای تعجب است که برخی از رسانه‌های غربی و یا رسانه‌های متعلق به منطقه بر خلاف فضای موجود در خارج از کشور ساز مخالف می‌زنند و تلاش می‌کنند نتایج مثبت را با نگاه سیاسی خود منفی نشان دهند.

مهمانپرست در مورد اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورمان گفت: مقامات فرانسه و دیگر رسانه‌های غربی باید مطابق با واقعیت اظهارنظر کنند.

مهمانپرست افزود: اظهارات وزیر امورخارجه کشورمان مربوط به رویکرد 1+5 و چشم انداز نشست ها بوده است و نشان دهنده این است که اگر در چنین فضایی مذاکرات ادامه پیدا کند تحریم ها از بین می رود.

همچنین وی در مورد مذاکرات ایران و آلماتی در اواسط فرودین ماه اظهار داشت: مذاکره بین نمایندگان ایران و 1+5 در نشست آلماتی با رویکرد جدید به صورت مثبت در حال پیگیری است و در شرایط حاضر نه نیازی به مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا وجود دارد و نه هنوز چارچوبی که مقام معظم رهبری فرمودند تامین شده است


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ