سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه حکیمی برای رهنمایی نیافت، هلاگ گشت . [امام زین العابدین علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

اس ام اس ویژه نیمه شعبان

 

اس ام اس  ویژه نیمه شعبان

تفعل زدم نیمه ی شب به قرآن . کتابی که از وحی شیرازه دارد . برای دلم آیه ی صبر آمد . ولی نازنین ،صبر ، اندازه دارد...

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه . . .
(محمدرضا)

===========================
 
روزی در برگه تقویم خواهند نگاشت
تعطیل رسمی – روز ظهور حضرت ولی‌عصر«ع»
ولادت امام مهدی(عج) بر شما مبارک
(نگین)

===========================

دوست دارم که یک شب جمعه
صبح گردد به رسم خوش عهدی
ناگهان بشنوم زسمت حجاز
نغمه ی دلخوش انا المهدی
(علی رضا)

===========================
 
قائم آل نور، یا مهدی
عطر سبز حضور، یا مهدی
تا همیشه صبور می مانیم
در هوای ظهور، یا مهدی
اینک که شده ولادتت ای جانا
جلوه نور به دنیا بنما یا مهدی
(سعید)

===========================
 
سِرّی که فقط خدا از آن آگاه است
مهدی گل بی خزان آل الله است
ای منتظران حضرتش برخیزید
پیغام دوباره سحر در راه است . . .
(سعید)

===========================
 
بود محرابم ابروی تو ای دوست
نمازم جانب کوی تو ای دوست
اگر حبل المتین فرموده قرآن
نباشد غیر گیسوی تو ای دوست . . .
(رضا)

===========================
 
در تمنای نگاهت بی قرارم تا بیایی
من ظهور لحظه ها را می شمارم تا بیایی
خاک لایق نیست تا به رویش پا گذاری
در مسیرت جان فشانم گل بکارم تا بیایی . . .
(پدرام)

===========================
 
خواهی که در پناه کرامات سرمدی
ایمن شوی زفتنه و ایمن زهر بدی
لبریز کن زعطر گلِ نور سینه را
با ذکر یک صلوات محمدی . . .
تعجیل در فرج آقا صلوات
(فاطمه)

===========================
  
تفعل زدم نیمه ی شب به قرآن
کتابی که از وحی شیرازه دارد
برای دلم آیه ی صبر آمد
ولی نازنین ،صبر ، اندازه دارد . . .

(اللهم عجل لولیک الفرج)
(مصطفی)


  
  

دختری که تنها همبازیانش مارهای کبری هستند + عکس

 

دختری که تنها همبازیانش مارهای کبری هستند + عکس

هند همواره به سرزمین مارها معروف بوده اما باور اینکه دختر هشت ساله‌ای دوستانش را تنها از میان مارهای کبری....

هند همواره به سرزمین مارها معروف بوده اما باور اینکه دختر هشت ساله‌ای دوستانش را تنها از میان مارهای کبری انتخاب می‌کند، سخت است. 
این دختر هندی برخلاف کودکان دیگر دوستی به جز مارها ندارد و تمام روز خود را با آن‌ها می‌گذراند. «کاجول» به همراه خانواده‌اش و شش مار که بهترین دوستانش هستند در ایالت «اوتارپرادش» زندگی می‌کنند.
این دختر که در خانواده مارگیرها بزرگ شده است، دوست دارد همانند پدرش شغل او را ادامه دهد و هیچ‌گاه از حضور این حیوانات در اطرافش احساس بدی ندارد.

http://media.isna.ir/content/411.jpg/6

 

«کاجول» گفت: چندین بار اتفاق افتاده که دچار مارگزیدگی شوم اما تخصص پدرم در درمان‌های گیاهی باعث می‌شود در فاصله کوتاهی بهبود پیدا کنم.

مادر این دختر از بازی «کاجول» با مارها نگران و امیدوار است او این عادت را ترک کند.


  
  

یخچال‌هایی که کامپیوترند

 

 

یخچال‌هایی که کامپیوترند

دانشمندان موفق به طراحی و ساخت نوعی یخچال‌های هوشمند شدند که کاربران می‌توانند در تمام روز از آن به عنوان تبلت و کامپیوتر نیز استفاده کنند....

جوان پارسی به نقل از ایسنا: باشگاه خبرنگاران در ادامه می‌نویسد:‌این یخچال‌ها قادرند تمامی نیازهای کامپیوتری کاربران را برطرف کند، همچنین سلامتی انسان‌ها را کنترل می‌کنند و با استفاده از این یخچال‌ها تا حدود 80 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود. 

گفتنی است، این یخچال‌ها مستقیماً به اینترنت متصل هستند و از فضای درون یخچال نیز ما را آگاه می‌کنند برای مثال اگر میوه یا سبزی و یا غذایی در یخچال در حال فاسد شدن باشد با هشدار دادن ما را از این وضعیت آگاه می‌کند و باعث می‌شود تا حد امکان غذاهای نا‌مناسب مصرف نکنیم.


  
  

از جشن «سده» چه می‌دانید؟

گرد آوری : حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرم

 

از جشن «سده» چه می‌دانید؟

در این اسطوره دو عامل متضاد زندگی ایرانی در برابر هم قرار می گیرند، اهریمن، مار را که مظهر و هم ریشه مرگ است پدید می آورد و اورمزد در برابر آن و برای...


سده از بزرگترین و کهن ترین آیین های باقی مانده از دوران باستان است و در توصیف آن همواره از گذشته های بسیار کهن یاد شده، حتی گروهی از محققان قدمت آن را تا حدود 6 هزار سال پیش تخمین می زنند. (1)

اما آنچه تاریخی نسبتاً دقیق از زمان پیدایی سده به دست می دهد، آن است که براساس روایات ملی و خصوصاً شاهنامه فردوسی، جشن سده قبل از ظهور دین زرتشت برقرار بوده زیرا فردوسی کشف و پیدایش آتش را که موجب برپایی جشن سده شده، مربوط به دوره هوشنگ شاهنشاه پیشدادی می داند و این می رساند ایرانیان از آن هنگام که نخستین آتشکده ها را قبل از ظهور زرتشت بنا نهادند به برپایی این آیین همت گماردند، در واقع قدیمی ترین و نخستین آتشکده ایران، آتشکده ای است که هوشنگ شاه، نوه کیومرث، پس از پیدایش آتش بنا نهاد. (2)

هوشنگ آتش را شناخت و با دیدن ارزش آن نخستین آتشکده را بنا نهاد و به مناسبت پیدایی آن جشن سده را بر پا نمود، تا زمان هوشنگ پیشدادی مردم آتش را نمی شناختند، تا روزی هوشنگ با گروهی از یاران خود به سوی کوه می رفت، مار هول انگیزی پدیدار شد، هوشنگ سنگی به سوی او پرتاب کرد، سنگ به سنگی دیگر خورد و شراره های آتش از آن برخاست، هوشنگ جهان آفرین را ستایش کرد و گفت این فروغ، فروغ ایزدی است، باید آن را گرامی بداریم و بدان شاد باشیم. چون شب فرارسید فرمان داد تا به همان گونه شراره از سنگ جهاندند و آتشی بزرگ برپا کردند و به پاس فروغی که یزدان بر هوشنگ آشکار کرده بود، جشن ساختند و شادی کردند. (3)
    
سده از نگاه فردوسی
    فردوسی در این مورد می فرماید:
    نشد مار کشته ولیکن ز راز
    پدید آمد، آتش از آن سنگ باز
    جهاندار پیش جهان آفرین
    نیایش همی کرد و خواند آفرین
    بگفتا، فروغی است بین ایزدی
    پرستید باید اگر بخردی
    شب آمد برافروخت آتش چو کوه
    همان شاه در گرد او با گروه
    یکی جشن کرد، آن شب و باده خورد
    سده نام آن جشن فرخنده کرد
    ز هوشنگ ماند این سده یادگار
بسی باد چون او دگر شهریار (4)

فردوسی این کار هوشنگ و آیین به جا مانده از او را می ستاید و هوشنگ را مظهر هوش و فرزانگی می داند
گرانمایه را نام هوشنگ بود
تو گویی همه هوش و فرهنگ بود. (5)

«در این اسطوره دو عامل متضاد زندگی ایرانی در برابر هم قرار می گیرند، اهریمن، مار را که مظهر و هم ریشه مرگ است پدید می آورد و اورمزد در برابر آن و برای مقابله با آن آتش را می آفریند و به آفریدگان خویش می بخشد»(6)

بدین ترتیب در کرانه های دور و تاریک تاریخ، سنتی بنیاد می گیرد که تا به امروز در ایران باقی مانده است. «واژه سده از واژه پهلوی سدک مایه گرفته است(؟) یعنی منسوب به عدد سد (صد) پس معنی خود جشن نیز باید از عدد صد دریافته شود، ایرانیان سال را به دو قسمت تقسیم می کردند فصل گرم و فصل سرد یا تابستان بزرگ و زمستان بزرگ. فصل تابستان بزرگ هفت ماه بود که از فروردین ماه آغاز می شد و تا پایان مهر ماه ادامه داشت و فصل سرد یا زمستان بزرگ از یکم آبان ماه آغاز می شد و تا پایان اسفند ماه ادامه داشت. روز دهم بهمن ماه یعنی آبان روز میان زمستان است و غالباً سرما در آن هنگام بشدت خود می رسد و به همین سبب، آن شب را «گزنه» هم می گویند، در این روز درست سد روز (صد روز)، از زمستان بزرگ می گذرد و این روز را از این رو سده نامیده اند. البته روایت دیگری هم در مورد جشن سده آن است که چون در بعضی نواحی گرمسیر از اوایل اردیبهشت اقدام به درو غلات می کنند، تاریخ این جشن را صد روز به برداشت محصول در «ده بهمن» نیز می دانند. به طوری که در بعضی نقاط هنگامی که گرد آتش می گردند و جشن سده را برپا می کنند، این جمله را تکرار می نمایند «پنجه به نوروز، صد به غله».(7)

    
دلایل جشن
عده ای از محققین بر این باورند که برپایی و پیدایی جشن سده دلایل فراوان دیگری نیز دارد که «همزمانی آنها بر اهمیت جشن افزوده است، نخست آن که جشن سده در چهلمین روز شب یلدا «شب زایش خورشید» «انقلاب زمستانی» برگزار می شود و جشن چهلمین روز تولد خورشید است. دیگر آن که میزان شدن مدت روز و شب هر کدام 12 ساعت در روز دهم بهمن به وقوع می پیوندد، دیگر به ستوه آمدن مردم از یخبندان و کاستن شدت آن است. همچنین می دانیم که در باورهای مردمی سردترین هنگام زمستان یا «چار و چار» از چهار روز پیش از سده تا 4 روز پس از آن ادامه دارد و سده درست درمیانه سردترین هنگام سال واقع شده است.(8)

دانشمندان ایرانی روز برگزاری جشن سده را آبان روز از بهمن ماه و در دهم بهمن ماه دانسته اند و در بیان دقیق تاریخ جشن سده دقت کافی به کار برده اند. همان طور که می دانیم هر یک از سی روز ماه نام ویژه ای دارد که نام دوازده ماه سال نیز در میان آنها است. نام های سی روز ماه همگی از اوستا سرچشمه گرفته و بنابراین آبان روز یعنی دهم هر ماه و ابوریحان بیرونی ضمن بیان تاریخ روز جشن سده آن را تنها آبان روز نگفته و می گوید: «سده آبان روز است از بهمن ماه و آن دهم باشد که اندر شبش که روز دهم است و میان روز یازدهم آتش ها زنند به کوز (جوز) (گردو) و بادام و گرد بر گرد آن شراب خورند و لهو و شادی نمایند» و بدین ترتیب دقیقاً تاریخ برگزاری جشن سده با بیان دقیق ابوریحان بیرونی مشخص می گردد. ابوریحان بیرونی این مطلب را در کتاب «التفهیم لاوائل صناعه التنجیم» که برخلاف بیشتر آثارش به زبان فارسی نوشته ذکر کرده است، مراسم این جشن در آغاز شامگاه دهم بهمن ماه است که ایرانیان بر بام ها، کوهها و بلندی ها، آتش می افروزند و کوه های بزرگی از آتش برپا می کنند و برخلاف جشن چهارشنبه سوری که آن را در حیاط خانه و کوچه ها با بوته های کوچک آتش برگزار کرده و از روی آن می پرند آتش سده را بسیار بزرگ مهیا نموده و در اطراف آن به پایکوبی و خواندن آواز می پردازند، «جشن سده در روزگار ساسانیان باشکوه بسیار برگزار می شده و این جشن را تنها خانواده ها بر بالای بلندی ها و پشت بام ها برگزار نمی کردند، بلکه مردم در کاخ سده گرد می آمدند و در گرد آتش به شادی می پرداختند.(9)
    
سده بعداز اسلام
جشن سده در بعد از اسلام نیز باشکوه فراوان برگزار می شد، حتی خلفا در مقر خلافت اسلامی یعنی در بغداد، این جشن را به همراه جشن های نوروز و مهرگان گرامی می داشتند.(10)
همچنین مورخان و نویسندگانی چون بیرونی، بیهقی، گردیزی و مسکویه و غیره از برگزاری جشن سده در دوره غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان و آل زیار بسیار نوشته اند یکی از جشن های بزرگی که برای سده گرفته شده و در تاریخ ضبط است، جشنی است که «مرداویج زیاری» در اصفهان برپا کرد، می دانیم که مرداویج می خواست تمام سنت های ایرانی پیش از اسلام را دوباره زنده کند، وی فرمان داده بود تا این جشن را باشکوهی تمام برپا سازند و بر دو جانب زاینده رود و پشته های اطراف آن، توده های بزرگی از خار و هیزم گردآورده بودند و نفت اندازان و رامشگران فراهم آورده بودند و شهر و گنبدها و مناره ها را با شمع و مشعل آراسته و تنه های توخالی نخل ها را به خار و خاشاک انباشته بودند و گردوهای توخالی را به نفت و قیر انباشته و آن ها را به پای پرندگان بسته و آتش زده بودند و خوان بزرگی آراسته و هزاران گاو و گوسفند بریان بر آنها نهاده بودند، ولی این مردآویج را که می خواست جشن شکوه بیشتری داشته باشد، خوش نیامد و این همه آراستگی و آتش را برای جشن سده، خرد و کوچک دید (11) .غزنویان نیز جشن سده را با عظمت بسیار برگزار می کردند.
    
گستره جشن
جشن سده را در گذشته در تمامی گستره ایران برگزار می کردند، این جشن در حال حاضر نیز در بسیاری از نقاط در سرتاسر ایران، چه در محدوده مرزهای سیاسی و چه در خارج از آن و در مناطق مختلفی از جهان برگزار می شود و در میان عشایر و کشاورزان لرستان و کردستان رواج دارد و همچنین در افغانستان و آسیای میانه و خصوصاً در سلیمانیه کردستان و روستاهای اطراف آن این جشن را برگزار می کنند، یکی از محققان که خود در سال 80 و 81 در مراسم برپایی جشن سده در روستای «آزادور» جوین حضور داشته مشاهدات خود را اینچنین بیان کرده است: «یکی از مناطقی که در حال حاضر جشن سده را برگزار می کنند، روستاهای دشت جوین در خراسان و بویژه روستای آزادور است، این روستا در جنوب شرقی جاجرم و در کنار خط آهن خراسان و ایستگاه آزادور واقع شده است.

در این روستای کهنسال و روستاهای اطراف آن جشن سده پس از چند هزار سال همچنان با شکوه فراوان برگزار می شود چشم انداز دشت جوین در آغاز شامگاه دهم بهمن ماه شادی و آوازخوانی مردم و جوانان بسیار زیبا و دیدنی است، بام خانه ها و فراز کوه های اطراف، آکنده از بوته های فروزانی است که سراسر دشت را آتش باران و چراغانی کرده اند، هیزم این مراسم از بوته خاصی فراهم می شود که به نام خود جشن «سره» نامیده می شود.(12)

در حال حاضر در کردستان، لرستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، کشاورزان، چوپانان و عشایر نزدیک غروب یکی از روزهای زمستان (آغاز نیمه یا پایان زمستان) روی پشت بام، دامنه کوه، نزدیک زیارتگاه، کنار چراگاه ها یا کشتزارها، آتش افروخته و بنا بر سنت کهن پیرامون آن گرد می آیند و مراسمی نمادین همچون سده را برگزار می کنند، همچنین جشن سده با شکوه فراوان درحال حاضر در سیرجان برپا می شود و در تهران و کرمان نیز بویژه زرتشتیان، آن را برگزار می کنند.
چندین آتشکده بزرگ قبل از ظهور زرتشت ایجاد شدند که عبارت بودند از : آتشکده های تهمورث، فریدون، تور و آذرگشسب، ایرانیان با همه ناملایماتی که تا به امروز داشته اند، بعضی از آنها را در محدوده ایران نگاه داشته اند یکی از آتش های قدیمی ، آتش ایرانشاه است که ایرانیان پس از حمله اعراب با خود به هند برده و اکنون پس از چند بار جابه جایی در «اود واداد» در یکصد کیلومتری بمبئی تخت نشین شده است، این آتش را آتش بهرام هم می گویند. (به نقل از کتاب نور، آتش، آتشکده، تالیف آقای موبد، دکتر جهانگیر اوشیدری، انتشار 1379، صفحه 9).
    
پی نوشت ها:
1- رضا مرادی غیاث آبادی، کتاب جشن های مهرگان و سده، پژوهش های ایرانی، چاپ نخست، تهران 1384 صفحه 28.
2- موبد دکتر جهانگیر اوشیدری، کتاب نور، آتش، آتشکده، چاپ سعدی، چاپ اول 1379 صفحه 13.
3- احسان یارشاطر، متون و داستان های شاهنامه صفحه 10 و 11.
4- شاهنامه فردوسی به تصحیح محمد رمضانی، صاحب موسسه خاور، چاپ اول 1312، تهران، چاپ دوم تهران 1354 جلد اول صفحه 17.
5- شاهنامه فردوسی همان، صفحه 14.
6- دکتر بهرام فره وشی کتاب جهان فره وری (بخشی از فرهنگ ایران کهن)، شرکت انتشارات کاریان، اردیبهشت 1364 صفحه 19.
7- همان، صفحه 41.
8- رضا مرادی غیاث آبادی همان، صفحه 30 تا 32.
9- دکتر بهرام فره وشی همان، صفحه 40 تا 41
10- دکتر سیدتقی نصر، ابدیت ایران، چاپخانه کیهان، تهران 1358 صفحه 40.
11- دکتر بهرام فره وشی همان، صفحه 42.
12- رضا مرادی غیاث آبادی همان، صفحه
27 و 28.

 


  
  

گران‌ترین بیماری جهان

 

گران‌ترین بیماری جهان

هر بیماری هزینه ای را به فرد و جامعه تحمیل می کند، اما گران ترین بیماری جهان چیست؟...

رییس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان با بیان اینکه دیابت گران‌ترین بیماری جهان است، افزود: هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای از بیماران دیابتی که در مراحل اولیه هستند، حمایت نمی‌کند.

بهرام فروزنده‌فرگفت: شرایطی که برای بیماران دیابتی فراهم شده است، جوابگوی نیازمندی‌های آنان برای درمان بیماری‌شان نیست.
وی با اشاره به اینکه برای بیماری دیابت درمان‌هایی به وسیله قرص و انسولین امکان‌پذیر است، ادامه داد: یک بیمار دیابتی در طول روز 4 تا 6 مرتبه باید قند خونش را کنترل کند، چرا که بالا و پایین رفتن قند خون این بیماران منجر به کما در آن‌ها می‌شود.
فروزنده‌فر اظهار کرد: این بیماران در حالت عادی به جز چند مورد بیمه خاص برای تامین داروهای خود حمایت هیچ گونه سازمانی را ندارند و خود باید از پس هزینه‌های سنگین این درمان برآیند و تنها زمانی که این بیماری به مراحل حادتر مانند از کار افتادن کلیه‌ها و دیالیز می‌رسد، جزئی از مخارج را می‌توانند دریافت کنند.
وی با توجه به اینکه هزینه‌ها برای درمان این بیماری بسیار سنگین است و تا جایی پیش رفته است که از بیماری دیابت به عنوان گران‌ترین بیماری شایع جهان نام برده شده است، گفت: بیماران دیابتی توانایی تامین دارو و مراقبت پزشکی را ندارند و متاسفانه هیچ اقدامی برای این افراد صورت نگرفته است و با بی‌فکری بعضی مسوولان موقعیت شهروندان تشدید شده و افراد اجتماع را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.
رییس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی پیش‌گیری و کنترل دیابت ایرانیان با اشاره به اینکه در کشور ما نوشابه‌هایی که به شدت قند داشته و تشدید کننده بیماری هستند و تحت عنوان مارک‌های تجاری فعالیت دارند باید 10 درصد از دریافتی خود را به دولت برای کنترل بیماری‌های دیابتی بپردازند، گفت: این بودجه‌ها در کانال دانشگاه‌های پزشکی صرف هزینه‌های تحقیقات در این زمینه می‌شود که گاها نتیجه‌ای برای پیشگیری، کنترل و مدیریت این بیماری اتفاق نمی‌افتد که این خلا‌ها وآسیب‌ها مانع از دسترسی به موفقیت می‌شود.
وی توضیح داد: طی غربال‌گری که در مشهد صورت گرفته است تعداد بیماران دیابتی بین 200 تا 400 هزار نفر تعیین شده است و بین 500 تا 600 هزار نفر افرادی هستند که قند خون بالایی دارند که پیش زمینه بیماری دیابت است این در حالی است که 50 درصد از این افراد عموما از بیماری خود اطلاعی ندارند.
فروزنده فر با اشاره به اینکه این بیماری حدود 5 تا 7 سال طول می‌کشد تا علائم خود را در فرد نشان دهد، اضافه کرد: افرادی که به خاطر استرس و تغذیه نامناسب به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند بسیار خطرناکتر از بیمارانی هستند که به واسطه ارث و ژنتیک به این بیماری دچار می‌شوند.
وی اظهار کرد: تاکنون برای پیشگیری و کنترل دیابت فعالیت اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد را داشته‌ایم.
فروزنده‌فر با اشاره به برنامه‌های آموزشی برای پیشگیری از دیابت افزود: صدا و سیما برای ترویج فرهنگ سلامت و واکسینه جامعه برای اینکه شهروندان به این بیماری کمرشکن مبتلا نشوند و یا دیرتر دچار این عارضه شوند هزینه‌های کلانی را از این بنیاد مردم نهاد درخواست می‌کنند که قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستیم.
وی بیان کرد: نیروهای ما برای غربالگری سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها آمادگی کامل را دارند حال آن که هیچگونه همکاری برای غربالگری صورت نمی‌گیرد و حتی برای برنامه‌های آموزشی برای پرسنل و شهروندان درخواست هزینه از این بنیاد می‌شود.
رییس بنیاد کنترل و پیشگیری از دیابت با اشاره به اینکه بیماری دیابت به عنوان یک آسیب اجتماعی در کشور به شمار می‌رود و تاکنون 7 میلیون بیمار دیابتی در ایران داریم، گفت: هیچ گونه اقدامی برای هشدار به شهروندان برای پیشگیری و کنترل از این بیماری انجام نگرفته است حال آن که پیامد این بیماری آسیب جدی به پیکر اجتماع خواهد زد.
وی با بیان اینکه متاسفانه بیماران دیابتی هستند که هزینه رفت و آمد خود را به این بنیاد ندارند و واحد مددکاری ما این افراد را شناسایی و برای رفع هزینه‌های درمان و حتی تحصیلی و مایحتاج روزانه آنها اقدام می‌کند، گفت: در ماه گذشته 40 نفراز بیماران دیابتی که شدیدا نیازمند بودند تحت پوشش این بنیاد قرار گرفتند.
فروزنده‌فر با اشاره به اینکه در کشور ما مصرف شیرینی بالاست، گفت: به جای استفاده از شکر صنعتی که ضرر بسیاری دارد باید از شیرین کننده‌های طبیعی استفاده شود و تمامی شیرینی فروشی‌ها را ملزم به ممنوعیت استفاده از شکر صنعتی کنند. گیاهی به نام استویا در زمین‌های کشاورزی ما قابل کشت است که شیرین کننده و مفید است بنابراین باید شرایط را برای تولید و توسعه این گیاه فراهم کنند.
وی افزود: استفاده از غذای سالم و تغییر دادن سبک تغذیه می‌تواند از مبتلا شدن به این بیماری‌ها بکاهد و استفاده از غذای سالم به هیچ عنوان استفاده از غذای گران نیست.

گرد آوری : حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرم


  
  

گران ترین خودروی دنیا با قیمت 7میلیارد و 700 میلیون تومان + عکس

 

گران ترین خودروی دنیا با قیمت 7میلیارد و 700 میلیون تومان + عکس

خودروهای مختلفی هر ساله تولید می شوند و قیمت های مختلفی نیز دارند البته در این میان برخی خودروها به خاطر اینکه از طلا و یا وسایل تزئیناتی ساخته شده ان...

خودروهای مختلفی هر ساله تولید می شوند و قیمت های مختلفی نیز دارند البته در این میان برخی خودروها به خاطر اینکه از طلا و یا وسایل تزئیناتی ساخته شده اند گران هستند ولی برخی به طور اولیه و از کارخانه قیمت های سرسام آوری دارند.
بسیاری از دوست داران خودرو حتما می دانند که بوگاتی ویرون این روزها لقب گران ترین خودروی دنیا را با قیمت 1.5 میلیون دلار به دوش می کشد که البته جایگاهش به نظر خیلی مطمئن نیست و ممکن است این لقب را به خودروی دیگری بدهد.
" LykanHypersport" خودروی جدید است که قرار است در نمایشگاه خودروی قطر در سال 2013 رونمایی شود و البته احتمال آن را دارد که لقب گران ترین خودرو را برای خودش بدست آورد.
این خودرو قرار است با قیمت 2.2 میلیون دلار (هردلار 3500تومان) یعنی بیش از نیم میلیون دلار گران تر از بوگاتی به فروش برسد، در حالی که امکانات آن از بوگاتی بسیار کمتر است.
این خودرو می تواند 0 تا 100 را در 2.7 ثانیه طی کند و همچنین سقف سرعت آن نیز 400 کیلومتر در ساعت است. در مقابل بوگاتی سقف سرعتی 424 کیلومتری و همچنین 0 تا 100 را در 2.5 ثانیه طی می کند.

گران ترین خودروی دنیا با قیمت 7میلیارد و 700 میلیون تومان + عکس


این خودرو البته دارای امکانات ویژه مانند چرم های اصل و مرغوب برای صندلی ها، استفاده از طلا در طراحی داخلی و همچنین چراغ هایی از الماس است که همه این موارد قیمت آن را بالا برده اند.
این خودرو همچنین در تعداد کم تولید می شود و در سل 2013 تنها 7 عدد از آن ها قرار است وارد بازار شود. گفته می شود تنها طراحی بدنه این خودرو نزدیک به 6 سال زمان برده است.


گردآوری : حاج قاسم تنها خبر نگار مستقل جاجرم


  
  
کد خبر: 193111
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1391 - 00:39
تعداد نظرات: 1 نظر
کشورهای امارت ، چین ، کره و ترکیه بیشترین آمار واردات به ایران را در ده ماه اول سال 91 به خود اختصاص داده اند .

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ، آمارهای منتشر شده حکایت از آن دارد که طی ده ماه سال 91 کشورهای امارت ، چین ، کره و ترکیه با واردات بیش از 23 میلیارد دلار کالا به ایران توانسته اند ، بیش از نیمی از حجم کل واردات به ایران را به خود اختصاص دهند .

واردات کالا به ایران طی این مدت از 148 کشور جهان صورت گرفته است و کشورهایی که اسامی آنها را به زحمت از روی نقشه می توان پیدا کرد در این میان کشورهای وارد کننده کالا به ایران دیده می شود .

کشورهایی مانند :سیشل ، آنتیگوا و بارابادا ، کالودینا جدید ، کیپ ورد و جزایر کیمن از جمله این کشورها می باشند .

اما در این میان کشور نیکاراگوئه با واردات 255 دلار کمترین واردات را به ایران داشته است .

نکته حائز اهمیت وجود کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این لیست است بطوریکه کشورهای سوئیس ، آلمان ، هلند و روسیه از جمله کشورهایی هستند که جزو 10 کشور اول واردات کالا به ایران هستند .

هند هم با واردات بیش از یک و نیم میلیون دلار کالا به ایران در رتبه یازدهم این جدول قرار گرفته است .

رتبه 38 ایالات متحده امریکا هم با واردات 114 میلیون دلاری به ایران در نوع خود جالب است .

با این آمارها مشاهده می شود که کشورهایی که هر روز دم از تحریم ایران می زنند، در عمل خود جزو کشورهای وارد کننده کالا به ایران به شمار می آیند و این نشان دهنده آنست که منافع اقتصادی این کشورها از هر سیاستی مهمتر است و عدم پایبندی به این تحریم ها را می توانید در جدول زیر مشاهده نمائید .

در این باره در آینده ای نزدیک بیشتر خواهیم نوشت .

کشورهایی که بیشترین واردات را به ایران داشته اند





جدول کشورهایی که کمترین واردات را به ایران داشته اند



  
  

حضور سرپرست تبلیغات اسلامی جاجرم در مراسم غبار روبی وعطر افشانی گلزار شهداء

ساعت 12:49 ب.ظ روز شنبه 21 بهمن 139

به گزارش رابط خبری اداره تبلیغات اسلامی جاجرم ، حجت الاسلام مجید حسین پور سرپرست اداره تبلیغات اسلامی با اعلام این خبر گفت : همزمان با ایام دهه فجر و در جهت تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهداء ، مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهداء ، عصر روز پنج شنبه 19 بهمن با حضور مسئولین ادارات ، خانواده معظم شهداء و ایثارگران و مردم ولایت مدار جاجرم برگزار شد .

در این مراسم شرکت کنندگان ضمن غبارروبی وعطر افشانی آرامگاه پاک شهیدان وقرائت قرآن و فاتحه،با آرمان های والای امام راحل(ره) وشهیدان تجدید میثاق کردند

 

ساعت 12:42 ب.ظ روز شنبه 21 بهمن 1391

حضور سرپرست تبلیغات اسلامی جاجرم در مراسم تجلیل از خیرین واهداءکنندگان جهیزیه

 

همزمان با سی وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشن تجلیل از خیرین واهداء کنندگان جهیزیه با همکاری کمیته امداد،بسیج خواهران وجلسات قرانی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی جاجرم در روز 21 بهمن ماه در حسینیه امام سجاد (ع) برگزار شد.

به گزارش رابط خبری اداره تبلیغات اسلامی جاجرم ،این مراسم با حضور امام جمعه،سرپرست تبلیغات اسلامی ،مسئولین ادارات ،خیرین وبانوان جلسات قرآنی با سخنرانی حجت الاسلام موسوی امام جمعه جاجرم برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه جاجرم طی سخنانی گفت: هر قدر خانواده‌ها در پرداختن به امر ازدواج جوانان سخت‌گیری کنند به همان میزان به مشکلات آنان دامن زده و زندگی را برای آنها سخت خواهد کرد.
وی خیرین را نیز مورد تکریم قرار داد و اظهار داشت: کاری که خیرین در راستای تهیه جهیزیه این نو عروسان می‌کنند همتی بسیار والا در راستای خشنود کردن خانواده‌ها و جوانان است که اجری آسمانی و الهی دارد.

شایان ذکر است مبلغ 70000000ریال توسط جلسات قرآنی وبسیجیان ومجامع عطیه  از خیرین وبانوان شهرستان جهت خرید جهیزیه واهداءآن به پنج نوعروس کم توان مالی به کمیته امداد امام خمینی (ره) اهداء کردند.

گفتنی است : در این مراسم ضمن تجلیل از خیرین و اهداء کنندگان جهیزیه ، بصورت نمادین جهیزیه اهدایی به نمایش گذاشته شد

حضور سرپرست تبلیغات اسلامی جاجرم در بهره برداری وکلنگ زنی پروژه های بخش شوقا

ساعت 11:08 ق.ظ روز شنبه 21 بهمن 1391

درهفتمین روز از دهه فجر در شهرستان جاجرم ، بخش جلگه شوقان ، سه پروژه با اعتبار182 میلیون تومان ویک پروژه با اعتبار490 میلیون ریال با حضور مسئولین ادارات شهرستان جاجرم کلنگ زنی شد.

به گزارش رابط خبری اداره تبلیغات اسلامی جاجرم،دراین روز همچنین احداث میدان 19 دی شهر شوقان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اعتبار 490میلیون ریال  کلنگ زنی شد.

از جمله پروژه های دیگر بخش جلگه شوقان بهره برداری از پروژه برق رسانی به روستای آب باریک بودکه با اعتباری بالغ بر 157 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

در ادامه همچنین ساختمان دهیاری روستای بام با اعتبار 12.5 میلیون تومان افتتاح گردید.


  
  
کد مطلب: 178000
مسئولین امروز را به خودشان نگیرند
اعتراض متفاوت به لاریجانی، هاشمی و احمدی نژاد
محسن مقدسی، 22 بهمن 91
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 بهمن 1391 ساعت 16:57

حضور مردم در راهپیمائی بی نظیر و کم سابقه امروز، چشم نظاره گر آمریکا و غربی ها را خیره ساخت و البته غیر این نیز از مردم انتظار نمی رفت. علی‌رغم  همه جوسازی و فضاسازی تبلیغاتی که رسانه های خارجی و ضدانقلاب طی چند روز گذشته علیه مردم داشتند، ملت با حضور خود  نشان داد که با وجود همه کمبودها، بدسلیقگی ها، بدرفتاری ها و فشارهای اقتصادی، به اصول نظام و دفاع از انقلاب و میراث شهدا پایبند می باشد و برخلاف غوغای خناسان و هذیان گوئی شیاطین، با لبیک به خواست رهبر انقلاب، ولایت فقیه را همچنان فصل الخطاب می داند.

اما راهپیمائی امروز، با همه شکوه و ابهت آن بدون حاشیه نبود. آیت الله هاشمی در راه پیمائی امروز، با شعار جمع محدودی از مخالفین مواجه شد و همین نیز حضور وی در راهپیمائی امسال را حاشیه ساز کرد. این در حالی است که آیت الله از سال 88 به بعد در همه راه پیمائی ها با واکنش منفی مردم مواجه شده است.

احمدی نژاد نیز در راهپیمائی امسال تجربه متفاوتی داشت. امسال برخلاف سالهای گذشته، مسیر بسیار کوتاهی را به صورت پیاده با مردم همراهی کرد و این درحالی است که همین زمان اندک را نیز تحت تدابیر شدید همراهان انتظامی طی کرد. در طی همین مدت نیز مردم با شعار " مرگ بر ضد ولایت فقیه" وی را همراهی و بدرقه می کردند.

احمدی نژاد همچنین، هنگام شروع سخنرانی، با خروج قابل ملاحظه مردم از صحنه سخنرانی مواجه شد، که همین موضوع نیز از چشم خبرنگاران و حاشیه نویسان رسانه ای دور نماند.

اما علی لاریجانی نیز در قم بی نصیب از اعتراضات مردمی نبود. وی با شعارهای پیاپی حاضرین مجبور شد سخنرانی خود را نیمه تمام رها کند و توسط محافظین از محل خارج شود. به لاریجانی کفش هم پرتاپ شد و توصیه وی به اخلاق و آرامش نیز کمکی به برگزار شدن بدون حاشیه این مراسم نکرد.

اما در رابطه با حاشیه های امروز چند نکته وجود دارد.

1- فارغ از درستی یا نادرستی اتفاقات حاشیه ای، حضور مردم در راه پیمائی امروز تنها یک پیام داشت و آن نیز اینکه مردم همچنان پایبند به اصل انقلاب و نظام و گوش به فرمان رهبری هستند. و مسئولین با هیچ منطقی، حق ندارند این حضور را به پای خود بنویسند. رفتار و عملکرد دولتی ها و مجلسی ها، در ایجاد شرایط پرفشار امروزی، آنقدر قابل گلایه است که با هیچ منطقی نمی توان حضور مردم را نشانه رضایت از مسئولین دانست. بیان خدماتی هم چون سهام عدالت و یارانه و غیره در تریبون رسمی امروز نیز با دهها قصور و تقصیر، دیگر رنگ باخته است و مردم این را بدرستی می فهمند. اعتراضات مردم به مسئولین سیاسی شاهدی بر این مدعا است.

2- انتقاد از مسئولین بی شک یک وظیفه و مطالبه واجب از سوی مردم است. مردم باید بتوانند در هر شرایطی و با صدای بلند مسئولین خود را نقد کنند. اما نقد مسئولین باید با ادب و متانت همراه باشد و به بهانه اعتراض، رفتار خلاف قانون و شرع و نزاکت هیچ توجیهی ندارد. البته بی اخلاقی در سطح مسئولین، به حکم تجریه و علم با مقیاس گسترده و مضاعفی به سطوح مختلف جامعه کشیده می شود. وقتی مسئولین در بالاترین سطح، حرمت جمهوری اسلامی و مردم را نگه نمی دارند و با نافرمانی از رهبری، بجای نقد، بی اخلاقی می کنند، خیلی دور از انتظار نیست که عده ای نیز در یک جشن ملی به فکر تسویه حساب های سیاسی باشند.

3- اعتراض به سه مسئول ارشد نظام با ظاهر شبیه به هم اما با تفاوت های شکلی و ماهیتی همراه بود. اعتراض به آیت الله هاشمی نسبت به سالهای گذشته به شکل چشمگیری کاهش یافته بود. حتا اعتراض مخالفین، همزمان با شعارهای حمایت آمیز عده ای دیگری در دفاع از آیت الله بود. بی تردید مواضع روشن ولو دیرهنگام آیت الله طی چند ماه گذشته درباره فتنه، فضای تند و تلخِ علیه وی را تعدیل کرده است.

لاریجانی نیز امروز با تندی برخی حاضرین مواجه شد، اما جنس این اعتراض نیز قابل تامل است. برخورد تند و افراطی همراه با پرتاب کفش و اجسام دیگر و نهایتن حمله به جایگاه سخنرانی و مقاومت برای خروج وی، از رفتار اعتراضی مردم خودجوش خارج است. سابقه این قبیل اتفاقات نشان می دهد که این دست اعتراضات خودجوش، هیچگاه با رفتار افراطی و حرمت شکنانه و جسارت آمیز همراه نمی شود. ضمن اینکه مدتی بعد از برهم زدن جلسه لاریجانی، رسانه های دولتی و برخی خبرگزاری ها، عکس ها و اخباری را منتشر کردند که نشان می دهد برهم زنندگان جلسه در دستشان پوسترهائی با عنوان "زنده باد بهار" (شعار انتخاباتی امروز احمدی نژاد در پایان سخنرانی اش) داشتند و شعارهائی در حمایت از کاندیداتوری مشائی سر می دادند. این خبر را باید در کنار خبر اعزام استقبال کننده ازقم به فرودگاه مهرآباد برای ورود احمدی نژاد از مصر گذاشت. تردیدی نیست که این رفتار سازماندهی شده بود و ظاهرن دولتی ها نیز ابائی از بیان آن نداشتند.

اما احمدی نژاد نیز حضور متفاوتی را امروز تجریه کرد. کمتر از سالهای گذشته بین مردم بود. تحت مراقب های شدید بین مردم آمد و مشخص بود که نسبت به اعتراضات مردم آگاه است. اما واکنش اصلی به احمدی نژاد هنگام سخنرانی وی رخ داد. زمانیکه مردم میدان اصلی و محل سخنرانی رئیس جمهور را خالی کردند. طبیعی است که چنین اقدامی نمی تواند سازماندهی شده باشد چه آنکه اگر سازمانی هم باشد، این سازمان مردمی بوده و رانتی از کیسه بیت المال خرج کسی نشده است.

در هر صورت، به هربهانه و با هر سازمانی، اعتراض های خشن به مسئولین، آنهم در جشن ملی 22 بهمن بدعتی خطرناک است که متاسفانه از چند سال پیش به این طرف راه افتاده است و ادامه آن نیز هیچ کس را در امان نخواهد گذاشت. این رسم، خلیفه کشی است که خواهد ماند.


  
  

کد خبر: 148954

نظرات : 0 تاریخ انتشار: 1391/11/22 ساعت :8:44 PM

 
حداقل حقوق 100‌درصد افزایش می یابد؟
بررسی‌های مزدی ادامه دارد و پیشنهادهای رنگارنگی برای تعیین حداقل دستمزد یک‌ساله کارگران مطرح می‌شود.

بررسی‌های مزدی ادامه دارد و پیشنهادهای رنگارنگی برای تعیین حداقل دستمزد یک‌ساله کارگران مطرح می‌شود. از 480‌هزار تومان تا یک‌میلیون و 500‌هزار تومان، پیشنهادهایی است که از سوی بعضی از مجلسی‌ها و نمایندگان کارگری برای حداقل حقوق کارگران مطرح می‌شود. پیشنهادهایی که گاهی آن‌قدر بزرگ و دور از ذهن به نظر می‌رسند که به محض شنیدن از حیطه واقعیت دور می‌شود. همچون افزایش حقوق کارگران به بیش از یک‌میلیون و 800‌هزار تومان که برآوردی از خط فقر است. پیشنهادها در حالی مطرح می‌شود که به گفته فعالان کارگری همچنان بررسی‌ها درباره سبد هزینه خانوار کارگری و نشست‌هایی در‌این‌باره ادامه دارد و مجلسی‌ها نیز وارد این عرصه شده و پیشنهاد افزایش صد‌درصدی دستمزد کارگری در سال 92 را به دولتی‌ها داده‌اند. افزایشی صد‌درصدی که براساس آن باید حداقل حقوق را به 778‌هزار تومان برسد. علی دهقان‌کیا، عضو هیات ‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، در‌این‌باره با اشاره به این‌که به‌تازگی فراکسیون کارگری مجلس به دولت پیشنهاد کرده است که در آن حداقل دستمزد سال آینده باید به میزان صد‌درصد افزایش یابد، می‌گوید: «در این صورت حداقل دستمزد سال آینده نباید از 700‌هزارتومان کمتر باشد.»

وی ادامه می‌دهد که «با توجه به افت شدید ارزش ریال، رشد سالانه دستمزد دیگر توان تامین معیشت کارگران را نخواهد داشت و باید گفت روش فعلی افزایش سالانه دستمزد، دیگر مشکلی از کارگران حل نخواهد کرد.» این مقام مسئول کارگری کشور، ادامه داد: «اگر شورای‌عالی کار به تامین معیشت و هزینه‌های خانوار توجه کند، ارقام به‌مراتب بسیار بیشتر از دستمزدهای فعلی خواهد بود.»
پیشنهاد حداقل دستمزد 700‌هزار تومانی که از سوی فراکسیون کارگری مجلس به دولت داده شده است در حالی مطرح می‌شود که به گفته نمایندگان کارگران در شورای‌عالی مزد، حداقل حقوق کارگران در شرایط کنونی مرز یک‌میلیون تومان را پشت‌سر گذاشته و به‌راحتی صحبت از خط فقر یک‌میلیون و 500 تا یک‌میلیون و 800‌هزار تومانی مطرح است.
خط فقری که دوبرابر پیشنهادی است که فراکسیون کارگری مجلس برای حداقل حقوق کارگران به دولتی‌ها داده است و از سوی کارگران برای امرار معاش ناکافی قلمداد می‌شود. در این ‌باره جعفر عظیم‌زاده، رییس هیات‌ مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، به بهار می‌گوید: «شنیده‌ایم فراکسیون کارگری مجلس، حداقل دستمزد 700‌هزار تومانی را پیشنهاد داده اما واقعیت این است که هزینه‌های معیشت خانوار کارگری همچون سایر بخش‌ها چندبرابر شده است و این دستمزد 700‌هزار تومانی هم نمی‌تواند خانواده کارگری را که اکنون زیر خط فقر زندگی می‌کند حتی به این خط نزدیک کند.» وی ادامه می‌دهد: «ما سعی می‌کنیم که روی حداقل دستمزدی بالاتر از یک‌میلیون تومان مذاکره کنیم چراکه در حال حاضر حقوق 389‌هزار تومانی که کارگران دریافت می‌کنند، کفاف پرداخت اجاره خانه آن‌ها را نیز نمی‌دهد و حتی اجاره‌ها در شهر تهران بسیار بیشتر از 389‌هزار تومانی است که یک کارگر دریافت می‌کند.» وی درباره این‌که گفته می‌شود این پیشنهادات روی کاغذ می‌مانند چراکه کارفرماها صراحتا می‌گویند که توان پرداخت دستمزدهای پیشنهادی را ندارند و به این ترتیب تعدیل نیرو و اخراج گسترده کارگران رقم خواهد خورد، اظهار می‌کند: «ما معتقدیم کارفرما‌ها می‌توانند دستمزد بهتر از این دستمزدها را به کارگران پرداخت کنند. بحث ما این است که چرا کارگران باید تاوان بحرانی را که همه از آن صحبت می‌کنند پرداخت و زیر خط فقر زندگی کنند؟» عظیم‌زاده خاطرنشان می‌کند: «چند سالی است که با نادیده گرفتن ماده 41 قانون، زندگی برای کارگران سخت شده است، چطور می‌شود جامعه چند‌میلیونی کارگری را با حداقل دستمزد راضی کرد اما نمی‌شود کارفرماها را مجاب کرد که کمتر سود کنند و در مقابل آن کارگران امکان دریافتی دستمزدی با توجه به هزینه‌های زندگی خود را داشته باشند؟» وی یادآور می‌شود: «چند سالی است که وقتی پای افزایش دستمزد کارگری میان می‌آید، گفته می‌شود تورم به پشتوانه این افزایش دستمزد بالا خواهد رفت، سوال اینجاست که مگر در این سال‌ها که حداقل دستمزد بدون توجه به ماده 41 قانون و حتی کمتر از تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌یافت، تورم بالا نرفت؟» وی ادامه می‌دهد: «معتقدیم کارفرماها اگر حاضر شوند کمتر سود کنند، می‌توان شرایط دستمزدی کارگران را بهتر کرد اما باید دید در جریان مذاکرات سه‌جانبه مزد چقدر زور کارگران می‌رسد تا دولت و کارفرماها را برای دریافت حقوقی که متناسب با شرایط کشور باشد مجاب کنند.» وی با اشاره به این‌که راه‌های مختلفی را می‌توان برای جبران کسری دستمزد کارگران با خط فقر یا حداقل معیشت به‌کار بست، تصریح می‌کند: «می‌توان بخشی از این دستمزد را نقدی به کارگران پرداخت کرد و بخش دیگر را در قالب بن‌های کارگری تا کارگران بتوانند کالاهای اساسی خود را با استفاده از این بن‌های کارگری تامین کنند.»
در این میان نکته دیگری که چندی است مورد انتقاد برخی از نمایندگان کارگری قرار گرفته و برخی آن را اجحاف در حق کارگران با سابقه می‌دانند، اجرای فرمول ترکیبی در تعیین دستمزد است. به گزارش مهر، تعیین حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار تاکنون به صورت ترکیبی و تعیین دو نرخ متفاوت برای کارگران انجام شده است؛ به‌نحوی که بخشی از جامعه کارگران از یک نرخ افزایش و گروه‌های دیگری نیز از نرخ دیگری بهره‌مند شده‌اند. به‌عبارتی در قالب مصوبات ترکیبی دستمزد، برای حداقل‌بگیران دستمزد در سال‌جاری افزایش 18‌درصدی و برای سایر سطوح شغلی و گروه‌هایی که پایه حقوقی بالاتر از مصوبات سالانه شورای‌عالی کار دارند نیز ‌درصد رشد دیگری به میزان هفت‌‌درصد به اضافه روزانه 12093 ریال به نسبت آخرین مزد سال 90 در نظر گرفته شده است. اعمال روش ترکیبی تعیین دستمزد و تفکیک کارگران و مشمولان قانون کار به دو گروه (حداقل‌بگیران و سایر سطوح مزدی) باعث به وجود آمدن برخی اشکالات از جمله نزدیک‌شدن حقوق و دستمزد نیروهای تازه‌وارد با افراد دارای سوابق 15 سال به بالا می‌شود که این مسئله اعتراض کارگران با سابقه خدمتی بالا را در پی دارد. کارگران با سوابق خدمتی بالا می‌گویند در دراز مدت شیوه تعیین حداقل دستمزد ترکیبی باعث از بین رفتن و مخدوش شدن حق و حقوق آنان خواهد شد به نحوی که فردی با حداقل دستمزد بسیار پایین در 20 سال گذشته وارد بنگاهی می‌شود و سال‌ها تجربه و خدمت را در کارنامه خود به ثبت می‌رساند که باید این موارد در میزان دریافتی‌های وی نیز به وضوح قابل مشاهده باشد.

 

منبع: روزنامه بهار


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ