سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در صفت دنیا فرمود : ] مى‏فریبد و زیان مى‏رساند و مى‏گذرد . خدا دنیا را پاداشى نپسندید براى دوستانش و نه کیفرى براى دشمنانش . مردم دنیا چون کاروانند ، تا بار فکنند کاروانسالارشان بانگ بر آنان زند تا بار بندند و برانند . [نهج البلاغه]
بنام خداوند بخشنده مهربان

مشکلات جاجرمی ها  بخش اول - درخواست ساکنان جاجرم برای احداث کنارگذر- تردد کامیون ها با بارهای چند صد تنی،آسایش را ازمردم جاجرم گرفته است

احداث کنارگذر شهرها برای تسهیل رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین و جلوگیری از تردد این نوع وسایل نقلیه در مسیرهای درون شهری انجام می شود تا از بار ترافیکی و تلفات ناشی از تصادفات کاسته شود. اما مهمتر از این موارد، فراهم کردن آسایش شهروندان ساکن در حاشیه مسیرهای اصلی درون شهری است، اما این موضوع مهم در جاجرم نادیده گرفته شده است. احداث محور کنارگذر یا کمربندی در جاجرم یکی از خواسته های اصلی اهالی این خطه به شمار می رود، زیرا اهالی جاجرم شبانه روز تردد انواع کامیون های سنگین را شاهد هستند  .

جاجرم از چهار طرف همسایه استان های کشاورزخیز و صنعتی است و علاوه بر آن ها، وجود کارخانه آلومینا دلیل دیگری برای ورود انواع کامیون های سنگین با بارهای چند صد تنی به این شهر است، با این حال، عملیات احداث پروژه کنارگذر این شهر متوقف مانده است و اگر به همین منوال بگذرد، خسارت های جدی به زیر ساخت های شهری جاجرم وارد می کند. این چهارمین باری است که روزنامه خراسان شمالی گزارشی از وضعیت کنارگذر این شهر تهیه می کند اما گویا رسانه ای کردن این موضوع تأثیری نداشته است و مسئولان توجهی به آن ندارند  .

معضل تردد کامیون های سنگین

یکی از شهروندان جاجرم در این باره می گوید: عبور و مرور کامیون های سنگین با بارهای چند صد تنی در شبانه روز لرزه بر پیکر ساختمان ها می اندازد و ساکنان اطراف آسایش روحی ندارد  . «براتی» می افزاید: حتی نصب سرعت گیر هم تأثیر زیادی نداشته چون سرعت کامیون ها کاسته نشده است و جالب این جاست که نظارتی بر تردد و سرعت این کامیون اعمال نمی شود.وی ادامه می دهد: وسیله نقلیه سنگین در شهر نیز ترافیک سنگینی ایجاد می کنند، به عنوان نمونه یکی از حوادثی که 2 سال پیش در این شهر داشتیم، برخورد یک دستگاه کامیون سنگین با مغازه های حاشیه خیابان اطراف بود که به دلیل سرعت بالا و خواب آلودگی راننده روی داد که خسارت جانی در پی نداشت، ولی این مسئله تلنگری بود برای مسئولان شهری که هر چه زودتر به پروژه کنارگذر این شهر خاتمه دهند  .

ایجاد مشکل برای تردد خودروها

«حاتمی» شهروند دیگری است که می گوید  : در چند سال اخیر که تردد خودروهای سبک در شهر افزایش یافته است رفت و آمد کامیون های سنگین حمل بار نیز در خیابان های اصلی شهر بیشتر مشاهده می شود  . وی می افزاید: تردد کامیون های حمل بار به خصوص آهن آلات و مواد معدنی به دلیل تکمیل نشدن و خاکی بودن کنار گذر باعث ایجاد مزاحمت هایی برای شهروندان شده و حتی رفت و آمد خودروهای سبک را هم با مشکل مواجه کرده است.شهروند دیگری می گوید: کنارگذر جاجرم هنوز مسیری خاکی دارد و هیچ کدام از راننده ها برای عبور از این جاده رغبتی ندارند و برای آن ها مقرون به صرفه تر است که از داخل شهر عبور کنند. «رحیمی» می افزاید: متأسفانه آلودگی صوتی و زیست محیطی که این کامیون ها دارند، مشکلاتی را برای اهالی ساکن حاشیه مسیر به وجود آورده است.

در مسیر رفت و آمد کامیون و تریل ها

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم نیز می گوید: جاجرم در مسیر رفت و آمد کامیون و تریل های زیادی واقع شده است که تولیدات مجتمع فولاد نیشابور و انواع صیفی تولیدی کشاورزان دشت جوین را حمل می کنند و از طرفی، شرکت های متعددی در مجموعه صنعتی آلومینای جاجرم مشغول به فعالیت هستند. «علیزاده» می افزاید: وسایل نقلیه که از طرف شاهرود نیز به جاجرم وارد می شوند، بر این رفت و آمدها افزوده و آسایش شهروندان را سلب کرده است. وی ادامه می دهد: تردد شبانگاهی وسایل تولید باعث نگرانی و نارضایتی شهروندان شده است و باید هرچه سریع تر کنارگذر جاجرم با همکاری مسئولان استان و شهرستان تکمیل شود و به بهره برداری برسد. وی بیان می کند: طول این کنارگذر 7 و نیم کیلومتر است که 3 کیلومتر آن با کمک کارخانه آلومینا زیرسازی و بقیه مسیر نیز توسط شهرداری از مالکان تملک شده است و درخواست داریم که مسئولان برای حل این مشکل اقدام کنند.

مسئولان اجازه دهند...

در این ارتباط، شهردار جاجرم به خبرنگار ما می گوید: عملیات احداث کنار گذر این شهر از مهرماه 87 با هدف وارد نشدن کامیون های سنگین به داخل شهر با توجه به عبور بارهای کارخانه آلومینا و کارخانه های اسفراین و نیشابور و محصولات کشاورزی منطقه جوین از این مسیر آغاز شد.«شاکری مطلق» می افزاید: طول این کنارگذر 7 کیلومتر و 200 متر است که 4 کیلومتر و 200 متر آن در ضلع غربی و 3 کیلومتر در ضلع شرقی شهر قرار دارد. وی بیان می کند: عملیات اجرایی این پروژه از اسفند ماه 89 با کمک مستقیم مدیریت کارخانه آلومینا آغاز شد و تا پایان اسفند ماه نیز از پیشرفت خوبی برخوردار بود و امیدواریم مسئولان اجازه دهند، نیروهای اختصاص یافته در این بخش به زودی کار خود را از سر بگیرند تا بتوانیم طی 2 ماه آینده قطعه دوم کنار گذر حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان علی بن مهزیار را زیرسازی و آماده آسفالت کنیم. وی در رابطه با کندی روند اجرایی پروژه خاطر نشان می کند: نیروهای بخش راه سازی کارخانه آلومینا مشغول دو بانده کردن بخشی از جاده منتهی به کارخانه بودند که بخشی از زمان فعالیت خود را در آن جا و بخشی را در عملیات احداث کنارگذر و در هر دو جبهه مشغول انجام وظیفه بودند و به همین دلیل عملیات ساخت کنارگذر با کندی مواجه شد.وی عنوان می کند: با توجه به دیدار اخیر اعضای شورای اسلامی و شهردار جاجرم و «شهریاری» نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با وزیر صنایع و معادن، دستور کتبی مسئولان این وزارتخانه خطاب به مدیران کارخانه آلومینا برای تسریع در اجرای این پروژه صادر شد.

فرماندار جاجرم:مدیران هر چه سریع تر اعتبارات راجذب کنند

علیداد- فرماندار جاجرم از مدیرانی که کمتر از 50 درصد اعتبارات تخصیص حوزه مدیریتی خود را جذب کرده اند، خواست سریع تر برای جذب اعتبارات اقدام کنند. «ایمان پور» در تازه ترین جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان، مجموع اعتبارات استانی شهرستان جاجرم در سال گذشته را 66 میلیارد و 440 میلیون ریال اعلام و از تخصیص 47 میلیارد و 170 میلیون ریال آن خبر داد. وی بیشترین رقم این اعتبارات را مربوط به آب رسانی به شهر جاجرم با اعتبار 36 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این رقم نیز 23 میلیارد و 460 میلیون ریال آن تخصیص پیدا کرده است. وی هم چنین خطاب به مسئولان اداره های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آموزش فنی و حرفه ای گفت: با گسترش و ترویج فعالیت های آموزشی متناسب با نیاز روستائیان برای ایجاد اشتغال و تحقق شعار جهاد اقتصادی تلاش شود


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ