سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که از اموال خود به تو ببخشد، و بهتر از او کسی است که تو را بی نیاز سازد و اگرخود به تو نیازمند گشت، تو را معاف دارد [و از تو چیزی نخواهد] . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان
جمعه 20 بهمن 1391 / Feb 08 2013
تعداد کل اخبار: 24

احمدی‌نژاد باتبریک روز نیروی هوایی:هنجارشکنی افسران نیروی هوایی در بهمن57 مجاهدتی بزرگ بود

» سرویس: سیاسی - دولت

رییس‌جمهور با اشاره به بیعت تاریخی جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) در 19 بهمن 1357 گفت: اقدام همافران ارتش در آن روز یک هنجارشکنی و خودشکنی بود که موجب ارتقاء قابل توجهی در سطح انقلاب ملت ایران شد و مجاهدتی بزرگ به شمار می‌آید.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد با تبریک دهه فجر و 19 بهمن - روز نیروی هوایی - اظهار کرد: بدنه نیروهای مسلح همیشه با ملت، برای ملت، در کنار ملت و در مسیر دفاع ملت قرار داشته است.

 

وی روز بیعت نیروی هوایی با امام خمینی (ره) را روزی تاریخی توصیف کرد و افزود: این اقدام نیروی هوایی نشان‌دهنده جوهره نیروهای مسلح و همدلی آنها با آرمانهای ملت بزرگ و انقلابی ایران است.

 

احمدی‌نژاد یادآور شد: روز نوزدهم بهمن 57 روزی بود که پیروزی بسیار بزرگی برای انقلاب و ملت حاصل شد و نشان داد که آحاد ارتش و نیروهای مسلح ایران با ملت، برای ملت و حافظ آرمانها و منافع ملت هستند.

 

رییس‌جمهور این حرکت افسران نیروی هوایی ارتش را به مثابه اعلام آمادگی آنان برای فداکاری تا پای جان برای ملت ایران توصیف و خاطرنشان کرد: هیچ وقت شادی و شعفی که در نتیجه این اقدام به ملت دست داد و امید، همبستگی و همتی که بیش از گذشته در روح انقلاب دمیده شد، فراموش نخواهد شد و این روز را به عزیزان نیروی هوایی، همه نیروهای مسلح و ملت ایران تبریک می‌گویم.


  
  
کد خبر: 80533628 (3136635) | تاریخ خبر: 19/11/1391 | ساعت: 9:53
 دهه فجر فرصتی برای معرفی دستاوردهای انقلاب به مردم است

ساوه- امام جمعه زرندیه گفت: دهه فرخنده فجر انقلاب اسلامی، فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردهای انقلاب به مردم است.

حجت الاسلام ?محمد علی علم الهدی? روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ایران اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و این امر رسالت مسوولان و مردم را سنگین تر از گذشته کرده است.

وی اظهار کرد: در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می توانیم با افتخار موفقیت ها و دستاوردهای علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و عمرانی را به جوانان منتقل کنیم.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی معجزه ای بزرگ بود که با رهبری امام راحل و پشتیبانی و وحدت ملت به وقوع پیوست.

حجت الاسلام علم الهدی مهمترین وظیفه اصحاب رسانه را انتقال دستاوردهای انقلاب به مردم است، گفت: انجام این مهم باعث افزایش انگیزه و نشاط در میان مردم می شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، تجلی گاه وحدت و ایثار مردم جامعه است، افزود: موفقیت نظام در ابعاد مختلف در برابر مستکبران حاصل جانفشانی شهدای انقلاب اسلامی است.ک/3

7337/686


  
  
کد خبر: 80533619 (3139053) | تاریخ خبر: 19/11/1391 | ساعت: 9:50
 مردم ایران در 22 بهمن حضوری با نشاط و با انگیزه خواهند داشت

قم - مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن حضوری با نشاط و با انگیزه خواهند داشت.

?محمد کاظم پورامینی? روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن یک اجتماع بزرگ سراسری است که همه اقشار مردم بویژه خانواده های معظم، شهیدان، جانبازان و ایثارگران دوشادوش هم در آن شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه امسال ایام الله دهه فجر با توجه به شرایط خاص منطقه ای از اهمیت خاصی برخوردار است،تصریح کرد: امروز در منطقه شاهد حوادثی هستیم که یادآور حماسه بزرگ ملت ایران در دوره انقلاب اسلامی که منجر به سرنگونی و فروپاشی رژیم پهلوی شد، می باشد.

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن حماسه انقلاب اسلامی آن را بیش از همه مرحون خدمات و تلاش های بنیانگذار کبیر آن و همچنین خون پاک شهیدان عنوان کرد، و افزود: این مساله در شرایط کنونی که بیداری اسلامی در حال اوج گیری و شکل گیری است از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پورامینی تاکید کرد: ملت ایران هر چقدر پر رنگتر در این راهپیمایی حضور پیدا کنند شاهد پویایی و رشد و قوت انقلاب درعرصه بین اللمللی خواهیم بود.ک/3
7406/1535

انتهای پیام /


  
  
رونمایی از جدیدترین پهپاد استراتژیک ایرانی
پنجشنبه 19 بهمن 1391 ساعت 08:53
مرجع : خبرگزاری فارس
محمد اسلامی گفت: ان شاءالله در سوم خرداد ماه سال آینده از جدیدترین پهپاد برد بلند ایران که تکنولوژی بالایی نیز دارد رونمایی خواهد شد
رونمایی از جدیدترین پهپاد استراتژیک ایرانی

افکار- محمد اسلامی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه ثریا با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در عرصه طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین گفت: پهپادها در سه حوزه برد و ارتفاع پست، متوسط و بلند تعریف می شوند که پهپادهای برد بلند، پهپادهای استرتژیک محسوب می شوند.

وی در خصوص توانمندی ما در این حوزه نیز گفت: ما به توانمندی ساخت موتور های جت در این باره دست یافیتم که برای نمونه بر روی پهپاد کرار نیز نصب شد و در آینده نیز پهپادهای دیگری در همین حوزه رونمایی خواهند شد که سقف پروازی در حدود 30 هزار پا و مداومت پرواز 24 ساعت خواهند داشت و می توانند ماموریت های ویژه ای را انجام دهند.


  
  

 آیا یارانه نقدی اسفند جبران هزینه های مردم است؟

 
مدتی است که مسئولان کشور به دنبال تامین معیشت مردم و کاهش اثرات ناشی از تغییرات قیمت دلار و اثرات تورمی آن بر مردم هستند. ایده های بسیاری از سوی دولت و مجلس مطرح شده و اعتقاد دولت بر این بوده است که کمک نقدی به مردم انجام شود اما در طرف دیگر مجلس مشکل اقتصادی را در تولید و توزیع کشور می داند و قصد دارد که با جبران هزینه های تولید کننده و کاهش قیمت ها هم به مردم کمک کند و هم مشکلات تولید را مرتفع سازد.

اما دولتی ها و مجلسی ها پس از چند جلسه مشترک و تبادل نظرهای نامعلوم کمک نقدی به مردم که ایده دولت بود را انتخاب کردند و طبق اخبار منتشر شده در رسانه ها اینطور به نظر میرسد که قصد دارند به هر نفر 70 هزار تومان کمک نقدی کنند. این اقدام به معنی بی کلاه ماندن سر تولید کنندگان و سردمداران رشد و توسعه کشور است. به بیان دیگر با وجود آنکه شعار این سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی است اما مسولان حکومتی حتی در روزهای پایانی سال نیز توجه چندانی به حمایت از تولید ملی نداشتند و باز مساله اساسی اقتصاد را نادیده گرفتند.

با این وجود پرداخت نقدی برای بسیاری از مردم شیرین است و شاید برخی تصور کنند که می تواند برخی از هزینه های آنها را تامین کند و مرحمی بر زخم های آنها باشد و به اثرات بعدی این مساله توجه چندانی نداشته باشند. لذا در این گزارش تحلیلی به بررسی مزایا و معایب این پرداخت در شرایط کنونی اقتصاد و اثرات آن بر معیشت مردم و تولید ملی می پردازیم.

بررسی شرایط اقتصاد ایران

نگاهی به نوسانات اقتصادی اخیر نشان می دهد که ضربه اصلی در اقتصاد ایران بیشتر ناشی از افزایش هزینه های تولید کننده خصوصا در اقلام وارداتی، گسترده شدن شبکه دلالی در بسیاری از کالاهای اساسی از جمله مصالح ساختمانی، خودرو و ... و اخلال بیش از حد در شبکه توزیع می باشد. به بیان دیگر عامل اصلی رشد چنین تورمی در ساختار کشور افزایش قیمت دلار و سوء مدیریت دولت در مساله ارز و مشکلات ناشی از طرف عرضه در اقتصاد می باشد.

به بیان دیگر در سال حمایت از تولید ملی سوء مدیریت در مساله ارز، مبارزه با دلالی و احتکار و اصلاح شبکه توزیع آسیب های بسیار برزگی بر پیکره تولید کشور ایجاد کرده است. این سوء مدیریت ها سبب شده است که سود اندک تولید باز کاهش پیدا کند و مردم تمایل زیادی به تولید و سختی های آنها نداشته باشند و درآمد خود را به سمت دلالی در خودرو، ارز و طلا حرکت دهند.

در این میان پرداخت های انتقالی دولت به مردم در قالب طرح هدفمندی یارانه‌ها( که خود موجب افزایش تقاضا و ایجاد تورم می شود) و افزایش درآمد ناگهانی افراد بسیاری از طریق دلالی در ارز، سکه، خودرو، مصالح ، برنج و... نیز سبب افزایش قدرت خرید در برخی از افراد و افزایش تقاضا شده است. به عبارت دیگر افزایش تقاضا در کنار افزایش قیمت محصولات و کاهش عرضه در کنار هم رخ داده است.

ثمرات کمک نقدی در این شرایط

اما در این شرایط کمک نقدی به مردم تنها به رشد تقاضا دامن خواهد زد و ثمره ای جز افزایش قیمت‌ها و تورم نخواهد داشت. کمک نقدی در بهترین حالت، با افزایش تقاضا و طبع آن افزایش قیمت‌ها، قدرت مصرف و خرید مصرف کننده را به نقطه اولیه بازخواهد گرداند و اثری در افزایش قدرت خرید مردم نخواهد داشت. لذا این کمک ها در چنین شرایطی و سیاست های انبساطی بدون تامل تنها موجب گسترده شدن تورم و نهادینه شدن آن خواهد شد.

زمانی که پول و نقدینگی وارد چرخه‌ی اقتصاد می‌گردد، ممکن است ماهیت آن هم تغییر کند. در چنین شرایطی با ورود پول به اقتصاد اگر اقتصاد قوی و درست کار کند، ماهیت اقتصاد چه بسا پیچیده نشود؛ اما اگر اقتصاد بی‌ثبات باشد ورود پول به اقتصاد علی‌رغم اینکه پول یک ابزار تثبیت کننده است، به طور کل 2 وضعیت را به وجود می‌آورد. اولین حالت این است که پول می‌تواند نقش تسهیل کننده در بازار را ایفا کند و معیار سنجش قرار گیرد و در ارتباطی تنگاتنگ با بخش حقیقی اقتصاد به موازات این بخش حرکت کند و رابطه‌ی خود را با بخش کالایی از دست ندهد وتورمی نیز ایجاد نشود. لازمه‌ی این امر این است که پول کاملاً حساب شده و براساس منطق به اقتصاد کشور تزریق شود.

به دلیل اثرات شدید پول بر اقتصاد نباید به هر دلیلی منشأ پولی را اضافه کنیم. اگر به هر دلیلی رابطه‌ی نقدینگی با بخش حقیقی و کالای تولید شده به رابطه‌ی پیچیده تبدیل شود( و افزایش تقاضا نتواند موجب افزایش عرضه شود همانند شرایط کنونی کشور)، کار مشکل می‌گردد؛ یعنی اگر تغییرات پول و نقدینگی از بخش حقیقی تأثیر نگیرد و از بخش حقیقی جدا شود و شتاب گیرد، پول خود سبب ایجاد مشکلاتی می‌گردد.

در اقتصادهای باثبات برعکس اقتصادهای بی‌ثبات، نقدینگی ماهیت اقتصاد را عوض نمی‌کند. قاعدتاً پول باید وسیله‌ی مبادله، سنجش و حفظ ارزش باشد. اگر تقاضای سوداگری پول به اقتصاد عرضه شد آن وقت است که پول از بخش حقیقی جدا شده و مشکل ساز می‌شود و موجب اختلال در عرضه و مشکلات معیشتی برای مردم می شود

پایه پولی و اثرات آن

جمع اسکناس و مسکوک در دست مردم، اسکناس و مسکوک نزد بانک ها (نقدینگی در صندوق بانکها) سپرده های ویژه بانکی نزد بانک مرکزی(ذخایر اضافی بانکها) سپرده های قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی (ذخایر قانونی بانکها) بدهی های بانک مرکزی و یا پایه پولی را تشکیل می دهد.

اگر پایه پولی که بدهی بانک مرکزی می باشد را مطابق با تعریف فوق بدانیم، عرضه پول در میان مردم به معنی افزایش اسکناس و مسکوکات در میان مردم و کاهش پایه پولی و افزایش نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم خواه بود. لذا این تصور که عرضه پول تاثیری در افزایش حجم نقدینگی ندارد برداشتی بیجا می باشد. زیرا توزیع پول حتی اگر به صورت چاپ پول نباشد به دلیل آنکه موجب افزاش عرضه پول می باشد موجب ایجاد نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی خواهد شد. و این مطلب را مردم خود در زندگی به درستی حس کرده اند و بازی با آمار و ارقام نمی تواند موجب جبران هزینه های مردم بشود.

نحوه اجرای صحیح کمک ها

اما به نظر می رسد اگر این کمک نقدی در قالب عرضه کالاهای اساسی انجام می شد ؛هم می توانست ثمرات بیشتری در عرضه داشته باشد و هم آنکه با کاهش هزینه ها کمک بسیاری به مردم کرد. به بیان دیگر اگر دولت به جای پرداخت نقدی، به توزیع کالاهای مصرفی در مقیاس محدود و مدیریت شده اقدام کند نه تنها تورمی ایجاد نمی شود بلکه بسیاری از مردم می توانند هزینه های خود را کاهش دهند.

همچنین باید توجه داشت که زمانی که دولت 5 هزار میلیارد تومان را در میان مردم تزریق می کند قدرت زایش پول را از این پول می گیرد. اما اگر این پول به تعاونی های مصرف داده شود یا آنکه به شرکت های اساسی در زمینه کالاهای اساسی عید داده شود می تواند قدرت عمل و کاهش هزینه بسیاری را برای کارخانه ها ایجاد کند. از این رو چنین اقدامی ثمره ای جز از بین رفتن قدرت پول و افزایش تقاضا نخواهد داشت.

تعاونی های مصرف با در اختیار داشتن این پول می توانند به عنوان شبکه توزیع مناسب در میان اعضا خود عمل کنند و با انجام خریدهای عمده در کالاهای اساسی آنها را با قیمت درب کارخانه و بدون سود در اختیار مردم و اعضا قرار دهند و نقش بسزایی در کمک به اعضا خود داشته باشند.

تعاونی های مصرف هم اکنون 10میلیون نفر عضو دارند که نقش گسترده ای در میان مردم دارند باتوجه به اینکه اغلب این تعاونی ها در ساختار دولتی و در میان روستاییان که از درامد اندکی برخوردارند تشکیل شده است، لذا این نهاد می تواند توزیع کننده مناسبی برای اعضا خود باشد و حتی برای کمک به سایر افراد نیز اقدام کند و طرح هایی مثل افزایش سهمیه بنزین خودرو ها و .....نیز می تواند نقش مهمتری را در اقتصاد امروز ایران داشته باشد.

یک سوال؟

همانطور که در ابتدا بیان شد، در این میان جای این سوال باقی است که مجلس که همواره به دنبال کمک کردن به بخش تولید و جبران هزینه های بخش تولید بوده است و پرداخت نقدی و نقدی کردن یارانه‌ها را بد می دانسته است و عدم پرداخت سهم تولید را یکی از ایرادات اصلی دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و عامل اصلی ضربه به تولید می داند، چرا به پرداخت کمک نقدی به مردم تن داده است و نحوه عملکرد دولت را پذیرفته است و بر کمک به بخش تولید اصراری نداشته است؟

چه زمانی کمک نقدی مناسب است؟

به اعتقاد اقتصاددانان کمک نقدی تنها زمانی مناسب است که رکود اقتصادی ،ناشی از کاهش تقاضا باشد . به عبارت دیگر در اروپا رکود ایجاد شده ناشی از کاهش تقاضا در میان مردم است و دولت ها برای ایجاد رونق در اقتصاد خود همانند رکود بزرگ سال 1929 بهتر است که به مردم کمک نقدی کنند تا با ایجاد تقاضا در میان مردم چرخه تولید را به حرکت درآورند.

همچنین اگر کمک نقدی به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد انجام شود مثل سه دهک اول نقش بسزایی در تامین معیشت آنها خواهد داشت و موجب می شود که هم هزینه های آنها تا حدی جبران شود و هم انکه اثرات تورمی ایجاد نشود و یا آنکه کنترل آن راحت تر باشد. همچنین باید توجه نمود که در شرایط کنونی اگر کمک بیشتری به اقشار آسیب پذیر و محروم انجام شود بسیار مثمر ثمر تر از کمک اندک به عموم مردم می باشد.

در مجموع باید اشاره کرد که کمک نقدی در شرایط کنونی اقتصاد ایران مناسب نیست و اگر دولت و مجلس قصد کمک کردن به مردم در جهت تامین هزینه های آنها دارند بهتر است که به کمک بخش تولید و توزیع بپردازند و با کمک های خود از افزایش بی رویه و افسار گسیخته قیمت ها درکالاهای اساسی جلوگیری کنند.

همچنین بهتر است با ایجاد عزمی جدی سعی در شکستن انحصارات و احتکارهای موجود در بازار باشند و نگذارند که دلالی و احتکار مانند دولبه قیچی نبض اقتصادی را قطع و اقتصاد را با مشکلات عدیده روبرو کنند.


منبع خبر :مشرق نیوز


  
  

 پیامبر (ص) و نگهداری سگ در خانه

 
به گزارش خبرآنلاین ، پیامبر(ص) فرمود: خانه ای که سگ در آن باشد، ملائکه الهی به آن در نمی آیند.

امیرمومنان علی (ع) فرمود: از نگهداری سگ در خانه بپرهیزید.


بی شک نهی از نگهداری این حیوان در محیط زندگی و نهی از نزدیک شدن به آن، برای آلوده بودن آن و زمینه انتقال برخی از میکروب ها و نجس بودن آن از نظر حکم فقهی است و روشن است که حفظ و نظافت و بهداشت خود و محیط زندگی و پاکی بدن ولباس و ظروف و ابزار و وسایل خورد و خوراک از نظر تعالیم دینی اهمیت بسیاری دارد؛ ولی با این حال داشتن سگ آموزش دیده که از آن برای اهدافی مانند نگهبانی مزرعه، کارخانه و گله یا در شکار و جست و جوی اجناس قاچاق استفاده می شود، در صورتی که سه نکته یاد شده (نظافت، طهارت و بهداشت) درباره آن مراعات شود از نظر احکام اسلامی اشکال ندارد.


امیر مومنان فرمود: در نگهداری سگ خیری نیست، مگر در سگ شکاری برای نگهبانی و سگ همراه گله گوسفندان.

فرهنگ نیوز : در کتاب مفاتیح الحیاه آمده است:

پیامبر اکرم (ص) فرموده است: شتر مایه عزت و توانایی اهلش و گوسفند مایه برکت صاحب آن است.

امیر مومنان علی (ع) فرموده است: بانگ خروس، نماز اوست و بال زدنش رکوع و سجود اوست.

پیامبر اکرم (ص) فرموده است: هرگاه خروس در سحر بانگ زند ندا کننده ای از بهشت فریاد می زند: کجایند خاشعان ذاکر و رکوع کنندگان و سجده کنندگان و عابدان در رفت و آمد به مساجد و آمرزش خواهان؟

منبع خبر :فرهنگ نیوز -


  
  

 به هیچ وجه این پیام را باز نکنید!

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران،شرکت مخابرات استان زنجان اعلام کرد که مشترکین هیچ پیامی را با پیوست Invitation FACEBOOK باز نکنند.

Invitation FACEBOOK یک ویروس است که یک مشعل المپیک را باز می‎کند و تمام Hard disc کامپیوتر شما را می‎سوزاند.

این ویروس را از طریق کسی که در دفترچه آدرس دارید، دریافت می‏ کنید.

اگر ایمیلی با عنوان Invitation FACEBOOK دریافت داشتید که دوستی آن را برای شما ارسال کرده است، آن را باز نکرده و بلافاصله پاک کنید.

بر اساس گزارش CNN این یکی از بدترین ویروس‎ها است. اخیرا ویروسی کشف شده که مایکروسافت آن را یکی از مخرب‌ترین ویروس‎ها طبقه‌بندی کرده است.

این ویروس یک اسب تروا است که خواستار نصب یکadobe flash plug-in است و هنوز هیچ اصلاحی برای این نوع ویروس نیست.

این ویروس خیلی راحت Zero Sector of the Hard Disc را از بین می‎برد، جائیکه اطلاعات حیاتی برای کارکرد آن است سالم می‎ماند.

بر اساس سایت SNOPES این ویروس صحت دارد.

  
  

برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت دهه فجر در جاجرم

خبرگزاری فارس: برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت دهه فجر در جاجرم و اجرای تئاتر گفتگوی شبانه در شهرستان گرمه از جمله اخبار کوتاه فرهنگی و هنری خراسان شمالی است.

خبرگزاری فارس: برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت دهه فجر در جاجرم
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، سرپرست روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم گفت: همزمان با بزرگداشت سی ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به همت این اداره وهمکاری اداره تبلیغات اسلامی و کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در محل مجتمع فرهنگی هنری شهید مطهری جاجرم برگزار شد. رضا کریمی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مردم و جوانان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیان کرد و افزود: برپایی این چنین نمایشگاه‌هایی موجب بالا بردن رشد فرهنگی و سطح علمی مردم می‌شود. وی اظهار داشت: این نمایشگاه با 700 عنوان کتاب و بیش از هزار و 200 جلد کتاب در زمینه‌های فرهنگی ـ ادبی ـ علمی، هنری و علوم اجتماعی و دینی با 20 درصد تخفیف تا 22 بهمن ماه جهت بازدید علاقه‌مندان از ساعت 8 صبح تا 12 و بعدازظهر 15 الی 19 دایر است. * تئاتر گفتگوی شبانه در شهرستان گرمه به روی صحنه رفت سرپرست نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه گفت: در نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب، تئاتر گفتگوی شبانه در مجتمع فرهنگی، هنری امام خمینی (ره) این شهرستان به روی صحنه رفت. علی‌اصغر شکوری با بیان اینکه این تئاتر ویژه بانوان بود، از استقبال گسترده بانوان و دانش‌آموزان دختر در مقاطع مختلف در این شهرستان خبر داد. وی به روی صحنه رفتن تئاتر گفتگوی شبانه را کاری از هنرمندان انجمن نمایش فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه خواند و افزود: این تئاتر به کارگردانی اسماعیل الهی و پنج نفر از اعضای انجمن نمایش خواهران به روی صحنه رفت. این مسئول تصریح کرد: به روی صحنه رفتن این تئاتر حوادث مربوط به زمان انقلاب بود که نقش خواهران را در آن ترسیم می‌کرد. شکوری هدف از به نمایش گذاشتن تئاتر گفتگوی شبانه را تبیین حوادث و رویدادهای انقلاب اسلامی به خواهران شهرستان عنوان کرد. در پایان این نمایش جوایزی ارزنده به مربیان توسط رئیس آموزش و پرورش و سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه اهدا شد. * افتتاح نمایشگاه کتاب و عکس انقلاب در مجتمع فرهنگی هنری گرمه سرپرست نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه از افتتاح نمایشگاه کتاب و عکس انقلاب با همکاری نهادهای فرهنگی در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) این شهرستان خبر داد. علی‌اصغر شکوری افزود: در این نمایشگاه بیش از 500 عنوان کتاب و عکس‌های مربوط به زمان انقلاب به نمایش گذاشته شده است. علی نظری فرماندار گرمه در آیین افتتاح این نمایشگاه که تمام مسئولان ادارات شهرستان هم در این آیین حضور داشتند، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: که این انقلاب مردمی است پس باید به دست مردم هم حفظ و هم نگهداری شود. نمایشگاه کتاب و عکس انقلاب از 12 بهمن ماه به مدت 10 روز در مجتمع فرهنگی، هنری امام خمینی (ره) از ساعت 9 صبح الی 17 برای بازدید عموم دایر است. انتهای پیام/آ10.


  
  
ستاد دهه فجر در جاجرم تشکیل‌شد
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1390/10/29 شماره انتشار 18035

علیداد – ستاد ویژه گرامی داشت دهه فجر در جاجرم تشکیل شد.معاون فرماندار جاجرم در جلسه این ستاد گفت: اگر امروز از عزت، صلابت و افتخار برخورداریم، در نتیجه ایستادگی و جانفشانی های شهدا بوده است.«حسین پور» با محکوم کردن ترور شهید «احمدی روشن» تصریح کرد: این شهید، چهارمین شهید راه عزت و جهاد علمی و هسته ای است اما مطمئن هستیم که با ترور شهیدان، راه آنان بسته نخواهد شد و بعد از هر تروری، رویش خواهیم داشت.وی از مسئولان این شهرستان خواست، با تمام توان در مراسم دهه فجر شرکت داشته باشند.وی ادامه داد: مسئولان اداره ها باید فهرست پروژه های عمرانی را که از بهره برداری آن ها اطمینان کامل دارند، به دبیرخانه ستاد دهه فجر شهرستان اعلام کنند چون نمی خواهیم که آمار اشتباه به مردم دهیم.


  
  

به نام اعظمی که عظیمی چون خمینی آفرید

سلام بر تو ای روح خدا سلام بر تو که بخشنده تر از آفتاب در آسمان ابدیت تابیدن گرفتی و با ملائک در هم آمیختی.

سلام بر تو که از نظرها پنهان و در دل ها جاودانه ای و سلام بر تو که از خاک در گستره ی افلاک زیستن دوباره آغاز نمودی

خمینی جان

آن دل که به یاد تو نباشد دل نیست/ قلبی که به عشقت نتپد جز گِل نیست

آن کس که ندارد به سر کوی تو راه/ از زندگی بی ثمرش حاصل نیست

سلامی صمیمانه و خاضعانه محضر شما عزیزانی داریم که مشیت الهی، نور مهرتان را به دل ما تاباند و در دل مهربانتان جایی برای ما باز کرد و نعمت همدلی را به ما ارزانی داشت. امیدواریم قدر این نعمت را بدانیم و لایق عنایت و محبت شما باشیم.

ضمن عرض خیر مقدم پیشگاه شما عزیزان و سروران گرامی، سر بر آستان جلال پروردگاری می ساییم که همتمان را بدرقه ی راه ساخت تا در جشن بزرگ انقلاب گامی برداریم.

الهی گر شکر شوم شکر تو نتوانم گفت/ ور عذر شوم عذر تو نتوانم خواست

 مطالب و متن مجری دهه فجر


 مطالب و متن مجری دهه فجر

یک نمونه شعر میان برنامه :

قصه ی بهمن...

یکی بود یکی نبود، غیراز خدا هیچکس نبود،  جز یکی یارخدا،  نام او روح الله،

آنکه بود مظهرمهر، آنکه شد نورسپهر، شهرتاریک و سیاه،

مردمان مرده و بی روح و نوا،

او با بانگ رسا،  میزد برهمه کس،تا صدایش همه جا...

خفته ها بیدار،

مست ها هوشیار،

قصه بسیار زیباست ، قصه ای بی همتاست .نهضتی جاویدان، رهبرش روح خداست .

مردگان زنده شدند، زندگی رنگی دگر، شد زمستان چو بهار

عده ای با ایمان ، با صفات شیران ،پاسدار و بیدار ،‌انقلابی هوشیار

دل ها مات و خموش ، بزدلانی چون موش ،گرد خود چرخیدند .

وه چه جنجالی بود!  جای ما خالی بود!

باز با بانگ رسا ، می سرودند تکبیر، یارانش همه جا، با سلاح وحدت .

قصه ام طولانیست ،

وقت تنگ باشد و کم ، هرچه بود زود گذشت ، دوران ماتم و غم ،

ماه بهمن که دمید، رهبر از راه رسید،

گاه تاریکی گذشت ، شام شد صبح سپید

نهضتی جاویدان، در پناه قرآن، خاطراتی زیبا، رهبرش روح الله .


 مطالب و متن مجری دهه فجر

 


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ