سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدقه دارویى است درمانبخش و کردار بندگان در دنیاى آنان پیش دیده‏هاشان بود در آخرت ایشان هرچه را در این جهان کنند ، در آن جهان بینند . [نهج البلاغه]
بنام خداوند بخشنده مهربان
زمان انتشار: 10:16 - 1391/12/24 | نسخه چاپی
ا

چه کسانی جسد چاوز را مومیایی می‌کنند؟

آمریکا - رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا می‌گوید: جسد چاوز در وضعیت مناسبی نیست و روند مومیایی باید سریعتر انجام شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنام? لوموند، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا می‌گوید دانشمندانی از آلمان و روسیه قرار است بر روی جسد چاوز کار کنند.
مادور روز چهارشنبه گفت: روند مومیایی کردن جسد چاوز بسیار سخت و دشوار است و روند آن باید هرچه سریعتر آغاز می‌شد. اظهارات و نتایج تحقیقات دانشمندان بر روی جسد چاوز مشخص کرده است که این روند بسیار سخت است. مادور در تلویزیون دولتی ونزوئلا اعلام کرد که این دشواری مانع از آن خواهد شد مراحلی که بر روی جسد مائو، هوچی مین و لنین انجام شده، بر روی جسد چاوز صورت گیرد.
جسد چاوز در آکادمی نظامی کاراکاس نگهداری می‌شود و روزانه هزاران ونزوئلایی‌ها با ورود بدان به رئیس‌جمهور ادای احترام می‌کنند و قرار است روز جمعه به موز? نظامی منتقل شود. دولت اعلام کرده که قصد دارد چاوز را در کنار مقبر? سیمون بولیوار قرار دهد اما هنوز در مورد آن در مجلس ملی ونزوئلا تصمیم‌گیری نشده است.
5252


  
  
 کد خبر: 6249 پنجشنبه، 24 اسفند 1391 - 10:31

افزایش یارانه‌ها تا قبل از انتخابات 92 ممنوع شد
نمایندگان مجلس افزایش پرداخت یارانه نقدی و سود سهام عدالت در سه ماهه اول سال 1392 را ممنوع کردند.
  

در زمان بررسی لایحه بودجه سه‌دوازدهم سال 1392 نمایندگان به بند الحاقی رأی دادند که براساس آن، در سه ماهه اول سال 1392 پرداخت یارانه نقدی و سود سهام عدالت مازاد بر سه دوازدهم سال 1391 ممنوع است و تخطی از این حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی دولت محسوب می‌شود.

همچنین نمایندگان مجلس در ادامه با تصویب بند الحاقی دیگری مقرر کردند هر نوع پرداخت مازاد بر سه‌دوازدهم ردیف‌ها و مبالغ متناظر با مجوزها و احکام قانون بودجه سال 1391 و اصلاحیه‌های بعدی آن از هر محل، اعم از ایجاد بدهی و تعهد پرداخت بعد از سه ماهه اول 1392 یا دریافت علی‌الحساب، تنخواه و نیز استقراض در هر شکل آن در سه ماهه اول 1392 ممنوع است و تخطی از این حکم نیز تصرف غیرقانونی در اموال دولتی محسوب می‌شود.

نمایندگان قبل از بررسی این دو بند الحاقی، ماده واحده لایحه سه‌دوازدهم را که براساس آن به دولت اجازه داده شد در سه ماهه اول 1392، مطابق احکام و جداول قانون بودجه کل کشور و اصلاحات بعدی آن بر مبنای سه دوازدهم ارقام مصوب آن با رعایت سایر قوانین و مقررات عمل کند، تصویب کرده بودند.

پس از آنکه پیشنهاد تنظیم و تصویب این لایحه براساس دو دوازدهم رأی نیاورد، نمایندگان با تنظیم و تصویب این لایحه بر اساس سه ماهه اول سال 92 که پیش از این دولت و کمیسیون برنامه و بودجه نیز با همین روال موافقت کرده بودند،‌ موافقت کردند.

بر این اساس، نمایندگان مقرر کردند و به دولت اجازه دادند در سه ماهه اول سال 1392 مطابق با احکام و جداول قانون بودجه سال 1391 کل کشور و اصلاحات بعدی آن بر مبنای سه دوازدهم ارقام مصوب آن با رعایت سایر قوانین و مقررات عمل کند. بدین ترتیب، نمایندگان با 204 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر، با بررسی لایحه بودجه سه‌دوازدهم، با عنوان لایحه اجازه دریافت و پرداخت‌های دولت در سه ماهه اول سال 1392 موافقت کردند.

تنخواه 41 هزار میلیارد تومانی

با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و تصویب نمایندگان مجلس سه دوازدهم ارقام مصوب لایحه بودجه سال 91 به عنوان تنخواه برای دریافت‌ها و پرداخت‌های دولت در سه ماهه اول سال92 به دولت اختصاص داده شد.

بر اساس این ماده واحده به دولت اجازه داده می‌شود در سه ماهه اول سال 92مطابق احکام و جداول قانون بودجه سال 1391 کل کشور و اصلاحات بعدی آن بر مبنای سه دوازدهم ارقام مصوب آن با رعایت سایر قوانین و مقررات عمل نماید.

رقم بودجه سال 1391‌، 164 هزار میلیارد تومان بود که 144 هزار میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهای عمومی و 20 هزار میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهای اختصاصی است. سه دوازدهم بودجه سال 91 که قرار است دولت به عنوان تنخواه برای سه ماهه ابتدای سال 92 دریافت کند 41 هزار میلیارد تومان است. همچنین دولت قرار است هزینه مربوط به انتخابات و همچنین افزایش حقوق و دستمزد کارکنان را از طریق همین 41 هزار میلیارد تومان پرداخت کند.


  
  
کد خبر: 6243 پنجشنبه، 24 اسفند 1391 - 10:10

وحشت آمریکایی ها از این ده نفر
براساس رتبه بندی یک مجله آمریکایی از 10 شخصیت برجسته جهان که به شدت آمریکا را به وحشت می‌اندازند، جایگاه اول و دوم این فهرست به «سردار سلیمانی» و «بشار اسد» داده شده است.
  

به گزارش مشرق،‌ مجله آمریکایی «Wired» به تازگی فهرستی از 10 شخصیت بین المللی منتشر کرده است که به شدت بیم و هراس آمریکا را به اعتقاد این مجله برمی‌انگیزند.

نکته قابل توجه در فهرست 10 نفره مجله «Wired» آن است که 4 شخصیت از این فهرست در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارند.

اما براساس فهرست مجله «Wired» بزرگ‌ترین و اولین شخصیت بین المللی که از دید آمریکایی‌ها خطرناک‌ترین آنها برای این کشور به شمار می‌آید و به شدت بیم و هراس آنها را برمی‌انگیزد، سردار «قاسم سلیمانی» است.

سردار «قاسم سلیمانی» به این جهت خطر اول علیه آمریکا شمرده شده است، چون آمریکایی‌ها بر این باورند، هرگونه اقدام نظامی علیه ایران جنگ جهانی سوم در عرصه بین المللی را به دنبال دارد و از این حیث آمریکا خود را در قبال ایران بسیار دست بسته ملاحظه می‌کند.

براساس ادعای این مجله آمریکایی سردار سلیمانی مسئول مدرنیزه کردن و تسلیح حزب الله در جنوب لبنان نیز می‌باشد و نقشی بسیار مهم در همکاری ایران با جنبش «حماس» در نوار غزه ایفا می‌کند.

به همین دلیل مجله «Wired» تاکید می‌کند: در صورتی‌که آمریکا و اسرائیل تصمیم بگیرند که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کنند، سردار سیلمانی مسئول مقابله با این هجوم و حملات پیشگیرانه خواهد بود.

اما دومین شخصیت فهرست مجله «Wired» را «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه به خود اختصاص داده است و دلیل این امر بحران سوریه و ایستادگی وی در برابر این بحران و برملا کردن ماهیت واقعی آن و تعهد و التزام بشار اسد به مبارزه با تروریسم بیان شده است که ماهیت واقعی اهداف آمریکا در این کشور را برملا کرده است.

اما از دیگر چهره‌های خاورمیانه و شمال افریقا در این فهرست «محمد مرسی»،‌ رئیس جمهوری اسلامگرای مصر است که موفق شده است،‌ بنابر ادعای مجله «Wired» اختیارات گسترده‌ای را در این کشور برای خود به دست آورد.

مجله «Wired» تاکید می‌کند: آمریکا براین باور بود که می‌تواند بر محمد مرسی تسلط داشته باشد و سیاست‌های مورد نظر خود را بر وی تحمیل کند، اما خیلی زود آشکار شد که رئیس جمهوری اسلامگرای مصر هم پیمان و متحد آمریکا نخواهد بود و مقابل خواسته‌های کاخ سفید سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

به همین منظور محمد مرسی جایگاه پنجم فهرست مجله «Wired» را به خود اختصاص داده است.

پس از مرسی، شیخ «احمد مدوبی» رهبر جماعت «راس کامبونی» جایگاه ششم را احراز کرده که از دولت انتقالی سومالی حمایت می‌کند و بنابر اظهار مجله «Wired» به احتمال بسیار وی پس از سرنگونی دولت کنونی مگادیشو، قدرت را در سومالی به دست گیرد.


  
  

زمان دو دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی تغییر کرد

1391/12/24 13:40
سازمان لیگ زمان دو دیدار نیمه نهایی جام حذفی را تغییر داد.
زمان دو دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی تغییر کرد

 

به گزارش پارس و به نقل از سایت سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران، با درخواست مدیر محترم گروه ورزش شبکه سه سیما برای تغییر زمان دیدار دو مسابقه از مرحله نیمه نهایی جام حذفی موافقت شد.

به این ترتیب دیدار دو تیم استقلال و سپاهان در روز 10 فروردین 92 که قرار بود ساعت 18:50 برگزار شود در همان روز و ساعت 17 برگزار می‌شود.

همچنین دیدار دو تیم داماش گیلان و پرسپولیس روز 16 فروردین 92 ساعت 17 برگزار می‌شود.


  
  
تاریخ انتشار: جمعه, 25 اسفند 1391 ساعت 08:29

تحریم ایران تنها تا سال 2014 دوام می‌آورد

آژانس بین المللی انرژی در گزارش اخیر خود اعلام کرده که به رغم تحریم های آمریکا، فروش نفت ایران در ماه گذشته افزایش یافته است.در همین حال ایالات متحده آمریکا روز گذشته اقدام به تمدید معافیت ژاپن و شماری از کشورهای اروپایی از تحریم ایران کرده و در گزارشی کار شناسانه اعلام نموده است که به زودی تحریم آمریکا به روزهای پایانی خود می رسد.

به گزارش تابناک، پس از گذشت چند ماه از اعمال تحریم های گسترده غرب و به ویژه ایالات متحده آمریکا علیه کشور، اکنون گویا تحلیل های رسانه ای و گزارش های گوناگون کار شناسی نهادهای درگیر با این مسأله، حاکی از آن است که فشار غرب بر ایران، نتوانسته آن گونه که باید عمل کند و سرانجام آن که برخی متخصصان به این نتیجه رسیده اند که در آینده نزدیک، تحریم ها نفس آخر خود را خواهد کشید.

افزایش 13 درصدی فروش نفت ایران
آژانس بین المللی انرژی در گزارش اخیر خود اشاره کرده که فروش نفت ایران در ماه گذشته، 13 درصد افزایش داشته و از 1. 13 میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه به 1. 28 میلیون بشکه در ماه فوریه رسیده است.این گزارش همچنین اشاره کرده که به رغم آنکه فروش نفت ایران نسبت به مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری دارد، بهای بالای نفت در بازار جهانی به ایران کمک کرده تا از بد ترین سناریوی اقتصادی به خوبی پرهیز کند.

مهمترین نکته در گزارش آژانس بین المللی انرژی است که: تنها نکته روشن در این میان، آن که بن بست کنونی میان ایران و غرب تحمل نکردنی است و دیر یا زود باید اتفاقی رخ دهد.  در گزارش آژانس آمده است که یکی از راه های که به وسیله آن، ایران موفق به افزایش فروش نفت خود شده، خرید تانکرهای دست دومی است که بیشتر برای فروش نفت به چین از آن ها استفاده شده است.

تمدید معافیت از تحریم ها برای ژاپن و کشورهای اروپایی
از سوی دیگر، دیروز ایالات متحده اعلام کرد که معافیت بیست کشور از تحریم ایران تمدید شده است. در این باره، سناتور جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام این مطلب افزود: این کشور ها همچنان فرصت دارند تا نسبت به کاهش واردات نفت از ایران اقدام کنند.

جان کری گفته است: کشورهای ژاپن، ایتالیا، اسپانیا، هلند، یونان، آلمان، لهستان، فرانسه، جمهوری چک، بریتانیا و بلژیک به همراه ژاپن از معافیت 180 روزه دیگری در خرید نفت ایران برخوردار شده اند. البته جان کری دوباره بر افزایش فشار بر ایران تأکید کرده و گفته است: پیام ما به ایران روشن است و آن این که یا اقدامات ملموس را برای متقاعد کردن جامعه چهانی به کار بندید یا آن که با تحریم های فزاینده و فشار دوچندان روبه رو شوید.

تحریم تا سال 2014 دوام می آورد
از سوی دیگر، نهاد «امنیت آینده انرژی آمریکا» و مؤسسه «روبینی گلوبال اکونومیک» در نیویورک، پیش بینی کرده اند دریچه ای که آمریکا برای فشار بر ایران باز کرده، احتمالا تا سال 2014 بسته خواهد شد. این گزارش بر افزایش نیاز کشورهای آسیایی به انرژی اشاره می کند و تأکید می ورزد که این عامل می تواند تحریم نفت ایران در ابعاد کنونی را احتمالا نا ممکن سازد.

این گزارش در ادامه می آورد، سال گذشته، زمانی تحریم نفت خام ایران به اجرا گذاشته شد که بازار جهانی می توانست کمبود نفت این کشور را جبران کند. همزمان تقاضا برای نفت پایین نگه داشته شد؛ اما هم اکنون پژوهشگران دو مؤسسه یاد شده به این نتیجه رسیده اند که این فرصت نامحدود دوام نخواهد آورد.

«جان هانا»، از مشاوران امنیت ملی در دوره معاونت دیک چینی، یکی از نویسندگان این گزارش است. به باور کار شناسان دو نهاد آمریکایی، از سپتامبر 2013 به بعد، با شدت گرفتن نیاز چین به نفت، احتمال از دست دادن اهرم فشار نفت در برابر ایران وجود دارد.

اما اینها در حالی است که پس از مذاکرات ایران و 5 + 1 در آلماتی قزاقستان، تحلیلگران بر این باور بوده اند که فضای مذاکرات، بسیار متفاوت با دیگر مذاکرات قبلی بوده و در این دور از مذاکرات، گویا غرب با پیشنهادهای معقولانه ای با ایران بر سر میز نشسته است.

گفتنی است، به تازگی نیز راه اندازی خط لوله صلح ـ که صادرات گاز ایران به پاکستان و احتمالا پس از آن به هند را ممکن و تسهیل می کند ـ به رغم تهدیدات آمریکا با تحریم پاکستان رقم خورد؛ چیزی که جان کول، استاد دانشگاه میشیگان نزدیک یک ماه پیش به آن اشاره کرده و گفته بود که ادامه تحریم ها به این صورت به ضرر آمریکا در از دست دادن متحدان منطقه ایش تمام خواهد شد.


  
  
کد خبر:4310744
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1391 - 02:01
اخبار مهم دفاعی در هفته‌ای که گذشت
برگزاری رزمایش خاتم‌النبیاء(ص) نیروی زمینی ارتش، انهدام جنگنده‌های متجاوز با موشک‌های رعد، شناسایی هواپیمای جاسوسی رادارگریز U-2 آمریکا توسط شبکه پدافند هوایی، خبر رونمایی از نمونه جدید تانک ذوالفقار و...

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، اخبار مهم این حوزه در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:


آغاز رزمایش خاتم‌الانبیاء نیروی زمینی ارتش در جنوب غرب کشور
فرمانده نیروی زمینی ارتش از آغاز رزمایش خاتم‌الانبیاء نیروی زمینی ارتش در جنوب غرب کشور خبر داد.

***

تحریم‌ها هیچ اثری در روند پیشرفت نیروهای مسلح نداشته است/رونمایی از دستاوردهای متعدد دفاعی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ اثری در روند پیشرفت نیروهای مسلح کشورمان نداشته است، گفت: نیروهای مسلح با قدرت، مسیر رشد خود را ادامه می‌دهند و دستاوردهای پرتعداد رونمایی شده امسال بیانگر این حقیقت است.

***

تاکنون هیچ مورد امنیتی در راهیان نور نداشته‌ایم
جانشین سازمان بسیج مستضفعین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: در چند سال گذشته هیچ گونه موضوع امنیتی در کاروان‌های راهیان نور نداشته‌ایم، البته مورد ایمنی با امنیتی متفاوت است.

***

رونمایی از جدیدترین نمونه تانک ذوالفقار در سال 92
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سیستم کنترل آتش و سیستم استابلایزر روی تانک ذوالفقار نصب شده و متناسب با این تهدیدات سعی می‌کنیم که سال آینده ان‌شاءالله نمونه جدیدتر این تانک را تقدیم ملت ایران کنیم.

***

ماجرای تکه‌تکه کردن رزمندگان اسلام توسط دموکرات‌های جنایتکار/ ستوانی که "صلواتی" فرمانده شد
فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: نیروهای مسلح، ارکان حماسه‌آفرین و تاریخ‌سازی بودند که نمی‌توان گفت بازنشسته شوند و بروند در خانه بنشینند.

***

انهدام جنگنده‌های متجاوز با غرش "رعد" سپاه

سامانه پدافندی "رعد" مجهز به موشک‌های طائر2 است و می‌تواند اهداف را در فاصله 50 کیلومتری و در ارتفاع 75هزار پا مورد هدف قرار دهد.

***

شناسایی پرنده بیگانه رادارگریز توسط شبکه یک‌پارچه پدافند هوایی
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از شناسایی و اخطار به پرنده بیگانه رادارگریز توسط شبکه یک‌پارچه پدافند هوایی خبر داد.

***

ناوشکن جماران 2 به زودی در دریای خزر به آب انداخته می‌شود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از به آب اندازی ناوشکن جماران 2 در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سربازان مهم‌ترین نقش را در پیوند نیروهای مسلح با مردم ایفاء می‌کنند.

***

"خانم جاسوس بلند‌پرواز" چه ویژگی‌هایی دارد؟ + تصاویر و فیلم
هواپیمای شناسایی "Lockheed U-2 " معروف به "خانم اژدها" " Dragon Lady" هواپیمایی تک‌موتوره است که توسط "نیروی هوایی آمریکا" و "سیا"، سازمان جاسوسی این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

***

سایه "سراج" بر روی شناورهای بیگانه
شناور سراج 1 با امکانات پیشرفته بومى مخابراتى و ناوبرى الکترونیکى از سریع‌ترین شناورهای جهان است.

***
مهم‌ترین ویژگی دفاع مقدس از نگاه سرلشکر "قاسم سلیمانی"
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه دفاع مقدس موجب انقلاب بزرگ فرهنگی شد، گفت: اسلام و وجود اسلام‌شناسی همچون مقام معظم رهبری عامل پویایی انقلاب ایران است.


  
  
تاریخ انتشار: جمعه, 25 اسفند 1391 ساعت 07:28

درخواست احتمالی اوباما از اسرائیل درباره ایران

یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد که باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا در جریان سفرش به خاورمیانه از مقام های اسرائیلی ها خواهد خواست که تا ماه اکتبر هیچ اظهار نظری علیه ایران بر زبان نرانند و اجازه دهند که مذاکرات دیپلماتیک میان ایران با غرب بر سر برنامه هسته ای اش پیش رود و در صورتی که در این تاریخ مشاهده شود که هیچ راه حلی برای حل بحران پرونده هسته ای ایران وجود ندارد، آن گاه خود به طور جدی به فکر استفاده از گزینه نظامی خواهد بود.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، روزنامه عبری یدیعوت احرونوت به نقل از مقام های عالی رتبه امریکایی در درون کاخ سفید نوشت که محور مذاکراتی که اوباما در اسرائیل انجام خواهد داد، درباره موضوع ایران خواهد بود. به گفته این مقام های امریکایی اوباما از طرف اسرائیلی خواهد خواست تا انتخابات ریاست جمهوری ایران تا ماه ژوئن هیچ چیز علیه ایران بر زبان نراند و حتی بعد از آن تا زمانی که مذاکرات ایران با 1+5 بر سر برنامه هسته ای اش در جریان است نیز هیچ گونه سخن تحریک آمیزی بر زبان نیاورد تا راه حلی در پرونده هسته ای ایران یافت شود. اوباما می خواهد به اسرائیلی ها بگوید که اظهارات تهدیدآمیزشان علیه ایران بر روند مذاکرات تاثیر می گذارد در حالی که مادامی که مذاکرات جریان دارد نباید هر گونه اظهار نظری علیه ایران بر زبان برانند.

به گفته مقام های امریکایی در کاخ سفید پیش بینی شده است تا ابتدای ماه اکتبر نتیجه مذاکرات ایران با غرب مشخص شود، اگر مذاکرات راه به جایی نبردند آن گاه ممکن است که کاخ سفید در رویکرد خود در تعامل با برنامه هسته ای ایران تجدید نظر کند و گزینه نظامی را مورد بررسی قرار دهد. اما این مقام ها تاکید می کنند این تغییر رویکرد تنها در زمانی ممکن است که امریکا به این نتیجه برسد که حل دیپلماتیک پرونده هسته ای ایران امکان پذیر نخواهد بود.

به گفته این مقام ها اوباما قصد دارد تا به رهبران اسرائیلی بگوید که تا ماه اکتبر صبر کنند، اگر تا آن موقع مشخص شد که راه حل دیپلماتیکی برای حل پرونده هسته ای ایران یافت نخواهد شد آن گاه امریکا به طور جدی بحث حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. چرا که اوباما همچنان اصرار دارد که نباید ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که برنامه هسته ای اش تنها اهداف صلح آمیز دارد و ادعاهای بی سند غرب مبنی بر این که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است به هیچ وجه صحت ندارد.

این در حالی است که ایران و 1+5 با یکدیگر مذاکرات تازه ای را در آلماتی قزاقستان انجام داده اند که گفته می شود برای نخستین بار در این مذاکرات گام های موثر رو به جلویی برداشته شده است. دو طرف انتظار دارند که نشست بعدی شان در استانبول در سطح کارشناسی دنبال شود و سپس در آلماتی گام های جدی ای برای حل برنامه هسته ای ایران برداشته شود. هم ایران هم 1+5 از نتیجه مذاکرات آلماتی ابراز رضایت کرده اند.

منبع آگاه دیگری نیز گفته است که اوباما در جریان سفر خود به تلاویو و کرانه باختری رود اردن دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را تحریک خواهد کرد تا مذاکرات جدی و تازه ای را آغاز کنند. اما با این حال منابع آگاه می گویند اوباما قصد دارد ببیند که اگر دو طرف در پیشبرد مذاکرات جدی نیستند، آنها را به حال خود رها کرده و دیگر بحث پرونده صلح را پیش نکشد و به موضوعات دیگر مورد توجه وزارت امور خارجه امریکا بپردازد. باراک اوباما قصد دارد به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بگوید که به تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار دولت یهودی پایبند است و تلاویو باید فورا به ساخت شهرک ها در مناطق اشغالی پایان دهد.

یک مقام آگاه در این باره می گوید که اوباما قصد دارد در سخنرانی خود در منطقه بگوید: «ما در عصر پایان جنگ ها به سر می بریم. جنگ در عراق را به پایان رساندیم و درصددیم تا به جنگ در افغانستان نیز پایان دهیم و اگر اسرائیل با فلسطینی ها به نتیجه ای برسد از امنیت اسرائیل نیز حمایت خواهیم کرد، بعد از این که دولت مستقل فلسطینی تشکیل شد، انتظار می رود که دیگر کشورهای عربی نیز اقدام به برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل کنند، این مساله باعث تقویت جدی و روشن امنیت اسرائیل خواهد شد، این در صورتی امکان پذیر است که راه حل تشکیل دو کشور مستقل پیش رود.»

منبع: دیپلماسی ایرانی


  
  

پیرمرد عاشق به زنش گفت: بیا یادی از گذشته های دور کنیم. من
میرم تو کافه منتظرت و تو بیا سر قرار بشینیم حرفای عاشقونه بزنیم.
پیرزن قبول کرد.


فردا پیرمرد به کافه رفت. دو ساعت از قرار گذشت، ولی پیرزن نیومد.
پیرمرد متعجب و نگران به خونه برگشت.

وقتی وارد خونه شد ، دید پیرزن تو اتاق نشسته و داره گریه میکنه.
متجب ازش پرسید: چرا گریه میکنی؟
پیرزن اشکاشو پاک کرد و گفت:
بابام نذاشت بیام!!!

روزی لویی شانزدهم در محوطه ی کاخ خود مشغول قدم زدن بود که سربازی راکنار یک نیمکت در حال نگهبانی دید ؛از او پرسید تو برای چی اینجا قدم میزنی و از چی نگهبانی میدی؟
سرباز دستپاچه جواب داد قربان من را افسر گارد اینجا گذاشته و به من گفته خوب مراقب باشم!
لویی، افسر گارد را صدا زد و پرسید این سرباز چرا این جاست؟
افسر گفت قربان افسر قبلی نقشه ی قرار گرفتن سربازها سر پستها را به من داده من هم به همان روال کار را ادامه دادم!
مادر لویی که شاهد این صحنه بود او را صدازد وگفت من علت را میدانم، زمانی  که تو سه سالت بود این نیمکت را رنگ زده بودند و پدرت به افسر گارد گفت نگهبانی را اینجا بگذارند تا تو روی نیمکت ننشینی و لباست رنگی نشود! و از آن روز 41 سال میگذرد و هنوز روزانه سربازی اینجا قدم میزند!

امتحانات پایان ترم دانشگاه بود ؛ چیز زیادی از درس حالیم نبود چون کلاسهای دانشگاه رو یک خط در میون رفته بودم و بیشتر از حضور غیبت داشتم .

سر جلسه امتحان یه دختره بغل دسـت مـن نشسته بـود قیافــش از اون درس خونا نشون می داد ، گفتم لااقـل 20 نگیــرم 17که رو شاخشه .

خلاصـه کـلی باهاش هماهنگ کـردم که بهـت علامت دادم چطور برسونو از ایـن حرفا ! هیچی دیگه تا برگـه های امتحانی  رو آوردن ؛ دیـدم بلند شد برگـه هارو پخش کرد و گفـت بچه ها سرتـون تو بـرگه خودتـون باشه!

چنان شوکه شدم ؛ انگار یک سطل آب سرد رو صورتم خالی کرده باشن

نقشه دنیا

 

 

پدر روزنامه می خواند، اما پسر کوچکش مدام مزاحمش می شد. حوصله پدر سر رفت و صفحه ای از روزنامه را - که نقشه جهان را نمایش می داد - جدا و قطعه قطعه کرد. آن به پسرش داد و گفت: "بیا کاری برایت دارم. یک نقشه دنیا به تو می دهم، ببینم می توانی آن را دقیقا همان طور که هست بچینی؟" و دوباره به سراغ روزنامه اش رفت؛
می دانست پسرش تمام روز گرفتار این کار است. اما یک ربع ساعت بعد، پسرک با نقشه کامل برگشت. پدر با تعجب پرسید: "مادرت به تو جغرافی یاد داده؟"
پسر جواب داد: "جغرافی دیگر چیست؟ اتفاقا پشت همین صفحه، تصویری از یک آدم بود. وقتی توانستم آن آدم را دوباره بسازم، دنیا را هم دوباره ساختم!"

غرور

 

 

دیوژن که به خاطر روش خاص زندگیش همه مردم شهر او را می شناختند، یک روز در حالی که داشت از روی پل باریکی میگذشت، با شخص ثروتمندی مواجه شد، که غیر از ثروتش امتیاز دیگری نسبت به دیگران نداشت.
یکی از آن دو باید کنار می رفت تا دیگری بتواند رد شود. مرد ثروتمند گفت: من کنار نمی روم، تا یک ولگرد رد شود.
دیوژن خود را کنار کشید و گفت: اما من این کار را می کنم

دنیا را تغییر بده

بر سنگ قبر کشیشی در کلیسای وست مینستر انگلستان نوشته شده است:

کودک که بودم می خواستم دنیا را تغییر بدهم.

کمی بزرگتر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر بدهم.

بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهر خودم را تغییر بدهم.

در سالخوردگی به این نتیجه رسیدم که خانواده خودم را تغییر بدهم.

اکنون که در آستانه مرگ هستم دریافتم که اگر از روز اول خودم را تغییر داده بودم شاید می توانستم دنیا را نیز تغییر بدهم!

 


1. در زندگی و معاشرت با دیگران، نرم‌افزار باشیم، نه سخت‌افزار.

2.
برای پسوند فایل زندگی اجتماعی و خانوادگی، از سه کاراکتر "ع"، "ش" و "ق"، استفاده کنیم نه چیز دیگر.

3.
هیچ‌گاه قفل سی‌دی قلب مردم را نشکنیم که "تا توانی دلی به دست آور، دل شکستن هنر نمی‌باشد".

4.
چنانچه در کاری شکست خوردیم، آن را "Shut Down" نکنیم بلکه آن را "Restart" کنیم.

5.
برای مانیتور زندگی‌مان، بک‌گراند (Background) سبز یا آبی را در نظر بگیریم نه سیاه یا دودی.

6.
برای سیستم قلبمان از مانیتورهای تخت و صاف (Flat) استفاده کنیم.

7.
برای حل اختلافات زناشویی، روی گزینه "گذشت و ایثار"، دابل کلیک (Double click) کنیم.

8.
برای فایل‌های اسرار زندگی‌مان، پسورد (password) بگذاریم و آن را مخفی (Hidden) کنیم.

9.
همواره پیش از سخن گفتن، سی پی یوی فکرمان را به کار بیندازیم.

10.
بر صفحه مشکلات مردم، کلید F1 باشیم و آنان را کمک و راهنمایی (Help) کنیم.

11.
اگر شخصیت ما بزرگ و والاست، این نوع شخصیت، نباید به ما اجازه دهد که با هر کسی چت (Chat) کنیم و هر کسی با ما چت کند.

12.
اگر از کسی بدی و کم‌لطفی دیدیم، آن را "Save" نکنیم بلکه آن را "Delete" نماییم و حتی آن را از ریسایکل‌بین (Recyclebin) قلب مان کاملاً محو کنیم.

13.
به دیگران اجازه ندهیم در "سی دی رام" زندگی‌مان هر نوع "سی دی" را که بخواهند، قرار دهند.

14.
خانه و دفتر کارمان، به روی مردم نیازمند، "Open" باشد.

15.
تا حرف کسی تمام نشده، اسپیکر (Speaker) خود را روشن نکنیم.

16.
در زمان ناتوانی، درماندگی و تاریکی زندگی دیگران، کلید "Power" برای آنان باشیم.

17.
در سایت زندگی شخصی‌مان، یک رُوم (Room) به نام مشکل‌گشا (Moshkelgosha) بسازیم تا دیگران با ما چت (Chat) کنند.

18.
هنگام مشاهده خوبی‌ها و نیکی‌های دیگران، بلافاصله کلید پرینت اسکرین (Print Screen) را بزنیم و از آن ها تصویر بگیریم.

19.
فایل‌های مهم زندگی خود را گاه به گاه، اسکن (Scan) کنیم تا اگر به ویروسی آلوده شده باشند، سریعاً مشخص شود.

20.
نگذاریم هر کسی در رُوم (Room) زندگی‌مان چت نماید و در این صورت، او را ایگنور (Ignore) کنیم.

21.
چشم‌های مان را به روی عیب‌های پنهان مردم، "Close" کنیم.

22.
گاه و بی‌گاه، کامپیوتر زندگی‌ ما هنگ (Hang) می‌کند که باید آن را با "فکر"، "مشورت" و "برنامه‌ریزی"، ری‌استارت (Restart) کنیم.

23.
برای کپی گرفتن از دیسکت زندگی دیگران، نخست آن را ویروس‌یابی و سپس ویروس‌کشی کنیم.

24.
مواظب باشیم که رایانه زندگی زناشویی‌مان، ویروس غرور و لج‌بازی به خود نگیرد که در این صورت، ممکن است هیچ آنتی‌ویروسی نتواند آن را از بین ببرد.

25.
فایل‌های مهم زندگی خود را گاه به گاه، اسکن (Scan) کنیم تا اگر به ویروسی آلوده شده باشند، سریعاً مشخص شود.

26.
اگر می‌خواهیم در زندگی خویش موفق و خوشبخت باشیم، باید خودمان زیرمنوهای Programs را دقیقاً تنظیم کنیم و نباید بگذاریم که دیگران این کار را برای ما انجام دهند اگر چه می‌توانیم در این زمینه، با آنان مشورت کنیم.

27.
پیش از پرینت گرفتن از سخنان مان، پیش‌نمایش چاپ (print preview) آن را مشاهده کنیم.

28.
اگر روزی رایانه زندگی ما با همسرمان هنگ کرد، سه کلید "کنترل اعصاب"، "انصاف" و "دلیل عصبانیت" را بزنیم.

29.
هارد مغز خود را از برنامه‌های غیرمفید، پر نکنیم، تا فضا را برای نصب برنامه‌های مفید، تنگ ننماییم.

30.
برای این که از دیدن مانیتور زندگی، بیشتر لذت ببریم، کارت گرافیک بالا برای آن تهیه کنیم.

31.
اگر لازم است که مانیتور رایانه ما دارای رنگ‌های متنوع و متعدد باشد، ولی مانیتور ارتباطات ما با مردم، حتماً باید یک‌رنگ باشد.

32.
در خطاطی کامپیوتری، از برنامه "کِلْک" هم می‌توانیم استفاده کنیم اما در خطاطی زندگی، از برنامه "کَلَک" نباید استفاده کنیم.

33.
بکوشیم تا خوش اخلاقی را به جای این که در رم (Ram) و حافظه موقت داشته باشیم، در رام (Rom) و حافظه پایدار داشته باشیم تا در هنگام آغاز (Start) ارتباط با دیگران، آن را به کار گیریم.

34.
در کیس (Case) مستکبران و زورمداران، "سی دی رام" نباشیم بلکه "سی دی ناآرام" باشیم.

35.
قانون کپی‌رایت زندگی اجتماعی به ما اجازه نمی‌دهد که سی دی بدی‌ها و عیب‌های دیگران را رایت کنیم.

36.
در سایت زندگی، همیشه لینکِ (Mahabbat) داشته باشیم و هیچ گاه برای این سایت، فیلتر نگذاریم



  
  

یعنی چی؟جهانگردی به دهکده ای رفت تا زاهد معروفی را زیارت کند و دید که زاهد در اتاقی ساده زندگی می کند. اتاق پر از کتاب بود و غیر از آن فقط میز و نیمکتی دیده می شد.
جهانگرد پرسید: لوازم منزلتان کجاست؟…
زاهد گفت: مال تو کجاست؟
جهانگرد گفت:من اینجا مسافرم.
زاهد گفت: من هم.

عصبانی شدم!خدایا دربند خطاهایم...!
خدایا
حتى نتوانم دستانم را بسویت باز کنم..
ای مهربانترین مهربان جز تو امیدی نیست..
در حبس اعمال خویشم
و جز تو ندارم کسى, که دست آزادی سویش دراز کنم
خدایا تو همه هستى و من بنده نادم تو
باز هم رحم کن ای برآورنده نیازها(ع.ع)

نویسنده: حاج قاسم

قاسم هشت سال و نیمش بود و به یک مدرسه در نزدیکی خونشون می‌رفت. او همیشه پیاده به آن جا می‌رفت و بر می‌گشت، و همیشه به موقع برمی‌گشت، اما یک شنبه قبل از مدرسه دیر به خانه آمد. مادرش در آشپزخانه بود،‌ و وقتی او (قاسم ) را دید ازش پرسید «پیتر، چرا امروز دیر آمدی»؟
پیتر گفت: معلم عصبانی بود و بعد از درس مرا به پیش مدیر فرستاد.
مادرش گفت: پیش مدیر؟ چرا تو را پیش او فرستاد؟
پیتر گفت: برای اینکه او در کلاس یک سوال پرسید و هیچکس به غیر از من به سوال او جواب نداد.
مادرش عصبانی بود و از قاسم پرسید: در آن صورت چرا تو را پیش مدیر فرستاد؟ چرا بقیه‌ی بچه‌های احمق رو نفرستاد؟
قاسم گفت: برای اینکه سوالش این بود «چه کسی روی صندلی من چسب گذاشته؟»

بووووس
بعد از موت از انسان چه می ماند؟
قلب 10 دقیقه می زند.
مغز 20 دقیقه کار می کند.
چشم 4 ساعت حیات دارد.
پوست 5 روز می ماند.
استخوان ها یک ماه باقی می مانند.
و اعمال باقی می ماند تا روز حساب

وااااای

خدا

به خدا گفتم : « بیا جهان را قسمت کنیم,

 آسمون واسه من ابراش مال تو,

 دریا مال من موجش مال تو,

 ماه مال من خورشید مال تو ... »

خدا

 

خدا خندید و گفت : « تو انسان باش ، همه دنیا مال تو ...

من هم مال تو


مردی در مسابقه ی اطلاعات عمومی شرکت کرده است و سعی در بردن

جایزه یک میلیون دلاری را دارد .

سوالات را بخوانید

1ـ جنگ صد ساله چند سال طول کشید؟

الف) 116 سال           ب ) 99 سال

ج ) 100 سال             د ) 150 سال

او نمیتواند به این سوال جواب دهد

2ـ کلاه های پاناما در چه کشوری تولید میشود؟

الف) برزیل                  ب) شیلی

ج) پاناما                     د)اکوادور

حالا او با خجالت از دانشجویان تماشاگر درخواست کمک میکند

3ـ روس ها در چه ماهی انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟

الف) ژانویه                    ب) سپتامبر

ج) اکتبر                         د) نوامبر

این بار هم شرکت کننده درمانده تقاضای فرصت میکند

4ـ اسم شاه جرج سوم چه بود؟

الف) ادر                   ب) آلبرت

ج) جرج                     د) مانوئل

خوب بقیه حضار باید به دادش برسند

5ـ نام جزایر قناری در اقیانوس آرام از کدام حیوان گرفته شده؟

الف) قناری                  ب) کانگارو

ج) توله سگ                 د) موش

در اینجاست که شرکت کننده ی بخت برگشته از ادامه ی مسابقه انصراف میده

اگر خیلی خودتان را گرفته اید که همه ی جوابها را میدانید و به این بنده ی خدا هم کلی

 خندیدید بهتره اول جوابها را بخوانید

جوابها

1ـ جنگ صد ساله در واقع 116 سال طول کشید (1337ـ1453)

2ـ کلاه پاناما در اکوادور تولید میشه

3ـ انقلاب اکتبر در ماه نوامبر جشن گرفته میشه

4ـ اسم شاه جرج .آلبرت بوده که بعد از به سلطنت رسیدن به جرج تغیر یافت

5ـ توله سگ .اسم لاتین آن

insularia canaria یعنی جزایر توله سگ


اندکی فکر کن ...



به آنهایی فکر کن که هیچگاه فرصت آخرین نگاه و خداحافظی را نیافتند.

به آنهایی فکر کن که در حال خروج از خانه گفتند :
"روز خوبی داشته باشی"، و هرگز روزشان شب نشد.

به بچه هایی فکر کن که گفتند :
"مامان زود برگرد"، و اکنون نشسته اند و هنوز انتظار می کشند.

به دوستانی فکر کن که دیگر فرصتی برای در آغوش کشیدن یکدیگر ندارند
و ای کاش زودتر این موضوع را می دانستند.

به افرادی فکر کن که بر سر موضوعات پوچ و احمقانه رو به روی هم می ایستند
و بعد "غرور" شان مانع از "عذر خواهی" می شود،
و حالا دیگر حتی روزنه ای هم برای بازگشت وجود ندارد.

من برای تمام رفتگانی که بدون داشتن اثر و نشانه ای از مرگ،
ناغافل و ناگهانی چشم از جهان فرو بستند،
سوگواری می کنم.

من برای تمام بازماندگانی که غمگین نشسته اند و هرگز نمی دانستند که :
آن آخرین لبخند گرمی است که به روی هم می زنند،
و اکنون دلتنگ رفتگان خود نشسته اند،
گریه می کنم.

به افراد دور و بر خود فکر کنید ...

کسانی که بیش از همه دوستشان دارید،
فرصت را برای طلب "بخشش" مغتنم شمارید،
در مورد هر کسی که در حقش مرتکب اشتباهی شده اید.

قدر لحظات خود را بدانید.

حتی یک ثانیه را با فرض بر این که آنها خودشان از دل شما خبر دارند از دست ندهید؛
زیرا اگر دیگر آنها نباشند،
برای اظهار ندامت خیلی دیر خواهد بود !

"دیروز"
گذشته است؛

و

"آینده"
ممکن است هرگز وجود نداشته باشد.

لحظه
"حال" را دریاب
چون تنها فرصتی است که برای رسیدگی و مراقبت از عزیزانت داری.


اندکی فکر کن ..

 




سازنده ترین کلمه گذشت است ، آن را تمرین کن

پرمعنی ترین کلمه
ما است ، آن را به کار بر

عمیق ترین کلمه
عشق است ، به آن ارج بده

بی رحم ترین کلمه
تنفر است ، با آن بازی نکن

خودخواهانه ترین کلمه
من است ، از آن حذر کن

ناپایدارترین کلمه
خشم است ، آن را فرو بر

بازدارنده ترین کلمه
ترس است ، با آن مقابله کن

با نشاط ترین کلمه
کار است ، به آن بپرداز

پوچ ترین کلمه
طمعاست ، آن را بکش

سازنده ترین کلمه
صبر است ، برای داشتنش دعا کن

روشن ترین کلمه
امید است ، به آن امیدوار باش

ضعیف ترین کلمه
حسرت است ، حسرت کش نباش

تواناترین کلمه
دانش است ، آن را فرا گیر

محکم ترین کلمه
پشتکار است ، آن را داشته باش

سمی ترین کلمه
شانس است ، به امید آن نباش

لطیف ترین کلمه
لبخند است، آن را حفظ کن

ضروری ترین کلمه
تفاهم است ، آن را ایجاد کن

سالم ترین کلمه
سلامتی است، به آن اهمیت بده

اصلی ترین کلمه
اعتماد است، به آن اعتماد کن

دوستانه ترین کلمه
رفاقت است، از آن سو استفاده نکن

زیباترین کلمه
راستی است، با آن روراست باش

زشت ترین کلمه
تمسخر است ، دوست داری با تو چنین شود؟!

موقر ترین کلمه
احترام است، برایش ارزش قائل شو

آرامترین کلمه
آرامش است، آرامش را دریاب

عاقلانه ترین کلمه
احتیاط است، حواست را جمع کن

دست و پا گیر ترین کلمه
محدودیت است، اجازه نده مانع پیشرفتت شود

سخت ترین کلمه
غیر ممکن است ، غیر ممکن وجود ندارد

مخرب ترین کلمه
شتابزدگی است،مواظب پل های پشت سرت باش

تاریک ترین کلمه
نادانی است، آن را با نور علم روشن کن

کشنده ترین کلمه
اضطراب است، آن را نادیده بگیر

صبور ترین کلمه
انتظار است، منتظرش بمان

با ارزش ترین کلمه
بخشش است،برای بخشش هیچوقت دیر نیست

قشنگ ترین کلمه
خوشرویی است،راز زیبایی در آن نهفته است

رسا ترین کلمه
وفاداری است،بدان که جمع همیشه بهتر از یک فرد بودن است

محرک ترین کلمه
هدفمندی است،زندگی بدون آن پوچ است

و

هدفمند ترین کلمه
موفقیت است،پس پیش به سوی موفقیت

اگریک آرایش گر اشتباه کند، مدل جدید موست.
اگر یک راننده اشتباه کند، مسیر جدید است.
اگر یک مهندس اشتباه کند، سبک نو است.
اگروالدین اشتباه کنند، نسل جدید است.
اگر سیاست مدار اشتباه کند، قانون جدید است.
اگر دانش مند اشتباه کند، اختراع جدید است.
اگر خیاط اشتباه کند، طرح نو است.
اگر آموزگاراشتباه کند، فرضیه ی تازه است.
اگر رئیس اشتباه کند، دیدگاه جدید است.
اما...
اگر حاج قاسم اشتباه کند، صرفا یک اشتباه است.

اگریک آرایش گر اشتباه کند، مدل جدید موست.
اگر یک راننده اشتباه کند، مسیر جدید است.
اگر یک مهندس اشتباه کند، سبک نو است.
اگروالدین اشتباه کنند، نسل جدید است.
اگر سیاست مدار اشتباه کند، قانون جدید است.
اگر دانش مند اشتباه کند، اختراع جدید است.
اگر خیاط اشتباه کند، طرح نو است.
اگر آموزگاراشتباه کند، فرضیه ی تازه است.
اگر رئیس اشتباه کند، دیدگاه جدید است.
اما...
اگر یک مرئوس اشتباه کند، صرفا یک اشتباه است.

  
  

.: برترین اسم های دختر و پسر سال91 :.

 

براساس اطلاعات جمع آوری شده 10 اسم اول پسران و دختران  در سه ماه اول سال جاری در کشور اعلام شد

10 اسم اول پسران:

امیرعلی

ابوالفضل

امیر حسین

محمد طه

علی

محمد

امیر محمد

حسین

مهدی

طاها

 

10 اسم اول دختران:

فاطمه

زهرا

نازنین زهرا

زینب

ریحانه

هستی

یسنا

ستایش

فاطمه زهرا

ثنا

 

اسامی پسران مقایسه با اطلاعات سال گذشته از تغییری برخوردار نبوده بطوریکه سال 90 نیز سه اسم اول در کشور امیر علی، ابوالفضل و امیرحسین بوده است

 

 

سال گذشته سه اسم اول دختران نیز به ترتیب فاطمه، زهرا و ستایش بود اما در سه ماه اول امسال ستایش جای خود را به نازنین زهرا داده و همچنین اسامی مانند یسنا و ثنا نیز به 10 اسم اول دختران اضافه شده است.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ