سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من فرمان داد تا زبان سریانی را یاد بگیرم . [زیدبن ثابت]
بنام خداوند بخشنده مهربان

ایشان در سال 1326 پس از اخذ اجتهاد از حوزه نجف به جاجرم آمدند و به مدت بیست سال امامت جماعت آنجا را برعهده داشتند. در سال 1346 به روستای پویه (در میانه راه جاجرم - میامی و نزدیکی روستای کوهان) مهاجرت نموده و دو سال بعد در مهرماه 1348 دارفانی را وداع گفته و به رحمت باریتعالی پیوستند. مرقد ایشان در قبرستان قدیمی میان روستای پویه واقع است.

ایشان دوست نزدیک و هم درس آیت‌ا... العظمی سید حسن موسوی بجنوردی، از اهالی روستای خراشای جاجرم (و از مراجع بزرگ حوزه نجف و یکی از جانشینان آیت‌ا... العظمی بروجردی)، بودند. حاج ملا آقا شریفی فردی عالم، زاهد و با تقوا بودند که متاسفانه آنگونه که شایسته ایشان است شناخته نشدند اگرچه بازگشت یک مجتهد به شهری مثل جاجرم نشان می‌دهد به دنبال شهرت نبودند و فقط رضای حق را در خدمت به خلق می‌دانستند. چند نکته جالب و تامل‌انگیز را در مورد ایشان از قول حاج اصغر شریفی نقل می‌کنم:

·         هرگاه آن مرحوم به نجف سفر می‌کردند، آیت‌ا... العظمی سید حسن موسوی بجنوردی برای ملاقات با ایشان به محل اقامتشان می‌آمدند که شأن بالای آن مرحوم را نشان می‌دهد.

·         آن مرحوم بسیار زاهد بودند به نحوی که به هیچ عنوان از مردم مالی(حتی وجوه شرعی) دریافت نمی‌کردند. زندگی خود را از راه کشاورزی تامین می‌کردند.

·         اینکه فردی پس از نائل شدن به آخرین مدارج علوم دینی به نقطه‌ای دور افتاده و محرومی آمده و به خدمت خلق مشغول می‌شوند.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ