سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی که به یقین او را صالح دانسته ای، مبادا که بدگمانی، [نظر] تو را نسبت به او تباه سازد . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران
قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل عیدی امسال کارگران را 779 هزار و 400 تومان و حداکثر یک میلیون و 169 هزارو 100 تومان اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مجید دوستعلی به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1370 اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه همه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هریک از کارگران خود به نسبت یک سال کار، معادل 60 روز یا دو ماه آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.
وی با بیان اینکه حداقل حقوق کارگران در سال جاری 389 هزار و 700 تومان است و افزود: عیدی و پاداش کارگران نباید از سه ماه معادل90 روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند. دوستعلی درباره تعیین حداقل حقوق کارگران در سال 92 گفت: هر سال شورایعالی حقوق و دستمزد با تشکیل جلسه ای در پایان اسفند در این خصوص تصمیم گیری می کند. وی افزود: در این جلسه نمایندگان کارگران،کارفرمایان و دولت نیز حضور دارند.
گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/19 لظفا نظر بدهید


  
  

چه کسانی از پرداخت پول آب معاف هستند؟
سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با اعلام اینکه 27 درصد از منابع آبی در زمان انتقال، مصرف رایگان توسط دستگاه‌ها و برداشت غیرمجاز درآمدی برای وزارت نیرو ندارد، گفت: مساجد، مدارس، مراکز نظامی و آموزشی و شهرداری‌ها از پرداخت هزینه آب معاف هستند. علیرضا دائمی در گفتگو با مهر از اقدامات و برنامه ریزی های وزارت نیرو برای کاهش حجم آب بدون درآمد و هدرروی آب از طریق شبکه ها و خطول انتقال خبر داد و گفت: هم اکنون در کل کشور 27 درصد منابع آبی در قالب آب به حساب نیامده و یا بدون درآمد است. سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، اظهار داشت: به صورت کلی نشت آب از مسیرهای انتقال و تصفیه خانه ها، شبکه های توزیع شهری و آب رایگانی که در اختیار برخی مجموعه ها از جمله مساجد، مدارس، مراکز آموزشی و نظامی و شهرداری ها قرار می گیرد؛ از دلایل اصلی شکل گرفتن آب بدون درآمد است. دائمی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل شکل گیری آب بدون درآمد برای وزارت نیرو، برداشت های غیرمجاز در زمان انتقال از خطوط است. وی درباره بالا بودن میزان آب بدون درآمد و اینکه 27 درصد کل منابع آبی تامین شده برای شبکه مصرف، از روش های مختلف هدر می رود، گفت: با تلاش هایی که صورت گرفته، این میزان از 30 به 27 درصد رسیده است. این مقام مسئول در وزارت نیرو، افزود: نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز جلوگیری از نشت 100 درصدی آب قابل انجام نیست. در پیشرفته ترین کشورها نیز میزان آب بدون درآمد به میزان 14 درصد است. سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، از برنامه ریزی وزارت نیرو برای دستیابی به استاندارد جهانی در هدررفت آب طی بلندمدت، تاکید کرد: با این حال هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب، 10 تا 12 درصد فاصله داریم. دائمی در این خصوص که آیا بخش هایی مانند شهرداری ها و مراکز نظامی می توانند بدون پرداخت هزینه از آب استفاده کنند؟ اظهار داشت: در قانون چنین اجازه ای داده شده و وزارت نیرو نمی تواند در این بخش درآمدی داشته باشد.

گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/16 لظفا نظر بدهید


  
  

جان گرفتن نوزاد در غسالخانه بوشهر
نوزاد یک‌روزه‌ای که توسط پدرش برای دفن به آرامستان بوشهر برده شده بود، زنده شد اما گویا کسی از زنده شدن این نوزاد خوشحال نشد.
به گزارش خبرنگار مهر، مردی که برای دفن نوزاد یک‌روزه خود به آرامستان بوشهر مراجعه کرده بود، هنگامی که با خبر زنده بودن این نوزاد مواجه شد، نوزاد را از کارکنان آرامستان تحویل گرفت و پس از چند روز ادعا کرد که این کودک فوت شده بود و خود آن را در گوشه‌ای دیگر دفن کرده است. والدین این نوزاد هنگامی که خبر زنده‌بودن وی را شنیدند، باور نمی‌کردند این نوزاد که هنگام تولد فوت شده بود و پزشک بیمارستان نیز فوت این نوزاد را تائید کرده بود، زنده شود. در حالی که بر اساس نظر پزشک بیمارستان، این کودک همه علائم حیاتی خود را از دست داده بود، در غسالخانه آرامستان بوشهر جان گرفته و گریه کرد. البته گواهی ای که این پدر هنگام دفن فرزند خود به غسالخانه ارائه داده بود از سوی پزشک بیمارستان صادر شده بود ولی به تائید پزشکی قانونی نرسیده بود.
نوزاد مرده هنگام غسل شروع به گریه کرد

مدیر آرامستان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح این واقعه پرداخت و اظهار داشت: روز یکشنبه حوالی ساعت 12 ظهر بود که والدین این نوزاد با در دست داشتن یک کارتن به آرامستان مراجعه کردند و خواستند که فرزند فوت شده خودشان را دفن کنند. غلامرضا کرده‌بندی اضافه کرد: ما نیز طبق معمول این درخواست را برای شستشوی نوزاد به غسال‌خانه ارجاع دادیم تا کارهای شستشو و آماده‌سازی این نوزاد برای دفن انجام شود. وی اضافه کرد: در حالی که همکاران ما در غسالخانه مشغول بیرون‌آوردن نوزاد از لباس یا پوشش پارچه‌ای وی بودند، به یکباره متوجه می شوند که این نوزاد زنده است و نوزاد گریه می کند.
ممانعت پدر نوزاد از فیلمبرداری کارکنان غسالخانه/ اورژانس آمبولانس نداشت
مدیر آرامستان بوشهر گفت: این اتفاق باعث شد تا همکاران ما همگی بالای سر این نوزاد جمع شوند و همه دیدند که این نوزاد زنده است و وقتی قصد داشتند از این واقعه فیلمبرداری کنند با ممانعت پدر این نوزاد مواجه شدند. وی اضافه کرد: در این هنگام برای اینکه اتفاقی برای این نوزاد نیافتد و بتواند به حیات خود ادامه دهد، سریعا با اورژانس تماس گرفتیم و تقاضای آمبولانس کردیم که متاسفانه اورژانس به ما گفت که در حال حاضر آمبولانس در اختیار ندارد. کره‌بندی افزود: پدر این نوزاد که اصلا از شنیدن خبر زنده بودن این نوزاد خوشحال نشده بود، بچه را داخل کارتن انداخت و گفت که خودم او را به بیمارستان می‌رسانم.
سکوت و صحبت‌های مشکوک پدر هنگام شنیدن خبر زنده‌بودن نوزاد
وی ادامه داد: در حالی که از این مردم می‌پرسیدیم که چرا وقتی فرزند شما زنده است، بیمارستان برای او گواهی فوت صادر کرده است، او فقط سکوت می‌کرد و یا در جواب به برخی سوال‌ها به صورت مشکوکی طفره می‌رفت. مدیر آرامستان بوشهر اضافه کرد: این مرد نیز با خودروی پراید خود، کودک را برد تا او را به بیمارستان منتقل کند ولی از رفتار و صحبت‌های او معلوم بود که قصد این کار را ندارد. وی ادامه داد: برای پیگیری این موضوع بیش از 15 بار با این مرد تماس گرفتم ولی جواب نداد. برای بررسی موضوع به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نیز رفتم ولی خبری از این مرد و نوزاد وی نبود. کره‌بندی افزود:‌ هنگامی که برای پیگیری این موضوع به حراست و پلیس 110 اطلاع دادم، آنها گفتند که باید این شکایت و درخواست پیگیری از سوی پدر نوزاد مطرح شود. وی در تشریح ادامه این ماجرا گفت: پس از تماس‌های مکرر با پدر این نوزاد، بالاخره موفق شدم با وی ارتباط برقرار کنم و در پارکینگ یکی از بیمارستان‌های با وی قرار گذاشتم و با وی صحبت کردم.
بچه مرده بود/ نوزادم را خودم دفن کردم
کره‌بندی بیان داشت: این مرد در حالی که نوزاد را زنده از آرامستان خارج کرده بود، خیلی طبیعی و بدون هیچ‌گونه ناراحتی به من گفت که این نوزاد فوت کرده بود و زنده نماند. وی به صحبت‌های مشکوک این مرد اشاره کرد و اظهار داشت: پدر این نوزاد می‌گفت که اگر شما هم جای من بودید، دوست داشتید که این نوزاد زنده نماند؛ البته دلیلی برای این موضوع ذکر نمی‌کرد ولی من به او گفتم که موضوع مرگ و زندگی یک انسان در میان است و باید قضیه روشن شود. مدیر آرامستان بوشهر افزود: وقتی به این مرد گفتم که باید برای دفن کردن این کودک از پزشکی قانونی مجوز بگیرد و با بردن این کودک به پزشکی قانونی، علت مرگ مشخص و مجوز دفن صادر شود ظاهرا قانع شد که این کار را انجام دهد ولی وی رفت و دیگر خبری از او نشد. وی گفت: وقتی بار دیگر با این مرد تماس گرفتم، وی به من گفت که نوزاد خود را برده‌ام و خودم او را دفن کرده و محل دفن و چگونگی دفن وی به شما هیچ ربطی ندارد. کره‌بندی در پاسخ به درخواست خبرنگار مهر برای در اختیار قرار دادن نام بیمارستان یا پزشک معالج و یا نام و شماره تماس پدر این نوزاد نیز بیان داشت: متاسفانه به دلیل شرایط خاص این واقعه، نمی‌توانم نامی از بیمارستان، پزشک و یا خانواده این نوزاد ببرم و در صورت مشخص شدن قضیه، اطلاعات بیشتری را بیان خواهم کرد.
گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/20 لظفا نظر بدهید

زندگی پس از‌ مرگ تلفن‌های همراه
جام جم آنلاین نوشت: گوشی موبایل کهنه‌تان را می‌فروشید، به مراکز بازیافت می‌دهید یا آن را به کسی یا جایی اهدا می‌کنید؛ اما پس از آن چه اتفاقی می‌افتد؟ امکان این‌که گوشی‌تان دوباره به دست خودتان برسد، چقدر است؟ میز کاری شلوغ، پیچ‌گوشتی‌های مختلف و انبوهی از پیچ‌های کوچک. این شرح حال مختصری از محیط کار کارگاه سبز یک تعمیرکار زباله‌های دور ریخته شده الکترونیکی است که سالانه حدود 900 هزار کیلوگرم زباله الکترونیکی را بازیابی می‌کند. این کارگاه که توسط یک تیم تعمیرکار به سرپرستی جوانی بیست و دو ساله گردانده می‌شود در هر روز تعداد 30 عدد گوشی موبایل را بازسازی کرده و دوباره به دست مصرف‌کنندگان باز می‌گرداند. اگر وسایل الکترونیکی از کار افتاده‌تان را یکراست به سطل زباله پرتاب نمی‌کنید (البته خواهش می‌کنیم این کار را انجام ندهید) محتمل‌ترین گزینه این است که گوشی‌تان بازیافت شده و دوباره به شکل دیگری فروخته شده است. هر نوع کالای دیجیتالی از قبیل انواع رایانه‌ها، گوشی‌های موبایل قدیمی و حتی یک چرخ خیاطی کهنه به مرکزی از آن نوع که یاد کردیم، وارد می‌شود که به احتمال زیاد تا 21 درصد از آنها دوباره احیا می‌شوند. 79 درصد باقیمانده که به درد نمی‌خورند به کابل‌ها، مادربوردها، تلویزیون‌ها و وسایل دیگری اختصاص دارند که آنقدر کهنه و قراضه هستند که امکان نوسازی و بازیافت را ندارند و باید به سطل آشغال ابدی پرتاب شوند. اما انبوه قطعات به دردبخوری مثل بورد مدار و باتری‌ها که در سطل‌های مربوط روی هم انباشته می‌شوند، خوراک شرکای همکاری هستند که یا آن قطعات را با پردازش‌هایی که روی آنها انجام می‌دهند جزئی از دستگاه‌های تولیدی جدیدشان می‌کنند یا با استخراج آهن، مس و نقره موجود در آنها بخشی از مواد اولیه مورد نیازشان را تامین می‌کنند. لازم به ذکر است که مراکز بازیافت‌کننده با مواد شیمیایی سمی سر و کار دارند، اما مراکز معتبر و دارای مجوز از سمی کردن محیط زیست و آسیب رساندن به مردم امتناع می‌ورزند.
تلفن‌ همراه، زباله‌‌ای خطرناک
زباله‌های الکترونیکی به معضل بزرگی در سراسر کره خاکی بدل شده‌اند. این معضل که بیشتر شبیه به یک سناریوی نسبتا تراژیک است، وقتی وخیم می‌شود که توده بازمانده‌های الکترونیکی به شکل تپه‌هایی بدون نظم و رعایت اصول بهداشتی روی هم انباشته می‌شوند و به مرور زمان ماده‌های شیمیایی فاسدکننده و خطرناکی را وارد خاک و آب محیط زیست‌مان می‌کنند. این تجهیزات می‌توانند نیکل، جیوه، کادمیوم، سرب و دیگر مواد سمی را به خاک وارد کنند که پاک شدن این مواد از طبیعت تقریبا غیرممکن است یا به صدها سال زمان نیاز دارد. برای مثال لیتیوم - که ماده اصلی باتری تلفن‌های همراه است - را در نظر بگیرید، این ماده می‌تواند به سیستم عصبی و ارگان‌های حیاتی آسیب برساند. همچنین نیکل، کادمیوم و نقره نیز عملکرد و تاثیری مشابه روی موجودات زنده دارند. به قول مدیرعامل یکی از شرکت‌هایی که در حوزه بازیافت گوشی‌های موبایل فعالیت می‌کند، یک عدد گوشی موبایل در سطل زباله نگران‌کننده نیست، اما صد میلیون عدد از آنها یک فاجعه زیست‌محیطی به حساب می‌آید. فرقی نمی‌کند گوشی‌تان را اهدا کنید یا آن را به دست بازیافتی‌ها بسپارید، یکی از بدترین قسمت‌های سناریویی که ذکر کردیم به آنجا مربوط می‌شود که این قطعات دست دوم و فرسوده سر هم می‌شوند؛ شرکت‌هایی وجود دارند که برخی یا تمام قطعات را به خارج از کشورشان صادر می‌کنند، در صورتی که خیلی‌ها هم از این کار امتناع می‌کنند؛ زیرا مدیریت کار امری است بس دشوار. به عنوان نمونه، طبق اعلام آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) زباله‌های الکترونیکی موضوع چندان مهمی در مکان‌های دفن زباله آمریکا به حساب نمی‌آیند؛ اما باز هم نمی‌توان براحتی از این موضوع گذشت. در وهله نخست باید تمام سرمایه و انرژی که بابت ساخت و ارسال گوشی‌های جدید در سراسر جهان صرف می‌شود و از سویی، تمام آن ترکیباتی را که وارد خاک می‌شوند در نظر بگیریم. دریاچه‌های رادیواکتیو غیرواقعی نیستند و واقعا وجود دارند. این مواد و همچنین مواد سمی به بخشی غیرقابل انکار و عادی گوشی‌های موبایل بدل شده‌اند که حالا حالاها می‌توان آنها را درون تلفن‌های همراه پیدا کرد. براساس گزارش EPA در سال 2009، آمریکا هر سال بیش از 37/2 میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می‌کند. با اندکی خوشبینی، انرژی ذخیره شده از بازیافت یک میلیون لپ‌تاپ می‌تواند انرژی مورد نیاز 3657 خانه را تامین کند. اگرچه تلفن‌های همراه از لحاظ اندازه و وزن در برابر دیگر وسایل الکترونیکی کوچک و سبک‌تر هستند، اما حجم قابل توجهی از زباله‌های الکترونیکی را تشکیل می‌دهند. متاسفانه پیدا کردن رقم دقیق تعداد گوشی‌های دور انداخته شده، دوباره فروخته شده و بازیافت شده دشوار است. با این حال، براساس اطلاعات داخلی که توسط برخی از این شرکت‌ها منتشر شده اطلاعاتی کم و بیش تقریبی در این مورد در دسترس قرار دارد.
بازیافت گوشی های همراه
EPA تخمین می‌زند فقط آمریکایی‌ها سالانه در حدود 130 میلیون تلفن همراه دور می‌اندازند که این رقم با توجه به گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبدیل‌شدن این وسیله به دستگاهی که به جای چند ابزار ارتباطی به ایفای نقش می‌پردازد در حال افزایش است. گوشی‌های همراه طول عمر کوتاه‌تری در مقایسه با رایانه یا تلویزیون دارند چیزی حدود 18 ماه. با این حال باعث امیدواری است که موسسه‌های غیرانتفاعی به شکل گسترده‌ای زباله‌های الکترونیکی را می‌پذیرند و برخی در قبال آن، پول هم به اهدا کننده می‌پردازند. اما باز هم با این تفاصیل در کل جهان هر سال 7/1میلیارد تلفن همراه جدید خریداری می‌شود که نزدیک به 9 یا 10 درصد این رقم روانه مراکز بازیافت می‌شوند. EPA بر این باور است که از هر یک میلیون دستگاه تلفن همراهی که در آمریکا بازیافت می‌شود، 15875 کیلوگرم مس، 350 کیلوگرم نقره، 34 کیلوگرم طلا و 15 کیلوگرم پالادیوم به دست می‌آید که ما را از استخراج بکر این مواد از طبیعت بی‌نیاز می‌کند. بنابراین موبایل‌های دور انداخته شده و به اصطلاح از رده خارج به کجا می‌روند؟ اولین جایی که می‌توان آنها را پیدا کرد در دست‌های مردم است. احتمال این‌که گوشی‌ای که اهدا کرده‌اید، فروخته‌اید یا آن را مستقیما به سطل زباله انداخته‌اید، دوباره بازسازی شود و در بهترین حالت در بازار در حال رونق دست دوم فروش‌هافروخته شود، بسیار زیاد است.
سرگذشت‌ تلفن‌های ‌همراه به روایت ‌ارقام
ارقام عجیب، اما جالبی در مورد زندگی دوم گوشی‌های همراه وجود دارد. برای مثال:

* 7/1 میلیارد تلفن همراه در هر سال در سراسر جهان فروخته می‌شود.
* بین 10 تا 12 درصد از این گوشی‌ها بازیافت می‌شوند، ولی از سرنوشت بقیه اطلاعی در دست نیست.
* هر مصرف‌کننده تلفن همراه به طور متوسط 18ماه از یک مدل گوشی استفاده می‌کند.
* از یک میلیون گوشی موبایل بازیافت شده می‌توان حدود 16 تن مس استخراج کرد.
* لازم به ذکر است که بیشتر ارقام تقریبی هستند.
گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/16 لظفا نظر بدهید


  
  

تحریم جدید آمریکا علیه رسانه‌های ایرانی

آمریکا با وجود ادعاها درباره حمایت از آزادی بیان، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است که شامل اعمال ممنوعیت‌هایی علیه رسانه‌های این کشور می‌شود.تحریم های ضد ایرانی که بخشی از این لایحه می‌باشد، علاوه بر محدودیت های اقتصادی، ورود صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و عزت الله ضرغامی رئیس آن در فهرست سیاه و همچنین توقیف همه دارایی های صدا و سیما و ممانعت از همکاری دیگران با این سازمان را شامل می‌شود . به گزارش پرس تی وی، تحریم های جدید جزئی از لایحه نظامی 633 میلیارد دلاری برای سال 2013 است که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا چهارشنبه شب آن را امضا و قانونی کرد. تحریم های ضد ایرانی که بخشی از این لایحه می‌باشد، علاوه بر محدودیت های اقتصادی، ورود صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و عزت الله ضرغامی رئیس آن در فهرست سیاه و همچنین توقیف همه دارایی های صدا و سیما و ممانعت از همکاری دیگران با این سازمان را شامل می‌شود. تحریم علیه صدا و سیما تلاشی از سوی غرب برای ساکت کردن رسانه های ایران است. این مسئله نقض آشکار آزادی بیان از سوی شرکت ارائه خدمات ماهواره ای یوتل‌ست اس‌ای و اینتل‌ست اس‌ای می‌باشد که پخش چندین شبکه ماهواره ای ایران را در ماه اکتبر متوقف کردند. در ماه نوامبر نیز شرکت ارتباطات ماهواره ای آسیا (آسیاست) تحت فشارهای امریکا پخش شبکه های ایرانی در منطقه شرق آسیا را متوقف کرد. در اقدامی مشابه شرکت ماهواره ای اسپانیا، هیسپاست، در ماه دسامبر به شرکت ارائه کننده خدمات ماهواره ای خود، اورون، دستور داد تا پخش شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی را متوقف کند. محدودیت های اعمال شده علیه رسانه های ایرانی به عنوان تلاشی برای ساکت کردن رسانه های حقیقت گو به شمار می‌آید. این در حالی است که قانون گذاران امریکایی می‌گویند شامل شدن تحریم های ضد ایرانی در لایحه جدید، بخشی از اقدامات با هدف اعمال فشار بر ایران به منظور توقف برنامه انرژی اتمی تهران به شمار می‌آید. امریکا، اسرائیل و برخی از متحدان آنها بارها ایران را به تلاش برای دستیابی به اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته ای خود متهم کرده‌اند. واشنگتن و اتحادیه اروپا با استناد بر این اتهام های دروغین تاکنون چندین دور تحریم های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند. ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی حق توسعه و دستیابی به فناوری اتمی برای اهداف صلح آمیز را دارد.

گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/16 لظفا نظر بدهید


  
  

تبعات حمل چاقو؛ از احساس امنیت کاذب تا وقوع هولناک ترین جنایات

متهم به قتل:همیشه دوست داشتم چاقو در جیبم باشد

قتل با سلاح سرد تقریباً جزو اخباری است که هر روز در رسانه ها منتشر می شود. در بسیاری از این حوادث متهمان عنوان کرده اند که فقط قصد ترساندن و قدرت نمایی داشتند و به هیچ وجه در فکر کشتن کسی نبوده اند. با بررسی این حوادث پی می بریم که برخی افراد از سلاح سرد به عنوان وسیله تهدید و قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم استفاده می کنند که این امر امنیت اجتماعی و روانی شهروندان را به مخاطره می اندازد.

گفت و گو با عامل جنایت در یک نزاع خیابانی

«علی» جوانی 24 ساله است که چندی پیش طی نزاعی خیابانی در یکی از شهرهای استان دستش به خون هم نوعش آلوده شد. در حالی که دستبند سرد قانون بر دستانش زده شده است، از او علت وقوع این جنایت را سؤال می کنم. با نگرانی و اضطراب نگاهی به من می اندازد و می گوید: آقا به خدا نمی خواستم او را بکشم. از حالت عادی خارج شده بودم. وقتی درگیر شدم در یک لحظه بدون آن که کنترل رفتارم را داشته باشم چاقوام را در آوردم و 2 ضربه به او زدم. با سر و صدایی که ایجاد شده بود، اهالی محل از خانه هایشان خارج شدند و ناگهان مرا دیدند که مردی غریبه را با چاقو می زنم. پدرم به کمک همسایه ها مرد مجروح را به بیمارستان رساند اما متأسفانه او، به بیمارستان نرسیده فوت کرد.

نمی خواستم مرتکب قتل شوم. ولی آن چاقوی لعنتی را که همیشه دوست داشتم در جیبم باشد و با آن احساس غرور می کردم یک لحظه در دستم دیدم. هنگامی که آن مرحوم با من بد صحبت کرد ناراحت شدم و خیلی زود با هم گلاویز شدیم و همان چند دقیقه اول 3 ضربه به او زدم و زمانی متوجه کارم شدم که گفتند او فوت کرده است.فقط می توانم به خانواده مرحوم بگویم که شرمنده ام ولی می دانم عذرخواهی من فایده ای ندارد و نمی تواند پدر آن خانواده را زنده کند. خیلی وقت ها از خودم خجالت می کشم ولی همیشه گفته ام که اگر در آن حالت غیرعادی نبودم، دست به این کار نمی زدم.

قدرت نمایی کاذب

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی در این باره با اشاره به این که بیشتر قتل هایی که طی سال گذشته در استان رخ داده با سلاح سرد بوده است می گوید: در این راستا ارائه راهکاری مناسب برای پیشگیری از این گونه جرایم خشن ضروری است که از جمله این راهکارها، از بین بردن زمینه های ارتکاب جرم از جمله دسترسی آسان به سلاح سرد است.

سرهنگ «یوسفخانی» بیشترین انگیزه قتل هایی را که با سلاح سرد رخ می دهد، مربوط به نزاع و اختلاف های قبلی دانست و افزود: در تحقیق از متهمان این پرونده ها مشخص می شود که این افراد بر حسب عادت و بدون توجه به پیامدها و عواقب استفاده از چاقو، این ابزار را به همراه دارند و در درگیری و نزاع برای ترساندن یا دفاع از خود از آن استفاده می کنند.وی بیان کرد: برخی جوانان، سلاح سرد را وسیله ای برای دفاع از خود می دانند اما این افراد متوجه نیستند که در هنگام درگیری کنترلی روی اعصاب خود ندارند و هر لحظه ممکن است از سلاح سرد استفاده کنند که باعث درگیری و قتل می شود.کارآگاه «یوسفخانی» خاطر نشان کرد: عده ای سلاح سرد را به منظور جبران کمبود قدرت بدنی در مواقع درگیری با خود حمل می کنند، که باید با تصویب قوانین بازدارنده، از حمل سلاح سرد جلوگیری شود.

وی با بیان این که بیشتر قتل ها ناخواسته و بر اثر یک حادثه رخ داده است، افزود: به طور معمول افراد در زمان عصبانیت کنترلی بر خشم خود ندارند و با استفاده از سلاح سرد همراه خود ناخواسته چند ضربه به طرف مقابل وارد می کنند که همین امر باعث وقوع قتل و نزاع های خونین می شود. وی تصریح کرد: قاتلان در بیشتر موارد در مراحل بازجویی انگیزه جنایت خود را قدرت نمایی با چاقو و ترساندن فرد مقابل عنوان کرده اند که ناخواسته دست به جنایت زده اند.

پیروزی در نزاع!

مسئول اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز درباره قتل با سلاح سرد گفت: به طور کلی نوجوانان و جوانانی که در حین درگیری و نزاع فقط به فکر پیروز و برنده شدن هستند و از تجربیات زندگی بهره چندانی نبرده اند و خام هستند، تحت تأثیر جو پیرامون خود قرار می گیرند و از همه مهم تر تمامی نگاه ها را معطوف به خود می بینند و فقط به برتری خود در این نزاع می اندیشند.

«علیرضا نیک زاد» ادامه داد: این افراد بسیار ناشیانه، عجولانه و از روی عمد و به قصد مغلوب کردن رقیب با چاقو ضربه یا ضرباتی را به طرف دیگر درگیری وارد می کنند که عواقب ناگواری را به دنبال دارد.

وی بیان می کند: شواهد از افزایش استفاده از سلاح سرد در قتل ها، کشتارهای خانوادگی و خیابانی خبر می دهد؛ حتی با مرور اخبار صفحه حوادث روزنامه ها نیز به شدت یافتن این امر می توان پی برد.

وی بیان می کند: ایجاد رعب و وحشت در گروه دوستان و هم سن و سالان، برتری جویی، کسب قدرت کاذب با حمل و نگهداری از این آلات، نداشتن تربیت صحیح و نیز بی توجهی والدین به فرزندان به خصوص قشر نوجوان و جوان از عمده دلایل حمل چاقو در بین این قشر است.

مرجع :خراسان شمالی مورخ یکشنبه 1391/11/01 شماره انتشار 18321 نویسنده: پور خیاط

گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده تاریخ درج خبر : 1391/11/1 لظفا نظر بدهید

 


  
  

پشت پرده شبکه «جم» چه خبر است؟

شبکه جم با تأسیس در سال 1386 فعالیت خود را آغاز نمود که این شروع با تقویت روابط با فارسی وان و عوامل این شبکه مصادف می شود. تا آن جایی که یک منبع موثق و نزدیک به شبکه جم تی وی اعلام کرد شماری از کسانی که در شبکه فارسی وان فعالیت می کردند برای امکان سفر به ایران به شبکه جم تی وی پیوسته اند و مدیر این شبکه به این نیروها قول داده است که امکان تردد آنها به داخل کشور را فراهم می کند   .

به گزارش «جام نیوز» این منبع افزود که یکی از این افراد بنام سارا رهبری که سابقا مسئول خرید سریال وهماهنگی انها برای دوبله در شبکه فارسی وان بوده است اینک همزمان در هر دو شبکه مشغول فعالیت می باشد.

بنابر دلائلی نامعلوم سارا رهبری به عنوان یکی از عناصر تأثیرگذار و کلیدی در این شبکه اخراج می شود و شاید همین امر جرقه ای می شود تا شعله بر اندام اختلافات این دو شبکه بیافتد.

سینا ولی الله، از عوامل فارسی وان روز دوشنبه 8 آبان 1391 با درج پستی در فن پیجش در فیس بوک، دست به افشاگری علیه سیاست های مدیریت گروه "جم" (GEM)زد و گروه جم را گروهی خائن به ایرانیان دانست که به هر قیمتی به فکر بیزینس و منافع شخصی خود هستند.

بعد از افشاگری های سینا ولی الله، مدیریت گروه جم بلافاصله با انتشار بیانیه ای ولی الله را رقیبی حسود معرفی می کند و می نویسد: «بجای اینکه از موفقیت دیگران ناراحت باشید و از حسادت بسوزید شما نیز موفقیت را پیشه راه خود کنید و با تلاش و پشت کار و کمی هم عقل و درایت شما هم موفق شوید؟»


گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/26 لظفا نظر بدهید

 


  
  
<   <<   11      
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ