سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر مردمان روزگارى آید که جز سخن چین را ارج ننهند ، و جز بدکار را خوش طبع نخوانند ، و جز با انصاف را ناتوان ندانند . در آن روزگار صدقه را تاوان به حساب آرند ، و بر پیوند با خویشاوند منّت گذارند ، و عبادت را وسیلت بزرگى فروختن بر مردم انگارند . در چنین هنگام کار حکمرانى با مشورت زنان بود ، و امیر بودن از آن کودکان و تدبیر با خواجگان . [نهج البلاغه]
بنام خداوند بخشنده مهربان

اریخ انتشار: دوشنبه, 19 فروردین 1392 ساعت 07:14

ناآرامی در خراسان شمالی/ پنج مجروح؛ حمله به پاسگاه،؛ مرگ یک شهروند!

حالا این تصمیم‌ها موجب درگیری گروهی از مردم «راز» و «جرگلان» از توابع شهرستان بجنورد شده که با وجود مداخله نیروی انتظامی پنج مصدوم و مجروح، حمله به پاسگاه، مرگ یک شهروند و وارد آمدن خساراتی به یک خودرو نیروی انتظامی ماحصل درگیری‌ها بوده.

به گزارش آخرین نیوز، روزنامه شرق نوشت: تغییر پی‌درپی استانداران بالاخره چند روز مانده به نوروز 92 حوادثی در خراسان شمالی آفرید.

ماجرا از این قرار بود که نماینده سابق مجلس که حالا استاندار خراسان شمالی شده به یکباره تصمیم می‌گیرد تا تقسیمات کشوری عجیبی در استان اعمال کند، آن هم تقسیماتی خلاف قانون مصوب. از جنس همان تصمیم‌هایی که بهمن 88 در بخش «گراش» لارستان منجر به درگیری و دخالت نیروهای امنیتی شد.

موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد در مجلس نهم از رفتار خلاف قانون استاندار شاکی شده و تاکید دارد که او کفایت لازم برای بر عهده گرفتن پست استانداری را ندارد و او استاندار جدید را مسوول تمام حوادثی می‌داند که نوروز شهروندان خراسان شمالی را به عزا تبدیل کرده است.

این روزها احمدی‌بیغش، نماینده دور هشتم مجلس، استاندار خراسان شمالی است، اگرچه هنوز خانه و کاشانه‌اش را به بجنورد منتقل نکرده و یک پا در تهران و یک پا در خراسان شمالی دارد.

نماینده کنونی بجنورد اما تاکید کرده که استاندار فعلی دارای حداقل شرایط لازم و تجربه و تخصص برای احراز پست استانداری بوده و انتصاب او بدون اطلاع و هماهنگی با نمایندگان مجلس انجام شده است.

ثروتی در نخستین تذکر سال جدیدش در صحن علنی مجلس می‌گوید: «برای ارتقای شهر به شهرستان و وجود اختلافات و نارضایتی مردم به رییس دولت و وزیر کشور اطلاع داده شده بود و قول‌های کتبی و شفاهی از آنها وجود داشت اما با اقدامی خارج از قانون و ضوابط تقسیمات کشوری و عملکردی نسنجیده و بدون ابلاغ رسمی وزارت کشور موجب چنین حادثه ناگواری شد.»

پیش از این، شورای تامین شهرستان مصوب کرده بود که منطقه «راز» تبدیل به شهرستان شود و دو دهستان دیگر به عنوان دو بخش به تابعیت یک شهرستان دیگر درآیند اما استاندار به یکباره بدون توجه به مصوبه شورای تامین به طور مستقیم از دولت مصوبه‌ای مبنی بر شهرستان شدن این دو دهستان گرفته و همین تصمیم آتش اختلاف و تنش در شهرستان را افزایش داد.

دهستان راز با 15‌هزار نفر جمعیت، دهستان غلامان با 20‌هزار نفر جمعیت و دهستان جرگلان با 35‌هزار نفر جمعیت کانون این درگیری‌ها بوده‌اند. اکثر مردم دو دهستان غلامان و جرگلان، مرکزیت دهستان «راز» را قبول ندارند.

این اختلاف سابقه طولانی‌مدتی دارد که به گفته موسی‌الرضا ثروتی، اقدامات نسنجیده استاندار فعلی موجب برافروخته شدن اختلاف‌های قدیمی شده است.

حالا این تصمیم‌ها موجب درگیری گروهی از مردم «راز» و «جرگلان» از توابع شهرستان بجنورد شده که با وجود مداخله نیروی انتظامی پنج مصدوم و مجروح، حمله به پاسگاه، مرگ یک شهروند و وارد آمدن خساراتی به یک خودرو نیروی انتظامی ماحصل درگیری‌ها بوده.

مرور حوادث و تصمیم‏های سیاسی دولت نشان از آن دارد که گاهی تقسیم‏های کشوری دولت در این سال‌ها بوی انتخابات می‌دهد، از تلاش برای جدا کردن شهر ری از تهران گرفته تا ماجرای اعلام شهرستان شدن بخش «گراش» لارستان در اولین روز از دهه فجر 88؛ اقدامی که در آن مردم با تجمع خواستار استان شدن لارستان شدند و همین امر موجب بروز درگیری و دخالت نیروهای امنیتی شد.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ