سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با آبْ خود را از بوی آزارنده پاک کنید و به خودتان برسید که خداوند ـ عزّوجلّ ـ، بنده پلشتی را که هرکس کنارش بنشیند، از [بوی بد] او رنجه شود، دشمن می دارد . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

تحریم جدید آمریکا علیه رسانه‌های ایرانی
آمریکا با وجود ادعاها درباره حمایت از آزادی بیان، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است که شامل اعمال ممنوعیت‌هایی علیه رسانه‌های این کشور می‌شود.تحریم های ضد ایرانی که بخشی از این لایحه می‌باشد، علاوه بر محدودیت های اقتصادی، ورود صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و عزت الله ضرغامی رئیس آن در فهرست سیاه و همچنین توقیف همه دارایی های صدا و سیما و ممانعت از همکاری دیگران با این سازمان را شامل می‌شود. به گزارش پرس تی وی، تحریم های جدید جزئی از لایحه نظامی 633 میلیارد دلاری برای سال 2013 است که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا چهارشنبه شب آن را امضا و قانونی کرد. تحریم های ضد ایرانی که بخشی از این لایحه می‌باشد، علاوه بر محدودیت های اقتصادی، ورود صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و عزت الله ضرغامی رئیس آن در فهرست سیاه و همچنین توقیف همه دارایی های صدا و سیما و ممانعت از همکاری دیگران با این سازمان را شامل می‌شود. تحریم علیه صدا و سیما تلاشی از سوی غرب برای ساکت کردن رسانه های ایران است. این مسئله نقض آشکار آزادی بیان از سوی شرکت ارائه خدمات ماهواره ای یوتل‌ست اس‌ای و اینتل‌ست اس‌ای می‌باشد که پخش چندین شبکه ماهواره ای ایران را در ماه اکتبر متوقف کردند. در ماه نوامبر نیز شرکت ارتباطات ماهواره ای آسیا (آسیاست) تحت فشارهای امریکا پخش شبکه های ایرانی در منطقه شرق آسیا را متوقف کرد. در اقدامی مشابه شرکت ماهواره ای اسپانیا، هیسپاست، در ماه دسامبر به شرکت ارائه کننده خدمات ماهواره ای خود، اورون، دستور داد تا پخش شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی را متوقف کند. محدودیت های اعمال شده علیه رسانه های ایرانی به عنوان تلاشی برای ساکت کردن رسانه های حقیقت گو به شمار می‌آید. این در حالی است که قانون گذاران امریکایی می‌گویند شامل شدن تحریم های ضد ایرانی در لایحه جدید، بخشی از اقدامات با هدف اعمال فشار بر ایران به منظور توقف برنامه انرژی اتمی تهران به شمار می‌آید. امریکا، اسرائیل و برخی از متحدان آنها بارها ایران را به تلاش برای دستیابی به اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته ای خود متهم کرده‌اند. واشنگتن و اتحادیه اروپا با استناد بر این اتهام های دروغین تاکنون چندین دور تحریم های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند. ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی حق توسعه و دستیابی به فناوری اتمی برای اهداف صلح آمیز را دارد.
گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/16 لظفا نظر بدهید


  
  

تبعات حمل چاقو؛ از احساس امنیت کاذب تا وقوع هولناک ترین جنایات

متهم به قتل:همیشه دوست داشتم چاقو در جیبم باشد

قتل با سلاح سرد تقریباً جزو اخباری است که هر روز در رسانه ها منتشر می شود. در بسیاری از این حوادث متهمان عنوان کرده اند که فقط قصد ترساندن و قدرت نمایی داشتند و به هیچ وجه در فکر کشتن کسی نبوده اند. با بررسی این حوادث پی می بریم که برخی افراد از سلاح سرد به عنوان وسیله تهدید و قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم استفاده می کنند که این امر امنیت اجتماعی و روانی شهروندان را به مخاطره می اندازد.

گفت و گو با عامل جنایت در یک نزاع خیابانی

«علی» جوانی 24 ساله است که چندی پیش طی نزاعی خیابانی در یکی از شهرهای استان دستش به خون هم نوعش آلوده شد. در حالی که دستبند سرد قانون بر دستانش زده شده است، از او علت وقوع این جنایت را سؤال می کنم. با نگرانی و اضطراب نگاهی به من می اندازد و می گوید: آقا به خدا نمی خواستم او را بکشم. از حالت عادی خارج شده بودم. وقتی درگیر شدم در یک لحظه بدون آن که کنترل رفتارم را داشته باشم چاقوام را در آوردم و 2 ضربه به او زدم. با سر و صدایی که ایجاد شده بود، اهالی محل از خانه هایشان خارج شدند و ناگهان مرا دیدند که مردی غریبه را با چاقو می زنم. پدرم به کمک همسایه ها مرد مجروح را به بیمارستان رساند اما متأسفانه او، به بیمارستان نرسیده فوت کرد.

نمی خواستم مرتکب قتل شوم. ولی آن چاقوی لعنتی را که همیشه دوست داشتم در جیبم باشد و با آن احساس غرور می کردم یک لحظه در دستم دیدم. هنگامی که آن مرحوم با من بد صحبت کرد ناراحت شدم و خیلی زود با هم گلاویز شدیم و همان چند دقیقه اول 3 ضربه به او زدم و زمانی متوجه کارم شدم که گفتند او فوت کرده است.فقط می توانم به خانواده مرحوم بگویم که شرمنده ام ولی می دانم عذرخواهی من فایده ای ندارد و نمی تواند پدر آن خانواده را زنده کند. خیلی وقت ها از خودم خجالت می کشم ولی همیشه گفته ام که اگر در آن حالت غیرعادی نبودم، دست به این کار نمی زدم.

قدرت نمایی کاذب

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی در این باره با اشاره به این که بیشتر قتل هایی که طی سال گذشته در استان رخ داده با سلاح سرد بوده است می گوید: در این راستا ارائه راهکاری مناسب برای پیشگیری از این گونه جرایم خشن ضروری است که از جمله این راهکارها، از بین بردن زمینه های ارتکاب جرم از جمله دسترسی آسان به سلاح سرد است.

سرهنگ «یوسفخانی» بیشترین انگیزه قتل هایی را که با سلاح سرد رخ می دهد، مربوط به نزاع و اختلاف های قبلی دانست و افزود: در تحقیق از متهمان این پرونده ها مشخص می شود که این افراد بر حسب عادت و بدون توجه به پیامدها و عواقب استفاده از چاقو، این ابزار را به همراه دارند و در درگیری و نزاع برای ترساندن یا دفاع از خود از آن استفاده می کنند.وی بیان کرد: برخی جوانان، سلاح سرد را وسیله ای برای دفاع از خود می دانند اما این افراد متوجه نیستند که در هنگام درگیری کنترلی روی اعصاب خود ندارند و هر لحظه ممکن است از سلاح سرد استفاده کنند که باعث درگیری و قتل می شود.کارآگاه «یوسفخانی» خاطر نشان کرد: عده ای سلاح سرد را به منظور جبران کمبود قدرت بدنی در مواقع درگیری با خود حمل می کنند، که باید با تصویب قوانین بازدارنده، از حمل سلاح سرد جلوگیری شود.

وی با بیان این که بیشتر قتل ها ناخواسته و بر اثر یک حادثه رخ داده است، افزود: به طور معمول افراد در زمان عصبانیت کنترلی بر خشم خود ندارند و با استفاده از سلاح سرد همراه خود ناخواسته چند ضربه به طرف مقابل وارد می کنند که همین امر باعث وقوع قتل و نزاع های خونین می شود. وی تصریح کرد: قاتلان در بیشتر موارد در مراحل بازجویی انگیزه جنایت خود را قدرت نمایی با چاقو و ترساندن فرد مقابل عنوان کرده اند که ناخواسته دست به جنایت زده اند.

پیروزی در نزاع!

مسئول اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز درباره قتل با سلاح سرد گفت: به طور کلی نوجوانان و جوانانی که در حین درگیری و نزاع فقط به فکر پیروز و برنده شدن هستند و از تجربیات زندگی بهره چندانی نبرده اند و خام هستند، تحت تأثیر جو پیرامون خود قرار می گیرند و از همه مهم تر تمامی نگاه ها را معطوف به خود می بینند و فقط به برتری خود در این نزاع می اندیشند.

«علیرضا نیک زاد» ادامه داد: این افراد بسیار ناشیانه، عجولانه و از روی عمد و به قصد مغلوب کردن رقیب با چاقو ضربه یا ضرباتی را به طرف دیگر درگیری وارد می کنند که عواقب ناگواری را به دنبال دارد.

وی بیان می کند: شواهد از افزایش استفاده از سلاح سرد در قتل ها، کشتارهای خانوادگی و خیابانی خبر می دهد؛ حتی با مرور اخبار صفحه حوادث روزنامه ها نیز به شدت یافتن این امر می توان پی برد.

وی بیان می کند: ایجاد رعب و وحشت در گروه دوستان و هم سن و سالان، برتری جویی، کسب قدرت کاذب با حمل و نگهداری از این آلات، نداشتن تربیت صحیح و نیز بی توجهی والدین به فرزندان به خصوص قشر نوجوان و جوان از عمده دلایل حمل چاقو در بین این قشر است.

مرجع :خراسان شمالی مورخ یکشنبه 1391/11/01 شماره انتشار 18321 نویسنده: پور خیاط

گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده تاریخ درج خبر : 1391/11/1 لظفا نظر بدهید

 


  
  

پشت پرده شبکه «جم» چه خبر است؟

شبکه جم با تأسیس در سال 1386 فعالیت خود را آغاز نمود که این شروع با تقویت روابط با فارسی وان و عوامل این شبکه مصادف می شود. تا آن جایی که یک منبع موثق و نزدیک به شبکه جم تی وی اعلام کرد شماری از کسانی که در شبکه فارسی وان فعالیت می کردند برای امکان سفر به ایران به شبکه جم تی وی پیوسته اند و مدیر این شبکه به این نیروها قول داده است که امکان تردد آنها به داخل کشور را فراهم می کند.
به گزارش «جام نیوز» این منبع افزود که یکی از این افراد بنام سارا رهبری که سابقا مسئول خرید سریال وهماهنگی انها برای دوبله در شبکه فارسی وان بوده است اینک همزمان در هر دو شبکه مشغول فعالیت می باشد.
بنابر دلائلی نامعلوم سارا رهبری به عنوان یکی از عناصر تأثیرگذار و کلیدی در این شبکه اخراج می شود و شاید همین امر جرقه ای می شود تا شعله بر اندام اختلافات این دو شبکه بیافتد.
سینا ولی الله، از عوامل فارسی وان روز دوشنبه 8 آبان 1391 با درج پستی در فن پیجش در فیس بوک، دست به افشاگری علیه سیاست های مدیریت گروه "جم" (GEM)زد و گروه جم را گروهی خائن به ایرانیان دانست که به هر قیمتی به فکر بیزینس و منافع شخصی خود هستند.
بعد از افشاگری های سینا ولی الله، مدیریت گروه جم بلافاصله با انتشار بیانیه ای ولی الله را رقیبی حسود معرفی می کند و می نویسد: «بجای اینکه از موفقیت دیگران ناراحت باشید و از حسادت بسوزید شما نیز موفقیت را پیشه راه خود کنید و با تلاش و پشت کار و کمی هم عقل و درایت شما هم موفق شوید؟»

گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/26 لظفا نظر بدهید

 

 


  
  

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی:

100هکتار زمین از پروژه های عمرانی غیرفعال در استان بازپس گرفته شد

در سال های پس از تأسیس استان و با تشکیل ادارات کل، سازمان ها، نهادهای انتظامی، مدارس عالی و دانشگاه ها، داشتن زمین برای ساخت و استقرار این مراکز در آن ها به یک نیاز ضروری تبدیل شد که پس از آن واگذاری صدها هکتار اراضی دولتی آغاز شد.از سال 86 به بعد نیز واگذاری زمین به شرکت های تعاونی مسکن آغاز شده که در مورد چگونگی واگذاری اراضی، فریز شدن بخش های زیادی از این اراضی و ساخت و ساز در آن ها با مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گفت وگو کردیم.«حسین نعمتی» اجرای قانون و عمل به مفاد و قراردادهایی را که منعقد شده است، مهم ترین عامل در بازپس گرفتن و یا نگرفتن این اراضی می داند، البته تأکید می کند اگر در اراضی واگذار شده، در مهلت معین ساخت و سازی انجام نشود، اراضی بازپس گرفته می شود.

زمین نمایشگاه دائمی بجنورد در حال واگذاری است

* در بعضی از موارد دیده شده است منتقل نکردن سند زمین باعث می شود که بانک ها از پرداخت تسهیلات به افرادی که قصد ساخت و ساز روی اراضی واگذار شده را دارند، خودداری کنند در این مواقع تکلیف چیست و آیا منتقل نکردن سند زمین موجب نمی شود که سرمایه گذاری روی اراضی کاهش پیدا کند. مثل شرکت نمایشگاه دائمی بجنورد که مهم ترین دلیل ساخته نشدن آن را منتقل نشدن زمین بیان می کنند؟

در سال 88 قراردادی مبنی بر واگذاری زمینی به مساحت 26 هکتار از پلاک سایت ارکان با سازمان بازرگانی منعقد شد و براساس قانون، 290 میلیون ریال بها برای این اراضی پرداخت شد. براساس قرارداد منعقد شده سازمان بازرگانی وقت مکلف شد براساس طرحی که ارائه کرده بود، نمایشگاه را بسازد و پس از آن سند منتقل شود، پس از 3 سال که مدت قرارداد بود، در این اراضی فقط 2 سوله ساخته شد، در حالی که قانون گذار ما را مکلف کرده است که انتقال سند پس از ارائه پایان کار باشد و چون نمی توانیم خارج از چهارچوب قانون کار کنیم، سندی ارائه نشد و زمین را از بازرگانی پس گرفتیم و اکنون در حال واگذاری مستقیم آن به شرکت نمایشگاهی هستیم، البته در مساحت 8 هکتار و از سویی بهای آن را نیز به قیمت کارشناسی محاسبه کرده ایم. در مورد پرداخت تسهیلات توسط بانک ها نیز باید گفت که قراردادهایی که دولت می بندد در حکم سند رسمی است و متقاضیان به هر بانکی که مراجعه کنند، آن بانک مکلف است این قرارداد را بپذیرد و در بسیاری از موارد هم بانک ها این کار را کرده اند.تبصره 2 ماده 22 آیین نامه اجرایی قانون زمین شهری هم می گوید: انتقال اراضی واگذار شده توسط دولت پس از پایان کار ساختمانی خواهد بود و بانک ها در بسیاری از موارد، زمین برای پرداخت تسهیلات به رهن خود برده اند.

اقدام دانشگاه آزاد نسبت به اخذ پروانه ساخت بیمارستان

* آیا در مورد بیمارستان 96 تختخوابی گلستان شهر هم این اتفاق افتاده است؟

برای بیمارستان 96 تختخوابی که دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد در گلستان شهر بسازد نیز 38 هکتار زمین اختصاص یافته و دانشگاه هم نسبت به اخذ پروانه ساخت اقدام کرده و در حال حاضر در حال انتخاب پیمانکار است و اگر طی 6 ماه آینده ساخت و ساز خود را شروع نکند، زمین را پس می گیریم. هم چنان که زمین کارخانه فولاد آلیاژی جم را پس گرفته ایم.

بازپس گیری 100 هکتار زمین از ابتدای سال تاکنون

* چند هکتار زمین به علت آغاز نشدن پروژه های عمرانی پس گرفته شده است؟

از ابتدای سال تاکنون 100 هکتار زمین از افرادی که ساخت و ساز خود را براساس قرارداد منعقد شده، آغاز نکرده اند، پس گرفته شده است. این اراضی از جمله اراضی هستند که کاربری آن ها تعریف شده و دارای ارزش افزوده است.

* چرا سیاست دولت در واگذاری اراضی تغییر کرده است؟

از دهه 60 واگذاری زمین برای ساخت مسکن و کاهش قیمت آن آغاز شد ولی اراضی واگذار شده، فریز شد و نتوانست قیمت مسکن را کاهش دهد و یا فروخته می شد و دست به دست می چرخید و هیچ ساز و کاری هم برای این که افراد را وادار به ساخت مسکن در این اراضی کنند وجود نداشت.

از سال 70 تا سال 85 که سیاست اجاره به شرط تملیک اجرا شد، دولت وارد ساخت و ساز شد و ساخت واحدهایی را برای اقشار خاص آغاز کرد. واحدهایی که با متراژ مختلف و با وام به متقاضیان واگذار شد و پس از پرداخت اقساط، دولت هم سند زمین را منتقل می کرد اما تعداد این واحدها کم بود و نمی توانست روی قیمت زمین اثر بگذارد. این واحدها در بجنورد و در سایت الغدیر نیز ساخته شد. در سراسر کشور نیز به نام غدیر معروف است تا این که در سال 86 مسکن مهر رواج پیدا کرد و به شکل انبوه ساخته شد. در حال حاضر هم اراضی که به ساخت مسکن مهر اختصاص دارد به صورت اجاره 99 ساله است و با این اقدام دولت سعی کرده است، هزینه زمین را از تولید ساختمان حذف کند. در این بخش هدف تولید مسکن است و با توجه به عرضه و تقاضا مسکن تولید می شود. در استان 15 هزار واحد مسکونی کم بود که تا 23 واحد تولید شد.

این اقدام به این علت انجام شد تا مسکن از حالت سرمایه خارج و به کالایی مصرفی تبدیل شود.

واگذاری 300 هکتار زمین برای مسکن مهر

* چه قدر زمین برای مسکن مهر واگذار شده است؟

در استان با احتساب همه کاربری ها تاکنون 300 هکتار زمین برای مسکن مهر اختصاص پیدا کرده است، در شیروان 30، فاروج 10، آشخانه 15، گرمه 25 و اسفراین 25 هکتار زمین برای ساخت مسکن مهر واگذار شده است و بقیه این اراضی نیز در بجنورد است. سایت گلستان شهر در 250 هکتار طراحی شده اما تاکنون فاز به فاز پیشرفت داشته است و همه این 250 هکتار واگذار نشده است.

واگذاری هزار و 200 هکتار زمین برای طرح توسعه استان

* در دیگر بخش ها چه قدر زمین واگذار شده است؟

تاکنون هزار و 200 هکتار زمین دولتی برای طرح توسعه استان واگذار شده است که 500 هکتار از این مساحت آموزشی است.هم چنین 300 هکتار آن مسکونی و 250 هکتار بهداشتی و درمانی است و باقی مانده نیز اراضی با کاربری های دیگر است. این مقدار زمین به جز اراضی است که به ساخت شهرک های صنعتی اختصاص پیدا کرده است.ادعای شهرداری برای مالکیت زمین تالار فرهنگ و هنر

* وضعیت زمین تالار فرهنگ و هنر در دو برار بجنورد به کجا انجامید؟

اراضی داخل حریم شهر براساس قانون به دولت تعلق دارد و سازمان ملی زمین و مسکن و نماینده آن در استان ها و اداره کل راه و شهرسازی در مورد واگذاری آن تصمیم می گیرند و در خارج از حریم شهر تصمیمات به اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی باز می گردد.

این زمین قبلاً برای جنگل کاری واگذار شده بود و اکنون شهرداری ادعای مالکیت می کند ولی در هر حال ما آن را واگذار نکرده ایم.

خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/11/01 شماره انتشار 18321 نویسنده: بهروز

گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده تاریخ درج خبر : 1391/11/1 لظفا نظر بدهید


  
  

 

معافیتهای جدید سربازی
معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی با اعلام معافیتهای جدید قانون خدمت وظیفه، شرایط معافیت فرزندان مددجویان و ایثارگران را اعلام کرد.
سرهنگ حجت الله واعظی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در قانون جدید سه مورد معافیت مشمولان ازجمله معافیت مشمولی که همسرش فوت کرده و از او دارای فرزند صغیر بوده تا زمانیکه ازدواج مجدد نکرده است لحاظ شده است. همچنین معافیت مشمولی که همسرش بعد از ازدواج معلول شده و نیازمند مراقبت باشد و معافیت یکی از فرزندان یا یکی از برادران سربازی که در حین خدمت سربازی فوت کرده باشد در قانون جدید اضافه شده است.
وی ادامه داد: در مجموع می توان گفت که در قانون جدید یکسری معافیت ها اضافه شده به عبارتی در این قانون دامنه معافیت ها افزایش پیدا کرده است مانند معافیت مدد جویان و معافیت فرزندان ایثارگران که از نظر کمی افزایش داشته است.
معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی در مورد معافیتهای مددجویان گفت: در این قانون به منظور حمایت از جامعه معلولان و مددجویان و خانواده هایی که نیازمند حمایت هستند یک سری معافیتها با عنوان معافیت مددجویان پیش بینی شده که شامل این موارد است. معافیت یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی هستند. معافیت مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول دارند.
معافیت تنها پسر خانواده های تحت پوشش که دارای سه فرزند دختر یا بیشتر هستند.
معافیت مشمولانی که با معلولان اناث دارای معلولیت جسمی- حرکتی ازدواج می کنند که در این مورد به مشمولان پنج سال
معافیت موقت داده می شود و درصورت استمرار ازدواج پس از پنج سال، معافیت موقت تبدیل به معافیت دایم می شود.
واعظی نژاد با اشاره به معافیتهای فرزندان ایثارگران تاکید کرد: قانونگذار برای پاسداشت فداکاریها و خدمات ارزشمند ایثارگران دفاع مقدس، یک سری معافیت ها برای فرزندان ایثارگران پیش بینی کرده است. البته این معافیت ها قبلا نیز تحت عنوان عنایات مقام معظم رهبری وجود داشت که سالیانه تمدید می شد ولی در قانون جدید وظیفه عمومی ضمن اینکه این معافیتها دائمی شده افزایش هم یافته است.
وی افزود: براساس قانون فرزندان شهدا و جاویدالاثرها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند. همچنین به ازای هر 24 ماه آزادگی و هر 25 درصد جانبازی و هر 30 ماه سابقه حضور در جبهه، یک نفر از فرزندان ایثارگران معاف می شود. در صورتی که ایثارگران یاد شده فاقد فرزند ذکور باشند یک نفر از برادران آنها از انجام خدمت سربازی معاف می شود.
به گفته معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی، تمامی مشمولان جانباز دارای حداقل 10 درصد جانبازی از انجام خدمت معاف هستند. همچنین یک فرزند خوانده قانونی ذکور جانبازی که صاحب فرزند نمی شود نیز از انجام خدمت معاف است. مشمولانی که با جانبازان اناث دارای حداقل 25 درصد جانبازی ازدواج کنند به صورت موقت از خدمت معاف می شوند و پس از گذشت پنج سال از استمرار ازدواج از معافیت دائم بهره مند می شوند.

گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/30 لظفا نظر بدهید

 

 


  
  

کشف گوشت خوک در کبابی‌ بابلسری
مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان بابلسر از کشف گوشت خوک در یک کبابی در بابلسر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس ناصر دستوریان اظهار داشت: این فرد سودجو مخلوطی از گوشت گاوی و گوشت خوک را در دستگاه چرخ گوشت به صورت چرخ کرده آماده می‌کرد و آن را به صورت کباب به مردم عرضه می‌کرد.
این مسئول افزود: کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در بازدید‌های ادواری خود از مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی به این واحد صنفی مشکوک شده و با انجام نمونه‌برداری توسط کارشناسان این شبکه و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان، انجام آزمایشات تخصصی (PCR) مشخص شد گوشت چرخ کرده مخلوطی از گوشت گاو و گوشت خوک بوده است.
دستوریان تصریح کرد: با مکاتبات انجام شده و دستور مقام قضایی این واحد صنفی پلمب شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد و فرد خاطی که متهم به عرضه گوشت حرام بوده با حکم دادستانی در زندان بازداشت شده تا حکم قضایی صادر شود.
گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/30 لظفا نظر بدهید


  
  

کم‌استرس‌ترین مشاغل دنیا معرفی شدند
سایت اینترنتی CareerCast که در زمینه کاریابی و پیدا کردن فرصت‌های شغلی فعالیت می‌کند در تازه‌ترین گزارش خود کم ‌استرس‌ ترین شغل‌های موجود را براساس اطلاعات اداره آمار کار آمریکا معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، در گزارش سال 2013 این سایت استاد دانشگاه به عنوان کم ‌استرس‌ ترین شغل معرفی شده است. در حوزه فرصت‌های شغلی رو به رشدی وجود دارد و خطرات بهداشتی آن نیز بسیار کم است و در عین حال در زمینه حقوق نیز ثبات نسبی خوبی وجود دارد.
بیش از 63 درصد از آمریکایی‌های بین 18 تا 30 سال در مسیر دریافت مدارک دانشگاهی هستند. همچنین بررسی 1251 کالج در آمریکا نیز نشان داده که موسسه‌های خصوصی حقوق بسیار بیشتری را به اساتید خود پرداخت می‌کنند. متوسط حقوق استاد دانشگاه در این گزارش 62 هزار و 50 دلار اعلام شده است.
دوزندگی و خیاطی هم در رده دوم کم ‌استرس ترین مشاغل قرار گرفته است. انعطاف در زمان کار مزیت بزرگی در این شغل بوده و متوسط حقوق نیز در آن 25 هزار و 850 دلار است. معمولا در این شغل مردم به خیاط سفارش می‌دهند و هر وقت سفارش آن‌ها آماده شد بازمی‌گردند که این نشان‌دهنده انعطاف در زمان کار خیاطان است.
تکنیسین مدارک پزشکی نیز در رتبه سوم کم استرس ترین مشاغل جای گرفته است. شغلی با متوسط حقوق 32 هزار و 350 دلار که تنها وظیفه‌اش به روز نگه داشتن مدارک بیماران و دادن این مدارک و اطلاعات به پزشکان، متخصصان و خود بیماران است.
فهرست 10 شغل کم استرس سال 2013 به همراه متوسط حقوق آن‌ها شرح زیر است:
1- استاد دانشگاه، 62 هزار و 50 دلار
2- دوزندگی و خیاطی، 25 هزار و 850 دلار
3- تکنسیسن مدارک پزشکی، 32 هزار و 350 دلار
4- جواهر فروش، 35 هزار و 170 دلار
5- تکنیسین آزمایشگاه پزشکی، 46 هزار و 680 دلار
6- شنوایی سنج، 66 هزار و 660 دلار
7- متخصص تغذیه، 53 هزار و 250 دلار
8- متخصص مد مو، 22 هزار و 500 دلار
9- کتابدار، 54 هزار و 500 دلار
10- اپراتور سوراخ‌کاری با مته، 31 هزار و 910 دلار
گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/19 لظفا نظر بدهید


  
  



کاش دخترم را به درستی راهنمایی می کردم: در راهروی دادگاه

این جا آخر خط است؛ آخر خط یک زندگی که روزی با هلهله و نقل و نبات و رؤیای سفید بختی شروع شد و حالا با سازش نداشتن، فحاشی، دروغ، تفاهم نداشتن، بیکاری، نفقه، حضانت و شاید اعتیاد تمام می شود.پیرمرد با صدای لرزان در راهروی شورای حل اختلاف با گفتن این جمله ها ماجرای حضورش را در این جا بازگو می کند: دخترم 6 سال پیش ازدواج کرد. همان دوران عقد فهمیدیم شوهرش معتاد است. هر چقدر به دخترم گفتم جدا شود قبول نکرد، می گفت آبرو ریزی است. من حتی عروسی اش نرفتم. حالا بعد از 5 سال که با هم قهر بودیم به خانه ام برگشته است و البته با یک پسر 2 ساله. شوهرش حتی حقوق دخترم را هم می گرفت و به جایش او را کتک می زد، خانه اش هم شده بود پاتوق رفقایش. پیرمرد می گوید: همان روزهای اولیه تمام خانواده از این وصلت راضی نبودند اما دخترم فریب چرب زبانی های دامادم را خورد و حالا به خاطر همین موضوع دخترم مشکلات عصبی پیدا کرده است.پیرمرد لحظه ای مکث می کند و ادامه می دهد: دخترم را با هزار آرزو بزرگ کردم و انتظار داشتم که خوشبختی اش را ببینم. او در حالی که خودش را در سرنوشت دخترش مقصر می دانست، ادامه می دهد: هنگامی که دخترم برای مشورت در مورد همسر آینده اش از من سؤال کرد باید خوب راهنمایی اش می کردم نه این که با تلنگر او را از خودم دور می کردم.پیرمرد با پرونده ای که در دستانش گرفته روی پاهایش می کوبد و می گوید: هیچ وقت دخترم را تنها نمی گذارم و پس از این که طلاقش را گرفتم خودم خودش و بچه اش را نگه می دارم.با رسیدن دامادش، پیرمرد حرف هایش را قطع می کند و فقط با نگاه پر معنایی پسرک را زیر نظر می گیرد. ناگهان بغض گلویش می ترکد و هر چه به دهانش می آید بار پسرک می کند! پسر جوان نیز در حالی که سرش را پایین انداخته است فقط گوش می کند.نوبت آنان توسط منشی اعلام می شود و وارد اتاق می شوند. نیم ساعت بعد هر کدام جداگانه از اتاق بیرون آمدند و رهسپار سرنوشتی نامعلوم شدند

خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/11/01 شماره انتشار 18321 نویسنده: بهروز

گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده تاریخ درج خبر : 1391/11/1 لظفا نظر بدهید





  
  

سید حسن نصرا... روزگار خود را چگونه می گذراند؟ بین الملل

پایگاه خبری النخیل عراق به بررسی چگونگی زندگی سید حسن نصرا... دبیر کل حزب ا... لبنان در طول یک روز پرداخته است. به گزارش الف به نقل از باشگاه خبرنگاران، این پایگاه خبری می نویسد سید حسن نصر ا... پس از خواندن نماز صبح به مطالعه گزارش ها و اطلاعاتی که از مراکز خبری برای شناخت و تحلیل اوضاع جاری منطقه و جهان به دست وی می رسد، می پردازد. النخیل در ادامه می افزاید بسیاری از افراد فکر می کنند سید حسن نصرا... در زیر زمین اقامت دارد و این در حالی است که وی همانند یک انسان عادی زندگی می کند.

این پایگاه در ادامه می نویسد خبر اقامت شبانه روزی دبیرکل حزب ا... لبنان در زیر زمین چیزی جز تبلیغات اسرائیل نیست و وی برخی اوقات مانند بقیه مردم به پیاده روی پرداخته و صاحب منزلی ویژه خود نیست بلکه اعضای حزب ا... منازل خود را تقدیم وی کرده و نصرا... خود برای خوابیدن یکی از منازل را در آخرین لحظه انتخاب می کند و فقط تعداد معدودی از محافظانش مکان آن را می دانند. همچنین سید حسن نصرا... در طول روز بسیار مطالعه کرده و به امضای قراردادهای حزب ا... می پردازد. النخیل در پایان مطلب خود درخصوص سید حسن نصرا... دبیرکل حزب ا... وی را فردی معرفی می کند که دارای فهم سیاسی است و همین ویژگی است که غرب را تعجب زده می کند.

خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1391/11/01 شماره انتشار 18321 نویسنده: بهروز

گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده تاریخ درج خبر : 1391/11/1 لظفا نظر بدهید

 

 

 

 


  
  

سهمیه بنزین کدام خودروها قطع می شود؟
با وجود تثبیت قیمت و سهمیه بنزین بهمن ماه خودروها، حذف بنزین 100 تومانی، کاهش سهمیه بنزین آزاد، حذف بنزین 400 تومانی خودروهای لوکس 3 سناریوی چراغ خاموش بنزینی دولت در سالجاری است و به‌زودی سهمیه بنزین 400 تومانی برخی از موتورسیکلت‌ها هم حذف خواهد شد.
به گزارش مهر همزمان با آغاز رایزنی‌های دولت و مجلس برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها، تغییرات چراغ خاموش دولت برای کاهش سهمیه بنزین خودروها و موتورسیکلت ها آغاز شده است.
بر این اساس پس از تکذیب رسمی سناریوهای بنزین 5000 و 2500 تومانی توسط دولت، پیش بینی می شود حداقل تا پایان تعطیلات نوروز 1392سهمیه و قیمت بنزین اکثر خودروهای سواری بدون تغییر تثبیت شود.
با این وجود از ساعت 24 امشب یک بهمن ماه سهمیه بنزین خودروهای نو و لوکس با توان موتور بیش از 1800 سی.سی به کارت‌های هوشمند سوخت واریز نخواهد شد و مالکان این دسته از خودروها صرفا باید در جایگاه‌ها بنزین را با قیمت آزاد 700 تومانی خریداری کنند.
شهرام رضائی معاون فنی سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه بر این اساس برنامه‌ای برای حذف کارت هوشمند سوخت خودروهای بالای 1800 سی.سی نداریم به مهر، گفت: با وجود حذف سهمیه بنزین این دسته از خودروها اما کارت هوشمند سوخت آنها نمی‌سوزد.
حذف سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروهای لوکس در حالی انجام می شود که دولت از ابتدای مهر ماه سالجاری سهمیه بنزین آزاد خودروها را از 500 به 300 لیتر در ماه کاهش داد و پیش از آن هم در خرداد ماه سالجاری طرح تبدیل سهمیه‌های بنزین 100 به 400 تومان اجرایی کرد که با اجرای این پروژه عملا بنزین در آستانه تابستان به‌صورت 2 نرخی عرضه شد.
لیست خودروهای بدون سهمیه بنزین
از امشب به خودروهایی همچون زانتیا، هیوندا آوانته، پژو 407، مزدا سه با 2000 سی.سی قدرت موتور، خودروهایی همچون مگان 2000، سمند سریر، قشقائی، وانت مزدای دوکابین و تک کابینه، ام.وی.ام 530 و x33 که دارای توان بین 1800 تا 2000 سی.سی قدرت موتور هستند، سهمیه بنزین 400 تومانی اختصاص نمی‌یابد.
از سوی دیگر برخی از خودروهایی که طرفداران بیشتری در کشور دارند همچون نیو پیکاپ، نیو مورانو، پیکاب، رونیز، ماکسیما، سوزوکی کیزاشی، سوزوکی گراند ویتارا، تیانا، سیبا ون، نارون، وانت کاپرای تک و دوکابین هم که دارای توان موتور بین 2000 تا 2500 سی.سی موتوری هستند هم اصلا رنگ سهمیه بنزین 400 تومانی را به خود نمی بینند.
این در حالی است که سهمیه بنزین خودروهای لوکسی همچون هیوندا جنسیس، تویوتا لندکروز، پرادو، لکسوس، انواع مدل بی.ام.وی، مازاراتی، نسل جدید بنزها و انواع پورشه هم به صورت کاملا آزاد و با قیمت 700 تومانی محاسبه و عرضه می شود.
در همین حال برخی از خودروهای وطنی همچون انواع سمند ال.ایکس، اس.آی، پژو 405 و پژو پارس با توان موتور نزدیک به 1800 سی.سی فعلا از سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 400 تومانی بهره می‌گیرند.
نکته قابل توجه حذف سهمیه بنزین این دسته خودروها آن است که متوسط مصرف این خودروها در مقایسه با برخی از خودروهای پرمصرف داخلی انواع پژو پارس، 405، 206 صندوق دار و بدون صندوق، پراید، مگان دنده‌ای، تندر 90 و انواع سمند بسیار کمتر بوده است.
اولتیماتوم بنزینی دولت به موتورسیکلت‌ها
حذف سهمیه بنزین خودروهای با توان موتور بیش از 1800سی.سی آخرین تصمیم بنزینی دولت در چند هفته گذشته نبوده است و پس از خودروهای لوکس، این احتمال وجود دارد که به زودی سهمیه بنزین 400 تومانی برخی از موتورسیکلت‌ها هم قطع شود. از این رو دولت به تمامی موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی 3 ماه فرصت داده تا برای تهیه پلاک ملی اقدام کنند و در غیر این صورت، سهمیه بنزین نیمه یارانه ای این دسته از موتورها حذف خواهد شد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد در حال حاضر به طور متوسط روزانه 7 تا 7.5 میلیون لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای به موتورها اختصاص می یابد، از این رو تمامی دارندگان موتورسیکلت برای دریافت پلاک ملی و منتفی کردن تهدید کسر سهمیه بنزین حداکثر تا پایان اسفند ماه سالجاری فرصت دارند.
قیمت بنزین در مرزها آزاد شد
رستم قاسمی وزیر نفت از آادسازی کامل قیمت بنزین در مبادی مرزی کشور خبر داده است و از این رو بهای این فرآورده پرطرفدار نفتی در مجاورت کشورهای همسایه بر مبنای قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی تعیین و محاسبه خواهد شد. بر اساس اعلام مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از چند هفته گذشته تاکنون در جایگاه‌های مرزی قیمت بنزین مطابق با فوب خلیج فارس و قیمت دلار مبادلاتی تعیین می‌شود، همچنین با توافق وزارت نفت، راه و شهرسازی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مازاد سهمیه بنزین خودروها برای عبور از مرزها با قیمت‌ بین‌المللی محاسبه خواهد شد.
سهمیه و قیمت بنزین بهمن امشب واریز می‌شود
برای سومین سال متوالی سهمیه و قیمت بنزین خودروهای شخصی، خدماتی و عمومی خودروها در بهمن ماه سالجاری هم تثبیت شده است و این سهمیه با قیمت 400 تومانی تا ساعت 24 شنبه 30 دی ماه سالجاری به کارت هوشمند سوخت خودروها واریز خواهد شد. از این رو بهمن ماه سالجاری هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای با قیمت 400 تومان و بنزین آزاد با نرخ 700 تومان عرضه می شود، آمارهای شرکت ملی پخش نفتی نشان می دهد که در دی ماه امسال به طور متوسط روزانه10 تا 12 میلیون لیتر بنزین را با قیمت آزاد 700 تومانی در جایگاه‌ها به فروش رسیده است.
همچنین برای دومین ماه فصل زمستان 25 لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌‌ها با نرخ نیمه یارانه‌ای اختصاص یافته است، ضمن آنکه برای بهمن هیچگونه تغییری در سهمیه خودروهای عمومی و خدماتی هم حاصل نشده است.
از سوی دیگر برای بهمن ماه سالجاری سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیت، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.
هم اکنون بنزین به صورت 2 نرخی شامل بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاه‌های کشور عرضه می شود.
گردآوری خبر نگار مستقل جاجرم حاج قاسمعلی حسن زاده مرجع خبر: تابناک تاریخ درج خبر : 1391/10/30 لظفا نظر بدهید

 


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ