سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس سه بار بر تو خشمگین شد و درباره ات سخنی ناروا نگفت، او را به دوستی بگیر . [امام صادق علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان
1391/11/21 12:53:30 PM 1391/11/22
 
پرداخت‌عیدانه به‌ صورت نقدی و کالایی
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ضمن اشاره به نتایج جلسات مشترک دولت و مجلس طی چند روز گذشته، گفت: این جلسات نتیجه روشنی داشت که می توان به عیدی ویژه دولت و مجلس که در اسفند به مردم پرداخت می شود، اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جلسات خوب و مفیدی دولت و مجلس داشتند، تصریح کرد: نتیجه روشن این جلسات عیدی ویژه دولت و مجلس بود که در اسفند به صورت نقدی یا ترکیبی از نقدی و کالایی به مردم پرداخت می شود.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ضمن اشاره به نتایج جلسات مشترک دولت و مجلس طی چند روز گذشته، گفت: این جلسات نتیجه روشنی داشت که می توان به عیدی ویژه دولت و مجلس که در اسفند به مردم پرداخت می شود اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این سرانه یا نقدی خواهد بود یا ترکیبی از نقدی و کالایی و مبلغ آن را دولت در چند روز آینده اعلام خواهد کرد.

اجرای فاز دوم هدفمندی یارنه ها نیازمند فضای آرام و ثبات اقتصادی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در ادامه این جلسات بحث قانون هدفمندکردن یارانه ها مورد بحث قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در جلسات کارگروهی این جلسه موضوعاتی از قبیل آثار هدفمندکردن یارانه ها در مرحله اول و آثار آن در جامعه و پیش بینی فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها و آثار تورمی و شرایطی که برای اجرای این مرحله از قانون برای جامعه ایجاد می کند مورد بحث قرار گرفت.

مصباحی مقدم با اشاره به نتایج این جلسات افزود: به این نتیجه رسیدیم که اجرای فاز دوم هدفمندی یارنه ها نیازمند فضای آرام، ثبات اقتصادی، ثبات قیمت ها و کنترل نرخ تورم است.

دولت لایحه بودجه را تا به امروز به مجلس ارائه نداده است
رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین به تاخیر لایحه بودجه 92 توسط دولت اشاره کرد و افزود: دولت قرار بود لایحه بودجه را نیمه آذر ماه به مجلس ارائه دهد ولی تا به امروز این امر محقق نشده است. انتظار می رود که دولت لایحه دو دوازدهم یا چند دوازدهم را به مجلس ارائه دهد و این لایحه تا آغاز سال به تصویب برسد تا تکلیف دولت مشخص شود.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: امیدواریم لایحه بودجه 92 درهمین سال تصویب شود اگر نشد تا فرودین و اردیبهشت به تصویب می رسد.

حضور بسیج در زمینه نظارت بر قیمت ها
وی در ادامه به اجرا نشدن قطعی فاز دوم هدفمند کردن یارانه در سالجاری خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح نیز باید ارزیابی صورت گیرد اما تا به امروز با دولت در این زمینه به توافق نرسیده ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: با دولت در زمینه نظارت بر قیمت ها به توافقاتی رسیدیم که بسیج را وارد عمل کنیم تا در کنار وزارت صنعت معدن و تجارت کار نظارت بر قیمت ها در کشور را اجرا کند.

منبع: مهر


  
  
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری:
4 هزار هکتار از اراضی ملی جاجرم امسال برای اجرای طرح های کشاورزی استعدادیابی شد
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/11/05 شماره انتشار 18325

علیداد – 4 هزار هکتار از اراضی ملی جاجرم که مستعد برای اجرای طرح های کشاورزی بود امسال استعدادیابی شد.رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاجرم روز سه شنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اراضی شناسایی شده بیشتر در بخش شوقان واقع شده است.«قدیمی» اضافه کرد: شناسایی و استعدادیابی دیگر نقاط مستعد اجرای طرح های کشاورزی نیز در دست بررسی است که در صورت نیاز و استقبال متقاضیان پس از تخصیص زمین و تأمین آب قابل واگذاری خواهد بود.وی ادامه داد: بیش از 97 درصد از مساحت اراضی ملی جاجرم تاکنون سنددار شده است و هیچ گونه محدودیتی برای واگذاری زمین در اراضی ملی بدون معارض و مستعد اجرای طرح نخواهیم داشت. وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 مورد درخواست واگذاری اراضی ملی این شهرستان به منظور اجرای طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی و صنعتی ارزیابی شده است.


  
  
مشکلات کارگران گرمه برای ثبت نام سهام عدالت در جاجرم
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/11/04 شماره انتشار 18324

محمودیان – کارگران فصلی گرمه از مشکلات موجود در روند ثبت نام سهام عدالت که البته در شهر جاجرم انجام می شود گلایه دارند.یکی از کارگران گرمه گفت: به دلیل نبود شرکت تعاونی سهام عدالت در گرمه، برای ثبت نام به جاجرم مراجعه کردم و با تجمع افرادی مواجه شدم که پشت در بسته تعاونی منتظر بودند.وی ادامه داد: برای ثبت نام هر خانوار 20 هزار ریال دریافت می کنند.کارگر دیگری اظهار داشت: برای ثبت نام، یک روز از وقت کارگران گرفته می شود و نمی توانند درآمدی کسب کنند.وی که خواستار راه اندازی شعبه ثبت نام سهام عدالت کارگران در گرمه است، ادامه داد: این موضوع در کاهش زمان ثبت نام تأثیر زیادی دارد.«شکاریان» یکی دیگر از کارگران فصلی گرمه بیان کرد: اگر شعبه ثبت نام در گرمه ایجاد شود کارگران از کارشان عقب نمی مانند و نیاز نیست در این هوای سرد برای ثبت نام و گرفتن فرم مدت طولانی پشت نوبت بمانیم.در همین زمینه، «علی پور» سرپرست فرمانداری گرمه علت این را که مردم گرمه باید برای ثبت نام سهام عدالت به جاجرم بیایند نبود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان گرمه عنوان کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جاجرم هم در این باره گفت: 3 هزار و 919 نفر از کارگران فصلی و ساختمانی براساس گزارش سازمان خصوصی سازی، مشمول دریافت سهام عدالت شناخته شده اند که باید با دریافت و تکمیل فرم ها، ثبت نام خود را نهایی کنند.

«کاویانی» افزود: فهرست ثبت نام شدگان شهرهای گرمه و جاجرم و بخش های سنخواست و شوقان به شکل فهرست های تفکیکی نیست.وی ادامه داد: در سال های 85 و 86 شهرستان گرمه هنوز شهر بود و به همین دلیل کارگران ساختمانی و فصلی به نام شهرستان جاجرم برای سهام عدالت ثبت نام کرده بودند.

وی اضافه کرد: روز ثبت نام افراد مختلف که براساس حروف الفبا تعیین شده، از قبل به مشمولان از طریق پیامک اطلاع رسانی شده است و نیازی نیست که تمام افراد با هم مراجعه کنند اما کارگران فصلی و ساختمانی بدون توجه به زمان تعیین شده برای ثبت نام به این شهر هجوم می آورند و با شلوغی و ازدحام جمعیت مواجه می شوند که وقت خود آن ها گرفته می شود.

وی با بیان این که مهلت تکمیل کردن فرم شناسایی خانوار کارگران تا هفدهم این ماه ادامه دارد، توصیه کرد: تنها افرادی که پیامک برای آن ها ارسال شده است می توانند به محل ثبت نام مراجعه کنند.

وی یادآور شد: به علت تفکیک نشدن فهرست های ثبت نام در سامانه نمی توان در شهرستان گرمه به شکل مستقل ثبت نام را انجام داد.


91/11/20::: 8:27 ع
نظر()
  
  
سرپرست معاونت عمرانی استانداری خبر داد:
تصمیم های جدید درباره راه آهن مشهد- بجنورد
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/11/12 شماره انتشار 18330
نویسنده: اکرم اسعدی

تصمیم های جدیدی درباره راه آهن مشهد- بجنورد گرفته و قرار شده است این خط ریلی را پیمانکار ایرانی با مشارکت یک شرکت چینی اجرا کند.سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری روز گذشته با بیان این مطلب در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: 10 کیلومتر منتهی به ایستگاه بجنورد از این پروژه اکنون توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال خاک برداری است.

«عطاء ا... قادری» افزود: در آخرین جلسه ای که درباره اجرای این خط ریلی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، مقرر شد کل مراحل اجرای آن اعم از مطالعه، احداث، نگهداری و بهره برداری از طریق فاینانس به یک شرکت ایرانی داده شود. اما این شرکت می تواند ماشین آلات آن را از طریق شرکت چینی تهیه کند.وی تأکید کرد: نیروی انسانی در اجرای این پروژه به هیچ وجه چینی نخواهد بود. وی اضافه کرد: مذاکره ها درباره اجرای بقیه مراحل کار این پروژه با پیمانکار جدید انجام شده و بانک عامل برای تضمین این پیمانکار هم مشخص شده است. «قادری» خاطر نشان کرد: هفته آینده تصمیم گیری در این باره نهایی و درباره آن اطلاع رسانی می شود.سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در بخش دیگری از صحبت های خود به روند اجرای بزرگراه بجنورد- گلستان هم اشاره کرد و گفت: مناقصه 2 قطعه نهایی این پروژه نیز برگزار شد و عملیات اجرای آن هم به زودی آغاز می شود.وی این قطعه ها را مسیر رباط قره بیل- دشت و دشت تا تونل عنوان کرد.وی بیان کرد: قطعه نخست این پروژه به طول 34 کیلومتر در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه دوم به طول 42 کیلومتر هم 15 درصد پیشرفت دارد. «قادری» پیشرفت فیزیکی قطعه سوم این پروژه به طول 24 کیلومتر را هم 15 درصد عنوان کرد. وی تصریح کرد: این پروژه به جز کنارگذر که 20 کیلومتر طول و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قرار است در 5 قطعه اجرایی شود.وی در ادامه به برخی مصوبه های سفر مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این مصوبه ها تحول هایی بنیادین در استان ایجاد می کند.وی گازرسانی به 410 روستا با اعتبار 760 میلیارد ریال، احداث هزار واحد مسکن شهری و هزار و 500 واحد مسکن روستایی با اعتبار 130 میلیارد ریال، اجرای طرح هادی 50 روستا با 200 میلیارد ریال و احداث مدارس و خوابگاه های دانش آموزی با هزار و 180 میلیارد ریال را از جمله این مصوبه ها عنوان کرد. وی خاطر نشان کرد: مصوبه های سفر در حوزه کشاورزی هم تحول بزرگی در این بخش ایجاد می کند و اختصاص 150 میلیارد ریال برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، 25 میلیارد ریال برای لایروبی، احیا و مرمت قنوات، 70 میلیارد ریال به منظور اجرای خط انتقال آب سالم برای عشایر و 65 میلیارد ریال برای احداث بندهای خاکی و استخرهای ذخیره آب از جمله مصوبه های این بخش است. «قادری» به برخی مصوبه های بخش آب استان هم اشاره و بیان کرد: اختصاص 50 میلیارد ریال برای اتمام کار سد گلول و بهره برداری از آن، 120 میلیارد ریال برای تقویت اعتباری سد سومبار و 10 میلیارد ریال برای همین منظور در سد چندیر و 120 میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه های مرزی به طول 12 کیلومتر از جمله پروژه های بخش آب استان است.این مسئول تخصیص 90 میلیارد ریال برای سد گلمندره، 70 میلیارد ریال شبکه پایاب سد سومبار، 60 میلیارد ریال احداث شبکه پایاب سد چندیر و 60 میلیارد ریال برای پروژه آب رسانی به شهرهای گرمه و جاجرم را از دیگر مصوبه های مربوط به بخش آب در سفر پر خیر و برکت رهبر انقلاب عنوان کرد. وی اختصاص 160 میلیارد ریال برای تقویت اعتبار و بهره برداری از طرح آب رسانی به بجنورد را هم از جمله این مصوبه ها ذکر کرد و گفت: این پروژه پایان یافته است و در حال حاضر 10 درصد جمعیت بجنورد، در مناطقی از ضلع غربی و جنوب غربی شهر از آب سد شیرین دره بهره مند هستند.وی تصریح کرد: با پایان یافتن عملیات اجرایی تصفیه خانه معصوم زاده بجنورد، 60 درصد دیگر از جمعیت این شهر هم به زودی از آب سد شیرین دره برخوردار خواهند شد.


  
  
خبرهای مهم استانداردرباره تسهیلات بخش صنعت و معدن و وام ازدواج
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/11/19 شماره انتشار 18336

اکرم اسعدی-اعطای تسهیلات کلان به بخش صنعت و معدن و پرداخت وام ازدواج به 10 هزار زوج آن هم تا یک ماه دیگر 2 خبر مهمی بود که سکاندار استان در گفت وگو با خراسان شمالی خبر داد.به گفته استاندار در جلسه مدیران عامل بانک ها که برای پیگیری مصوبات سفر رهبری هفته جاری در بجنورد برگزار شد بانک ها متعهد شدند وام ازدواج کلیه متقاضیان را تا پایان سال پرداخت کنند و همچنین به صورت نامحدود تسهیلات بخش معدن و صنعت را پرداخت نمایند.واقعیت این است که روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها درخصوص وام ازدواج و بخش صنعت مشکل بزرگی بود که از سویی برای واحدهای صنعتی مشکل جدی ایجاد کرده بود و از سوی دیگر زوج های جوان نیز از وام گرفتن ناامید شده بودند اما اگر این خبر استاندار شامل هزار وعده خوبان یکی وفا نشود نگردد می توان گفت خبر بسیار امیدبخش برای زوج های جوان و جان بخشی برای بخش صنعت خواهد بود.مدیران عامل بانک ها اگر به قول و قراری که دادند عمل کنند باید گفت نشست یاد شده اگرچه در زمستان و در هوای سرد و یخبندان برگزار شد ولی حرارت و نتیجه بهاری و فرحبخشی داشته که می تواند امیدآفرین باشد. استاندار خراسان شمالی با اشاره به جزئیات مصوبه های جلسه روز شنبه با مدیران عامل بانک های کشور، از اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 10 هزار زوج جوان استان تا پایان امسال خبر داد.«محمود احمدی بیغش» روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به این که 10 هزار زوج جوان استان در نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند، گفت: مدیران عامل بانک های ایران در جلسه ای که به مناسبت پی گیری مصوبه های سفر رهبری روز شنبه هفته جاری در بجنورد برگزار شد، وعده دادند که تا پایان امسال تسهیلات ازدواج این تعداد متقاضی را پرداخت کنند.وی اضافه کرد: در این جلسه هم چنین مقرر شد برای باز شدن سامانه ثبت نام دریافت وام ازدواج در مدت زمانی محدود برای متقاضیان استان رایزنی شود که هم زمان با عملی شدن آن، اطلاع رسانی لازم به مردم استان خواهد شد تا در صورت نیاز، بتوانند در آن ثبت نام کنند و از این تسهیلات برخوردار شوند.وی تصریح کرد: تاکنون به 18 هزار زوج جوان در استان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است.وی در ادامه به دیگر مصوبه های این جلسه برای استان اشاره کرد و با بیان این که این جلسه 25 مصوبه اثرگذار برای استان داشت، بیان کرد: با اجرایی شدن این مصوبه ها، تحول بزرگی در اقتصاد استان ایجاد خواهد شد.

 

اعطای تسهیلات، بدون محدودیت

وی اظهار داشت: این مصوبه ها، نوید بسیار خوبی برای سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری در خراسان شمالی دارد که از جمله آن ها می توان به نامحدود بودن تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی به منظور ارائه به سرمایه گذاران برای حمایت از آن ها اشاره کرد.وی خاطر نشان کرد: با توجه به محروم بودن خراسان شمالی، در جلسه مذکور، عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی اعلام کرده که این صندوق برای تسهیلات ریالی خود محدودیت مشخص کرده است اما این سقف را برای خراسان شمالی بر می دارد که محدودیت اعطای تسهیلات در این بخش وجود نداشته باشد.«احمدی بیغش» اضافه کرد: از آن جایی که سقف پرداخت تسهیلات به بخش صنعت از صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن بسته شده است، نماینده این صندوق هم چنین وعده داد با توجه به این موضوع، چون صندوق مذکور یا 14 بانک قرارداد عاملیت دارد، تفاهم نامه ای با 2 بانک دیگر هم منعقد می کند تا بتواند به بخش صنعت و معدن خراسان شمالی هم در بخش ارزی و هم در بخش ریالی، تسهیلات پرداخت کند.

 

50 میلیارد ریال برای صنایع دستی استان

وی تصریح کرد: پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع دستی استان از صندوق توسعه ملی پیش بینی شده بود که بنا به دلایلی تاکنون پرداخت نشده است و در این جلسه مقرر شد این تسهیلات نیز به طور کامل پرداخت شود که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان موظف است فهرست طرح های این بخش را به این صندوق اعلام کند.نماینده عالی دولت در استان هم چنین بیان کرد: هر یک از بانک ها در این جلسه متعهد شدند که عاملیت 2 یا 3 صنعت بزرگ استان را برعهده بگیرند که خرید هواپیما برای شرکت هواپیمایی اترک، کمک به برطرف شدن مشکلات کارخانه های آلومینا و پتروشیمی، ساخت بیمارستان خصوصی، پرداخت تسهیلات مورد نیاز شرکت فولاد آلیاژی کیمیای صبا، نیروگاه مگا کوثر اسفراین و طرح توسعه شرکت بهنوش ایران در شیروان از جمله این موارد است.

 

45 طرح صنعتی استان از صندوق توسعه ملی تسهیلات می گیرد

وی اظهار داشت: در این جلسه هم چنین مصوب شد به تمامی 45 طرح صنعتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات معرفی کرده است، تسهیلات پرداخت شود.«احمدی بیغش» تصریح کرد: این سازمان هم چنین موظف شد در زمینه اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی در زمینه پرداخت بدون محدودیت تسهیلات به سرمایه گذاران اطلاع رسانی و فهرست طرح های جدید و بیشتری را به صندوق توسعه ملی ارائه کند تا پرداخت تسهیلات به آن ها در دستور کار قرار بگیرد.جلسه مدیران عامل بانک های ایران روز شنبه با هدف پی گیری مصوبه های سفر رهبری به خراسان شمالی، با دعوت استاندار در بجنورد برگزار شد.


  
  
با تأیید آمادگی فرودگاه برای پذیرش هواپیماهای ایرلاین؛
سازمان حج و زیارت زمان آغاز پروازهای حج از فرودگاه بجنورد را اعلام می کند
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/11/18 شماره انتشار 18335
پروازهای تفریحی با هواپیماهای فوق سبک در بجنورد آموزش داده می شود

بهروز- با تأیید آمادگی فرودگاه بین المللی بجنورد برای پذیرش هواپیماهای ایرلاین در پذیرش پروازهای خارجی، پروازهای عتبات عالیات و حج عمره از این فرودگاه، پس از اعلام زمان پروازها توسط سازمان حج و زیارت و شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور آغاز می شود.فرودگاه بجنورد در سال 76 به بهره برداری رسید و از همان زمان، تشرف به حج و عتبات عالیات از این فرودگاه یکی از آرزوهای زائران استان بوده است.

زائران خراسان شمالی هم اکنون برای تشرف به حج عمره و تمتع و هم چنین عتبات عالیات با تحمل مشکلات مختلف از مشهد و دیگر فرودگاه های دارای شرایط اعزام می شوند. طرح توسعه فرودگاه بین المللی بجنورد هم از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به خراسان شمالی بود.مدیر فرودگاه بجنورد روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و تجهیزات مورد نیاز برای این پروازها خریداری و آماده شده است. «محمود امانی بنی» اظهار داشت: پس از این که در سال 89 مرز هوایی فرودگاه تأیید شد، برنامه ریزی های لازم نیز انجام و تجهیزات مورد نیاز این کار خریداری شد تا با شروع پروازها مشکلی در این مورد به وجود نیاید.وی هم چنین عنوان کرد: مجوز اولیه احداث آموزشگاه پرواز تفریحی و آموزشی در بجنورد اخذ شده است و پس از طی مراحل بعدی، ماه آینده ساخت این آموزشگاه آغاز می شود. وی افزود: این آموزشگاه که هدف از احداث آن، توسعه پروازهای تفریحی و آموزشی با هواپیماهای فوق سبک است، پس از 3 ماه کار خود را آغاز می کند.وی در مورد افزایش تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد هم بیان کرد: در حال حاضر تعداد مسافران با تعداد پروازها متناسب است و براساس نیاز مردم پروازها افزایش پیدا می کند.

هم اکنون در فرودگاه بجنورد هر روز یک پرواز از تهران به مقصد بجنورد و بر عکس انجام می شود.«امانی» افزود: پس از قرار گرفتن طرح توسعه فرودگاه بجنورد در ردیف پروژه های مهر ماندگار از اعتبارات این بخش هنوز رقمی جذب نشده ولی پیشرفت پروژه ها خوب و متناسب با رقم ریالی جذب شده، از اعتبارات مصوب سال 89 است.وی گفت: از 350 میلیارد ریال مصوب، 150میلیارد ریال آن جذب شده است.وی پیشرفت فیزیکی طرح توسعه فرودگاه بجنورد را 52 درصد بیان کرد و یادآور شد: طبق برنامه در 6 ماه نخست سال 92 ساخت ترمینال و باند فرودگاه به پایان می رسد.وی خاطر نشان کرد: ترمینال خارجی فرودگاه نیز در 6 ماه دوم سال آینده به پایان خواهد رسید.وی اظهار داشت: تا اتمام عملیات اجرایی ترمینال خارجی، در کوتاه مدت ترمینال فعلی فرودگاه را تغییر داده ایم تا مشکلی برای پروازهای خارجی نداشته باشیم.«امانی» هم چنین بیان کرد: با اقدامات انجام شده در فرودگاه بجنورد، کنسلی پروازها به نسبت قبل کاهش پیدا کرده است. مدیر فرودگاه بجنورد افزود: در 9 ماه امسال با 218 پرواز در فرودگاه بجنورد، 12 هزار و 824 مسافر وارد استان و 13 هزار و 411 مسافر از استان خارج شدند.وی گفت: با توجه به تعطیلی 50 روزه فرودگاه در تابستان تعداد پروازها و مسافران 5 تا 6 درصد کاهش یافته است.وی هم چنین در مورد طرح تملک اراضی اطراف فرودگاه نیز اظهار داشت: بخش اول تملک اراضی که در راستای باند بود، اجرا شد و قسمتی از اراضی ملی نیز به فرودگاه تحویل داده شده است. وی اظهار داشت: بخش دوم عرصه حاشیه های باند است که مقرر شد این اراضی از منابع استانی تملک شود و در مورد تملک عرصه مشکلی وجود ندارد. وی ادامه داد: بخش دوم تملک ها مربوط به فضای اعیانی منازلی است که در حاشیه باند و در طرح تملک قرار دارند و در این بخش نیز از 169 فضای اعیانی، 54 فضا در راستای باند فرودگاه بوده است. وی بیان کرد: از 54 فضای اعیانی، 51 مورد با 20 میلیارد ریال اعتبار تملک و با توافق مالکان و توسط خود آن ها تخریب شد.وی اضافه کرد: قیمت این اراضی با ارزیابی کارشناسان تعیین و به روز پرداخت شده است و بدهی بابت اعیانی نداریم.وی در مورد ساخت و ساز در اطراف فرودگاه بجنورد نیز تصریح کرد: همه افرادی که قصد دارند در محدوده شعاع 4 کیلومتری فرودگاه بلند مرتبه سازی کنند باید استعلام مربوط را به دلیل بالا بردن ضریب ایمنی از فرودگاه اخذ کنند. وی گفت: براساس قراردادی که بین فرودگاه و دستگاه های امدادی وجود دارد و در چهارچوب قراردادها، این دستگاه ها می توانند در فرودگاه آشیانه داشته باشند.«امانی» افزود: زمینه های سرمایه گذاری در فرودگاه بجنورد مانند ساخت هتل فرودگاهی، نمایشگاه، فروشگاه و آموزش پروازهای تفریحی و آموزشی فراهم است و از سرمایه گذاری در این بخش ها و بخش های مرتبط که مانع پروازی و امنیتی نداشته باشد، حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: فرودگاه بجنورد از نظر محل قرار گرفتن در شهر، موقعیت خوبی دارد و می توان در آن با امنیت خاطر سرمایه گذاری کرد. وی در مورد سند مالکیت آن بخش از اراضی که به فرودگاه بجنورد اختصاص یافته و شهرداری مدعی مالکیت این اراضی است، گفت: این اراضی در سال 68 به نام فرودگاه تملک شده و بعید می دانم به نام شهرداری باشد.مدیر فرودگاه بجنورد افزود: برای اطمینان خاطر از این امر منتظر نتیجه استعلام از اداره ثبت هستیم که در پایان سال اعلام می شود.


91/11/20::: 8:9 ع
نظر()
  
  
بووووسجاجرم / امام جمعه موقت؛ حجت الاسلام «آزموده»

گروه شهرستان ها – امام جمعه موقت جاجرم گفت: برپایی حکومت اسلامی به رهبری امام عادل، ایجاد حس امید و خودباوری اسلامی، بیداری ملت های مسلمان و عزت و تأثیرگذاری در سطح بین المللی از دستاوردهای مهم دهه فجر است.وی افزود: رشد علمی قابل قبول در انرژی هسته ای، سلول های بنیادین و هوافضا همگی نشان از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: وظیفه نخبگان و عموم جهان اسلام تحقق شعار وحدت اسلامی است.

 

یعنی چی؟جاجرم / علیداد – سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جاجرم در کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده گفت: نقش بانوان در تعالی و تحکیم بنیان خانواده امری انکار ناپذیر است بنابراین آموزش مهارت های زندگی به این قشر باعث ارتقای سطح بهداشت و سلامت روان خانواده ها می شود.حجت الاسلام «حسین پور» افزود: تثبیت جایگاه و شناخت حقوق خانواده، جلب اعتماد زوجین نسبت به یکدیگر و رعایت حقوق فرزندان و زوجین نسبت به یکدیگر از جمله راهکارهای مطرح شده برای تحکیم بنیان خانواده است.

خیلی خنده‌دار* «ابراهیم قادری» مدیر آموزش و پرورش جاجرم در کارگاه آموزشی مروجان سلامت شهرستان گفت: در این کارگاه آموزشی شاخص های برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدرسه و بهبود تغذیه مورد بررسی قرار گرفت.

تهوع‌آور* رئیس شبکه دام پزشکی جاجرم گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز شهرستان که از یازدهم ماه جاری آغاز شد تا پانزدهم ماه آینده ادامه دارد.«داورزنی» افزود: در این طرح بیش از 110 هزار رأس گوسفند و بز و هم چنین تمام گاوها در گاوداری های صنعتی علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

 

دعواجاجرم / علیداد – رئیس اداره آبفای روستای جاجرم گفت: در این شهرستان فقط در روستای طبر که جزو روستاهای بزرگ و پر جمعیت است عملیات پروژه طرح فاضلاب روستایی از سال 81 آغاز شده و تا پایان سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

وی اعلام کرد: در سال جاری نیز 230 میلیون ریال برای این پروژه در نظر گرفته شده و از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری نیز مبلغ 10 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شده است و امیدواریم تا پایان نیمه نخست سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

وی از آغاز مطالعات طرح جمع آوری فاضلاب روستای کرف هم خبر داد و افزود: پس از پایان یافتن پروژه روستای طبر، مطالعات فاضلاب روستای کرف نیز انجام خواهد شد که در حال حاضر در دست مشاور است و به محض آن که اعتباری اختصاص دهند کار اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

 

مدرک داشتنفرماندار:دستگاه های اداری جاجرم برای ساخت و ساز باید پروانه ساخت دریافت کنند

علیداد – دستگاه های اداری جاجرم برای ساخت و ساز باید پروانه ساخت دریافت کنند.فرماندار جاجرم روز گذشته با اعلام این مطلب در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: در شهر باید پروانه ساخت از شهرداری و در روستاها نیز از دهیاری ها دریافت شود.پیش تر شهردار جاجرم در گفت و گو با روزنامه خراسان شمالی از ساخت و سازهای غیرقانونی در این شهر انتقاد کرده و گفته بود: قسمت اعظم تخلفات ساخت و ساز بدون پروانه مربوط به دستگاه های اجرایی این شهرستان است.«ایمان پور» فرماندار جاجرم در این جلسه هم چنین بر صرفه جویی اداره ها در مصرف گاز، آب و برق تأکید کرد و خطاب به دستگاه های اجرایی افزود: تلاش کنید در این فصل نهایت صرفه جویی را داشته باشید و کمک حال دولت باشید.وی در رابطه با استخدامی ها نیز اظهار داشت: افرادی که شماره استخدامی آن ها مربوط به جاجرم است باید در همین منطقه فعالیت کنند چرا که با کمبود نیرو مواجه هستیم.معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار نیز در این جلسه گفت: مدیریت با وجود محدودیت ها سختی هایی را نیز به دنبال دارد.«نژادحسین» افزود: منابع انسانی اصلی ترین بخش توسعه هر جامعه ای است و مدیر در یک جامعه اسلامی باید علاوه بر کارهای ذاتی و تخصصی خود، تحلیل خاصی هم از اوضاع و احوال کشور داشته باشد.


  
  
مدیر جهاد کشاورزی:
170 هکتار از اراضی کشاورزی جاجرم تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفت
خراسان شمالی - مورخ سه‌شنبه 1391/11/17 شماره انتشار 18334

علی نیا – 170 هکتار از اراضی کشاورزی جاجرم طی امسال و سال گذشته تحت پوشش سیستم آبیاری نوین قرار گرفت.مدیر جهاد کشاورزی جاجرم روز گذشته با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طی این مدت عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار با اعتبارات بانک کشاورزی در 110 هکتار به پایان رسیده و در 30 هکتار هم در حال اجراست.«کلانتری» افزود: در همین مدت از اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی هم آبیاری تحت فشار در 60 هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شد.وی تصریح کرد: متقاضیان اجرای این طرح در 160 هکتار از دیگر اراضی کشاورزی منطقه هم برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه بخش کشاورزی معرفی شده اند.وی بیان کرد: تاکنون 715 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.


  
  
نگرانی ها از افزایش 52 درصدی مبتلایان به «سالک» در جاجرم
جاجرم، زخم خورده بیماری سالک
خراسان شمالی - مورخ سه‌شنبه 1391/11/17 شماره انتشار 18334
نویسنده: بهروز

سالک نوعی بیماری انگلی است که تا یک دهه پیش در بیشتر نقاط خراسان و حتی در مشهد نیز دیده می شد. این بیماری انگلی که عامل انتقال آن یک نوع پشه ریز است که به طور معمول به آن پشه خاکی می گوییم هم اکنون در جاجرم شیوع دارد. با وجود این که این بیماری انگلی در استان با کاهش رو به رو است اما در جاجرم هنوز هم عده مبتلایان به این بیماری بیش از نقاط دیگر است.

 

زخم هایی که پس از چند ماه ظاهر می شود

یک شهروند جاجرمی می گوید: دختر کوچک ام مبتلا به این بیماری شده است.وی که مایل به ذکر نام خود در این گزارش نیست، اضافه می کند: هر 2 پای فرزندم توسط پشه گزیده شد و پس از چند ماه علایم سالک در پاهای او ظاهر شد.وی ادامه می دهد: به تدریج زخم ها عمیق تر شد و متأسفانه این بیماری دوره ای دارد که باید طی شود ولی طی چند ماهی که دخترم با این بیماری دست به گریبان بود ظاهر و شکل این زخم ها بسیار آزاردهنده بود و درد شدیدی نیز با آن همراه بود.

وی ادامه می دهد: درمان زخم ها نتیجه ای نداشت تا این که با استفاده از یک داروی محلی توانستیم زخم های سالک را درمان کنیم ولی هنوز هم پس از گذشت 3 سال اثر زخم ها روی پاهای دخترم وجود دارد.

 

پشه هایی که غیر بومی ها را می گزند!

«کلاته ای» یک شهروند دیگر می گوید: هنگامی که وارد جاجرم شدم هشدار دادند که غیربومی ها به این بیماری مبتلا می شوند.

وی ادامه می دهد: گویا پشه های جاجرم با بومیان کاری ندارند و غیربومی ها را می گزند اما در هر حال با توجه به آموزش هایی که در این مورد ارائه شده بود مانند نصب توری های ریز بافت روی پنجره ها و سم پاشی اطراف منزل، پس از 2 سال زندگی در جاجرم هنوز به این بیماری مبتلا نشده ام.

 

درمان اثری ندارد

یکی از اهالی سنخواست که از شهرهای جاجرم است، نیز می گوید: گویی درمان اثری بر زخم های سالک ندارد و باید به تدریج التیام پیدا کند.

«صفرعلی شاکری» اضافه می کند: شیوع بیماری امسال بیش از سال گذشته شده و علت آن نیز وجود گرد و خاک ناشی از نخاله های ساختمانی است.وی ادامه می دهد: در این منطقه، دسترسی به کولر و وسایل سرمازا در تابستان کم بود و اهالی محل مجبور بودند شب ها برای عوض شدن هوا پنجره ها را باز کنند و متأسفانه پشه هایی که عامل این بیماری هستند از پنجره وارد خانه می شدند و با نیش زدن این بیماری را منتقل می کردند.وی می گوید: سال گذشته در این مورد در یکی از روستاهای هم جوار آموزش هایی داده شد که خیلی مؤثر بود و امیدواریم این آموزش ها در سنخواست هم ارائه شود.وی اضافه می کند: در این منطقه نیز برنامه های آموزشی ارائه شده ولی گستردگی آن به اندازه گستردگی در «جربت» نبوده است.«شاکری» اضافه می کند: چندی قبل تعدادی پشه بند به بعضی از اهالی منطقه داده شد تا از این بیماری جلوگیری شود، اما در بعضی نقطه های حساس اثربخش نبوده است.

 

افزایش مبتلایان به سالک در سال جاری

فرماندار جاجرم در این مورد می گوید: در سال 81 در این شهرستان، 191 مورد بیماری سالک ثبت شد و در سال های بعد به ترتیب 127، 144، 214 و 226 مورد از این بیماری انگلی به ثبت رسید.«ایمان پور» اضافه می کند: اما از سال 86 کاهش بیماری خود را نشان داد به طوری که در سال 90، تعداد مبتلایان به این بیماری به 103 نفر کاهش یافت ولی متأسفانه امسال تعداد مبتلایان افزایش یافته و به 157 مورد رسیده است که از این تعداد 29 نفر در سنخواست سکونت دارند.وی ادامه می دهد: بقیه این افراد در جاجرم، جربت، اندوقان، قلی و خراشا پراکنده اند اما بیشترین تعداد مبتلایان که 123 نفرند در جاجرم سکونت دارند.وی می افزاید: در مورد این بیماری جلسات زیادی برگزار و آموزش هایی نیز به مردم در سطح گسترده ارائه شده است.وی ادامه می دهد: با همکاری مجموعه بهداشت و درمان، حتی آموزش چهره به چهره نیز در بعضی از مناطق ارائه شد اما این بیماری را نمی توان ریشه کن کرد ولی با همکاری مردم می توان آن را کنترل کرد.

 

آمار مبتلایان بیشتر است

امام جمعه سنخواست هم تعداد مبتلایان به بیماری سالک را بیشتر از آماری می داند که ارائه شده است.حجت الاسلام «یوسف زاده» می گوید: عده ای برای درمان این بیماری به مراکز شبکه بهداشت مراجعه نمی کنند.وی اضافه می کند: اطراف سنخواست مخزن موش به وفور وجود دارد و در این منطقه موش صحرایی هم هست و از سویی سگ های ولگرد نیز از عوامل انتقال بیماری هستند.وی اظهار می کند: حتی گله های شغال نیز در منطقه زیاد است و شغال ها مردم را گاز می گیرند.وی بیان می کند: یکی از عوامل ایجاد بیماری، انباشتن کود حیوانی و نگهداری از دام زنده در بافت مسکونی شهر سنخواست است در حالی که اگر این دام ها به محلی در خارج از شهر هدایت شوند و بودجه و اعتباری برای جونده کشی اختصاص پیدا کند می توان جمعیت مبتلا به این بیماری را به صفر رساند.وی تأکید می کند: از اسفند ماه جونده کشی باید در 5 مرحله آغاز شود تا به نتیجه مساعد برسیم و تا دیر نشده است از هم اکنون برای این معضل باید برنامه ریزی شود.

 

جونده کشی توصیه نمی شود

رئیس شبکه بهداشت جاجرم نیز در این مورد می گوید: جونده کشی از طریق سم پاشی توصیه نمی شود و باید راه های دیگری برای این کار در پیش گرفت.دکتر «عباسی» اضافه می کند: جلسات آموزشی کلرزنی برگزار شده است و حتی افرادی را که کود بار انباشته و یا نخاله های ساختمانی تولید می کردند، به دادستانی معرفی کردیم.وی ادامه می دهد: در جاجرم، مخروبه و نخاله ناشی از ساخت و ساز زیاد است و این موضوع در کارگروه امنیت غذایی و سلامت هم مطرح شده است و از سویی اتلاف سگ های ولگرد مدتی انجام شد ولی اکنون میسر نیست.

به گفته وی، تخریب مخروبه های جاجرم نیز هزینه بر است.وی یکی از مشکلات روستاها و شهرهای تازه تأسیس را جمع آوری زباله می داند و می گوید: اگر همکاری مردم در این زمینه وجود نداشته باشد نمی توان فقط با همکاری دهیاری ها و شهرداری ها به این کار همت گماشت و هم اکنون در اندوقان زباله ها به طور مرتب جمع آوری می شود.وی ادامه می دهد: در جربت در سال گذشته 10 نفر مبتلا به سالک بودند ولی با اقدامات انجام گرفته توسط شبکه بهداشت و همکاری مردم این رقم اکنون به یک نفر رسیده است.

وی بیان می کند: رعایت نکات بهداشتی در کنترل این بیماری همت مردم را می طلبد و کاری گروهی با مشارکت همه است.

 

زنجیره انتقال بیماری باید قطع شود

از سوی دیگر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مورد بیماری سالک و چگونگی انتشار آن می گوید: این بیماری انگلی به 2 شکل پوستی و احشایی ظاهر می شود و شکل پوستی آن شایع است.

دکتر «مجدی» می افزاید: سگ هم از جمله حیواناتی است که می تواند میزبان این انگل باشد.وی ادامه می دهد: اسفراین و جاجرم از مناطق شیوع این بیماری است و برای جلوگیری از گسترش آن باید زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنیم یعنی یا باید پشه را از بین ببریم و یا زخم های آلوده را.وی تصریح می کند: برای از بین بردن پشه باید مراکز رشد آن را که زباله، نخاله های ساختمانی و محل های رطوبتی است از بین ببریم و یا باید به روش های مختلف از ورود پشه به منازل جلوگیری شود.

وی ادامه می دهد: استفاده از پشه بندهایی که شبکه ریزی دارد می تواند مانع ورود و گزیدگی پشه در هنگام خواب شود. وی تأکید می کند: در نوع روستایی این بیماری، مخزن بیماری می تواند انسان یا موشی باشد که زخم سالک دارد ولی در نوع شهری، مخزن، علاوه بر انسان، سگ هم می تواند باشد.

وی اضافه می کند: در سال 84 در استان 591 مورد از این بیماری دیده شد و این رقم در سال 90 به 453 مورد رسید و امسال 359 مورد از بیماری سالک تاکنون ثبت شده است.دکتر «مجدی» اضافه می کند: بیماری سالک در کل استان رو به افزایش نیست اما در جاجرم این بیماری با افزایش مواجه بوده است.وی تأکید می کند: در اسفراین تعداد مبتلایان از سال گذشته که 220 مورد بود به 106 مورد کاهش پیدا کرده است و در بجنورد آمار آن از 64 مورد ابتلا به 56 مورد رسیده، اما در جاجرم تعداد بیماران 157 نفر تاکنون بوده است.

وی بیان می کند: زخم های بیماری سالک 4 یا 5 ماه پس از گزیدگی توسط پشه ظاهر می شود.وی با بیان این که این پشه ها در اول شب فعال تر هستند اظهار می دارد: در مناطق شیوع این بیماری به مردم آموزش داده شده است تا با نصب توری هایی که شبکه های ریز دارد از ورود پشه به داخل منازل جلوگیری کنند.وی خاطر نشان می کند: چون عوامل انتقال را نمی توان از بین برد، این بیماری ریشه کن نمی شود اما می توانیم آن را کنترل و تعداد مبتلایان را کاهش دهیم.

وی تأکید می کند: دانشگاه علوم پزشکی با همه توان در حیطه وظایف نظارتی، آموزش و پیشگیری هر کاری که بتواند در این زمینه خواهد کرد.

 

یک راهکار برای جلوگیری از گسترش بیماری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در مورد بیماری سالک می گوید: علاوه بر آموزش هایی که به مردم داده شده است و حتی توزیع پشه بند در بخش هایی از جاجرم که شیوع در آن گسترده تر است، در بعضی روستاها، آموزش چهره به چهره برای پیشگیری با این بیماری داده شد که نتایج خوبی هم داشت.دکتر «نیک پرست» نیز با بیان این که این بیماری قابل ریشه کنی نیست، می گوید: حلقه ای که این بیماری را تشکیل می دهد به سختی قابل کنترل است.وی بیان می کند: یک راهکار ساده برای جلوگیری از گسترش بیماری سالک این است که روی زخم ها توسط مبتلایان پوشانده شود تا ناقل نتواند از زخم باز این انگل را وارد بدن فرد دیگر کند.وی تصریح می کند: از سویی جونده کشی در استان متولی ندارد و در مورد سگ ها ستادی تعریف شده است ولی در مورد جونده های دیگر این طور نیست و این فعالیت ها به اعتبار نیاز دارد.وی می گوید: برای کنترل این بیماری در استان طرحی ارائه شده تا با استفاده از تجربه ای که در استان اصفهان به اجرا درآمده و موفق بوده است ما نیز اقدام کنیم.وی می افزاید: توافق اولیه در این مورد انجام شده است.


  
  
آفرینبدون تیتر
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/11/19 شماره انتشار 18336

جاجرم / علیداد- رئیس کمیته امداد جاجرم گفت: 30 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اهدا شد.«اکبریان» افزود: 130 نوعروس تحت پوشش این نهاد پشت نوبت دریافت جهیزیه بودند که در مرحله نخست 30 نوعروس جهیزیه خود را دریافت کردند.

* مراسم شبی با قرآن در مسجد صاحب الزمان (عج) جاجرم برگزار شد.در این مراسم که با حضور قاری و حافظ ممتاز کشوری از مشهد مقدس برگزار شد، «امیر لعل» به تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید پرداخت.

* «موسی زاده» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم گفت: نمایشگاه کتاب با موضوعات دینی و قرآنی، فرهنگی، رمان، کودک و نوجوان، سیاسی، تاریخی، پزشکی و رایانه در مجتمع فرهنگی و هنری شهید مطهری این شهر برپا شد.

 

نکته بینخبرهای مهم استانداردرباره تسهیلات بخش صنعت و معدن و وام ازدواج
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/11/19 شماره انتشار 18336

اکرم اسعدی-اعطای تسهیلات کلان به بخش صنعت و معدن و پرداخت وام ازدواج به 10 هزار زوج آن هم تا یک ماه دیگر 2 خبر مهمی بود که سکاندار استان در گفت وگو با خراسان شمالی خبر داد.به گفته استاندار در جلسه مدیران عامل بانک ها که برای پیگیری مصوبات سفر رهبری هفته جاری در بجنورد برگزار شد بانک ها متعهد شدند وام ازدواج کلیه متقاضیان را تا پایان سال پرداخت کنند و همچنین به صورت نامحدود تسهیلات بخش معدن و صنعت را پرداخت نمایند.واقعیت این است که روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها درخصوص وام ازدواج و بخش صنعت مشکل بزرگی بود که از سویی برای واحدهای صنعتی مشکل جدی ایجاد کرده بود و از سوی دیگر زوج های جوان نیز از وام گرفتن ناامید شده بودند اما اگر این خبر استاندار شامل هزار وعده خوبان یکی وفا نشود نگردد می توان گفت خبر بسیار امیدبخش برای زوج های جوان و جان بخشی برای بخش صنعت خواهد بود.مدیران عامل بانک ها اگر به قول و قراری که دادند عمل کنند باید گفت نشست یاد شده اگرچه در زمستان و در هوای سرد و یخبندان برگزار شد ولی حرارت و نتیجه بهاری و فرحبخشی داشته که می تواند امیدآفرین باشد. استاندار خراسان شمالی با اشاره به جزئیات مصوبه های جلسه روز شنبه با مدیران عامل بانک های کشور، از اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 10 هزار زوج جوان استان تا پایان امسال خبر داد.«محمود احمدی بیغش» روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به این که 10 هزار زوج جوان استان در نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند، گفت: مدیران عامل بانک های ایران در جلسه ای که به مناسبت پی گیری مصوبه های سفر رهبری روز شنبه هفته جاری در بجنورد برگزار شد، وعده دادند که تا پایان امسال تسهیلات ازدواج این تعداد متقاضی را پرداخت کنند.وی اضافه کرد: در این جلسه هم چنین مقرر شد برای باز شدن سامانه ثبت نام دریافت وام ازدواج در مدت زمانی محدود برای متقاضیان استان رایزنی شود که هم زمان با عملی شدن آن، اطلاع رسانی لازم به مردم استان خواهد شد تا در صورت نیاز، بتوانند در آن ثبت نام کنند و از این تسهیلات برخوردار شوند.وی تصریح کرد: تاکنون به 18 هزار زوج جوان در استان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است.وی در ادامه به دیگر مصوبه های این جلسه برای استان اشاره کرد و با بیان این که این جلسه 25 مصوبه اثرگذار برای استان داشت، بیان کرد: با اجرایی شدن این مصوبه ها، تحول بزرگی در اقتصاد استان ایجاد خواهد شد.

 

اعطای تسهیلات، بدون محدودیت

وی اظهار داشت: این مصوبه ها، نوید بسیار خوبی برای سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری در خراسان شمالی دارد که از جمله آن ها می توان به نامحدود بودن تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی به منظور ارائه به سرمایه گذاران برای حمایت از آن ها اشاره کرد.وی خاطر نشان کرد: با توجه به محروم بودن خراسان شمالی، در جلسه مذکور، عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی اعلام کرده که این صندوق برای تسهیلات ریالی خود محدودیت مشخص کرده است اما این سقف را برای خراسان شمالی بر می دارد که محدودیت اعطای تسهیلات در این بخش وجود نداشته باشد.«احمدی بیغش» اضافه کرد: از آن جایی که سقف پرداخت تسهیلات به بخش صنعت از صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن بسته شده است، نماینده این صندوق هم چنین وعده داد با توجه به این موضوع، چون صندوق مذکور یا 14 بانک قرارداد عاملیت دارد، تفاهم نامه ای با 2 بانک دیگر هم منعقد می کند تا بتواند به بخش صنعت و معدن خراسان شمالی هم در بخش ارزی و هم در بخش ریالی، تسهیلات پرداخت کند.

 

50 میلیارد ریال برای صنایع دستی استان

وی تصریح کرد: پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع دستی استان از صندوق توسعه ملی پیش بینی شده بود که بنا به دلایلی تاکنون پرداخت نشده است و در این جلسه مقرر شد این تسهیلات نیز به طور کامل پرداخت شود که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان موظف است فهرست طرح های این بخش را به این صندوق اعلام کند.نماینده عالی دولت در استان هم چنین بیان کرد: هر یک از بانک ها در این جلسه متعهد شدند که عاملیت 2 یا 3 صنعت بزرگ استان را برعهده بگیرند که خرید هواپیما برای شرکت هواپیمایی اترک، کمک به برطرف شدن مشکلات کارخانه های آلومینا و پتروشیمی، ساخت بیمارستان خصوصی، پرداخت تسهیلات مورد نیاز شرکت فولاد آلیاژی کیمیای صبا، نیروگاه مگا کوثر اسفراین و طرح توسعه شرکت بهنوش ایران در شیروان از جمله این موارد است.

 

45 طرح صنعتی استان از صندوق توسعه ملی تسهیلات می گیرد

وی اظهار داشت: در این جلسه هم چنین مصوب شد به تمامی 45 طرح صنعتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات معرفی کرده است، تسهیلات پرداخت شود.«احمدی بیغش» تصریح کرد: این سازمان هم چنین موظف شد در زمینه اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی در زمینه پرداخت بدون محدودیت تسهیلات به سرمایه گذاران اطلاع رسانی و فهرست طرح های جدید و بیشتری را به صندوق توسعه ملی ارائه کند تا پرداخت تسهیلات به آن ها در دستور کار قرار بگیرد.جلسه مدیران عامل بانک های ایران روز شنبه با هدف پی گیری مصوبه های سفر رهبری به خراسان شمالی، با دعوت استاندار در بجنورد برگزار شد.


91/11/20::: 7:58 ع
نظر()
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ