سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باروری دانش، تصور و فهم است . [امام علی علیه السلام]
بنام خداوند بخشنده مهربان

مطالب زیر را که مشاهده می فرمائید حرف دل های شما هم وطنان جاجرمی می باشد که در سال 1391 جهت رسیدگی به مقامات و مسئولین محترم ارسال فرموده اید که به کمک این حاج قاسمعلی حسن زاده اول تنها خبر نگار مستقل جاجرمی گرد آوری شده است امید وارم بتوانم عیدی کوچکی به شما همشهریان داده باشم .

شهرستان های گرمه و جاجرم پایگاه انتقال خون ندارد، سالی یک بار واحد سیار از بجنورد برای خون گیری به شرکتی در جاجرم می آید و حداکثر از 120نفر خون می گیرد در صورتی که تعداد زیادی داوطلب اهدای خون هستند که نوبت به آنها نمی رسد. لطفا برای انجام این امر خداپسندانه، پی گیری کنید  .

چرا هیچ کس نیست به کار افرادی که به طور غیرقانونی مسافر سوریه   - کربلا جمع می کنند رسیدگی کند. چند شب پیش در گرمه همه شاهد بودند که کاروانی که قرار بود در جلوی منزل فردی که برای منفعت خویش مسافر جمع کرده بود، سوار اتوبوس شوند، اعلام شد که به خارج از شهر بیایید و مسافران را بین گرمه و جاجرم دور میدان فرمانداری سوار اتوبوس کردند. آن وقت شب و در سرما زن و بچه مردم کنار جاده ... نمی دانم چرا کسی رسیدگی نمی کند. از سازمان حج و زیارت خواهشمندیم پیگیر موضوع باشد  .

اگر اداره نظارت و ارزیابی نمی تواند بر دانشگاه ها نظارت کند ما به دفتر رئیس جمهوری مراجعه کنیم. لطفا پی گیری کنید در دانشگاه علمی - کاربردی جاجرم چه می گذرد؟  !

لطفاً این قدر به جاجرمی ها بدبین نباشید. حداقل حقیقت را بنویسید؛ پشه که انسان نیست فرق بومی و غیربومی را بداند  .

* 22 بهمن تولد دوستمه، فاطمه جان تولدت مبارک. مهدیه، جاجرم 

جاجرم / علیداد- رئیس کمیته امداد جاجرم گفت: 30 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اهدا شد.«اکبریان» افزود: 130 نوعروس تحت پوشش این نهاد پشت نوبت دریافت جهیزیه بودند که در مرحله نخست 30 نوعروس جهیزیه خود را دریافت کردند  .

* مراسم شبی با قرآن در مسجد صاحب الزمان (عج  ) جاجرم برگزار شد.در این مراسم که با حضور قاری و حافظ ممتاز کشوری از مشهد مقدس برگزار شد، «امیر لعل» به تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید پرداخت  .

* «موسی زاده» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم گفت: نمایشگاه کتاب با موضوعات دینی و قرآنی، فرهنگی، رمان، کودک و نوجوان، سیاسی، تاریخی، پزشکی و رایانه در مجتمع فرهنگی و هنری شهید مطهری این شهر برپا شد  .

گرمه استخر ندارد و نمی توانیم دانش آموزان را به استخر بجنورد یا جاجرم ببریم، آن هم در این هوای سرد.

"پژو 405 دوگانه سوز در تاریخ 6/2/86 از شرکت ایران خودرو، نمایندگی جاجرم تحویل گرفته ام. سال 87 هم گذشت. هنوز از نصب مخزن گاز خبری نیست؛ از شرکت یاد شده به کجا شکایت کنم؟


بووووس

به جایگاه اختصاصی چشمه در گرمه جاجرم هر وقت مراجعه می شود بنزین نیست چرا؟

 * از شهردار محترم جاجرم  آقای شاکری به خاطر ساخت میدان های ورودی که چهره شهر را تغییر داده است کمال تشکر و قدردانی را داریم (ظنز سال91)

*برای پرداخت قبض تلفن، به بانک ملی  جاجرم رفتم که گفتند باید از خودپرداز پرداخت کنید.

" از دکتر متخصص اطفال بیمارستان جاجرم که فقط برای رضای خدا خدمت می کند و خداوند خیرش دهد، کمال تشکر را دارم.

* از پیک موتوری روزنامه خراسان جاجرم که صبح زود روزنامه ها را به دست ما می رساند نهایت تشکر را داریم.

* از بازرسان اصناف شهر جاجرم به خاطر نظارت بر قیمت ها تشکر می کنیم.

* از مدیر دفتر اجرای احکام حقوقی جاجرم و همکاران ایشان برای برخورد خوبشان با ارباب رجوع کمال تشکر را دارم.

* روز سه شنبه برای دومین بار در هفته جاری روزنامه خراسان در جاجرم بدون ویژه نامه ورزشی به دست مشترکین رسید.

*شهری با 4 شهرک مسکونی و یک شهرک صنعتی و 5 کارخانه کوچک با یک ایستگاه آتش نشانی. آیا این مناسب و جواب گوی شهر جاجرم است؟


  
  
آفرینپی گیری حرف مردم
شهردار: بولوار حکمت جاجرم پس از جا به جایی ستون های برق آسفالت می شود
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/12/03 شماره انتشار 18347

شیری – پیرو درج مطلبی در ستون «حرف مردم» روزنامه 2 بهمن مبنی بر این که «آقایان مسئول، لطفاً برای آسفالت بولوار حکمت غربی جاجرم تصمیم جدید و قاطعی بگیرید چون این بولوار مسیر پر تردد و راه مواصلاتی تمام شهرک های هم جوار است و گرد و خاک ناشی از وسایل حمل و نقل زندگی را به کام مردم تلخ کرده است»، شهردار جاجرم به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر دستگاه پخش آسفالت در شهرک حکمت این شهر مستقر است اما به دلیل بارندگی های اخیر، عملیات اجرایی متوقف شده است.

«علی اصغر شاکری مطلق» افزود: بولوار حکمت یک خیابان است که مصوب شد، به بولوار تبدیل شود و به همین دلیل منتظر مساعدت هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در این زمینه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با جا به جایی 8 ستون برق از وسط خیابان، کار بلوک گذاری، حاشیه و وسط بولوار آغاز خواهد شد.به گفته وی، آسفالت این بولوار از محل اعتبارات شهرداری، پس از اصلاح پل انجام خواهد شد.

بلبلبلو

اظهارات متفاوت درباره واگذاری کارخانه آلومینای جاجرم به بخش خصوصی
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/12/03 شماره انتشار 18347

درباره واگذاری کارخانه آلومینای جاجرم به بخش خصوصی زمزمه هایی وجود دارد که اگر چه مردم و برخی مسئولان این شهرستان را نگران کرده است، اما بالاترین مسئول اقتصادی استان معتقد است، این واگذاری به نفع مردم منطقه خواهد بود. هر چند هنوز، خبری قطعی و نهایی از واگذاری احتمالی این کارخانه به بخش خصوصی اعلام نشده است، اما همین شنیده ها واکنش هایی را از سوی برخی مسئولان شهرستان به همراه داشته است، به گونه ای که رئیس شورای اسلامی جاجرم مهم ترین دغدغه مردم این شهر را شنیدن زمزمه های واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی اعلام کرد.

«علیزاده» به خبرنگار ما گفت: اگر کارخانه آلومینا به بخش خصوصی واگذار شود با توجه به این که کارخانه شمش آلومینا هم 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به احتمال قوی ادامه کار قطع می شود چرا که این کارخانه وابسته به کارخانه آلومینا است.

وی با این احتمال که بخش خصوصی رغبتی به ادامه کار با کارخانه شمش آلومینا را نداشته باشد، اظهار داشت: مردم منطقه خواهان این هستند که مهلتی 2 ساله برای واگذاری کارخانه آلومینا بدهند، تا از طریق بورس این کارخانه به مردم منطقه واگذار شود.

وی تصریح کرد: 2 هزار نیرو به طورمستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند و در مجموع بیش از 8 هزار نفر از این طریق ارتزاق می کنند.

وی بیان کرد: در صورت واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی نخستین ضربه به فعالان این عرصه وارد خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی جاجرم اضافه کرد: در صورت راه اندازی کارخانه شمش، قرار است پودری که از کارخانه آلومینا برای تبدیل شدن به شمش به اراک می رود، در همین منطقه تبدیل شود.

وی ادامه داد: سال گذشته این کارخانه 170 میلیارد ریال سودآوری داشت و درست نیست که گرد و خاک این کارخانه را مردم منطقه بخورند و سود آن را افراد دیگر.

وی گفت: کارهایی برای جلوگیری از واگذاری کارخانه آلومینای جاجرم به بخش خصوصی انجام شده است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

«حسن زاده» مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری هم بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر جاجرم طی نامه ای تقاضا کردند واگذاری کارخانه آلومینا به بخش خصوصی حداقل برای مدت 2 سال به تأخیر بیفتد بر همین اساس این موضوع در حال حاضر مسکوت مانده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیز دراین باره گفت: شرکت های ذیل اصل 44 تکلیف دارند که شرایط شرکت متبوع را برای واگذاری به بخش خصوصی آماده کنند و شرکت آلومینای ایران در جاجرم هم باید این کار را انجام دهد.

«رضا بهمن پور» افزود: این شرکت باید اطلاعات مورد نیاز را به سازمان خصوصی سازی بدهد تا مقدمات واگذاری آن در این سازمان فراهم شود.

وی بیان کرد: در صورتی که شرایط این کارخانه برای واگذاری آماده باشد، سازمان خصوصی سازی نحوه واگذاری آن را براساس آن چه مورد تایید این سازمان است، اعلام می کند که این واگذاری می تواند از طریق بورس، مزایده یا به شکل دیون باشد.

وی خاطر نشان کرد: واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی به نفع مردم شهرستان جاجرم هم هست و علاوه بر آن، کارگران این کارخانه مشمول دریافت سهام ترجیحی در راستای واگذاری سهام عدالت می شوند. رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اظهار داشت: شاید نگرانی مردم از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی تنها به خاطر دریافت تسهیلات برای این کارخانه باشد، چون قدرت بخش دولتی برای جذب تسهیلات بیشتر است.

وی گفت: در هر حال وقتی سخن از آماده سازی به میان می آید و می گویند کارخانه باید برای واگذاری آماده سازی شود، یعنی به همه این موارد اندیشیده شده است و به موضوعات توجه می شود.

 

 


  
  
چند رویای تخیلی که سال پیش به واقعیتی علمی بدل شدند  

1. کوادری پلژی از مغز برای کنترل بازوی رباتیک بهره می‌برد

 
محققان بخش عصب‌شناسی دانشگاه پیتسبورگ سیزده هفته‌ای را با ژان شرمن پنجاه و دو ساله در زمینه‌ی ساخت بازوی رباتیکی که با مغز وی کنترل می‌شود، همکاری کردند. این گروه با استفاده از دو میکروالکترود درون‌قشری 96 کاناله به این کار مشغول شدند که در بخش قشر حرکتی (motor cortex) مغز بیمار کار گذاشته شده تا حرکت‌های این عضو را به خوبی کنترل نماید. این فرایند یکپارچه‌سازی سریع‌تر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد محقق گردید. در روز دوم، ژان قادر بود تا از بازوی جدیدش در محیط سه بعدی بهره ببرد و تا پایان سیزدهمین هفته او توانست وظایف پیچیده‌ای را با حرکات گوناگون انجام دهد، درست مانند یک بازوی طبیعی. جالب اینجاست که تاکنون هیچ گزارشی از تاثیرات نامطلوب این بازو بر روی بیمار گزارش نشده است.
 

2. ربات دارپا (DARPA) می‌تواند از مسیری سخت حرکت کند

 
هر وقت که این ربات تمامی این کارها را بدون نیاز به سیم انجام دهد، انسانیت محکوم به فنا خواهد بود. پروژه‌ی دارپا همچنان سخت‌کوشانه پیگیری می‌شود و می‌کوشد تا در این سال کاری کند کارستان! که روزی ربات‌ها بتوانند با آموختن رفتار آدمی به سرعت یوزپلنگ وحشی گام بردارند، پروژه‌ای که ترکیبی فوق‌العاده عالی از فناوری و طبیعت بوده و تاثیر منفی خاصی در پی نخواهد داشت.
 

3. ابریشمی که به طور ژنتیک دستکاری شده و همانند فولاد سخت است

 
محققان دانشگاه وایومینگ با تغییر ژنتیک گروهی از کرم‌های ابریشم موفق شده‌اند ابریشمی تولید کنند که دارای وزنی مشابه ابریشم معمولی است اما بسیار محکم‌تر از آن است. گروه‌های مختلفی امیدوارند تا از تولیدات بسیار بادوام این ابریشم منتفع شوند. از آن جمله می‌توان به تهیه‌ی لباس‌های بیمارستانی مقاوم اشاره کرد که جایگزین بهتری برای پلاستیک هستند. حتی می‌توان از این ابریشم برای تولید تجهیزات نظامی سبک نیز بهره برد.
 

4. نخستین تصویر از رشته‌ی به هم تنیده‌ی DNA تهیه شد

 
انزو دی فابریزیو و گروهش در موسسه فناوری ایتالیا که در منطقه‌ی ژنووآ قرار دارد، موفق شدند با استفاده از میکروسکوپ الکترونی، نخستین عکس از رشته‌ی مارپیچ دوگانه‌ی DNA را تهیه کنند.
 

5. فناوری پنهان‌سازی و نامرئی کردن جهشی بزرگ به جلو برداشت

 
شرکت HyperStealth Biotechnology که مکانش در منطقه بریتیش کلمبیا قرار دارد، امسال نمونه‌ای کاربردی از پارچه‌ی پنهان سازی تولیدی خود را به ارتش ایالات متحده و کانادا ارائه کرده است که quantum stealth (اختفای کوآنتوم) نام دارد و می‌تواند امواج کوتاهی را در اطراف فرد ایجاد کند. جالب اینکه این ماده بدون نیاز به هرگونه دوربین، آینه یا باتری این نتیجه‌ی جالب را ارائه می‌کند و می‌تواند شئ مورد نظر را به طریقه‌ای کاربردی از نظرها مخفی نماید و حتی در اسکن‌های حرارتی و فرو سرخ نیز آن را پنهان نماید.
 

6. پوست مصنوعی

 
این محصول که ReCell نام دارد توسط شرکت دارویی آویتا (AvitaMedical) تهیه شده است و می‌تواند گام مثبتی برای بهبود و مداوای بیمارانی باشد که از سوختگی شدید پوست رنج می‌برند. این فناوری با استفاده از نمونه‌ی کوچکی - به اندازه‌ی یک تمبر پستی - از پوست بیمار می‌تواند پوستی مصنوعی را تهیه کند که همانند پوشش مخصوص سوختگی عمل کند. سپس این نمونه با آنزیمی که از خوک‌ها بدست آمده ترکیب شده و دوباره بر روی بخش سوخته اسپری می‌شود. هر یک از پیوندهای کوچک می‌تواند رشد کرده و در مدت یک هفته تا ابعادی معادل یک صفحه کتاب را پوشش دهد. از آنجایی که پوست مورد نیاز از خود بیمار تهیه می‌شود، خطر پس زدن آن بسیار کم است.
 

7. جیمز کامرون به عمیق‌ترین نقطه‌ی اقیانوس دست یافت

 
جیمز کامرون نخستین انسانی است که به صورت انفرادی به پایین گودال ماریانا دست پیدا کرده است. این گودال که 6.8 مایل عمق دارد، یکی از ناشناخته‌ترین نقاط جهان است. جالب است بدانید که اطلاعات دانشمندان از آن حتی از سایر سیارات نیز کمتر است. دستگاه ?اژدر عمودی? که 2.5 طبقه ارتفاع دارد در مدت دو و نیم ساعت به پایین اقیانوس فرستاده شد و در آنجا بود که کامرون موفق به نمونه برداری از این گودال شد.
 

8. سلسول‌های بنیادین می‌توانند عمر انسان را به بیش از یکصد سال افزایش دهند

 
زمانی که به موش‌هایی که سریع پیر می‌شوند و دارای طول عمر متوسط 21 روز هستند سلول‌های بنیادین جوانتر تزریق شد، محققان موسسه‌ی داروهای احیا کننده در پیتسبورگ دریافتند که با نتایج عجیبی مواجه هستند. آنها این تزریق را چهار روز پیش از پایان طول عمر معمول موش انجام دادند و نتیجه این شد که نه تنها موش‌های کهنسال از بین نرفتند، بلکه 3 برابر بیشتر از عمر معمول خود زنده ماندند و 71 روز زندگی کردند. در انسان که طول عمر متوسط آن 80 سال است، چنین کاری می‌تواند 20 سال دیگر بر عمر آدمی بیافزاید و آن را به بیش از صد سال افزایش دهد.
 

9. چاپگرهای سه بعدی قادر خواهند بود تا خانه‌ای تمام عیار را در یک نوبت بسازند

 
چاپگرهای سه بعدی که انریکو دینی ساخته می‌توانند به چاپ یک ساختمان دو طبقه کامل دست بزنند. این ساختمان می‌تواند شامل اتاق‌ها، راه پله، لوله‌ها و پارتیشن‌های مختلفی باشد. وی موفق شده با استفاده از شن و ترکیبات معدنی به این مهم دست پیدا کند و جالب اینکه ماده‌ی نهایی این سازه دارای همان ماندگاری بتون با ظاهری شبیه سنگ مرمر است. فرآیند ساخت تنها یک چهارم زمان لازم برای ساخت خانه‌ای معمولی است و می‌تواند به خوبی با سازه‌های مدور همگام شده و بدون نیاز به هیچ گونه دانش یا مهارتی به ساخت سازه اقدام نمود.
 

10. خودروهای بدون راننده در جاده‌های امریکا ظاهر شدند

 
شرکت گوگل از اوایل سال 2012 به آزمایش خودروهای بدون راننده‌ی خود پرداخته است. آنها موفق شدند تا ماه مه همان سال، نخستین مجوز رانندگی با این خودروها را در ایالت نوادا کسب کنند. این خودروها که تاکنون بیش از 300 هزار ساعت مورد آزمایش قرار گرفته‌اند تنها دو تصادف را در پرونده‌ی خود دارند. جالب اینکه این دو مورد نیز زمانی روی داده که راننده‌ی انسانی به هدایت وسیله مشغول بوده است.
 

11. فضاپیمای ویجر یک از منظومه شمسی خارج شد

 
این فضاپیما که در سال 1977 میلادی به فضا پرتاب شد، نخستین دست‌ساخته‌ی بشر است که موفق شده از مرزهای شناخته شده‌ی منظومه‌ی شمسی خارج شود و به تاریکی فضا گام نهد. این فضاپیما که اساساً برای ارسال تصاویری از زحل و مشتری طراحی شده بود، توانست نظر مساعد محققان ناسا را جلب کرده و در کاوش دنیای بی انتهای فضا به کار گرفته شود. به همین خاطر آنها در ویجر یک صدها صدای ضبط شده‌ی گوناگون از انواع موسیقی گرفته تا اصوات طبیعی و حتی آواز نهنگ‌ها را ضبط کرده‌اند و پیام انسانها را به 55 زبان زنده‌ی دنیا در آن گذاشته‌اند تا شاید پیام‌آور صلح و دوستی برای موجودات فرا منظومه‌ای آن سوی کهکشان‌ها باشد.
 

12. فک مصنوعی که با چاپگر سه بعدی تولید شد

 
با استفاده از چاپگرهای سه بعدی و بهره از پودر تیتانیوم و پوشش بیوسرامیکی یک استخوان فک مصنوعی برای نقاشی 83 ساله‌ای ساخته شد. این استخوان فک نخستین نمونه از این دست است و می‌تواند استراتژی موفقی برای ساخت استخوان‌های دلخواه باشد. امید می‌رود که این تولیدات روزی جایگزینی تازه برای بیماران باشد و محققان می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای اعضا و عضلات معیوب پیدا کنند.
 

13. سیاره‌ای تنها در فضا

 
تا پیش از این محققان مطمئن بودند که تمامی سیاره‌ها به دور ستاره‌ای خاص می‌چرخند تا اینکه CFBDSIR2149 از راه رسید. این سیاره که چهار تا هفت برابر بزرگ‌تر از جرم مشتری است، نخستین سیاره‌ای است که آزادانه می‌چرخد. از این گذشته این سیاره نخستین نمونه‌ای در نوع خود است که به طور رسمی به عنوان سیاره‌ی خارج از منظومه شمسی شناخته شده و یک کوتوله‌ی قهوه‌ای نیست.
 

14. میمونهایی پیوندی!

 
علی‌رغم اینکه تمامی سلول‌های دهنده از میمونهای rhesus گرفته شده بود، محققان موفق شدند با ترکیب شش جنین گوناگون، سه بچه میمون Chimear تولید کنند. دکتر میتالیپف معتقد است که ?سلولها هرگز از بین نرفته و می‌توانند با یکدیگر ترکیب شده و در کنار هم بافتی از اندامی خاص را شکل دهند?. میمونهای Chimear نیز برای این منظور ساخته شدند تا نقش هر یک از ژنها شناخته شده و وظیفه‌ای که در توسعه‌ی جنینی بازی می‌کنند به خوبی بررسی شود؛ موضوعی که می‌تواند به درک بهتری از جهش ژنیتیکی در آدمی نیز ختم شود.
 

15. برگ‌های مصنوعی که الکتریسیته تولید می‌کنند

 
با استفاده از مواد اولیه نسبتاً ارزان قیمت، دانیل جی. نوسرا موفق به تولید نخستین برگ مصنوعی دنیا شده است. این اجزای تودار می‌توانند فرایند فتوسنتز را شبیه‌سازی کنند ولی نتیجه کار به جای تولید اکسیژن، هیدروژن است! سپس هیدروژن تولیدی را در سلولهای سوختی به کار گرفته و از آن الکتریسیته می گیرند. این فرایند را می توان در دورافتاده‌ترین مناطق زمین نیز به کار گرفت.
 

16. عینک‌های گوگل اینترنت را به همه جا می‌برند

بیشتر گیک‌های فناوری، فایل ویدئویی گوگل و ایده‌ی این کمپانی برای آینده دنیا را مشاهده کرده‌اند. آینده‌ای که با عینک‌های ویژه‌ی گوگل زندگی روزمره متحول شده و نمایشگرهای این شرکت بر روی سر همه قرار می‌گیرند و کاربرانشان می‌تواند به کمک مجموعه‌ای از قابلیت‌های کنترل صوتی و با توجه به محیطی که در حال جستجو هستند از این ابزار بهره ببرند. و این عینک می‌تواند اطلاعات مربوطه را در اختیار کاربر خود قرار دهد، که از وب گردی گرفته تا تماس تلفنی با عزیزان را شامل می‌شود.
 

17. ذرات بوزون هیگز کشف شدند

 
در طول فصل تابستان گذشته، محققان مرکز سرن (CERN) اذعان کردند ذراتی کشف کرده‌اند که رفتاری مشابه بوزون هیگز دارند! برای دانشمندان این موضوع بدان معنی است که احتمال دارد میدان‌های هیگزی وجود داشته باشند که شباهت زیادی به میدان‌های الکترو مغناطیسی دارند. در حقیقت این موضوع می‌تواند دانشمندان را قادر سازد تا با جرم همانند میدان‌های الکترومغناطیسی رفتار کنند.
 

18. پنل‌های خورشیدی ارزان قیمت و منعطف نگاه به سوخت‌های فسیلی را تغییر خواهد داد

 
این پنل‌های خورشیدی جدید قیمت تمام شده‌ای نصف ارزانترین سلولهای خورشیدی موجود دارند. Twin Creek"s Hyperion با استفاده از کانونهای یونی، پنل‌های نازک ویفری را بمباران می‌کنند. در نتیجه پنل‌های خورشیدی خواهیم داشت که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و تنها 40 سنت در هر وات هزینه روی دستمان می‌گذارند.
 

19. سیاره‌ای از الماس کشف شد

 
یک سیاره‌ی خارج از منظومه شمسی که تماما از الماس ساخته شده است در این سال توسط گروهی از محققان بین‌المللی شناسایی شد. این سیاره که تقریباً پنج برابر زمین است، دارای جرمی مشابه مشتری است. دانشمندان معتقدند که فاصله‌ی کم این سیاره و ستاره‌اش ارتباط مستقیمی با جرم آن داشته و به همین خاطر است که این سیاره پر از کریستال‌های کربنی است که ما به آن الماس می‌گوییم.
 

20. کاشت‌های چشمی می‌تواند قدرت بینایی را به افراد کور باز گرداند

 
دو فرد کور در انگلستان به کمک کاشت (ایمپلنت)‌های ویژه‌ی چشمی - در عمل جراحی هشت ساعته - موفق شدند بینایی خود را بازیابند. پس از سال‌ها کوری، هر دوی آنها نه تنها توانستند در مدت چند هفته دیدی ?کاربردی? پیدا کنند بلکه بتوانند حاشیه اشیاء را دیده و خواب‌های رنگی نیز ببینند. پزشکان انتظار دارند که پیشرفت‌هایی در این زمینه انجام شود تا بیماران به خوبی بینایی خود را بازیابند.
 

21. کشور ولز DNA تمامی گیاه‌هان بومی خود را ثبت کرد

 
با تلاش محققان مرکز ملی گیاه‌شناسی بانک اطلاعاتی کامل و جامعی از تمامی 1143 گیاه بومی ولز تهیه شد. آنها از 5700 تصویر استفاده کردند تا از این پس همه گیاهان را بتوان از روی عکس دانه، ریشه، ساقه یا گرده‌ی آن تشخیص داد. هدف آنها از این کار، کمک به سایر دانشمندان در تحقیقات به خصوص در زمینه‌ی رهگیری و الگوی مهاجرت زنبورهای عسل یا چگونگی تجاوز گونه‌های گیاهی در محیط‌های جدید است. آنها امیدوارند تا روزی تمامی گونه‌های گیاهی و جانوری را در اقصی نقاط جهان به این ترتیب شناسایی و ثبت کنند.
 

22. نخستین فضاپیمای تجاری بدون سرنشین در ایستگاه بین‌المللی فضایی پهلو گرفت

 
فضاپیمای SpaceX نخستین محموله‌ی خود را بدون هیچ سرنشینی به ایستگاه فضایی بین‌المللی حمل کرد. بدین ترتیب برای اولین بار در تاریخ، یک شرکت خصوصی محموله‌ای را به ایستگاه بین‌المللی فضایی منتقل نمود تا بازوی رباتیک ISS این کپسول را تحویل بگیرد.
 

23. شیشه‌ی فوق منعطف برای گجت‌های آینده

 
شیشه‌ی منعطف Willow که توسط شرکت Corning - واقع در شهر نیویورک - ساخته شده است، نمونه‌ای از شیشه‌های منعطفی است که در نمایشگاه صنعتی بوستون برای نخستین بار رونمایی شد. این شیشه تنها 0.05 میلیمتر ضخامت دارد و به نازکی یک برگه کاغذ است. شاید رایانه‌ی پوشیدنی مفهومی سونی را بتوان به کمک این شیشه تا پیش از سال 2020 ساخت.
 

24. ناسا استفاده از استخوان‌بندی خارجی رباتیک را آغاز کرد

 
استخوان‌بندی خارجی رباتیک X1 تنها 57 پوند وزن دارد و حاوی چهار مفصل موتوری است که در کنار شش مفصل معمولی قرار گرفته و دارای دو محل قرارگیری ویژه است که می‌تواند حرکات کاربر را به تاخیر اندازد و زمانیکه فضانور در فضا حرکت یا راهپیمایی‌های فضایی می‌کند، به وی یاری می‌رساند.
 

25. نفوذ به مغز آدمی

 
شرکت امنیتی Usenix گروهی از محققان را به کار گرفته تا از فناوری‌های پیشرفته برای بررسی میزان آسیب پذیری مغز و نفوذ به آن بهره ببرند. آنها با استفاده از EEG (دستگاه ثبت امواج الکتریکی مغز بوسیله برق) که در حقیقت هدست ویژه‌ای است که بر روی جمجمه قرار می‌گیرد و با نرم‌افزار خاصی که دارد می‌تواند فعالیت‌های سلولهای عصبی را شناسایی کرده و آنچه که از مغز فرد می‌گذرد را رصد نماید. بدین ترتیب آنها می‌توانند کلمه عبور عابر بانک یا به خاطر آوردن صورت کودکی معصوم را در ذهن شما بخوانند و به برادر بزرگ گزارش کنند!
 

26. نخستین سیاره با چهار خورشید

 
ستاره‌شناسان آماتور موفق به کشف این سیاره‌ی عجیب شدند که دارای چهار خورشید است و در عین اینکه به دور مجموعه‌ای از ستاره‌ها می‌گردد، به دور ستاره‌ی دور دست دیگری نیز حرکت می‌کند. این سیاره تقریبا اندازه‌ی نپتون است و محققان همچنان مشغول بررسی نیروهای گرانشی موثر بر آن هستند.
 

27. مایکروسافت و ثبت ایده‌ی Holodeck

 

ایده‌ی پیشنهادی مایکروسافت دنیای بازی‌های ویدئویی را متحول خواهد کرد و از این پس گیمرها می‌توانند فراتر از یک صفحه نمایش صرف را در پیش روی داشته باشند و آن را به تجربه‌ای همه جانبه بدل سازند. با عملی ساختن این ایده تصاویر در تمامی جهات اتاق منتشر شده و تمامی اشیائی که در محیط قرار دارند نیز درگیر می‌شوند. مثلا لوازم منزل و مبلمان در خلال تصاویر آمده و در بین آنها در حرکت خواهند بود تا محیطی بی نقص را برای بازی‌های آینده بسازند


  
  

زندگانى حضرت فاطمه معصومه (س)



از میان فرزندان  بزرگوار حضرت امام موسى بنجعفر(ع) ، دو فرزند ایشانیعنى حضرت امام على بن موسى الرضا(ع)و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه، از ویژگیهای خاص برخوردار بوده اند تا  ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند.

پس از 25 سال که از تولد حضرت امام رضا (ع) گذشته بود ، حضرت فاطمه معصومه(ع) در اوّلین روزماه ذى قعده سال 173 هـ ق، در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود، آن حضرت بههمراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک یک مادر بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون(س) کهاز مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافته اند. این در حالى است که پدر بزرگوارشانپیوسته در زندان هارون الرشید بسر مى بردند و سرانجام در همان زندان ، هنگامى کهحضرت معصومه(س) در سن ده سالگى بود، به شهادت رسیدند و از آن زمان به بعد حضرت معصومه (س) تحتمراقبت برادرش امام رضا(ع) قرار گرفت. با آغاز خلافت مأمون این خلیفه مکارعبّاسى، او نیز همانند اسلاف غدّارش براى مقابله بانفوذ روبه گسترش تعالیم امامانمعصوم و اهل بیت(ع) عصمت و طهارت بر دل هاى مشتاقان و جلوگیرى از انسجام سیاسیشیعیان حضرت علی(ع) به ترفندى دیگر متوسّل شده و امام رضا(ع) را به پایتخت خود«مرو» دعوت نمود. امام با اکراه این دعوت را پذیرفتند و بدون این که کسى از بستگانو اهل بیت(ع) خود را همراه ببرند به سوى «مرو» حرکت نمودند. حضرت فاطمه معصومه(ع)در سال 201 هـ ق، یک سال پس از ورود امام رضا(ع) به مرو، با چهار تن از برادران وگروهى از برادرزادگان  به سوى خراسان حرکت نمودند و چون این کاروان کوچک به حوالیساوه رسید عدّه اى از دشمنان اهل بیت(ع) به دستور مأمون عبّاسى راه را بر آنانبستند و در یک درگیرى نابرابر همه برادران و تقریباً اکثر مردان همراه کاروان راکه حدود 23 نفر بودند به شهادت رساندند. حضرت معصومه(س) از شدّت رنج و تأثّر روحی بیمار گردید و بنا بر قولی حضرت را مسموم کردند . چون شب هنگام خبر به مردم  قم و  آل سعد رسید، موسیبن خزرج به نمایندگى آنان، در همان هنگام از قم به قصد ساوه حرکت کرد تا ایشان رابه قم دعوت کند. پس از دیدار حضرت و پذیرفتن دعوت وى، خود زمام مرکب ایشان را دردست گرفت و به سوى قم و به منزل و سراى خویش آورد.

در روایت دیگرى آمده است، هنگامى کهحضرت فاطمه معصومه(ع) به شهر ساوه قدم نهاد، از همراهان خود پرسید؛ مسافت این جاتا قم چقدر است. پاسخ را گفتند. در این هنگام به یاد خبرى  از پدرش افتاد. لذا فرمود: مرا به قم ببرید که از پدر بزرگوارم بارها می شنیدم که قممرکز شیعیان ماست. بدین ترتیب باقیمانده افراد کاروان به جاى رفتن به «مرو» بهجانب قم تغییر مسیر داده و در 23 ربیع الاوّل سال 201 هـ ق وارد قم شدند. خبر ورودآن حضرت به قم براى همه مسرّت آفرین و هیجان انگیز بود. بزرگان و سایر مردم، به استقبالآن حضرت آمدند و پروانه وار و مشتاقانه ایشان را در میان گرفتند. در پیشاپیش آنانشخصیت برجسته شهر، موسى بن خزرج اشعرى حرکت نمود و افسار شتر آن حضرت را به دستگرفته و افتخار می کرد تا آنکه  به درخواست او، حضرت در منزلش اقامت نمود.

بیمارى حضرت که از غم هجران برادر وشهادت و مظلومیت دیگر برادران و همراهان و یا سمّى که به ایشان داده شده است، هفده روزادامه یافت و ایشان بهتر از هرکس به حال خود و کوتاهى عمرش آگاه بود، روزهاى آخرعمر را به عبادت و راز و نیاز با معبود یگانه مشغول بود .

سرانجام در روز دهم ربیع الثانى و «بنا بر قولى دوازدهم ربیع الثانى» سال 201 هجرى پیش از آن که دیدگان مبارکش به دیدار برادر روشن شود، در دیار غربت و با اندوه فراوان در سن 28 سالگی دیده از جهان فروبست و شیعیان را در ماتم خود به سوگ نشاند .

 عبادتگاه روزهاى پایانى عمر ایشان،که هم اکنون به نام «بیت النّور» معروف است ، زیارتگاه شیفتگان اهل بیت(ع) عصمت و طهارت است.

از آنجا که نخستین بار میرابوالفضل عراقى، مسجدیدر کنار بیت النور  بنا نمود، آن محله و محوّطه وسیع اطراف آن به «میدان میر» مشهور گردیده است.

پس از وفات، پیکر مطهّر و شریف حضرت فاطمه معصومه (س)  راغسل داده و کفن کردند و باشکوه فراوان تشییع و در محلّى موسوم به «باغ بابلان» کهاکنون روضه منوره حضرت است به خاک سپردند. در این که چه کسى بدن مطهّر آن حضرت را داخل قبرقرار دهد و ایشان را به خاک سپارد، همه متحیر بودند. آل سعد بیش از همه در اینباره با هم گفتگو کردند که چه کسى را داخل سرداب نمایند تا جنازه خانم را دفن کند.پس از تبادل نظر، رأى ایشان بر این قرار گرفت که مرد پرهیزکار و خادم بسیار پیرایشان به نام «قادر»، متصدّى دفن شود. چون دنبال آن پیر مرد صالح فرستادند، ناگاهدو سواره نقابدار از سوى «رمله» (ریگزار) سمت قبله نمایان شدند و به سرعت نزدیکگردیدند و پس از اقامه نماز بر پیکر آن بانوى مکرّمه، یکى از آن دو وارد قبر شد ودیگرى جسد پاک و مطهّر آن صدّیقه را برداشت و به دست او داد تا در دل خاک نهانسازد. آن دو نفر پس از پایان مراسم بدون آن که با کسى سخن گویند بر اسب هاى خودسوار و از محلّ ناپدید شدند و کسى آن دو نفر را نشناخت. به نظر مى آید که آن دو بزرگوار، دوامام و حجّت خداوند بوده اند.

حضرت معصومه (س) از پرهیزگارترین زنان شیعه و از زنان عالمه و محدّثه بوده  و روایات متعددى از طریق ایشان در کتب احادیث شیعه و اهل سنّت آمده است. ایشاندر عبادت و زهد شهره بود و در فضل و کمال، به مدارج عالى نایل آمده است. القاب وصفات بسیارى که حضرت فاطمه معصومه(س) بدان معروف گردید، نشانه سجایاى والاى اخلاقیایشان است. در یکی از زیارت نامه های آن حضرت، القابى همچون «طاهره» پاکیزه، «حمیده» ستودهخصال، «برّه» نیکو رفتار و تربیت شده، «نقیه» پاک خصلت، «مرضیه» مورد رضایپروردگار، «رضیه» راضى از حق، «محدّثه» راوى حدیث، «شفیعه» شفاعت کننده در روز جزا و«معصومه» به ایشان اطلاق شده است. اما مشهورترین لقب حضرت ، طبق فرموده امام رضا (ع) لقب معصومه است..


  
  

آفرینجاجرم / علیداد – 140 هزار اصله نهال بیابانی امسال در خزانه تولید نهال بیابانی جاجرم تولید شد.«قدیمی» رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاجرم با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: پروژه نهال کاری بیابانی امیرآباد شهرستان در 200 هکتار با هدف افزایش پوشش گیاهی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش بادی، آبی و حرکت شن های روان هم به اتمام رسید.

* نمایشگاه گیاهان دارویی در روستای طبر از توابع جاجرم در هنرستان کاردانش دکتر حسابی این روستا برپا شد.

مدیر آموزش و پرورش جاجرم با بیان این مطلب گفت: این نمایشگاه به مدت 10 روز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.«ابراهیم قادری» هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی رشته گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در دانش آموزان رشته گیاهان دارویی و ترویج درمان های گیاهی و هم چنین بحث تجارت و ارزآوری این گیاهان اعلام کرد.

بووووسناخرسندی مردم از راه اندازی نشدن شبکه های دیجیتال تلویزیون در گرمه
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/11/25 شماره انتشار 18340
نویسنده: محمودیان

در عصر ارتباطات و اطلاعات، نقش رسانه ها در راستای اطلاع رسانی و آگاهی دهی به جوامع در همه زمینه ها بر فردی پوشیده نیست و در این میان نقش تلویزیون و رسانه ملی بر همگان روشن است. شهرستان گرمه با داران بودن 23 هزار نفر جمعیت، 3 نقطه شهری و 14 نقطه روستایی از دریافت شبکه های دیجیتالی محروم است و ساکنان این شهرستان در حال حاضر شبکه های تلویزیون را با کیفیت نامطلوبی دریافت می کنند.

یکی از شهروندان گرمه ای می گوید: شبکه های تلویزیونی در این شهرستان به خوبی دریافت نمی شود و از نظر کیفیت صدا و تصویر بسیار نامطلوب است.

«صادقی» می افزاید: بیشتر خانواده ها برای دریافت بهتر امواج تلویزیونی هزینه های زیادی را صرف خرید آنتن می کنند، اما مشکل دریافت شبکه های تلویزیونی به خوبی برطرف نمی شود.

وی اظهار می دارد: به دلیل وضعیت توپوگرافی منطقه دریافت شبکه های تلویزیونی از طریق سیستم آنالوگ به سختی انجام می شود.

شهروند دیگری بیان می کند: تلویزیون ال سی دی خریداری کردم اما شبکه های تلویزیونی توسط این گیرنده دریافت نمی شود.«جلالیان» می گوید: در برخی از نقاط گرمه با افزایش ارتفاع آنتن باز هم مشکل دریافت شبکه های تلویزیونی برطرف نشده است.وی ادامه می دهد: تعداد شبکه های دریافتی محدود است و نمی توان از برنامه های مختلف شبکه های تلویزیونی استفاده کرد.وی تصریح می کند: برای افزایش تعداد شبکه های تلویزیونی و هم چنین کیفیت صدا و تصویر، راه اندازی شبکه های دیجیتالی در این شهرستان یکی از نیازهای ضروری است.

یکی از جوانان ساکن در یکی از روستاهای این شهرستان هم می گوید: با توجه به نبود امکانات فرهنگی، ورزشی و آموزشی در روستا، تنها وسیله ای که اوقات فراغت نوجوانان و جوانان روستایی را به ویژه در ماه های سرد سال پر می کند، تلویزیون است.«میرزایی» می افزاید: در بیشتر روستاها فقط شبکه های یک، 2 و 3 دریافت می شود و مردم از دیدن برنامه های شبکه های آموزش و ورزش محروم هستند.

وی راه اندازی شبکه های دیجیتالی را یک اقدام فرهنگی برای برطرف شدن گوشه ای از محرومیت های روستاییان ذکر می کند.یکی دیگر از روستاییان این شهرستان می گوید: شبکه های یک، 2، 3 و استانی به شکل نامطلوب دریافت و بیشتر اوقات نیز قطع و وصل می شود.

«مسعودی» می افزاید: هنگام پخش مستقیم فوتبال در شبکه 3 این برنامه قطع می شود و قابل دریافت توسط گیرنده های تلویزیونی در روستاها نیست.وی تصریح می کند: دانش آموزان برای ارتقای سطح علمی و آموزشی دانش خود به شبکه تخصصی آموزش نیاز دارند که از طریق شبکه های دیجیتالی پخش می شود.

وی اضافه می کند: به دلیل نبود پوشش دیجیتالی در این شهرستان، دانش آموزان و نوجوانان از دریافت تصاویر شبکه های تخصصی مانند ورزش، آموزش، نمایش، آی فیلم، بازار و مستند محرومند.

بخشدار مرکزی گرمه در این رابطه می گوید: 15 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان شبکه های یک، 2، 3 و شبکه استانی را دریافت می کنند.«عباسی» می افزاید: کیفیت صدا و تصویر این شبکه ها رضایت روستانشینان را جلب نکرده است و گاهی اوقات شبکه ها قطع می شود. سرپرست فرمانداری گرمه در این رابطه می گوید: برای پوشش شبکه های دیجیتالی در این شهرستان در بودجه سال 91، 320 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

«علی پور» می افزاید: با نشستی که با مسئولان صدا و سیمای خراسان شمالی داشتیم، قول داده شد تا پایان سال شبکه های دیجیتالی در این شهرستان راه اندازی شود.

وی تصریح می کند: در حال حاضر 7 شبکه تلویزیونی در نقاط شهری گرمه دریافت می شود.مدیر روابط عمومی صدا و سیمای خراسان شمالی هم در این رابطه اظهار می دارد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ساکنان شهرهای گرمه و جاجرم از شبکه های دیجیتال برخوردار خواهند شد.«زاهداحمدی» می افزاید: در حال حاضر آنتن شبکه دیجیتال در این 2 شهرستان نصب شده است و منتظر اختصاص دستگاه مربوط به فرستنده دیجیتال هستیم.وی یادآور می شود: چنان چه شرایط تا پایان سال برای نصب دستگاه های مورد نیاز فراهم نشود، سال آینده جزو اولویت های کاری خواهد بود.

دلم شکسترئیس اداره صنعت، معدن و تجارت:
375 پرونده تخلف صنفی و غیر صنفی جاجرم امسال به تعزیرات حکومتی ارسال شد
خراسان شمالی - مورخ پنج‌شنبه 1391/11/26 شماره انتشار 18341

علی نیا – 375 پرونده تخلف صنفی و غیر صنفی در جاجرم از ابتدای امسال به ارزش ریالی 857 میلیون و 280 هزار ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم روز گذشته به خبرنگار ما گفت: علت بیشتر این تخلف ها گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و نداشتن فاکتور صورت حساب بود.

«وفاخواه» افزود: امسال برای جلوگیری از تخلف های صنفی و غیر صنفی 8 هزار و 156 بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شد.

وی هم چنین تصریح کرد: در راستای حمایت از صنعت فرش دست باف از ابتدای امسال 270 قالی باف در این شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: برای نخستین بار اتحادیه قالی بافان برای حمایت از قشر قالی باف در این شهرستان تشکیل شده است و به زودی با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، قالی بافان برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: 3 هزار و 540 قالی باف در این شهرستان شناسایی و 2 هزار و 100 نفر از آنان بیمه شده اند.وی هم چنین اظهار داشت: در این مدت 35 تن برنج ایرانی، 27 تن برنج هندی، 17 تن گوشت منجمد گوساله، 27 تن گوشت مرغ، 12 تن گوشت مرغ گرم و 7 تن روغن 4 و نیم کیلویی توزیع شده است.رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم گفت: در حال حاضر 15 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 2 هزار و 610 میلیارد ریال در این شهرستان فعال است و این صنایع با ظرفیت تولیدی یک میلیون و 750 هزار تن در سال، محصولاتی مانند اکسید آلومینا، فوم پلی استایرن، ظروف یک بار مصرف، لوله و اتصالات پلی اتیلن، سنگ های تزئینی، بتن آماده و آجر فشاری تولید می کنند.وی تصریح کرد: 9 معدن دارای پروانه بهره برداری در این شهرستان وجود دارد که از ابتدای امسال 550 هزار تن مواد معدنی مانند سنگ آهک، بوکسیت، سنگ لاشه، سنگ آهن، نمک و گچ از آن ها استخراج شده است.

مدرک داشتنجاجرم امام جمعه؛ حجت الاسلام «موسوی»

گروه شهرستان ها- امام جمعه جاجرم در خطبه های روز گذشته، بصیرت و بزرگواری مردم در راهپیمایی 22 بهمن را ستود و گفت: این راهپیمایی برای دشمنان انقلاب اسلامی این پیام را داشت که تحریم های آنان اثری در عزم و اراده ملت ایران ندارد. حجت الاسلام «موسوی» با بیان این که این راهپیمایی، وحدت را نیز به مسئولان یادآوری کرد، از آنان خواست درباره برطرف شدن مشکلات گرانی و بیکاری چاره اندیشی کنند.وی با تبریک پیشاپیش سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع)، رعایت حقوق دیگران را یکی از ویژگی های شیعه حقیقی دانست و با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال اظهار داشت: بازاریان باید با رعایت انصاف، موجب گرانی بیشتر نشوند در غیر این صورت برکت از سفره های آنان خواهد رفت.خطیب جمعه جاجرم هم چنین بیان کرد: بهترین سبک زندگی، سبکی است که براساس قانون و بدون نقص و الگوهای بدون خطا باشد.وی ادامه داد: اسلام، قانون سبک زندگی را در قرآن مطرح کرده و توسط امامان معصوم (ع) عملی ساخته است.وی خاطر نشان کرد: ایمان و عمل صالح، رکن های اصلی سبک زندگی اسلامی است.

بووووس

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت:
نمایشگاه بهاره پانزدهم اسفند در جاجرم برپا می شود
خراسان شمالی - مورخ دوشنبه 1391/11/30 شماره انتشار 18344

علی نیا- نمایشگاه بهاره پانزدهم اسفندماه در سالن تربیت بدنی جاجرم به مدت 10 روز برپا می شود.رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جاجرم با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این نمایشگاه با 55 غرفه نظیر پوشاک، آجیل و اقلام یارانه ای و تنظیم بازار مانند برنج، گوشت و میوه برپا خواهد شد.

«وفاخواه» افزود: 70 درصد غرفه داران این نمایشگاه از خارج استان و 30 درصد هم مربوط به استان هستند. وی تصریح کرد: برای نخستین بار با همکاری بانک های عامل، دستگاه های کارت خوان بانکی برای رفاه شهروندان در محل برگزاری نمایشگاه بهاره نصب می شود.وی با بیان این که اقلام این نمایشگاه 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد، گفت: هماهنگی های لازم برای ارائه خدماتی مانند سرویس رفت و آمد و تأمین امنیت مراجعه کنندگان با اداراتی مانند شهرداری، فرمانداری و مجمع امور صنفی انجام شده است.


  
  

سخنرانی سرپرست تبلیغات اسلامی جاجرم در جمع دانش آموزان مدرسه طراوت

حجت الاسلام مجیدحسین پور سرپرست تبلیغات اسلامی جاجرم ،به مناسبت ولادت یازدهمین پیشوای شیعیان امام حسن عسکری (علیه السلام) در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه طراوت به ایراد سخنرانی واقامه نماز جماعت ظهر وعصر پرداخت.

به گزارش رابط خبری اداره تبلیغات اسلامی جاجرم ،حجت الاسلام حسین پور ضمن تبریک میلاد خجسته امام حسن عسکری(ع) گفت : حاکمان دوران از زمان پیشوای نهم شیعیان به دلیل مسئله تولد منجی آل محمد صاحب العصر والزمان (عج)سخت‌گیری‌های فراوانی به ائمه اطهار(ع) وارد می‌کردند.

ایشان در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) افزود:هر بذری که در این دنیا بکاریدهمان را برداشت می کنیدهر کس بذر خوب بکارد حاصلش خوب است وهر کس بذر بد بکارد حاصلش را می بیند،اگر احترام کردی احترام می کنند واگر امروز با آبروی کسی بازی کردی با آبروی تو بازی می کنند .

گفتنی است :در بین سخنان حجت الاسلام حسین پور سوالاتی طرح کردند وبه دانش آموزان که جواب صحیح دادند جوایزی اهداء شد.

 

رئیس شورای شهر: هیچ اقدامی برای بازسازی بافت فرسوده جاجرم انجام نشده است
خراسان شمالی - مورخ چهارشنبه 1391/12/02 شماره انتشار 18346

علی نیا- تاکنون هیچ اقدامی برای بهسازی، تخریب و بازسازی بافت فرسوده شهر جاجرم انجام نشده است.

رئیس شورای اسلامی جاجرم با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: 5 هزار نفر معادل یک سوم جمعیت این شهر در بافت فرسوده ساکن هستند.

«علی زاده» افزود: بخشی از این بافت با قدمتی بیش از 100 سال، قابلیت بازسازی دارد و بخشی هم خطرساز است که باید تخریب و نوسازی شود.

وی تصریح کرد: بهسازی و تخریب بافت فرسوده این شهر به اعتبار زیادی نیاز دارد که با درآمد شهرداری امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر همت جدی مسئولان و اعتبار ویژه ای را می طلبد که امیدواریم برای سال آینده اعتبار لازم و پی گیری های جدی در این رابطه انجام شود.

رئیس اداره بنیاد مسکن:
90 واحد مسکونی روستایی در گرمه و جاجرم امسال بازسازی و مقاوم سازی شد
خراسان شمالی - مورخ سه‌شنبه 1391/12/01 شماره انتشار 18345

علی نیا- نود واحد مسکونی روستایی در گرمه و جاجرم از ابتدای امسال بازسازی و مقاوم سازی شده است.

رئیس اداره بنیاد مسکن گرمه و جاجرم با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: متقاضیان تسهیلات مقاوم سازی و بازسازی واحدهای مسکونی توانستند به ازای هر واحد مسکونی 125 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

«حصاری» بدون ارائه آمار افزود: با توجه به پس لرزه های اتفاق افتاده در ماه های گذشته، متقاضیان دریافت تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی در شهرستان های گرمه و جاجرم بیشتر شده است. وی تصریح کرد: در این 2 شهرستان 50 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که هر سال با توجه به سهمیه اختصاص داده شده عملیات بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی آن ها انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: سال گذشته 636 واحد مسکونی روستایی در گرمه و جاجرم مقاوم سازی شد.


  
  
تنبلی در عالم حشرات و جوندگان نیز نفوذ کرده است؛ نیک و کپل (و البته خوش خواب!) دو نمونه از شخصیت های افلاطونی تنبلی در زندگی ما هستند که نقش بسزایی در تبیین عمقی این مفهوم داشتند؛ یادشان گرامی!

برترین مجله اینترنتی ایران

همشهری جوان: اگر با دقت نسبت به تیپ شناسی برخی از معروف ترین شخصیت های کارتونی، تلویزیونی و سینمایی اقدام کنید، متوجه می شوید تعداد چشمگیری از آنها به طور کاملا اتفاقی تصویر تمام وکمالی از تنبلی مفرط را برای ما ترسیم کرده اند. تصویری که ما گاهی با آنها خندیده ایم، گاهی همذات پنداری کرده ایم، گاهی به حالشان افسوس خورده ایم و گاهی هم برای ما الگویی شده اند که مثل آنها موی بلند، ناخن سیاه واه و واه و واه، نباشیم.

تنبلی در عالم حشرات و جوندگان نیز نفوذ کرده است؛ نیک و کپل (و البته خوش خواب!) دو نمونه از شخصیت های افلاطونی تنبلی در زندگی ما هستند که نقش بسزایی در تبیین عمقی این مفهوم داشتند؛ یادشان گرامی!

مخمل

گربه ها ابلوموف اند


همه اسطوره های تنبل های دوست داشتنی

اگر شما هم با یک گربه واقعی ارتباط داشته باشید، مطمئن می شوید سازنده های سریال «خونه مادر بزرگه» حتما گربه داشته اند و بعد از سال ها کلنجار رفتن با یک گربه واقعی شخصیت مخمل را طراحی کرده اند. مخمل واقعا یک گربه است با همان خصوصیات. درست مثل همه گربه ها که وقتی غذایشان را می دهید، یک تکه آفتاب پیدا می کنند و چرت می زنند و تا وقتی دوباره گرسنه نشوند یا پای روی دمشان نگذارید، بیدار نمی شوند. گاهی وقت ها هم همانطور کشان کشان خودشان را هل می دهند و نزدیکتان می آیند تا به عنوان وظیفه ای که برایتان متصور هستند، نازشان کنید و وسط ناز کردن باز چرت می زنند و گردنشان را درست مثل گردن مخمل کش و قوس می دهند. مخمل شخصیت محبوب خونه مادربزرگه با آن پیراهن نارنجی و جلیقه قهوه ای که سنجاق قفلی داشت، یک «گربه – ابلوموف» واقعی بود. از صبح تا شب توی ایوان خانه چرت می زد و کافی بود مادر بزرگه از او چیزی بخواهد تا با انواع و اقسام بهانه ها، کار را از سر خودش باز کند و مادر بزرگه را حرص بدهد.

درست مثل آبلوموف فقط چیزی مثل عشق نبات می توانست او را از جایش بلند کند و یادش بیندازد که دست و پا دارد! مخمل را انگار اتحادیه تنبل ها ساخته بودند. عجیب است که نه عادل بزدوده که مخمل را ساخته به نظر تنبل می آید، نه مریم سعادت که آن را رنگ کرده و نه حتی بهرام شاه محمد لو (آقای حکایتی) که به جای او حرف زده. شاید آنها بیشتر با یادی از تنبلی هایشان مخمل را ساخته اند. هر چه باشد برای بچه هایی که صبح های جمعه بیدار می شدند و با دهان های باز از خمیازه پای خونه مادر بزرگه می نشستند. مخمل بهترین عروسک برای همذات پنداری با تنبلی هایمان بود. نگاهش که می کردیم، یک خمیازه مخمل می کشید و یک خمیازه ما. مخمل بهترین عروسک بود برای اینکه خواب خوبِ قبل از ناهار خوشمزه روز جمعه را برای بچه ها حلال کند، البته اگر پای مشق های ننوشته روز شنبه در میان نبود!



گیگیلی

Eyes Wide Shut


* فیلمی که استنلی کوبریک، نام آن یعنی «چشمان باز بسته» را احتمالا از قیافه گیگیلی گرفته!

همه اسطوره های تنبل های دوست داشتنی

برخلاف اسمش، قیافه نزارش و حرف زدن کشدارش، «گیگیلی» احتمالا پخته ترین و دقیق ترین کاراکتری است که تا به حال در مجموعه کلاه قرمزی شکل گرفته. کسی که بامداد خمارش تا شامگاهان سال ها بعد ادامه دارد، اینترنت، گیم های کامپیوتری و زبان صفر و یک، قوت غالبش است و از میزان تنبلی، بعید است حتی بتواند جان به جان آفرین تسلیم کند اما چرا برای برخی از ماها گیگیلی از تمام کاراکترهای مجموعه کلاه قرمزی، تر و تمیزتر و دلنشین تر است؟ آنهایی که خوره کامپیوتر و اینترنت هستند، می دانند اصطلاحی به نام «گیک» در این دنیا وجود دارد. «گیک»ها در دنیای واقعی به کاراکترهایی گفته می شوند که خلاف جهت آب شنا می کنند. علاقه افراطی به چیزی دارند و به دلیل تمرکزشان روی علاقه مورد نظر، هیچ کار دیگری نمی کنند و به همین دلیل به تنبلی گفته اند زکی؛ اما این روزها در دنیای مجازی به آنهایی که یک بند پای اینترنت و گیم و کامپیوتر هستند، «گیک» می گویند. حالا به اسم گیگیلی و شباهتش به «گیک» و علاقه غیرقابل تحملش به بازی های کامپیوتری فکر کنید. یادتان نرفته که آقای مجری از دست او و تنبلی اش به دلیل نشستن پای بازی های آنلاین و گیم کامپیوتری کلافه می شد؟

درست است که گیگیلی از چند روز قبل از عید از خانه بغلی راهی خانه آقای مجری برای عیددیدنی می شد و تا آخر عید این دیدنی یکی دو ساعته اش طول می کشید، درست است که الان چشمش را می بست و چند ساعت بعد باز میکرد تا پلکی زده باشد، درست است که لباسش تا بالای ناف و آرنجش رسیده بود چون از بچگی حال نداشت عوضش کند اما در اصل بیشتر از اینکه گیگیلی یک تنبل حرفه ای باشد، احتمالا یک «گیک» است! با اینکه دوست دارد خیلی کارها را بکند اما به دلیل همین «گیک» بودن، «دبیتووونه ...»! گیگیلی با همان «چشمان باز بسته» دنیایی را که باید، به خوبی و دقیق نظاره می کند. پس لطفا به گیگیلی و کاراکتر «گیک»طورش احترام بگذارید و هیچ چیز را به فراخی خاطر ربط ندهید! متشکریم.
با تقدیم احترام: انجمن حمایت از گیگیلی های پایتخت



خپل

کمی سیبیلو ...

اگر با موجودی به نام «خپل» بعد از چند سال (مثلا حول و حوش همین 30-25 سالگی) آشنا می شدیم، احتمالا می توانستیم با او ارتباط بیشتری برقرار کنیم (رجوع کنید به گربه های واقعی دور و برتان که به غیر از آشغال خوردن هیچ کار هیجان انگیز دیگری نمی کنند) اما آن موقع ها برای ما که هنوز کودک بودیم، تصویر گربه مثل امروز بی خطر نبود؛ آن روزها گربه ها هنوز جزو خانواده گربه سانان به حساب می آمدند و به لحاظ چستی و چابکی هم همیشه فکر می کردیم همه گربه ها مثل «تام» در کارتون تام و جری هستند اما این خپل لمس، همه این تصویرها را از ما دور می کرد. کارتونی که در آن یک گربه سیاه و سفید (این موضوع اصلا ربطی به گیرنده های سیاه و سفید آن موقع نداشت، خپل واقعا سیاه و سفید بود) می دیدیم که چاق و کمی سیبیلو بود! و همیشه خدا لمیده بود یک گوشه باغ پر گل و همانطور که به دوربینه نگاه می کرد، بچه های مردم را می ترساند!

همه اسطوره های تنبل های دوست داشتنی

 آن هم بدون آنکه حتی از جایش جابه جا شود، یا از خودش صدایی دربیاورد و کاری کند چون اصولا تنبل تر ازت آنی به نظر می رسید که بخواهیم و بتوانیم این همه زحمت را با هم بکشد اما خب صدای کلفت گوینده کارتون و موسیقی و هم انگیزه همراه داستان کار خودش را می کرد. همراه همیشگی تیتراژ آقای تنبل مرموز هم یک زنبور سمج بود که خپل برای دور کردن زنبور مزاحم، فقط نگاهش می کرد (واقعا اندازه تنبلی را ببینید). در کل قسمت های مختلف هم تنها حرکت هایی که خپل انجام می داد این بود که گاهی جای خوابش را عوض می کرد یا نهایتا مثلا غلت می خورد یا در متحیر کننده ترین حالت، از این سوی باغ به آن طرف می رفت و در راه کمی هم به پروانه ها نگاه می کرد. بنابراین اصلا عجیب نیست که در این دو صفحه خپل جزو تنبل ترین شخصیت های کاتونی دوران قرار بگیرد، گربه ای که الان سازنده اش بخواهد برایش آهنگ و ترانه تیتراژ بسازد شاید به جای آن آهنگ ترسناک، شعر و ترانه امروزی تری را انتخاب کند.



شلمان

ساعت بخور و بخواب

همه اسطوره های تنبل های دوست داشتنی

یک تنبل پیشرفته و اهل برنامه ریزی. شاید واضح ترین خاطره ای که خیلی هایمان از این لاک پشت تنبل و خواب آلود با آن کلاه عجیبش در کارتون بامزی یادمان مانده باشد، صحنه ای است که تیم بامزی اینها در حال انجام یک مسابقه فوتبال بود و شلمان هم درون دروازه ایستاده بود. شلمان با کارهای عجیب و غریب و دست های مکانیکی اش نمی گذاشت توپی وارد دروازه شود اما ناگهان ساعت خوابش به صدا درآمد و او ناگهان، درجا خوابید. با این اتفاق بلافاصله دروازه تیم بامزی و دوستانش گلباران شد. در واقع شاید اگر این لاک پشت را با ضمه بر روی حرف «ش»، شُلمان صدا می زدیم، بهتر بود اما همین لاک پشت پل و وارفته، تنبلی اش خودخواسته، انتخابی و سر ساعت بود وگرنه با همین تنبلی هم تقریبا هوشمندترین موجود کارتون بامزی بود. شلمان با تن و صدای وارفته اش، حرکات کندش و ساعتش که سربزنگاه زنگ می زد و او را خواب می کرد، تقریبا ستاره نقش دوم کارتون بامزی بود که از خر و گرگ و بقیه موجودات کارتون و حتی از آن بامزی که مشکلاتش را با سر کشیدن یک شیشه عسل هم می آورد، جذاب تر بود.



حسن کچل


قهرمان بی ادعا

قهرمان یگانه تنبلی برای ما ایرانی ها، حسکن کچل است. از حسن کچل داستان های مختلفی نقل شده (یک بار محمدرضا یوسفی مجموعه این داستان ها را جمع کرد که شد چهار جلد کتاب) نقاط مشترک این داستان های متعدد، از این قرار است: حسن کچل در اصفهان زمان شاه عباس زندگی می کند. همزادی دارد که گاه و بیگاه به او کمک می کند، سیب دوست دارد، در آوردن استدلال های تنبلانه مهارت دارد، تا سنین جوانی پایش را از خانه بیرون نگذاشته، دست آخ رمادرش مجبور می شود با کمک همین سیب ها از خانه بیرونش کند و حسن یکباره با دنیای بیرحم بیرون مواجه می شود ... اما چیزهایی که نمی دانیم: اول اینکه چرا حسن، کچل شده است.

همه اسطوره های تنبل های دوست داشتنی

 آیا از فرط حمام نرفتن، موی سرش ریخته یا خودش بی اعتنا به زخارف دنیا است؟ بعد هم اینکه بعد از رفتن بیرون از خانه، واقعا بر سر آن طفل تنبل معصوم چه آمد؟ راویان داستان ها که ظاهرا خیلی زود متوجه قابلیت بالای همذات پنداری بین مخاطب و این کاراکتر جذاب قصه شان می شدند، او را به عشق چهل گیس یا ازدواج با دختر وزیر مبتلا می کنند تا طرف بیفتد توی خرج و مجبور شود دست از تنبلی بردارد. حتی توی یک داستان، حسن کچل چنان زبر و زرنگ شده که حاکم شهر هم می شود اما اینجا خودمانیم، آیا حسن کچل با آن مراتب عالی اش در تنبلی، جایی جز گرمخانه شهرداری زمان شاه عباس می توانست پیدا بکند؟

* تکمله 1: حسن کچل، این قهرمان تنبل بی ادعا، بارها و بارها تبدیل به شعر، ترانه، تئاتر، فیلم و سریال شده. در نمونه ای که برای نسل ما خاطره انگیزتر است، مجید صالحی در مجموعه «قطار ابدی» کلاهش را کج می گذاشت و زبانش را بیرون می داد و دم به تله هم نمی داد.

* تکلمه 2: برخی گفته اند که «حسنی» شعر مرحوم منوچهر احترامی، همان حسن کچل است. در حالی که در شعر آن خدابیامرز، به صراحت تاکید شده که این حسنی «موی بلند، روی سیاه، ناخن دراز، واه واه واه» در حالی که حسن کچل، از بیخ و حتی بنیاد مو نداشت.



حسنی

یه دسته گل!


خدا بیامرزد منوچهر احترامی را. «حَسَنی» به احتمال قریب به یقین اولین تجربه برخورد نسل من با پدیده شیرین و انسان ساز (!) تنبلی بوده است. در واقع مطالعه بیوگرافی این ساکن تنهای دِه شلمرود بود که باعث شد بفهمیم همه ما یک حسنی دوست داشتنی در درونمان داریم که در اکثر اوقات زمام امور را در دست می گیرد. علیرغم اینکه احتمالا بخش زیادی از جوانان ایرانی در دوران کودکی شان ماجرای دراماتیک رهایی حسنی از یوغ تنبلی و رستگاری او به واسطه کنار گذاشتن تنبلی در پایان داستان را شنیده و خوانده بودند، هنوز هم نتوانسته اند دستاورد درخشان حسنی عزیز را عملی کنند؛ چرا که اگر می کردند الان چنین پرونده مفصلی در باب تبعات تنبلی در جامعه ایران به زیور طبع آراسته نمی شد! البته تنبلی در وجود حسنی فقط در مورد جریان «نظافت» حلول کرده بود، وگرنه خود راوی در همان ابتدای داستان و قبل از اطلاق صفت «تنبل تنبلا» به وی، به «بلا» بودن نامبرده اذعان دارد.

همه اسطوره های تنبل های دوست داشتنی

در واقع حسنی موجودی اجتماعی و هایپر اکتیو بود که دوست داشت با کلیه جانداران موجود در ده شلمرود اعم از کره الاغ کدخدا، غاز، جوجه، فلفلی و قلقلی ارتباط اجتماعی برقرار کند اما قصور وی در زمینه اموری بهداشتی نظیر اصلاح سر و ناخن ها و استحکام بود که باعث می شد این طفل نگون بخت در زمانی که هنوز اپراتور اول تلفن همراه اختراع نشده بود احساس تنهایی کند. در نهایت به دلیل پیام آموزشی داستان سر حسنی به سنگ خورد و طرد شدن از اجتماع بلایی بر سر قهرمان داستان ما آورد که وی داوطلبانه عازم حمام شد اما حیف که در زندگی واقعی نمی توان به راحتی حسنی اصلاح شد. اگر می شد کامران بارنجی عزیز سر به موقع رسیدن این یادداشت کوتاه از طرف نگارنده آنقدر اذیت نمی شد!



علی کریمی

جادوگر بی حال


آیا بین ضریب هوشی و تنبلی فیزیکی آدم ها، رابطه ای وجود دارد؟ بهتر است به این گزاره به عنوان یک مساله ریاضی نگاه نکنید که اصلا مد نظر ما نیست. حقیقت ماجرا این است که این سوال تنها بهانه ای است برای اینکه در احوالات علی کریمی جادوگر فوتبال ایرن غور کنیم و تحلیلی از ریخت شناسی بازی «شماره 8» جذاب پرسپولیس به دست بیاوریم. آنهایی که یکی دو پیراهن در میانه دهه 70 پاره کرده باشند، حتما خوب یادشان هست که علی کریمی با آن موهای کوتاه و جثه ظریف چه جنب و جوشی در زمین داشت. جدا از تحرک فوق العاده اما این تکنیک ناب علی کریمی بود که او را از باشگاه فتح به پرسپولیس فرا خواند. همان روزها بود که همه از ظهور یک استعداد فوق العاده رد فوتبال ایران خبر دادند. آوازه جادوگر فوتبال ایران ایران به خارج از ایران هم رسید و شماره 8 در فوتبال باشگاهی امارات و بعد در بوندسلیگا هم به نمایش عمومی درآمد! اما انگار پیمانه کریمی در همین سال ها پر شده بود و دیگر از انگیزه های دوران جوانی خبری نبود.

همه اسطوره های تنبل های دوست داشتنی

علی کریمی تماما بازیکنی بی اعتنا و به دور از جاه طلبی های مثبت شده بود و کار به جایی رسید که حتی فلیکس ماگات سرمربی نامدار بایرن مونیخ هم در توصیه ای پدرانه به او یادآوری کرد که «فلانی اگر من استعداد تو را داشتم، بهترین بازیکن جهان می شدم ...» یعنی اینقدر تنبل نباش پسرم. انگار نگارنده خوب به یاد دارد که یک بار در تمرین تیم ملی دوران برانکو، هر وقت سرمربی سرش را می چرخاند، علی کریمی راه می رفت و از زیر کار در می رفت. به نظر می آید جادوگر سابق فوتبال ایران هوش و استعداد فطری اش را برای ارائه نمایش کافی می داند و تلاش بیشتر برای به دست آوردن عناوین بالاتر، ایده تحریک کننده ای برای او نیست. حالا که علی کریمی مرز 34 سالگی را هم رده کرده، دیگر نمی شود اخلاقش را عوض کرد. چوب جادوگر هنوز هم قدرت ماوراءالطبیعه دارد؛ البته به شرطی که حال تکان دادنش را داشته باشد ...



یادداشت


حسش نیست

تنبلی سبک زندگی یا از آن هم مهمتر، تقدیر است.با تنبلی مبارزه نکنید فایده ای ندارد. این جایی در لابلای ژن های شما در سرنوشت شما نوشته شده است. به جایش سعی کنید از آن لذت ببرید. با آن کنار بیایید. تحقیقات نشان داده است که تنبل ها به هیچ وجه از گرسنگی نمی میرند، شاید تازه سرطان هم نگیرند، بس که استرس ندارند اما دویدن و تند رفتن و حرص موفقیت را زدن، آدم را پیر می کند.

کارل لوییس مثل بنز می دوید، بعد بن جانسون آمد، بعد کلی آدم دیگر هم تند دویدند تا یوسین بولت آمد و از همه آدم های زنده روی زمین تندتر دوید، حالا همه اش استرس دارد که نکند این چهره آمریکایی از او تندتر بدود و رکوردش را بشکند اما نفر هشتم خط فینال را یادتان هست؟ درست که کسی اسمش را ندارد، اما خود او که یادش هست رفته است به المپیک و کلی کیف کرده و در فینال هم مسابقه داده، حالا مثلا مدال هم نگرفته، که چی؟ اصلا به قول شاعر، «رفته آهسته بنده تا مادرید – تندرفت آن یکی به قم نرسید*». حالا شاید شما بگویید که نخیر، برعکس است، دوستانت تند رفته اند و الان مادرید را هم رد کرده اند، به شما بگویم که خب اشکال ندارد، من هم سلانه سلانه اینجا در حوالی قم هستم و خیلی هم خوب است اصلا.

تنبل ها این جوری اند، پای هزینه تنبلی شان می ایستند. یعنی اولش هم می دانند که در بدترین حالت هم خیلی بد نشده است. کسی که نصف بیشتر فرجه امتحانش را تفریح کرده است و سینما رفته است و دوستانش را دیده است، همان استرس کوتاه شب امتحان را که رد کند، خاطره تفریح فرجه برایش باقی می ماند و اصلا هم دور هم بودن هاست که ارزش دارد. تنبلی را با بی فکری و بی عاری اشتباه نگیرید. تنبل ها هم برای کارشان برنامه ریزی دارند، هدف دارند، حرکت می کنند تا به جایی برسند، منتها یک مقدار کندتر از آنچه که ذهن ایده آل گرای شما انتظار دارد، اینکه بدوبدو جمع و جور کنی و کار کنی و بنویسی و امضا کنی و پانج کنی و کلاسه کنی و چایت سرد بشود که نشد زندگی، آن هم وقتی که هنوز زونکن را سر جایش قرار نداده ای و فایل را سیو نکرده ای و جایزه ات را توی قفسه نگذاشته ای، یک پرونده دیگر، یک سفارش کار دیگر و یک مسابقه دیگر شروع می شود.

بازنشسته می شوی بدون اینکه یک بار چایت را برداشته باشی و لب پنجره به آدم های توی خیابان نگاه کرده باشی، یا نصف شب قبل از تحویل مطلب برای چندمین بار تکرار یک فیلم سینمایی را دیده باشی، یا اصلا توی صورت تماشاچی ها نگاه کرده باشی و ذوق قهرمانیت را داشته باشی. قدر همین لحظات استراحت و نشستن و ول کردن و رها شدن را بدانی. همین لحظه هایی که بقیه چشمانشان را تنگ می کنند و ابروهایشان را ملامت طور می کنند و می گویند تنبلی است. بعد از همه کارها و وظیفه ها، همین لحظات تنبلی است که برای خودتان بوده اید، برای خودتان زندگی کرده اید.

کسی گل زیبای محسن خلیلی یادش هست؟ همان نیمه اول؟ همه از گل سپهر حیدری حرف می زدند، شاید به خاطر اینکه اصلا در همان زمانی بود که کسی انتظارش را نداشت. من حالا استراتژی ام این است؛ 45 دقیقه اول زندگی ام را می خواهم زیر توپ بزنم، بعد یک ربع استراحت کنم، بعد در 45 دقیقه بعدی هم فقط باید گل نخورم.

تازه در تمام مدت هم امیدوارم که بازی به خاطر فحش های تماشاگرها متوقف شود. حالا ممکن است شما هم بگویید که دارم توجیه می کنم، بگویید که من تنبلم، یک جوری هم بگویید که تنبلی شبیه فحش و به عنوان صفتی نکوهیده به نظر برسد، اما در این دنیای هفت و خرده ای میلیاردی، چقدر مگر فرق می کند؟


  
  
خبر انتصاب مجری شناخته شده خبر تلویزیون به سمت مدیرکلی روابط عمومی سازمان هواشناسی بهانه ای شد برای این گزارش. گزارشی درباره همه مجریانی که مدیر شدند.

مجله مهر: خبر انتصاب مجری شناخته شده خبر تلویزیون به سمت مدیرکلی روابط عمومی سازمان هواشناسی بهانه ای شد برای این گزارش. گزارشی درباره همه مجریانی که مدیر شدند.

 چهره هایشان را بارها در تلویزیون دیده ایم و نام هایشان برایمان آشناست. اما آن ها غیر از اجرای تلویزیون کسب و کار دیگری هم دارند. کسب و کاری که البته شاید چهره بودن، یکی از مهم ترین ویژگی های آن باشد.

شاید هم دغدغه حضور بیشتر مدیران در رسانه ها باشد که مجریان تلویزیونی را به اتاق های مدیرکلی روابط عمومی در سازمان ها و وزارت خانه های مختلف می کشاند. این گزارش، مرور کوتاهی است بر مدیران روابط عمومی سازمان های مختلف که یک ویژگی مشترک دارند. آن ها مجریان معروف تلویزیون هستند.




محمد اصغری- روابط عمومی آقای خوش آب و هوا

شاید اگر از شما بپرسند خلاقانه ترین و بامزه ترین گزارش های هواشناسی را از زبان کدام کارشناس شنیده اید، به یک نام مشترک برسید:«محمد اصغری». کارشناس خوش ذوق هواشناسی که برای اولین بار توانست کلیشه های رایج و خسته کننده گزارش های هواشنای در کشور را بشکند، حالا چند روزی هست که یک عنوان دیگر هم دارد:« مدیر کل روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور».

اصغری حدود 18 سال است که در سازمان هواشناسی کشور مشغول فعالیت است.



قاسم بی نیاز – به وزارتخانه برمی گردیم

مجری برنامه خانوادگی «به خانه برمی گردیم» در شبکه تهران، حالا چندسالی می شود که برصندلی مدیرکلی روابط عمومی وزارت راه  تکیه زده است. «سید قاسم بی نیاز» که کارشناس ارشد روابط بین الملل هم هست، از مهرماه سال 1388 که با حکم «حمید بهبهانی»  وزیر وقت وزارت راه و ترابری، به این وزارت خانه آمد تا به حال به عنوان مدیرکل روابط عمومی در وزارت وزارت راه و شهرسازی مشغول به کار است.



بهروز تشکر – طهران، تهران

خبرنگاری که از سال 73 به صداویمای جمهوری اسلامی ایران وارد شده، حالا علاوه بر سردبیری و اجرای برنامه تلویزیونی «تهران20» در شبکه تهران، همین چند روز پیش حکم مشاورت مدیر شبکه در امورمناسبتی و مدیرکلی روابط عمومی شبکه تهران را هم دریافت کرد. بهروز تشکر کارشناسی ارشد روزنامه نگاری دارد و تا به حال مدیریت روابط عمومی سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی و همچنین مدیریت روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران را هم در کارنامه خود دارد.


مهدی آقا بیگی- از شهرداری تا قاف

مجری سالهای نه چندان دور پخش شبکه اول سیما هم از جمله مجریان معروفی است که سابقه حضور در روابط عمومی های مختلف را دارد.«مهدی آقا بیگی» مجری 39 ساله رادیو و تلویزیون که  لیسانس علوم دینی دارد برنامه «قاف تا قبله» شبکه یک را هم اجرا می کند، پیش از این ها مدیر ارتباط با رسانه های شهرداری تهران بود. روابط عمومی وزارت اموزش و پرورش و روابط عمومی سازمان بهزیستی نیز از جمله نهادها و سازمان هایی بود که آقا بیگی در آن به فعالیت می پرداخت. او الان مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 3 تهران است.



هادی زنوزی - شبکه خبر با چاشنی پتروشیمی

مجری سابق شبکه خبر و البته بازمانده اولین گروه از مجریان این شبکه، حالا حدود دو سالی می شود که از این شبکه تلویزیونی استعفا داده. «هادی زنوزی اصل» که 13 سال پیش با تاسیس شبکه خبر به این شبکه آمد و از جمله مجریان خوشنام و خوش صدای خبر در این شبکه بود، حدود 5 سال با عنوان مدیرکل روابط عمومی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشغول به کار بود و 3 دوره به عنوان رئیس نمایشگاه ایران پلاست هم فعالیت کرد.

هرچند استعفا یا به روایتی دیگر برکناری، سرانجام این فعالیت بود و همکاری او با پتروشیمی در مردادماه سال 89 هم تمام شد. زنوزی که کارشناسی شیمی کاربردی و کارشناسی ارشد روابط بین الملل دارد جایی در وبلاگ شخصی اش گفته که عطای کار روابط عمومی را برای همیشه به لقایش بخشیده.




محمد حسین رنجبران – از دیروز وزارت خانه تا فردای شبکه قرآن

مجری34 ساله برنامه «دیروز، امروز، فردا» که روزگاری خبرنگار واحد مرکزی خبر نیز بود، از جمله مجریان و چهره های رسانه ای است که سابقه مدیرکلی در دولت نهم دارد. «محمدحسین رنجبران» که سال 89 با حکم صادق محصولی(وزیر وقت وزارت رفاه) روی صندلی مدیرکل روابط عمومی نشست، تنها 7 ماه در این سمت ماندگار شد و با  شروع اجرا در برنامه «دیروز، امروز، فردا» از وزارت رفاه استعفا داد و رفت. رنجبران الان مدیر گروه اجتماعی و مستندشبکه قرآن سیما است.

 

 

فرزاد جمشیدی – همه شایعه های مجری معروف

شاید پرخبرترین و شایعه خور ترین مجری برای تصدی سمت های مدیریتی، او باشد. سمت هایی که البته فقط در حد شایعه باقی می مانند.«فرزاد جمشیدی» که دکترای علوم قرآنی دارد، البته یک سابقه 3 ماهه در روابط عمومی وزارت بازرگانی دارد. او که شهریور ماه سال 86 به عنوان مدیرکل روابط عمومی وزارت بازرگانی منصوب شد، تنها 3 ماه پس از انتصاب، استعفا کرد و کلید اتاق مدیرکلی روابط عمومی را به وزیر پس داد. جمشیدی البته در این سالها همچنان در صدر شایعات انتصابی بوده که مهم ترین این شایعه ها، ریاست سازمان ملی جوانان بود.



علی درستکار- این روزها در اتاق بازرگانی

این روزها، چهره آشنای مجری برنامه «این شب ها» را می شود در اتاق مدیریت روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران دید.«علی درستکار» از آذرماه سال 88  این سمت را عهده دار شده است. درستکار که تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته های الهیات و ارتباطات در دانشگاه امام صادق (ع) به پایان رسانده است، از سال 1374 نیز فعالیت خود را در تلویزیون شروع کرد و با اجرای برنامه هایی همچون صبح بخیر ایران و پرتو ، به عوان یکی از مجریان معروف شناخته شد.



شاهین آرپناهی- از گلبرگ تا رایتل

این روزها که بازار واکنش ها به امکان مکالمه تصویری توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه داغ است، نام یک نفر بیشتر از همیشه شنیده می شود: «مجری برنامه گلبرگ».

«شاهین آرپناهی» که برنامه گلبرگ با اجرای او و کارشناسی «حجت الاسلام دهنوی» به یکی از پرطرفدارترین برنامه های صداوسیما تبدیل شد و محور اصلی برنامه اش هم روابط دختران و پسران برمبنای آموزه های اسلامی است، حالا این روزها مهم ترین کارش پاسخ به منتقدان امکان مکالمه تصویری سیمکارت های رایتل است. امکانی که مخالفانش می گویند  حریم روابط محرم و نامحرم را خواهد شکست. آرپناهی الان «مدیر کل برند و ارتباطات » رایتل است.


  
  

سیاسی‌ترین کفش‌هایی که پرتاب شدند!!(+عکس)

در ادامه صفار هرندی وقتی درباره آمار کشته شدگان بسیجی در حوادث پس از انتخابات سخنی به میان آورد، لنگه کفشی از جمع دانشجویان به سمت صفار هرندی پرتاب شدکه قدرت پرتابش کم بود در بین راه بر سر یکی از دانشجویان دختر فرود امد.
مهر: کفشی که آذرماه سال 87 از پاهای منتظرالزیدی کنده شد و به سمت بوش پرتاب شد نماد یک اعتراض مقدس بود به ادامه اشغال یک سرزمین، آن نماد این روزها هویت خود را از دست داده و استفاده‌ای دیگر از آن می شود.

آذرماه سال 87 در جریان نشست مطبوعاتی جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا با نوری المالکی در بغداد، یکی از حاضران که در ردیف اول جایگاه خبرنگاران نشسته بود کفش‌هایش را یکی پس از دیگری از پا کند و به سمت بوش پرتاب کرد. کفش های منتظرالزیدی به صورت بوش نخورد، چهارمین و آخرین سفر بوش به بغداد به این خاطره تلخ گره خورد، بوش یک ماه بعدتر دولت را به رئیس جمهور جدید آمریکا تحویل داد و منتظرالزیدی در بغداد محکوم به زندان شد.

کفش‌های او که نماد اعتراض شده بود رفته رفته به نماد تندروی تبدیل شد. هویت آن کفشی که آن روز در واکنش به ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق به سمت بوش پرتاب شد، چنان تغییر پیدا کرده بود که چند روز قبل، در اتاق کنفرانس کاخ وست مینیستر مجلس عوام انگلیس، فرد معترضی دو لنگه کفشش را به سمت پل برمر دیپلمات سابق آمریکا در عراق پرتاب کرد و کفش‌هایش را پیام «صدام حسین» نامید.

پرتاب گوجه فرنگی بنا به فرنگی بودنش اگر در ایران هیچ وقت جا نیفتاده بود، پرتاب کفش به نشانه اعتراض، یکسال بعد از آنکه منتظر الزیدی کفش هایش را به سمت بوش پرتاب کرده بود، در ایران جایگاهی یافت، اما این وسیله، بیشتر در دستان طیف های تندرویی دیده شد که نه از خشم «لحظه‌ای» کفش از پا کنده و به سمت  مخاطب پرت می کنند- آنچنان که منتظر الزیدی کرد- بلکه احتمالا سازماندهی شده، کفشی اضافی و مندرس برای سخنران جلسه با خود برمی دارند.

علامت مدنیت

تقریبا یکسال بعد از اتفاقی که در عراق و جریان نشست خبری بوش رخ داده بود، محمد حسین صفار هرندی وزیر ارشاد دولت نهم، در دانشکده فنی دانشگاه تهران در یک نشست پرسش و پاسخ دانشجویی حضور پیدا کرده بود تا درباره اتفاقاتی که پس از انتخابات 88 رخ داده بود با دانشجویان حاضر مناظره کند. در آن نشست طیفی از دانشجویان در تمام طول سخنرانی صفار هرندی با شعارهایی مثل «مرگ بر تو» صفار هرندی را خطاب می کردند.

در ادامه صفار هرندی وقتی درباره آمار کشته شدگان بسیجی در حوادث پس از انتخابات سخنی به میان آورد، لنگه کفشی از جمع دانشجویان به سمت صفار هرندی پرتاب شدکه قدرت پرتابش کم بود در بین راه بر سر یکی از دانشجویان دختر فرود امد.

واکنش صفار هرندی به این حرکت در نوع خود جالب بود او لبخندی زد و خطاب به طیفی که این لنگه کفش از جمع آن ها پرتاب شده بود گفت که لطف کنید و علامت مدنیت را به سوی ما پرت نکنید.

 

پرتاب نشد

در جریان سفر محمود احمدی نژاد به مصر، ویدئوهایی روی یوتیوب و فیس بوک منتشر شد که قصد داشت نشان دهد رئیس جمهور در بین جمعیت استقبال کنندگان، مورد حمله قرار گرفته و لنگه کفشی به سوی او پرت شده است.

تصاویر مبهم تقریبا چیزی را نشان نمی داد، اسفندیار رحیم مشایی، که در این سفر همراه محمود احمدی نژاد بود گفته بود که اصلا لنگه کفشی به سمت ما پرتاب نشد. او در پاسخ به سوالی در مورد اتفاقی که در بیرون از مسجد راس الحسین در مصر صورت گرفت و تلاش یک فرد معارض سوری برای اهانت به رییس‌جمهور و اینکه چرا برخی از رسانه‌ها سعی کردند با انتشار چنین اخباری خبر حضور رییس‌جمهور در مصر را تحت الشعاع قرار دهند، گفت:‌ ما کاملا فیلم را بررسی کردیم آنها از قبل طراحی کرده بودند و دوربین آماده بود که یک صحنه ایجاد کند و بعد فیلم آن را بگیرند و پخش کنند.

مشایی ادامه داد: ما تصاویر را بررسی کردیم و دیدیم اصلا کفشی پرتاب نمی‌شود و دست آن فردی که در برخی از رسانه‌ها دائما پخش می‌شود فاصله‌اش با آقای احمدی‌نژاد یک متر بیشتر نیست و اگر کفشی پرتاب می‌شد با توجه به فاصله کمی که وجود داشت به آقای رییس‌جمهور می‌خورد و در واقع باید او را می‌زد.

مصداق خیانت

اتفاقی که دیروز در قم رخ داد، آخرین نمونه پرتاب کفش از سوی جمعیتی افراطی به سوی سخنران مجلس بود. این اتفاق ادامه حوادثی بود که در یکشنبه معروف در مجلس رخ داد؛ روزی که فیلمی از دیدار فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی پخش شد و علی لاریجانی، پاسخی به این اقدام رئیس جمهور داد. دیروز در حین سخنرانی لاریجانی در حرم حضرت معصومه طیفی افراطی که برخی کفن پوش نیز بودند، با ایجاد سرو صدا و پرتاب مهر و کفش، مانع ادامه سخنرانی علی لاریجانی شدند. در میان این جمعیت، چهره‌های آشنایی مثل علی اصغر سیجانی کارگردان فیلم ظهور نزدیک است هم حضور داشتند.

کارگردان فیلم ظهور نزدیک است در میان اخلالگران مراسم 22بهمن شهر قم دیده می‌شود

ماجرا چنان بود که جمعی از علما و مراجع در تماسی تلفنی، از علی لاریجانی دلجویی کردند و حسین شریعتمداری در یادداشتی که در کیهان نوشت آن حرکت را، حرکتی،  ناپسند و دشمن شاد کن و مصداق تعبیر «خیانت به کشور» توصیف کرد.

آیت الله جوادی آملی اخلال در مراسم مذکور را حرام عینی دانست و آیت الله جواد فاضل لنکرانی، ایجاد سروصدا و پرتاب کفش به سمت رئیس مجلس را اقدامی نادرست، شنیع و اهانت به آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در یوم الله 22 بهمن عنوان کرد.


  
  
<   <<   6   7   8   9      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ بسمه تعالی، وب سایت خوبی و اطلاعات جامعی داری خیلی خوشم آمد ، پیش پیش عید باستانی را تبریک می گویم ، دوست عزیر اگر فرصت کردی به وب سایت ( به روز جاجرم) (( جاجرم شهری است در خراسان شمالی )) سری بزن و اطلاعات خود را با اطلاعات و داده های همدیگر زیبا تر کنیم . دوستدار شما حاج قاسم ضمنا شماره تماس من 09194977732 است. در صورت دوست داشتن من را در لینک خود قرار بده-
کد تاریخ قمری ، شمسی و میلادی به همراه مناسبت

دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ