سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مجادله به باطلش فراوان شود، کوری اش از حقیقت ماندگارشود . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

گلچینی از بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز جانباز- حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرمی

جانباز
یک‌وقت در مورد جانبازها فکر مى‌کردم، که به نظرم رسید گاهى فضیلت آنها از شهدا هم بیشتر است. جانباز کسى است که بعد از آن‌که قسمتى از بدنش را در راه خدا داد و عضو یا اعضاى شهیدى را با خودش همراه کرد و در بقیه‌ى مدت زندگى و عمرش هم متقى و شکرگزار بود و عمل صالح انجام داد، خداى متعال در مورد این‌گونه از مجروحین جنگ در قرآن مى‌فرماید : «الّذین استجابوا للَّه و الرّسول من بعد ما اصابهم القرح للّذین احسنوا منهم و اتّقوا اجر عظیم»(144). کلمه‌ى «عظیم» در پایان این آیه‌ى شریفه، قابل تأمل است.
سخنرانى در مراسم بیعت گروه کثیرى از جانبازان 28/04/1368
جانبازان عزیز باید قدر این موقعیت را - اگرچه با سختى مواجهند - بدانند. من مى‌دانم که شما سختى مى‌کشید. محرومیت از پا و دست و نخاع و چشم و سلامتى، براى شما که در دوران جوانى بسر مى‌برید و مى‌توانستید سالم باشید، سخت است. هیچ پاداش بزرگ و خوبى را بدون سختى به انسان نمى‌دهند. شما خیال نکنید که انسان بدون تحمل سختیها ممکن است به اجرهاى عظیم برسد؛ خیر، چنین چیزى نیست؛ «افضل الاعمال احمزها»(145): با فضیلت‌ترین کارها، سخت‌ترین و دشوارترین آنهاست. در مقابل این سختى‌یى که تحمل مى‌کنید، آن اجر عظیم را به شما مى‌دهند.
سخنرانى در مراسم بیعت گروه کثیرى از جانبازان 28/04/1368
شما، هم عضو شهیدى را با خود همراه دارید، و هم زنده‌اید و از تنعمات زندگى در حد زیادى برخوردار مى‌شوید. وقتى انسان بین مرگ و زندگى قرار مى‌گیرد، اگر به او بگویند زنده بمان، اما فلان عضو را نداشته باش و یا این‌که مرگ را انتخاب کن، مى‌گوید زنده بمانم، آن عضو را هم بگیرید. زندگى شیرین است و هر انسانى آن را مى‌خواهد. بنابراین، جانبازان ما، هم از نعمت زندگى برخوردارند، و هم عضو شهیدى را با خود همراه دارند، و هم - اگر تقوا و احسان را در عمل رعایت کنند - به آن اجر عظیم و باورنکردنى مى‌رسند. قدر این نعمات را بدانید.
سخنرانى در مراسم بیعت گروه کثیرى از جانبازان 28/04/1368
هم خانواده‌هاى شهداى عزیزمان و هم خانواده‌هاى اسراى عزیزمان و هم جانبازان عزیزمان و خانواده‌هاى گرامیشان، قدر خودشان را بدانند و مطمئن باشند که عمل آنها امروز خیلى ارزش داشته و دارد و تأثیر زیادى براى عظمت اسلام داشته و خواهد داشت.
سخنرانى در دیدار با جمع کثیرى از جانبازان 24/08/1368
شهید و خانواده‌اش و جانباز و خانواده‌اش و اسیر و خانواده‌اش، جزو برجسته‌ترین انسانها و شریفترین و عزیزترین آنها هستند و باید همان گونه هم با آنها معامله شود. البته، معامله‌ى خدا و آنچه خدا با شما خواهد کرد، از همه بالاتر و با ارزشتر و ماندگارتر است.
سخنرانى در دیدار با جمع کثیرى از جانبازان 24/08/1368
برادران جانباز و آزاده‌یى را که ملاحظه مى‌کنید، هر حادثه‌یى که برایشان اتفاق افتاده، و هر تجربه‌ى مخلصانه‌یى که اینها یا خودشان نشان دادند یا در دیگرى دیدند، به نظر من کافى است تا انسانهایى را هدایت کند. این حادثه‌ها و تجربه‌ها، ماها را واقعاً هدایت مى‌کند.
بیانات در دیدار با هنرمندان «دفتر هنر و ادبیات مقاومت» حوزه‌ى هنرى سازمان تبلیغات اسلامى 25/04/1370
قرآن کریم درباره‌ى آن مجاهدانى که در جنگ زخمى هم شدند - که دیگر از این بالاتر چیست؟ انسان، هم به میدان جنگ برود و هم مجروح بشود؛ مثل این عزیزان جانباز ما - مى‌فرماید: «الّذین استجابوا للَّه و الرّسول من بعد ما اصابهم القرح»؛ کسانى که به میدان جنگ و جهاد در راه خدا رفتند و مجروح و زخمى شدند، «للّذین احسنوا منهم و اتّقوا اجر عظیم»؛ این اجر و پاداش بزرگ براى آنها مى‌ماند؛ در صورتى که تقوا و نیکوکارى را با خودشان همراه داشته باشند. والّا اگر کسى آن مجاهدت را بکند و آن ارزش معنوى را به دست بیاورد، اما خداى نکرده آن ارزش را براى خود حفظ نکند، این خسران است. چه چیزى مى‌تواند آن ارزش را براى ما حفظ کند؟ تقوا. به همین خاطر است که در هر نماز جمعه و در هر سوره‌ى قرآن، «تقوا» دایماً به ما تذکر داده مى‌شود. در اول قرآن - همین آیاتى که در این‌جا تلاوت شد - صحبت از تقواست: «ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتّقین».
بیانات در دیدار با گروهى از فرزندان شاهد؛ فارغ‌التحصیلان مقاطع مختلف دانشگاهى 08/10/1370
این جوانان مؤمن و نستوه، این زنان و مردان، آنهایى که شهید شدند، آنهایى که جانباز شدند، آنهایى که زندانهاى سخت دوران اسارت را تحمل کردند، آنهایى که فراق عزیزان را تحمل کردند، آنهایى که سختیهاى میدان جنگ را تحمل کردند و امروز شما هزار نفر از اینها را تشییع مى‌کنید. هر یک از اینها، یک نمونه‌ى ممتاز و عالى هستند که جا دارد هر ملتى یک نفر از این شهدا را داشته باشد، او را تجلیل کند؛ او را بزرگ بدارد و الگو قرار دهد.
بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 12/11/1375
جانبازان ما هنوز در میدان مقاومت و ایستادگى هستند …عزیزان جانباز بدانند که مبارزه‌ى آنها ادامه دارد. جانبازان ما، در تمام دوران جانبازى در حال مجاهدتند. این فضیلت، مخصوص آنها و کسان و همسران و خانواده‌هایشان است، تا وقتى که ان‌شاءالله سلامت و عافیت پیدا کنند.
بیانات در دیدار ایثارگران، در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامى 29/05/1376
جانبازان ماهم عمدتا از همین مجموعه‌ى فداکار تشکیل شده‌اند؛ …و تا مرز شهادت هم پیش رفتند؛ منتها شهادت نصیبشان نشد و به زندگى برگشتند؛ لیکن با نقص جسمانى. اینها سلامت خودشان را فداى این راه کردند؛ بعد هم صبر پیشه نمودند. وقتى جانباز صبر مى‌کند، وقتى پاى خدا حساب مى‌کند، وقتى یک جوان نیرومند زیباى برخوردار از محسنات طبیعى، با کورى یا از دست دادن پا، دست، کبد، سلامتى و محروم از بسیارى از خیراتى که انسان بر اثر سلامت جسمانى از آنها برخوردار مى‌شود، در میان سایر مردم راه مى‌رود، اما شاکر است، اما احساس سرافرازى و سربلندى مى‌کند که در راه خدا کارى کرده؛ این قیمت و ارزشش از شهداى ما کمتر نیست و گاهى هم بیشتر است.
بیانات در دیدار گروه کثیرى از پاسداران، جانبازان، دانشجویان و دانش‌آموزان 11/08/1379
شهدا کسانى هستند که از دیگران شجاعت و دلیرى بیشترى نشان دادند؛ سینه را سپر کردند، از خطر نهراسیدند و به شهادت رسیدند؛ بعضى به بهشت الهى پر کشیدند، بعضى هم جانباز شدند؛ در واقع - همان‌طور که گفته مى‌شود و تعبیر درستى است - اینها شهید زنده‌اند.


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ